Vissza a Főoldalra
 
Hatalom Kártyái

Milyen versenyeket látnál szívesebben 2018-ban? (Kérjük, csak akkor szavazz, ha jársz beholderes versenyekre!)

1.) Beszűkült látókör versenyek.
2.) Istenek viadala, pörgős, jellemek harca, sokszínűség.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: TF25 december 12.
Hatalom Kártyái - Gemina erdeje november 25.
A pillanat képe
Jármű rigó
(Shadowrun archetípus)
Küldd el képeslapként!
Akár volán, akár botkormány, a rigó el tudja vezetni. Ha nem ismeri a járművet, akkor is.
Nézz szét a galériában!
Téli MondoCon 2018.01.13. - Eredményhirdetés
Hatalom Szövetsége pontszámítás
HKK Kiadói tervek - 2018
Téli MondoCon 2018. január 13. szombat Budapest, Hungexpo
XXI. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Legaktívabb fórumok és fórumozók
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Gemina erdeje

A lista folytatása...
Jégmágus kt. alakulna (9047)
[HKK Piac] UR lapok (10249)
[HKK Piac] Eladó lapok (140271)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27523)
Eladó nagyon olcsón! (11)
Excelsior (840)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Valaki figyel téged
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
1.

Kódex 174.2. Ha a lapot egy rátett lap lopja el, és a lopó lap kikerül a játékból, akkor az ellopott lap mindenképp visszakerül az előző gazdájához. [...]

Tehát igen, a lap visszakerül az előző gazdájához (alapesetben a tulajdonosához).

2.

Senki nem dönt. A fúziós bilincs marad azon a lapon, ahol volt, de a gazdája megváltozik. (Mintha virtuálisan elfordítanánk 180 fokkal). Eddig a te lapod volt, mostantól az ő lapja lesz (pl. ezután már ő áldozhatja fel zanszilánknak), de ugyanúgy működik továbbra is, és persze húzod a lapot. Gratulálok, találtál egy mini kombót.
 
1./ Tűnékeny csábítással (régi) ellopott lap a kör végén visszakerül a gazdájához?

2./ Fúziós bilincsem az ellenfél lapján. Változások kora (új) lappal egy másik lapját cserélném úgy hogy én a bilincset adnám. Ki dönt a bilincs új helyéről. Kell-e egyáltalán döntést hozni róla. elképzelhető-e olyan döntés hogy nem húzok lapot.
 
Félreértés ne essék, nem a definíciót kritizaltam, nyilván ahogy fejlődik a játék, mindig lesznek szabalyozatlan területek. Viszont a szabalypontbol - egyelőre - nem jön le, hogy nem lehet reagalni a képességére, ezért írtam.
 
Hanem egy kezben levo lape. En kerek elnezest h a kezben mukodo kepessegekre valo reakciok nem voltak annyira elterjedtek 3-4 eve hogy a definiciot kiterjesszuk rajuk. Nincs jobb szabalypont. Innentol biro vagy faq.
 
Szerintem sem ilyen egyértelmű... Nem hiszem, hogy kézből (eldobva) működne a xenó védelme.
 
De János, ez nem egy permanens képessége.
 
Szornyet teremtettunk...
 
132.15. Nem lehet rá (valamivel) reagálni: ez a képesség azt jelenti, hogy a lap kijátszására, vagy az ilyen képességgel rendelkező permanens képességeire nem lehet (a megadott módon vagy formában) reakció cselekvéssel reagálni.

[Kiegészítés]
Ha az ilyen képességgel rendelkező lap szövege valamely tulajdonsága (idézési költsége, laptípusa, színe, stb.) alapján határozza meg azokat a reakciókat, amelyekkel nem lehet rá reagálni, akkor ezt a csoportosítást az ilyen lapok kijátszására, és az ilyen lapok aktiválást kívánó képességeire egyaránt vonatkoztatni kell. (Pl. nem lehet rá Elenios reakcióval reagálni: sem Elenios lap kijátszásával, sem Elenios permanens képességével nem lehet ennek a lapnak a kijátszására, vagy ennek a lapnak a képességeire reagálni.)
 
Sajnos nem talaltam meg, megkerdezem.

