Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Baljós jelek január 23.
Hatalom Kártyái - Kreátor műhelye november 26.
HKK - Zén Legendái: Alanori piactér október 24.
A pillanat képe
Az animáló ellenség
(Kalandok Földje)
Küldd el képeslapként!
Nincs annál szörnyűbb, mint ha akkor idéz meg ellenfeled egy másik szörnyet a mágia segítségével, amikor már úgy érzed rögtön legyőzheted. A csatába újonnan bekapcsolodó teremtmények általában teljesen összekuszálják a harc cselekményvázlatát és sokszor a kimenetelét is.
Nézz szét a galériában!
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Baljós jelek
Előzetes - Baljós jelek
Hatalom Szövetsége - 41. félév
Hatalom Kártyái versenynaptár - 2017.

A lista folytatása...
Termékismertető - Kártyavédő fólia
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Világégés
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Kreátor műhelye
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája

A lista folytatása...
Hatalom Szövetsége - 41. félév (7)
ELŐRENDELHETŐ A BALJÓS JELEK ZÉN MINIKIEGÉSZÍTŐ! (4)
Újra HKK Védnöki Program (22)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (8983)
[HKK Piac] UR lapok (9992)
[HKK Piac] Eladó lapok (138567)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Ajándékot hoztál, orglingocska?
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Ja, megvan, bocs. Már késő van, nem szóltam.
 
Na, de a lényeg maradt le.
Nem rontja el az ősmágiát a jelző, mert hátrány?
Az egérút is hátrány, az mégis elrontja.
Hogy van akkor ez?
 
Nincs ősmágiád az első körben sem!
Én egérutazni szoktam, ami a második körtől olcsóbbítja az ellenfelet, és nekem sincs ősmágiám az első körben sem.
 
Köszi!
 
78.1 Az ősmágia nem működik, ha az ilyen lap kijátszójának van működő, idézési költséget módosító szabálylapja vagy követője. (42.) (43.) (44.)

[Kiegészítés]
Ha a működő szabálylap vagy követő idézési költséget módosít – akár képessége a módosítás, akár hátránya –, az ilyen szabálylapot vagy követőt használó játékos lapjainak ősmágiája nem működik. Ebből a szempontból közömbös, hogy a szabálylap vagy követő az adott lap kijátszásának pillanatában épp képes-e idézési költséget módosítani, és közömbös az is, hogy ha ez a módosítás valamely további feltételhez kötött. Ha egy működő szabálylap vagy követő szövegében szerepel a módosítás, a játékos lapjainak ősmágiája nem működik.

Tehát ilyen követővel az ősmágiád nem működik.

Az iszapjelzőnek pedig hátránya a drágitás, ami nem képesség, igy nem rontja el az ősmágiát.
 
Ha már az ősmágia szóba került:
Ha egy követő csak reagálást drágít és más módon nem módosít idézési költséget, akkor ha ilyen követőm van, van-e az első körben ősmágiám?

Tarimász a csúf, RIP:
Jelzőt ad az ellenfélnek, ami drágít. Van az ellenfélnek ősmágiája?
 
Ez akkor azt jelenti, hogy a KM megjelenése óta már lövik ki ezek a lapok az ősmágiát?
 
Ha ez tényleg így van, ez egy elég komoly változtatás, ami szerintem a játékosok többségének még nem esett le. De nem panaszkodom, ezek szerint a Quwarg orákulum reakciódrágítása nem rontja el a Hübrisz ősmágiáját, juhé!
 
KM szabálykönyvben újra van gondolva
 
Kódex 78.2. "Az ősmágia nem működik, ha az ilyen lap kijátszójának van idézési költséget módosító képességgel rendelkező lapja vagy helyszíne játékban; vagy van idézési költséget módosító egyéb forrása érvényben."

KM szabálykönyv: Reakció-drágítás: x vp-vel drágább reagálni a lap kijátszására. Ez nem a lap képessége, hanem a kijátszásához, költsége kiszámításához fûzött magyarázat. Ez vonatkozik a régebben kiadott lapokra is, ahol ikon helyett szöveggel volt kiírva, hogy drágább rá reagálni.

Kérdezz-felelek 27: "Működik-e az ősmágiám, ha kint van az asztalomon egy Sivara, vagy egy olyan éjfatty, ami áramlásból olcsóbbítani tud?

A „reagálni rá” és az „áramlás” nem csinál semmit, amikor a lap már játékban van, mégis, ezek ugyanúgy a lap képességei, a definíció pedig egyértelmű: ha van olyan lapod játékban, aminek a képessége idézési költséget módosít, az ősmágia nem működik."

Szerintem újra kéne gondolni Sivara kapcsolatát az ősmágiával.
 
Mivel szerintem nem árt a játékosok és a versenybírók fejében rendbe tenni a felvetett szabálypontot, ezért rá szeretnék világítani egy apró, de annál lényegesebb részletre.

