Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Kreve, az áruló
(Könyv szereplő)
Küldd el képeslapként!
Casuel D'evoir, a sznob mágus, arca szegletében előkelően mosolyogva figyeli, amint áldozata, Kreve Tor Bezaemar a varázsindák fogságában vergődik.
Nézz szét a galériában!
Befizetési akció 2024.11.22. - 2024.12.08.
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Keményebb bicepsz (149. tudati képesség)
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (91)
TF help (6751)
Befizetési akció 2024.11.22. - 2024.12.08. (1)
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón (7)
Lapötletek (65042)
Jégmágus kt. alakulna (9376)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Nem egy online szolgáltatásért fizettem. Azt érteném. Lenne egy havi díj és ameddig fizetem addig működik. Amit te mondasz az olyan mintha az HBO ra fizetnék elő és amíg megy addig megy. Itt egy elektronikus terméket vettem. Persze értem hogy ez a termék addig ér valamit amíg a mögöttes cég működik. Itt kártyacsomagokat, lapokat vettem én és sok más ember. Ezt a céggel nyilván bebuktam. De végül is nem ezért írtam a hozzászólást. Így jártam többet nem fogok. Viszont volt egy lehetőség a cég kezében, hogy hozzájusson egy ennyire komplex működő rendszerhez. Szerintem egyáltalán nem is akarták, energiát nem tettek bele pénzt meg pláne. Természetesen értem, hogy jogdíjakkal tartoztak nekik de gondolom ha valamennyit áldozott volna rá a cég meg lehetett volna egyezni a fejlesztővel. Nem tudom elhinni, hogy kínált volna elfogadható kompenzálást érte a Beholder. Gondolom ha befektetés nélkül megszerzi jó lett volna amúgy nem. Hozzáteszem fejlesztőpként tudom hogy a szellemi terméküket használták és ami pénzt beszedtek érte azt szépen megtartották. Nem szép dolog, kvázi lopás. Ezek után még fizetni is nekik nem nagy öröm tudom, de egy jövőbeni cél érdekében azt gondolom megérte volna. Ha csak egy kicsit is elkötelezett lett volna a vezetőség ezirányban, vagy esetleg a sok hűséges felhasználóját nézte volna valamibe lenyeli a békát és fizet. Azt gondolom mindenki jól járt volna, nem effektív pénze hiányzott emiatt, és egy tejes fejlesztés teszteléssel messze többe került volna nekik. Ráadásul az online játék már nem a jövő hanem a jelen. Látva a nagy cégek ezirányú törekvéseit láthatóan nyereséges egy ilyen játéküzemeltetés. Én is játszom eggyel és már évek óta fizetek nekik. Mondjuk most már azért megnézem kinek adok ilyesmiért pénzt. Az EA egy ideig még ellesz a piacon.
 
És neked az idióta?
Gondolod fél óra elteltével még egyszer szó szerint begépeltem ugyanazt és elküldtem megint?
 
A papagáj nem lett volna jobb nicknéve?
 
Egyszerűen nem értem. Létezett egy teljesen jól működő rendszer. Ez gyakorlatilag ingyen az öletekbe hullott. Sok embernek volt benne sok pénze, egyszerűen csak be kellett volna üzemelni. Ha megfeszülök sem értem ez miért nem történt meg. Nyilván az a sok ember aki bebukta a pénzét már nehezen adja ki megint. Ez egy nagy lehetőség lett volna ami el lett baltázva. Ettől függetlenül én még mindíg azt mondom hogy a mai világban működne, működhetett volna.
Természetesen azóta egyáltalán nem is foglalkoztam a játékkal, (most valamiért eszembe jutott) és gondolom nem én vagyok egyedül így. Amúgy van egy játék amivel tök jól eljátszogatok a telefonomon. Kár hogy nem ez lett az.
 
Nem buktad be a pénzed. Egy online játék online szolgáltatásáért fizettél, ami megszűnt. Ennyi. Ha most szűnne meg ennyi év után, vagy mondjuk 10-20 év múlva, a játékra költött pénzed akkor se kapnád vissza, ergo tök mindegy mikor szűnne meg a játék, nem mondhatnád, hogy bármit is bebuktál. Ez nem asztali verzió, ahol fizikailag kapsz lapokat, amiknek van vmi névértéke, és még csak nagyon tervezve se volt átjárhatóság a két rendszer között.
Ha pedig egyszer is elolvastad volna mondjuk csak Miklós hozzászólásait, akkor értenéd, hogy miért nem valósult meg, milyen technikai és anyagi akadályai voltak.
Az más kérdés, hogy (ahogy azt többen is jelezték) eleve hibás volt a Beho azon hozzáállása, hogy soha nem kötelezték el magukat igazán egy online HKK mellett. De tekintettel arra, hogy az online verzió nem az ő gyerekük volt, így nem is kapta meg azt a szeretetet.
 