Techianaflux vs Hegyi goliat, ha jol emlekszem nem viszi.

Xeno ct'lauhud vs Villamhorgony mukodik-e?
 
Persze, érthető, és akkor elfogadtam (nem volt más választásom amúgy se), csak így utólag azért "vicces" lenne

Éppen szorgalmaztam anno a bírói fórumot, ahol minden bíró, tervezők stb, ott diskuráljanak a szitukról, és egységes döntés legyen, és ezzel elkerülhetőbb lennének, hogy ott így döntöttek, máshol másképp...engem ez zavar leginkább (és nem az, hogy tévedni emberi dolog, mert alap, csak amit el lehetne kerülni...)
 
Félreértés ne essék, én is ezt gondolom, de jelenleg egy ilyen döntésnél a lapszöveg (önkényes) kiszélesítéséről beszélünk, aminek semmilyen írott alapja nincs.
Nyilván a versenybíró saját szakállára dönthet úgy, hogy szembe megy az utolsó írott döntéssel, mert a szabályok versenybírói értelmezésébe ez vígan belefér, de senki nem lázadozzon, ha ezt mégsem teszi, és ragaszkodik a faq-hoz.
 
Ha végén kiderül, hogy Specializáció drágítja a "Célpont permanens" lapokat, akkor jó, hogy buktam anno egy meccset az Excelsiorban és kiszálltam a versenyből.

(Versenyen indultam Specializációval, és akkor azt ítéltétek be, hogy nem drágítja, holott ugyanaz a véleményem mint a többieknek, hogy ez rövidítés, és drágítania kell. Ez nem egy helyettesítő a permanens, hogy aktuális helyzetet néz, vagyis éppen mire lőjük el, ha lényre, akkor célpont lényt jelent, stb.).

Így +1 a drágítja a szabálylap tábornak.
 
Nem emlékszem hivatalos faq-ra, ha van, akkor valaki tegye be ide, legyen olyan kedves. Mindaddig amíg nincs, addig az utolsó idevágó faq van érvényben, az pedig így szól:

"(AK95) Nem drágítja a Specializáció A gyenge pusztulását. Bár A gyenge pusztulása célpont lapra hat, ahogy leírtuk egy régebbi AK-ba, de a lapon nem ez a szöveg szerepel. A Specializációnál, és a hasonlóan működő lapoknál viszont szigorúan a lapok szövegét figyeljük, pontosan azért, hogy minél kevesebb legyen a vitás kérdés. Tehát a Specializáció akkor drágít, ha a kártya szövegében szerepel a „célpont lap” kifejezés. A gyenge pusztulásánál ez a feltétel nem teljesül."

És igen, a "célpont permanens" nagyobbrészt "célpont lap" értelemmel bír, de ettől még nem egyenlő vele. Ezt sem szabály, sem faq nem mondja ki. Márpedig amíg ez nincs leírva, addig a Specializáció, bármennyire is látható a logikája, nem fogja drágítani a "célpont permanens" szövegű lapokat.
 
Srácok, erről volt már szó, amikor kijött a permanens kifejezés. Drágítja a specializáció. Lévén a permanens kifejezés fő jelentése a lap, a Specializáció pedig csak a "célpont laptípust" olcsóbbítja. Mióta laptípus az önálló jelző?

Üdv: Kyb
 
Én is azon vagyok, hogy a célpont permanenst növeli a szabálylap.
Főleg a rezisztenciás analóg miatt.
De szerintem kicsit sántit ez a hat/nem hat megfeleltetés is. Az hogy a célpont őnálló jelző/célpont jelző kifejezésre a szövegben nem hat a specializáció, nem befolyásolja azt a részt, hogy a célpont lap szövegrészre hasson. Vagyis mert benne van a szövegében, hogy célpont lap drágább lesz a specializáció. (A célpont jelzőt meg figyelmen kívül hagyjuk a szablap szempontjából)
Ráadásul ez a kifejezés egy rövíditése egy olyan szövegnek, ami korábban is rajta volt bizonyos kártyákon, és gondolom ha azokra is hatott a szabálylap, akkor értelemszerűen a rövidített kifejezésre is hatnia kéne.

