Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 10. kiadás június 16.
HKK - Zén Legendái: Alanor bűnei május 12.
HKK - Zén Legendái: Ryuku szigetvilág március 24.
A pillanat képe
Tleikan enyészvarázs
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
A tleikan hadsereg élén álló hadurak félelmetes hatalom birtokosai. Megjelenésük már önmagában tekintélyt parancsoló, amikor azonban ajkuk emésztő hatású varázslat kimondásába kezd, az ellenség saját kínjában és mocskában fog fetrengeni előttük. Márpedig amikor a tleikanok harcba indulnak, rendre ezzel a tömegirtó varázslattal kezdődik a csata...
Nézz szét a galériában!
Új foilos ajándéklapok a BDV-ben!
A 10. kiadás bemutatóverseny beszámolója
Befizetési Akció 2018.06.08. - 2018.06.22.
10. Kiadás Alappakli a Lapkeresőben
Előrendelhető a 10. kiadás Alappakli!

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások

A lista folytatása...
[HKK Piac] Eladó lapok (140641)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6153)
HKK kérdés? (43549)
Postai csere (megbízható arcok listája) (8581)
Lapötletek (63734)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27719)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Aranytigris
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Van rajta korlát? Nincs. Szerintem simán.
 
A kaotikus hullámzás lapnál a reakció
olcsóbbítás miatt az eredeti idézési
költség alá - akár 0-ra is???? - mehet
a reakció idézési költsége?
 
Ha kicsit próbálsz utánanézni, hamar megtalálod a választ. Pl. az automatikus reakcióknál...
Szóval az automatikus reakció, mint amilyen a fattyé is, az első általa reagálható lapra fog kisülni. Ha olyan lap a következő lap, amire nem lehet reagálni, akkor azt "kihagyja", hiszen a "nem lehet rá reagálni" - megfogalmazás nem különböztet a reakciók fajtái között. Az automatikus reakciókra is vonatkozik.
Pl. ha ellenfelem Beldiannal játszik, és az én első lapom egy helyszín (aminek kijátszását nem lehet megakadályozni), akkor természetesen az utána kijátszott asztalon maradó lapomat fogja meg, nem a helyszínt, és természetesen nem fog "elveszni" ilyenkor az automatikus reakció.
 
sorry,sorry,sorry
sötét mágiát akartam írni,
pls válaszolj így hogy már tisztáztam
 
Köszönöm szépen!
 
Nyílt lapok: persze, mutathatod. A mutogatás szempontjából teljesen közömbös, hogy ismert vagy ismeretlen lapok közt lapul a moa.
Sőt, ha pl. random kell lapot dobni kézből, akkor is random kell dobni, ha egyébként nyílt lapokkal játszol.

Halálfaló: igen, ha bármilyen módon megszüntette (kikapcsolta, semlegesítette) a követődet, a reagálhatatlansága működik.

Elnyelő: igen. Mindegy, hogy milyen költségű a lap. Vegyes költség esetén az idézési költsége összesen 4 lehet.
 
Sziasztok!

Lenne néhány kérdésem:

Ha van egy lap, ami miatt nyílt lapokkal(Az együgyű) kell játszanom, akkor hogy működnek azon lapok, amiket kézből lehet mutogatni(Kasug-din nagyúr (új))? Olyankor is mutathatom a lapot, hogy működjön a képessége?

Kyorg ősmágussal(új) játszom, amit az ellenfelem átkozott követővel kikapcsol. Ilyenkor a Q'uregxtos halálfaló (új) azon képessége, hogy nem lehet rá reagálni működik?

Dg'mhaotrodon elnyelő (új) áramlós képessége megakadályoz egy vegyes idézéséi költségű lapot(pl. 2vp, 2 nekron költségűt)?

Előre is köszönöm a segítséget!
 
már értem
 
Az automatikus reakcio az elso legalis lapra (cselekvesre) fog "bekattanni". Tehat Jagu letrejon majd a kovetkezo lapot megfogja a Sommerthaug.
A masik peldat nem ertem de gondolom arra vonatkozik h meg lehet-e akadalyozni demoni magiaval a hazaerkezest? Miert ne lehetne? Szivsl igen. Megszivtad.
 
