Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
     
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Ünnepek december 10.
Hatalom Kártyái - Elemi erők november 24.
HKK - Zén Legendái: Elfeledett bűbájok szeptember 22.
A pillanat képe
Állj! Infók a játékról!
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"Mielőtt tovább haladsz keletre, pár dolgot el kell mondanom. A szörnyek egyre erősebbek lesznek, a városok küldetései exponenciálisan nehezednek... de kárpótlásként olyan tárgyak megszerzésére nyílik majd lehetőséged, melyről eddig talán még nem is álmodtál." - NJK a Túlélők Földje 60-as X koordinátáján
Nézz szét a galériában!
Elemi erők lapelemzés (3. rész)
Kényelmi funkciók az Argum City-ben
Élőholt invázió 6.
Ünnepek - lapelemzés
Letöltés: 2018. december 10. Hétfő

A lista folytatása...
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Pajzshasználat (535. tudati képesség)
Varázslómester (508. tudati képesség)

A lista folytatása...
Elemi erők lapelemzés (1. rész) (52)
Ünnepek – Beharangozó (26)
Lapötletek (63917)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27912)
[HKK Piac] Eladó lapok (141009)
Új játék a Beholdertől (69)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
  ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ...
Nézet:
Szóval:

Sziturena képessége (régi) alapján ha kihozok egy repülő lényt (csak arra lehet bénulásjelzőt és izmot tennem) akkor az mindenképpen tartalékba passzívan kerül. Ez oké.
De ha pl: Gakk képességei használhatóak-e, ha bénulás jelző van rajta?
PL: izom visszavételével vp-t kapok-e? Lapot húzhatok-e kör végén izomra? Lapot vehetek-e vissza? Akár Önmagát is, ha mondjuk valaki ki szeretné szedni a tartalékomból mondjuk sebzéssel?
Passzív lapokra rakhatok-e lapot, ami mondjuk plusz izmot adna?
 
Ha egy lapnak egy spec képességét akarom használni, de kiderül, hogy nincs rá erőforrásom, akkor köteles vagyok egy másik képességét használni, amire lehetőségem van?
 
Legközelebb olvass egy kicsit vissza. (Nemrég hasonló kérdés volt, ahol ugyanez volt a válasz)

132.15. Nem lehet rá (valamivel) reagálni: ez a képesség azt jelenti, hogy a lap kijátszására, vagy az ilyen képességgel rendelkező permanens képességeire nem lehet (a megadott módon vagy formában) reakció cselekvéssel reagálni.

tehát sem magára a kijátszására, sem a képességeire nem lehet reakciót használni.
 
A királyi beszolgaltato elviszi az idolassito húzását? A lapra nem lehet reagálni, vagy a kijátszására (lètrejovetelère).
 
Erre senki?
 
Ok. Ezt told keresztul egy versenybiron... en csak leirom a velemenyem. Magyarazom a szabalyokat. Nem kell se eldogadni se keszpenznek venni amit ide leirok.
(De azert pakli ne epits az enyemmel ellentetes velemenyre mert konnyen koppanhatsz.)
Am megertem es elfogadom az erveidet (h felreertes ne essek).
 
A Bomtar haragja lehetove teszi hogy celozzunk olyan lapot amit massal nem lehet megcelozni.


Én ezzel nem értek egyet. A bomtar haragja azt engedi meg, hogy rezisztens lapot céloz meg. A rezisztens lapok pedig csupán a célozhatatlan lapok egy részhalmaza. Amik egyébként is csak az esetek bizonyos részében célozhatatlanok, tehát nagy különbség, hogy valami 'csak' rezisztens vagy egyáltalán nem lehet célpont(-ja valaminek).

A tölgy nem rezisztens, tehát szerintem a haragnak nem kéne érvényesülni ebből a szempontból. Ha nem ez lenne a helyzet, akkor szerintem hasonló lenne ráírva, mint az NTI-re (aka: semmilyen célozhatatlanság nem működik ellene/célozhatatlan lapot is célozhatsz stb...) Az NTI ugyanabban a kiegben jelent meg, tehát szerintem releváns az, hogy máshogy van megfogalmazva a két lap.

Illetve szerintem a célozhatatlanság maga nem ad forrásimmunitást. (Más dolog célozni egy lapot, és más dolog hatni egy lapra.) Különben mind az NTI-n és a Bomtar haragján is csak annyi lenne feltüntetve, hogy forrásimmunis lapok ellen is működik.
 
Most kepzeld el h micsoda faq es szabaly + szabalymagyarazat rengetegen kellett atragnom magam mire elkeszult az amit ma Kodex-kent ismersz...
 
Végül is csak az alpontokat kéne elolvasni. Majd egyszer biztos hozzászokom, hogy attól, hogy valami definiálva van az alappontban, még nem biztos, hogy egyébként azt jelenti, amit
Lassan rádöbbenek, hogy igazából a kódex nem más, mint a hkk eddig kialakult kusza szabályainak "papírra vetése" és nem egy olyan dolog, ami magához igazítja a dolgokat. Ha ezt sikerül elfogadnom, biztos mindenkinek (de legalábbis nekem és Janinak biztos ) könnyebb lesz az élete...
 
