Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Gemina erdeje november 27.
HKK - Zén Legendái: Jégvilág szeptember 25.
A pillanat képe
Daal, a fehér sárkány
(Könyv szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
Q al Aquim, istene, Frej-jah parancsára indult legyőzni Daalt, a sárkányt. Azonban a sárkány barlangjáig el is kellett jutnia, amit nehezített Frej-jah által kijelölt társa, Thani elviselése. A fiatal tolvajlány ugyanis igencsak elviselhetetlen jelenség...
Nézz szét a galériában!
Nyugat fejlesztése
Befizetési Akció 2017.11.16. - 2017.11.29.
Playmat előrendelés - 2. kör
Gemina erdeje lapelőzetes (4. rész)
Előrendelhető a Gemina Erdeje HKK kiegészítő!

A lista folytatása...
Aukciós statisztika
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Tudati ismétlés (519. tudati képesség)

A lista folytatása...
Új HKK kiegészítő: Gemina erdeje (468)
[HKK Piac] Eladó lapok (139917)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27466)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9150)
HKK kérdés? (42820)
Nyugat fejlesztése (3)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Womath
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Tehát akkor a "nem lehet rá reakció varázslattal reagálni" != "anti-mágia:0", és nem csak a kapcsolódó hatások szempontjából.
Minden nap tanul valamit az ember....
Köszönöm még egyszer a válaszokat!
 
Valóban nem teljes az összhang, de ne csüggedj, van még ilyen látszólagos ellentmondás jócskán!

Az anti-mágia képességre vonatkozó tiltó szabály konkrétan a lapkijátszásra vonatkozik a képességekre nem. Erre számos faq rámutat. Ez a szabálypont tehát egy szűkebb értelmezését használja a "reagálni rá" (eddig nem is létező) definíciónak. Míg ha egy lapra van írva, hogy nem lehet rá reagálni (valamivel), az már a lap képességeire is vonatkozik, nem csak a kijátszására.

Nincs könnyű dolga a Kódexmásoló szerzeteseknek, mikor a számos módosítás és faq közt próbálnak rendet tenni.
 
Értem, köszönöm!

Viszont ez felvet egy másik kérdést is!
Ez elkerülte eddig a figyelmemet, hogy a kijátszáskori képességre használt reakció, az azonosnak minősül a lapra való reakcióval.

De akkor hogy lehet az, hogy káoszgoblinnak, meg albino varkánaka dobatását meg lehet szitálni??

A két alábbi kódex pontból én azt olvasom ki, hogy elvileg nem lehet...

134.10. Anti-mágia: X: ha egy lapnak anti-mágia képessége van, ez azt jelenti, hogy a lapra nem lehet (azonnali) reakció varázslattal reagálni, és a lap sikeres kijátszása után minden játékosnak el kell dobnia a kezéből X varázslatot. A lap kijátszójának az anti-mágia miatt dobandó varázslatot a Semmibe, a többi játékosnak a gyűjtőbe kell dobnia.


132.15. Nem lehet rá (valamivel) reagálni: ez a képesség azt jelenti, hogy a lap kijátszására, vagy az ilyen képességgel rendelkező permanens képességeire nem lehet (a megadott módon vagy formában) reakció cselekvéssel reagálni.
 
Mit jelent az: "reagálni rá"?

Erre a kérdésre az a válasz, hogy akkor reagálsz egy lapra, ha magára a lapra, vagy annak (kijátszáskori) képességére reagálsz.

Ez innen olvasható ki:

Kódex 94.0.2.2. (Kiegészítés

Az asztalon maradó lapok kijátszáskori automatikus képességeire csak akkor lehet külön reagálni, ha a reakció cselekvés leírása ezt megengedi, vagy kifejezetten erre utal. Ilyen esetekben magára a lapkijátszásra, és az ilyen lap kijátszáskori automatikus képességére használt valamennyi reakció cselekvés minden tekintetben egyenértékű.

illetve:

132.15. Nem lehet rá (valamivel) reagálni: ez a képesség azt jelenti, hogy a lap kijátszására, vagy az ilyen képességgel rendelkező permanens képességeire nem lehet (a megadott módon vagy formában) reakció cselekvéssel reagálni.

[Kiegészítés]
Ha az ilyen képességgel rendelkező lap szövege valamely tulajdonsága (idézési költsége, laptípusa, színe, stb.) alapján határozza meg azokat a reakciókat, amelyekkel nem lehet rá reagálni, akkor ezt a csoportosítást az ilyen lapok kijátszására, és az ilyen lapok aktiválást kívánó képességeire egyaránt vonatkoztatni kell. (Pl. nem lehet rá Elenios reakcióval reagálni: sem Elenios lap kijátszásával, sem Elenios permanens képességével nem lehet ennek a lapnak a kijátszására, vagy ennek a lapnak a képességeire reagálni.)

Ez utóbbi hivatkozás (bár nem jelenti ki a fentieket kategorikusan), azért egyértelműsíti, hogy reagálni valamire az nem csak a lap kijátszására való reagálást, hanem a lap képességének használatára való reagálást is jelenti.