Nem. A "P, aldozd fel" meglepo modon azt jelenti h passzivizald es aldozd fel azt a lapot amire ez van irva.
 
ha kijátszok egy sommerthaugot, és az ellenfelem kövi lapja egy b. jagumir,arra hat az automatikus reakció?
vagy ha kijátszok egy thuzad h.-érkezését és az ellenfelem egy démoni mágiát,azt megakadályozza,szívtam,vagy"továbbmegy" a kövi kártyára,mintha mi sem történt volna?
kösssz
mbbbba
 
akkor p.-nom kell és más valamit fell kell áldoznom?
 
Amiket irtal azok nem cselekvesek, hanem a koltseg kulonbozo tetelei. Elvben egyszerre fizeted ki a koltseget, epp ezert kizart fogalmilag h 2 zanszilankot kifizess egyetlen epito leny felaldozasaval...
Szoval minden tetelt ki kell fizetni de a sorrend mindegy, pontosabban nincs meghatarozva ugy mint a kepessegeknel. Tehat nem kell sorban haladni.
Fentebb irtam h 2 zanszilankot nem lehet kifizetni egyetlen lenybol. A peldadban szereplo P + aldozd fel az nem egyenlo 2 zanszilankkal. Ezt megteheted egyetlen lennyel/lappal is.

A P kepessegek sokfelek lehetnek. Ha a kepesseget nem akadalyozzak meg akkor a hatas azonnal letrejon (a szoveges leiras szerint). Ezek a kepessegek akkor hasznalhatok amikor azonnalit is ki lehet jatszani.

A frissen bontotz formatum rem egyszeru. Kapsz 2 alapcsomagot vagy 3 kiegeszito csomagot. Kinyitod es amit azokbol bontasz abbol epitesz paklit. A bontotton nincs szinkorlat. A paklimeret altalaban 35 lap szokott lenni. Most lehez 40 is majd mivel a ket alappakliban tobb lap van mint a 3 kiegeszitoben.

A draft ennel joval osszetettebb. Ott ugyanekkora keszletbol kell osdzevalogatni a paklit. A deckeket korbeadogatjak a playerek es 1-1 lapokat szednek ki beloluk mig az isszes lapot el nem osztjak igy egymas kozt. A drafton be kell tartani a szinkorlatot viszont egyazon lapbol barmennyit hasznalhatsz amennyit csak ossze tudtal gyujteni. A drafton 35 lap szokott lenni a paklimeret de alappaklinal ott is fel lehet tolni 40-re mivel nagyobb a keszlet.
 
A dekk építésre érdekelnek a szabályok engem is. Isteni szabály játszik-e, illetve hogy áll a színkorlát/pakli méret?

Köszi a választ.
 
lehet hogy hülyeségeket kérdezek, de azért kiírom.
Ha pl. egy lapon ez van: p,1mana,áldozd fel:megakadályoz egy lapot,ezeket a cselekvéseket milyen sorrendben kell végrehajtanod?
ha egy lapon passzivizálós képesség van,amikor passziviz.-lom akkor azonnal megtörténik a hatás?
egy uccsó:különbözik valamiben adraft és a frissen bontott?
kössz a válaszokat.
 
Még egy kérdés merült fel a lappal kapcsolatban amire nem találtam választ. (lehet valami FAQ tartalmazza)
Visszavehetek-e olyan óriást a kezembe aminek nem én vagyok a gazdája (tehát ellenfelem elcsábította)?

Az "óriásod" szó alatt azt kell értenem, hogy amelyiknek a tulajdonosa vagy amelyiknek a gazdája vagyok?

Gondolom az utóbbi, de azért megkérdem.
 
Erre utaltam lentebb. Attol hogy jol osszeszamioltuk van-e osmagiank vagy nincs meg nem dolhetunk hatra mivel ha mukodik az om, akkor meg ujra ossze kell szamolnunk a modositokat immar az ellenfel dtagitasai nelkul... egyszerubb nem lett azt lassuk be.
 
"van nálam 2 iszappolip jelző, meg egy olcsóbbító követő, és te drágítasz, akkor működik-e az ősmágia: igen, mivel a módosítóim összességében drágítanak, nem olcsóbbítanak."

