Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Vérhörgő Mamulut
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Vérhörgő Mamulut a Túlélők Földjének egyik nagyhatalmú alakváltó kalandozója. Sokak szerint ezt annak köszönheti, hogy pályája kezdetén rengeteg, pénzért felvásárolt, élő rabszolgát mészárolt le, csupán gyakorlásképpen...
Nézz szét a galériában!
Befizetési akció 2024.11.22. - 2024.12.08.
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Lapötletek (65044)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (2)
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (99)
HKK kérdés? (47245)
HKK Online V1.0 (32)
Jégmágus kt. alakulna (9377)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
"Minden reakció +3 VP-be kerül, és a reakciók költségét nem lehet helyettesíteni."

Ez egy mondatban van, tehát egy képesség, a nerf erre a képességre vonatkozik, ez az, ami csak a 2. körtől működik.
 
Aha, efelett átsiklottam köszönöm. Ez esetben visszatérnék az alapkérdésre, miszerint mire vonatkozik az alap mondat
 
47.2. Ha egy követőn szerepel, hogy megszüntethető, akkor ez a lehetőség a követő saját hátránya. A követő ilyen szövegű saját hátrányának aktiválása önálló cselekvés.
 
Egy tisztázást szeretnék kérni az antirakshi nerfjére:
"Mint minden más reakciódrágító követőnél, az ő képessége is csak a 2. körtől fog működni."
Ez a pontos szövege a nerfnek. Ez melyik képességére vonatkozik? Mert a többi reakciódrágító követőnek a reakciódrágításon kívül működnek a képességei az első körben.
Side-kérdés: Ha tegyük fel ez az összes képességére vonatkozik, annak részét képezi a megszüntetés is? Az hivatalosan nem hátrány szóval szerintem képességnek kéne hogy számítson.
Szóval hogy van ez?
 
Hat ugy nezem ez hiu remeny volt
 
Ez a 2 lehetőség volt, ami felmerült, 1 vp vagy 1 zsz, a tesztelői szavazás eredménye lett az 1 zsz.
 
Illetve a semmi mestere semmizése is 1 mana legyen, ne 1 zanszilánk (mint a művész céhnél), mert az egyes esetekben nem gyengítés, hanem erősítés.
 
Ezeknek a nehéz kérdéseknek az eldöntésére (is) használjuk a tesztelői szavazást már jópár éve.
 
Eddig ezt nem vetette fel más, de bármi lehetséges.

Alapvetően egy objektivebb, következetesebb rendszerre lenne szükség a nerfek megállapításához. Jelenleg egy aránylag szubjektiv rendszert használunk (ami miatt sokan panaszkodnak, azt nerfeljük).

Pusztán azt vizsgálni, hogy mivel játszanak sokan, nem jó alap, mert akkor elsősorban a szintelen és Bufa lapok kerülnek lapátra. Emellett egy Lélekcsapda szintű lappal sincs alapvetően probléma, univerzális, de nem ő nyeri meg a játékot, nem "bróken". Mégis egyike a legtöbbet játszott lapoknak. Sajnos viszont másról hivatalos statisztikánk nincs, mint hogy mivel mennyien játszottak.

Amit esetleg érdemes lenne kipróbálni, hogy a versenyen, diktáláskor megkérdezni a párt, hogy volt-e olyan lap, amiről mindketten egyértelműen úgy vélik, hogy az a lap nyerte a játékot?

Ha van ilyen lap, azt lejegyezzük, és ha elég adatunk van, megvizsgáljuk. Ha van olyan lap, ami a többihez képest kiemelkedően sok meccset nyert, akkor azzal baj van.
 
Szerintem is rosszabb kikapni az ötlapos kombó-kontrolltól mint mondjuk a Semmi mesterés pakliktól, de úgy tűnik, a többség illetve a döntéshozók ezt még máshogy látják.
 
Az angyal követő nerfje szerintem nem várhat tovább. Korlát kell az ép áldozás/gyógyulás képességre.

