Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Bajnoki menü augusztus 15.
HKK - Zén Legendái: Namír szántóföldek július 15.
Hatalom Kártyái - 10. kiadás június 16.
A pillanat képe
Tolvajakció profi módra
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
Roxat tolvajcéhei tudják, kit küldjenek, ha profi rajtaütésre van szükség. A legjobbak verhetetlenek lopakodásban, orgyilkosságban, tolvajlásban. És pont ezeknek a tulajdonságok kell kiemelkedőknek lenniük ahhoz, hogy valakiből jó tolvaj válhasson.
Nézz szét a galériában!
Bővült a Menük kínálata!
Hasznos információk
Letöltések a hosszú hétvégén
Kérdezz-felelek 31.
XXIII. Alanori Mini Olimpia - Eredményhirdetés

A lista folytatása...
Legaktívabb fórumok és fórumozók
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 10. kiadás
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Jégvilág

A lista folytatása...
[HKK Piac] Eladó lapok (140813)
Őshangya paklik, mit gondoltok róla? (649)
HKK kérdés? (43907)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27809)
Gólem pakli (1152)
Letöltések a hosszú hétvégén (9)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
A bárdversenyekről
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Kis finomítás: az asztalon maradó lapok automatikus képességeit szintén kijátszáskor kell meghatározni még a sikeres létrejöttük előtt (az aktivalast igénylőkre természetesen igazak a lent említettek)
 
Daes Moran: lekánterelsz vele egy lényt. A lény a gyűjtőbe kerül. Létrejön a Daes Moran, a reakciósor már lezárult. EZUTÁN következik a a Daes Moran kijátszáskori képessége, ekkor kell neki célpontot választani. Tehát simán vissza tudja hozni azt, amit lekánterelt. Sőt, azt is, amivel (sikertelenül) kánterelni próbáltak rá.

A félreértést az a szabály okozhatta, hogy egy lap kijátszásakor minden döntést meg kell hozni.

Ez egy varázslatnál a célpontok, de egy lénynél max. az, hogy mennyi legyen a költsége, meg mire kánterelsz vele. A kijátszáskori képessége az már egy teljesen független dolog, a lény kijátszásához nincs köze, azután következik, amikor a lényt sikeresen kiraktad, és csak azután kell meghozni a használatával kapcsolatos döntéseket.
 
Csak hogy értsétek, miért a vívódás.
Egy egyszerű reakciónál, aminek annyi a hatása, hogy megakadályoz egy lapot, könnyedén rávágjuk, hogy ...és a megakadályozott lap a gyűjtőbe kerül... azaz betudjuk a reakció hatásai közé a gyűjtőbe kerülést is.

No de nem minden reakció működik így. Mi van, ha az adott reakció forrást fog, és egy asztalon maradó lap kijátszáskori automatikus képességére használtam? Mi van, ha a reakció nem megfogja, hanem csak befolyásolja a lapot (pl. Trebor kalodája), vagy egyéb módon avatkozik bele annak kijátszásába? Ilyenkor nem tolhatjuk be egyszerűen a reakció hatásai alá a lereagált lapot, mivel az is létrejön, tehát igenis kivárja a sorát a reakciósorban.

A szabályok pedig konzekvensek kell legyenek, minden reakcióra nézve egyformán.
 
ej, de nehéz szakma ez...
Vajon a goblin valamennyi hatása az is, hogy a megakadályozott lap a gyűjtőbe kerül? Mert akkor helyes a gyakorlat, és először mondtam jól.
 
A goblint mindenki úgy játssza, hogy mikor megfog egy lényt, és nincs más reakció, akkor a goblin visszahozhatja azt a lényt, amit megakadályozott, pedig nem.
Először a goblin jön létre, MINDEN HATÁSÁVAL EGYÜTT. Ekkor még lóg a levegőben (a reakciósorban) az a lény, amire reagáltunk vele. Ezután aztán jól nem jön létre a megfogott lény, és csak ekkor kerül a gyűjtőbe.
 
hm...
kicsit ellentmondtam önmagamnak, most látom.
Félrement a magyarázat. És igen, rosszul játszottuk eddig, mert a goblin reakcióként kijátszva megindít egy reakciósort, és bezony addig nem lesz a gyűjtőben az általa megakadályozott lény, amíg a reakciósor le nem zárult.
 