Jah, de azert azt tegyuk hozza, hogy a polipjelzok ettol meg dragitani fognak engem, csak a 'masik dragitas' nem, mert az osmagianal az ellenfel nem dragithat engem, a polipjelzonel viszont magamat dragitom hatranybol.

( Kodex 26.5. "Az önálló jelzőnek az a játékos a tulajdonosa, akinek a térfelén játékba került, és mindig az a gazdája, akinek épp a térfelén van." )
 
Van sok olyan szituáció, ami játékban ritkán jön elő, és ezért ha a szabályokat nem nézi meg valaki, és a józan paraszti ésszel próbálja kikövetkeztetni, nem feltétlenül hoz helyes döntést. Sőt, igaz lehet ez még gyakoribb szituációkra is.

Jó példa volt a közelmúltban a Korlátozás / Anti-mágia, amit 10 emberből 9 úgy játszana, hogy egyszerre kell választani és dobni, holott a szabályok világosan kimondják, hogy a lap tulajdonosa / kijátszója dönt a sorrendről.

Az ősmágiára visszatérve, szerintem a definíció tényleg egyszerű, és a

költség = alap + te módosítóid + ellenfél módosítói

ha az ellenfél módosítói >0, és
a te módosítóid >=0 működik az ősmágia
a te módosítód < 0 nem működik az ősmágia.

elvben minden lehetséges kérdésre választ ad. Még az olyan furmányosra is, hogy van nálam 2 iszappolip jelző, meg egy olcsóbbító követő, és te drágítasz, akkor működik-e az ősmágia: igen, mivel a módosítóim összességében drágítanak, nem olcsóbbítanak.
 
Köszönöm a választ!

Kódexben én sem találtam ennek ellentmondó pontot, de mai versenyen ezzel ellentétes ítéletet kaptam.
Természetesen minden tiszteletem a versenybíróé és nem is szólalok fel a döntése ellen. Bizonytalan volt a kérdés és többen is egyöntetűen az ellenkezőjét mondták (tehát, hogy nem sül ki ilyenkor izom, mert ez költség), így teljes mértékben elfogadom azt utólag is. De legközelebb erre azért odafigyelek.
 
Az izomjelző akkor nem működik csak, ha a lény nem kényszerített áldozástól kerül a gyűjtőbe vagy Semmibe, tehát a visszavételnél az izmok kisülnek, még akkor is, ha ez egy költség volt.
 
Küklopsz börtönőrt olcsóbbítom, hogy asztalról visszaveszek egy óriást amin izomjelző van. Kisül-e az izom? Ha nem miért nem? Ha igen miért?
 
A szabály az, hogyha több, költséget módosító hatás van játékban, akkor ezeket össze kell adni, és ezek összege fog érvényesülni.

Pl. van egy Fecem, aminek eleve 0 a költsége, tehát elvileg a kalandozók védőszentje nem tudná olcsóbbítani, igen ám, de a járj felnöveli ezt 2-re, és így már tudom olcsóbbítani.

lap költsége = lap alap költsége + ellenfél módosítói + te módosítóid

Ez néha kicsit rekurzív képlet, mert pl. a fenti példában, az ellenfél drágításától függ, hogy mennyi a te olcsóbbításod, de azért össze lehet rakni

Amikor a fenti képlet összeáll, és a "te módosítóid" negatív szám szerepel és az "ellenfél módosítói" mezőben pozitív, akkor nincs ősmágia.
 
A végeredmény nem ugyanaz, mert ha pl a járj mellett kint van egy lassú pentadron is, akkor nem mindegy, hogy egyért hoztam a varázslatomat, vagy kettőért.
Ráadásul amit Miklós írt az utolsó hsz-ében az pont azt számítási módszert erősíti meg ami a mágia létsíkjás példában van leírva.
Most akkor hol az igazság?
A versenyeken melyik módszer működik?
 
TomWolf írta: Az eredeti hírben volt egy ilyen példa:
Ha olyan olcsóbbításom van, ami a lapom költségét nem viheti 1 alá, és az ellenfél drágításával sem nőne a lapom költsége 1 fölé, akkor ez az olcsóbbítás ugye nem tudja csökkenteni a költséget, így az ősmágiát sem rontja el.