Egyszerűen nem értem. Létezett egy teljesen jól működő rendszer. Ez gyakorlatilag ingyen az öletekbe hullott. Sok embernek volt benne sok pénze, egyszerűen csak be kellett volna üzemelni. Ha megfeszülök sem értem ez miért nem történt meg. Nyilván az a sok ember aki bebukta a pénzét már nehezen adja ki megint. Ez egy nagy lehetőség lett volna ami el lett baltázva. Ettől függetlenül én még mindíg azt mondom hogy a mai világban működne, működhetett volna.
Természetesen azóta egyáltalán nem is foglalkoztam a játékkal, (most valamiért eszembe jutott) és gondolom nem én vagyok egyedül így. Amúgy van egy játék amivel tök jól eljátszogatok a telefonomon. Kár hogy nem ez lett az.
 
Valószínűleg sokat segítene a cseh csapatnak, ha azt látnák, hogy a magyar verzióra is komoly igény van. Ezalatt azt értve, hogy akik ezt valóban szeretnék, azok elég sokan vannak, és szeretnék annyira, hogy pénzzel is támogassák (és közben durva kritikával nem letörjék) az elképzeléseiket, lelkesedésüket.
 
(RÉSZLET) § Miklós egykori kiadványából § online HKK-val kapcsolatban, meg is mondtam nekik, hogy szerintem ez teljesen lehetetlen feladat. Ők azonban azt mondták, hogy nemcsak, hogy megcsinálják, de fél éven belül már lesz működő demó verzió is belőle.
Szerződést kötni nem kerül semmibe, ezért belementem végül, és az állam is leesett, amikor fél év múlva tényleg ott volt a működő demó verzió.
A továbbiakat tudjátok: megcsinálták a lehetetlent

Gyermekként még merünk álmodni. Hiszünk a csodákban, a szuperhősökben, és szuperhőssé válunk mi magunk is. Aztán megtanuljuk, hogy ez nem jó. Megtanítják nekünk. Telnek az évek, és a felnőttektől kapott tanítással összhangban valóban egyre gyakrabban beleütközünk a korlátainkba. De vajon mennyire van ezeknek a korlátoknak létjogosultságuk? Erről szól az a rövid történet, amivel nemrég találkoztam.
Egyszer egy ember egy dél-kelet ázsiai birtokra látogatott, hogy testközelből láthasson elefántokat. Arra számított, hogy erős ketrecekben találja majd őket, ám ahogy belépett a táborba, nagyon meglepődött: az elefántok ugyanis nem ketrecben voltak, még csak nem is vastag láncon kikötve, hanem mindössze egy vékony kötél volt az egyik lábukon.
Értetlenül nézett helyi kísérőjére: „Hogy lehet, hogy ezek az elefántok még nem szöktek el? Simán el tudnák szakítani ezt a vékony kis kötelet!

Kísérője ránézett, majd teljesen természetes hangon így felelt: „Kiskorukban ugyanilyen vékony kötéllel kötjük ki őket. Akkor még nincs annyi fizikai erejük, hogy elszakítsák, és megtanulják, hogy, hiába próbálnának elszökni, a kötél erősebb náluk. Ahogy aztán egyre nagyobbak lesznek, már valóban simán el tudnák szakítani a kötelet, de nem teszik, mert megtanulták, hogy képtelenek rá.”
Az egyetlen oka tehát, hogy ezek a hatalmas, erős állatok nem törnek ki a fogságból, az az, hogy megtanulták, hogy ez lehetetlen. Soha egyetlen próbálkozásuk nincsen, mert elhitték, hogy úgyis fölösleges lenne.

Gyermekként még merünk álmodni. Aztán megtanulunk hinni a lehetetlenben. Megtanuljuk, hogy a korlátaink rögzítve vannak, és meg se próbáljuk feszegetni azokat. Készen kapjuk másoktól azt, hogy mit lehet és mit nem, cserébe pedig elveszítjük a hitünket, és a lelkesedésünket felváltja a beletörődés. Így vesznek el az álmok. Így vesznek el az életek.
A legtöbb ember nem azért vall kudarcot, mert megpróbálja elérni a célját, és egy akadályon elbukik, hanem azért, mert meg sem próbálja. Ha Te ennél többre vágysz, akkor nézd meg, mi tart vissza az álmaid megvalósításától, ismerd meg a köteledet, aztán szakítsd át végleg.
Mert az egyetlen dolog, ami valóban visszatart, az a saját gondolkodásod.

Köszönöm hogy elolvastad, szép napot!
 
A patreon oldalon eléggé látszik minden (am. Havi, ahogy láttam), és ha kérdésed van, a videó alatt feltéve angolul, biztosan válaszolnak rá.
 
A Wastelands online hirben (a topuc alapján is megtalálod) vannak jó hírek azoknak, akiket ez érdekel.
Egyelőte ott inkább csak a fikázás megy ill. támogatási lehetőség is van annak, aki komolyan gondolja.
Rewardokkal, meg minden. Természetesen magyarul is játszható lenne. Ha kap támogatást...
 
+1
 
Az argum sziti helyett lehet ezt kellene inkâbb erőltetni.
 
HKK Online jövőjével mi van emberek ??????

HKK Online jövőjével mi van emberek ??????

HKK Online jövőjével mi van emberek ??????
 
