Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Elfeledett bűbájok szeptember 22.
A pillanat képe
Egy csapat hártyás lemúr
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ezek az apró, egérszerű emlősök hatalmas ugrásokra képesek, az ugrás közben hártyás bőrlebernyegeiken vitorláznak. Csapatokban vadásznak, sok lúd disznót győz alapon ejtik el a nagyobb lényeket." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Őszi MondoCon 2018. október 20. szombat Budapest, Hungexpo
HKK a Mondoconon
Tiltott - módosított lapok
A sokszínűség jutalma - 2018. 10. 21.
Playmat rendelés 3.

A lista folytatása...
Aukciós statisztika
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Testvéri segítség (411. tudati képesség)
Túlélők Földje - A programban történt változtatások listája

A lista folytatása...
Tiltott - módosított lapok (37)
Melyik lapokat szereted legjobban a Káosz Galaktika Kártyajátékban? (111)
Szeretnél-e új Káosz Galaktika Kártyajáték kiegészítőt? (40)
Versenyhirdető (1645)
[HKK Piac] Régi lapok (1323)
Lapötletek (63873)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
A bárdversenyekről
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
De épp ez az, hogy a vándor képessége megelőzi a gyógyításokat. Mivel ez aktiválást kívánó képesség, cselekvésnek számít.
"136.1. Az aktiválást kívánó képességek használata önálló cselekvésnek számít."
A gyógyítás pedig akkor lehet használni, ahogy te is írtad:
"akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvéskén

Tehát a gyógyítás ekkor még mindig közvetlenül utáninak számít, annak ellenére, hogy történt közben egy cselekvés?

Mert én is mondhatom:
sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.
Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem akar (nem tud) életmentő hatást használni.
 
Köszönöm a kisegítést.
 
37.5. Ha egyik játékos sem kíván (további) életmentő cselekvéseket végrehajtani, akkor a 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.


sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.
Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem akar (nem tud) életmentő hatást használni.


kivétel:
29.4.10. Ha egy lény Ép-je az előkészítő fázis alatt nullára vagy az alá csökken, akkor a lény azonnal a gyűjtőbe kerül, ezért minden ekkor működtetett képesség használata után vizsgálni kell a játékban lévő lények életpontját is.

ilyen megkötés a csere fázisban nem létezik, tehát ha valamelyik lény a csere fázisban sérülne 0-ra vagy alá, lehetőséget kell adni mindenkinek, hogy a harci fázis előtt gyógyíthassa.


(nem én tettem fel a kérdést....)
 
A csere fazis vegen = azutan h a lenyek mozgatasa befejozodott. A Vandor kepessege megelozi a gyogyitasokat. Mert ez meg a csere fazisban, annak a vegen tortenik. Ugyanekkor kerulnek a gyujtobe a karocsapdaval 0-ra vagy az ala sebzett lenyek... kiveve ha kozvetlenul a csere fazis utan gyogyitjuk oket.
 
Tehát akkor is megmentheti a lényét , ha nekem van egy csapdám, neki egy A vándor-a (http://beholder.hu/?m=hkk&in=hkk.php&kartya=7564), amit mozgat, és úgy dönt, a csapda képessége történjen meg előbb?
 
Vannak dolgok, jatekelemek, amik egyidosek a HKK-val, es sokunknak teljesen termeszetesek. Ez is egy ilyen dolog. A lenyek sebzodestol nem halnak meg azonnal, gyogyithatok. A csere fazis alatt nem lehet gyogyitani de utana igen. Mivel pedig a csere vegen nezzuk csak meg h sebzodott-e valamelyik leny a gyogyitas mar az utana kovetkezo reszfazisban pontosabban a ket reszfazis kozott tortenik.
 
cearso kérdése gondolom annak az ellentmondásnak a feloldására vonatkozott, miszerint a csere fázisban csak a direkt erre kijelölt képességeket/lapokat lehet használni/kijátszani, semmi mást, míg az életmentő hatásoknál viszont az van írva, hogy bármikor lehet őket használni.
Én éltem azzal a feltételezéssel, hogy egy lény legkésőbb annak a fázisnak a végén (pontosabban legkésőbb az adott fázisban bekövetkező következő nem életmentő cselekvés előtt) meghal, amiben az ÉP-je 0-ra vagy az alá csökkent.
Ezek alapján nem tudtam a kérdésre kielégítően válaszolni, te viszont azt írtad, hogy a csere fázis után hal meg a lény. Én erre kérdeztem rá, hogy ez hol van leírva?
Most, hogy beidézted a 33.2-őt, világos, hogy mire hivatkozva mondod azt, hogy lehet gyógyítani
(egészen a harci fázis kezdetéig nem cselekszik senki, így gyakorlatilag a következő cselekvés az az életmentő hatás lesz.)
Akkor felteszem így a kérdést: ez a cselekvés közvetlenül azutáninak számít?
Maga a tény, hogy a játék különböző minőségű fázisokra van osztva, azt sugallná, hogy az ezekben zajló cselekmények nem folyhatnak át a másikba. Ha leprogramoznám a játékot, én tuti raknék egy lezáró pontot az egyes fázisok végére.
Az, hogy a gyakorlatban nem történik másik cselekvés a sebzés és az életmentő hatás közt, szerintem nem kielégítő feltétele a "közvetlenül azután"-nak.
 
