Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (béta)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új, béta)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Hóditások december 10.
A pillanat képe
Vérhörgő Mamulut
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Vérhörgő Mamulut a Túlélők Földjének egyik nagyhatalmú alakváltó kalandozója. Sokak szerint ezt annak köszönheti, hogy pályája kezdetén rengeteg, pénzért felvásárolt, élő rabszolgát mészárolt le, csupán gyakorlásképpen...
Nézz szét a galériában!
Új Nemzedék: nem csak az eggyel korábbi verzió használható
Ajándéksorsolás február + januári eredményhirdetés
Új versenyhelyszín. KMO Művelődési Központ
Hódítások lapok a versenyen
Beholderes HKK verseny január 21. - Versenybeszámoló

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája

A lista folytatása...
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (70)
HKK kérdés? (46528)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3209)
[HKK Piac] Régi lapok (1501)
Hibák a lapkeresőben (91)
Új versenyhelyszín. KMO Művelődési Központ (28)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ...
Nézet:
Igen, csak arra kell figyelni side-olásnál, hogy azt a bizonyos +1 sárga lapot nehogy kiside-old, mert abban a pillanatban illegális az összeállításod.
 
Köszi! Igen, ezt próbáltam megfogalmazni, hogy egy Raia - Tharr - Leah dekkben misztikus mellett akkor játszhatok 1 Gyógyító és 2 Kereskedök céhét (+1 Fairlight lapot)
 
Közben rájöttem, hogy én értettem félre a kérdést.
A faq azt jelenti, hogy max. 3 féle céhet használhatsz, akkor is, ha misztikussal beteszel egy negyedik színt a deckedbe. Tehát mindegy, hogy melyik színt választod, azt amit alapból is játszol, vagy azt, amit a misztikussal beteszel, a lényeg, hogy max 3 féle céhed lehet, attól, hogy hagyin 4 színű a decked, nem lehet négyféle céhed. Viszont azt is mondani akarja a faq, hogy ha kevesebb színt használsz, mint amennyit lehet, akkor a hiányzó színeid helyén lehet bármilyen színű céhed.
 
Hehehehe... egy picit tényleg félreérthető a faq. De nem erről van szó. Az a lényeg, hogy a sem a Mardakor CÉHMESTERREL sem a főtitkárral nem használhatsz más színű céhet - azokon a formátumokon, ahol 3 nál kevesebb színt használsz -, mint amilyen színt a paklidban használsz. (Ugyanis ez a két lap ezt lehetővé tenné, ezért kellett ezt külön megtiltani.)
A Misztikus (és a Sokszínűség azért lett csak megemlítve, mert referencia. Azokkal sem lehet ilyen versenyeken eltérű színű lapot használni a pakliban. Tehát ez egyfajta analógia. Szó nincs arról, hogy a misztikus képessége kiterjedne a céhekre is.
 
A csillagvizsgáló képessége egy automatikusan működő módosító reakciót hoz létre. A követő/céh képességeire nem lehet reagálni. Így az automatikus reakció vár a soron következő legális célzásra.
 
A Mardakor misztikus céhes faq-t próbálom értelmezni. A másik fórumban mondottak alapján a pakliban lehet 3 lap más színböl, de ebböl a szempontbòl a céh pakliban levö lapnak számít.

Ha viszont nem használok Fötitkárt vagy céhmestert, akkor a Misztikus miatt nem használhatok más színböl céhet, mert nem számít pakliban levö lapnak. Ha jól értem.

Stimmel a fenti értelmezès? És ha igen, akkor nem ellentmondásos?
 
Sivatagi csillagvizsgáló képessége helyszín vagy követő célzására is használható? És ha nem akkor egy ilyen követő vagy helyszín célzó forrása után is megmarad a Csillagvizsgáló hatása?
 
Siman. A feszek nem hat az altala idezett sarkanyra.
 
Köszönöm szépen. Még egy kérdés: Lohd Haven familiálisa is bekészíthető, illetve költségként áldozható? A Sárkányfészekben található "r" betű miatt kérdem.
 
Értem. És akkor emiatt nem is helyettesítés. Köszi.
 
Az ellenfel koreben ez egy nekron koltsegu lap. A lap szovegebel jon h ez nem opcionalis. Ez pont olyan, mint mikor egy kerdojel van az ik-ben. A lap maga hatarozza meg az alap ik-et. Tehat igen, beleszamit a nekronszabalyba.
 
Igen. A sarkanyfeszek ugyanugy kikeszitett lapokat hoz jatekba, mint pl. az Apro segitseg. A segitseggel is kerhetsz barmilyen szinu tokent.
 
