Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Hatalom Kártyái

Miből szeretnél többet látni a versenyeken? Miit kellene szerinted erősíteni?

1.) Etnikumok, ahol a pakliban sok van egy adott etnikum lapjaiból.
2.) Kombó paklik, amik 2-3 lap együttes behúzásakor nyernek.
3.) Gyors paklik (horda, direkt sebzés), amik 2.-3. körben nyernek.
4.) Korlátozó szabálylapok: börtön, bilincs, tábori adó stb.
5.) Drágítós paklik: járj, erdő, keltető stb.
6.) Kontroll: kánterek, leszedések, erőforrások.
7.) Minden jó így, ahogy van!

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Ködrelikviák január 19.
Hatalom Kártyái - Elemi erők november 24.
A pillanat képe
Nektoraf
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Sárgás, viaszos testű, szőrnélküli óriásmajmok - rettenetesen agresszívek és sunyik. A bozótosban lapítva várják, hogy arra járjon valami, ami náluk jóval gyengébb, és aztán lesből támadnak." - Encyclopedia Fantasia a nektorafokról
Nézz szét a galériában!
Ősök Városa automatikus táplálás
Beszűkült látókör 1. – Versenybeszámoló
Automata táplálás ma délután 4-től élesben
UL Letöltések - 2019. február 15.
HKK Országjáró Feladat

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2019. január 27., Miskolci HKK Klub
Hatalom Kártyái verseny - 2019. január 27., Miskolci HKK Klub

A lista folytatása...
[HKK Piac] Lapokat keresek (27996)
[HKK Piac] Eladó lapok (141118)
Miből szeretnél többet látni a versenyeken? Miit kellene szerinted erősíteni? (5)
Versenyhirdető (1664)
Túlélők Földje automata táplálás (41)
Jégmágus kt. alakulna (9252)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
  ... | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ...
Nézet:
Értem én. Engem nem kell győzködni...
De ez nem egy multi, ahol még a fénymásolóknak is külön főnöke van.
Egy ilyen dokumentáció vezetése (pláne utólagos rekonstruálása) aránytalanul sok idő, és energia, legalábbis a megtérüléshez, hasznosuláshoz képest.
 
A változások nyomonkövetése az érthetőség miatt fontos. Ha nem érted a szabályt nem tudod alkalmazni. Rosszul építed fel jelen esetben pl. a stratégiádat. Ha össszetett szabályrendszerekben módosítás történik akkor közlik mi... mire... változott. Ez szerintem nem sokadrangú kérdés ha nem az alapok része. A tömeg szempontjából nem fair hogy a kevesek (profi hkk-sok) privilégiuma a szabályok "pillanatnyilag" legpontosabb ismerete.
 
111. pont Sebző varázslatok

Igen, jó lenne egy ilyen dokumentáció, de ez egy sokadlagos szempont. Szerencsére a versenyeken csak az adott pillanatban érvényes szabályokat és döntéseket kell alkalmazni, és senkit nem érdekel, hogy előtte hogy volt.
 
Ha benne van már a Kódexben megosztanád velünk hogy melyik az az "idevágó szabálycsokor".
Apropó a "KÓDEX változás követésével" kapcsolatban...
Kéne kronológiai sorrend pl. ekkor válzozott... és pedig...
Nem csak a visszahatóság miatt (persze ilyen nincs de bizonyos szempontból érdekes lehet) hanem a változások nyomonkövethetősége miatt is.
 
Bármilyen sárkányt tehetsz a fészek mellé, csak olyat nem, ami az adott versenyen valamiért tiltott.
 
Sárkányfészekkel kapcsolatban kérdeznék ismét.
Csak olyan színű sárkányokat lehet mellé tenni, amilyen színekből áll a dekkem az adott versenyre, igaz? Na és olyat tehetek, hogy hagyira elviszek egy háromszínű dekket és a tokenek között van egy negyedik színű sárkány?
Előre is köszönöm a választ.
 
Ebben a kérdésben döntés született.
A Harci zene reakcióként kijátszva NEM számít gyógyító varázslatnak. Erről majd érkezik hivatalos szabálymódosítás, -pontosítás is.

Az egész idevágó szabálycsokor újra lett szövegezve, az egyértelműsítés, egységesítés, és közérthetőség kedvéért. (plusz volt pár szabály, ami nagykiegészítős szabálykönyvben benne volt, de a Kódex-ben nem.)
 
jajajajaja
legnagyobbak is hibáznak, én meg pláne
 
Ez Ok csak nem a 120.7 miatt hanem
120.8. Az életjelző nem lép működésbe, ha a lény a saját hátránya miatt kerül ki a játékból, vagy amiatt cserél gazdát.
 
Volt egy másik kérdés is. Miszerint gyógyító varázslat-e az új harci zene, ha reakcióként játsszák ki azt?