és mindez így néz ki a Kódex-ben:

94.7.1. A reakciók kiértékelése. A reakció sorban szereplő reakciók kiértékelésekor a sorra kerülő reakció cselekvés valamennyi hatását végre kell hajtani, csak ezután lehet továbblépni a sorban utána következő reakcióra.
 
Igen, mert a reakciók fordított sorredben értékelődnek ki.
Először létrejön a jagumir, ami megakadályozza a fürge manót, ami ezért a gyűjtőbe kerül, és utána létre a goblin, ami vissza tudja rakni a fürge manót.
De ha fordítva csinálod, hogy a goblint rakod ki legkésőbb, akkor azzal nem rakhatsz vissza olyat, ami még a sorban van.

Pl kiraksz egy lapot, az ellenfél megfogja fürge manóval, te azt megfogod pl zu'littal, arra ráfog valami spell-lel, és arra fogsz daes morannal, akkor a daes moran jön először létre, ami megfogja a spell-t, ami a gyűjtőbe kerül, de a goblinnak nincs mit visszaraknia, mert a fürge manó ekkor még nincs a gyűjtőben.
 
értem, tehát amikor a reakciósor lezárul, és létrejön az utolsó counter , abban a pillanatban az összes többi (ami nem jött létre) már a gyűjtőben van?

Mondjuk például ha egy varázslatra Daes morannal counterlek, amit ez ellenfél megfog egy fürge manóval, amire én counterlek egy jagumirral, akkor is kirakhatom a létrejött daes morannal a fürge manót?
 
De igen. A gyűjtőből játékba hozó képessége egy sikeres kijátszáskori képesség. A reakciósor lezárulta után jön létre, amikor a megakadályozott lap már a gyűjtőben van.
 
Daes Morannal a lényt amit megakadályoz nem rakhatom ki, mert az még a reakciósorban van, nem a gyűjtőben... igaz?
 
X. kiadás
 
Sajnos új tagként nem tudok hosszabban írni.
 
Heló!Újrakezdőként melyik kiegeket vegyem?
 
Igen. Eloszor letrejon az eros gyengeje. Emiatt nem jon letre a solyomfonix. Letrejon a kompenzacio es megkapod a fiokat. Ezutan letrejon a gyilkos csata.
 
Pl. második körben vagyunk több lény az asztalon. Gyilkos csatát játszik ki az ellenfél amit Sólyomfőnixel semlegesítenék erre Erős gyengéjével reagál. A Sólyomfőnix kompenzációjáért kapott Főnix fiókát leszedi-e a Gyilkos csata vagyis asztalon van-e a csata létrejöttekor?
 
Eltartott egy darabig. Jó volt a kérdés.
 
"Ha nem az előkészítő fázisban sérül le 0-ra (vagy alá) egy lény élete, akkor a következő lehetőség alkalmával, amikor a szabályok értelmében cselekedni tudnál, akkor még minden cselekvésed előtt eldöntheted, hogy meg akarod-e menteni az adott lényt. Ha nem akarod/nem tudod, a lény a gyűjtőbe kerül."

Ez így tiszta, ok
 
Ahogy a reakciósor után kijátszott gyógyító lap is közvetlenül utáninak számít, ha valaki az első gyógyítást kánterelte, és utána is gyógyítani akarnak a lényen egy másik gyógyító forrással.
Pedig közben volt ott egy teljes reakciósor... (ami definíció szerint szintén cselekvés)

tehát pontosítok egy kicsit:
sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.

Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem él az életmentő hatás adta lehetőséggel.

