Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
     
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Ünnepek december 10.
Hatalom Kártyái - Elemi erők november 24.
HKK - Zén Legendái: Elfeledett bűbájok szeptember 22.
A pillanat képe
Dezintegráció
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
"He-he! Csak nem porrá omlott a kis barátod? Siess összeszedni a hamut, mielőtt még elfújja a szél!" - Urgod gonoszkodásaiból
Nézz szét a galériában!
Elemi erők lapelemzés (3. rész)
Kényelmi funkciók az Argum City-ben
Élőholt invázió 6.
Ünnepek - lapelemzés
Letöltés: 2018. december 10. Hétfő

A lista folytatása...
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Pajzshasználat (535. tudati képesség)
Varázslómester (508. tudati képesség)

A lista folytatása...
Elemi erők lapelemzés (1. rész) (52)
Ünnepek – Beharangozó (26)
Lapötletek (63917)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27912)
[HKK Piac] Eladó lapok (141009)
Új játék a Beholdertől (69)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:

Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
  ... | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ...
Nézet:
Heló!Újrakezdőként melyik kiegeket vegyem?
 
Igen. Eloszor letrejon az eros gyengeje. Emiatt nem jon letre a solyomfonix. Letrejon a kompenzacio es megkapod a fiokat. Ezutan letrejon a gyilkos csata.
 
Pl. második körben vagyunk több lény az asztalon. Gyilkos csatát játszik ki az ellenfél amit Sólyomfőnixel semlegesítenék erre Erős gyengéjével reagál. A Sólyomfőnix kompenzációjáért kapott Főnix fiókát leszedi-e a Gyilkos csata vagyis asztalon van-e a csata létrejöttekor?
 
Eltartott egy darabig. Jó volt a kérdés.
 
"Ha nem az előkészítő fázisban sérül le 0-ra (vagy alá) egy lény élete, akkor a következő lehetőség alkalmával, amikor a szabályok értelmében cselekedni tudnál, akkor még minden cselekvésed előtt eldöntheted, hogy meg akarod-e menteni az adott lényt. Ha nem akarod/nem tudod, a lény a gyűjtőbe kerül."

Ez így tiszta, ok
 
Ahogy a reakciósor után kijátszott gyógyító lap is közvetlenül utáninak számít, ha valaki az első gyógyítást kánterelte, és utána is gyógyítani akarnak a lényen egy másik gyógyító forrással.
Pedig közben volt ott egy teljes reakciósor... (ami definíció szerint szintén cselekvés)

tehát pontosítok egy kicsit:
sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.

Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem él az életmentő hatás adta lehetőséggel.

(talán a nem tud kitétel egy kicsit félrevezetett téged, én arra gondoltam, hogy nincs gyógyító forrás/háló miatt nem lehet több lapot kijátszani stb..., te viszont egyértelműen arra célzol vele, hogy a csere fázisban nem lehet forrást használni.)

ha össze akarnánk foglalni a szabályokat, valahogy így hangozna a mondat a lények sebzéstől gyűjtőbe kerüléséről:
Ha nem az előkészítő fázisban sérül le 0-ra (vagy alá) egy lény élete, akkor a következő lehetőség alkalmával, amikor a szabályok értelmében cselekedni tudnál, akkor még minden cselekvésed előtt eldöntheted, hogy meg akarod-e menteni az adott lényt. Ha nem akarod/nem tudod, a lény a gyűjtőbe kerül.

(A vándor képessége ebből a szempontból közömbös, mert nem volt lehetőséged életmentő hatás használatára a vándor képességének használata előtt.)

ráadásul a vándor első képessége még életmentő hatás is. Ami miatt:
37.2. A sérült lény életpontjának növelése érdekében egymás után bármennyi életmentő cselekvés használható mindaddig, amíg valamely játékos használni akar ilyen cselekvést.