Kódex 21.6. Kijátszáskori döntések. A lap kijátszásával kapcsolatos minden lehetséges döntést még az idézési költség kifizetése és az esetleges reakciók használata előtt meg kell hozni, függetlenül attól, hogy a döntéseket mely játékosnak kell meghoznia.

A kiemelt részlet a lényeg.

Ha a lapnak olyan opcionális vagy konfigurálható képességei vannak, amelyekről döntést kell hozni, vagy célpontot kell a lapnak választani, akkor az valóban egy a lap kijátszásával kapcsolatos döntés.

Az azonban, hogy kereséskor vagy gyűjtőből visszavételkor pontosan mit fogok keresni vagy visszavenni, az NEM kijátszással kapcsolatos döntés. Ez a döntés már a lap hatásának végrehajtásakor születik meg.

Csak egy egyszerű példa: Ysdrull-t vagy Rémálmot játszok ki. Keresni fogok az ellenfél paklijában... nem is mondom tovább.

A szabályok pedig konzisztensek, egységesek. Ha találunk kivételt, akkor valamit nem jól értelmeztünk (vagy rossz a szabály, de remélem, nem. )
 
Van egy faq az Álcázás szakértelem alatt, ami ugyanez a szitu.

Idézem:
"Mennyiért kell kijátszanom A magány őrületét, ha az ellenfélnek van játékban egy Álcázás szakértelme (új)? Először is, egy lap kijátszásával kapcsolatos minden lehetséges döntést még az idézési költség kifizetése és a reakciók kijátszása előtt kell meghozni. A magány őrületénél arról van szó, hogy a gyűjtőbe kerülő lapról az ellenfél dönt. Az ellenfél kiválaszthatja egy lényét, az álcázást, vagy egy másik lapját. Ha az álcázást vagy egy lényét választja, A magány őrülete +2 VP-be fog kerülni. Ha más lapot, akkor az idézési költség nem módosul. Abban az esetben, ha ötnél kevesebb VP-m van, és az ellenfélnek van Álcázás szakértelme, a magány őrületét nem játszhatom ki, hiszen az ellenfélnek joga van az Álcázást (új) választani, és ekkor a varázslat idézési költsége 5 VP lenne."

Itt az a helyzet áll elő, hogy kijátszod az Áldozat az ősi isteneknek-et, és meghatározzátok, (igen, mindegy, hogy ki miről dönt, ilyenkor kell dönteni), hogy mit fog csinálni. Ha hatna a gólemre, akkor +2 Vp lesz az ik-e. Ha nincs ennyid, akkor nem tudod kijátszani a lapot, és a kijátszás kísérletét vissza kell vonnod. Ha ki akarod fizetni a +2-es költséget, akkor mehet a menet. Ha ki tudnád, de nem akarod kifizetni, akkor megint csak ott vagyunk, hogy vissza kell vonnod a kijátszási kísérletet.

Ennyi a nagy kaland.
 
sziasztok

kint van egy mithril gólem és kijátszok egy áldozatot mi történik?
 
Ertem a dilemmat.
Az idezett szabalypont arra vonatkozik h kijatszaskor meg kell hatarozni h mi fog tortenni. Felteve h ez nem egyertelmu azaz vannak kulonbozo valaszthato opciok / celpontok.
Az Univerzalis megoldasnal nincs ilyen opcio, mint ahogy a keresesek tobbsegenel nincs. Csak annyit irnak az ilyen lapok h keress ki vagy kikereshetsz valamit. Itt nincs opcio. Nincs mit elore meghatarozni. A kereses azt jelenti hogy atnezed es valasztasz/valaszthatsz.

A Tundokles eseteben vannak a varazslatnak hatasai. Jol idezted a szabalyt. A lapra irt dolgokat sorrendben kell vegrehajtani. De ezek a gatasok elvben egyszerre jonnek letre. Ha ez nem lehetseges akkor abban a sorrendben ahogyan a hatas letrehozoja szeretne.

Ezeket a szabalyokat azert kellett lefektetni h a vitas kerdeseket el lehessen donteni nem azert h tovabbi bizonytalansagot okozzon.

A Tundokles hatasait a rairt sorrendben kell vegrehajtani.
 
Természetesen megnéztem ez erre vonatkozó részt a Kódexben. Épp ez okoz dilemmát bennem. Ha a Tündöklésnek meg kell mondanom,hogy mit veszek vissza,akkor egy Univnál miért nem kell megmondanom,hogy mit veszek ki a side-ból? Nekem ez a kettő tök ugyanannak a metódusnak tűnik... Mi a különbség?

Plusz a másik kérdésem továbbra is fennáll:először vissza kell vennem a lapot és utána húzok,vagy csinálhatom fordítva? (elméletileg ezek egyszerre jönnek létre,tehát én döntök a sorrendről,DE közben van valami olyasmi is,hogy a képességeket a leírt sorrendben kell végrehajtanom...gondolom nem kell egyik kezemmel húznom a másikkal meg visszavennem egyszerre...)
 