Én sokszor álmodozok arról, hogyha lenne ilyenre végtelen erőforrásom, akkor hogyan valósítanám meg az Online HKK-t.

Én elkezdtem volna az első kiadástól.
Max az illusztrációkat cseréltem volna ki korszerűbbre.
Ez üzletileg abból a szempontból jó, hogy így szépen minden kiegészítőt megvetetsz az emberekkel.
Max azokat a lapokat kell kihagyni, amit annak idején ki kellett tiltani.
Nyilván feszesebb tempóban kiadni, mint anno, hogy ne legyen hatalmas a lemaradás.

Szigorúan csak akkor elkezdeni a játékot kiadni, ha több nyelvre le van fordítva, és nagy hangsúlyt helyeznék Kelet-Európára. Ennek egyszerre kell megtörténnie, mert számomra az volt az illúzióromboló, amikor 10 ember volt fent.
Már azért nem volt kedvem felmenni, mert semmi élet nem volt.

Kiegészítők árát csökkenteni kell.
Emlékszem, hogy egy "csomagot" kis túlzással hasonló áron vehettem meg, mint élőben.
"Röhejes áron" kell, hogy az emberekkel vetesse magát, és ne sajnálja rá azt a pár száz forintot.

Na azért írtam az elején a "végtelen erőforrást", mert azt 3 ember nem csinálja meg, hogy implementálja a kártyákat folyamatosan, hogy azok időben kijöjjenek. Letesztelje őket. Kijavítsa az alapból felmerült hibákat. Új funkciókat is tegyenek bele ötletek alapján, tartsák a kapcsolatot a játékosokkal, és még ezt több nyelven is.
 
" Mi csak azt nem engedtük, hogy hasraütésszerűen máshonnan kerüljenek bele lapok (mondjuk erről a 8. kiadásnál még nem volt szó), és pláne, hogy a lapok erőssége alapos tesztelés nélkül megváltozzon."

Pedig valamilyen szinten válogatni kellett volna a lapokat. Pl. a 8-dik kiadás kori metával picit értelmetlen volt keverni az 5 évvel korábban kiadott lapokat változtatás nélkül, gondolok itt akár az éjfattyakra akár a vámpírokra (vagy szinte bármelyik megjelent etnikumra a kezdetekkor). A "ritka" vámpírok azokkal a képességekkel és idézési költségekkel egyszerűen idejét múltak voltak pl. egy másik etnikum pakli lapjaival szemben. Tehát egy az egyben átemelni ugyan egyszerű volt, de bosszantotta a népet mert nem lehetett velük érdemben játszani (versenyen kívül sem). Amikor belekezdtem anno a HKK online tesztelésébe (előtte 2003 tavasza körül szálltam ki az asztali HKK-ból, de folyamatosan követtem az új kiegészítőket és új lapokat - most is így vagyok vele, pedig az online óta nem foglalkozom HKK-val), akkor összehasonlítottam a bekerült a lapokat a ti lapkeresőtökkel és már akkor jelezve lett, hogy egyes lapok (ritkák is voltak dögivel köztük) baromi gyengék a többiekhez képest, mert idejét múltak. Erre lett volna kapacitás ezeket tesztelni, hiszen vagy 6-7 hónapon keresztül ment a teszt és nem is 12-en voltunk rá.
Szóval ha már hozták a régi lapokat, akkor azokat lehetett volna frissíteni a 2007-2008-as (8-dik kiadás asszem) viszonyokhoz. Az hogy az online-nak ne lett volna kapacitása a tesztelésre normálisan akár egy új kiegészítőt összefércelni, ez nem teljesen igaz. NEM 12 ember tesztelte a HKK Online-t és baromi sok rutinos játékos volt benne valós tapasztalattal, szóval éppen ezt meg lehetett volna tenni.
Egyébként az való igaz, hogy főleg a végén voltak lapok, amik totál megváltoztak az eredetihez képest és nekünk tesztelésen tűnt fel, hogy olyan irdatlan végtelen kombók jöttek ki, amik rombolták a játékot.

De való igaz, egy egyszerűsített HKK online valóban nyerőbb lehetett volna, ami szépen építkezhetett volna, mint az asztali...
 
Az 1-2 kóbor éjfattynak szerintem sem volt sok értelme, de ez alapvetően úgy nézett ki, hogy adott volt a kiegészítő (pl. 8 kiadás) és azok kerültek be belőle, amik leprogramozhatóak voltak. Ebben nekik szabad kezük volt, én nem mondtam meg, melyiket rakják be és melyiket nem, amit tudtak, megcsináltak. Mi csak azt nem engedtük, hogy hasraütésszerűen máshonnan kerüljenek bele lapok (mondjuk erről a 8. kiadásnál még nem volt szó), és pláne, hogy a lapok erőssége alapos tesztelés nélkül megváltozzon.

Itt egyébként egy elég paradox helyzet van, ami nemcsak a hkk online-ban, hanem a cseh HKK-ban is előjön. A magyar HKK-ban a 8. kiadás egy szerves folyamat része volt, kiegészítés a korábbi kiegészítők lapjaihoz. Mint abszolút standalone, bizony voltak lapok, amik a korábbi kiegek nélkül haszontalanok voltak.

