Vissza a Főoldalra
 
Egyelőre üres.

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (béta)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új, béta)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Hóditások december 10.
A pillanat képe
Csatakiáltás
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
A legtöbb kalandozó elüvölti magát harc közben, de ez a szánalmas vinnyogás nem sok segítséget jelent egy komoly ellenféllel szemben. Az ordítás igazi mesterei a trollok, a vérükben van, hogyan rémisszék halálra még az első ütés előtt az ellenfelüket.
Nézz szét a galériában!
Új Nemzedék: nem csak az eggyel korábbi verzió használható
Ajándéksorsolás február + januári eredményhirdetés
Új versenyhelyszín. KMO Művelődési Központ
Hódítások lapok a versenyen
Beholderes HKK verseny január 21. - Versenybeszámoló

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Résföld

A lista folytatása...
[HKK Piac] Lapokat keresek (28429)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7783)
HKK kérdés? (46535)
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (71)
Lapötletek (64754)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3209)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Most nem a "Kodexileg" volt a topic, hanem a kezdoknek - intuitive.

No az EP-je -1-rol 1-re, (kozben az elete is meg van mentve), de ez nem gyogyulas, hanem... olyan ize. Ez fura.
 
Nézd meg a Kódexet, ott ez elég jól definiálva van. Életmentő cselekvések, ezt a kifejezést keresed, 37-es pont. A "gyógyítás" szó egyszer sincs leírva a fejezetben.
 
A lény sebesült, mondjuk van -1 Ép-n.
Azonnaliból rárakok 2 izmot, vagy leszedem róla a -2 Ép-s jelzőt.
Ezzel megmentem az életét, az ÉP-je felmegy 1-re, de ez nem gyógyítás, hanem... izé.

Erre gondoltam.
 
Ha meg lehet 1 szot szolni elotte, ez nekem kimondottan nyakatekertnek tunik kezdobb szemmel:
"most akkor megmentem az eletet, megno az EP-je, oszt megse gyogyult? Mi??"


Kezdő szemmel pont nem, miért lenne gyógyítás?
Kezdőként nekem az a gyógyítás, amikor valami sebesült, nem amikor buffolom...
 
Ha meg lehet 1 szot szolni elotte, ez nekem kimondottan nyakatekertnek tunik kezdobb szemmel:
"most akkor megmentem az eletet, megno az EP-je, oszt megse gyogyult? Mi??"

illetve a rutinosabbaknak az
"izom mostantol nem gyogyit"
okozhat gondot.

(nem mondom, hogy latom a jo megoldast, de meg dolgozhatnatok rajta)
 
Emésztettem, amit János és Davidbox mondott.

Szerintem a legminimálisabb és konzisztens módosítás az lenne, hogy a Balázs által jelzett
"4.25.4. Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)"
alapján
4.26.1. Nem számít gyógyulásnak, ha a lény maximális ÉP-je nő, és ezáltal az aktuális ÉP-je is nő (de ez továbbra is életmentő cselekvés (37.))

Még Jánossal egyeztetünk, a most készülő FAQ-ba be fogjuk irni.
 
Találtam egy témához kapcsolható FAQ-t, itt is a régi logika van leírva, pedig új FAQ.

Fairlight bankárt 0-ra sebzik. P képességgel aktivizálhat egy céhet, hogy megmentse magát, mivel P képessége azonnali cselekvés, és közvetve növeli a lény életpontját, tehát életmentésre is használható.
 
Koszi, igen a "nem hiszem, hogy releváns lenne, ha mégis megtettem volna" -on lepodtem meg. Top2 relevans akkor tovabbra is.

De termeszetesen nem elvarhato, hogy egy ilyen komplex kerdeskort hobbibol, keves ido alatt atgondolj, es megoldast adj ra.
 
Attól, hogy nem gondolkodtam el az Oázisfészkelő nerfjén/faq-ján/akármijén (?) hogy jutottunk el ide?