Ez az én véleményem.
 
A Világégés szabálykönyvben ez van:

permanens: A permanens egy rövidítés, a "lap vagy önálló jelző" kifejezés helyett használjuk. Tehát minden lap és önálló jelző permanens. Ha egy forrás célpont permanenst küld a gyűjtőbe, akkor a rezisztencia ugyanúgy véd ellene, mintha célpont lapot küldene gyűjtőbe.

Ez alapján azt mondanám, hogy drágítja a Specializáció.
 
Köszönöm a választ! Igen, ez kérdés itthoni baráti játékban jött elő .
 
Igen.
 
Sziasztok
Elég amatőr kérdés, de legutóbb kölyök koromban, a HKK megjelenésekor játszottunk és azóta elég sok új szabály lett, egy ilyennel kapcsolatban szeretnék kérdezni.
Van a HKK kódex 82-es szabálya, ami szerint azok a lapok, amiken szerepel a hideg altípus (hópehely) hideggel sebeznek.

Ez azt jelenti, hogy ha van lent 3 yeti csemete lapom, ami ad minden hideg sebzéssel sebző lénynek +1 sebzést, akkor pl a Bodom fiai lap 6/3-as lesz és 6-os jéglehelete lesz? Az egy nekronos képessége pedig 5-öt fog sebezni?

Előre is köszi a segítséget
 
A felvetés jogos. A specializáció nincs a "metában" ezért nem jött elő eddig a kérdés.
Mivel a "célpont lap" szövegű lapokat és képességeket drágítja a szabálylap, a "célpont jelző" szövegű lapokra azonban nincs hatással, ezért ha a "permanens" fogalmat akarnánk megfeleltetni a szabálylapnak, akkor az a faramuci helyzet állna elő, hogy hat is rá meg nem is.
Szerintem a helyzet megoldása kizárólag gordiuszi módszerrel lehetséges.
A szabálylap szövege nem utal a "célpont permanens" megfogalmazású lapokra (ahogyan a "célpont jelző" megfogalmazásúakra sem), úgyhogy én azt ítélném, hogy a Specializáció szempontjából az ilyen lapok közömbösek (se nem drágítja, se nem olcsóbbítja azokat).
 
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy a Specializáció szabálylap mellet egy olyan forrás hogy működik, amikor forrás szövegében ez a szöveg szerepel:
célpont permanens
. A Kódex 4.6.0 szerint:
Az asztalon lévő lapokat és önálló jelzőket összefoglaló néven permanenseknek nevezzük.
, ezért úgy gondoltam, hogy a permanens kifejezés egy egyszerűsítés vagy rövidítésnek tekinthető a következő szöveg helyett:"célpont lap és/vagy önálló jelző". Azonban a Specializáció szabálylapnál a kiegészítő szövegben ez áll (AK139):
Ahhoz, hogy megállapítsuk, hogy a Specializáció milyen lapokat módosít, egyszerűen el kell olvasni a lapok szövegét. ha szerepel benne a „célpont lap”, „célpont lény” stb. kifejezés, akár ragozott alakban is, akkor hat rá.
Szerintetek?
 
...onnantól kezdve, hogy játékba került. De akkor a Harangmester a számlálója még 1-en áll, és a Hálócipelő szövege nem rendelkezik arról, hogy az ő játékba kerülése előtt kijátszott lapokra is vonatkoztatni kellene a képességét.
 
>Szoval en ugy itelnem ezt a szitut h emberunknek van meg egy lapja, mivel a harangmester haloja szempontjabol addig meg csak 1 lapot jatszott ki. A szamlaloja 1-en all, ha igy jobban tetszik.

igen, de a harangmester hálóját is átértelmezi a hálócipelő...
 
99.5. Hatókör. A nem állandó hatású források kizárólag a létrejöttükkor már játékban lévő permanensekre vonatkoznak. Az ilyen források nem vonatkoznak a később, de még a hatóidőn belül kijátszott további permanensekre.
 
1./ Drakolder eliminátor képességét használom. Csak a már kijátszott lényeim kapják a +2 ("kör végéig minden...") vagy ha abban a körben még játszok ki lényeket azok is.
 