De erre sajnos nem igazán volt megoldás az, hogy komplett új kiegészítőt összeállítani, mert annak a tökéletes összefércelése irdatlan munka lett volna, nem véletlenül írtam a 8 hónapot és 12 embert, sem nekik, sem a cseheknek erre nem volt kapacitása.

Helyette van a másik „félmegoldás”, hogy kijött a 8. kiadás, aztán utána hamarosan jönnek ki az újabb kiegek, és idővel minden a helyére kattan, lesz éjfatty pakli stb. Egyébként emlékeim szerint az NMI is csinált utána olyan kiadásokat, ahol már a játékosok javaslatai alapján összeválogattak innen-onnan lapokat, akár régebbi kiegekből, zénekből is, hogy kiegészítsék, teljessé tegyék, játszhatóvá alakítsák a koncepciókat.

Szóval ezen a téren is lehetett volna még a 85% helyett 100%-kot nyújtani, de az adott véges erőforrásokból ez volt a legjobb megoldás.

Én egyébként azt gondolom, a játékosok részéről egy kicsit túl nagy volt az elvárás. A HKK irdatlanul összetett játék, engem már a gondolat is elborzasztott, hogy valaki be meri válllalni, hogy MINDENT megcsináljon belőle. Talán hiba is volt, hogy ennyire autentikus HKK-t próbáltunk csinálni, el kellett volna nyugodtan rugaszkodni tőle, nem lett volna baj, ha egy más, egyszerűbb játék készül, ami másképp izgatlmas, másképp kihívás mint az offline. De utólag már könnyű okoskodni.

Ha nagyon egyszerűen akarom megfogalmazni, hogy mi volt a HKK online-nal a probléma, miért bukott meg, az az volt, hogy néhány millióból próbáltunk egy olyan játékot csinálni, amihez bármilyen játékstúdió százmilliós büdzsével fogott volna csak hozzá. Mintha egy négyfős garázscég akarna összedobni egy év alatt egy WoWot. Messze jobban sikerült, mint amennyire hinni mertük volna, de azt a szintet képtelenség volt elérni, amit a userek a hatalmas nemzetközi játékfejlesztőcégek játékaitól megszokhattak és elvártak. A vicc az, hogy a HS-t így is sok dologban lekörözte, ott pl. a mai napig képtelenek voltak megcsinálni a versenyeket, nincsenek achievementek, sem pedig piac, cserélési lehetőség.
 
Miklós:
Valamit nagyon félreértettél/olvastál. Én nem kritizáltam a ti Beholderes asztali HKK-ra vonatkozó tesztelési eljárásotokat, pont azt írtam, hogy ahelyett, hogy egy az egyben átemelték volna minden sallanggal együtt a 8-dik kiadást inkább össze kellett volna értelmesen válogatni a lapokat és azokat egy hasonló tesztelésnek alá vetni, mint ahogy ti csináljátok minden évben. Lett volna bőven forrás amiből lehetett volna meríteni, de nem így történt.
És itt most nem arról van szó, hogy nem elég versenyerősek voltak a lapok, hanem konkrétan értelmetlen lapok voltak benne. 1 darab alap őshangya, 2 darab éjfatty és még csak nem is az értelmesebb fajtából és még jópár ehhez hasonló lap, amik önmagukban nemhogy verseny pakliba, de semmilyen pakliba nem férnek. És ráadásul az éjfattyak ritka lapok voltak, szóval foglalták a helyet a vásárolt pakliban egy esetlegesen akárhol is használható ritka elől.
Engem pl. soha nem a verseny aspektusa érdekelt a lapoknak, baromira nem érdekeltek a versenyek, de konkrétan használhatatlan lapokat ugyan ne hagyjunk már benne.
Ez olyan mintha asztalra tervezel egy lapot "miklós" altípussal beraksz egy kiegészítőbe 1 darab ilyen típusú lapot, ez a lap képes keresni a "miklós" altípusú lapokat, de önmagát nem, és persze ez a lap ritka. Azt ne mond nekem, hogy az normális, ilyen lapot beletenni egy kiegészítőbe, úgy hogy mondjuk másik "miklós" altípusú lap, amivel tudna együtt működni, majd kijön 1 év múlva. Ez nem a verseny erősségről szól, hanem a használhatóságról. Ha ez egy gyakori lap lenne, pont nem érdekel, bár akkor is bosszantó. Nah az éjfattyak pont ilyenek voltak. Az 1 darab őshangya pont ilyen volt és még számos másik lap.
Az a baj, hogy nagyon le vagytok ragadva ennél a sablon, "mindig vannak nem elég versenyerős lapok" frázisnál, de baromira nem erről beszélek. Szóval, ott sokat bukott a dolog, amikor az egyszeri játékos bont 3 paklit, amiben semmivel nem használható éjfattyak vannak. És továbbra sem a versenyről beszélek, normális 1v1 játékról.
A 8-dik kiadás HKK Online változata tele volt nagyon fapados etnikum lapokkal, ahelyett, hogy véve ugyanezeket az etnikumokat megnézték volna, hogy mi a fellelhető és jogilag használható laptár a HKK-ban, és kiválogatták volna az értelmes és használható lapokat, amikkel élvezetesen lehet jászani (nem csak versenyen). Aztán ezekből a lapokból tesztelés alatt kiszórni azokat, amik túl gyengék vagy kezdésnek túl erősek. Módosítani az értékeiket reálisan. Mert az is durva volt, hogy a hasonló képességű lapok idézési költsége között is baromi nagy különbségek voltak, csak mert az egyik eredetileg 2002-ben jelent meg a másik meg 2006-ban és mindkettő az eredeti asztali idézési költségével került be (értelemszerűen a 2002-es drágábban), ahelyett, hogy az értékek össze lettek volna fésülve. Az ilyen pontatlanságok se segítettek. És az se, hogy nem igazán hallgattak a fejlesztők ezekre az érvekre, mert szerintük az úgy pont jó volt, ahogy a 8-dik kiadásban szerepelt...

