Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Tábor július 24.
Hatalom Kártyái - Alanori Olimpia június 17.
A pillanat képe
Vikócmajom
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"Egy törpe áll előtted, arca elborult, övéből hatalmas harci kalapácsot húz elő. Miközben riadtan menekülsz, érzed, ahogy zsebeidből sorra potyognak az apró tárgyak, de nem mersz lassítani. Egy gyökérben esel hasra, jól beverve fejedet. Mikor kinyitod szemedet, egy vikócmajom néz le rád a fáról, és újabb makkot hajít kobakodra." - egy rémálomból történő ébredés pillanatai
Nézz szét a galériában!
XIX. Alanori Mini Olimpia
Végzet Verme
Tábor lapelemzés
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó – avagy hogyan nyerhetsz 3 nap alatt 3 ultraritka lapot
XIX. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Pajzshasználat (535. tudati képesség)
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek

A lista folytatása...
Jégmágus kt. alakulna (8857)
LICIT! (4789)
Vén Golod meséi... (16)
[HKK Piac] Eladó lapok (139617)
XXI. HKK Nemzeti Bajnokság - szabályok (55)
HKK kérdés? (42576)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
  ... | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | ...
Nézet:
Kevés olyan definíció van, ahol markáns különbség lenne a régi és az új megfogalmazás között. Az átfogalmazásra általában a pontosítás, szabatosság miatt volt szükség. De alapvetően igen, a Kódex definíciót kell használni.

Visszatérve a lentiekre, anélkül, hogy ismételném magam:

1. a főszabály
2. kiegészítő szabály (pontosítások, kivételek, rendhagyó esetek)
3. faq-k, nerf-ek
4. példák, eseti döntések, analógiák

Alapvetően arra törekedtünk a Kódex megalkotásánál, hogy a kiegészítő szabályok ne mondjanak ellent a főszabálynak. Nyilván, amikor ez az idézett kiegészítő szabály készült, akkor nem tudhattam, hogy lesz majd egy lap, ami pontosan ezt a szituációt fogja előidézni.
 
Én is ezt magyarázom...
Plusz: nem számít a régi definíció,mert az a szabály,ami a Kódexben le van írva. Jól tudom, János?
 
"80.2. A rezisztencia nem véd azoktól a forrásoktól, amelyek egy „célpont lényre/nem-lényre”, „célpont [laptípus]-ra”, „célpont (valamilyen) jelzőre” vagy „célpont [lap altípus]-ra” vonatkoznak, illetve lapok egy további csoportjának valamely tagját célozzák."

Ez egy kiegészités, és ugye a Kódex olyan szerkezetű, hogy a fő szabálypontban leir egy általános állitást, ami általában úgy nem igaz, és a kiegészitéssel együtt lehet csak értelmezni. Azok a lapok, amiken vannak a felsorolt ikonok, azok a lapok egy csoportja.
 
Hat a "celpont lap" kifejezes utan nehez lenne belemagyarazni azt, hogy leszedi a rezisztens lapot (cross-hairs jel(enlete) ide-vagy oda)

Regi rezisztencia def.: "de nem lehet kijátszani, ha a célpont csak egy rezisztens lap lenne."
 
Persze,hogy egyértelmű,mert ők találták ki és megbeszélték együtt...
Ez a "ki mit gondolt bele anno pár hónapja" meg vicc. Egy orvosi szakkönyvet is akkor úgy kell nézni,hogy xy szerző "mit gondolhatott vajon", amikor ezt leírta?
 
Az Árnyvillámról is ezért maradhatott le, hogy a lény a gyűjtőbe kerülés helyett felgyógyul max ÉP-re/1-be. Érdekesség: a lapkeresőben abban a mezőben, ahonnan kiolvassa a feldolgozóm, helyesen szerepel: "Célpont lényről vagy építményről lekerül minden jelző, majd sebződik X+2-t, és ha ettől a gyűjtőbe kerülne, átkerül hozzád, és 1 ÉP-je/SP-je lesz."

Nincs ezzel gond, értelmes emberek játsszák, biztos jön rá FAQ
 
Nem a tesztelőknek egyértelmű, hogy a lap mit tud. Ezért van rajta így a szöveg. Csak mi azt nem tudjuk, hogy számukra melyik verzió volt egyértelmű.
 
