Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (béta)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új, béta)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Hóditások december 10.
A pillanat képe
Vérhörgő Mamulut
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Vérhörgő Mamulut a Túlélők Földjének egyik nagyhatalmú alakváltó kalandozója. Sokak szerint ezt annak köszönheti, hogy pályája kezdetén rengeteg, pénzért felvásárolt, élő rabszolgát mészárolt le, csupán gyakorlásképpen...
Nézz szét a galériában!
Új Nemzedék: nem csak az eggyel korábbi verzió használható
Ajándéksorsolás február + januári eredményhirdetés
Új versenyhelyszín. KMO Művelődési Központ
Hódítások lapok a versenyen
Beholderes HKK verseny január 21. - Versenybeszámoló

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája

A lista folytatása...
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (70)
HKK kérdés? (46528)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3209)
[HKK Piac] Régi lapok (1501)
Hibák a lapkeresőben (91)
Új versenyhelyszín. KMO Művelődési Központ (28)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ...
Nézet:
Jah, mint a Tökéletes csend-nél. A lap "végleg elveszíti minden speciális képességét"... bejátszik az alkoholos filc. Így jártál, barátom...
 
eláramláskor egy filccel megjelőlik
 
Honnan tudod, hogy nem UGYANAZT a lapot húzza fel?

Nyugi csak vicceltem
 
Ha felhúzol egy másik nagykígyót, az már nem UGYANAZ a lap, amit az ellenfél a kezedbe adott. A varázslat szövegében az áll, hogy "amíg ez a kezében van", tehát amint kikerül onnan EZ a lap, ez az effekt megszűnik.
 
Eláramlod?

Akkor a következő kérdés: ha eláramlod, utána ugye ki tudsz játszani másik lapot, mert ugyan nem játszottad ki a kígyót, de nincs a kezedben, vagyis az "és" feltétel nem teljesül. De ha visszahúzod, elvileg megint nem tudsz lapot kijátszani, mert ott van a kezedben, és még nem játszottad ki. Ilyenkor mi a helyzet? Minden lapkijátszás előtt meg kell mutatnod a kezedet, hogy nincs-e ott a kígyó megint?
 
de itt nem kell döntést hozni
vagy megtörténik a dolog, vagy nem, körülménytől függően
 
És ha kijátszanám?

(Mithril gólemmel jött elő a szombaton lévő váci versenyen, de nem bíróztuk, meg mert már nem számított csak választott helyette másik lényt az ellenfelem. )
 
szerintem benne van. 21.2.3

a célpontválasztás, és a kijátszáshoz szükséges egyéb döntések meghozatala
 
Ez akkor is igaz, ha nem őrposztban levő lényt támad?
 
Felmerült kérdésként, hogy mi történik akkor, ha az Immunish krakoch megtámad egy őrposztban lévő lényt, de az még az ütés előtt valamiért a tartalékba kerül (pl. álomjelzőt kap).

Az lett a döntés, hogy a krakoch ugyanúgy leüti a tartalékból is. A következő faq-ban majd benne lesz, de addig, az egységes bírói döntések érdekében leírtam ide.

(Igen, a másik megoldás is védhető lenne, de ez lett a döntés.)
 
Eláramlod?
 
Kiröhögöd elsőnek
 
Mi történik ha ellenfelem Kristálytiszta dallammal egy Kifejlett sárkánykígyót ad a kezembe a paklimból?
 
Itt a helyesen úgy lehet feltenni a kérdést, hogy melyik Korlátozás hat rám előbb, és melyik később. Mert ugye attól, hogy csak 2 lapom marad az egyik Korlátozás miatt, a másik is hatni próbál rám, és dobatna, de ugye a dobatás feltétele nála már nem teljesül.

Tehát a kérdés leegyszerűsítve így hangzik: az ellenfél Korlátozása hat rám előbb, vagy a sajátom?

Ha már folyik a játék, akkor nagyon egyszerű ezt eldönteni, mindig az aktív játékos határozza meg a sorrendet.

A játék elején, amikor még senkinek nincs a köre, akkor ez a megközelítés zsákutcába vezet, tehát vissza a kályhához. Mindkét játékos eldöntheti ilyenkor, hogy milyen sorrendben jöjjenek létre ezek az effektek. Tehát nyilván azt fogom mondani, hogy az ellenfél Korlátozása miatt eldobom a lapom, majd az enyém miatt már nem kell dobnom.
 
