Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Baljós jelek január 23.
Hatalom Kártyái - Kreátor műhelye november 26.
HKK - Zén Legendái: Alanori piactér október 24.
A pillanat képe
Tűzharc
(Könyv esemény)
Küldd el képeslapként!
A Shadowrunban az igazi tűzerőt az utcai szamurájok és a cégek zsoldos csapatai képviselik. A két fél gyakran keveredik a képen látotthoz hasonló, heves tűzharcba.
Nézz szét a galériában!
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Baljós jelek
Előzetes - Baljós jelek
Hatalom Szövetsége - 41. félév
Hatalom Kártyái versenynaptár - 2017.

A lista folytatása...
Termékismertető - Kártyavédő fólia
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Világégés
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Kreátor műhelye
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája

A lista folytatása...
Hatalom Szövetsége - 41. félév (7)
ELŐRENDELHETŐ A BALJÓS JELEK ZÉN MINIKIEGÉSZÍTŐ! (4)
Újra HKK Védnöki Program (22)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (8983)
[HKK Piac] UR lapok (9992)
[HKK Piac] Eladó lapok (138567)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Ajándékot hoztál, orglingocska?
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Az 1. és 3. így van, viszont ami a 2-es pontot illeti, KF tárgy rárakása egy lényre nem minősül forrásnak, szóval nem lesz drágább a szekerce.
 
Az elsőre tudom a választ, a másik kettőre tudni vélem.

1: Nincs már hegymélyi lény és varázslat, mert az Ősök Városa háttér világ kivezetésre került a HKK-ból. A hegymélyi lapok (mind lények, mind varázslatok) az ŐV-hez tartoztak. Ha megnézed, a legújabb kártev már Chara-din szörny, és nem Mutáns torzszülött.

2: Szerintem igen. Illetve egészen pontosan 3 VP és egy Zanszilánk.

3: Szerintem ilyen esetben leesik, ahogy először kisül a képessége, mivel ő 3-ban él, és 4-et sebződik.
 
Alattomos orglingról és az Orgling kártevő(új-2) lemaradt a hegymélyi ikon?

Járj mellett szekercét akarok rakni az új Mithril gólemre az 4VP-be kerül?

Ha Varkaudar kardtáncos színét megváltoztatom és megsebez egy lényt akkor beindít egy végtelen ciklust?
 
Kódex 91.2.5. A lap magyarázata mutatja meg, hogy a lap esetleges változó idézési költségét (vagy nem fix sebzését, életpontját / strukturális pontját) milyen módon kell kiszámítani.

Tehát ez a szövegrész NEM képesség.
 
Ha a Dungeon elveszti a képességeit, akkor le is esik egyúttal, mert a ? nulla lesz?
 
Valóban más a Fókuszálás megfogalmazása.

1) Én odaírtam volna, hogy: "Hátrány: körönként csak egyszer kereshetsz Fókuszálást." egyértelmű lenne.

2) Ha nem így lenne, akkor a kiadó odaírta volna,
hogy "körönként csak egyszer kereshetsz ÍGY Fókuszálást"

Vessük össze mittudomén... mondjuk a Szkritter jótevő szövegével. Ott ugye egyetlen mondatban van a teljes szöveg és zárójelben a korlátozó rész). Nyilván ott ez képesség, és nem hátrány, és nem is keresésre, hanem kijátszásra vonatkozik, de azért egyértelműen látszik a Kiadó szándéka.

Hm. Sivara, Kurtz és Vlagyimír szekercéje esetében igaz amit mondtam lentebb. Fókuszálásnál már külön mondatban van a korlátozás, és nincs ott az "ÍGY" kitétel. Szóval asszem, igaza lehet a kollégának. Elvben sehogy sem lehetne kétszer keresni.

