Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Baljós jelek január 23.
Hatalom Kártyái - Kreátor műhelye november 26.
HKK - Zén Legendái: Alanori piactér október 24.
A pillanat képe
A pusztítás hercege
(Könyv)
Küldd el képeslapként!
Mechek háborúban A pusztítás hercege borítóján.
Nézz szét a galériában!
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Baljós jelek
Előzetes - Baljós jelek
Hatalom Szövetsége - 41. félév
Hatalom Kártyái versenynaptár - 2017.

A lista folytatása...
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Termékismertető - Dobókocka (10 oldalú)
Termékismertető - Kártyaalbum lap (10 darab)
Termékismertető - Kártyavédő fólia

A lista folytatása...
Veszprém megyeiek (57)
[HKK Piac] Eladó lapok (138570)
Postai csere (megbízható arcok listája) (8516)
HKK kérdés? (41514)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (2914)
Hatalom Szövetsége - 41. félév (8)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Ajándékot hoztál, orglingocska?
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
  ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ...
Nézet:
Kedves János!

Köszönöm szépen a részletes választ!
Tisztában vagyok vele, hogy minden kérdésre nem lehet hosszan válaszolni, mert az egy teljes embert kíván! A magam részéről minden elismerésem a kódex megírásáért, és a nyelvezetével sincs probléma, hiszen csak így lehet egy szinte jogi szöveget megírni!

Bocsánat a sértődésemért, ígérem, hogy a továbbiakban még ennél is több munkát fogok beletenni egy egy szabàly pontos értelmezése érdekében!

Szép napot kívánok!

Marci
 
Mindenkitől elnézést kérek a stílusért. Nekem valamiért természetes, hogy mindenki megtalálja, megérti, és megfelelően értelmezi a Kódex pontjait.

Nem vitás, hogy igen nehéz a nyelvezete, de ahhoz, hogy következetes legyen mindaz, ami oda van írva, és ne lehessen a szabályokat félremagyarázni, ahhoz szabatosnak, egyértelműnek kell lennie a megfogalmazásnak.

Szóval... az egyes szabálypontok önmagukban sosem elegendőek ahhoz, hogy egy szituációt pro vagy kontra eldöntsenek. A többi oda vonatkozó szabálypontot ugyanúgy ismerni kell.

Nem könnyű a versenybírók élete, de nem én tettem a játékot ennyire bonyolulttá, én csupán megpróbáltam határozott keretek közé szorítani az összes részletszabályt, hogy azok következetesek, és egymással összhangban lévők legyenek.

A konkrét esetben:
Sebez-e a manaszipoly a lassan járj drágítása után?

Sokan nem tudják, de volt több ilyen faq, amiknek a feldolgozása során a kiadó erre a kérdésre adott válasza miatt került be a Kódex-be ez a szabályozás. Tehát nem, mert a lassan járj hatása nem forrás.

Miért nem forrás a Lassan járj? Azért, mert a drágítás a lapkijátszás folyamatára hat, nem a lapra.

Ezért kellett megfogalmazni a hatással lenni valamire fogalmát úgy, ahogy.

Szóval a járj nem hat a lapra, amit épp kijátszottak, csupán drágítja azt, ezért nem forrás, és ezért hagyja figyelmen kívül a manaszipoly.

Uff
 
Mint többször hangsúlyoztam nem személyes támadás, amit írtam.

Ha eljutottál a hatni, hatással lenni fogalomhoz, akkor ott már tényleg csak egy kicsit kellett volna csak tovább olvasni...

99.1. A mágikus védelem, a rezisztencia, az immunitás és az ezekkel egy tekintet alá eső egyéb védekező képességek hatásai; továbbá a lapkijátszást vagy aktiválást kívánó képesség használatát megtiltó; a lapot megakadályozó; illetve a lapkijátszás folyamatába egyéb módon beavatkozó képességek és hátrányok nem tekinthetők ilyen jellegű befolyásolásnak.

Tehát az a képesség, ami egy lapot drágít, az nem hat az adott lapra.

De ha végiggondolod, ez logikus is. Hiszen csak arra a lapra lehet hatni, ami létrejött.

