Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Baljós jelek január 23.
Hatalom Kártyái - Kreátor műhelye november 26.
A pillanat képe
Egy felbőszült varkaudar gladiátor
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
A XIX. Alanori Olimpián közönségcsalogató látványosságként maga Borax ifjú trónörököse állt ki három megtermett varkaudar gladiátorral. A varkaudarok elrémisztő termete ellenére a nemes lovag győzedelmeskedett a halálig tartó küzdelemben.
Nézz szét a galériában!
Jellemek harca – 2017. február 18.
Termékismertető - Mombasa (magyar változat)
Termékismertető - Légy résen!
Könyvajánló
Kecskemét Kupa

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2017. február 11., Kaposvár 3.

A lista folytatása...
Lapötletek (62747)
HKK kérdés? (41666)
Barcraft (10)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9016)
[HKK Piac] Eladó lapok (138763)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (2937)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Ajándékot hoztál, orglingocska?
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Olvasni kell a Kódex-et...

Kódex 4.7.4. A játék során lapok képességével létrehozott ún. „előre kikészített lapok” (tókenek) annak a játékosnak a gyűjtőjébe kerülnek, aki azokat kijátszotta.
 
A Lich élete képessége egy kapcsolódó hatás.
Ha sebződnél, létrejön először az egyiknek a kapcsolódó hatása, ami szerint nem sebződhetsz, hanem lapot kell dobnod. Végrehajtod. Utána létrejönne a másik kapcsolódó hatása is, de akkor már ugye nincs szó sebződésről.
Állítsuk párhuzamba mondjuk egy olyan lappal, amire van faq. Lásd mondjuk a Bohócmoladot. (Annyiban ugyanaz a helyzet, hogy van két ugyanolyan lap, és mindkettő aut. kapcsolódó hatást aktivál egy létrejövő hatásra, azaz konkurál a két lap az asztalon.)

Bohócmolad (régi):
"(AK67) Az Egokínzástól, aminek egy célpontja van, nem halhat meg mind a két Bohócmolad. Ha több Bohócmolad van játékban, akkor mindig a gazdájuk dönti el, melyikre hat a varázslat."

Tehát csak az egyik fogja "magába szívni" a hatást, amire aktiválódott.

Szerintem itt is ezt az analógiát kell használni. Azaz nem kell kétszer dobni.
 
ezek szerint mivel az ellenfélhez kirakott tokeneknek nem a tulajdonosuk a gazdájuk, "visszalophatóak" élet földjével?
 
Mivel azt is az játssza ki, aki a Dungeon szellemét, gondolom azéba. A lap is azé, neki kell, hogy meglegyen fizikailag; akkor nem kerülhet az ellenfél gyűjtőjébe szerintem.
 
Dungeon szellemével az ellenfélnek kiosztott token lap ha leesik, kinek a gyűjtőjébe kerül?
 
Ha két Lich életém van lent, akkor kétszer annyit kell dobnom, mint amennyit sérülök?
Vagy sérülnék, kisül az egyik, dobok, így nem sérülök, ezért a másiknak már nem kell dobnom?
 
Egy ősmágia szabály-reform ISZONYAT lenne, de már ez a Sivarás dolog is egy nagyszerű előrelépés a korrekt irányba szerintem.
 
Osmagia vs Sivara kapcsan jo nyomon jartok. Hamarosan egysegesitve lesznek az idevago szabalyok. Addig higgyetek el nekem: Sivara nem uti ki az osmagiat.
 
Ja, megvan, bocs. Már késő van, nem szóltam.
 
Na, de a lényeg maradt le.
Nem rontja el az ősmágiát a jelző, mert hátrány?
Az egérút is hátrány, az mégis elrontja.
Hogy van akkor ez?
 
Nincs ősmágiád az első körben sem!
Én egérutazni szoktam, ami a második körtől olcsóbbítja az ellenfelet, és nekem sincs ősmágiám az első körben sem.
 
Köszi!
 
78.1 Az ősmágia nem működik, ha az ilyen lap kijátszójának van működő, idézési költséget módosító szabálylapja vagy követője. (42.) (43.) (44.)

[Kiegészítés]
Ha a működő szabálylap vagy követő idézési költséget módosít – akár képessége a módosítás, akár hátránya –, az ilyen szabálylapot vagy követőt használó játékos lapjainak ősmágiája nem működik. Ebből a szempontból közömbös, hogy a szabálylap vagy követő az adott lap kijátszásának pillanatában épp képes-e idézési költséget módosítani, és közömbös az is, hogy ha ez a módosítás valamely további feltételhez kötött. Ha egy működő szabálylap vagy követő szövegében szerepel a módosítás, a játékos lapjainak ősmágiája nem működik.