Namost egyébként meg kikeresem a Fókuszálást mondjuk Ősi legendákkal, aztán kikeresem a saját képességével... Ki fog bírót hívni? Elvben az ilyen szituációkat kerülni kellene, szóval én tuti egységesíteném ezeket a lapokat, és az ÍGY szövegrész betoldásával pontosítanám.
 
Egyébként ez az egész huza-vona az általatok említett lapok közül csak a fókuszálásra vonatkozik, mert sivara, kurtz, szekerce stb egyértelműen le van írva, hogy az aktiválást kívánó képességére vonatkozik a korlátozás. A fókuszálásnál viszont nem, és nem vagyok benne biztos hogy csak elírás... Két fókuszálást megnyomni egy körben neccesebb mint két sivarát kirakni az asztalra.
 
Hmm...
41250-41255 már tárgyaltuk majdnem ugyanezt, és ott arra jutottunk, hogy az van ráirva a lapra, hogy csak egyszer lehet keresni, akkor úgy működik.
A napokban az Apokalipszis lappal kapcsolatban János ugyanezt mondta. Úgy akarták kiadni hogy mindent vigyen, de elrontották a szöveget, ezért nem visz mindent. Plusz, a behónak is ugyanaz az álláspontja, hogy ha lehet, nem változtatják meg a lapok működését, ezért repül az új gólem, és nem tűzlap az új teknős, a km-es kérdezz-felelek cikkben megjelentek szerint.
Most így egy kicsit megzavarodtam, de a választ azt hiszem így is megkaptam a kérdésemre, nevezetesen hogy ha az ellenfelem kételkedik, akkor bírót hív, és ha a bírónak csúsztatok az asztal alatt egy sört, akkor azt hazudja, hogy legálisat kerestem. ( a vége csak vicc persze )
 
Attól, hogy egy lap a saját képességével csak körönként egyszer kereshető, attól még másként előkereshető. Pl. keresek Kurtz-ot saját képességével, és mondjuk az álomsíkkal is egy másikat.

A keresésre egyébként az általános szabályok vonatkoznak. Ha bármit kereshetsz, akkor a keresett lapot nem kell megmutatnod. Ha azonban a lapok valamilyen csoportjából választva kereshetsz, vagy a kereső forrás leírása kifejezetten erre utasít, akkor meg kell mutatnod a keresett lapot, hogy valóban olyan lapot kerestél elő, amilyet a forrás lehetővé tesz.

El tudok képzelni olyan faramuci szituációt, amikor kérdésként merülhet fel, hogy az adott lap tényleg kikereshető-e vagy sem, de egyébként azt nem kéne megmutatni (mert egy bármit előkereső forrással kerested). Most konkrét példát nem tudok mondani, de elvben lehet ilyen szitu.

Ilyenkor az ellenfél bírót hívhat (ha kételkedik), és a bíró megnézheti, hogy mit kerestél elő, így lehet garantálni a játék tisztaságát. De ilyenkor sem kell a lapot megmutatni az ellenfélnek.
 
Az "egy körben egyszer kereshetsz Fókuszálást" nyilván ugyanazt az (S)-es korlátozást akarná jelenteni a saját képességére, mint ami a hasonló önkereső lapokon is van, pl. Sivara, csak a megfogalmazása egy kicsit pontatlan. Mindenesetre szerintem a kiadói szándék egyértelmű, és más módon kereshetsz akár Fókuszálást, akár Sivarát, stb. tehát ilyenkor sem kell megmutatnod az Ősi legendákkal keresett lapot.
 
Köszönöm a választ, így már értem!
Viszont van ott még kérdés, ahonnan ez jött.
A kereséssel kapcsolatban a kódex nem tér ki (vagy legalábbis én nem találtam meg), hogy mikor kell, és mikor nem kell az előkeresett lapot megmutatni.

Pl. az ősi legendák és az umk használatánál elvileg nem kell megmutatni, amit keresek. De mi a helyzet akkor, ha már valamilyen korlátozás érvényben van? (Pl. már kerestem egy fókuszálást a körben)
Ilyenkor meg kell mutatni, bármit is keresek?
 