A vízió valóban a gyűjtőben van. De mindegy, hogy kézből vagy gyűjtőből játszom ki, a kijátszását megtiltó, vagy a lapkijátszás folyamatába beavatkozó (értsd: drágító) hatás nem a lapra hat. Azaz pusztán emiatt nem válik forrássá. EZÉRT nem lesz forrás továbbra sem a lassan járj drágítása, akkor sem, ha az a gyűjtőben lévő lap kijátszását drágítja.
 
Kedves János!

Igazad van, a kódexet értelmezni kell, hiszen minden kérdésere megadja a választ, nagyon jól lett összeállítva. Amint az elején írtam is, sokat forgatom, mert először a pontos szabályokat kell megismernem ahhoz, hogy megfelelően tudjak játszani, paklit építeni.

Először írtam a fórumra, mert nehezem tudtam értelmezni egy szabályt, kis segítséget kellett kérnem, mert számomra sajnos nem teljesen egyértelmű a válasz, amit a kódex ad.

Nem azért írtam, mert a problémát nem volt kedvem megoldani, hanem azért, mert több napi gondolkodás és szabály értelmezés után sem tudtam (és a mai napig sem tudom) meg a választ. (Még úgy sem, hogy segítséget kaptam tőled, hogy mi lesz a válasz, így csak a miért-tel kellett foglalkoznom, de beletört a bicskám.

Hibát követtem el, mert rosszul idéztem, kihagytam a 'nem' szót, és úgy vezettem le, de a levezetésem a 'nem szóval értelmezhető csak és így van benne a kódexben is.

Vagyis: akkor 'NEM' minősül forrásnak:

1. ha csakis valamely játékosra hatnak.
A lassan járj minkét játékosra hat. (ez alapján forrás)

2. ha kizárólag pakliban vagy kézben lévő lapokra hatnak.
víziókra is hat pl., amelyek a gyűjtőben vannak (ez alapján forrás)

A 97.3 ponton kezdtem el tovább gondolkodni, hiszen ott azt írja a kódex, hogy:

A szabálylapokat forrásnak kell tekinteni ha az adott képesség egy vagy több játékban vagy gyűjtőben lévő lapra van hatással.

Gondoltam is, hogy megtaláltam a választ, mert a lassan járj játékban lévő lapokra nincs hatással, és ezért nem forrása drágítása, de aztán megláttam megint a kérdéses 'gyűjtőben' szót, így a víziók miatt megint csak tovább kellett kutatnom.

Meg is néztem gyorsan a hatás leírását a kódexben, hogy a lassan járj hatással van e a gyűjtőben lévő lapra. Én azt a választ szűrtem le, hogy hatással van, mert a használatát befolyásolja.

Ezek után írtam a fórumra, hogy segítsen valaki kibogozni, ami nekem nem megy.

Biztos rosszul értelmezek mindent és velem van a hiba és megérdemlem a kioktatást, VÁLLALOM, de segítséget kérek..
 
mert másképp nem megy ha te nem vagy hajlandó értelmezni, csak demagog értetlenkedni...
te:"akkor minősül forrásnak ha..."
kódex: NEM minősül forrásnak ha...
a ... részt ki lehet találni
 
Kedves Marci.
Igy van. Kioktatlak. De ezt ne vedd szemelyes sertesnek. Te lettel az elrettento pelda. Sajnos divatta valt h amint valaki belefut egy kerdesbe hanyatt homlok felirja ide aztan elvarja h masok gondolkodjanak helyette. Leirtam a megoldast. Meg is mutattam. Hogy az ertelmezo olvasast us megtanitsam ahhoz valoban nincs se idom se energiam. Meg egyszer elnezest a lekezelo stilusert nem szemelyednek hanem a vazolt tendencianak szol.
(Probald ertelmezni az idezett szabalypontot. Ha nem megy lapozd fel a hkk elozo szabalykonyvet. Ugyanez van benne csak maskent megfogalmazva.) Koszonom.
J.
 
Kedves János!

Úgy látszik, nincs rá időd, energiád, hogy foglalkozz a kérdéssel. Én segítséget kértem a szabály értelmezéséhez, de eddig csak kioktatást kaptam, ebben az esetben hagyjuk is a beszélgetést..

Marci
 
Mind a pok mind a demin kepessege allandoan mukodo kepesseg. Ezek ellentmondanak egymasnak. Ha a pok mar jatekban van es kijatszom a demont akkor a demon kepessege ervenyesul mivel ezt jatazom ki utobb. Tehat a demon passzivan jon. Ha a demon van jatekban es kijatszom egy pokot nem tortenik semmi mert ettol a demon nem fog aktivalodni. Ennyi a nagy rejtveny megoldasa.
 
