Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Miből szeretnél többet látni a versenyeken? Miit kellene szerinted erősíteni?

1.) Etnikumok, ahol a pakliban sok van egy adott etnikum lapjaiból.
2.) Kombó paklik, amik 2-3 lap együttes behúzásakor nyernek.
3.) Gyors paklik (horda, direkt sebzés), amik 2.-3. körben nyernek.
4.) Korlátozó szabálylapok: börtön, bilincs, tábori adó stb.
5.) Drágítós paklik: járj, erdő, keltető stb.
6.) Kontroll: kánterek, leszedések, erőforrások.
7.) Minden jó így, ahogy van!

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Ködrelikviák január 19.
Hatalom Kártyái - Elemi erők november 24.
A pillanat képe
Az alakváltás mesterfokán...
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
... már olyan állatokat sem jelent problémát leutánozni, amilyenek nem is élnek a Túlélők Földjén, vagy élnek ugyan, de még soha senki nem hallott és nem is látott egyet sem.
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa automatikus táplálás
Beszűkült látókör 1. – Versenybeszámoló
Automata táplálás ma délután 4-től élesben
UL Letöltések - 2019. február 15.
HKK Országjáró Feladat

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2019. január 27., Miskolci HKK Klub
Hatalom Kártyái verseny - 2019. január 27., Miskolci HKK Klub

A lista folytatása...
[HKK Piac] Eladó lapok (141118)
Miből szeretnél többet látni a versenyeken? Miit kellene szerinted erősíteni? (5)
Versenyhirdető (1664)
Túlélők Földje automata táplálás (41)
Jégmágus kt. alakulna (9252)
HKK kérdés? (44381)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Ez a kérdés bennem már felmerült egyszer régen, és a legmegnyugtatóbb válasz az rá, hogy nem kell feltenni.
Mert ha jól tudom, a hkk-ban a képességek használatakor/varázslatok kijátszásakor először meg kell határozni, hogy mi fog történni, nemcsak a döntéseket meghozni, hanem mindent meghatározni, ami történni fog, aztán lehet a cselekvésre reagálni. (Ezt a Kódexben most nem találtam meg, ott csak a döntések vannak említve, de ez ugye így van? Pl. ha ellenfelednek el kell dobnia annyi lapot, amennyivel több van neki, mint neked, és a lap kijátszásakor 1-gyel több van, akkor 1-et dob, akkor is, ha a reakciók miatt a sikeres létrejövéskor már ugyanannyi van neki.)) Mivel a jövőbe senki nem lát (a reakciók után hány életjelző lesz játékban), muszáj a képesség használatának bejelentésekor meghatározni, hogy mit fog csinálni. Viszont a szándék egyértelműen az, hogy a szöveg sorrendjének megfelelően az éppen kapott életjelző is beszámítson a sebzésbe. Ha "majd" szó lenne az "és" helyett, akkor egyértelmű lenne a dolog, de az a megfogalmazás egy elég furcsa mechanizmushoz vezetne: amikor meg kell állapítani, hogy mit csinál a képesség, még nem lehetne megállapítani, mert az a képesség szövege szerint a képesség egy részének végrehajtása után kerül megállapításra.
De kérdezek jobbat. Ennek mintájára mi a helyzet, ha a krabbert a saját képsessége költségeként zsz-nek áldozom? Ezt eddig úgy játszottuk, hogy akkor a saját magán lévő életek nem számítanak, mert már nincs játékban. Ez összhangban van azzal a szabályokkal (?) egyébként ellentétes gyakorlattal, hogy az életjelzőket a képesség első felének végrehajtása után számoljuk, amikor ugye a költség (a krabber feláldozása) már ki van fizetve. Ha valaki úgy gondolja, hogy a krabber első sebzése 0, mert előbb számolunk, aztán végrehajtjuk a képességét, akkor azt is állítja, hogy ha őt magát áldozzuk, akkor is sebez még egy jó adagot.
De inkább hagyjuk békén szegény Öntöt, úgyis rossz lap már.
 
2015 óta 1-et sebez elsőre, a "mire gondolt a költő" és a játékosok gyakorlata egyezett - eddig.

Szerintem a konkrét esetben - vita esetén, bár az eddigi gyakorlat miatt szerintem ez picit erőltetett - lehetne FAQ-zni a krabbert, hogy az "ÉS" helyett "MAJD" szerepeljen a szövegében.