Nos, arra nincs definíció, hogy mi a gyógyító varázslat, de arra igen, hogy mi a sebző varázslat:

111.0. Sebző varázslatnak nevezzük azokat az azonnali és általános varázslatokat, amelyek a kijátszásukkor képesek sebzést okozni legalább egy lénynek, építménynek vagy játékosnak.

Ebből szerintem aggálytalanul levezethető a fordítottja. Az a varászlat, ami kijátszásakor képes gyógyítani, az gyógyító varázslat.

Azaz nem kell, hogy kijátszásakor ténylegesen gyógyítson, elég, ha képes lenne rá.

Ez a szabály amúgy az aktiválást kívánó képességekre is vonatkozik.

Ehhez kapcsolódóan felmerült, hogy akkor meg lehet-e akadályozni egy Furkósbotot olyan semlegesítéssel, ami gyógyító forrást semlegesít?

Nos, a Furkósbot kijátszása, mivel ez egy tárgy, nem forrás. Tehát a kijátszására forrásreakciókkal reagálni nem lehet.

98.1. A varázslatok kijátszása mindig forrás, de az egyéb lapok kijátszása nem számít forrásnak.

A Furkósbot a kijátszásakor valóban gyógyítja a lényt, és ez a képessége, mint asztalon lévő lap képessége: forrás. Azonban ez egy állandóan működő képesség, amire nem lehet reagálni.

130.4. Az állandóan működő képességekre nem lehet reagálni.

Szóval, nem, a Furkósbotot nem lehet megakadályozni ilyen semlegesítéssel. (A versenyen is ez a döntés született).
 
Szombaton a Dungeon frissen bontott versenyén felmerült egy merőben elméleti kérdés, amit ott helyben nem igazán tudtam jól megválaszolni.

A szituáció a következő:

Adott egy lény, amire kijátszik az ellenfél egy Vérvacsorát. Rákerül a vérjelző. Mi történne, ha a lényre rákerülne egy másik vérjelző is még ugyanebben a körben?

Nos, a jelzőknek saját képességeik vannak. Ennek a spéci ún. "vérjelzőnek" például az, hogy egy hátrányt ad a lénynek, ami: "az ellenfél előkészítő fázisában" áttolja a másik térfélre, majd a jelző lehull.

A jelző által adott hátrány ez esetben mindig egyértelműen determinálja, hogy épp melyik játékosra hogyan vonatkozik. Ahol a lény van, az a lény gazdája, és az ellenfele a másik játékos (többszemélyes partiban célpont ellenfél).

Tehát a lény gazdájának következő (soron következő) előkészítő fázisában a hátrány "bekapcsol", és áttolja a lényt az ellenfélhez, majd leesik róla a vérjelző. Ha ezen kívül még volt rajta vérjelző, az rajta marad, hiszen, a lény már a másik játékosnál van, akinek nincs előkészítő fázisa... Alapesetben ez a második vérjelző az ellenfél soron következő előkészítő fázisában fog "bekapcsolni".

Más (ha már vérvacsora): a vérjelző ellopja az életjelzős lényt, és az életjelző leesik a lényről (ha több életjelző is volt rajta, akkor mind).

120.0. Ha egy lényen életjelző van, és a lény kikerülne a játékból vagy gazdát cserélne, ehelyett le kell venni róla egy életjelzőt, és a lénnyel nem történik semmi.

120.7. Az életjelző nem működik a lény nem kényszerített áldozásakor; ha a lény költség kifizetéseként kerül ki a játékból, vagy költségként cserél gazdát; illetve akkor, ha a lény a harci fázisban harci képesség hatására vagy ütés következtében kerülne ki a játékból, vagy ezek hatására cserélne gazdát.

Mivel a lény ilyenkor a saját hátránya miatt cserél gazdát, az életjelző nem védi meg, de ugyanúgy le kell venni a lényről. A "nem működik" megfogalmazás nem azt jelenti, hogy nem is próbál meg működni, hanem azt, hogy nem védi meg a lényt.
 
Jó rászántam a 20 másodpercet, hogy kikeressem...
"Ha egy lapra nem lehet reagálni, akkor ez az automatikus reakciókra is vonatkozik. Ilyen esetekben az automatikus reakció "vár" a következő általa reagálható lapkijátszásra."
 
Ez a bosszúálló sün megfogja azokat a lapokat is amire nem lehet reagálni? Gondolok itt például a Fókuszált mágiára. Tehát reagál a lapkijátszárra, vagy csak egyszerűen azt mondja, hogy nem jön létre?
 
Értem, köszi.
Jó kis erősítés lett akkor ez a Beloran a zöldséges deckbe.
 