A tesztelőknek tényleg egyértelmű, hogy ez a lap nem szedi le a rezisztens lapokat?
 
Erre azt a példát tudom mondani, hogy az államvizsga dolgozatomnál én és a 2 témavezetőm kb 20x átolvastuk az általam írt 50 oldalt. Minden hibàt kijavítottunk (azt hittük). Majd megmutattam egy "külsősnek" és egyből észrevett még hibákat. Egy "belső rendszer" hajlamos átsiklani a "hibák" felett.

Szerintem a megoldás pár "amatőrebb" játékos bevonása lenne a végső fázisban,hogy csak a lapok szövegét kinyomtatva odaadni nekik és nézzék meg,hogy van-e szerintük nehezen értelmezhető lap, vagy ami benne kérdést vet fel.
Erre talán azért lenne szükség,mert a sok rutinos tesztelő könnyen átsiklik az ilyesmiken,mert hát "úgy van az". Míg az ilyen idegesítő/szőrszálhasogatók, mint én, ezekre "rákrrdeznének",hogy: Srácok,itt mi volt a cél?
 
Azért van, mert a tesztelők és a játékvezetők számára a lap szövege egyértelmű, hisz egy rugóra gondolkodó, tapasztalt, rutinos játékosokról beszélünk. A tesztelés folyamata során ezért nem merül fel a kérdés. Mikor kikerül a nagyközönség elé a lap, és olyan kérdések vetődnek fel, amelyek nem kerültek elő a tesztelés során, akkor derül ki, hogy a lap szövege mégsem egyértelmű mindenki számára.

Ez nem a tesztelés hibája, hanem a rendszeré, és elkerülhetetlen.
 
És miért van az,hogy ilyen ellentmondásos lap nyomdába kerülhet? Értem én,hogy van "kiadói szándék", de akkor kerüljön rá egyértelműen a lapra az amit tud. Ezért is jött létre a Kódex talán, hogy a szabályok le legyenek írva és a leírt szabályok mentén lehessen egyértelmű és érthető lapokat alkotni.
Sajnos, a hkk-s társadalom nem gondolatolvasó és nem tudja mindenki elmondani, hogy "tesztelésen így meg úgy volt,meg iszonyat volt" és társai...
Mindenesetre szerintem mindenki várja az első FAQ-csokrot

Peace!
 
Én itt valamit nagyon nem értek, de úgy tűnik, ezzel nem vagyok egyedül.
Bennem az nem merült fel, hogy a "célpont Dornodon lapot" leszedő forrás ne szedné le a rezisztens lapot.

A főszabály alatt magának a rezisztenciának a fő (80.) szabálypontját kell érteni?

80. Rezisztencia ikon: ha egy lapon ez az ikon szerepel, az azt jelenti, hogy a lap nem lehet célpontja olyan forrásnak, ami a szövege szerint egy „célpont lap”-ra vagy egy „célpont permanensre” hat.


Mert ha valami "célpont Dornodon lapra" hat, az aztán biztosan nem "célpont lapra" vagy "célpont permanensre", tehát a főszabály szerint is lehet az ilyen forrás célpontja.
A kiegészítő szabály (80.2.) csak megerősíti ezt, mert a Dornodon lapok a lapok egy csoportját alkotják, akárcsak a szabálypontban is szereplő „célpont lény/nem-lény”, „célpont [laptípus]”, „célpont (valamilyen) jelző” vagy „célpont [lap altípus]”.
A rezisztencia ikonnal rendelkező lapok ugyanígy a lapok egy csoportját alkotják, vagyis a rezisztencia még akkor sem védhetne Az egyediség letörése ellen, ha nem vesszük figyelembe azt, hogy amúgy sem lenne sok értelme kiadni egy olyan lapot, ami a szabályok miatt nem tud működni.
 
Tovább megyek. Ha a kiegpészítés utolsó részét töröljük a szabálypont végéről, a probléma akkor sem oldódna meg. Az ellentmondás ugyanúgy fennmaradna a lapszöveg és a főszabály között.
 