Meg szoktuk beszélni a változtatásokat, és ilyenkor elmondom/leírom a véleményem. Az Oázisfészkelő képességének a reakcióvá alakításakor a háttérben és itt, nyilvánosan is kifejtettem az ellenvéleményem. Aztán a faq megváltoztatásánál is lehetőségem volt erre. Most nem az Oázisfészkelő a kérdés, hanem a gyógyulás, és az is most vetődött fel. A kérdés és a lap összevetésén még nem gondolkodtam, mert eddig ez nem volt napirenden. Mindeddig a sebző hatások továbblövése/eltérítése mittudoménmije volt porondon.

Ha a megjegyzésed a hozzászólásom zárójeles részére vonatkozott, akkor az csak annyit takar, hogy a puszta elgondolkodás semmivel sem visz előrébb, és ha sor is került volna rá, attól még nem lenne megváltoztatva semmi. (Amíg nincs rá égetően szükség, nem nyúlunk lapokhoz, pláne nem szabályokhoz.)

Biztos meg lehet szerelni valahogy ezt a szitut, de eddig még nem tűnődtem rajta.
 
Ezek szerint már nem te+Miklós csináljátok a faq-kat meg Kódex változtatásokat?
 
Persze. Ticcsukki...
Na jó, viccen kívül: eddig nem gondolkodtam el ezen (és nem hiszem, hogy releváns lenne, ha mégis megtettem volna).
 
Amikor én tanultam a játékot az, hogy egy lény maximális ÉP-je növekszik nem volt gyógyulás az biztos. Az Őrült traxos-Szepukus FAQ-ra nem emlékeztem. Ha ezt kivesszük a képletből és az ebből eredő izom FAQ-val együtt, akkor ez az egész logikusabbá tehető. Igaz érdemes lenne beleírni, hogy amikor egy forrás egy lénynek a maximális életpontját növeli, akkor az aktuális életpontját is azonos mértékben növeli. (Amikor egy forrás egy lény maximális életpontját csökkenti, az aktuális életpontját is azonos mértékben csökkenti.

A 9. alappakliban (Végzetúr)
- Sebzés, Életpont - alap, aktuális
A lények Sebzése ill. Életpontja a kártya alsó részére írt két szám, amit más kártyák hatásai megváltoztathatnak. Megkülönböztetünk alap, maximális és aktuális ÉP-t illetve sebzést.
A lény alap ÉP-je ill. sebzése mindig az eredetileg a kártyára írt szám.
A lény ÉP-je ill. sebzése mindig az, amennyi a kártyára van írva, de ebből levonva vagy ehhez hozzáadva más kártyák hatásait. Pl. egy 2-es SB-jű lénynek, amelyen van egy Démonölő (+1 sebzést ad), a sebzése 3.
A lény ÉP-jét az egyértelműség kedvéért sokszor hívjuk max. ÉP-nek vagy max. lehetséges ÉP-nek is. Pl. az Árnyékrájád ÉP-je a te körödben 4, az ellenfélében - a védekezés bónusz miatt - 5. Ha az Árnyékrája sebződik kettőt, attól még az ÉP-je nem változik, csak az aktuális ÉP-je.
A lény aktuális ÉP-jének az ebben a körben őt ért sebződésekkel együtt kalkulált ÉP-jét nevezzük. Így pl. egy 3 ÉP-s lénynek, akin az adott körben 2 ÉP-t sebeztek, az aktuális ÉP-je 1. Ha egy lény ÉP-je csökken, akkor egyben aktuális ÉP-je is csökken.
Példa. Ha egy Rubinszemű Éjvirággal (+3 ÉP minden lényemnek) segített, alapban 2 ÉP-s lényembe kettőt sebeznek, és ezután lelövik a Rubinszemű Éjvirágot, a lényem meghal.
Ne feledjük, hogy az életben maradt lények aktuális ÉP-je a kör végén felmegy a maximumra a Gyógyulás fázisban.

Itt még normálisan volt.