A fórummal kapcsolatban meg megint csak nem benneteket támadtalak, mert amikor ti átvettétek egyből megcsináltátok, hanem az eredeti fejlesztőket.
Alapvetően a lapokkal kapcsolatban tőlük (NMI) érvként mindig az jött, hogy ti, a Beho mondtátok mit hogyan. Lásd 8-dik kiadás egy az egyben (mínusz pár lap) mindenféle sallanggal együtt.
 
Tyberius: A HKK minden egyes kiegészítőjét 6-8 hónapon keresztül állítja össze és teszteli egy 12 fős csapat. Ha valaki azt mondja, hogy ő ezt jobban meg tudná csinálni, és akkor most komoly tesztelés nélkül válogassunk össze innen-amonnan lapokat és legyen az a kiegészítő, akkor azt alapvetően nem lehet igazán komolyan venni, de én udvariasan csak annyit szoktam javasolni, hajrá, bizonyíts a HKK versenyeken, jelentkezz tesztelőnek, és akkor megmutathatod, hogy tényleg képes vagy-e jobban megcsinálni a játékot, mint amilyen most. Azon pl. tényleg teljesen értelmetlen rágódni, hogy vannak egy kiegészítőben olyan lapok, amelyek nem elég erősek egy versenyre, ez így van minden kártyajátékban… Nem ez volt a gond a játékkal.
A fórummal kapcsolatban, ezt többször leírtam már, az induláskor NMI felé az egyik alap javaslatunk volt, hogy legyen fórum, még az elkészítését is felajánlottuk, de ezt következetesen elutasították. Amikor végül átvettük a forrást, akkor ez volt az első dolgunk, hogy felállítottunk egy fórumot a játékosokkal való kommunikációra.

Jozsi98: ha a programot futás közben átadják, üzemeltettük volna, akár veszteséggel is, a folytonosság miatt, de sajnos mire egyáltalán a forrást megkaptuk, hónapok teltek el. Dokumentáció nélkül, végül egy szervereket üzemeltető cég és egy java programozó kezdett dolgozni a kártyarutinokon, de még odáig sem sikerült eljutni, hogy a programot teljes mértékben beüzemeljék. Szükség lett volna még egy flash, és egy php/javascript/sql fejlesztőre is, nem sikerült olyat találni, aki átvette volna ezt a kódot. Ráadásul közben felmértük, a játékosoknak milyen igényei lennének, nos, röviden szólva, ha csak újraindítjuk mindenféle fejlesztés nélkül, az garantált, 100%-kos bukás lett volna.

Bármilyen programozási munkánál a legnehezebb feladat az, amikor egy másvalaki által írt programot kell újraírni. Ha nincs dokumentáció, nincsenek kommentek, és még 4 különböző programozási nyelvet kell hozzá ismerni, ráadásul irdatlanul terjedelmes és összetett az egész, na ez az, amikor a legtöbben azt mondják, „inkább megírom előről az egészet.
 
Egyszer ,lehet hogy próbábol vagy tesztelésből elindítottátok az online hkk-t .Én még játszottam is ,simán be lehetett lépni játszani aki épp akkor belépet azzal.Ez már azota volt hogy a Beho átvette ,de csak akkor egyszer fordult elő.

Na most adodik a kérdés hogy nem lehetne elinditani az onlinehkk programot ,és majd látjuk mi lesz.
Lehetne irni itt az oldalom egy nyomatékos cikket hogy senki ne fizessen pénzt be, egyelőre csak játszunk aztán majd meglátjuk mi lesz .
Ha hibás,hibás ,, ha bugos ,bugos ,nem baj ,de még mindig jobb mint a semmi....

Esetleg hirdessétek meg hogy egy napra ujra indul és azon a napon lehet játszani és utána a pozitiv véleményeket figyelembe véve üzemeltetni.
A negativokkal ,a kötözködőkkel meg ne foglalkozzatok.......
 
