Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Jégvilág szeptember 25.
HKK - Zén Legendái: Tábor július 24.
A pillanat képe
Nektoraf
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Sárgás, viaszos testű, szőrnélküli óriásmajmok - rettenetesen agresszívek és sunyik. A bozótosban lapítva várják, hogy arra járjon valami, ami náluk jóval gyengébb, és aztán lesből támadnak." - Encyclopedia Fantasia a nektorafokról
Nézz szét a galériában!
XX. Alanori Mini Olimpia
HKK védnökölés
ELŐRENDELHETŐ A LEGÚJABB ZÉN MINIKIEGÉSZÍTŐ A JÉGVILÁG!
Csapatverseny - 2017. szeptember 23.
Olvasni jó! Könyv Akció! 2017.09.15. - 2017.10.02.

A lista folytatása...
Aukciós statisztika
Az utolsó Aukciós Napon történtek
Varázslómester v. (557. tudati képesség)
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája

A lista folytatása...
[HKK Piac] Eladó lapok (139714)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3034)
ELŐRENDELHETŐ A LEGÚJABB ZÉN MINIKIEGÉSZÍTŐ A JÉGVILÁG! (11)
[HKK Piac] Régi lapok (1232)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27399)
[HKK Piac] UR lapok (10139)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:







Utoljára ezt küldték:
Techiulan, a Thargodan herceg
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
"majdnem-hivatalos" valasz (azt jelenti, megtargyaltuk Janossal es Zolival, de Miklossal most nem tudtuk, meg 8 napig nyaral).

Ebbol indultunk ki:
„ez a képesség csak egyszer sül ki, a következő húzás fázisodban."

Az a dontes, hogy a "kovetkezo huzas fazisodban" az, ha elmarad, nem tolodik el a kovetkezo korre, vagyis ha valami pont azt a huzas fazist szunteti meg, amikor kisulne a Nikolausz, akkor nem adja a tapot sem akkor, sem kesobb.

(ha az elokeszito marad el, esetleg mindket fazis vagy az egesz kor, akkor nincs problema, nem fogynak a kesleltetett hatas jelzok, vagyis kesobbre tolodik az egesz ugy.)
 
Nem is csak hogy elolvastuk, hanem egy csomot targyaltunk kulonfele pontokrol.
Nem ugy van, hogy amit nem latsz, az nincs is
 
Pedig bizony elolvasta Miklos is meg en is. Ami nem jelenti azt, hogy emlekszem is minden szavara, sőt

Es ha most nem ezen bosszankodnek, mar irnek Nikolauszrol
 
vagy hát legalábbis a Nikolausz alatti két faq akkor ellentmond egymásnak...


Nikolausz fogalmazása félreérthető: csak egyszer adja meg a késleltetett hatás eredményeképpen a dolgokat - akkor, amikor elfogynak a késleltetett hatás jelzők -, nem pedig minden körben.

Nikolausz szövegét kiegészítjük: „ez a képesség csak egyszer sül ki, a következő húzás fázisodban."
 
viszont ha "következő húzási fázisod" = "következő köröd húzási fázisa", akkor a nikolausz csak a negyedik körben adja a tápot
és akkor kb. lehet a kukába dobni a lapot még egylaposon is...
 
Köszönöm, én is így gondoltam.
 
134.4. Élet: X: ha egy lény rendelkezik ezzel a képességgel, akkor a sikeres kijátszásakor tenni kell rá X életjelzőt. Az Élet képesség csak a lény 1) kézből történő kijátszásakor működik, és csakis akkor, ha a lény idézési költségét 2) a játékos ténylegesen kifizette.

Lássuk...

4.22.0. Kézből kijátszás az a lapkijátszás, amikor a játékos ténylegesen kézből hozza játékba a lapot, illetve minden szempontból kézből kijátszásnak számít az a lapkijátszás is, amit egy szabály vagy lap szövege kifejezetten annak minősít.

Orákulum szövege: ..."mintha a te kezedben lenne".

Eszerint a lap szövege kézből kijátszásnak minősíti, azaz ez bizony kézből kijátszás.

24.6. Kifizetettnek minősül az idézési költség, ha azt sem részben, sem egészében nem helyettesítették.

Orákulum szövege: "Az idézési költségét fizetheted..." Egy büdös szó nincs helyettesítésről. A költséget ki kell fizetni.

Szóval aggálytalanul megkapja az életjelzőt az élettel rendelkező lény.
 
Quwarg orákulummal kijátszott életes lény megkapja az életjelzőt? Szerintem igen, mert rajta van: "mintha a te kezedben lenne", és a költségét is teljes egészében ki kell fizetni, de van aki másként gondolja.
 