Csodálkozom, hogy nem ezzel van tele a fórum.
 
A 3 hónapos tesztidőszak alapvetően arra jó, hogy megnézzük, egy nerf elégséges-e, vagy kell-e a lapot még tovább gyengiteni (pl. Művészek céhe). Én úgy láttam, hogy a nerfelt követőkkel kapcsolatban ilyen gond nem merült fel.

Olyanra, hogy egy lapot nerfeltünk, és ha utána nem maradt erős versenylap, a nerfet gyorsan visszacsináltuk, nem nagyon volt még példa. Erre nem is nagyon lehetne semmiféle alap, hiszen ezzel a logikával mindent, amivel nem játszanak, erősíteni kéne.

Nem véletlen, hogy inkább "alulnerfelünk" valamit, mert azt utána még mindig lehet korrigálni további nerffel.

Az egyetlen dolog, ami felmerült, hogy a pörgősön a Kragoru ezek után már ne legyen tiltva.

Maga a mulligan egy teljesen más téma, az nem egy nerf, hanem egy új szabály. Fél éven át teszteltünk, és ezután döntött róla a tesztelőcsapat, hogy mehet élesbe, mert szerintünk a játék jobb lesz tőle. Ettől függetlenül, szerintem is érdemes lehet majd egy közvéleménykutatást tartani róla, hogy mennyire tetszik a játékosoknak, de nem 3 hónap, hanem legalább 1 év után, amikor már mindenkinek volt ideje kipróbálni, megszokni, látni az előnyeit és hátrányait.
 
En még azert drukkolok, hogy a most csutortoki tesztelesen hatha atbeszelesre kerulnek ezek a dolgok a tesztelőkkel, esetleg kedvező változás is lesz, az még nem lenne keso.
Nekem a Mulligan fáj leginkabb (meg az epikusok utolso hatranyanak eltunese), de osszessegeben is meta-szukules latszik az utobbi 3 honapban a Tier1-2 pakliknal, szerintem jelentos reszben ezek hatasara.
 
Meg lehet kérdezni, mik voltak azok a bizonyos "visszajelzések"?
 
Muligan a tesztek alapján is teljesen inkorrekt és felesleges szerintem. Elég komoly belenyúlás a játék egyensúlyába,így sztem minimum egy szavazást megérne a dolog.
 
Egyelőre a visszajelzések alapján nem látunk okot rá, hogy a változásokat vissza kellene vonni. Hosszabb távon persze bármi lehetséges.
 
Ezekről a változásokról mi a végleges döntés?

Személy szerint nekem a mulligan miatt (is) megcsappant a versenyre járási kedvem. Jó lenne, ha az nem lenne bevezetve.

Ill. az antiraksi nerfje nyilván elég szubjektív, hogy nem tetszik, mert épp egy fókusz deck építgetésében voltam, amikor jött a nerf, de ez anno azért nem lett nerfelve, mert mindenkire vonatkozik, míg a többi követő reakciódrágítása csak az ellenfeleimre (legalábbis úgysem fogok saját lapomra reagálni az esetek 99,99%-ában). Plusz ugye ennél a követőnél az ellenfél is tudja, hogy nem fogok rá kánterelni, tehát van azért hátránya is ennek.
 
Mondjuk legalább a kezdés jogának eldöntése átkerült a narancslapok működése elé, talán az a fontosabb ebből a szempontból.
 
A kapcsolódó hozzászólások alapján (ld. lejjebb) pontosítottuk ezt, a Kódex a végleges.
 
Ha megnézem a hivatkozott kódex pontot (28-as), akkor utolsó lépés, hogy dönt a kezdésről az, akié a kezdés joga.
A cikk viszont azt írja, hogy erről korábban kell dönteni.

Hibás helyen van a kódexben vagy hibás a cikk?
 
Igen, ez már az eredeti szabályban is hibás volt, és ezt nem javitottuk, hogy a szabálylapokat nem minden egyes játszmában, a keverés után fedjük fel, hanem a játék legelején. Korrigáljuk hamarosan, köszi!
 