Tehát a vándor képessége után továbbra is lehetne életmentő hatást használni.
--------
Viszont, egy gyakorlati meglátás:
Ha a vándor mozgott a csere fázisban, és van lent egy karócsapda, akkor nagy eséllyel nem a karócsapda használata után fogják használni a vándor 2. képességét. Attól, hogy működik a csere fázisban a képesség, még továbbra is hat rá a többi szabály.
miszerint:
37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.

a vándor 2. képessége nem életmentő hatás, és egy karócsapda elég tud lenni, hogy kiüsse a játékból, (még ha magát is izmozza) más életmentő hatást továbbra sem lehet a csere fázisban használni, tehát ha még meg is mentik egy külső hatással, ami nem történhet a csere fázisban (ergo csak utána történhet), már nem használhatja a képességét, mert a képességére egyértelműen rá van írva hogy a csere fázisban kell/lehet használni, ami a külső gyógyító hatások miatt nem lehetséges.
 
Ok, köszi!
 
Nézd, van egyetlen lap a 8000+ lap közül, ami speciális módon, a csere fázisban sebez. Ne várd el, hogy emiatt szabályt módosítanak, vagy kap egy extra magyarázatot az életmentő hatások használata.
Fogadd el kivételként, és igen, úgy van ahogy mondod. A sérült (haldokló) lények alapvetően a részfázisok között gyógyíthatók. Ergo: az ütés és harci képesség használata részfázisokban nem halnak meg.
Ezt terjeszt ki nyugodtan a csere fázisra is.

Ha lenne (ne adj' isten) egy olyan lap, ami a húzás fázisban sebezne lényen, ott is ugyanez lenne a döntés.

(Elmondtam a lényeget, a továbbiakat ebben a témában már nem kommentálom.)
 
De épp ez az, hogy a vándor képessége megelőzi a gyógyításokat. Mivel ez aktiválást kívánó képesség, cselekvésnek számít.
"136.1. Az aktiválást kívánó képességek használata önálló cselekvésnek számít."
A gyógyítás pedig akkor lehet használni, ahogy te is írtad:
"akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvéskén

Tehát a gyógyítás ekkor még mindig közvetlenül utáninak számít, annak ellenére, hogy történt közben egy cselekvés?

Mert én is mondhatom:
sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.
Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem akar (nem tud) életmentő hatást használni.
 
Köszönöm a kisegítést.
 
37.5. Ha egyik játékos sem kíván (további) életmentő cselekvéseket végrehajtani, akkor a 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.


sehol sincs említve, hogy a meghalt lény/lerombolt építmény ugyanabban a fázisban kerül a gyűjtőbe, mint amikor 0-ra sebzödött.
Akkor kerül a gyűjtőbe, ha valaki nem akar (nem tud) életmentő hatást használni.


kivétel:
29.4.10. Ha egy lény Ép-je az előkészítő fázis alatt nullára vagy az alá csökken, akkor a lény azonnal a gyűjtőbe kerül, ezért minden ekkor működtetett képesség használata után vizsgálni kell a játékban lévő lények életpontját is.

ilyen megkötés a csere fázisban nem létezik, tehát ha valamelyik lény a csere fázisban sérülne 0-ra vagy alá, lehetőséget kell adni mindenkinek, hogy a harci fázis előtt gyógyíthassa.


(nem én tettem fel a kérdést....)
 
A csere fazis vegen = azutan h a lenyek mozgatasa befejozodott. A Vandor kepessege megelozi a gyogyitasokat. Mert ez meg a csere fazisban, annak a vegen tortenik. Ugyanekkor kerulnek a gyujtobe a karocsapdaval 0-ra vagy az ala sebzett lenyek... kiveve ha kozvetlenul a csere fazis utan gyogyitjuk oket.
 
Tehát akkor is megmentheti a lényét , ha nekem van egy csapdám, neki egy A vándor-a (http://beholder.hu/?m=hkk&in=hkk.php&kartya=7564), amit mozgat, és úgy dönt, a csapda képessége történjen meg előbb?
 
