Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Tábor július 24.
Hatalom Kártyái - Alanori Olimpia június 17.
A pillanat képe
Robot-rigó
(Shadowrun archetípus)
Küldd el képeslapként!
A rigók akkor is veszedelmesek tudnak lenni, ha éppen nincsenek a gépjükre csatlakozva. Egy rigó akár több harci és felderítő robotot is irányíthat egyszerre.
Nézz szét a galériában!
XIX. Alanori Mini Olimpia
Végzet Verme
Tábor lapelemzés
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó – avagy hogyan nyerhetsz 3 nap alatt 3 ultraritka lapot
XIX. Alanori Mini Olimpia

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Pajzshasználat (535. tudati képesség)
Túlélők Földje - Nyomtérkép az utolsó 32 játékhét nyomaiból
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek

A lista folytatása...
Jégmágus kt. alakulna (8857)
LICIT! (4789)
Vén Golod meséi... (16)
[HKK Piac] Eladó lapok (139617)
XXI. HKK Nemzeti Bajnokság - szabályok (55)
HKK kérdés? (42576)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
  ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ...
Nézet:
Megjelent a Rozoga lebúj. Nagyjából mindenki tudja mire képes, én csak azt kérdezném meg, van-e olyan lap, amivel megoldható laphátrány nélkül?
Eddig szerintem a Trebor kalodája jó jelöltnek tűnik. Vagy az sem az igazi?
Van-e más?
 
Jol. Az eletmento hatasok megelozik az eletjelzo aktivalodasat. Es a fonix K-s kepessege eletmento hatas.
 
Főnix tűzreinkarnátor kijátszáskori képességével megsebzek egy 1 ÉP-s lényt az ellenféltől, amin 1 életjelző van.

Javítsatok ki ha tévedek, de a következő fog történni:

- megtörténik a sebzés
- Az életjelző (még) nem esik le, mert a tűzreinkarnátor másik képessége(a lopás) felgyógyítja életmentő hatásként.
- Aztán a fenti képesség megpróbálná ellopni, de azt az életjelző megakadályozza, így a végén annyi történt hogy levettem egy életet.

Jól gondolom?
 
Mondjuk ez a szabályozás nem oldja meg a forrásimmunis lényekre kerülő méregjelző kérdését, de mindegy.
 
Tévedtem:

135.2.

kiegészítés:
Ha a permanens játékból vagy a tulajdonosa irányítása alól való kikerülését egy nem önálló jelző okozza, úgy a büntetés nem érvényesül.

135.5. A Büntetés képességre vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell a Kárpótlás képességre is.

Én se tudok fejből mindent.

Szóval vihar a biliben. Bocsi.
 
Ingoványos talajra tévedtünk.

(Akit nem érdekelnek az efféle fejtegetések, nyugodtan ugorja át a lenti részt.)
Viszont ajánlom a T. Játékvezetés figyelmébe.

A Kódex megjelenésekor még egységes, és következetes szabályrendszert megbontotta a sokat emlegetett "hatás - forrás - hatni valamire" - fogalomtrió nem túl régen zajlott újraalkotása.

A korábbi definíciók alakítgatása az alábbi eredményt szülte:

Előtte:
-------
Minden lap és jelző minden képessége és hátránya = hatás

Forrás => egy széles spektrumú felsorolás taglalta, amelyből szándékosan kimaradtak a nem önálló jelzők automatikus képességei (pl. mérgezés, elmúlás, dermesztés, stb.) Sőt, tartalmazott egy kitételt a főszabály, ami kijelentette, hogy ezek a hatások NEM számítanak forrásnak.

Ennek oka leginkább a szabály- és gyakorlatfolytonosság volt (sosem voltak ezek sem hatások sem források).

Utána:
-------
Forrás = varázslatok és hatások

Hatás = minden lap és jelző minden képessége és hátránya (felsorolva a kivételeket).