37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.

33.0. Közvetlenül a csere fázis után a harci fázis következik.

33.1. A harci fázis részfázisokból áll, amelyek sorrendje nem változtatható meg. A részfázisok akkor is lezajlanak, ha azok során a játékosok nem cselekszenek. Az egyes részfázisok a következők:
A támadók kijelölése részfázis
A harci képességek használata részfázis
Ütés részfázis

33.2. Mindhárom fenti részfázis megkezdése előtt még bármely játékos végrehajthat azonnali cselekvéseket.
 
technikailag a karócsapdára van leírva.
mivel a csere fázisnak nincsenek külön részfázisai, (mint például az előkészítő fázisnak/harci fázisnak), ezért a karócsapdán leírt "csere fázis végén" hatás gyakorlatilag a csere fázis után, de a harci fázis előtt jön létre.
(Ettől függetlenül ez továbbra is csere fázisban létrejövő hatás, ezért reagálni nem lehet rá.)
 
Ez merre van leírva?
 
¯\_(ツ)_/¯
 
A csere fázisban sérül, de nem akkor hal meg, hanem utána. A csere és a harci fázis közt használhatók az életmentő hatások.
 
Karócsapdával csere fázisban nullára sebzett lény életmentő hatásokkal gyógyítható?
 
nem
 
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy az Áramlás képesség használata, ill. a kézben lévő lapok képességeinek használata (pl.: Szent kulacs, ha reakcióként használom, stb.) a HÁLÓ szempontjából lapkijátszásnak számítanak-e?

Üdv!
András
 
Teljesen egyértelműen leírtam, hogy mit kell tudni. A reakciódrágítás, és így a citadella drágítása is, a lapra azaz a lap kijátszására reagáló reakciókat drágítja. A lap képességeinek használata az nem lapkijátszás. Ennél szájbarágósabban nem tudom elmondani.

A második kérdésnél pedig, mint minden reakciónál (aminek a szövege másként nem rendelkezik) a módosított idézési költséget kell nézni. Tehát ha az alapból 4 Vp-s lap olcsóbban jön, mondjuk 3 Vp-ért, akkor már fogja az Anyamotyogó.

Ne haragudj, de most nincs energiám megkeresgetni az ide vágó passzusokat.
 
Bocsánat, de úgy érzem, hogy a korábban megválaszolt kérdés a reakciódrágítással picit pontatlan illetve ellentmondásos.
Jani azt mondja, hogy a "A reakciódrágítás csak a lapkijátszásokra vonatkozik a lapok képességeinek használatára nem", de a drakolder citadella "fairlight lapodra használt reakciót" drágít, így nekem ellentmondásosnak hat az egész.

Erre szeretnék így konkrétan választ kapni, hogy mi történik ebben a szituációban:
Ellenfelemnek van kint játékban új Drakolder Citadellája, és kijátszik egy új Drakolder Porontyot.
Poronty kijátszása létrejön, és aztán használni kívánja a keresés képességét, amire én már viszont szeretnék reagálni kézből az új Motyogó Sámán semlegesítésével kézből, ami megfogna egy laphúzó vagy kereső forrást.
Ellenfelem azt mondja, hogy az ő lapjára reagálok ezzel, így az drágulna a citadellától, én viszont azt mondom, hogy ezzel egy forrásra reagálok, és nem konkrétan a lapjára, így citadella nem drágítaná.
Kinek van igaza?
Egyébként mi számít itt "lapra kijátszott reakciónak"? Az amivel egy lap kijátszására reagálok, vagy az is, amivel egy lap forrására/hatására/képességére reagálok?

Másik kérdés, továbbra is reakció téma:
Van egy új Anyamotyogóm játékban, és ellenfelem kijátszana egy lapot, aminek alapból 4-es a költsége, de egy hatás/forrás miatt az olcsóbban jönne, 3-ért.
Anyamotyogó képes reagálni egy "max. 3-as költségű" lapra. A kérdés, hogy amikor egy lap nem tér ki külön arra, hogy alap vagy módosított költséget néz, akkor ez esetben megtudja-e fogni az Anyamotyogó azt a lapot, ami alap költsége miatt nem kerülne a hatókörébe, viszont ténylegesen, a ráköltött erőforrások alapján igen, mert olcsósítva lett?

Kérem szájbarágósan a választ, köszönöm!
 
Erre mondtam már régen azt, hogy az ilyen másoló lapok (kisebb zannal az élen) kapnak egy nerfet, hogy nem másolhatja azt, amit beáldozol neki....
 