Szerintem úgy lenne praktikus, ha a tényleges sebződéskor kellene meghatározni, mennyi a sebződés. Egyfelől 1 lépéssel kevesebb, amit játszani/rontani lehet, másrészt pl lehet később olyan reakció, ami módosítja egy lapom sebzését (akkor az már nem számítana bele?)
 
Hali, mindenki!

Tegnap, a kecskeméti versenyen előjött egy kérdés, amit szeretnék megosztani Veletek:

A kérdés lényege, üres asztalnál az Öntörvényű krabber sebző képességének első használatakor mennyi az okozott sebzés?

Mielőtt mindenki rutinból rávágná, hogy 1, mutatom, hogy mi okozza a dilemmát.

A lap szövege így hangzik:

[...] kap 1 életjelzőt és ellenfeled sebződik annyit, ahány életjelző van játékban [...]

A felvetés szerint a képesség használatakor minden lehetséges döntést meg kell hozni, ahogyan a varázslatok kijátszásánál is. Amikor bejelentem, hogy használom a képességet, még nincs játékban életjelző, ezért a képesség sebzése 0, és e tekintetben mindegy, hogy a sebzés kiosztásának pillanatában már van 1 életjelző játékban.

A versenyszituációban - fenntartással ugyan - de elfogadtam ezt az érvelést.

A játékos felvetése addig helyes, hogy a képességek használatakor minden lehetséges döntést meg kell hozni.

Ebben az esetben azonban a sebzés mértéke nem döntés kérdése. Csupán azt a döntést kell meghozni, hogy a képesség leírásában szereplő VAGY előtti, vagy az utána lévő képességrész fog létrejönni. A sebzés a játékos döntésétől függetlenül annyi, amennyi életjelző van játékban.

Ide kívánkozik a Kódex vonatkozó szabálypontja:

21.17.2. A lap saját képességeit olyan logikai sorrendben kell végrehajtani, ahogyan azok a lap szövegében egymás után következnek, és ezek hatása egyszerre jön létre.

Azaz az életjelző kiosztása megelőzi a sebzés kiosztását. Amúgy a Kiadót semmi nem akadályozta volna, hogy az "és" helyett "majd"-ot használjon a képesség leírásában, és ez esetben a kérdés fel sem merülne. Plusz, ha az lett volna a szándéka, hogy az épp felkerülő jelző ne számítson a képesség használatakor, megtehette volna, hogy az életjelző felkerülését a képesség legvégére hagyja (ahogyan pl. a Gemina kertje, vagy az Őshangya here, és több más hasonló lap esetében ezt tette).

Az idézett szabálypont is azt mutatja, hogy a két hatás, mármint a sebzés és az életjelző felhelyezése "egyszerre jön létre".

Ebből még persze következhetne az, hogy a sebzés nulla, van azonban egy további passzus is:

22.1.2. Arról, hogy a kijátszott laphoz kapcsolódó hatások milyen sorrendben jöjjenek létre, a lap kijátszója dönt, közöttük előírt sorrend nincs.

Azaz, ha nem tekintenénk, hogy a lapon milyen sorrendben vannak a képességrészek, és azt mondnánk, hogy mindkettő "egyszerre" történik, a sorrendjükről akkor is dönteni kellene. (Az idézett szövegrész lapkijátszásra vonatkozik ugyan, de általánosságban minden cselekvésekre is igaz.)

Az egyetlen kérdés tehát, hogy mikor kell meghatározni, hogy mennyit fog sérülni az ellenfél? Amikor bejelentem a képesség használatát, vagy amikor ténylegesen megtörténik a sebződés?

A kérdést nyitva hagyom. Kíváncsi vagyok, kinek mi lesz erre a megoldása.
 
Ja, és nem 2, hanem 3 manáért.
 
Én azt mondanám, hogy le tudod szedni.
A reakciósor fordítva értékelődik ki, tehát először létre jön a Pura Vecz, aztán létrejön a jagumir, aztán létrejön a nagytanács is, mert nem akadályozta meg semmi. A nagytanácsra triggerel a puravecz, és mivel jagumir az asztalon van, ezért leszedheted vele.
Más kérdés, hogy mennyire jártál jól?
2 manáért letettél egy ledermesztett puraveczet, leszedték egy lapodat, áldoztál 5 ép-t, és eldobtál egy countert.
 
leszedni biztos nem, mert counterelsz.