Az idézett döntés hátterében az állt, hogy nem szerencsés, ha egy függőben hagyott flag-et tolunk magunk előtt (akár több körön keresztül), ezért a kétféle megfogalmazás a 2) pontban jelölt tartalmat kapta.

Szerintem - ha egy picit is következetes a játékvezetés - akkor nem fognak kétféle működési mechanizmust bevezetni, hanem egységesítik a 2) pont alattiak szerint. Én erre készülnék fel.
 
nem világos az analógia, ugyanis a kátrányköpülő a "következő kör előkészítő fázisát" veszi el, az időkiesés meg simán a "következő előkészítő/húzási" fázist, tehát más a fogalmazásuk

ráadásul az energizáció előbb berakja a tápot az előkészítőbe, majd a kátrányköpülő jön és elveszi az előkészítő fázist, egyértelműen azt, amelyikben ott vannak a tápok
itt meg fordítva van, az időkiesés előbb elveszi a húzási fázist, majd utána berakja a nikolausz a tápot a következő húzásiba (ami ugyebár ilyenkor az egy körrel későbbi, hiszen ebben a körben nincs húzási fázisunk, így a "következő" az a következő köré)

mivel már van mindkét féle megfogalmazás, de nincs róla faq, hogy ekvivalens a kettő, szerintem az alapján kell eljárni, ami ténylegesen a lapra van írva, azaz a "következő húzási fázis" az 1) pontot jelenti azok közül, amit írtál, vagyis nem bukom el a nikolausz tápjait, csak tolódnak (és persze ha ilyenkor az ellenfél el tudja venni azt a húzási fázist, amiben már ott lebeg nikolausz tápja, akkor bukom)

mindegy melyik lesz (jó, igazából nem), de jó lenne ezt tudni Nemzeti előtt - beho bácsi, megoldható esetleg egy egyértelműsítés faq formájában?
 
Pontosan. Ez a válasz:

Időkiesés: "az ellenfél következő ilyen fázisa elmarad"

Nikolausz: "a következő húzás fázisodban."

Ha azt mondjuk, hogy a "következő húzás fázis"

1) a következő ténylegesen bekövetkező ilyen fázist jelenti, akkor Nikolausz tápjai eltolódnak egy körrel későbbre

2) a következő kör húzás fázisát jelenti, akkor meg buktuk a tápokat.

Erre mondtam, hogy mindkettőre vannak analógiák, mert számos lap alatt van faq, és ezek egyáltalán nem egységesek, és akkor még nem is beszéltünk az egyedi döntésekről és ezek változatosságáról.

DE:

Legutóbb (Kérdezz-Felelek 29., 2017. április) az Ork kátrányköpülő vs. Energizáció kapcsán az alábbi döntés született:

"Energizációval (új) a következő előkészítő fázisomban kapnék varázspontot és lapot, de a Kátrányköpülő miatt a következő előkészítő fázisom elmarad. Ekkor az Energizációval (új) kapott varázspont is elveszik, mivel elmarad az az előkészítő fázis, amelyikben megkapnám. (ld. Kódex 4.10.7.) Éppen ezért pl. két egymás után kijátszott Kátrányköpülő hatására csak egyetlen előkészítő fázis (a következő) marad el."

Az analógia világos. Remélem.
 
tekintve, hogy már van "következő előkészítő fázis", és "következő kör előkészítő fázisa" megfogalmazásunk is, a kettő szerintem nem ekvivalens

de akkor mi a válasz szerinted az Időkiesés vs. Nikolausz dologra?
 
"A konkrét kérdést többször több fórumon megvitattuk már, és mindannyiszor vissza lehetett vezetni a kérdést egyetlen viszonylag egyszerű eldöntendő kérdésre: "

Ezért a mondatomért elnézést kérek. Az összes tanárom sírva felzokogna, ha olvasná...
 
A Kódex ismerete vagy nem ismerete csak egy probléma. Sajnos (hál' Istennek) a játék olyan összetett, hogy egy-egy zűrösebb szituációhoz gyakran 8-10 részletszabály összevetésére is szükség van. Ehhez nem elég ismerni a szabályokat, de kell egyfajta elemző gondolkodásmód is. Nem hiszem, hogy egy kézikönyv megoldás lenne erre, ugyanis nincs és nem is lehet minden egyes játékszituációra faq, vagy használati utasítás.

A konkrét kérdést többször több fórumon megvitattuk már, és mindannyiszor vissza lehetett vezetni a kérdést egyetlen viszonylag egyszerű eldöntendő kérdésre:

A következő előkészítő fázis az a soron következő, ténylegesen is elérkező előkészítő fázis, vagy a következő ténylegesen elérkező kör előkészítő fázisa... Nem mindegy.