A Lebujnak tehát ez egy képessége, mármint az, hogy kötelező rá reagálni (hiszen egy képesség az is, hogy ha egy lapra nem lehet reagálni). Ez egy kicsit faramuci, és lényegében ellentmond annak, hogy a reakciódrágítás meg egy a lap használatához fűzött magyarázat...

Ha azonban ezen a dilemmán túllendülünk, és elfogadjuk, hogy a Lebujnak ez egy képessége, akkor reagálhatunk rá a Ködszitálással, és nem számít, hogy létrejön a Ködszitálás vagy sem, a kötelezettségnek eleget tettünk, a Lebujra reagáltunk.
 
Igazából az egész lebuj inkorrektül van megfogalmazva.
Kijátszod a lapot. Létre kell jöjjön ahhoz, hogy a kijátszáskori képessége létrejöjjön. És mivel épület, nem varázslat, ha már létrejön a képessége, akkor mint lapra, már nem is lehet reagálni.
Az a lap egyszerűen kilóg a hkk struktúrájából.
És mivel elvileg úgy működik, hogy hiába épület, még a lap létrejötte előtt kisül a képessége (különben nem lenne értelme), ezért nyilvánvaló, hogy a képességére lehet ködszitálással reagálni. Tehát itt a fő kérdés az, hogy mi van akkor, ha nem jön létre a ködszitálás? Akkor létrejön a lebuj képessége, és a képesség helyett vissza kell reagálni a lapra magára?
 
Ezen okból írtam az alábbit:

Én úgy képzelem el, hogy a 2 Legfőbb/Kreátor követője egyszerre működik, és kissé paradox módon, a két Átkozott egyszerre kapcsolja ki a másik játékos Legfőbb/Kreátor követőjét. Mint amikor egyszerre üti ki egymást 2 boxoló és döntetlen lesz. Így megszűnne minden követő.


Pedig se profi, se bíró nem vagyok
 
Legkozelebb ilyen van akkor nevezze meg az illeto profikat es birokat es majd veluk lefocizzuk.
Amugy igaz lehet. Tehat a tobb profi es biro valszeg tenyleg ezt mondhatta. A kollega csak azt felejtette ki az ervelesbol h az atkozottak kioltjak egymast IS (meg mellesleg az osszes egyeb kovetot is.)
 
Én nem is törpöltem volna, ha az illető nem állítja,hogy "több profi és bíró szerint" működnek a követők,mert a 2 Átkozott kioltja egymást
 
Amikor az Atkozott koveto megjelent kb azonnal megszuletett ez a dilemma is a Legfobb kovetovel. Nem fogom a teljes logikai okfejtest levezetni, akit erdekel kukazza ki a forumbol. A lenyeg h az a konszenzus szuletett h ha mindket jatekos atkozottat hasznal akkor egyikuknek se mukidik egyik kovetoje sem. Ez a konszenzus jelent meg aztan faq formajaban az Atkozott alatt. Az analogia teljesen vilagos a Kreator kovetoivel. Igy kell jatszani azt is. Teljesen mindegy h milyen verzioban vannak az asztalon a narancs lapok, ha mindket terfelen van atkozott akkor semmilyen koveto nem mukodik. Ezen kar is torpolni tovabb.
 
Én ezt tudom, csak ugyebár utána itt hőzöngtek a többiek, te pedig kommentben leírtad, hogy max 4 szín. De akkor így számolunk a paklikkal. Köszünjük!
 
Igen, lehet.

Bocs a kavargatasert! (mentsegemre szolgaljon, hogy a kiiras viszont egyertelmuen leirja ezt kezdettol fogva).
 
Akkor most utoljára véglegesen megkérdezném, hogy lehet akkor 9 színű a paklim? Hozzunk már végre egy döntést!
 
Arról lesz szavazás, hogy a követős nerfeket levegyük a Rox és Raia követő kivételével, ill h egyik követő se csökkenthesse 1 VP/SZK alá az idézési költséget?
 
Nem az volt a minta, hanem ezt kitalaltam januarban, kiirtuk a versenyt, es a D atvette (csak nem tokeletesen ).
Ugyhogy marad az, amit irtam.
 
Ezért is írtam, hogy 2 féle megközelítése van a dolognak Vagy kikapcsolnak mindent vagy egymást. Úgy néz ki a kollegának több profi játékos az utóbbit mondta.
 
Az átkozott követőnél van egy ilyen megfogalmazás: "Ha mindketten Átkozott követővel játszunk, akkor egyikünknek sincs követője." Ezt én úgy értelmezem, hogy kikapcsolja a kreátort is, és 4 lappal kezdünk.
Persze nem vagyok biztos benne, ezért is kérdeztem..
 
Hát, szerintem mind a két álláspont (kioltják egymást vs egyik követő se működik) védhető.

Én úgy képzelem el, hogy a 2 Legfőbb/Kreátor követője egyszerre működik, és kissé paradox módon, a két Átkozott egyszerre kapcsolja ki a másik játékos Legfőbb/Kreátor követőjét. Mint amikor egyszerre üti ki egymást 2 boxoló és döntetlen lesz. Így megszűnne minden követő.