Szabálykönyv 11. kiadás:
23. oldal
Ha viszont egy lény csak sebzést szenved el, akkor lehetőség van ún. életmentő hatások használatára. Minden forrás, ami megnöveli a lény életpontját, akár közvetve is, életmentő hatásnak minősül. Itt nem említ gyógyulást.

Harc fázis V. V. A játékosok használhatnak életmentő hatásokat azoknak a lényeknek a megmentésére, amelyek ÉP-je 0-ra vagy az alá csökkent. Az ilyen lények speciális képességei ilyenkor nem használhatóak, kivéve amelyik saját magát gyógyítja(Itt kéne javítani). Életmentő hatás az olyan azonnali varázslat vagy hatás, amely a lény ÉP-jét növeli, akár közvetetten is. Amely lények ÉP-je ezután is 0 vagy
kevesebb, a gyűjtőbe kerülnek. A gyűjtőbe került lényekből a másik játékos megkapja a szörnykomponenseket. Mit jelent, az hogy a lény ÉP-jét növeli????? Itt sem gyógyulás szerepel.

42. oldal
Izomjelzõt rakni egy lényre életmentő hatás, mivel növeli az ÉP-jét. Itt sem ír gyógyulást



"Mert a végeredmény volt fontos, hogy min. 1 Ép-re gyógyuljon. A sebződött lény." -Szerintem meg a lény aktuális ÉP-je legalább 1 legyen.


Ha az izom nem gyógyulás, akkor nem lesz az izomjelzőnek egy kijátszáskori és egy állandó képessége, továbbá nem lehet rá gyógyító forrás countert használni. Az oázisfészkelős probléma is megoldva.
Mennyire változtat ez a játékon nem gondolom, hogy jelentősen. Az egy két izomjelzőt osztó lap enyhén védettebb lesz ennek köszönhetően. Például amikor egy tűskés gigaféreg varázslatként kap egy gyógyító forrás countert az igen kellemetlen.

Illetve szinkronba kerül a gyengülésjelzővel
(AK65) A gyengülés jelzők csak a rákerüléskor csökkentik a lény ÉP-jét. Ha egy 3 ÉP-s lény kap egy 1 ÉP-s gyengülés jelzőt, akkor a jelző, amíg játékban van, folyamatosan kifejti hatását, tehát a lénynek 2 ÉP-je lesz csak, de tovább nem csökken a jelzőtől az ÉP-je.

A Kódex egyébként nagyon jól meg van fogalmazva:37. Életmentő cselekvések használata

37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.
és itt a lényeg.
37.1. Az életmentő cselekvések használatára vonatkozó szabályokat megfelelően alkalmazni kell a rombolt építményekre is.

37.2. A sérült lény életpontjának növelése érdekében egymás után bármennyi életmentő cselekvés használható mindaddig, amíg valamely játékos használni akar ilyen cselekvést.

37.3. Az életmentő cselekvések megkezdése előtt valamennyi, az életpont csökkenéséhez kapcsolódó további hatást vizsgálni kell, és azokat végre kell hajtani.

37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.

37.5. Ha egyik játékos sem kíván (további) életmentő cselekvéseket végrehajtani, akkor a 0 Ép-re vagy az alá került lények, továbbá a 0 Sp-re vagy az alá került építmények a gyűjtőbe kerülnek.

És egy ősFAQ a végére
(AK1) Rengeteg kártyánál és helyzetnél kérdezik a játékosok (Fairlight pusztító masinája, Mélységi grittang, mérgezés, stb.) hogy mit jelent az, hogy ÉP. Azt hiszem, nem árt még egyszer, kiemelten leírni a szabálykönyv 38. oldaláról az ÉP leírását: ÉP (ezt használjuk a leggyakrabban): ez annyit jelent, hogy "maximális ÉP", azaz, a kártyára írt alap ÉP, plusz a rátett lapokból adódó ÉP, plusz a helyzettől függő bónuszok (pl. Erőpajzs, védekezési bónusz.) Az ÉP független a lény sebesülésétől, tehát attól, hogy egy lény megsebesül, a grittang és hozzá hasonló lapoknak nem válik érvényes célpontjává a lény. Aktuális ÉP: ez az ÉP, mínusz az összes sebzés, amit a lény az adott kör folyamán elszenvedett. Alap ÉP: az a szám, ami a kártya jobb alsó sarkában, a pajzs ikonban szerepel.
 