Ez egy igen egyszerű kérdésnek tűnik, de nem az. Kis túlzással ahány ehhez a kérdéshez szorosan kapcsolódó lap kijött a hosszú évek során, az annyiféleképpen működik. A kiadott faq-k is igen változatosak. (Ráférne az egységesítés erre a témakörre is.)

Szóval ha valaki (akárki) megválaszolja nekem a fenti kérdést, utána örömmel elmondom a megoldást.
 
hétvégi versenyen jött elő (csak teoretikusan, nem a gyakorlatban):

Időkiesés vs. Nikolausz, hogy működik?

én le tudom vezetni (szerintem logikusan) az én álláspontomat, de ha a szabályokból más jön ki, akkor az van
 
hát az biztos, hogy nem "kis kézikönyv" lenne , de tényleg kellene egy ilyen

szerintem a kódexet jelenleg csak János ismeri, kétségeim vannak afelől, hogy a behoból elolvasta-e bárki...
 
Igen.
 
Most én ezt az egészet nem teljesen értem.
Én nem is azt kérdeztem, hogy Thu'zaddal el lehet-e játszani a Harangmester mellett, mert arra tavaly novemberben már megkaptam a választ.

Íme:


"41295. Jancsár János (előzmény: Poghy 41286.) 2016.11.24. 09:37


Nagyon érdekes kérdés.

A megszégyenítés alatti faq azt mondja ki, hogy a lap nem hat a követőre, szabálylapra és helyszínre, mivel ez nincs ráírva.

Nos, hogy értsétek ezt a látszólagos anomáliát:

A játékszabályokat lapok felülírhatják, erre számtalan példa van. A megszégyenítés is felülírja a szabályokat, amik lapok kijátszását korlátoznák.
Ilyen a vízió szabály, a szingularitás szabály és a nekron szabály.

A háló az nem egy szabály, hanem egy állandóan működő képesség. Az a körülmény, hogy a háló képesség nincs rávezetve a lapokra, az csak egy könnyítés, de ettől ez még egy képesség marad.

Ilyen képessége lehet a játékban lévő lapoknak, szabálylapnak (Hálócsapda), követőknek (Harangmester), őslicheknek, és elvben helyszíneknek is, de jelenleg ilyen helyszínről nem tudok.

A megszégyenítés felülírhatja a háló képességet de csak abban az esetben, ha hatással lehet az adott lapra. Követőre, szabálylapra, és helyszínre (plusz forrásimmunis lapra) nem hat, tehát ha pl. egy forrásimmunis lapon van háló, akkor azt nem tudja felülírni.

De miért is hat a lapra a megszégyenítés? Nos azért, mert annak működését befolyásolja."

Tehát fel sem merült bennem az, hogy el lehet játszani mellette.

Azt kérdeztem, hogy hogy lehet az, hogy az Egérútra hatnak olyan lapok, amikre nincs ráírva, hogy hatnak szabálylapra. Erre meg is kaptam a választ, és többé-kevésbé meg is értettem.

De akkor most már megkérdezem, hogy mi a helyzet a Thu'zaddal és a Harangmesterrel!!
Vagy 9 hónap alatt ennyit fordult volna a világ???
 
Bevallom, ez logikusnak hangzik, de nem értem

kellene egy kis kézikönyv, a Beho árulhatná, lenne benne kódex+szabálykönyv kivonat +FAQ, én megvenném
 
Bocsi a sok elütésért. Telóról pötyögtem...

A kulcs ennél a kérdésnél (és sok másiknál is), a "hatással lenni, hatni valamire" fogalom tartalma. Ezért éreztem az egyik legelső és legfontosabb feladatnak a Kódex szerkesztésénél, hogy ezt a definíciót kőbe véssük, mivel majd' húsz évig ment a játék, és használták a lapok és a szabályok a "hatással van rá", "nem hat rá", "hat rá" szövegeket anélkül, hogy ezt a nagyon fontos fogalmat bárki definiálta volna. Mindenkinek volt róla egy elképzelése, és mint kiderült, ezek az elképzelések nagyon nem fedték le egymást.

Mivel már létezik a definíció, kéretik használni. Ezért van.

Mind a játékosok, mind a versenybírák, mind a tesztelők, mind a játékvezetés jó lenne, ha alkalmazná.

Nem fogom a teljes szabályrészletet beemelni ide, mert terjedelmes. A 99. pontban mindenki megtalálja.

A lényeg, hogy a megszégyenítés nem próbál létrehozni semmilyen változást a Harangmester (Hálócsapda) mint követő (szabálylap) állapotában, képességében, annak működését sem befolyásolja. A lap annyit tesz, hogy figyelmen kívül hagyja a háló szabályt.