A kivételek közül (szándékosan, és kifejezett tiltakozásom ellenére) kimaradtak a nem önálló jelzők automatikus képességei.

Ez az aprócskának tűnő változás azt eredményezte, hogy a büntetés és kárpótlás képesség, illetve a jutalom hátrány - elvben - kisül a nem önálló jelzők automatikus képességeire is (!).

Ilyenkor persze felmerül a kérdés, amit tanult kollégám nagyon helyesen észrevett, és feszegetett, hogy nade kié az adott jelző?

A korábbi szabályozás a fent taglalt megbolygatása előtt szépen ledefiniálta ezt a kérdéskört, ami nem is okozott gondot (mivel a nem önálló jelzők automatikus képességei nem voltak források, az egyetlen kivétel az izomjelző volt), ezért szóba se került, hogy ezek aktiválják a büntetést vagy a kárpótlást.

Most azonban a szabályváltozás az alábbi problémát okozza:

A nem önálló jelzőknek nincs se tulajdonosuk, se gazdájuk. Ha egy lap az ilyen jelzők tulajdonosára vagy gazdájára hivatkozik, akkor azt kell megnézni, hogy kinek a permanensén vannak, és az övé lesz az ilyen jelző. Tehát azé a méreg- (álom- dermesztés- stb.) jelző, akinek a lapján van.

Ha ezeket összevetjük, akkor az jön ki, hogy ha egy büntetéses lényt leszed a méregjelző, akkor a gazdája fog bünhődni, mivel a méregjelző automatikus képessége is hatás = forrás, és az övé a méregjelző (mivel övé a lény is), ergo: ő a felelős a lénye gyűjtőbe kerüléséért.

Remélem eddig mindenki tudott követni.

Namost a probléma adott: hogyan lehetne belenyúlni a szabályozásba, hogy precíz, mérnöki (sebészi) pontossággal, icipici beavatkozással korrigáljuk a hibát?

Nos úgy, hogy a kivételek közé fel kell venni a fenti szituációt.

Hová?

1.) Visszaállítani a szabályozás előtti állapotot, és kizárni a források közül a mérget, és a többi nem-önálló jelzőt (én ezt javasoltam, tekintettel arra, hogy a forrásimmunis lényt jelen pillanatban pl. mérgezni sem érdemes, hiszen nem hatnak rá a méregjelzők..., lásd fenti levezetést, a méregjelzők felkerülése nem forrás, mivel az a lény ütéséhez közvetlenül kapcsolódó hatás, de a méregjelző hatása már forrás, amire ugye immunis a lényünk.)

2.) A Büntetés, Kárpótlás ill. Jutalom szabályai közé kell felvinni a kivételeket, hogy a nem önálló jelzők automatikus gyüjtőbe küldő képességeire nem sülnek ki. Ez egy elegáns megoldás lenne egyébként, de a fenti áttételes problémát a forrásra immunis lényekkel kapcsolatban nem orvosolná.

Egyelőre egyik sincs. Szóval addig arra lehet hivatkozni, hogy az ilyen jelzőknek nincs se gazdája, se tulajdonosa, ezért a hatásukra aktiválódó büntetés/kárpótlás/jutalom nem tud kire irányulni (nem határozható meg a játékos, akire irányul), így nem is fog működni. (Nincs felelős a lény játékból való kikerüléséért.)

J.J.
 
120.4. Ha egy lényt egyszerre többféle rajta lévő jelző is a gyűjtőbe küldené, akkor egy életjelző egyszerre csak az egyik ilyen jelző hatásától védi meg.

Az "ilyen" helyett a "típusú" (vagy ismét "féle") szót javasolnám. Ha még bele lehet javítani...

Egyébként azért kezdtem olvasni a méregjelző témát, mert felmerült bennem, hogy egy asztalon maradó lény kárpótlása kisül-e méregjelző/elmúlásjelző hatására? Valószínűnek tartom, hogy nem.