Vannak dolgok, jatekelemek, amik egyidosek a HKK-val, es sokunknak teljesen termeszetesek. Ez is egy ilyen dolog. A lenyek sebzodestol nem halnak meg azonnal, gyogyithatok. A csere fazis alatt nem lehet gyogyitani de utana igen. Mivel pedig a csere vegen nezzuk csak meg h sebzodott-e valamelyik leny a gyogyitas mar az utana kovetkezo reszfazisban pontosabban a ket reszfazis kozott tortenik.
 
cearso kérdése gondolom annak az ellentmondásnak a feloldására vonatkozott, miszerint a csere fázisban csak a direkt erre kijelölt képességeket/lapokat lehet használni/kijátszani, semmi mást, míg az életmentő hatásoknál viszont az van írva, hogy bármikor lehet őket használni.
Én éltem azzal a feltételezéssel, hogy egy lény legkésőbb annak a fázisnak a végén (pontosabban legkésőbb az adott fázisban bekövetkező következő nem életmentő cselekvés előtt) meghal, amiben az ÉP-je 0-ra vagy az alá csökkent.
Ezek alapján nem tudtam a kérdésre kielégítően válaszolni, te viszont azt írtad, hogy a csere fázis után hal meg a lény. Én erre kérdeztem rá, hogy ez hol van leírva?
Most, hogy beidézted a 33.2-őt, világos, hogy mire hivatkozva mondod azt, hogy lehet gyógyítani
(egészen a harci fázis kezdetéig nem cselekszik senki, így gyakorlatilag a következő cselekvés az az életmentő hatás lesz.)
Akkor felteszem így a kérdést: ez a cselekvés közvetlenül azutáninak számít?
Maga a tény, hogy a játék különböző minőségű fázisokra van osztva, azt sugallná, hogy az ezekben zajló cselekmények nem folyhatnak át a másikba. Ha leprogramoznám a játékot, én tuti raknék egy lezáró pontot az egyes fázisok végére.
Az, hogy a gyakorlatban nem történik másik cselekvés a sebzés és az életmentő hatás közt, szerintem nem kielégítő feltétele a "közvetlenül azután"-nak.
 
37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.

33.0. Közvetlenül a csere fázis után a harci fázis következik.

33.1. A harci fázis részfázisokból áll, amelyek sorrendje nem változtatható meg. A részfázisok akkor is lezajlanak, ha azok során a játékosok nem cselekszenek. Az egyes részfázisok a következők:
A támadók kijelölése részfázis
A harci képességek használata részfázis
Ütés részfázis

33.2. Mindhárom fenti részfázis megkezdése előtt még bármely játékos végrehajthat azonnali cselekvéseket.
 
technikailag a karócsapdára van leírva.
mivel a csere fázisnak nincsenek külön részfázisai, (mint például az előkészítő fázisnak/harci fázisnak), ezért a karócsapdán leírt "csere fázis végén" hatás gyakorlatilag a csere fázis után, de a harci fázis előtt jön létre.
(Ettől függetlenül ez továbbra is csere fázisban létrejövő hatás, ezért reagálni nem lehet rá.)
 
Ez merre van leírva?
 
¯\_(ツ)_/¯
 
A csere fázisban sérül, de nem akkor hal meg, hanem utána. A csere és a harci fázis közt használhatók az életmentő hatások.
 
Karócsapdával csere fázisban nullára sebzett lény életmentő hatásokkal gyógyítható?
 
nem
 
Sziasztok!
Szeretném megkérdezni, hogy az Áramlás képesség használata, ill. a kézben lévő lapok képességeinek használata (pl.: Szent kulacs, ha reakcióként használom, stb.) a HÁLÓ szempontjából lapkijátszásnak számítanak-e?

Üdv!
András
 
Teljesen egyértelműen leírtam, hogy mit kell tudni. A reakciódrágítás, és így a citadella drágítása is, a lapra azaz a lap kijátszására reagáló reakciókat drágítja. A lap képességeinek használata az nem lapkijátszás. Ennél szájbarágósabban nem tudom elmondani.

A második kérdésnél pedig, mint minden reakciónál (aminek a szövege másként nem rendelkezik) a módosított idézési költséget kell nézni. Tehát ha az alapból 4 Vp-s lap olcsóbban jön, mondjuk 3 Vp-ért, akkor már fogja az Anyamotyogó.

Ne haragudj, de most nincs energiám megkeresgetni az ide vágó passzusokat.
 
Bocsánat, de úgy érzem, hogy a korábban megválaszolt kérdés a reakciódrágítással picit pontatlan illetve ellentmondásos.
Jani azt mondja, hogy a "A reakciódrágítás csak a lapkijátszásokra vonatkozik a lapok képességeinek használatára nem", de a drakolder citadella "fairlight lapodra használt reakciót" drágít, így nekem ellentmondásosnak hat az egész.