Ok, értem én, de a kiegészítő szabályokat mindig együtt kell értelmezni a főszabállyal.

Tehát "egy célpont Dornodon lap" - megfogalmazású forrás is a lapok egy csoportjára utal, mégsem merül fel senkiben, hogy leszedné a rezisztens lapot...
 
Mivel én másik "fórumon" nem értesültem az álláspontodról, ezért gondoltam, hogy itt is megkérdezem Sajnos se budapesti, sem kecskeméti versenyekre nem járok, így személyesen nem hallhattam ezt.

A kiegészítő szabálypontban szereplő "lapok egyéb csoportjai" megfogalmazás félreérthető.


Igen, és ezzel épp ez a baj. Nálam ez a "valami egyéb csoportja",olyan mint egy gyűjtőfogalom. Teszem azt, ebbe a csoportba tartozik az "összes olyan lap, amin ez és ez szerepel". Így ez a lap egy bizonyos halmazra vonatkozik, ami az összes lapnak egy bizonyos hányada. Ahogyan a "lény"/"varázslat"/"nem-lény lap"/stb. is egy nagyobb egész halmaza.

Na, mindegy, akkor egy újabb lap, aminél a kiadói FAQ-ra vár a "nép"...
 
Már többször válaszoltam (csak nem ezen a fórumon) erre a kérdésre.
Nem tudom, mi a Kiadói szándék.

Ha ez a lap kizárólag leszedni tudna, akkor az idézett passzus és a félreérthetetlen (félremagyarázhatatlan)kiadói szándék alapján azt mondanám, hogy persze, leszedi a rezisztens lapot is, hiszen arra lett kitalálva a lap.

De ez a lap nem csak leszedni, hanem megakadályozni is tud. Így az idézett - kiegészítő - passzus konkurál a főszabállyal.

A kiegészítő szabálypontok azért vannak, hogy kiegészítsék - adott, kivételes esetben felülbírálják - a főszabályt. Ez esetben azonban a főszabály és a kiegészítő szabály együtt is értelmezhető a lap szövegével. Amennyiben a kiadói szándék az volt, hogy a lap akadályozza meg az ilyen lapokat, és szedje le az ilyen, kivéve - a főszabállyal ellenkező - rezisztencia ikonnal rendelkező lapokat, akkor nincs ellentmondás.

A kiegészítő szabálypontban szereplő "lapok egyéb csoportjai" megfogalmazás félreérthető. Itt azokra a csoportokra gondolunk, amik gyűjtőfogalomként vannak meghatározva, de nem laptípusok, vagy lap altípusok. Pl. varázslat, élőholt, hegymélyi, stb.

Ettől még vígan jó lehetne a szabálypont erre a lapra is, ha a lapszöveg nem ütközne a főszabállyal.

Hogy értsétek a dilemmámat:
1) "megakadályoz, vagy gyűjtőbe küld egy célpont varázslatot" - elméleti megfogalmazású lap leszedné a rezisztens bűbájt?

lapcsoportra hat? igen, varázslatokra
ellentmond a főszabállyal (ti. rezisztencia véd a lapcélzások ellen)? igen
leszedi? nem

2) "célpont 'rezisztencia ikon' lap a gyűjtőbe kerül - elméleti megfogalmazású lap leszedné a rezisztens lapot?

nyilván, mert félreérthetetlen a kiadói szándék.

stb.

Szóval, amíg ellentétes kiadói döntés nem születik, addig a főszabállyal harmonizáló módon azt mondom, hogy megakadályozni tudja, leszedni nem a rezisztens lapot.



Ez a lap annyiban más, hogy kifejezetten megnevezi a reisztens lapot.
 
Akkor kérlek válaszolnál rá János, ha már itt vagy, hogy mi a "helyes"?
 
Ha mindenki szerint egyértelmű lenne, akkor nem lenne itt a kérdés...
 
+1 Szerintem egyértelműen le tudja szedni.
 
Miért nem szedi le? Nem célpont "lapcsoportra" vonatkozik? Akkor pedig a rezisztencia a kódexből általam kimásolt cikkely szerint nem él...
 
Nem szedi le a rezisztens lapot kozben kijavitottak
 
Majd legközelebbről van faq.
Minden szempontból úgy kell tekinteni, mintha a lapot ki sem játszották volna.