Tehát ilyen követővel az ősmágiád nem működik.

Az iszapjelzőnek pedig hátránya a drágitás, ami nem képesség, igy nem rontja el az ősmágiát.
 
Ha már az ősmágia szóba került:
Ha egy követő csak reagálást drágít és más módon nem módosít idézési költséget, akkor ha ilyen követőm van, van-e az első körben ősmágiám?

Tarimász a csúf, RIP:
Jelzőt ad az ellenfélnek, ami drágít. Van az ellenfélnek ősmágiája?
 
Ez akkor azt jelenti, hogy a KM megjelenése óta már lövik ki ezek a lapok az ősmágiát?
 
Ha ez tényleg így van, ez egy elég komoly változtatás, ami szerintem a játékosok többségének még nem esett le. De nem panaszkodom, ezek szerint a Quwarg orákulum reakciódrágítása nem rontja el a Hübrisz ősmágiáját, juhé!
 
KM szabálykönyvben újra van gondolva
 
Kódex 78.2. "Az ősmágia nem működik, ha az ilyen lap kijátszójának van idézési költséget módosító képességgel rendelkező lapja vagy helyszíne játékban; vagy van idézési költséget módosító egyéb forrása érvényben."

KM szabálykönyv: Reakció-drágítás: x vp-vel drágább reagálni a lap kijátszására. Ez nem a lap képessége, hanem a kijátszásához, költsége kiszámításához fûzött magyarázat. Ez vonatkozik a régebben kiadott lapokra is, ahol ikon helyett szöveggel volt kiírva, hogy drágább rá reagálni.

Kérdezz-felelek 27: "Működik-e az ősmágiám, ha kint van az asztalomon egy Sivara, vagy egy olyan éjfatty, ami áramlásból olcsóbbítani tud?

A „reagálni rá” és az „áramlás” nem csinál semmit, amikor a lap már játékban van, mégis, ezek ugyanúgy a lap képességei, a definíció pedig egyértelmű: ha van olyan lapod játékban, aminek a képessége idézési költséget módosít, az ősmágia nem működik."

Szerintem újra kéne gondolni Sivara kapcsolatát az ősmágiával.
 
Mivel szerintem nem árt a játékosok és a versenybírók fejében rendbe tenni a felvetett szabálypontot, ezért rá szeretnék világítani egy apró, de annál lényegesebb részletre.

Kódex 21.6. Kijátszáskori döntések. A lap kijátszásával kapcsolatos minden lehetséges döntést még az idézési költség kifizetése és az esetleges reakciók használata előtt meg kell hozni, függetlenül attól, hogy a döntéseket mely játékosnak kell meghoznia.

A kiemelt részlet a lényeg.

Ha a lapnak olyan opcionális vagy konfigurálható képességei vannak, amelyekről döntést kell hozni, vagy célpontot kell a lapnak választani, akkor az valóban egy a lap kijátszásával kapcsolatos döntés.

Az azonban, hogy kereséskor vagy gyűjtőből visszavételkor pontosan mit fogok keresni vagy visszavenni, az NEM kijátszással kapcsolatos döntés. Ez a döntés már a lap hatásának végrehajtásakor születik meg.

Csak egy egyszerű példa: Ysdrull-t vagy Rémálmot játszok ki. Keresni fogok az ellenfél paklijában... nem is mondom tovább.

A szabályok pedig konzisztensek, egységesek. Ha találunk kivételt, akkor valamit nem jól értelmeztünk (vagy rossz a szabály, de remélem, nem. )
 
Van egy faq az Álcázás szakértelem alatt, ami ugyanez a szitu.

Idézem:
"Mennyiért kell kijátszanom A magány őrületét, ha az ellenfélnek van játékban egy Álcázás szakértelme (új)? Először is, egy lap kijátszásával kapcsolatos minden lehetséges döntést még az idézési költség kifizetése és a reakciók kijátszása előtt kell meghozni. A magány őrületénél arról van szó, hogy a gyűjtőbe kerülő lapról az ellenfél dönt. Az ellenfél kiválaszthatja egy lényét, az álcázást, vagy egy másik lapját. Ha az álcázást vagy egy lényét választja, A magány őrülete +2 VP-be fog kerülni. Ha más lapot, akkor az idézési költség nem módosul. Abban az esetben, ha ötnél kevesebb VP-m van, és az ellenfélnek van Álcázás szakértelme, a magány őrületét nem játszhatom ki, hiszen az ellenfélnek joga van az Álcázást (új) választani, és ekkor a varázslat idézési költsége 5 VP lenne."

