Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kátyái - Tükördimenzió november 23.
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
A pillanat képe
Lávacsiga
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Ez a folyékony lávaként kúszó, képlékeny lény természetesen a legtávolibb rokonságban sincs a békés csigákkal, az elnevezést mindössze alakja miatt kapta. Hihetetlen bár, de időről időre élet születik még a fortyogó lávatavak mélyén - és az esemény nagyságát még az sem csökkenti, hogy ezeknél a szüléseknél bizony mágia bábáskodik. A lávacsiga halálos ellenfél, nyálka helyett szétégetett sziklát hagy maga mögött, és gyilkos tűzcsóvával képes ellenfeleire támadni." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Beholder Karácsony - Akció! 2019.12.09. - 2019.12.19.
Tükördimenzió lapelemzés – 3. rész
Tükördimenzió lapelemzés – 2. rész
Wastelands online
Próféciák - Zén minikiegészítő

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2019. december 7., Dungeon
Hatalom Kártyái verseny - 2019. december 7., Vác

A lista folytatása...
Wastelands online (16)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6749)
[HKK Piac] Eladó lapok (141422)
HKK kérdés? (44935)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28216)
Lapötletek (64295)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - hatás

(AK1) Egy bűbáj, tárgy vagy építmény hatása addig érvényesül, amíg aktívan játékban van. Ha valamilyen varázslat/hatás megváltoztatja egy másik lap tulajdonságát, a hatás kizárólag az adott kör végéig tart, kivéve, ha nincs külön leírva, hogy a hatás permanens, ill. a hatás jelölésére használj valamilyen jelzőt.
(AK121) Mire immúnis pontosan egy forrásra immúnis lény? Először is tisztázzuk mit is nevezünk forrásnak! Forrás minden varázslat és hatás. Menjünk tovább, mit nevezünk varázslatnak és hatásnak? Varázslatnak nevezzük összefoglalóan a bűbájokat, azonnali és általános varázslatokat. Egy lapra akkor hat varázslat, ha egy általános vagy azonnali varázslat hat rá, vagy közvetlenül rárakunk egy bűbájt. Az asztalra, nem pedig lapra rakott bűbájok már a hatások közé tartoznak. Hatás az, amikor egy asztalon levő lap vagy önálló jelző hat bármilyen más lapra, legyen az szó akár állandó hatásról (pl. +1/+1 minden lénynek), vagy aktivizálást igénylőről. A helyszínek által kifejtett képességek is ugyanilyen hatások, sőt tovább megyek: a követők és szabálylapok képességei is lehetnek hatások, amennyiben azok játékban levő lapra hatnak. Igaz ugyan, hogy követőre és szabálylapra nem hat semmilyen lap, de attól a hatásaik még ugyanolyan hatások mint bármely más lapé. Például, ha egy követő ad egy szintet minden kalandozónak, az ugyanolyan hatás, mint mondjuk az Alanori Krónika (új) vagy A közösség ereje (új) hatása. Ez a követő sem fog szintet adni annak a kalandozónak, ami hatásokra, vagy forrásokra immúnis. Sok embernek szoktak gondot okozni a tárgyak is. Egy asztalra rakandó tárgy képessége az hatás, legyen az akár egy Alanori Krónika (új), vagy egy Villámhárító. Ezzel nincs is gond. De mi van a KF-es tárgyakkal. Amikor egy tárgyat rakok egy lényre, az nem hatás, nem is varázslat, tehát nem is forrás. Emiatt forrásra, hatásra, varázslatra immúnis, vagy ezekkel nem célozható lényekre rá lehet rakni a tárgyat, és emiatt nem lehet megakadályozni egy galetkire rakott tárgyat testrész feláldozásával. Viszont, ha egy tárgy rajta van egy lényen, akkor az általa a lényre kifejtett képessége hatás. Hatás tehát az Izzó lemezpáncél által adott -4 ÉP, hatás a Göcsörtös bunkó (új) által adott plusz sebzés, a Királyi palást által adott két szint és büntetés, vagy a Szent pajzs által adott +4 ÉP, mágikus védekezés, és a sikeres kijátszásakor adott életjelző is. Válaszolva az eredeti kérdésre: a forrásra immúnis lényekre semmilyen varázslat és hatás nem hat, beleértve a helyszíneket, szabálylapokat és követőket.
(AK130) Hatás: Gyakran merül fel az a kérdés, hogy mi is minősül pontosan hatásnak. Újabban főleg jelzők kapcsán vetődik ez fel. Természetesen a kézben, asztalon és gyűjtőben levő lapok képességei hatások. Ugyanígy hatások az önálló jelzők képességei is (pl. A Fegyverkovács (új) dobótőrei). A legfogósabb kérdés a lapra rakott jelzők témája. Az egyik legtipikusabb lapra rakott jelzők, a méregjelzők eddig sem számítottak hatásnak. Ebből a példából kiindulva a lapra rakott jelzők állandó képességei nem hatások. Ilyen jelzők még például az öregítés jelzők. Konkrét példával élve Uwallát (új) eddig is le lehetett mérgezni, de most már az is egyértelmű, hogy az öregítés jelzők is megölik (pl. Nekromanta enyészúr). Azonban a lapra rakott jelzők aktiválást igénylő képességei már hatások. Ilyen pl. a Csáp entitás által adott testrész jelzőkkel okozott sebzés. Ha már a testrész jelzőknél tartunk, fontos azt is megjegyezni, hogy a testrész jelzők (Csáp entitás, Galetki szanitéc) minden szempontból testrésznek számítanak, de nem önálló jelzők. Lapra rakott jelzők, így semmilyen olyan forrás nem szedi le őket, ami önálló jelzőkre hat.
(AK130) Nem csökkenthetem Dranadáni kőtörővel az ellenfél avatárjának sebzését, ha ő Az istenek hírnökével játszik. A kőtörő képessége egy hatás, ami nem hat a hatásra/forrásra immúnis, vagy hatással/forrással célozhatatlan lényekre.
(AK58) Felmerült az a kérdés, hogy használhatok-e hatást a csere fázis alatt. Nos, a szabálykönyv csak az új lapok kijátszását tiltja, a hatások használatát nem. Nem is lenne értelme, hiszen sok hatás (pl. Szitherin béklyó, Bandita) csak a csere fázis alatt működik.
(AK90) Egy bűbáj képességének használata hatásnak számít. Varázslatok az általános és azonnali varázslatok, valamint a bűbájok akkor, amikor kijátszom őket. Ha azonban már egy asztalon levő lapom képességét használom, akkor az hatásnak számít, függetlenül attól, hogy az tárgy, épület, bűbáj, vagy bármi más.
(AK91) Működik a büntetés, ha egy lény Fürge Rhemedyl képessége miatt kerül a gyűjtőbe. Fürge Rhemedyl képessége egy hatás, vagyis működik rá a büntetés, meg lehet védeni a galetkit tőle testrésszel stb.
(AK96) Nem védhetem meg a galetkimet egy testrész feláldozásával attól, hogy az ellenfél galetkije a Bűzös fejjel hátraküldje. A Bűzös fej harci képességet ad a galetkinek, és mivel a harci képességek pedig nem tartoznak a hatások közé, viszont a testrészek csak hatások és varázslatok ellen védenek, ezért a Bűzös fejtől nem tudják megóvni a galetkit.

Létrehozás: 2003. október 10. 23:45:03Utolsó frissítés: 2015. május 20. 18:53:35 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.