Javaslatod is van az Oázisfészkelő kérdésre?
 
Nem akartam beleugatni, de nem tudom megállni.
Az egész max. Ép növekedése -> aktuális Ép növekedése -> gyógyulás logika az életmentő hatások definíciójára vezethető vissza.
Ott ugye az van, hogy akkor beszélünk életmentő hatásról, ha a lény életpontja nő, akár közvetve is.

Mert a végeredmény volt fontos, hogy min. 1 Ép-re gyógyuljon. A sebződött lény.

És itt van a kutya elásva. Az életmentő hatásnak csak akkor van relevanciája, ha lény egyébként sebződött, és emiatt 0 vagy kevesebb Ép-re kerülne.

Ehhez csaptuk hozzá aztán egy huszárvágással, hogy akkor is lehet életmentő hatást használni, ha nem sebződött, de bármilyen okból 0-ra vagy kevesebbre csökkenne az Ép-je, vagy eleve 0 Ép-vel kerülne játékba. A lényeg, hogy ha nem tesszük meg, ha nem használjuk az életmentő hatást, azaz ha nem gyógyítjuk a lényt, akkor az a szabályok szerint gyűjtőbe kerül.

Ebből a logikából sarjad az egész gyógyulás definíció. Ezért van az, hogy a szabályok szerinti gyógyulás fogalom és a szó hétköznapi jelentése egymástól eltávolodott.

Aztán próbáltuk logikusan ésszerűsíteni a definíciót, és így jött létre a fogalom, hogy ha az aktuális életpontja nő egy lénynek, akkor azt mondjuk rá, hogy gyógyult. Nyilván már a fogalom megalkotásakor is látható volt, hogy ez így túl pongyola, és csomó probléma azonnal felmerült. Ezért már a definícióba is belekerült némi szűkítés.

4.26. Gyógyulás, gyógyítás. Gyógyításnak nevezzük azokat az azonnali cselekvéseket, általános varázslatokat és egyéb, nem állandó hatásokat, amelyek növelik a lény vagy játékos aktuális életpontját.

A definíciót nem bonyolítottuk a sebződéssel, az alap-, a maxiumális és az aktulási Ép egymáshoz viszonyításával, mert az minden lett volna, csak nem egyszerűsítés.

Megpróbáltuk arra kihegyezni, hogy csak akkor nevezzük gyógyulásnak az aktuális Ép növekedését, ha azt egy nem állandó hatás okozza. Az izom azonban egy állandó hatás. Az izomjelző létrehozása meg egyszeri.

Itt dönteni kellett, hogy melyik a jellemzőbb (a gyógyulás szemszögéből). Az a döntés született, hogy az izomjelző létrehozása gyógyítja a lényt.

Hozzá lehet nyúlni ehhez a fogalomhoz (is), de látni kell, hogy ez egy viszonylag kompakt kérdéskör, aminek minden csatlakozó kérdése egyszerre változik, akárhol módosítunk rajta.
 
Mondom még egyszer, mi a gond:
izmot mindig egy cselekvés, egy egyszeri hatás rak a lapokra, ott ez még rendben is van.
De mi van akkor, ha lerakok egy lényt, ami +1/+1-et ad az összes lényemnek, állandó képességként?

Nincs olyan értelmezhető fázis, ahol az ebből eredő "gyógyulást" bármi tudná módosítani.

