Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Quwargnak lenni
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"Fusson, ki merre lát... ez az óriás minket quwargnak nézett!" - óvatlan kalandozó utolsó szavai, mielőtt egy hatméteres behemót talpa alatt végezte
Nézz szét a galériában!
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től
Szabályváltozások - 2019. november 14.
Argum City közös promóciója más játékainkkal
Tükördimenzió - bemutató verseny
Tükördimenzió bemutató – 4. rész

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2019. november 13., Excelsior
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis

A lista folytatása...
Tiltott lapok változása - 2019. december 1-től (42)
HKK kérdés? (44912)
Tükördimenzió bemutató – 1. rész (422)
HKK Országjáró Feladat (22)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6712)
Lapötletek (64285)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrás

(AK105) Játszhatok ki reakció lapot arra a lényre, ami nem lehet célpontja forrásnak. A reakciónak pont az a lényege, hogy még azelőtt játszod ki, mielőtt a lap játékba kerülne. Ekkor pedig még nincs képessége a lénynek, ráadásul a reakció nem is a klasszikus értelemben vett célpontot igénylő varázslat.
(AK121) Mire immúnis pontosan egy forrásra immúnis lény? Először is tisztázzuk mit is nevezünk forrásnak! Forrás minden varázslat és hatás. Menjünk tovább, mit nevezünk varázslatnak és hatásnak? Varázslatnak nevezzük összefoglalóan a bűbájokat, azonnali és általános varázslatokat. Egy lapra akkor hat varázslat, ha egy általános vagy azonnali varázslat hat rá, vagy közvetlenül rárakunk egy bűbájt. Az asztalra, nem pedig lapra rakott bűbájok már a hatások közé tartoznak. Hatás az, amikor egy asztalon levő lap vagy önálló jelző hat bármilyen más lapra, legyen az szó akár állandó hatásról (pl. +1/+1 minden lénynek), vagy aktivizálást igénylőről. A helyszínek által kifejtett képességek is ugyanilyen hatások, sőt tovább megyek: a követők és szabálylapok képességei is lehetnek hatások, amennyiben azok játékban levő lapra hatnak. Igaz ugyan, hogy követőre és szabálylapra nem hat semmilyen lap, de attól a hatásaik még ugyanolyan hatások mint bármely más lapé. Például, ha egy követő ad egy szintet minden kalandozónak, az ugyanolyan hatás, mint mondjuk az Alanori Krónika (új) vagy A közösség ereje (új) hatása. Ez a követő sem fog szintet adni annak a kalandozónak, ami hatásokra, vagy forrásokra immúnis. Sok embernek szoktak gondot okozni a tárgyak is. Egy asztalra rakandó tárgy képessége az hatás, legyen az akár egy Alanori Krónika (új), vagy egy Villámhárító. Ezzel nincs is gond. De mi van a KF-es tárgyakkal. Amikor egy tárgyat rakok egy lényre, az nem hatás, nem is varázslat, tehát nem is forrás. Emiatt forrásra, hatásra, varázslatra immúnis, vagy ezekkel nem célozható lényekre rá lehet rakni a tárgyat, és emiatt nem lehet megakadályozni egy galetkire rakott tárgyat testrész feláldozásával. Viszont, ha egy tárgy rajta van egy lényen, akkor az általa a lényre kifejtett képessége hatás. Hatás tehát az Izzó lemezpáncél által adott -4 ÉP, hatás a Göcsörtös bunkó (új) által adott plusz sebzés, a Királyi palást által adott két szint és büntetés, vagy a Szent pajzs által adott +4 ÉP, mágikus védekezés, és a sikeres kijátszásakor adott életjelző is. Válaszolva az eredeti kérdésre: a forrásra immúnis lényekre semmilyen varázslat és hatás nem hat, beleértve a helyszíneket, szabálylapokat és követőket.
(AK131) A Selyemgubó jelzőjével nem védhetem meg egy lényemet a Szellembéklyótól. A tárgy rárakása egy lényre nem forrás. A tárgy képessége, ami a lényre hat, már forrás, de sajnos erre ilyenkor már nem lehet reagálni.
(AK97) Nem működik a Moa lord képessége, ha Szokatlan ceremónia miatt, vagy Kísérteties bajnok miatt kerül a gyűjtőbe. Csak akkor működik, ha forrás eredményeként kerül a gyűjtőbe. A Szokatlan ceremóniánál használati költségként áldozom. Ez ún. „nem kényszerített áldozás”, ami nem számít hatásnak, így nem is forrás. A Kísérteties bajnoknál a bajnok hátránya miatt kerül a gyűjtőbe. A hátrány szintén nem hatás, és nem is forrás.
Demizra nem lesz drágább, ha egy tűzvarázslatot akadályozok meg vele A tűz síkja (új) mellett. Egyrészt A tűz síkja (új) csak a forrásokat drágítja, Demizra pedig lény, és a lénykijátszás nem forrás. Másrészt Demizrának a képessége automatikus hatás, és az automatikus hatásokat nem lehet drágítani.
Az ítélet napja, Beszűkült látókör, Erősödő kántálás és Következő fokozat bűbájoknak az a képessége, hogy nem hat rájuk forrás forrásimmunitás. Emiatt nem is lehet rájuk kijátszani olyan lapot, ami célozná őket.
Gyógyító motyogóval (új) nem lehet megakadályozni Az elme hatalma kijátszását. A bűbáj kijátszása forrás ugyan, de nem a kijátszása gyógyít, ahogy a Kódex 111.0.1 pontjában olvasható, így a bűbáj kijátszása nem gyógyító forrás. A gyógyító forrás ez esetben egy már az asztalon levő lap kijátszáskori automatikus képessége. Mivel a bűbáj forrásokra immunis, ezért a kijátszáskori képességére nem lehet reagálni. (Kódex 132.5.2.)
A helyszínek képességei forrásnak számítanak, így az is forrás, ha módosítja valamilyen lapok idézési költségét. Emiatt az ilyen helyszínek kikapcsolják az ősmágiát.
Ha egy forrás lényeket és egy tárgyat is elpusztít, a Sebezhetetlen vérfarkas (új) feláldozásával csak a lényeket menthetem meg, a tárgyat nem.
Szabály: A varázslatokat és hatásokat az egyszerűség kedvéért a továbbiakban összefoglalóan forrásnak hívjuk.

Létrehozás: 2004. március 13. 03:45:23Utolsó frissítés: 2019. augusztus 7. 10:15:21 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.