Itt az a helyzet áll elő, hogy kijátszod az Áldozat az ősi isteneknek-et, és meghatározzátok, (igen, mindegy, hogy ki miről dönt, ilyenkor kell dönteni), hogy mit fog csinálni. Ha hatna a gólemre, akkor +2 Vp lesz az ik-e. Ha nincs ennyid, akkor nem tudod kijátszani a lapot, és a kijátszás kísérletét vissza kell vonnod. Ha ki akarod fizetni a +2-es költséget, akkor mehet a menet. Ha ki tudnád, de nem akarod kifizetni, akkor megint csak ott vagyunk, hogy vissza kell vonnod a kijátszási kísérletet.

Ennyi a nagy kaland.
 
sziasztok

kint van egy mithril gólem és kijátszok egy áldozatot mi történik?
 
Ertem a dilemmat.
Az idezett szabalypont arra vonatkozik h kijatszaskor meg kell hatarozni h mi fog tortenni. Felteve h ez nem egyertelmu azaz vannak kulonbozo valaszthato opciok / celpontok.
Az Univerzalis megoldasnal nincs ilyen opcio, mint ahogy a keresesek tobbsegenel nincs. Csak annyit irnak az ilyen lapok h keress ki vagy kikereshetsz valamit. Itt nincs opcio. Nincs mit elore meghatarozni. A kereses azt jelenti hogy atnezed es valasztasz/valaszthatsz.

A Tundokles eseteben vannak a varazslatnak hatasai. Jol idezted a szabalyt. A lapra irt dolgokat sorrendben kell vegrehajtani. De ezek a gatasok elvben egyszerre jonnek letre. Ha ez nem lehetseges akkor abban a sorrendben ahogyan a hatas letrehozoja szeretne.

Ezeket a szabalyokat azert kellett lefektetni h a vitas kerdeseket el lehessen donteni nem azert h tovabbi bizonytalansagot okozzon.

A Tundokles hatasait a rairt sorrendben kell vegrehajtani.
 
Természetesen megnéztem ez erre vonatkozó részt a Kódexben. Épp ez okoz dilemmát bennem. Ha a Tündöklésnek meg kell mondanom,hogy mit veszek vissza,akkor egy Univnál miért nem kell megmondanom,hogy mit veszek ki a side-ból? Nekem ez a kettő tök ugyanannak a metódusnak tűnik... Mi a különbség?

Plusz a másik kérdésem továbbra is fennáll:először vissza kell vennem a lapot és utána húzok,vagy csinálhatom fordítva? (elméletileg ezek egyszerre jönnek létre,tehát én döntök a sorrendről,DE közben van valami olyasmi is,hogy a képességeket a leírt sorrendben kell végrehajtanom...gondolom nem kell egyik kezemmel húznom a másikkal meg visszavennem egyszerre...)
 
21.6. A memoriam mar nem a regi. Bocsi.
 
Janos konyve 22.6. enek....
es lam-lam ott ugyanaz all, mint az idezett kozel 20 eves faq-ban.

Jo lenne ha raszoknatok a Kodex-re mert Nektek keszult nem azert mert annyira unatkoztam.
 
(AK 45) Általános szabályként bevezetjük, hogy ha egy lap kijátszásakor döntést kell hozni, azt még azelőtt kell meghozni, mielőtt bármelyik játékos reakció lappal vagy hatással reagálna a lap kijátszására.
 
Tündöklés:

Milyen sorrendben kell végrehajtanom a dolgokat rajta? Sorban,ahogy írva van? Húzhatok először,majd választhatok a gyűjtőmből? Vagy már kijátszásakor be kell jelentenem,hogy mit veszek vissza?
 
annó Zsoltival bszélgettünk ezen és azt mondtam neki, hogy véleményem szerint ez egy hátrány nem pedig aktiválást kívánó képesség, tehét a tündér képessége nem sülhet ki.

A cselekedettel kapcsolatban biztos voltam, de egy kérédst megért az is.
 
Te nem azt kérdezted, hogy cselekvésnek számít-e?
Mert cselekvésnek számít, tehát az ellenfél cselekedhet, csak nem sütheti ki rá a Vízitündért képességét, ha jól értelmezem amit János ír.
 
Hahaha köszi

pont én is ezt mondtam ^^
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2017
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.