Én 3 utat látok:
1.) Amikor egy max ÉP-t növelő hatás a szabályok szerint ÉP-t is növel, azt nem tekintjük gyógyitásnak. Ez elég jelentős változtatás.
2.) Az izom, mivel egy egyszeri cselekvéssel kerül fel, szétszedhető gyógyításra és max ÉP növelésre, ahogy eddig játszottuk., az állandó ÉP növelő hatások nem. Ez egy eléggé ellentmondásos, toldozós-foltozós megoldás (ld fent) de persze lehet hogy gyakorlatban nincs ebből gond.
3.) Kijelentjük, hogy a max ÉP növelés ugyan gyógyításnak számít, mivel növeli az ÉP-t, de nem lehet módosítani.
 
Azt gondolom, el kene donteni, hogy
1. az izom (vagy mas max EP novelo barmi) RARAKASA, mint egyszeri hatas, mindenkeppen novel-e aktualis EP-t: erre a valasz IGEN volt
2. az aktualis EP ilyeten egyszeri novelese gyogyitas? IGEN

Ha forrastol jott, akkor gyogyito forras. Ha targyat raktal ra, akkor talaljatok ki, micsoda .

De akkor innentol fogva kivetelkezeles nelkul, ha itt gyogyito forrasrol beszelunk, akkor minden ezt modosito lap eszerint mukodjon, es kesz.
 
Egyelőre még csak beszélgetünk erről, ez nem egy végleges, hivatalos álláspont.

De én úgy gondolom, hogy a lények ÉP-jét növelő állandó hatások által okozott "gyógyítását" nem lehet befolyásolni, mivel az állandó hatások játékba kerülésük pillanatától folyamatosan működnek.

És az izom nagyon-nagyon hasonló dolog ehhez, ott is egy ilyen +1/+1-et folyamatosan adó dolog kerül játékba. Az összes ilyen effekt annyit tesz, hogy a lény max ÉP-jét növeli. Azt, hogy ilyenkor az aktuális ÉP-je is nő, már a szabályok teszik hozzá.

Egyelőre nem tudom, ezt az ellentmondást hol lehetne feloldani.

Ha tudom, akkor majd tudunk a 3. kérdésedre is válaszolni, davidbox
 
"ha kijátszok egy lapot, ami +1/+1-et ad a lényeimnek, akkor is ez lesz az eredmény? Ott még csak nincs is egy "cselekvés" amihez az ÉP növekedést köthetnénk"

Mindenkeppen el kell donteni, tortenik-e gyogyito forras - mas lapok miatt is. Ha meg eldolt, akkor az Oazisfeszkelo is kijon.

Amugy Trogg, Vadmagikus zona, Az Urno hirnoke szinten kivetel lesz akkor? (ez most csak gyors kereses erdmenye, biztos, hogy van meg par gyogyito forras manipulalo lap)
 
A játék érdekességét szerintem a 10000 féle kártyalap adja. Az lenne a jó ha a szabályok nem lennének ennyire sokféleképpen működők, valami forrás, de vannak kivételek például kincs. Az áramlásra és a szabályok nagy többségére lehet reagálni, de a kompenzáció, párbaj, kincs kivételek. Nagyon sok embert elriaszt a kódex a játéktól. Illetve sokkal jobb lenne az is ha van egy lap, akkor ne változzon a szövege, inkább legyen kitiltva. A drafton is volt, olyan ellenfelem, aki az első nerffel ismertte a művészek céhét. Volt 1 VP-je és egy szörnykomponense, de már a Nerf 2 óta +1VP és nem ZSZ. Elég demoralizáló hatása van ennek.

Az oázisfészkelő VS izom: a lény Max Ép-je nő az aktuális nem, mert az oázisfészkelő gazdáján gyógyít. Gyógyulási fázisban majd felgyógyul. Az izom ha jól értem egy gyógyuló forrás az izom jelző játékba kerülésekor utána nem, így nem értem ebben az izzadó erőlködést. Az izom állandó képességét nem tudja befolyásolni csak a kijátszáskorit. Az izom FAQ már most is ketté bontja a dolgot.