Wow!
Egyszer véletlen nem nézek rá csak megszokásból, azt milyen élénk kommunikáció folyt itt...
Azért ezen a "chaten kikészítették a fejlesztőket" dolgon jót röhögtem.
Hogy ment e oltás? Naná, simán, ezerrel, de nem ok nélkül. Eleve az egyik első és legnagyobb, de legigazabb oltás abból indult, hogy az NMI a Ti, Beholder Kft útmutatásait és tanácsait követve indította a játékot a 8-dik HKK kiadással, amiben egymást érték a koncepciótlan lapok, hiányos szettek és mindezért viszonylag jelentős összeget kellett fizetni, ha bontani szerettél volna paklikat. Tök fölösleges lenne felsorolni, hogy hány olyan lap volt benne (ritkák is), amikkel önmagukban de 1 évvel később az utolsó kiegészítő megjelenésekor sem lehetett igazán mit kezdeni. Ez nem egy légből kapott panasz volt, hanem egy jogos kritika. Gyakorlatilag nem volt igazi választása hónapokig (első nagyobb kiegészítő) a játékosoknak mást kipróbálni, mint lény horda, vagy kontrol.
Eleve hiba volt a 8-dik kiadást egy az egyben átemelni, ahelyett, hogy egymással összefüggő koncepciókat adtak volna a játékosok kezébe nagyobb hulladékok nélkül. Persze az több munka lett volna, sok kísérlet és elvetés, és egy olyan teszt, amin ezeket a lapokat lehetett volna átnézni is esetleg kiszórni, mint ahogy ti végzitek a teszteléseket milliónyi ötletből minden évben. Emlékszem, hogy a tesztelés alatt, 9 hónappal az indulás előtt, is már szóvá tettük, hogy NE csak a 8-dik kiadás lapjai legyenek benne, illetve hogy miket kéne változtatni, mely lapoknak nincs értelme stb... semmi nem változott. Mert szerintük Ti, a Beho azt mondtátok, hogy a 8-dik kiadás az tökéletes indulásnak... Nagyon sokszor jött ez az érv, amivel a mi (játékosok) lelkinyugalmát borzolta a fejlesztői oldal. Az hogy nem volt egyensúly a játékban, hogy a "piac" része lehetőséget adott a manipulációkra ezek mind többször átbeszélt tények. Ezek nem oktalan panaszok voltak, hanem jogos kritikák.
Érdekes módon nem sok olyan emberre emlékszem, akit tiltottak volna azért, mert csúnyán beszélt a másikkal. Mármint admin oldalról tiltottak volna. Ha ez akkora lélektani sokkot okozott volna, akkor lett volna lehetőségük ez ellen fellépni.
De nem volt igazi kommunikáció. Nem volt fórum. Egyedül a Blog, meg a Chat, meg az email. Az ember azt hinné, hogy miután adott év tavaszán leteszteltük kb készre a játékot az elkövetkező 4-5 hónapban lett volna ideje a fejlesztő csapatnak legalább egy fórumot felállítani.
 
Igen, gondoltam. Lehet bele kellett volna mennem egy még személyeskedőbb vonalba, de láttam, hogy az a Te tereped.

Nem igazán számít, hogy ki vagyok, az állításaimat nem ennek fényében kellett volna vizsgálni.

Részemről is vége.
 
MrWolf: Ne aggódj, ezt face-to-face is megteszem erre a kijelentésre


Miklós: Ki vagy?


MrWolf: MrWolf vagyok.


Ja ok akkor erről ennyit, a téma részemről lezárva
 
MrWolf vagyok.

Nem tudom, melyik állításom nem felel meg a valóságnak, az egyetlen, amit eddig kikezdtél, hogy ti valóban játszottatok a játékkal, amúgy nem fárasztottad magad konkrétumokkal eddig, kissé egyoldalúan erőlködöm érvrendszerek kiépítésével, egyelőre főleg személyeskedés jött szembe.

Segítek, miket kéne cáfolni, vagy tisztázni (de amúgy nem kell, mert nincs tétje és nem számít)

1) Kvázi vétójogotok volt a lapfejlesztéssel, ezt az NMI kommunikálta olyan formában, hogy engedélyeztetni kell a lapokat, illetve bizonyos lapok azért nem jönnek, mert ti nemet mondtatok rá

2) a Moák bukása exkluziv online lapnak lett ígérve, de megjelent papíron is, aminek jelentősége alig van, de mégis csak átverés (ehhez forrást linkeltem korábban)

3) Tudtatok róla, hogy silány munkát végez a fejlesztői gárda és fejőstehénnek nézi a saját játékosállományát, de igazán nem tettetek semmit.

Ebből egyedül a harmadik ponttal kapcsolatban tudom ellenérvként értelmezni, hogy itt csak licenszbiznic volt (de ld 1 pont), amit legalább érvnek elfogadok, csak így is rettenetesen rossz döntésnek és indoklásnak érzem, de ez persze szubjektív.


Amúgy szerintem azt a részét nem érted, miközben az NMI-t mosdatod, amit a legtöbb egyetemista megtanul 20 éves kora körül: nagyon (!) sokat kell tanulni egy 49%-os elégtelenhez is...
 
A pozitív szavakat köszönjük, jól esik!