Korláttal korlát ellen játék elején játékba rakható a Kreatív termik? Ilyenkor az ellenfél dobat tőlem vagy én magamtól?
 
Jajj, most nézem csak az autocorrectet. Elnézést érte. Szóval előre is köszönöm a segítséget
 
Sziasztok!

A játékban lévő termelhető lapokról valakinek nincs véletlenül egy listája?
Nem csak a tokenek, az egyéb lapok is érdekelnének.

Köszönöm elöregedett is a segítséget.
 
Nos igen, de a lapon van egy "kijátszásakor" kitétel, ami eléggé zavarólag hat. Mivel egy azonnali (általános) varázslaton ennek nem sok értelme van, hacsak nem az, hogy kivételt képezzen.

Mindenesetre beszéltünk róla, és valóban az van, hogy ezt a felesleges és zavaró szót le kell majd törölni a lapról, hogy úgy működjön, mint minden más lap. A szabálymódosítás szerint.

Azaz minden hatását csak azután vizsgáljuk, ha sikeresen létrejött. Ezért nem kell előre megmondani/meghatározni ezeket a paramétereket sem.

Összegezve: amit írtam, működhetne, de nem, nem úgy van. Csak a reakció sor kiértékelésénél kell megnézni, hogy min az ábra a kézben/asztalon lévő lapokkal.
 
A lapkijátszás menete faq-val pont el lett törölve az egész első bekezdés, amit írsz. Ugyanis abban már nincs benne az, hogy megállapítjuk, hogy mit csinál a lap.
 
Nem. Ez nem asztalon marado lap, hanem egy azonnali. Mikor kiteszed,meghatarozod, mi fog tortenni. Meg nem neztuk h letrejott-e, sot meg a koltseget se fizetted ki. Megnezzuk kinek mennyi lapja van. Neked 3 az ellenfelnek 4. Tehat HA letrejon, a kor vegen huzni is fogsz. Megnezzuk kinek van tobb lapja az asztalon. Neked nincs neki van mondjuk 2. Tehat HA letrejon kapni fogsz egy Raia tokent is. Meg kell mondanod azt is, h mit. Ezutan kifizeted a koltseget, es johetnek a reakciok.

Erdekes kerdes h hol van a lap olyankor,mikor meg nem fizettuk ki a koltseget. Ugye onnantol kijatszott,ha ki van fizetve, es akkor mar a reakciosorban van. Szerintem annyi a tortenet, hogy az ilyen lapok sosem szamoljak sajat magukat. Ez a legtobbre ra is van irva, de ennek alapertelmezesnek kell(ene) lennie. En ugy itelnem, ahogy fent irtam.
 
Erre én is kíváncsi vagyok
 
Az angyali kórus szavánál pontosan mikor nézi a lapokat kézben?

Ha 4-4 lapunk van kézben és kijátszom sikeresen, hogy leszedjek valamit, akkor létrejön a második képessége(mert ha létrejön, akkor kevesebb lapom van, mint neki) vagy csak akkor ha pl 3 lapom van nekem, neki meg 4?

Egy kicsit tovább gondolva. Mi történik reakciónál?
4-4 lap kézben, kijátszom, kap rá egy countert, visszacounterlek. Fordított sorrendben létrejönnek a lapok, akkor 2 lap nálam, nála 3, tehát létrejön a második képessége?
 
Automatikus képesség, és kötelező, hiszen sehol egy : vagy feltételes mód. És módosító teakció, hiszen módosítja a dobató képesség hatását. Van is ilyen fogalom, hogy automatikus módosító teakció.
 
Uh. Én ezt el tudom fogadni, csak megérteni nem fogom. Most kéne ide tenni Dév ikonikus képét. Kb azt érzem.
Oké. Nem aktiválást kívánó hatás.
Nem is módosító reakció.
(a fentiek közül előbb bármelyik mint automatikus).
Akkor most nem értem mi a helyzet.

Kicsit menjünk vissza pár gondolattal. Ha nem tudod hogy van rá faq, akkor mit érzel?
Módosító reakció,
Automatikus hatás,
Aktiválást kívánó képesség?
 