Szerintem az izomnak nem kéne gyógyító forrásnak lenni-e, mert ez a lény gyógyulás csak belemagyarázás. A testrészek pajzsok, páncélok is növelik a lény életpontját, de mi a fenétől lettek ezek mind gyógyulások. Szerepjátékos szemszögből ez nekem nagyon fura. Az izomtól is a lény erősebb lesz, nem meggyógyul, főleg ha nem is sebeztek még rajta. Begyógyulni a sebződéseket szokták a lények nem az erősödést.

Arra kérdésre nem kaptam választ, hogy ha az oázisfészkelő lent van az oldalamon az ellenfelem életmentő cselekvésként tehet izomjelzőt a lényeire? Illetve idő tornyát, szent szó, szentségtelen szó stb ki lehet játszani alapesetben életmentő cselekvésként is (+X/+X) Az oázisfészkelő mellett ki lehet-e tenni életmentő cselekvésként az ilyen jellegű lapokat?
 
Nem feltétlenül. A játék érdekességét, összetettségét pont az adja, hogy a lapok a szabályokhoz képest mindenféle őrült kivételt tesznek hozzá, de néha ezek túl messzire mennek, és a lap megalkotásakor, sőt teszteléskor sem derül ki, mennyire mély a nyúl ürege.

Pl itt az Oázisfészkelőnél nagyon izzadva, erőlködve talán bele lehetne magyarázni, hogy amikor az izomjelző felkerül a lényre, akkor csak a max ÉP-je nő, az aktuális nem, de akkor mindjárt jön a második kérdés, ha kijátszok egy lapot, ami +1/+1-et ad a lényeimnek, akkor is ez lesz az eredmény? Ott még csak nincs is egy "cselekvés" amihez az ÉP növekedést köthetnénk, egy állandóan működő képességnél nem tudod szétválasztani azt a pillanatot, amikor működni kezd, és amikor folyamatosan működik, márpedig a gyógyítás sosem egy állandó dolog, hanem egy egyszeri.

Szóval kilométernyi szabálykiegészítések helyett lehet hogy ez esetben egyszerűbb azt mondani, hogy bocs, de ez az egy szem speciális lap, az Oázisfészkelő a buffokat nem tudja "félig" kikapcsolni.

A kódex módosítási javaslatot köszönjük, felírtam, a következő adaggal bevezetésre kerül!
 
Igen, eddig úgy olt játszva hogy ha az oázisfészkelőm mellett kiosztódio egy izom, akkor én gyógyulok egyet, a lénynek nő a max épje, és kör végén odáug gyógyul ha fennmarad
 
Az Oazisfeszkelos valasz szerintem hibas.

Az iment fejtetted ki, hogy az izomjelzo rakerules azonnali gyogyito hatas, ez OK, de akkor MINDEN szempontbol legyen mar gyogyitas, vagyis gyogyito forras counterelheti, az Oazisfeszkelo meg atiranyitja ezt a gyogyitast. (nyilvan az izom ilyenkor rakerul, de csak a max. EP-je no a lenynek). Ahogy Ricsi irta.
 
Ez az izom dolog szerintem elfogadhato, de nem "trivialis"-kent kene azert kezelni, hanem bele a Kodexbe szepen.

Ezt pedig surgosen torolni/atirni, amint irtam:
"4.25.4. Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)"
 
Ha jól emlékszem erre nemrég még az volt mondva, hogy az izomból eredő "egyszeri" gyógyítást elveszi, de a max. ÉP növelést nem.
 
Igen, az ősvillám amulettel meg tudsz akadályozni egy forrást, ami izmot rak lényre.

Az oázisfészkelő vs izom egy iszonyú trükkös kérdés.
Az izom ugye valóban gyógyítás, mivel növeli a lény ÉP-jét, de itt nem igazán tudod kettéválasztani ezt a 2 dolgot, hogy megnöveled a lény max ÉP-jét, és emiatt nő az aktuális ÉP-je is, ez egy mechanizmus. Szóval én azt mondanám, hogy az Oázisfészkelő az izomból (vagy bármilyen egyéb, folyamatos max ÉP buffból) eredő "gyógyítást" nem tud átirányítani.
 