Tokeletesen es pontosan, pontrol-pontra levezetted az ellentetet annak, mint ami oda van irva.
 
Köszi!
Ezt megtaláltam én is, de ez alapján sem egyértelmű.

A pók képessége szerintem inkább automatikus képesség. De lehet hogy állanóan működő, igazából nem tudom eldönteni. A démon nem jöhet aktívan hátránya pedig egyszeri. Akkor ezek alapján tényleg aktívan jön?
 
Ez alapján a Kronopók mellett kirakott Haláldémon akkor aktívan jön, mert a pók képessége állandóan működő, a Haláldémoné meg egyszeri (kijátszásakor)? (Jól gondolom, hogy mivel itt csak a kijátszáskori aktivitásról van szó, az hogy később nem aktivizálódhat sehogy, csak az előkészítő fázisban, az itt nem számít?)

Viszont Az élet földjénél meg pont fordítva, mert akkor már a "nem aktivizálódhat" az állandóan működő, és a sík aktivizálása meg egyszeri, és ezért a démon, ha alapból passzív volt, nem tud aktivizálódni, ugye?
 
102.0. Ha két lap egymásnak ellentmondó hatást vált ki, akkor az ellentmondást a következő prioritási rend szerint szükséges feloldani:

102.1. Két lap hatása közül mindig az a nagyobb prioritású, amelynek szöveges leírása tartalmazza a „mindenképp”, „semmiképpen sem”, „semmilyen módon” vagy más hasonló kifejezések egyikét.

102.2. Ha két lap hatása közül az egyik egyszeri a másik állandóan működő hatás, mindig az állandón működő hatás a magasabb prioritású.

102.3. Ha a fenti két szempont nem oldotta fel az ellentmondást, akkor az utóbb kijátszott lap hatása felülírja a korábban kijátszott lap hatását.

102.4. Ha egy képesség működésére a fenti három szempont egyike sem alkalmazható, akkor az alábbi két szabályt kell együttesen alkalmazni. Az állandóan működő képesség hatása mindig magasabb prioritású, mint a vele ellentmondó aktiválást kívánó vagy automatikus képesség hatása. Az egymással ellentmondó aktiválást kívánó és automatikus képességek közül pedig mindig az aktiválást kívánó képesség a magasabb prioritású.
 
Én is szeretnék megérteni egy szabályt!
Ha ellentmondó lapoknál mindenképpen kerül szembe semmilyen módonnal, akkor az utólag kijátszott lap hatása érvényesül, ugye?
Tehát ha kint van egy kronopókom, és kijátszok egy haláldémont, akkor passzív lesz, de ha utána kirakok egy élet földjét, akkor felkel? Illetve csak felkelne, mert a helyszín nem számít lapnak?
 
Szia!

97.4. A helyszínek, követők, szabálylapok és őslichek képességei, továbbá a lapok gyűjtőben, pakliban és kézben működő képességei nem minősülnek forrásnak akkor, ha csakis valamely játékosra, paklira, illetve kizárólag pakliban vagy kézben lévő lapokra hatnak.

Ezek alapján az van odaírva amit írtam, vagy valamit rosszul értelmezek?
 
Tenyleg ez lenne odairva? Mert akkor valamit nagyon elrontottam a Kodex-ben...
 
Igen, köszönöm a választ,

Vagyis akkor minősülnek forrásnak:

1. ha csakis valamely játékosra hatnak.
A lassan járj minkét játékosra hat.

2. ha kizárólag pakliban vagy kézben lévő lapokra hatnak.
víziókra is hat pl., amelyek a gyűjtőben vannak, vagyis a gyűjtőre is hat.

Vagy mivel az kézből kijátszásnak minősül ezért olyan, mintha a kezemben lenne, ezért a gyűjtőre nem hat?

Tehát a lassan járj gyűjtőre soha nem hat, ezért nem minősül a drágítása forrásnak?

Bocsánat nem akadékoskodni akarok, csak pontosan megérteni a szabályt!
 
Kodex 94.7.
 
Igen.
 