Erre szeretnék így konkrétan választ kapni, hogy mi történik ebben a szituációban:
Ellenfelemnek van kint játékban új Drakolder Citadellája, és kijátszik egy új Drakolder Porontyot.
Poronty kijátszása létrejön, és aztán használni kívánja a keresés képességét, amire én már viszont szeretnék reagálni kézből az új Motyogó Sámán semlegesítésével kézből, ami megfogna egy laphúzó vagy kereső forrást.
Ellenfelem azt mondja, hogy az ő lapjára reagálok ezzel, így az drágulna a citadellától, én viszont azt mondom, hogy ezzel egy forrásra reagálok, és nem konkrétan a lapjára, így citadella nem drágítaná.
Kinek van igaza?
Egyébként mi számít itt "lapra kijátszott reakciónak"? Az amivel egy lap kijátszására reagálok, vagy az is, amivel egy lap forrására/hatására/képességére reagálok?

Másik kérdés, továbbra is reakció téma:
Van egy új Anyamotyogóm játékban, és ellenfelem kijátszana egy lapot, aminek alapból 4-es a költsége, de egy hatás/forrás miatt az olcsóbban jönne, 3-ért.
Anyamotyogó képes reagálni egy "max. 3-as költségű" lapra. A kérdés, hogy amikor egy lap nem tér ki külön arra, hogy alap vagy módosított költséget néz, akkor ez esetben megtudja-e fogni az Anyamotyogó azt a lapot, ami alap költsége miatt nem kerülne a hatókörébe, viszont ténylegesen, a ráköltött erőforrások alapján igen, mert olcsósítva lett?

Kérem szájbarágósan a választ, köszönöm!
 
Erre mondtam már régen azt, hogy az ilyen másoló lapok (kisebb zannal az élen) kapnak egy nerfet, hogy nem másolhatja azt, amit beáldozol neki....
 
Mint mondottam volt a Kisebb Zan es ugy altalaban az alakvaltas es rendhagyo kepesseg. Ha ugy tetszik, kivetel. A tobbi kepesseg, ami "kijatszaskor" azaz sikeres kijatszas utan lep mukodesbe azok pont ugy mukodnek, amint lentebb irtad.
 
De ha ez így működik, akkor hogy van az, hogy Daes Morannal visszarakhatom azt a lényt, akit semlegesítek?
Hiszen amikor kijátszom, akkor az a lény még nincs a gyűjtőben!

Eddig úgy játszották sokan (én is), hogy csak a varázslatok kijátszásánál kell minden döntést a kijátszáskor meghozni, egyéb lapoknál csak a sikeres kijátszás után. Pl Ragnor a pusztító leszedhet egy olyan lapot, ami a kijátszása utáni reakció sorban esetlegesen létrejött, ha maga Ragnor is létrejött.
Akkor ez nem igaz?

Én magam nyertem már azért meccset, mert Daes Morannal azt a lényt raktam vissza, akit semlegesítettem. Ez volt a bírói döntés, hogy vissza lehet rakni.
 
Köszönöm!
 
Jól látod. Erre a szabályozásra pontosan azért volt szükség, hogy érvényesüljön játékosok felváltva cselekszenek - alapelv, illetve, hogy a saját cselekvésre reagálva, és megelőzve ezt - jellegű trükközéseknek elébe menjünk.
Amúgy nem sok ilyen reakció képesség van. Csak néhány. Ilyen például a már említett birka mellett a Homályúr, a Bénító gyűrű, Rhatt papja képessége is.
Fontos megjegyezni, hogy kizárólag azokban az esetekben van ez a szabály, ha a lap nem rendelkezik arról, hogy mire lehet reagálni a lappal/képességgel. Ha a lap szövegéből kijön, hogy mire lehet reagálni vele, akkor ez a szabálypont nem játszik.

A birka a reakciósorban is pontosan úgy viselkedik, mint fentebb írtam. Az ellenfél reakciójára reagálhatsz a feláldozásával, a saját reakciódra nem.
 
  ... | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.