21.6. A memoriam mar nem a regi. Bocsi.
 
Janos konyve 22.6. enek....
es lam-lam ott ugyanaz all, mint az idezett kozel 20 eves faq-ban.

Jo lenne ha raszoknatok a Kodex-re mert Nektek keszult nem azert mert annyira unatkoztam.
 
(AK 45) Általános szabályként bevezetjük, hogy ha egy lap kijátszásakor döntést kell hozni, azt még azelőtt kell meghozni, mielőtt bármelyik játékos reakció lappal vagy hatással reagálna a lap kijátszására.
 
Tündöklés:

Milyen sorrendben kell végrehajtanom a dolgokat rajta? Sorban,ahogy írva van? Húzhatok először,majd választhatok a gyűjtőmből? Vagy már kijátszásakor be kell jelentenem,hogy mit veszek vissza?
 
annó Zsoltival bszélgettünk ezen és azt mondtam neki, hogy véleményem szerint ez egy hátrány nem pedig aktiválást kívánó képesség, tehét a tündér képessége nem sülhet ki.

A cselekedettel kapcsolatban biztos voltam, de egy kérédst megért az is.
 
Te nem azt kérdezted, hogy cselekvésnek számít-e?
Mert cselekvésnek számít, tehát az ellenfél cselekedhet, csak nem sütheti ki rá a Vízitündért képességét, ha jól értelmezem amit János ír.
 
Hahaha köszi

pont én is ezt mondtam ^^
 
Az egy hibás döntés volt. A követő lövése az nem egy képesség aktiválása, hanem egy hátrányé, ergo: a vízitünci pont nem működik rá.
 
Nekem is volt a blogoson egy ilyen szituációm.
Ellenfelem leszedte a harangmestert, és én a leszedésre sütöttem ki a Vizitündér képességét.
Nem voltam benne biztos hogy lehet, bírót hívtunk, aki azt ítélte, hogy ki lehet sütni.

Szóval ez a Te kérdésedre is válasz elvileg, leszedés után én cselekedhettem.
 
Kódex 47.2. Ha egy követőn szerepel, hogy megszüntethető, akkor ez a lehetőség a követő saját hátránya. A követő ilyen szövegű saját hátrányának aktiválása önálló cselekvés.
 
Lehet már volt fenn kérdés, de őszintén most nem veszem a fáradtságot , hogy keresgessem.

A mostani versenyen kérdésként jött elő egy szituációban, hogy a követő megszüntetése aktiválást kívánó képesség?

A követő megszűntetés játéktechnikailag milyen cselekvésnek számít? Ergo cselekvés-e (tehát a szüntetés után az ellenfél cselekedhet)?
 
Érdekes kérdés, de van rá válasz.

Előbb lássuk a három lehetséges verziót:

1) mindkét előkészítő fázis (az eredetileg soron következő, és az Időtorzulással kapott IS) elmarad

2) a soron következő előkészítő fázis elmarad, de utána kapsz egy újat, ami a Vp-regeneráció kivételével rendben lefut

3) a soron következő előkészítő fázisod elmarad és az utána következő körödben érkező új előkészítő fázis után kapsz még egyet.

Elmondom, miként döntött a Játékvezetés az Energizáció (új) kapcsán.

Ha a játékos energizációt játszott ki, de elmarad a következő előkészítő fázisa, akkor így járt, bukta az energizáció által adott (ígért) tápokat.

Az indokolás az, hogy az Energizáció csak a következő kör előkészítő fázisáig (azaz a következő előkészítő fázisig) tárolja el az erőforrást, nem tovább.

Tehát következő előkészítő fázis = a következő kör előkészítő fázisa.

És ez minden hasonló effectnél egységesen így van/ így lesz.

A megoldás tehát a 2-es, azaz az eredeti előkészítő fázis, amiben Vp-t is kapnál elmarad, de utána lezajlik a gratisz előkészítő fázis, immár Vp-regeneráció nélkül.

Hangsúlyozom: ez egy nem hivatalos faq, ez egy vélemény.
 
Az én kérdésem kimaradt a szórásból.
Mi történik, ha az ellenfél körében időtorzítok, de utána használ egy olyan forrást, amitől elmarad a következő előkészítő fázisom?
 
Igen. Itt a kérdés helyesen így hangzik:
Vajon ha Rogg, a varkaudar képességét Specializáció mellett használom, és X=3, akkor mi történik?

Ha a kérdést így tesszük fel, megvan a válasz is.
 
Rogg, a varkaudar 3 izmot rak 1 manáért Specializáció mellett, igaz?

és vajon 4 manát pusztít is el, minthogy ugyanaz a képességről van szó?
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2017
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.