Ha mégis, mi történik a kárpótlással ha saját magam tettem rá a méregjelzőket?
 
Nem.
91.4. Képesség
91.4.0. A szövegmezőbe kerülő leírásnak mindazon része képesség, amely nem minősül magyarázatnak, kijátszási feltételnek vagy hátránynak.
 
Sziasztok!

A hátrány speciális képességnek számít? Vagyis ha van egy lap, ami elveszi egy másik lap speciális képességét, az a hátrányra is vonatkozik?
 
A lények mérgezése egy ütéshez kapcsolódó automatikus képesség.


Kódex 135.1.1. A mérgezés (a méregjelző elhelyezése a megütött lényen) nem hatás.

azaz nem is forrás.

De egyébként:

Kódex 36.5. A lények ütés fázisban okozott sebzése, az ütéshez és az ekkor okozott sebzéshez közvetlenül kapcsolódó hatások nem minősülnek forrásnak.
 
ha ő magát játszod ki.

kicsit OP lenne ha lény kijátszásra és gyűjtőbe kerülésre is sebezne egy nemgyak lap ^^
 
Az X mérgezés hatásnak/forrásnak minősül egy lapon?
 
A győzelem ára

Akkor sebez, ha egy lényt játszok ki, vagy ő maga sebez kijátszásakor 2 ÉP-t?
 
Ha a bajnok széttépése után 29 lapossá válik a side, akkor előtte is illegális volt, mert hiába 30 lapos ha a Bajnok nem számít bele
 
Természetesen Csak próbáltam levezetni... Ha már egyszer felmerült

De készüljünk, az új kiegészítővel biztosan lesz majd jó pár kérdés
 
Elvben 31 lapos is lehet a side egy bajnokkal. Szettepem az elso jatszmaban. Nincs masik. A side merete ok. 30 lapos. A lista szerint megis illegalis. Viszont a Kiado szandeka kiolvashato a lap szovegebol. Ertsd: a Kiado ugy alkotta meg a lapot h ne szamitson a side merete szempontjabol. Tehat kis joindulattal mindegy h tenylegesen itt van-e vagy sem a side legalis. Innen mar csak egy lepes h azt is elfogadjuk ha a szettepese miatt valik 29 lapossa a side.

Persze birotol fugg. Ha ragaszkodik a szabalyokhoz akkor a side illegalis. Ergo: a meccs buko. Azonban nem hiszem h ez a kerdes per lillanat a hkk esszenciaja... hagyjuk is. Tul van targyalva.
 
Mármint, értem én, hogy nem hat rá a kieg pakli korláta,de ha azzal együtt van 30 lap, és széttéped, akkor màr illegális a sideod. Ha a 30 lapon felül van,akkor széttépheted, mert utána is legális marad a side-od.
 
És akkor mivan ezzel a szabályponttal?

143.3. A kiegészítő pakli pontosan 30 lapból kell álljon.

Tehát, ha nem 30 lapos a side, akkor nem "legáls", ergo ugyanúgy pótolni kellene, mint a pakliból. Mièrt lenne a "sideból széttépès tolerálhatóbb", mint a "pakliból széttépés"? Mindkét esetben az adott pakli mérete a legális szint alatt van. Vagy tévedek?
 
Nem folytathatod, mert illegalis a paklid (nem az a paklid osszetetele, mint, ami a listan van).
A biro persze lehet elnezo mindaddig, amig valamelyik ellenfeled meg nem ovja a meccset. Ez esetben ugyanis illegalis pakli miatt aut veszted a meccset.
Hogy ki milyen osszetetelu illegalis paklival milyen versenyt tolt vegig korabban - biroi asszisztenciaval vagy anelkul - irrelevans. A birot ez nem fogja befolyasolni. Mint ahogy az sem h egy Bajnokot teptel szet a kepessege miatt vagy egy Gonyolekot meregbol... Potolnod kell a hianyzo lapot.

