Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
     
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Ünnepek december 10.
Hatalom Kártyái - Elemi erők november 24.
HKK - Zén Legendái: Elfeledett bűbájok szeptember 22.
A pillanat képe
Káoszteknőc
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"AHHH, a káoszteknőc! Gigantikus méretű szörny, sebezhetetlen páncélban. Nagyon hatékonyan kell támadnod ahhoz, hogy a néhány, sebezhető részén keresztül komoly kárt tudjál benne tenni. Egy jól irányzott ütés a fejére, amikor kidugja, egy szúrás a lába mellé, vagy egy prezíc vágás a farkára - megteszi mindahány. Ha a káoszteknőcöt fel tudják bosszantani, hatalmasakat harap, de egyébként békés jószág. Pedig sokan vadásznak rá, hiszen páncélja igen hasznos alapanyag." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Elemi erők lapelemzés (3. rész)
Kényelmi funkciók az Argum City-ben
Élőholt invázió 6.
Ünnepek - lapelemzés
Letöltés: 2018. december 10. Hétfő

A lista folytatása...
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Pajzshasználat (535. tudati képesség)
Varázslómester (508. tudati képesség)

A lista folytatása...
Elemi erők lapelemzés (1. rész) (52)
Ünnepek – Beharangozó (26)
Lapötletek (63917)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27912)
[HKK Piac] Eladó lapok (141009)
Új játék a Beholdertől (69)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
  ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ...
Nézet:
A reakciódrágítás csak a lapkijátszásokra vonatkozik a lapok képességeinek használatára nem.

Van ugyan egy olyan szabályunk, hogy a "nem lehet rá reagálni" - képesség nem csak az ilyen lap kijátszására, hanem a képességeinek használatára is vonatkozik, ez azonban két különböző dolog. (mmint a nem lehet rá reagálni és a reakciódrágítás)

Belátom, hogy érdemes lenne egységesíteni valamelyik irányba, de jelenleg ez az egységesítés még nem valósult meg.
 
Drakolder citadella (új) drágítja az asztalon levő fairlight lapjaimra kijátszott semlegesítős lap kijátszási költségét?

Pl. Drakolder esszencia húzási képességét akarja ellenfelem a Motyogó sámánnal(új) semlegesíteni. +1-be kerül rá reagálni?
 
sorry, nem láttam, hogy közben már te válaszoltál.

Ilyen esetben mindig a János-ra kell hallgatni. (Ha éppen nem vele áll le valaki vitatkozni, de az esetek többségében neki van igaza.)

Tehát, ha az ellenfelem játssza ki a változások korát, akkor reagálhatok rá birkával, ha én (vagy a partnerem), akkor nem? Ez csak nekem tűnik ellentmondásosnak, vagy azért van ez a szabály, nehogy megtörjük, az "egyszer az egyik fél, aztán a másik fél cselekszik" elvet?

reakciósorban hogyan működik a birka? (a változások korától eltekintve)
kijátszok egy lapot. Az ellenfelem reagál. (definició szerint ez önálló cselekvésnek számít, mivel nem automatikus?) erre reagálhatok-e birkával? Aztán a birka feláldozása után egy olyan reakciómmal, ami szintén az ellenfél lapjára reagál?
 
Idéztem a Kódex szabálypontját. Talán ez üti a "szerintem"-et...
 
Akkor KiNyerMa a Honvéd már nem. Nem tom kinek higgyek?
 
Illetve, abban az esetben, ha mindkét kérdésre IGEN a válasz, és a változás korát átadom a partneremnek, akkor ő választhat új ellenfelet a változás korának?
 
ebből jön az én kérdésem:
Páros versenyen hogyan működik a változás kora?
-kötelezően ugyanazt az ellenfelet kell választanom minden körben?
-adhatom-e a saját lapomat a partneremnek?
 
mivel a birka képessége reakcióként is használható, szerintem feláldozhatod a kijelölt lényt.

A változások kora sehol sem említi, hogy ha az egyik nem cserél, akkor a másik sem. (viszont mivel a robbant lény nem cserélt gazdát, nem húzhatsz lapot.)
 
Megnevezheted de reakciokent nem aldozhatod fel.

94.0.2. Azok a reakció cselekvések, amelyek szövegezése nem határozza meg pontosan, hogy mikor használhatók, kizárólag az ellenfél önálló cselekvésére reagálva használhatók.

A birka barmikor hasznalhato, de reakciokent csak igy.
 
jó volt tetszett.
Robbanó birkák az asztalomon. Kijátszom egy "A változások korát". A robbanó birkákat nevezem meg a saját lapjaim közül. Feláldozhatom-e a csere előtt a birkákat ezzel sebezve az ellenfelet és ha igen átkerül-e hozzám az ő lapja.
 
Felmerült egy kérdés a napokban, amit szeretnék kifejteni, mivel lehet, hogy többeket érdekel. (Hosszú!)

A kérdés a következő:
Hogy van az, hogy a Kisebb Zan le tudja másolni azt a lapot, aminek feláldozásából kifizetem a költségét? A szövege szerint lemásol egy "játékban lévő" lapot... Mikor létrejön a Zan, a másolt lap már nincs játékban.