(talán a nem tud kitétel egy kicsit félrevezetett téged, én arra gondoltam, hogy nincs gyógyító forrás/háló miatt nem lehet több lapot kijátszani stb..., te viszont egyértelműen arra célzol vele, hogy a csere fázisban nem lehet forrást használni.)

ha össze akarnánk foglalni a szabályokat, valahogy így hangozna a mondat a lények sebzéstől gyűjtőbe kerüléséről:
Ha nem az előkészítő fázisban sérül le 0-ra (vagy alá) egy lény élete, akkor a következő lehetőség alkalmával, amikor a szabályok értelmében cselekedni tudnál, akkor még minden cselekvésed előtt eldöntheted, hogy meg akarod-e menteni az adott lényt. Ha nem akarod/nem tudod, a lény a gyűjtőbe kerül.

(A vándor képessége ebből a szempontból közömbös, mert nem volt lehetőséged életmentő hatás használatára a vándor képességének használata előtt.)

ráadásul a vándor első képessége még életmentő hatás is. Ami miatt:
37.2. A sérült lény életpontjának növelése érdekében egymás után bármennyi életmentő cselekvés használható mindaddig, amíg valamely játékos használni akar ilyen cselekvést.

Tehát a vándor képessége után továbbra is lehetne életmentő hatást használni.
--------
Viszont, egy gyakorlati meglátás:
Ha a vándor mozgott a csere fázisban, és van lent egy karócsapda, akkor nagy eséllyel nem a karócsapda használata után fogják használni a vándor 2. képességét. Attól, hogy működik a csere fázisban a képesség, még továbbra is hat rá a többi szabály.
miszerint:
37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.

a vándor 2. képessége nem életmentő hatás, és egy karócsapda elég tud lenni, hogy kiüsse a játékból, (még ha magát is izmozza) más életmentő hatást továbbra sem lehet a csere fázisban használni, tehát ha még meg is mentik egy külső hatással, ami nem történhet a csere fázisban (ergo csak utána történhet), már nem használhatja a képességét, mert a képességére egyértelműen rá van írva hogy a csere fázisban kell/lehet használni, ami a külső gyógyító hatások miatt nem lehetséges.
 
Ok, köszi!
 
Nézd, van egyetlen lap a 8000+ lap közül, ami speciális módon, a csere fázisban sebez. Ne várd el, hogy emiatt szabályt módosítanak, vagy kap egy extra magyarázatot az életmentő hatások használata.
Fogadd el kivételként, és igen, úgy van ahogy mondod. A sérült (haldokló) lények alapvetően a részfázisok között gyógyíthatók. Ergo: az ütés és harci képesség használata részfázisokban nem halnak meg.
Ezt terjeszt ki nyugodtan a csere fázisra is.

Ha lenne (ne adj' isten) egy olyan lap, ami a húzás fázisban sebezne lényen, ott is ugyanez lenne a döntés.

(Elmondtam a lényeget, a továbbiakat ebben a témában már nem kommentálom.)
 
De épp ez az, hogy a vándor képessége megelőzi a gyógyításokat. Mivel ez aktiválást kívánó képesség, cselekvésnek számít.
"136.1. Az aktiválást kívánó képességek használata önálló cselekvésnek számít."
A gyógyítás pedig akkor lehet használni, ahogy te is írtad:
"akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvéskén

Tehát a gyógyítás ekkor még mindig közvetlenül utáninak számít, annak ellenére, hogy történt közben egy cselekvés?

Mert én is mondhatom:
sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.
Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem akar (nem tud) életmentő hatást használni.
 
Köszönöm a kisegítést.
 
37.5. Ha egyik játékos sem kíván (további) életmentő cselekvéseket végrehajtani, akkor a 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.


sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.
Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem akar (nem tud) életmentő hatást használni.


kivétel:
29.4.10. Ha egy lény Ép-je az előkészítő fázis alatt nullára vagy az alá csökken, akkor a lény azonnal a gyűjtőbe kerül, ezért minden ekkor működtetett képesség használata után vizsgálni kell a játékban lévő lények életpontját is.

ilyen megkötés a csere fázisban nem létezik, tehát ha valamelyik lény a csere fázisban sérülne 0-ra vagy alá, lehetőséget kell adni mindenkinek, hogy a harci fázis előtt gyógyíthassa.