Ha jól sejtem arról van szó, hogy megfogod a saját lapodat hogy az arra kijátszott counter ne jöjjön létre? Ez sem működik mert egy lapra akármennyi reakciót ki lehet játszani és ezek mind létrejönnek (már ha nem coutnerelték le azokat is).

példa: Hao egyszer úgy nyert ellenem hogy a 6. körben kijátszott egy Erős erejét amire két sárkánymágiával is counterelt így ugyan nem tudta megnézni a kezem de hatot sebződtem mert mind a két sárkánymágia létrejött

ennek alapját a te példádban létrejön jagumir és puravecz is.
 
Az asztalon van egy lapom. Az ellenfél kijátszik rá egy Nagytanácsot, A hatalom szavával reagálok a Nagytanácsra, ellenfelem Jagumirral reagál a a Hatalom szavára. Ezután a saját Hatalom szavára nyomok egy Pura Veczt.

Le tudom-e szedni Jagumirt?
 
Ráadásul a forrásimmunis lapok hatnak saját magukra. ld. Furmányos pegazus
 
Pontosan igy van. Masreszrol a kepesseg resze a jelzok fogyasa/levetele. Ha ez valamiert nem lehetseges akkor a kepesseg sem fog mukodni.
 
Ez szerintem nem működik.

127.0.1. Ha egy lapon késleltetett- vagy időleges hatás jelző van, akkor a gazdájának minden előkészítő fázisában le kell róla venni egyet. Ezeknek a jelzőknek nincs önálló képességük.

Az én olvasatomban mivel nincs képességük, nem források, tehát nincs közük a forrásimmunitáshoz. A rokkát szerintem továbbra is úgy lehet használni, mint rendesen.
 
Hello,

kérdésem a következő lenne:

Ha Moa hibernátorral forrásimmunissá teszem az asztalomon lévő Istenek rokkáját, akkor nyertem mivel a késleltetett hatás jelzők nem fejtik ki hatásukat a lapra igaz?
 
A vedekezesbol torteno kijatszas azonnali varazslat eseten csak annyit jelent h a modositott idezesi koltsrget nem kell kifizetni, az helyettesitheto 0-val. Amikor a Harci zenet kijatszom mindent ugyanugy csinalok mintha nem vedekezesbol jatszanam ki, tehat az idezesi koltseget is ugyanugy szamolom ki.
Ahogy a kollega irta: ha nincs leny akkor X=0, ilyenkor a 0-at helyettesitem 0-val...

A lapkijatszas lepeseit kell megnezni. A koltseg kifizetese utobb kovetkezik mint h a varazslat hatasait meghatarozzuk. Tehat igen, beleszamit.
 
1. nem mert üres board mellett x max. 0
2. természetesen, mert varázslat, és a hatását a kijátszása előtt kell vizsgálni. így működött régebben a Ravasz vérfarkas-Zan szertartás kombó is, belőttem vele a farkast amit feláldoztam neki
 
A Harci zene behozott egy újdonságot a játékba, a védekezésből kijátszható X-es idézési költségű lapot.

Üres board mellett védekezésből megfoghatok-e egy 1-es költségű lapot vele?
Illetve beleszámít-e az X-be az a lény, amit zanszilánknak áldozok a Harci zenéhez?
 
2) a Villámhárító a sebzést buffolja, a jelzőadást nem. Tehát 6 jelzőt semmiképp nem oszthatsz ki.
1) a plusz sebzést adó képességek a 0-át sebző hatásokra is ráteszik az erősítést. Pl. a villámlehetel 0-ért 2-őt sebez. Ehhez csak bejelenteni kell a képesség használatát, nem kell rá költeni semmit.
Ebből kiindulva, mondhatom azt, hogy elosztok 4 dermesztésjelzőt, és 0-át sebzek egy célponton. (Ennek alapból nincs értelme, mert sok teteje nincs 0-át sebezni.) Ilyenkor viszont a sebzés +2-őt fog sebezni, tehát igen, az 1) verzió működik.
 