"Ha akar forrasimmunis lapot is valaszthatok akkor ez azt jelenti h barmilyen vedelemmel ellatott lapot valaszthatok."

Akkor miért van rajta a Bomtar haragján, hogy hat rezisztens lapra is? Meg ez alapján a "csak úgy kerülhet ki a játékból, hogy..." szövegű lapokra is kellene hasson a Bomtar haragja, nem? Vagy ezeket most csak úgy leírtad, hogy tisztázd, hogy a forrásimmunitás mindenféle immunitást magában foglal?

"Mas megkozelitesben a rezisztencia azt mondja hogy nem lehet celozni a lapot [olyan hatassal blablabla]... a szent tolgy szovege meg pont ugyanez. "Nem lehet celpontja"."

Ez volt az eredeti kérdésem amúgy "élőben", hogy a haragon szereplő rezisztencia ikont meg lehet-e feleltetni az olyan szövegezésű lapoknak, amikre az van írva, hogy nem lehet célpontja xy-nak. (és nem kaptam rá egyértelmű választ, de még ha kaptam volna is, valszeg akkor is beírok ide, mert nehéz természetű vagyok ) És akkor ezek szerint igen, holott a rezisztencia fogalma pontosan tisztázva van a kódexben. Szerintem ez nem egyértelmű, de ez engem minősít.
Amúgy elfogadom, hogy a Bomtar haragja hat mindenre, csak akkor hagyjuk már ezt a hülye szabályokkal dobálózást.
 
Akkor reagalgatsz a terszaggatasra a beszolgaltatoval ha a dobatas pillanataban van lehetoseged ezt megtenni.

Tehat ha olyan fazisban dobatsz, amikor ki tudod jatszani a beszolgaltatot. A terszaggatasbol adodo gratis lapot pedig akkor huzod fel, amikor az ellenfel huzna fel azt (tehat a kovetkezo huzasi fazisaban).

A kerdes azon resze h a kapcsolodo hatasokra lehet-e reagalni... Nos kizarolag specialis reakciokkal lehet de azokkal lehet.

Az altalanos reakciok (megakadalyoz egy lapot/lenyt/varazslatot) nem hasznalhatok kapcsolodo hatasokra. Mivel ezekkel csak kezbol kijatszott lapot/lenyt/ nem-lenyt/varazslatot/azonnalit/bubajt/asztalon marado lapot/ stb lehet megakadalyozni.

A specialis reakciokkal azonban automatikusan letrejovo jatekelemekre is lehet reagalni. Sot vannak olyan reakciok amelyekkel kizarolag ilyen elemekre lehet reagalni. Pl. Hullarablas (asszem az a neve): "ha egy leny a gyujtobe kerulne, akkor..."

Nyilvan lehetne csinalni egy taxative felsorolast h mik az altalanos reakciok, es minden mas specialis. Talan meg is csinalom. De asszem erezheto a kulonbseg. Amikkel lapkijatszasra (es csak arra) lehet reagalni azok altalanos reakciok. Minden mas meg specialis.
 
Szent tolgy: "nem lehet forras celpontja"
Bomtar haragja: "forrasimmunis vagy rezisztens lapot is"

A forrasimmunitas a legmagasabb szintu vedelem. Ha akar forrasimmunis lapot is valaszthatok akkor ez azt jelenti h barmilyen vedelemmel ellatott lapot valaszthatok.
Kapasbol fel tudnek sorolni vagy hatfele vedelmet, ami mind "gyengebb" a forrasimmunitasnal. Komolyan az lenne az elvaras hogy mindegyik ilyen vedelmet megnevezzuk egy tamado lapon? Oda lehetne irni a Kodex-ben a forrasimmunitashoz h "a forrasimmunis lap immunis a varazskatok es hatasok minden formajara" de hat ezt jelenti a forras szo...

Mas megkozelitesben a rezisztencia azt mondja hogy nem lehet celozni a lapot [olyan hatassal blablabla]... a szent tolfy szovege meg pont ugyanez. "Nem lehet celpontja".
A Bomtar haragja lehetove teszi hogy celozzunk olyan lapot amit massal nem lehet megcelozni.
Nem hiszem hogy kulon hasznalati utasitas kene a haraghoz. A lap szovege teljesen egyertelmu. Hatassal lesz minden olyan lapra amire egyebkent nem hatna es celozhato vele minden olyan lap amit egyebkent nem lehetne megcelozni vele.
 
1) nem kapja meg az eletjelzot mert az "elett:x" kepesseg kijatszaskori kepesseg es az sem mukodik.