Csak itt ugye a járj 2-re növeli a költséget, amit a követő már le tud csökkenteni 1-re, tehát valóban csökkentem (ezt nem gondoltam végig napközben).


Ez a jó megoldás
 
...bár a példában szereplő végeredmény ugyanaz, érezhető a különbség.

Az eddigi ősmágia szabály egyetlen szemszögből volt jobb: még azelőtt le tudtuk vizsgálni a működését / nem működését, hogy nekiláttunk volna számolgatni.

A mostani szabály sajnos kettős vizsgálatot igényel. Először számolgatunk. Majd miután számolgattunk, és kiderült, hogy volt-e olcsóbbítás, utána "bekapcsol" az ősmágia, leszűrjük az összes idézési költséget módosító körülményből az ellenfél drágításait, és a maradékot újra összeszámoljuk, majd ezek végeredményét fogjuk kifizetni.

Mint mondottam volt, hosszas vita előzte meg a szabály véglegesítését.
 
Jól látod, és ez is mutatja, mennyire összetett a probléma. Dolgoznunk kell még az egységesítésen. Addig meg az van, ami le van írva. Az én kommentem csak vélemény.
 
Köszi ezt részletes magyarázatot, nálam rendbe tette a kérdéskört.
Azonban egy dolgot nem értek. Az alábbi idézet a Kódexből való, az ősmágia szabály 78.2. pontjához fűzött példa:
"Van játékban A mágia létsíkja (új) ami eggyel csökkenti a varázslatok költségét. Kijátszok egy 1-ért jövő ősmágiás lapot. A járj ezt eggyel drágítja, a mágia síkja eggyel olcsóbbítja, tehát olcsóbbítom a lapom: az ősmágia nem működik (de a lap persze így is 1-ért fog jönni)."

Lehet én értelmezem rosszul, de ez a példa gyökeresen ellentmond annak amit leírtál! A te példád alapján kijátszom az 1-ért érkező varázslatom (ami értelemszerűen ősmágiás), megnézem, hogy olcsóbbítom-e. Nem, mivel 1 alá nem olcsóbbít a sík, azaz marad az ősmágia és semmiféle ellenfél által kieszközölt drágítás nem vonatkozik rá.
Nem?
 
Kb egy hetig vitaztunk ezen a kerdesen. Ne higgye senki h a jatekvezetes nem vette fontolora ezeket a kerdeseket.
En amugy azon voltam h a szabaly ne kulonboztessen az olcsobbitas lehetosege es a tenyleges olcsobbitas kozott. Nem ez lett.
Szoval azt kell megnezni h a lapot tenylegesen olcsobbitottam-e valamilyen modon. Ha nem olcsobbitottam (mindegy hogy miert nem), azaz az alap idezesi koltsege = modositott idezesi koltsegevel, akkor a lap osmagiaja ervenyesul.
Ennek a levezetesnek a logikaja menten: mielott az ellenfel esetleges dragitasait megvizsgalnank, a sajat esetleges olcsobbitasainkat kell megneznunk. Ha ennek eredmenyekent nincs olcsobbitas akkor az osmagia el es mar nem vizsgaljuk az ellenfel dragitasait.
A Fec + kaller kovet vs jarj eseteben: megnezed h olcsobbitja-e a koveto? Nem. Ennyi. 0 Vp-ert jon.
Sajnalom h igy alakult mivela szabaly szembemegy az ik-et modosito korulmenyek egyetemlegesseget leszogezo foszaballyal. Epp ezert kardoskodtam a fenti alter megoldas mellett.
Ugyanakkor lassuk be h ezt igy jatek kozben sokkal egyszerubb levizsgalni es igy a jatek gordulekenyebb kevesebb kerdest vet fel mintha feltetelek megletet es egymashoz viszonyitasat kene folyamatosan merlegre tenni.
Szoval probaljuk meg a foszabaly aloli kivetelkent nezni ezt a szitut es jopofat vagni hozza.
Nem tul kovetkezetes de a jatek gyakorlati gordulekenyseget szolgalja.
 
És akkor valóban
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.