Eloszor is: a halo az egyreszt kepesseg masreszt szabaly. A halocipelo a kepesseg definiciojat ertelmezi at azaz nem a halo kepesseggel rendelkezo lapra hat. Osszegezve: tokmindegy hogy milyen modon kerul halo az asztalra a szabalydefinicio megvaltozik igy a mukodese is megvaltozik.

Tehat a Harangmester / Halocsapba halojara is vonatkozik a halocipelo kepessege. (Ellenkezo esetben az a hajmereszto szitu allhatna elo, h ket jatekban levo halonak mas-mas kepessege lenne. Igy is eleg nehez neha kovetni...)

A halo kepesseg alapesetben csak a kezbol kijatszott lapokra vonatkozik. A halocipelo jelenleteben azonban mindenfele lapkijatszasra. Teny h a lapkijatszas megtiltasa nem "hat" a lapot letrehozni probalo jatekelemre (hadd ne keressem ki a kodexbol) tehat a halocipelo vigan letiltja a tokentermelo kovetot / helyszint stb. is.

A kerdes lenyege hogy ha megjelenik az asztalon a halocipelo akkor hogyan folyik tovabb a jatek. Nos a hkk lapertelmezes egyseges es toretlen abban h a lapoknak nincs visszahato ereje. Ha megis akkor azt a lap szovege tartalmazza. A halocipelo erkezese elott kijatszott lapok tehat nem szamitananak.

Ha kiteszek egy halot akkor sem szamit h elotte 22 lapot kijatszottam. Van meg ket lapom. Minden egyes halot kulon kell vizsgalni. Szoval en ugy itelnem ezt a szitut h emberunknek van meg egy lapja, mivel a harangmester haloja szempontjabol addig meg csak 1 lapot jatszott ki. A szamlaloja 1-en all, ha igy jobban tetszik.
 
Ellenfelem Raia követővel játszik, én Harangmesterrel. Az első körében vagyunk, ő kezdett.

Kijátszik egy Fény oltárát, amire kap egy angyalt a követőtől. Még van 1 manája.

Kivédekezek egy Krabber hálócipelőt. A harangmester hálója miatt még elvileg lenne egy lapkijátszási lehetősége, de mivel a hálócipelő átértelmezi a hálót, ebben nem vagyok biztos. Kérdés: a hálócipleő képessége vonatkozik-e követő hálójára? Illetve, ha teszem azt nem harangmesterrel játszok hanem a húzás fázisában megtoltam egy időlassítót, más a helyzet? Érvényes "visszamenőleg" a hálócipleő képessége, azaz Barna- izé, az ellenfelem kijátszhat-e utána még egy lapot?
 
Először mindig a kijátszott lap hatásai jönnek létre, ezután jönnek a kapcsolódó hatások. A Tokozó rakshi annyiban különleges, hogy a játékba kerülő lényektől elveszi az aktív játékba kerülés lehetőségét.

Azaz.

Kijátszod a csatateret. Létrejön. Kapsz egy elektrogombot (a követő miatt) passzívan. Majd az összes elektrogömböd aktivizálódik. Ezután jönnek a kapcsolódó hatások, köztük a követő álomjelzőt osztó képessége. Az épp játékba hozott gömb megkapja az álomjelzőt, ezért visszapasszivizálódik.

Összegezve: nem biznisz tokozóval játszani az elektrogömbös hokit.
 
Mi történik, ha Tokozó rakshalion mellett sikeresen kijátszok egy sztatikus csatateret?
Létrejön a csatatér, kapok egy elektrogömböt (ami repül) aktivizálja a csatatér a gömböket, majd a tokozó miatt kerül rá egy álomjelző és passzív lesz.
VAGY
Létrejön a csatatér, hoz egy gömböt, ami a Tokozó miatt passzívan jön álomjelzővel, majd a csatatér aktivizálja, és lesz egy aktiv elektrogömböm egy álomjelzővel.
VAGY esetleg valami más?
 
8.1.3. Ha egy szabály vagy lap szövege szörnyekre hivatkozik, ott ezen minden esetben a torzszülötteket is érteni kell.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.