MrWolf: azt írsz. amit akarsz, de ez tényleg csak egy licensz volt, nem igazán volt beleszólásunk a dolgokba, sajnos még annyi sem, amennyit szerettünk volna. Önmagában nem zavart volna, hogy valótlant állítasz, ez egy fórumon gyakran előfordul, de ha ok nélkül negatív dolgokat írsz rólunk, és a hírnevünket próbálod besározni, azt nehezen hagyom szó nélkül. Főleg annak fényében, hogy rengeteg időt és energiát áldoztam arra, hogy megpróbáltam a hkk online-t megmenteni. Ki vagy egyébként?

És nem fehéríteni akarom az NMI-t. Amellett, hogy óriási tiszteletem van az iránt, hogy a programot így meg tudták csinálni, engem is dühített, hogy az első néhány hónapot leszámítva nem fizettek jogdíjat (ennek ellenére a szerződést nem bontottuk fel); hogy a játékot úgy állította le és kapcsolta le a szervert, hogy nekünk előtte nem szólt, és ezután hónapokig tartó tárgyalás követketett, amikor a játék nem üzemelt és egyre csökkent az esélye az újraindításnak. Ha a futó szolgáltatás átadják, akkor simán tudtuk volna a működő rendszert tovább üzemeltetni, nem veszít el senki semmit, és akkor valószínűleg a fenntartás, fejlesztés is megoldható lett volna. És végezetül, amikor végül megkaptuk a forráskódot, semmiféle dokumentációt nem kaptunk hozzá, márpedig egy ilyen irdatlanul nagy és összetett programot dokumentáció nélkül közel lehetetlen megérteni és továbbfejleszteni.

Egyébként a mai napig nem adtuk fel, hogy valamilyen formában legyen online HKK. Sajnos nincs kapacitásunk, hogy ezt saját erőből megoldjuk, de folyamatosan vannak érdeklődők, fejlesztők, talán előbb-utóbb valakinek sikerül megvalósítani egy életképes, stabil verziót.
 
azért túlzásokba ne essünk, hogy világ legjobb játéka...

az viszont saját magam is meg tudom erősíteni, hogy sokat adott a papír alapú játéknak. Az Onlinenak köszönhetően ültem neki ismét papír alapon játszani.

Amúgy pedig ha chat annyira probléma simén törölni kella funkciót és kizárólag friendlist alapú történő privát beszélgetés funkciót kell beépíteni mint az ESL-nel.

Viszont nem bántásként, de nem vagyok meglepődve, hogy nem lesz valszeg már HKK online. Amíg ilyen minőségű fórummal kell beérnünk, addig ne ámítsuk magunkat. Bár remélem, hogy karácsonyi ajándékként ennek az elavult fórumnak búcsút mondhatunk egyszer és midenkorra egy új-jobb fórum személyében.
 
Ezt a hsz-t a 2. mondat miatt csuda jo volt olvasni, koszi!
(OK, nem ragadtam meg a lenyeget, de tenyleg jolesett )
 
Megint csak nem birom ki hogy ,ne irjak......
Akik a HKK -val játszanak azért teszik, mert a világ legjobb játéka(sztm).
Amikor a Online HKK migindult azt egyfajta természetes fejlődésnek ,a kor szellemének tekintettük.És ahogy már irtam aki ismeri a HKK-t annak a szemében egy akkora (brend) márkanév ,hogy tényleg örültünk neki hogy lehet online is játszani .És amit ti (ill. a blogon valaki) irt hogy ez az online jo terep lesz tesztelni....Eleinte én is csititgattam a fanyalgókat, az okostonikat, hogy várjatok ,majd lesz ez jobb is még.Azután beindult kiadtak kiegeket szabájlapokat stb....voltak problémák de ez a napi játékot nem érintette ,ha valaki akart naponta lejátszhatta a maga kis meccseit és kicsit beszélgethetett más HKK-sokkal.
Szoval oda akarok kijukadni ,hogy te lehet hogy nem is tudod hogy az Online HKK mennyi pluszt adott a papirHKK-nak.
Viszont ezt amit itt írsz elszomorodva olvasom hogy a cset mennyit ártott....
Ha ez valamit számít az utolsó bekezdéssel maximálisan egyet értek.....
 
Először is, egyiket se tettem.

Másodszor is, te tettél egy állítást, én azt mondom, nem igaz. (Ne aggódj, ezt face-to-face is megteszem erre a kijelentésre, akarsz esetleg sörözni?) A bizonyítás kényszere az, ami nálad van, nem a morális felsőbbrendűség a stílus miatt. Főleg úgy, hogy én Tyberre reagáltam, és téged abban nem minősítettelek. (Tudod, ez egy olyan hely, ahol sokan szeretnek logikusan gondolkodni). Azt egy nagyon picit szánalmasnak érezném, ha azon kellene vitatkozni, hogy a 10-es (20-as??) szint elérése és 3 (15??) játékóra eléri-e a "játszottam a játékkal" kategóriát.

Harmadrészt a troll, alpári, provokatív, igazságtalan jelzők egyikét sem én használtam.

Én JuFe-t online olyan usernek ismertem meg, aki ritkán szokott blődséget beszélni, és azt látom, nem ma dobom el ezt a róla kialakított képet.
 