A kérdés Egérútra vonatkozó részére:

Ha egy lap általánosságban megtilt valami, legyen az bármilyen módon megfogalmazva, akkor az vonatkozik a szabálylapokra, és követőkre is. Pl.: xeno bilincsmester mellett nem húzhatsz/kereshetsz lapot követővel, szabálylappal, helyszínnel vagy forrásimmunis lappal sem. Hat a bilincsmester ezekre? Nem, bár megtiltja azok használatát, de pont ezért kapta a szabálypont a kiegészítést. Tovább kell olvasni.

Szóval Jerikó legkisebbik leánya megtiltja azt, hogy az Egérút rövidre zárja a játékot. (Megjegyzem a win condition ettől még ott lebeg a szabálylap fölött, tehát ha a kisleányt sikerül eliminálni, akkor azonnal nyer a használója...) Ugyanez igaz a Tábori házirendre, és a Pontaco-ra is (ahol egyébként arra mutatnék rá, hogy a követők sem hatnak a szabálylapokra, tehát ha ez a kiegészítő szabály nem lenne, akkor Pontaco sem tudná "megtiltani" az Egérút képességét.)
 
Hujjujjjujjjjjj.... ezt meg nekem se sikerult elso olvasatra kovetni.

Velemenyem szerint Thu'zad megszegyenitese nem hat a Harangmesterre. Teljesen mindegy, hogy egy lapon van a halo kepesseg, vagy Haranesteren, vagy a Halocsapda-n vagy a szomszedasszony seggen... vagy egy lap szoveges leirasa kotlatozza ugyugy a kijatszhato lapok szamat ahogy a halo. A halo egy ikon, ami egy jatekszabalyt jelol. A megstegyenites pedig ezt a jatekszabalyt keruli meg.

Ramutatnek hogy egy budos szoval nem mondja a megszegyenites hogy a halo (vagy egyeb ilyen korlatozas) megszunne, vagy hogy o azt kkikapcsolna. A halo ugyanugy mukodik tovabb. Pl. egy paros versenyen a tobbi harom jatekosra ugyanugy hat mint addig.

Ha ezzel ellentetes biroi dontes szuletett az egy igen sulyos tevedes annak ellenere h tudok a faq-rol ami ugy hulyeseg ahogy van...
 
A thu'zad megszégyenítésében benne van hogy korlátozó forrásoktól függetlenül - és a harangmester hálója nem forrás.

A tábori házirendben nincs ilyen kitétel, és az nem is az Egérútra hat, hanem az ellenfélre.

A fentiek alapján az Egérút képessége sem forrás, tehát akkor nem tudja kiütni a Jerikó leánya... Hacsak nem a "késleltetett hatás" miatt számít hatásnak, ezáltal forrásnak. De akkor se üthetné ki, mert követőre, szablapra nem hathat....
 
Az hogy van, hogy Thu'zad megszégyenítése nem kerüli meg a Harangmester hálóját, mert sima lap nem hat narancslapra, de Jerikó lánya, és a Tábori házirend kiüti az Egérút win conditionjét???
 
Ha ez a nerf, akkor Bubut egyszer játszhatsz ki, teljesen mindegy, hogy melyik kijátszási módjaként.

A második kérdésre ott a válasz a Kódex-ben:

7.2.0. Azokat a lapokat, amelyek idézési költsége zanszilánk idézési költséget (is) tartalmaz, összefoglaló néven zanszilánkoknak nevezzük.
 
Többen készülnek a nemzetin draftolni. Állítólag a Bubu-ra jön majd egy olyan korlátozás, hogy körönként egyet/egyszer lehet kijátszani. Ha van a kezemben három, nem játszhatok ki egyet lényként egyet meg leszedésként?
Szintén Bubu:
Zanpóktól hány méreg/izom jelzőt kap, ha rajtuk kívül nincs más az asztalomon? (i.e. a Bubu zanszilánknak számít-e?)
 
Amig birod fizetni a koltseget barmennyiszer de tovabbra is csak a sajat korod fo fazisaban jatszhatsz ki lenyt (alapesetben).
 
Sziasztok!
Egy nagyon egyszerű kérdésem lenne ,a feltámadással kapcsolatban.Amennyiben nincs feltüntetve,hogy hányszor támadhat fel többször is kijátszhatom?
Előre is köszönöm a választ!
 
Faq?
 
Ha a Halálóriás negyedszer is elpusztul, nem kerül végtelen ciklusba a lap?
 
Nem. Ilyenkor a kigyo kepessegere reagalhatsz mivel az hozna jatekba lenyt.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

© Beholder Kft., 2003 - 2017
1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.