1. Ha a lény maximális ÉP-je nő, akkor egyúttal az aktuális is. (ez azt hiszem triviális még Kódex és FAQ nélkül is, hiszen ha egy lényt buffolok, soha senkibe nem merült fel hogy ilyenkor sebesült lesz.)

2. Ebből következik, hogyha a maximális ÉP-je csökken, akkor az aktuális is.

Gyógyító forrásnak számít, amitől a lény ÉP-je nő, tehát ha valami a max. ÉP-jét növeli, az is gyógyítás (pl. életmentő cselekvésnek számít az is, ha izmot adunk a lénynek).

Amit ír Balázs, hogy az izom gyógyitás is meg állandó hatás is, nem ellentmondás.
A forrás, ami rárakja az izmot a lényre, az gyógyítás.
Az, hogy az izom folyamatosan ad +1/+1-et a lények, pedig már egy állandó hatás (ez már nem gyógyítás, tehát csak úgy nem tudsz rákenterelni egy gyógyitó forrás reakcióval egy izomra, ami rajta van a lényen).
 
Ez nagyon meglepett. Megtaláltam én is ezt a FAQ-t. Köszönöm, hogy beírtad. Nekem ez pont nem logikus, de ezek alapján az ősvillám amulett megakadályozza bármelyik forrást ami izomjelzőt oszt. Illetve oázisfészkelő mellett minden izomjelző az oázisfészkelő gazdáján gyógyít a lény helyett.

Kérdés:
Ha játékban van egy oázisfészkelőm, akkor az ellenfelem életmentő cselekvésként tehet izomjelzőt a lényeire?
 
Igen, nekem is azért volt furcsa az ítélet mert játékosnál a max ÉP csökkentés nem jár aktuális ÉP csökkentéssel, csak akkor, ha a max ép az aktuális alá csökken.
Azt feltételeztem, hogy a lényeknél is így van és a -1 ÉP jelző csak a lény "max ÉP"-jét csökkenti, és ha ezzel az aktuális alá csökken, akkor természetesen azt is. Örülök, ha ez tisztázódik.
 
Igen, ezt az iranyt tamasztja ala sok minden.

Csak meg van 1-2 tennivalo:
- izomnal leirni, hogy AKKOR IS noveli az izomjelzo rakerulese a leny aktualis EP-jet, ha az nem egyezik a max.-szal (sebzodott)
- a "nem allando hatas"-t ugy ertve a gyogyulas definiciojaban, hogy az izomjelzo maga allando hatas, de a RAKERULESE az nem, tehat gyogyitasnak szamit
- ebbo kovetkezoleg egyebkent izomjelzo rarakast lehet gyogyito forras counterrel counterelni
(ugyanez persze igaz leny max EP novelo targyakra, bubajokra, mas jelzokre stb)

Ugyanannek a forditottjat definalni a minusz EP-s jelzokre, lapokra.
vagyis hogy az ilyen rarakasa
- mindig csokkenti az aktualis EP-t is (AKKOR IS, ha meg van mar sebzodve a leny)
- igy sebzo forrasnak szamit (es sebzo forras counterrel counterelheto)
es ezt torolni, mert igencsak zavaro:
"4.25.4. Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)"
Mert ha kozvetlenul nem is, de kozvetve bizony annak szamit, hiszen MINDIG csokkenti az aktualis EP-t is.

( erdekes meg, hogy jatekos eseten a max. EP noveles-csokkentes nem noveli-csokkenti az aktualis EP-t is automatikusan, lenynel meg igen, de ez igazabol kezdettol igy van, ugy nez ki )
 
Izom FAQ aloldalról:

"Gyógyító forrás az, ha izomjelzőt teszek egy lényre, hiszen növeli a lény életpontját. A későbbi kérdések elkerülése végett definiáljuk a gyógyulás fogalmát. Definíció: Gyógyításnak nevezzük azokat az azonnali cselekvéseket, általános varázslatokat és egyéb, nem állandó hatásokat, amelyek növelik a lény vagy játékos aktuális életpontját."
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2023
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.