Ugyanakkor, ha két azonos energiájú,de ellentétes töltésű részecske ütközik egymásnak és "semlegesítik" egymást. Itt a két ellentétes részecske a két Átkozott.

Tehát a kérdés, hogy a két Átkozott egymást semlegesíti-e VAGY kikapcsolják mindkét oldalon a Legfőbb/Kreátor követőket és 4 lappal kezd mindkét fél.

Sajnos se a Kódexben, se a FAQ-k közt nem találtam erre megoldást, csak a Mélytengeri teknősnél láttam hasonló "mindent kikapcsoló" FAQ-t, de annak a lapnak kicsit más a működése, mint az Átkozott követőnek
 
Igen. Nekem ezt mondták. (Eddig mindenki, akinél rákérdeztem.) Bár gyakorlatban sose láttam rá példát.
 
Tehát, elmondásod szerint, ha 2 Legfőbb követő játszik és mindkettőnél van Átkozott követő, akkor a maradék 3 követő mindkét játékos oldalán működik?
 
Megnéztem.
Se az átkozott követő, se a legfőbb követő alatti faq-ban nincs benne, amit az előbb leírtam.
 
Nem vagyok benne 100% biztos, de szerintem ködszitálással megakadályozod a lap képességét, ami miatt már nem vagy köteles reagálni a lapra.

Mivel a lebuj kijátszása önmagában még nem számít forrásnak, ezért a ködszitálással nem vagy köteles rá reagálni (amennyiben nincs másik legális reakciód). A lebuj csak arra kötelez, hogy magára a lapra reagálj, arra nem, hogy az általa kifejtett hatásra is.

(Ismétlem, nem vagyok benne teljesen biztos.)

Ui.: honnan jött az idő-visszatekerés? Ha nincs ez külön feltüntetve a reakción, akkor az csak megszünteti a forrást/lapot mintha az létre se jött volna. (A fenti esetben, nem jön létre a lebuj képessége)
 
Ez detto ugyanaz, mikor a legfőbb követővel történik ugyanez.

A gyakorlatban ilyenkor az átkozott követők kioltják egymás hatását. (Tudom, hogy ez így van, rengeteg játékos/bíró ezt mondja, de sosem láttam még gyakorlatban. )
Tehát: működik a Kreátor+a másik követő, de az átkozott nem.

Mivel a kreátort semmi se kapcsolta ki, ezért mindenki két lappal kezd, és a kreátor megkapja a jelzőket.

Ugyanez levezethető, ha valaki legfőbb-bel játszik kreátor ellen, és mindkettőnél van átkozott.

Viszont ha valaki, "csak" átkozottal játszik, az mindenképpen letiltja a kreátort/legfőbb követőt.

(Krisztián nagyon szépen le tudja vezetni neked a Dungeonben, hogy melyik miért, bár szerintem bármelyik nálam tapasztaltabb játékos is)
 
Az átkozott követő játék elején kikapcsolásnak számít? Mert akkor 4 lappal lehet kezdeni elvileg.
 
És ugye elolvastad az összes Átkozott követős faq-t mielőtt feltetted a kérdést?
 
Nem tudom, mennyire az volt a minta, de a Dungeonben nem lehetett 4-nél több színnel tolni.
 
+ arra gondoltam még, hogy a "2017 szept.1. után szerzett profi pontok ennél a versenynél az amatőr státusznál már nem számítanak", hogy ne kelljen attól rettegni, hogy az amatőr játékos szerez +1-2 pontot, és illegálissá válik a csapat
 
Vissza az egész a kiírás jó, egyszer rendesen kitaláltam, csak időnként hülyeségeket beszélek, bocsi (a nemzetin pl. hirtelen fogalmam se volt ).

Szóval:
"Egy játékos 0 és 9 között bármennyi színt használhat, azonban semelyik szint nem használhatja egynél több játékos."
Ez egyértelműen azt jelenti, hogy jöhettek nyugodtan 7-1-1 színnel is, ha akartok.
A Soxin/Mardakor meg csak azért van tiltva, mert (az előbbiek miatt) pont semmi értelmük nincsen.
"Szintelen és Bufa lapokat mindenki használhat." ez is ott van.

Még annyit tennék hozzá, hogy az "1.-2.-3. táblán ki játszik"-ot a profi pont alapján (csökkenő sorrendben) kell eldönteni, és az elején feltüntetni a paklilistán. (egyenlőség esetén az elején válasszatok)
Ezt beleírjuk majd a kiírásba is.
 
Minden követőt megszűnik.

Az univerzumban.

Fekete lyuk keletkezik, beszippantja az összes mesekártyást a mesekártyájával együtt és az idők végezetéig keringenek majd egy másik univerzumban, ahol még Mofe is jó játékosnak számít.
 
Ha a lebuj képességére ködszitálással reagálok, ami aztán nem jön létre, akkor visszatekerjük az időt, és megint a lebujra, mint lapra kell reagálnom?
 
Ha én is, és ellenfelem is kreátor követőit használunk, és az egyik követőnk mindegyikünknél az Átkozott követő akkor mi történik?
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2017
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.