Mint mondottam volt a Kisebb Zan es ugy altalaban az alakvaltas es rendhagyo kepesseg. Ha ugy tetszik, kivetel. A tobbi kepesseg, ami "kijatszaskor" azaz sikeres kijatszas utan lep mukodesbe azok pont ugy mukodnek, amint lentebb irtad.
 
De ha ez így működik, akkor hogy van az, hogy Daes Morannal visszarakhatom azt a lényt, akit semlegesítek?
Hiszen amikor kijátszom, akkor az a lény még nincs a gyűjtőben!

Eddig úgy játszották sokan (én is), hogy csak a varázslatok kijátszásánál kell minden döntést a kijátszáskor meghozni, egyéb lapoknál csak a sikeres kijátszás után. Pl Ragnor a pusztító leszedhet egy olyan lapot, ami a kijátszása utáni reakció sorban esetlegesen létrejött, ha maga Ragnor is létrejött.
Akkor ez nem igaz?

Én magam nyertem már azért meccset, mert Daes Morannal azt a lényt raktam vissza, akit semlegesítettem. Ez volt a bírói döntés, hogy vissza lehet rakni.
 
Köszönöm!
 
Jól látod. Erre a szabályozásra pontosan azért volt szükség, hogy érvényesüljön játékosok felváltva cselekszenek - alapelv, illetve, hogy a saját cselekvésre reagálva, és megelőzve ezt - jellegű trükközéseknek elébe menjünk.
Amúgy nem sok ilyen reakció képesség van. Csak néhány. Ilyen például a már említett birka mellett a Homályúr, a Bénító gyűrű, Rhatt papja képessége is.
Fontos megjegyezni, hogy kizárólag azokban az esetekben van ez a szabály, ha a lap nem rendelkezik arról, hogy mire lehet reagálni a lappal/képességgel. Ha a lap szövegéből kijön, hogy mire lehet reagálni vele, akkor ez a szabálypont nem játszik.

A birka a reakciósorban is pontosan úgy viselkedik, mint fentebb írtam. Az ellenfél reakciójára reagálhatsz a feláldozásával, a saját reakciódra nem.
 
A reakciódrágítás csak a lapkijátszásokra vonatkozik a lapok képességeinek használatára nem.

Van ugyan egy olyan szabályunk, hogy a "nem lehet rá reagálni" - képesség nem csak az ilyen lap kijátszására, hanem a képességeinek használatára is vonatkozik, ez azonban két különböző dolog. (mmint a nem lehet rá reagálni és a reakciódrágítás)

Belátom, hogy érdemes lenne egységesíteni valamelyik irányba, de jelenleg ez az egységesítés még nem valósult meg.
 
Drakolder citadella (új) drágítja az asztalon levő fairlight lapjaimra kijátszott semlegesítős lap kijátszási költségét?

Pl. Drakolder esszencia húzási képességét akarja ellenfelem a Motyogó sámánnal(új) semlegesíteni. +1-be kerül rá reagálni?
 
sorry, nem láttam, hogy közben már te válaszoltál.

Ilyen esetben mindig a János-ra kell hallgatni. (Ha éppen nem vele áll le valaki vitatkozni, de az esetek többségében neki van igaza.)

Tehát, ha az ellenfelem játssza ki a változások korát, akkor reagálhatok rá birkával, ha én (vagy a partnerem), akkor nem? Ez csak nekem tűnik ellentmondásosnak, vagy azért van ez a szabály, nehogy megtörjük, az "egyszer az egyik fél, aztán a másik fél cselekszik" elvet?

reakciósorban hogyan működik a birka? (a változások korától eltekintve)
kijátszok egy lapot. Az ellenfelem reagál. (definició szerint ez önálló cselekvésnek számít, mivel nem automatikus?) erre reagálhatok-e birkával? Aztán a birka feláldozása után egy olyan reakciómmal, ami szintén az ellenfél lapjára reagál?
 
Idéztem a Kódex szabálypontját. Talán ez üti a "szerintem"-et...
 
Akkor KiNyerMa a Honvéd már nem. Nem tom kinek higgyek?
 
Illetve, abban az esetben, ha mindkét kérdésre IGEN a válasz, és a változás korát átadom a partneremnek, akkor ő választhat új ellenfelet a változás korának?
 
ebből jön az én kérdésem:
Páros versenyen hogyan működik a változás kora?
-kötelezően ugyanazt az ellenfelet kell választanom minden körben?
-adhatom-e a saját lapomat a partneremnek?
 
mivel a birka képessége reakcióként is használható, szerintem feláldozhatod a kijelölt lényt.

A változások kora sehol sem említi, hogy ha az egyik nem cserél, akkor a másik sem. (viszont mivel a robbant lény nem cserélt gazdát, nem húzhatsz lapot.)
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.