Nos, szép kérdés, igazi csemege a szabályértelmezésben jártas, és eziránt érdeklődő játékosoknak.

A kérdés alapját ez a faq képezi:

(AK56) (AK74) A Kisebb Zannal lemásolhatom azt a lapot is, amit feláldozok hozzá kihozási költségként. A kijátszás pontos sorrendje a következő: Először megállapítom, hogy teljesíthető-e a kijátszási feltétel. Ezután meghatározom a kijátszandó lap célpontját. A Kisebb Zannál itt a másolandó lapot nevezem meg. Ezek után megnézem mennyi a módosított idézési költség, majd kifizetem, és a lap kijátszásra került, amennyiben reakció varázslatok és hatások nem befolyásolják ezt.


Néhány alapvetés:
A Kisebb Zan másoló lap, ezen a kategórián belül is egy alakváltó lap (mivel saját maga válik a másolattá).

Az alakváltó képessége kijátszáskori automatikus képesség.

A Zan saját szövege szerint: "Tekintsd úgy, mintha a másolt lapot játszottad volna ki."

Na most.
Főszabály szerint:

Kódex 21.6. Kijátszáskori döntések. A lap kijátszásával kapcsolatos minden lehetséges döntést még az idézési költség kifizetése és az esetleges reakciók használata előtt meg kell hozni, függetlenül attól, hogy a döntéseket mely játékosnak kell meghoznia.

Ez egybecseng a faq-val, és ebből a szabálypontból leginkább csak a kiemelt "lehetséges" szó a lényeges.

Mikor bejelentem, hogy megpróbálom kijátszani a Kisebb Zan-t, akkor az összes lehetséges döntést meg kell hoznom ezzel kapcsolatban. Az egyik ilyen döntés, hogy mit fogok másolni. Ez egy teljességgel lehetséges döntés, hiszen ott figyel az asztalon a másolni kívánt lap.
Ez a döntés azt is jelenti, hogy a lapkijátszás későbbi lépései során ezt a döntést már nem lehet megváltoztatni.

Ezután jönnek a további lépések, a költség kiszámítása, és végül annak kifizetése. Ekkor már közömbös, hogy a másolni kívánt lap játékban van-e még, vagy sem, a Kisebb Zan már úgy fog asztalt érni, mintha a másolt lapot játszottam volna ki.

Erre is van faq:

(AK35) Ha a Kisebb Zannal olyan lapot másolok, aminek kijátszási költsége van, akkor azt nem kell teljesíteni, mivel ilyenkor csak egy Kisebb Zant játszok ki, aminek nincs kijátszási feltétele. A Kisebb Zanon szereplő szöveg ("Tekintsd úgy, mintha a lemásolt lapot játszottad volna ki!"), csak a lap játékba kerülésének pillanatától érvényes. Arra vonatkozik, hogy a lap pontosan úgy viselkedik a játékba kerüléskor, mint az a lap, amit másol. Azaz, ha lény, akkor passzívan a tartalékba kerül, ha repülő lény, akkor aktívan jön le, ha bűbáj, akkor szintén aktív lesz stb.

Tehát az alakváltás menet közben, a lapkijátszás folyamata során valósul meg. Még a Kisebb Zan kijátszását kíséreltem meg, és egészen az esetleges reakciósor lezárultáig így is fog viselkedni. Ha azonban nincs több reakció, és nem akadályozták meg, akkor a sikeres kijátszásakor már a másolt lapként ér asztalt.

Ezzel a mechanizmussal egybecseng az összes rá vonatkozó faq. Ezért van az, hogy egy anti-mágia:1-es lényt másolva vele, lehet rá reagálni azonnali reakcióval (mivel ekkor még egy piros tárgy), amikor azonban asztalt ér, már rendelkezik az am: 1-el, és dobatja a varázslatokat.

Az alakváltás ennyiben különbözik az összes többi kijátszáskori automatikus képességtől.

Ha nagyon akarnánk, létrehozhatnánk egy külön kategóriát, valami ilyesmi névvel, hogy: a lapkijátszás során érvényesülő képességek... De épp elég galibát okozott a lapkijátszáshoz fűzött magyarázatok köre. nem gondolnám, hogy egy újabb kategória üdvözítő lenne.
 
lényeknek működnök passzívan is?
ezt nem is tudtam kösz(ez tényleg nem irónia)
 
Passzív lapoknak (kivéve lényeknek) nem működnek a spec. képességeik. (Tehát az a szöveg sem érvényes, hogy "amíg a játékban van".)
 
Trebor kalodája passzívan működik?
"amíg Trebor kalodája játékban van..."
 
Igen. És ha jól tévedek, perpill az egyetlen olyan lap a játékban a bilincsmester, amit ha leszedsz vele, akkor mindhárom opció működik. Szóval érdemes.
 
Hallo!

Ha Inkvizíciós tisztogatásnak vetem alá a Xenó bilincsmestert, akkor az Inkvizíciós tisztogatás minden képessége kisül? (Értsd: ha egy lap több feltételnek is megfelel a tisztogatás szempontjából, akkor mindegyik kisül?)