A Szilmill bűbájmester (2020) az ellenfél körében beleszámít a nekronszabályba?
A nekronból kijátszása az helyettesítésnek számít vagy a saját IK módosításának?
 
Egyszínű versenyen, ha Sárkányfészket használok, akkor lehet az 5 kiválasztott sárkány különböző színű?
 
Hm. Azt nem neztem, de akkor ugy van. Onnantol, mikor ez a kombo osszejott, az oshangya megfog ingyen mindent is
 
Köszönöm.

Az őshangya nem veszítheti el speciális képességeit.
Az apótól kapott képessége lehet hogy szándék szerint J volt, de akkor még nem ezt írták.
Erre figyelemmel a másolt képességet használhatom sokszor vagy van valamilyen szabàly arra, hogy ha a lapon ellentétes infók vannak akkor mit kell csinálni?
 
1. kérdés:
nem. igaz, hogy Csár apó szövegében az áll, hogy Csár apó veszíti el a képességet, de ha ezt a képességet másolod, akkor az aut. érvényes lesz arra a lényre, akinek a képességet adod.

Ha Cheotox ellopja Csár apó képességét, akkor az első használat után ugyanúgy elveszti azt, mint a Csár apó.


Van rá más faq is, de most nem keresgélem.

2. kérdés
Csár apó szövege szerint EZT a képességet veszíti el használat után. A mostani terminológia szerint ez egy (J): képesség lenne. Ha az adeptus lemásolja EZT a képességet és használja, akkor EZ a képesség elveszik. A többit ez nem érinti, és oc. nem érinti Csár apó képességét se, hisz azt nem használtad.
 
A következő kérdéseim lennének:

1. Kérdés
Lent van az asztalon nálam Csár apó és Őshangya messiás.
Kijátszok egy Csúfolódást amivel a Csár apó képességeit megkapja az Őshangya messiás.
Innentől kezdve bármennyiszer használhatom az Ős hangyámmal az elvett képességet?

2. Kérdés
Lent van az asztalon nálam Csár apó és a Druida adeptus.
A Druida adeptussal lemásolom Csár képességeit. Használom a másolt képességét.
Mi történik?
2.1. Elveszíti Druida adeptus a Csártól lemásolt képességet és Druida adeptus elveszíti a másolt képességet és előkészítő fázisomban megint lemásolhatom Csár képességét és akkor megint tudom használni azt?
2.2. Elveszíti Csár a képességét, de a Druida adeptus másolt képessége megmarad és bármikor újra használhatom?
 
Köszönöm
 
Elvileg működik.
 
Köszönöm.
És ha arochos jelzőre ráteszem úgy hogy egy talpig vasban ki van játszva akko az arochos jelző nem lehet célpontja az ellenfél forrásának?
 
A bűbáj lényre, az egyfajta laptípus. Igen, annak számít.
 
Helló
Az lenne a kérdésem hogy a bűbály lényre rátett lapnak számít?
 
Először bejelented, hogy ki szeretnéd játszani a megszakítást. Mivel ennek a lapnak az alap ik-ét a saját szövege nem módosítja, ezért mehetünk tovább. Az alap ik-e 2 vp 2 zsz. Szétnézünk az asztalon, hogy van-e ami ezt módosítja. Van hát, a pilon. Leveszel 2 jelzőt a pilonról, így a varázslat költsége 2-re csökkent (ebben a szituban mindegy, hogy pontosan mit csökkentesz így a Vp-t vagy a zsz-ot, mert nem megy 1 alá). Ezután jön az, hogy ki kell fizetni a kiszámított, módosított költséget. Ezt azonban nem fizeted ki, hanem helyettesíted egy lapod eldobásával.
 
Van az asztalon 1 mana pilon 2 jelzővel.2022s ewgbert megszakítása ki jöhet 0 ért lap dobás és két mana pilon jelző leszedésével ? Vagy a zanszilánk szabály miatt minden képen ki kell fizetni 1 zszt. ?
 
Ha annyival több lenne a lapra írva, hogy "Semlegesítés: reakció lap vagy forrás", akkor szerintem nincs kérdés.

Eredetileg ki volt ez írva, és akkor pont ebből adódtak problémák... ezért írunk most már csak annyit, hogy "reakció".
akkor ez azt jelenti, hogy ti is problémásnak érzitek ezt a megközelítést és el szeretnétek kerülni az effektek kisülésekor való semlegesítést?