UP
 
A kezdes atdolgozasa (egyben Mezo es Korlatozas kivetel-kepzes ) soran anomalia lepett fel (kesobb tudom meg, hogy az ellenfel Mezozik, mint hogy mar ki kellett szednem lapokat belole).

28.2. A Semleges csatamező szabálylapok hátránya, hogy az ellenfél átnézheti a paklinkat, kivehet, és félretehet belőle lapokat. Ezt kell elsőként megcsinálni, még a meccsek elkezdése előtt, ha van ilyen.

28.3. A játékosok kockadobással meghatározzák, ki fog dönteni az első játékban arról, hogy ki kezd. A további meccsekben a döntés felváltva történik, nincs újabb kockadobás, a második meccsben a másik játékos dönt, a harmadikban megint az, aki a kockadobást nyerte.

28.4. A paklik megkeverése után a játékosok egyszerre felfedik szabálylapjukat és/vagy követőjüket, valamint az általuk esetlegesen használt céheket.
 
Igen, látom én is... nagyon erős és kreatív lap. Csak nincs szabályozva.
A baj csak, hogy fixen nerfelve lesz, ez egy lapos nyerés így, hogy nincs maximalizálva a sebzése és ez K végtelenre dolgozik, dolgozhat...

Bár fix, hogy a barna dekkeben használni fogom, ott még erősebb, az amúgy is a csontokra épül, piros benne van Sola miatt, kék meg a céh miatt... Dimenziócsere alternatívát kapott
 
Szerintem ők már a most bemutatott főnixxel is próbálgatták. Mondjuk azzal nem nehéz nyerni, ha kifér.
 
Ezt a kommentet nem értem, azt írod az első részben, hogy nem nyert 16x, majd utána írod, hogy végül nyerhett is...

A számot nem én találtam ki:

73. Miklós (előzmény: IstvanLeitner 69.)2022.05.19. 15:05  A K2-vel kipróbáltuk, emlékeim szerint 16:0-t ment a pakli vagy valami hasonló.

Azért jó lett volna, ha nem csak epikusok ellen (hard guess, de sztem ott van) tesztelitek, mert a korábban említett 7 szabálylap ellen fixen nem tudna így nyerni. És csapjuk hozzá a VH-t is az ősmágiával...

Sajnos ez egy meddő vita, sokkal egyszerűbb és őszintébb lett volna megmondani, hogy nem szeretnétek Változó környezetet látni az asztalokon (kíváncsi leszek hány db lesz a köv 3 hónapban, remélem végül nem nekem lesz igazam).
Szintén partalanná teszi azt, hogy ÉRVELNI próbálok egy koncepció mellett, hogy ne legyen azonnal kiherélve (lehetne fokozatosan is), de -elnézést én így érzem- mondvacsinált, rész válaszok érkeznek.
 
Nem, nem nyert 16x egymás után az első körben Te ugye ezt írtad.

De az, hogy 16-ból 16x nyert, és ez simán kijöhetett az 1. körben is (ugye saját körben +2 vp, ellenfél körében is +2 vp) megmutatta, hogy a K2 sajnos túl csekély nerf lenne.
 
A korábbi kommunikációk arról szóltak, hogy A fájdalom szépségéhez (is) az első körös nyerés miatt nyúltatok.

Csak egy, általad írt komment:
"Nerfre alapvetően 2 esetben van ok: ha valami túlzottan dominál egy versenyt (emiatt van a csatamező állandó célkeresztben), vagy ha 1. körös pörgéseket, győzelmeket tud generálni - a mostani nerfek pontosan ilyen eseteket kezeltek."

Bátorkodtam feltételezni, hogy logika van a tesztelés és a nerf oka között. Így jutottam erre a felvetésre ...
 
Hol olvastad az, hogy az első körben?
 
K2-vel az ELSŐ körben, nerfelt antiraksival? 16-0-ra?
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.