Gondolom, a Térsűrítés faq megszületésének idején még nem játszottál, ezért nem érted.

Igazad ven. A két lap (ti. Térsűrítés és Délibáb) teljesen analóg működésű kellene hogy legyen. Azonban az előbbi működését a faq megváltoztatta, mivel túlságosan sok kérdést és túl sok op szituációt vetett fel a lap.

Tehát amíg a Délibáb mindösszesen annyit csinál, hogy az adott körben kijátszott egy épület idézési költségét 0-val helyettesíti, addig a Térsűrítés (a faq után már) kapcsolódó hatásként játssza ki a két lényt.

Tehát alapvetően változott meg a két lap hatásmechanizmusa. A Délibáb nem szól bele az építmény kijátszási mechanizmusába, mindössze annak költségét helyettesíti, ezért a Magányos torony akármekkora lehet mellett. A Térsűrítés viszont játékba hozza a lényeket, így azok már nem számítanak kézből kijátszott lapoknak (annak ellenére, hogy kézből hozza játékba őket a varázslat), így azok idézési költsége és az ahhoz kapcsolódó statok a lehető legkisebb értéket veszik fel.
 
Ha térsűrítéssel játszom ki két furmányos pegazust, akkor a varázslat alatti faq szerint az x-ek 0-k lesznek. Miért? A délibáb-magányos toronynál x miért lehet 3kvintillió is? Mi a különbség a két varázslat működése között?
 
értem, tehát pontosan úgy működik ahogy gondoltam. kösz

és boldog karácsonyt!
 
Igen. Szerintem is. Az Apokalipszis szovegebol kimaradt a "mindenkeppen" kitetel. Azokat a lapokat amelyeknek van beepitett mento kepessege nem tudja leszedni.
 
Még egy hülye kérdés:
Apokalipszis letépi Ovgunt az asztalról?
Apokalipszis szövege olyan furán van megfogalmazva. Olyan érzése van az embernek, hogy úgy akarták kiadni azt a lapot, hogy mindent leszedjen, de valahogy mégsem ezt teszi.
A forrásimmunis lapokat leszedi, de Ovgunnál ilyen nincs, rá hat alapból is, csak a hatására a tartalékba kerül, ezért apo harmadik mondata nem sül rá az óriásra.
Ezt jól értelmezem?
 
Persze. A lap megfogalmazasa utal a Kiado szandekara. Az a lenyeg h a lrnyek a tulajdonosukhoz keruljenek. Ebbol a szempontbol teljesen kozombos h ezt megelozoen hanyszor csereltek mar gazdat vagy hogy ki hova jatszotta ki azokat. Tulajdonosuk a gazdajuk? Nem. Ennyi. Nem fogunk kulonboztetni es a jatek soran figyelni arra hogy eredetileg meg elozoleg meg azelott kinel jartak/nem jartak a lapok. Epp eleg dolgot kell mar eszben tartani jatek kozben.
 
Nem erről van szó. Az élet földje szövege szerint "azok a lények amelyek nem a tulajdonosa a gazdája, VISSZAkerülnek tulajdonosuk tartalékjába." A dungeon szellemével viszont eleve az ellenfélhez rakom ki, még csak nem is úgy mint a Tleikan árulónál, hogy kijátszom a saját oldalamon, játékba kerül majd rögtön át is kerül az ellenfélhez. Itt a "visszakerül a gazdájuk tartalékába" értelmezhető kétféleképpen, az ellenpont érvelhetne úgy hogy "visszakerülni csak az tud ami egyszer ott volt, márpedig nem volt ott".

Rövidebben: az élet földje visszaveszi a Vadászsarokkal kirakott lényt is?
 