21.18. után:

[Kiegészítés]
Ha egy lap szövegében az szerepel, hogy „kijátszásakor”, akkor ezen a lap sikeres kijátszását kell érteni. Sikertelen kijátszási kísérlet esetén a lap, és annak képességei nem jönnek létre.

Asztalon maradó lap esetében a szövegében szereplő „kijátszásakor” megfogalmazáson azt kell érteni, hogy „sikeres kijátszása után”.

Ha a lapon szereplő "kijátszásakor" megfogalmazás a lap idézési költségének módosítására vagy helyettesítésére, a lap választható színére, típusára vagy altípusára, esetleg egyéb, a kijátszáskor meghatározható változó paraméterére vonatkozik, akkor ez a szöveg része a lap kijátszásához fűzött magyarázatnak, és az ott lévő döntéseket már a lapkijátszás megkísérlésekor meg kell hozni.
 
...szöveg azt jelenti (általában, de nem mindig), hogy "sikeres kijátszása után".

NE MÁÁÁ megint ez a lebegtetés! Mikor nem jelenti azt?
 
Nem. A "sikeres kijátszás", mint fogalom nem lett eltörölve. Ez azt jelenti, amit. Ha a Beloran csak sikeres kijátszást nézne, akkor az lenne odaírva.

Ami megkavart, hogy a "kijátszásakor" szöveg azt jelenti (általában, de nem mindig), hogy "sikeres kijátszása után". Ez a kettő nem ugyanaz.
 
Persze. Mindegy h hogyan kapta a lap a vedekezo kepesseget, hogy sajat szovege tartalmazza azt vagy egy masik jatekelem biztositja. Ezek egy tekintet ala esnek. Nem szamit tehat h ez a masik jatekelem tortenetesen egy koveto. Az NTI nem a kovetore probal hatni hanem az avatarra.
 
A Nagytanács leviszi az avatárokat Az istenek hírnöke mellett? Az Árnyéktűz FAQ-ból kiindulva gondolom igen, de erősítse meg valaki. Nehogy kellemetlen meglepetés érjen, ha előjönne a helyzet.
 
Értem, köszönöm a választ mindkettőtöknek! :-)

Üdv!
András
 
A HKK Kódex "21.8. Idézési költség kiszámítása" rész ezt többnyire elmagyarázza, de segítek.
1. A HKK Kódex 21.9.1. [Kiegészítés] szerint előbb a saját IK-ját olcsóbbítja és csak utána lehet nézni az egyéb olcsóbbító hatásokat.
2. A zanszilánk definíció alatt van a megoldás. A ZSZ lapok minden szempontból VP-ért jövő lapnak számítanak. Az IK költség számítása is beletartozik ebbe.
3. HKK Kódex 21.9.3. [Kiegészítés]
 
1. Driosznal a 6-3 = 3 az alap IK (lapra irt dolgok), ezt nem olcsobbitja a Kyorg osmagus

2. Zanszilank nem VP-bol fizetese nem helyettesites, nem is modositas, 6-2 = 4 a sarkany modositott idezesi koltsege

3. A helyettesites nem modositas, Orias lovas 5-1 = 4 a kovetovel, es ebbol helyettesitesz 2-t --> 2 mana + 1 lapdobas Kyorg osmagussal
 
Sziasztok!
A Kyorg ősmágus használatával kapcsolatban eléggé össze vagyok zavarodva; a segítségeteket szeretném kérni a következő esetekhez:
1. Hogy viszonyul a K.ő. a változó idézési költségű lapokhoz? Ha pl. Driosz jön három különböző színű játékban lévő lap mellett, akkor az IK 6-3=3 VP, amit a K.ő. így már nem olcsóbbít, vagy a K.ő. miatt 6-2-3=1 VP?
2. Hogy viszonyul a K.ő. a zanszilánk idézési költségű lapokhoz? Ha pl. Aranysárkány jönne, és tisztán SZK-ból és/vagy építésből fizetném a költségét, akkor is csökkenti kettővel, vagy ilyenkor (mivel nem VP-ből jön), marad 6 az IK?
3. Hogy viszonyul a K.ő. egy lap költségének a helyettesítéséhez? Ha pl. egy Óriás lovas jönne, és dobok neki egy óriást, akkor 5-1-2=2 VP az IK, vagy csak 5-2=3 VP, amit a K.ő. így már nem olcsóbbít tovább? :-/
Előre is köszönöm a választ!
Üdv!
András
 
Beloran:
"Ha játszottál ki Sheran varázslatot ebben vagy az előző körben,..."

Ez a sikertelen kijátszást is nézi? A sikeres kijátszás, mint fogalom eltörlését még mindig nem szoktam meg.
 