Lehetne aktiválást kívánó hatás, csak azzal meg más baj van, ezért az már le is lett faqzva, hogy nem az. Hanem a híres-neves "automatikus, ámde nem kötelező" hatás. Ez már a 2.kör probléma a lappal, lehet hogy halasztani kellett volna következő kiegre, ahogy a nem kiforrott lapokkal szoktuk tenni.
 
Igen, ezt én értem.

Gondolom főleg emiatt mondanád:

94.0.1.4. Ha egy képesség egy sikeresen létrejött hatás célpontját változtatja meg, akkor ez módosító reakciónak számít akkor is, ha ezt a képesség leírása kifejezetten nem tartalmazza.

Ez alapján maximálisan igazat adok.

És akkor itt van utána ez:
94.1. A reakciók közös jellemzője, hogy hatásuk mindig előbb jön létre, mint annak a cselekvésnek a hatása, amire velük reagáltak.

Ez alapján pedig egyértelműen nem, mert ez nem előtte jön létre, hanem már utána. Volt dobás? Nem--> nem kell a képességgel foglalkozni.

Volt dobás? Igen (foglalkozunk vele)
a, akartam használni? igen-nem

Ha nem és dobott ezután akarom használni? Igen-nem.

b, használtam.

Kvázi azt tudom elképzelni, van az az eset, hogy szeretném, hogy dobassanak. 3 teki bölcsi, meg ez. értelem szerűen szeretném ha bölcsit dobatnának, de vna esély rá, hogy ez lesz az áldozat. Ez lett? Akkor kisül a képessége, és csókolom, döntök, hogy kisüljön. (legalábbis nagyon remélem, hogy ez a lap így működik, ha nem akkor hatalmas elnézést, mert teljesen félreértettem ).

Én továbbra is fent tartom, hogy ez nem reakció, nem is módosító reakció és nem is automatikus képesség, simán egy aktiválást kívánó hatás, amiről döntök, hogy mikor akarom használni.
 
Kukkants rá a módosító reakció definícióra a kódexben, 94.0.1.1 és utána. Ez a szöveg eléggé beleillik. Csak akkor nem fogná a Korlátot, ezért megy a tolózkodás.
 
Szerintem ez egy picit túl van gondolva.

A módosító reakció az, ami reakció, de nem akadályozza meg a lapot (ezen a ponton mondjuk már meg akartam kérdezni, hogy a majd legközelebb az módosító reakció-e? ).
Ez nem reakció, ergó nem lehet módosító reakció. Én így leegyszerűsítettem magamnak.

Ha mégis annak tűnik, akkor mi alapján tűnik annak?

Nekem a képessége egy aktiválást kívánó hatásnak tűnik inkább, mint sem módosító reakciónak. Faq-ban szépen leírták, hogy automatikus képesség (bár nekem ezzel meg az a bajom, hogy ha az, akkor amikor kisülhetne, ki is kellene sülnie, ami ugye nem mindig lehetséges).

Javítsatok ki ha tévednék, vagy valahol baj lenne a gondolatmenetben.
 
Néha sajnos sikerül olyan kivételt alkotni, amire nem sikerül egyetlen létező kategóriát sem ráhúzni... igyekszünk ezt hamarosan kibogozni, simán lehet, hogy változni fog ez még, mi sem vagyunk ezzel elégedettek.

Az Oázisfészkelő FAQ-t is sokan kritizálták már, és elég sok olyan probléma előjött belőle, ami nem a megoldások, hanem a további komplikálások felé mutatott, de egyszerűen ott sem létezett más kategória, ahová be lehetett volna sorolni.

Mert jelenleg van olyan, hogy "módosító reakció" de simán olyan, hogy "módosító hatás", ami egyszerűen csak módosítja egy forrás hatását, amikor az létrejön, nincsen. Pedig lehet, hogy szükség lenne rá, hiszen pl. egy "minden tűzvarázslatod +1 sebzést okoz" jellegű dolgot sem igazán hívhatunk "módosító reakciónak"...

Szóval konzultálunk erről, és igyekszünk megszerelni, addig türelmet kérünk!
 
Minimum le kéne írni faqba, hogy ez nem módosító reakció, bár ugye teljesen annak látszik. És megmagyarázni és egyértelműen leírni, hogy hat a narancslapok képességére (esetleg hogy miért, vagy errátázni szöveget rá v valami). Jelen formájában az a korrekt bírói döntés, hogy nem működik narancslap dobatásra, szerintem.
 
  ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2023
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.