Kódex 175. Kijátszáskor gazdát cserélő (átálló) lapok

175.0. Azok az asztalon maradó lapok, amelyek a sikeres kijátszásuk után saját szövegük szerint nem a kijátszójuk oldalán, hanem egy másik játékosnál kerülnek játékba, a kapcsolódó hatások szempontjából a kijátszójuk által játékba hozott lapoknak számítanak.

A fejezet címe is így hangzik: gazdát cserélő lapok...
Szerintem ez triviális.
 
pontosabban szerintem igen, és csak megerősítést kértem.

Így akkor a tokozó mellett egy dungeon szelleme+élet földje csinos 21 sebzéses kombó lenne
 
Az én kérdésem nem a gyűjtőre vonatkozott, hanem hogy "gazdát cserélésnek" számít-e a Dungeon szellemével az ellenfélhez kirakott token, és mint ilyen "vissza" vehető-e az Élet földjével.
 
Nyilván.

Kódex 4.5.3. Ha a játék során a játékos egy lap képességével ún. „előre kikészített lapot” (tókent) hoz létre, akkor az így létrehozott lap a játszma végéig a pakliból származó lapokkal esik egy tekintet alá.


Kódex 4.7.3. Más játékos paklijából származó lap nem kerülhet a játékos gyűjtőjébe.

Tehát a lapok a tulajdonosuk gyűjtőjébe kerülnek.
 
Olvasni kell a Kódex-et...

Kódex 4.7.4. A játék során lapok képességével létrehozott ún. „előre kikészített lapok” (tókenek) annak a játékosnak a gyűjtőjébe kerülnek, aki azokat kijátszotta.
 
A Lich élete képessége egy kapcsolódó hatás.
Ha sebződnél, létrejön először az egyiknek a kapcsolódó hatása, ami szerint nem sebződhetsz, hanem lapot kell dobnod. Végrehajtod. Utána létrejönne a másik kapcsolódó hatása is, de akkor már ugye nincs szó sebződésről.
Állítsuk párhuzamba mondjuk egy olyan lappal, amire van faq. Lásd mondjuk a Bohócmoladot. (Annyiban ugyanaz a helyzet, hogy van két ugyanolyan lap, és mindkettő aut. kapcsolódó hatást aktivál egy létrejövő hatásra, azaz konkurál a két lap az asztalon.)

Bohócmolad (régi):
"(AK67) Az Egokínzástól, aminek egy célpontja van, nem halhat meg mind a két Bohócmolad. Ha több Bohócmolad van játékban, akkor mindig a gazdájuk dönti el, melyikre hat a varázslat."

Tehát csak az egyik fogja "magába szívni" a hatást, amire aktiválódott.

Szerintem itt is ezt az analógiát kell használni. Azaz nem kell kétszer dobni.
 
ezek szerint mivel az ellenfélhez kirakott tokeneknek nem a tulajdonosuk a gazdájuk, "visszalophatóak" élet földjével?
 
Mivel azt is az játssza ki, aki a Dungeon szellemét, gondolom azéba. A lap is azé, neki kell, hogy meglegyen fizikailag; akkor nem kerülhet az ellenfél gyűjtőjébe szerintem.
 
Dungeon szellemével az ellenfélnek kiosztott token lap ha leesik, kinek a gyűjtőjébe kerül?
 
Ha két Lich életém van lent, akkor kétszer annyit kell dobnom, mint amennyit sérülök?
Vagy sérülnék, kisül az egyik, dobok, így nem sérülök, ezért a másiknak már nem kell dobnom?
 
Egy ősmágia szabály-reform ISZONYAT lenne, de már ez a Sivarás dolog is egy nagyszerű előrelépés a korrekt irányba szerintem.
 
Osmagia vs Sivara kapcsan jo nyomon jartok. Hamarosan egysegesitve lesznek az idevago szabalyok. Addig higgyetek el nekem: Sivara nem uti ki az osmagiat.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2017
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.