Előre is köszi a válaszokat!
 
Igen. Ilyenkor az dont a sorrendrol, akinek a kore van.
 
Kör végén ha több dolog történik és az én köröm van én döntök?

(Tábori adó mellett mindig sebez az Örvénykeltő?)
 
21.9.0. Ha egy szabály vagy lap szövege egy játékban, kézben, gyűjtőben vagy pakliban lévő lap idézési költségére vonatkozik, és röviden idézési költséget említ, ott ezen az alap idézési költséget kell érteni.

Krebrix a sajat idezesi koltseget modositja. Ezert ez a modositas az alap idezesi koltseg modositasa. Eloszor tehat kiszamolod mennyi lesz Krebrix alap idezesi koltsege. Ekkora lesz a csabitasa is. Ezutan modositjuk az alap idezesi koltseget. Majd kifizetjuk azt.
 
Páncélos szirén mellett kijátszott Tengernyeső Krebrix mekkora csábítással fog rendelkezni? Krebrix idézési költsége ha jól tudom kézben 5 VP, kijátszásakor viszont a Páncélos szirén miatt 1 VP-vel olcsóbb. Páncélos szirén pedig csak annyit ír: " adott lény idézési költsége". Ilyenkor mi a szabály? Köszönöm előre a választ! :-)
 
Az elso. A masodik csoport, amit irtal sebzo forras.
 
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy mi számít gyűjtőbe küldő forrásnak? Csak azok, amikre az van írva, hogy gyűjtőbe vagy a semmibe kerül, vagy minden olyan forrás, aminek hatására egy lap a gyűjtőbe/semmibe kerül? (pl.: sebző varázslat aminek hatására egy lény vagy épület a gyűjtőbe kerül, az gyűjtőbe küldő forrásnak minősül-e?)
 
Bármilyet ;)
 
Hello,

Sármanó (új) képességének bármilyen lapot bemondhatok, vagy csak azt amit az ellenfél kezében láttam?
 
a búzamester képessége kijátszáskori aktiválást kívánó képesség, aminek költsége van, se több, se kevesebb.

a képesség használata nem befolyásolja az idézési költséget, és az idézési költség módisítása nem befolyásolja a képesség használatát. (a lap 3 zan-ba kerül bármelyik képességét használod, és akkor is fizetni kell a képességnek, ha ingyen jön játékba a lap)
 
Sziasztok!

Szeretném megérdeklődni hogy a Korrupt Búzamester kalandozónak a második képessége megváltoztatja a lap idézési költségét 5 zan 1 Vp-re, vagy pedig mint plusz költségként fizeted ki? Illetve ezen felül, ha a lap költsége nem változik (3 zan), akkor ha olyan lapokkal játszom ki, amik ingyen játékba rakják pl. Ljerpin, A teremtés zenekara (új) stb. vagy másolják, mint a Kommulatív szimmetria, akkor is kell a plusz költséget kifizetnem, vagy automatikusan kört vesz el?
 
Szép részletes, köszönöm! Ez sokat segített
 
röviden: nem, az ütés nem független a leszedésektől. ha támadók kijelölése után szedsz le lényt, akkor nem történik ütés. (mármint a leszedett lény ellenfele nem harcol.)


hosszabban:
a harci fázis részfázisai:
-A támadók kijelölése részfázis
-A harci képességek használata részfázis
-Ütés részfázis

Az azonnali (nem reakció/nem gyógyító) cselekvéseket nem a részfázisokban, hanem a részfázisok előtt tudod használni.

tehát egy fullos harci fázis (ahol minden részfázis előtt használ valaki azonnali cselekvést) a következőképpen néz ki:

(csere fázis)
-azonnali cselekvések használata (itt még nincsenek kijelölve a támadók/védekezők tehát ez még befolyásolhatja azt, hogy ki kire támad)
-A támadók kijelölése részfázis
-azonnali cselekvések használata (itt már ki vannak jelölve a támadók (el vannak döntve a küzdelem résztvevői), tehát bármelyik lénnyel bármi is történik, az már nem befolyásolja, hogy a többi lény kire támad/kivel harcol)
-A harci képességek használata részfázis (ilyenkor lehet direkt sebző képességeket használni (kard ikonnal ellátott képesség) a direkt sebző képességgel leszedett lény nem tud visszaütni a vele küzdő ellenfélre, hiszen addigra ő már nem él.)
-azonnali cselekvések használata. (ugyanaz vonatkozik mint a harci képességek előtt használt cselekvésekre.)
-Ütés részfázis
(fő fázis folytatása)

Ahogy láthatod az ütés a harci fázis legvégső részfázisa, tehát ha bármikor a harci fázis során, de a támadók kijelölése után szedsz le lényt varázslattal, (a vastagon kiemelt cselekvési lehetőségek esetén) akkor maga az ütés nem történik meg.
 
De egyébként a Vlagyimires vagy a Teleportos FAQ-ra gondoltál?
 
Csak a szmájli nem lett rendesen kiírva a link végén, az egy fokkal érthetőbbé tette volna a linkelést, de gondoltam emiatt nem fogok új hozzászólást írni.
 
  ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.