Mas kerdes ha a side-bol esik ki igy a Bajnok... Elvben ott is megvaltozik a keszlet a listahoz kepest de szvsz ez toleralhato. Hiszen ennek az eselye levezetheto a lap szovegebol, quasi a Kiado aldasat adta erre az eshetosegre.
 
Ilyen esetben szerintem bírófüggő. Én is játszottam le 7 fordulós versenyből négyet 5 színű deckkel..
 
Troll kérdés következik, amire komoly választ várok:

Elindulok a versenyen 50 lapos paklival, majd az 1. forduló 1. meccsén széttépem a kezemben levő bajnokot. Folytathatom a versenyt 49 lapos paklival?
 
Hát, tudod János, ha nem hagytam volna abba az aktív játékot és lenne szabad kapacitásom átnéznem. Így csak a megérzésekre hagyatkozom, ha pedig nem vagyok biztos benne és gépről vagyok,akkor megnézem
 
Egy tantarggyal tobb vagy se mar mindegy. Nem? Nalam allamvizsgazhatsz...
 
Hát srácok, sajnos akkor tévedtem. Ez van, nem tudom a kódexet fejből
 
Az a nem helyes,hogy nem lehet vitatni...
 
Így van.
Ilyen esetben a cselekvés megkísérlését vissza kell vonni, azaz abba az állapotba kerül vissza a játék, mint a megkísérlése előtt volt. Ez pont olyan, mint amikor ki akarok játszani egy lapot, felfedem, aztán kiderül, hogy nincs rá elég Vp-m.

Mondjuk ellenem már ítélt a bíró behos versenyen pont ellenkezőleg. Forrásra immunis lapot akartam leszedni méonech fürkésszel (mint varázslattal)... A helyes bírói döntés az lett volna, hogy a lapkijátszást vissza kell vonni. De nem ez az ítélet született.

Mivel a versenybíró döntését nem vitathatom, elfogadtam, de ettől még nem helyes.
 
Nem, a dobótőr nem kerül a gyűjtőbe

21.5.1. A célpontválasztás egy speciális kijátszási feltétel. Ha nincs megfelelő célpont, a lap nem játszható ki.

[Kiegészítés]
A célpontválasztás csak akkor tekinthető speciális kijátszási feltételnek, ha az kötelező. Ha egy célzást igénylő képesség használata nem kötelező, illetve nem kötelező a képességnek célpontot választani, akkor a lap megfelelő célpont hiányában is kijátszható.

21.5.2. A célpontválasztásra vonatkozó szabályokat nem csak a lapkijátszáskor, hanem a célzást igénylő egyéb források és hatások esetében is megfelelően alkalmazni kell.

A dobótőr képességének költsége az áldozás, de a célpont megjelölése kijátszási feltétel. Magyarul, még a feláldozás előtt meg kell nevezni a célpontot, és ha az nem lehet célpont, nem megyünk tovább a következő lépésre. (a feláldozásra)
 
Előzékeny voltál. Ő le akarta sebezni az Idősarit, de mivel az nem lehet hatás célpontja, így besül a "cucc". A tőr a gyűjtőbe kerül, a sarid marad fent.
 
Sok-sok hülye kérdést tettem már itt fel, és szinte mindre meg is kaptam a korrekt választ, amit ezúton is köszönök.

Hogy hálámat kifejezzem, itt a következő:
True story:
Ellenfelem egy dobótőrét az asztalról a gyűjtőbe helyezi, és közli, hogy ledobja az Idősárkányomat.
Ekkor felvilágosítom, hogy sajnos nem lehet hatás célpontja a Dragon.
Kérdés, hogy ilyenkor visszakapja-e a dobótőrt?
Versenyen megengedtem hogy visszavegye.

Előzékeny voltam, vagy a szabályoknak megfelelően jártam el?
 
Ugy-ugy...
 
  ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2017
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.