A ködkeresés továbbra is 1 VP-be fog kerülni szerintem. Igaz hogy lehetne elméletileg helyettesíteni a ködözés IK-ját is mert csak a módosítást nem engedi a szabály, de amikor ködkereső varázslatként játszol ki egy lapot akkor nem magát a lapot játszod ki, hanem egy másik, nem létező lapot a "Ködkereső varázslatot".
Ha egy forrás megnevezné hogy nem csak a következő lapod, hanem azt is amiként ki fogod játszani az adott lapodat, az is helyettesítve lesz, akkor tudná olcsóbbítani az IK-ját. De csak magát az "alap" lapot olcsóbbítja az a forrás. Megnevezi az Agrav, hogy a következő ilyen lapod lesz így helyettesítve. A ködkeresés viszont egy másik lapot játszat ki veled ilyenkor, nem a következő lapodat. A következő utáni lapodat játszod ki a ködkeresésénél.
Szkritterek és egyéb azonnali varázslatként is kijátszható lapok szintén így működnek szerintem. Lapokat másoló lapok szintén. A hálót nem piszkálja mert egy lapkijátszási cselekvésen belül történik a váltás és a ténylegesen kijátszott lapok száma is 1db lesz. A hivatkozott lapok száma volt több 1-nél, de a ténylegesen kijátszottaké ezekben az esetekben csak egy.
Úgy képzelem ezt el, mint hogyha feljönne egy menü a kártya kijátszásánál. Abból kiválaszthatod minden IK, képesség és kijátszásra reagálni tudó forrás előtt hogy mely lapként játszod ki a lapot. Ha csak egy opció van rá, akkor az "alap" lapot játszod ki. Ha több is, akkor többet. El tudok képzelni több olyan lapot is a jövőben amikre rá lesz írva, hogy válassz X,Y és Z lapok közül amiként kijátszhatod, spórolva ezzel a képesség mező terjedelmén.

Ha majd jön olyan lap amire rá lesz írva külön, hogy a következő ködkereső varázslatod 0-ért fog jönni, az lesz majd az igazi helyettesítés.

S-Z-E-R-I-N-T-E-M
 
Agrav a ködeveszett lélek működésével kapcsolatban kéne igazságot tenni. Több embernek feltettem a kérdést de annyira ellentétesek a vélemények, hogy gondoltam itt is megérne pár sort a probléma.
Kijátszását követően használom a képességét, köröm végén visszajön kézbe. Az ellenfelem körében ködkeresek vele. Kérdés: kisül e a képessége a módosíthatatlan, helyettesíthetetlen ködkeresésre? Ha nem miért nem, ha igen miért? Jó lenne egy játékvezető véleménye is.
 
2) eléggé szomorú vagyok...

67.2. Az előkészítő fázisban gyűjtőbe (Semmibe) kerülő lényekből az ellenfél nem nyerhet ki szörnykomponenst.
 
Köszönöm a gyors választ
1. Utólag gondoltam át én is a dolgot, bocsánatot kérek ellenfeleimtől a hibás játékért.
2. A bíró beitélte,hogy kaphatok.
3. Plusz egy ZSZ nekem,ha már nem szedett el.
4. Oké,értem.

Még egyszer köszönöm.
 
Lassuk csak sorban...

1) a ratett lap a tied, ezert a te elokeszito fazisodban esik le rola a jelzo. Legkozelebb hivjatok birot ilyenkor, ne ragadjon meg a rossz beidegzodes.

2) az elokeszito fazisban megolt lenybol senki nem nyerhet ki szornykomponenst (kiveve az szk-ert torteno felaldozaskor).

3) a bubaj kepessege egyszeri hatas, akkor jon letre mikor a jelzo lehull. Az eletjelzo megvedheti a lenyt ettol oc, ilyenkor a leny jatekban marad az eletjelzo leesik es egy buta, kepesseg nelkuli bubaj marad a lenyen (amit pl aldozassal lehet hasznositani)

4) a bubajnak ket egymastol fuggetlen hatasa a leszedes es a visszavetel. Tehat akkor is lehet vele visszavenni ha a leny megussza.

4+1) sajat magat nem veheti vissza (ezt igazan rairhattak volna).
 
Sziasztok.
A Xenó inkubációval kapcsolatban lenne kérdésem:
Saját körömben kijátszom az ellenfél lényére.
Mikor esik le a késleltetett jelző? Az ellenfél vagy az én előkészítő fázisomban? (Ha a lap az enyém marad,én maradok a gazdája,mert akkor talán az enyémben...jól gondolom. A versenyen az ellen elökészítőjében már hullott a lény. Melyik a jó?)
A lény az előkészítő fázisban hullik le...kapok e érte SZK-t ha volt benne?
Az életjelző megvédd-e a hatásától,ha igen,akkor a lap második képessége ettől függetlenül bekapcsol-e?
Köszönöm
István
 
  ... | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.