Nem biztos hogy sikerült egyértelműen fogalmaznom.
Szóval pl kirakok egy hit erejét. Meg kell mondanom, hogy izomjelzőre, vagy gyógyulásra rakom ki?

Vagy egy plazmagömböket rakok ki.
Meg kell mondanom, hogy melyik hatást szeretném használni? Esetleg ha dermesztés jelzőket osztogatok, akkor azt is meg kell mondanom még a reakció sor előtt, hogy pontosan melyik lapra hányat szeretnék rakni?
Azért fontos ez, mert ha pl. reagálnak rá egy kvazárpegával, és a végén megnyerem a csatát, akkor lehet a háló jobban zavar, mint az eredeti célpontok, akkor rakhatok a pegára is jelzőt utólag?
 
Kötelező bemondanod pl Kyorgnál,hogy vp-t v lapot akarsz majd kapni
 
Ha többfunkciós lapot játszom ki(pl kyorg tudás), vagy olyan lapot, ami lapot, vagy főleg játékost céloz, és nem egyértelmű, hogy kire, mire akarom kijátszani, akkor köteles vagyok bemondani, hogy pontosan milyen hatás(ok) szeretném ha létrejönné(nek), hogy ellenfelem eldönthesse, hogy akar-e reagálni a lapra?
 
Köszönöm a választ!
Sejtettem, de megkérdezhetem, hogy miért?
Nagyon sokat forgatom a kódexet, de erre nem találtam választ!

Köszönöm!
 
Jelenleg nem minősül forrásnak, tehát a manaszipoly nem fog működni a szabálylap drágítása miatt.
 
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a Lassan járj drágítása forrásnak minősül? (Mivel nem csak valamely játékosra hat és a nem csak kézben vagy pakliban lévő lapra hat.)

Pl manaszipoly + Lassan járj-nál sebződik az ellenfél a kijátszott lapjai után?

Előre is köszönöm a segítséget!
 
Nem lesz minden, hasonlóan működő lap alatt faq...
Nyugodj meg, kijátszhatod.

A felszólító mód itt arra vonatkozik, hogy ez nem egy aktiválást kívánó képesség, hanem automatikus, azaz nem önálló cselekvés, hanem egy kapcsolódó hatás, és pl. nem lehet drágítani.

Szerencsésebb lett volna, ha odaírják elé, hogy "max." 2 ganüidet rak vissza, és akkor nincs kérdés.
 
Ezt értem. Én arra gondoltam hogy ki sem játszhatom mint a szekeret célpont hiányában. A sziránusz már az asztalon van.
 
Ott a faq a lap alatt: nem csak az Ősi rúna nem hat rá, de semmi, ami hasonló hatásra képes. Szóval úgy kell tekinteni, mintha az lenne ráírva, hogy: "Semmilyen módon nem lehet kikapcsolni." A többi, hasonló szabálylapra ezt már ráírták.

De hogy értsd:
A játszma megkezdésekor kell legálisnak lennie a paklidnak. Menet közben ez már nem számít. Tehát hiába kapcsolná ki az ellenfél valahogy a szabadság árát, attól még a paklid legális maradna. Szóval a kérdés akkor is fölösleges, ha a fenti értelmezést nem ismered.
 
faq az agg sziránusz alatt:

"Az Agg sziránusznak használhatom az első képességét akkor is, ha nincs a gyűjtőmben lény."

Szóval attól, hogy felszólító módban van a képessége, nem válik kijátszási feltétellé.
 
Kijátszhatom a Mindenható ganüidet, ha csak egy ganüid van a gyűjtőmben? Vagyis ez kijátszás kori célpont választás mint a Ryuku harci szekérnél vagy nem?
 
Mi történik, ha szabadság árával játszom, és a játék elején semleges csatamezővel, vagy a játék közben bármilyen módon (kivéve pihenővel) kikapcsolják a szabálylapomat?
Az érdekel leginkább, hogy ha már 20 fölé növeltem a max ép-met, akkor ha játék közben kapcsolják ki, akkor is nő-e 5-öt a max ép-m? Sőt, ha az ellenfél mondjuk életenergiázik, akkor 15-öt? Vagy csak akkor nő, ha még mindig 15?
És mi a helyzet a színekkel?
Amíg ki van kapcsolva, csak 4 színt használhatok? Hogy döntjük el, hogy melyik 4-et?
 
  ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2017
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.