Nem, dehogy, csak nem lenne semmi értelme. A hatások vagy rögtön jönnek létre, vagy a kör végén, az eredeti cél mindig is ez volt. Még akkor is, amikor a "gyógyulás fázis" került rá ehelyett egy lapra véletlenül. Pont az volt a lényeg az energiaitalnál is, hogy az igy kapott vp-t nelehessen már elkölteni, csak a fogalmazás ugye pontatlan volt, épp ezért még utána újabb és újabb energiaitalokat lehetett belőle kijátszani
Mármint a teknős mellé nem tudunk per pill mást tenni. De ezek szerint pl. Zu'lit kastélya is fogja a kör végi Ifjú teknőst, jól értem?

igen, de csak mert vmilyen furcsa okból kör vége helyett gyógyitás fázis került rá
Ha az Energiaital rendelkezne a kijátszásakor +1-es reakció drágítással, akkor a későbbiekben is +1 lenne a reakció költsége?

Ez egy tényleg nehéz kérdés, még szerencse, hogy csak elméleti! Jánosnak volt erről egy részletes cikke:
http://www.beholder.hu/blog/hkk_kozepsuli
A "nem lehet rá reagálni" jellemzőt öröklik a képességek, de a reakciódrágítást, anti-nágiát nem. (Emiatt pl. a 132.16-ot sem árt pontosítani, mivel túl általános).
Ugyanaz a problémám , mint a tokenes kérdéssel, ott pl. 1 tollvonással lehetett volna mindent egyszerűsíteni, itt is ezt érzem, és akkor nem nyomnám ezt a szélmalomharcot.

Ezt most te bonyolítod túl, mert azt, hogy
"Oké. Megoldottátok a problémámat. De azt meg lehetett volna másképp is oldalni!"
lehet rövidebben is írni: "Köszönöm!"
 
Lenne pár teoretikus kérdésem:

Ha az Energiaital rendelkezne a kijátszásakor +1-es reakció drágítással, akkor a későbbiekben is +1 lenne a reakció költsége?
Ha az energiaital anit-mágia 0-as lenne, reagálhatnék rá azonnali varázslattal?
Nem érzitek semmilyen szinten problémának, hogy ezek a plusz kérdések felmerülnek és nem inkább az egyszerűsítés irányába terelitek a játékot?
Ugyanaz a probléműm , mint a tokenes kérdéssel, ott pl. 1 tollvonással lehetett volna mindent egyszerűsíteni, itt is ezt érzem, és akkor nem nyomnám ezt a szélmalomharcot.
 
Már többször leírtam, mi a helyzet az Oázisfészkelővel, és még mindig ezt írod, hogy "ahogy én látom - ez egy állandó képesség". Rosszul látod.


Félreértés ne essék, elfogadtam a döntést és értem a logikáját is. Itt csak kiemeltem, hogy az zavaró ezekben az esetekben, hogy vizuálisan a lap szövegében nem különül el a kettő - az állandó és a reakció. Ezért (meg alighanem más játékokból adódó beidegződésnek köszönhetően) én ezt úgy fogtam fel, hogy az Oázisfészkelő is folyamatosan működik, mint pl. egy Chara-din fénykora.

A Semlegesítésnél hasonló a problémám. Ha annyival több lenne a lapra írva, hogy "Semlegesítés: reakció lap vagy forrás", akkor szerintem nincs kérdés.

A gyógyulás fázisban nem ad már semmi késleltetve semmit, legalább 10 éve, szerencsére ebből a gyakorlatban nincs probléma.


De azért át is csúszhat valami a szőrszitán. Meg nem tudom, ha tényleg ezért nem készülnek lapok, amik a gyógyulási fázisban sülnek ki, akkor ez azt jelenti, hogy ti is problémásnak érzitek ezt a megközelítést és el szeretnétek kerülni az effektek kisülésekor való semlegesítést? Vagy csak az egységesítés igénye miatt készülnek így a lapok, akkor viszont a teknős csúszott át rajta.

Az erős gyengéje a játékba hozó hatást is meg tudja akadályozni, tehát ez egy jó példa, megint egy kivétel, ami mellé nem nagyon tudunk másikat tenni.


Mármint a teknős mellé nem tudunk per pill mást tenni. De ezek szerint pl. Zu'lit kastélya is fogja a kör végi Ifjú teknőst, jól értem?
 
Ha már megszólítottál...

Én meg azt érzem, hogy mindenkinek van a fejében egy HKK fogalom- és definíció tár, csak ezek a fogalmak és definíciók nem pont ugyanazok. Egy részét a játékosok kitöltik rutinnal, logikával, gyakorlati megoldásokkal, megszokással. Ami túl homályos, azt kitöltik saját elképzeléssel, és mikor beleütköznek egy olyan definícióba, ami nem felel meg ezeknek a csak részben helyes sajátoknak, akkor egyből megy a hőbörgés. Tisztelet a kivételnek, és most nem Rólad beszélek, hanem általánosságban a játékosokról.