(nem én tettem fel a kérdést....)
 
A csere fazis vegen = azutan h a lenyek mozgatasa befejozodott. A Vandor kepessege megelozi a gyogyitasokat. Mert ez meg a csere fazisban, annak a vegen tortenik. Ugyanekkor kerulnek a gyujtobe a karocsapdaval 0-ra vagy az ala sebzett lenyek... kiveve ha kozvetlenul a csere fazis utan gyogyitjuk oket.
 
Tehát akkor is megmentheti a lényét , ha nekem van egy csapdám, neki egy A vándor-a (http://beholder.hu/?m=hkk&in=hkk.php&kartya=7564), amit mozgat, és úgy dönt, a csapda képessége történjen meg előbb?
 
Vannak dolgok, jatekelemek, amik egyidosek a HKK-val, es sokunknak teljesen termeszetesek. Ez is egy ilyen dolog. A lenyek sebzodestol nem halnak meg azonnal, gyogyithatok. A csere fazis alatt nem lehet gyogyitani de utana igen. Mivel pedig a csere vegen nezzuk csak meg h sebzodott-e valamelyik leny a gyogyitas mar az utana kovetkezo reszfazisban pontosabban a ket reszfazis kozott tortenik.
 
cearso kérdése gondolom annak az ellentmondásnak a feloldására vonatkozott, miszerint a csere fázisban csak a direkt erre kijelölt képességeket/lapokat lehet használni/kijátszani, semmi mást, míg az életmentő hatásoknál viszont az van írva, hogy bármikor lehet őket használni.
Én éltem azzal a feltételezéssel, hogy egy lény legkésőbb annak a fázisnak a végén (pontosabban legkésőbb az adott fázisban bekövetkező következő nem életmentő cselekvés előtt) meghal, amiben az ÉP-je 0-ra vagy az alá csökkent.
Ezek alapján nem tudtam a kérdésre kielégítően válaszolni, te viszont azt írtad, hogy a csere fázis után hal meg a lény. Én erre kérdeztem rá, hogy ez hol van leírva?
Most, hogy beidézted a 33.2-őt, világos, hogy mire hivatkozva mondod azt, hogy lehet gyógyítani
(egészen a harci fázis kezdetéig nem cselekszik senki, így gyakorlatilag a következő cselekvés az az életmentő hatás lesz.)
Akkor felteszem így a kérdést: ez a cselekvés közvetlenül azutáninak számít?
Maga a tény, hogy a játék különböző minőségű fázisokra van osztva, azt sugallná, hogy az ezekben zajló cselekmények nem folyhatnak át a másikba. Ha leprogramoznám a játékot, én tuti raknék egy lezáró pontot az egyes fázisok végére.
Az, hogy a gyakorlatban nem történik másik cselekvés a sebzés és az életmentő hatás közt, szerintem nem kielégítő feltétele a "közvetlenül azután"-nak.
 
37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.

33.0. Közvetlenül a csere fázis után a harci fázis következik.

33.1. A harci fázis részfázisokból áll, amelyek sorrendje nem változtatható meg. A részfázisok akkor is lezajlanak, ha azok során a játékosok nem cselekszenek. Az egyes részfázisok a következők:
A támadók kijelölése részfázis
A harci képességek használata részfázis
Ütés részfázis

33.2. Mindhárom fenti részfázis megkezdése előtt még bármely játékos végrehajthat azonnali cselekvéseket.
 
technikailag a karócsapdára van leírva.
mivel a csere fázisnak nincsenek külön részfázisai, (mint például az előkészítő fázisnak/harci fázisnak), ezért a karócsapdán leírt "csere fázis végén" hatás gyakorlatilag a csere fázis után, de a harci fázis előtt jön létre.
(Ettől függetlenül ez továbbra is csere fázisban létrejövő hatás, ezért reagálni nem lehet rá.)
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.