A játékkal játszottam én is, és természetesen az NMI fejlesztője is. Fent volt a chaten, látta, mi ment ott, és a support vonalon, emailben a panaszok igen jelentős része abból volt, hogy az ellenfél mit mondott a chaten. Nem véletlen, hogy manapság sok pvp játékban nincs semmiféle chatre lehetőség. A HS-ben 6 db emo gomb van, ami még le is tiltható, hogy ne lásd! És ennek ellenére, a "Sorry" emo-t később kiszedték, mert túlzottan lehetett vele sértegetni az ellenfelet. És utána is jöttek a trollok, a meccs elején nem köszönt, csak a kivégzés előtt ment egy "Hello". Jópárszor beszélgettünk erről annak idején, hidd el, elég szép stresszük volt ebből, hogy a játékosok egymást, meg őket oltogatták.

Egyébként egyszer nálunk is volt ilyen a múltban, a Káosz Galaktika egyik fejlesztője egyszerűen nem tudta elviselni a folyamatos oltást a játékosoktól, túl sok stressz volt neki. Van, aki bírja ezt, van aki, nem.

Próbáld elképzelni, hogy fejlesztesz egy játékot. Dolgozol rajta éjje, nappal, hétvégeken, több, mint egy évig, pénzed addig nincs belőle. Aztán elindul a játék, még többet dolgozol, próbálsz javitani mindent, fejleszteni stb. és közben olyan leveleket kapsz, mint amit itt te leírtál. Ebben a hangnemben, ebben a stílusban. Nem egyet, többet. Valaki veszít egy meccset, valakinek kifagy a játék, valakinek kilép az ellenfele a játék közben: és tollat ragad, és ilyen stílusban elküld melegebb éghajlatra. Te bírnád? Meddig?

Nekem egyébként a legdöbbenetesebb élmény az volt, hogy amikor valaki fórumon, emailben nyomta ezt a végtelenül alpári stílust, egy live találkozón teljesen normálisan lehetett vele beszélgetni. Élő kommunikációban megvan a respect, az e-kommunikációban sajnos sokszor nincs. Arra a szintre kéne az embereknek eljutni, hogy amikor megírnak egy posztot, akkor utána elolvassák legalább egyszer, és átgondolják: élőszóban is lehazugoznám, lehülyézném a másikat?
 
Nyilván lehet úgy reagálni egy hsz-re, hogy ez túl negatív ahhoz, hogy érdemben foglalkozzak az állításaival és amúgy is lerágott csont.

Kérdés, hogy kinek az álláspontját támasztja alá.


Viszont azt most jelzem, hogy addig ennek a társalgásnak nem lesz vége, amíg a valóságnak nem megfelelő állításokat közölsz.

Hogy a hsz-emet fikázásnak látod, rendben van, lehet ez a véleményed.

De hogy olyat le mersz írni, hogy pszichológiailag kikezdtük a fejlesztőket, erre bejelzett a vírusírtóm. Ezt mondjuk az alábbi okok miatt jelentem ki határozottan, hogy kamu:

1) a behó tulajköre nem játszott a játékkal.
2) A NMI tulajköre SEM.
3) Nem volt a chaten kívül létező csatorna a játékosok és a fejlesztők között.

Amit te írsz, egyszerűen nem történHETett meg. Hogy néhány hisztit a fejlesztői kör mentális válságként élt meg, az vicces, hogy ez évek múlva tőled is visszaköszön, az szomorú.

Irdatlan tömegű oltás és semmi sem elég hiszti: Ez kábé ugyanaz, mint amikor azzal érvel valaki, hogy te MINDIG ugyanazt akarod, folyton! Ja, hát egyszer kellene megcsinálni. Nem volt fórum, a blogot olyan emberek vezették, akiknek a véleményével egyetlen aktív játékos se tudott mit kezdeni, a nevüket meg pláne nem tudtuk, mert inkognitó, a laptervező pályázat olyan mértékben volt szubjektív és átláthatatlan, hogy a nálam hevesebb vérmérsékletű játékosok csalást kiáltottak, a metát meg úgy rángatták néha, mint egyszerű villanyórást a kettőhúsz.

Nem volt arányos a bevétel a befektetett energiával? Szerintem nem volt arányos a bevétel az elvégzett munkával, csak a másik irányba.

Nehogymár Karácsonyi éjjeli műszakként számlázzuk ki a bugfixeket, miközben ugye egyszer kellett volna rendesen megcsinálni, és nem teszt nélkül kidobni, hogy minél előbb jöjjön a bevétel. Volt olyan kieg, ami kb 20%-ban tartalmazott hibásan működő lapokat, még egyszer, kieg, nem az alapcsomag.

Különvéleményen vagyok, szerintem ez nem a semmi sem elég kategória. Semmi értelme a szavakon vitatkozni, de szerintem ez szimpla igényesség a felhasználói oldalról.

Vagy ha ezek az elvárások túlzóak, akkor nem kell ilyen játékot üzemeltetni (s lőn...), vagy nem kell tőle bevételt remélni, mert a piac így működik (naaaa...) de végképp nem kell főleg 5 év távlatából a feketét fehérre kenni.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.