1)
A késleltetett erőforrások létrejöttekor használható reakciókról eddig szó sem esett, mivel gyakorlatilag a nincs kategóriában vannak. Amikor ilyen erőforrás létrejön, akkor többnyire nem lehet reakciót kijátszani/használni. Az egyetlen kivétel, amit többen is megtaláltak, az energiaital, erősíti csak a szabályt... én nem találtam másik ilyet. A sivatagi teknős valóban gyógyulási fázisban adja a "tókent", de arra meg nem lehet reagálni lapcounterrel. Az erős gyengéje a játékba hozó hatást is meg tudja akadályozni, tehát ez egy jó példa, megint egy kivétel, ami mellé nem nagyon tudunk másikat tenni.

2)
Mikor felvetődött a kérdés, hogy meg lehet-e akadályozni Ulver "flag"-jét amikor elműködik, én tudtam a sokat emlegetett lentebb idézett szabálypontról, és nekem természetes volt, hogy igen.

3)
Ezután jött a fenti két dolog összemosása, és az igény, hogy akkor ezek miért nem egységesek.
Ami egyébként valós igény.

4)
Erre felkínáltam 3 megoldást, és én speciel a legegyszerűbbet választottam közülük, ami mindkét effektre működik, és az eddigi gyakorlatot is mindenestül érintetlenül hagyja. Nem kell sem egyik sem másik, már berögzült gyakorlatot eltörölni, csak kiegészíteni azt.

5)
És itt jön az, hogy ki mit értett, vagy gondolt egy-egy szabály mögé eddig. Bennem nincs dac, vagy kivagyiság. Nekem igazából a nyolc is kerek. Próbálok olyan megoldást találni, ami a szabályokkal konzisztens, és minden effektre egyformán működik. De valamiért az egyszerűsítés = kivételek képzése egyenletbe botlok mindig, pedig szerintem az egyszerűsítés = általánosítás a jó megoldás.

+1)
Sajnos nagyon sok az ún. "előre counter" a játékban, tehát nem tehetjük meg azt, hogy homokba dugjuk a fejünket, és várjuk, hogy majd csak megoldódik valahogy, mert magától nem fog. Ezt a játékszegmenst egységesíteni és egyértelműsíteni kell.
De az nem egységesítés, hogy az egyik effekt így működik, a másik meg amúgy. Erre írtam az előbb, hogy a kivételképzés nem egyszerűsít.

És igen, megtehetnénk, ahogyan már többször leírtam, hogy megtiltjuk az automatikus reakciókra való reagálást. Ezzel a jelenlegi ilyen effekteket megerősítenénk, ami nem cél. Vagy mondhatnánk, hogy már a létrehozásukkor meg lehet akadályozni az automatikus reakciókat reakció-counterrel. Tehát miután Ulver kijátszáskor képessége sikeresen létrejött, egy reakció-counterrel szét lehetne rögtön pukkasztani. De mit jelent az, hogy "miután"? Az automatikus reakcióknál egyetlen pont van, amikor pontosan tudjuk, hogy mikor kell/lehet cselekedni, amikor épp megfogna valamit. Addig inaktív.

Ezzel a megoldással nem jutunk közelebb a célhoz.

Vagy minősítsük reakcióvá az egyébként nem reakció áramlásokat (fattyak), kijátszáskori képességeket (Ulver), amik létrehoznak egy automatikus képességet, hogy ezekre lehessen reakció-counterrel is reagálni? De - remélem - érzitek, hogy ez mennyire abszurd lenne.

Szóval olyan megoldás, ami minden kívánságunkat teljesíti, csak az lesz, amit mutattam, de ezt - úgy tűnik - nagyon nehéz befogadni.
 
Szerintem ez most félrement. Nem azt mondtam, hogy "nincs ilyen, tehát foglalkozni sem kell vele" hanem azt, hogy mivel nagyon kicsi a valószínűsége,hogy ez gyakorlatban előfordul, ezért nem találkoztatok még vele, és nem jött elő ez a probléma. De attól elméletben még a szabályok megengedik, hogy arra valaki reagáljon egy forráskánterrel - akár az energiaitalra, akár az ifjú teki kapásra.

Szerintem egyébként nem a kreativitás hiánya miatt nincsenek ilyen hatások, amelyek egy későbbi harc fázisban vagy fő fázisban jönnek létre, hanem mert ilyennek kevésbé lett volna értelme.

De ez most legalább annyira elméleti tudományos vita, mint a fekete lyukakkal kapcsolatos problémák, vagy az, hogy Solkim nem tudott a kompenzációra hatalom kék italát adni Természetesen hasznos az elme pallérozása szempontjából, de gyakorlati szempontból nem sokat számít egy versenyen.
 
  ... | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2023
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.