A majd legközelebb-bel a vicces a lidércharcos.
Ami ugye kijátszási feltételből dobat, amit előbb kell teljesíteni, mint hogy a majd legközelebb-bel counterelne az ellenfél.
Aztán persze vissza kell rakni a lapokat a pakli tetejére megfelelő sorrendben, csak hát ugye nem jön J ügynök, hogy kivakuzza az emlékeinket, így tudni fogjuk, hogy milyen lapokat fog húzni (vagy inkább dobni a gen). Mert a paklit nem kell megkeverni sem ilyenkor.

Szerintem a lebujnál egyértelmű, hogy nem húzok lapot, ha majdozzák.
 
Megakadalyoztad a lebujt?
Amugy talaltam meg egy megoldast a lebujra bar nem optimalis csak dragitas mellett: leanthil trukkje.
 
Ha Manaszüreteléssel reagálok egy lebujra, a kompenzáció nem jön létre, igaz?
 
80.2. A rezisztencia nem véd azoktól a forrásoktól, amelyek egy „célpont lényre/nem-lényre”, „célpont [laptípus]-ra”, „célpont (valamilyen) jelzőre” vagy „célpont [lap altípus]-ra” vonatkoznak, illetve lapok egy további csoportjának valamely tagját célozzák.


A kiemelt rész miatt gondolom, mivel olyan lapok csoportjàra hat, amin az adott ikonok valamelyik szerepel. De majd az okosabbak kijavítanak
 
Ha a Dornodon varázslat Kineporttal (új) X-es v ?-es Ik-ju, asztalon maradó lapot fordítok fel, eldönthetem, hogy mennyi legyen az idézési költség? Pl maxos furmányos pegazus stb. A lapon nem szerepel, h csak fix idézési ktsgre mukodik
 
A kulcs, hogy alapból szerepel-e a lapon bármelyik ikon, de mindentől függetlenül jó lenne egy FAQ. Legjobb tudomásom szerint (beszélgettem már mással róla):

1. nem viszi, mert nem szerepel rajta az ikon, csak megkapja a képességet

2. igen, rajta van az ikon, az mindegy, hogy csak opcionálisan kapja meg

3. Nem, nincs ikonosítva rajta, csak ez a képessége (mint a VH-nál, csak itt alapból tudja -ez esetben- a repülést)

4. Igen, a háló nem működik ilyenkor ugyan, de megtalálható rajta az ikon.

5. Igen, leszedi a rezisztenst is, mert (ismételve magam) látható rajta a rezisztencia jele és a szövege az, hogy gyűjtőbe küld vagy megakadályoz ilyen lapot. Nincs odaírva a leszedésnél, hogy kivéve a rezisztenst vagy bármi ilyesféle kizáró ok.
 
Miért vinné a rezszisztens lapot? Szerintem csak reagàlni lehet rà vele.
 
Ha a kedvenc trukkommel lapot keresel azt ki is kell jatszanod a lebujra. Hacsak nem trebor kalodajat vagy utolso eloafast keresel (ezwkkel viszont akkor jatszanod is kell) bukod a manovert. Ez esetben 1 Vp 1 nekron + a kikeresett counter koltsege es 1+1 lap all szemben a 0 Vp-s lapkijatszassal. Nem kotelezo lapot keresni a trukkel. Ekkor csak a manat es a nekront bukod. A lebuj nem kompenzal es az asztalon marad a halo.

Maradjunk annyiban h ha nincs kezben az emlitett ket lap akkor cumi.
 
Sajnos a majd legkozelebb szovege nincs harmoniaban a mukodesi elcevel. A szovege szerinr megakadalyozza a lapot igy a lebuj kompenzacioja mukodni fog hacsak a Kiado maskent nem dont. Ha a mukodesi elvet vennenk figyelembe akkor a lap arra kenyszeriti a lebuj kijatszojat h vonja vissza annak kijatszasara iranyulo szandekat. Gyak meg nem tortentte teszi a lapkijatszast. De elsokent mindig a lap szoveget kell nezni az ertelmezesekor nem a mogottes mechanizmust.
 
  ... | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2017
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.