2) nana hogy kisulnek az ilyen kepessegek. Teli orposzt es 4 ep-s ellenfel eseten egy nagykigyo -> lelovi onmagat -> kapsz ket kizepeset amik belesebeznek 3-at sajat magukba -> kapsz jet kicsit akik kijatszaskor sebeznek 2x2-ot... Voila!
 
A Kisebb Zan (es minden hasonlo lap) ugy masolja a lapot amilyen a masolt lap. Ha a masolt rajzo morf 3 Vp-ert jott, es ennek megfeleloen kapta a kis morfokat akkor a masolat is ugyanilyen lesz. Erre speciel van faq a Kisebb Zan alatt (Furmanyos pegazusos pelda).

A morf szabaly nem csak kezbol kijatszasra vonatkozik. Ezert a jatekba kerulo kis morfoknak is lehet mas-mas szinuk es altipusuk.
Mivel azonban a morfoknak a szinet es altipusat mar a kijatszas megkiserlesekor meg kell mondani, tehat meg azelott hogy a koltseget kifizetned es a reakciosor elindulna, ekkor pedig a Kisebb Zan meg egy piros targy, ezert a Kisebb Zan maga olyan altipusu es szinu lesz mint a masolt rajzo morf.
 
A Ködfal “kivédi” a Tábori adót?
 
Szerintem is ugyanaz, és ez alapján a Perzselő homokra sem lehetne reagálni (Ráadásul ott még az "azonnal" is ott van.)

@Dani79

Na de egy részhalmazra vonatkoztatás mióta számít a magában foglaló halmazra vonatkoztatásnak?
 
Értem a felvetésed...talán a rezisztancia egy részhalmaza a "nem lehet forrás célpontjának" - ezért kaphatja el a Bomtar.
 
Szerintem az, hogy kapcsolódó, vagy sima automatikus, mindegy kellene legyen a reakció szempontjából.
Ködszitával is lehet kapcsolódó hatásra reagálni.
Amikor kijött, volt egy ilyen példa, hogy ha ellenfélnek van egy perzselő homokja, akkor ha kijátszom egy papírt, és sérülnék 2-t, arra reagálhatok ködszitával, csak nincs értelme, mert akkor a ködszitára sérülök kettőt.
Ez szerintem ugyanez, de majd János megmondja a tutit, ha legközelebb erre jár.
 
Huh, most megnyugodtam, hihetetlen, de maga a kódex sietett a segítségemre

133.0. (...) Az automatikus képességek aktiválódása mindig kapcsolódó hatás. A kapcsolódó hatásokra vonatkozó szabályokat lásd itt (...)
 
Őőő, most ki akartam javítani maga, hogy automatikus kapcsolódó hatás, nem mindegy, de most elbiznytalanodtam
 
A forrás az automatikus hatás ebben az esetben.

4.24.1. Az automatikusan bekövetkező kapcsolódó hatások nem minősülnek önálló cselekvésnek.

94.0. Azokat az azonnali cselekvéseket, amelyekkel a játékosok cselekvéseire lehet reagálni, reakció cselekvésnek, vagy röviden reakciónak nevezzük.

(explicite a reakció altípusnál leírva:
57.0. A reakció altípusú lapok kijátszási feltétele, hogy csak cselekvésre reagálva lehet őket kijátszani.)
 
De a csicskáló nem cselekvésre reagál, hanem forrásra. És az automatikus képesség is forrás, és lehet rá reagálni.
 
Ez igencsak jogos. A Szent tölgy nem forrásimmúnis és nem is rezisztens, ezért a Bomtar haragja nem célozhatja.
Valószínű, nem ez volt a szándék a lapnál, de ez lett belőle.
 
Még az NTI is megkülönbözteti a kettőt (és emlékeim szerint régen is külön volt kezelve).
 
A Térszaggatás húzása automatikus kapcsolódó hatás, ami nem számít önálló cselekvésnek, így nem is lehet reagálni rá.
 
Azt értem, de mintha épp nem rég lett volna tisztázva itt valahol, hogy valami valamire akkor immunis, ha ez a kifejezés (hogy immunis vmire), vagy az a szöveg, hogy nem hat rá valami, rajta van. A nem lehet célpontja valaminek ebben az értelmezésben nem immunitás... (és egyébként ha az lenne, akkor miért különböztetné meg maga a Bomtar haragja is a rezisztanciát (ami gyak. ugyanez a kifejezés ikonnal) az immunitástól?)
 
Ha kidobatom a térszagit az ellentől, akkor az autoképességére reagálhatok a királyi beszolgáltatóval?
Akkor én húzok egy lapot az ellenfél következő húzási fázisában?
 
Mert +1 Vp-ért választhatsz neki forrásimmunis lényt is?
 
Többen megerősítették, hogy igen, én azért mégis megkérdezném
A Bomtar haragja elveszi pl. a Szent tölgy (új) képességét? (És miért?...)
 
1. Nem kapja meg, az életjelző megkapása kijátszáskori képesség.
2. Lapkijátszásnak minősül és létrejön.
 
  ... | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.