Van lent egy villámháritó.
Kijátszok egy jégvihart.
1) Eloszthatok 4 dermesztést és 2 villámsebzést?
2) Eloszthatok-e 6 dermesztésjelzőt?
 
Az idezett szabalypont megengedoen fogalmaz: "kijatszhato" az ellenfel fo fazisaban (is), es nem szabalyozoan: csak az ellenfel fo fazisaban "jatszhato ki".

Az azonnali varazslatok vedekezesbol is kijatszhatok barmikor, amikor nem vedekezesbol is kijatszhatoak lennenek. Az idezett szabaly a nem-azonnali varazslatok vedekezsbol torteno kijatszasara vonatkoznak.
 
Kódex 81.2
A gyógyulási fázisban nem lehet védekezésből Kyorg tudásozni csak a fő fázisban?
 
Mindig jusson eszedbe ilyen esetekben az Owooti sárkány,talán ő az egyetlen kivétel a játékban.
 
Kijátszom egy Szikráció (új) lapot 3 VP-ért.
Ellenfelem ezt megpróbálja megakadályozni egy Kaotikus hullámzással.
Erre én egy Pura Vecz a mesterrel semlegesítem a Kaotikus hullámzást.

Ebben az esetben - mivel a reakciósorban a Pura Vecz jön létre előbb - használhatom a P.V. képességét a Szikrációra? (Természetesen nem reakcióként játszanám ki, hanem mondjuk dobatás-húzás-semmizés trióra)

Más: a fenti példánál maradva választhatok 3 teljesen új funkciót is a Szikrációnak, amíg az nem reakció?
 
Kódex 111.7.

Ez alapján pl. a Szikráció csak akkor minősül gyógyító, húzó, stb. varázslatnak, ha a kijátszója ezt a bizonyos hatást (is) kiválasztja neki.

Köszönöm a türelmet, és a megértést.
 
Nem, valószínűleg csak a karakterszám miatt lett máshogy fogalmazva.
 
Ok ezt értem, elfogadom. Csak a megfogalmazást nem értem. Tud ez mást, többet, kevesebbet mint a máshogy fogalmazott lap?
 
Azért, mert a kézben levő lapoknak csak akkor van képessége, ha azon kifejezetten szerepel, hogy ez a képessége ott is működik (vagy a gyűjtőben, pakliban, stb). Ha megcounterelik, ugyanúgy még nem működik a lap semmilyen képessége.
 
Ez esetben miben más ez a képesség, attól, hogy "ha játékból a gyüjtőbe kerül", vagy "ha az asztalról a gyüjtőbe kerül"? Az áldozós kivétel általában azoknál is ott szokott lenni.
 
Nem sül ki.
Az ilyen képességek mindig csak asztalról működnek.
Ami kézből működik, ahhoz oda van írva, ami pedig counterre triggerrel, annál ott van, hogy kompenzáció.

Ezt a lapot ha eldobatják, vagy megcounterlik, vagy ntivel szedik le, akkor kuka, és nem sül ki.
 
A moa fényvető képessége nem sül ki ha megcounterlik? Nem áldozástól kerül a gyüjtőbe. Bár elfogadom, ha ez a képessége kézből nem működik...
 
Az ismeret szempontjából elég lenne. Természetesen ez nem jogszabály, de bonyolultnak bonyolult és ha már eljutott idáig hogy irva vagyon (áldassék a neved János) ne hagyjuk elsorvadni. Azért is van igényem arra ami mellett érvelek, mert a KÓDEX létezik és használható, szeretném ha így is maradna.
 
Ez nem ilyen egyszerű. Mert nem elég azt tudni, hogy mi és mikor változott, mert ebből nem derül ki, hogy pontosan miből mi lett. Pláne, ha ugyanaz a pont mondjuk kétszer-háromszor változik, ezzel az információval semmire se mész.
Ehhez archiválni is kellene a mindenkori állapotot.
Bármennyire is hasonlít (és a hasonlóság nem a véletlen műve) egy jogszabályhoz, azért ez nem az.
 
Visszamenőleg ne, de mondjuk innentől. pl. 2018.11.12 111.2 módosult
2018.11.22 201.1.3 változott
2018.11.23 221.4. újpont

Ehez szerintem nem kell plusz beosztás, de különben mindegy....

Amúgy Kódex (Utolsó módosítás: 2017.11.27.)
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.