Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - 11. kiadás július 18.
A pillanat képe
Ládákat őrző csapdák
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Ha egy labirintusban őrizetlen ládát találsz, sokszor még nem vezet egyenes út a benne lévő kincs megszerzéséhez. Az ősi relikviákat ugyanis előszeretettel őrzik olyasféle mechanikus szerkezetekkel, melyek akkor lépnek működésbe és okoznak maradandó kárt, amikor óvatlanul kinyitsz egy ilyet.
Nézz szét a galériában!
Beholder Webbolt- Ünnepi munkarend 2020.08.15. - 08.23.
Eldüen - új HKK blog
Kelet-Magyarországi HKK Találkozó - 2020. augusztus 14-16.
HKK Legendás cél
Nyári akció! - 2020.07.30. - 2020.08.17.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2019
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - Hatalom Kártyái - 11. kiadás

A lista folytatása...
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (6950)
Eldüen - új HKK blog (25)
Lapötletek (64400)
Zarknod visszatér VÚ kódok (81)
HKK kérdés? (45253)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28293)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Igen, mivel az új Kódex fejezetet Leira hívta életre, főleg mivel volt pár hasonló lap korábban is, annyi kérdést kaptunk, hogy látszott, ideje végre szabályt alkotni rá.

A Pura Vecz egyébként nem ugyanez a kategória, ő varázslatot ismétel, nem hatást, ez a szabály őrá nem is vonatkozik. Más kérdés, hogy lehet, hogy a Kódex szabályt akár ki is lehetne terjeszteni varázslat megismétlésére is, végülis a mechanizmus eléggé hasonlatos.
 
Sziasztok!

Kicsit utána nézegettem a dolgoknak és ez a hatás megismétlése (http://kodex.hkk.hu/onl/#106) a 2019. decemberi Kérdezz-felelekkel került be a Kódexbe:
http://beholder.hu/?m=hkk&cikk=28507

Ezek alapján a Pura Vecz (201-as lap és a Szelence tesztelésének megkezdésekor (ha ez valóban több mint egy éve kezdődött) még nem volt ilyen szabály, amire most a FAQ hivatkozik.

A fentiek tükrében én utólagosan kérek elnézést minden tesztelőtől azon kijelentésemmel kapcsolatban, hogy nem értem miért nem a szabályok szerint tesztelnek és a lap szövege miért nem pontos.
 
Varázsdoboz + szelence elég érdekes kérdés abban az esetben, ha a varázsdoboz képességét reakcióként használod. Ahhoz, amit János írt, egy árnyalatnyi kiegészítést tennék csak hozzá. Addig oké a dolog, hogy a felül levő lapot kijátszod reakcióként a varázsdobozzal. Viszont ezután reakciók következhetnek csak, és a szelence hatása nem az. Tehát végigmegy a teljes reakciósor, és csak ezután sül ki ez a nem-reakció kapcsolódó hatás, vagyis ellőheted a pakli tetején levő következő lapot 1 zsz árán. Elvben akár reakcióként is, mivel a varázsdoboz képessége ezt lehetővé teszi, de mivel a teljes előző reakciósor már lezárult, nem nagyon tudsz reagálni vele semmire.
 
Talán úgy lehet legjobban elindulni az ipyen kérdések "házi megválaszolásánál, hogy :" képzeld el, hogy 2 van belőle, és a másik a szelence".
 
Szimpla, nem-reakcio hasznalat eseten: hasznalod a dobozt, es kijatszol egy lapot valamelyik pakli tetejerol. Ha a szelence aktivalast kivano kepessegre volt allitva, akkor donthetsz ugy, ismet elkoltod az 1 zsz-ot, es ismet kijatszhatsz egy lapot valamelyik pakli tetejerol.
Ha a kiszemelt lap a pakli tetejen reakciokent jatszhato ki, vagy reakciokent is kijatszhato, akkor a dobozt reakciokent is hasznalhatod (es kijatszhatod a kiszemelt realciot). Ezutan, ha aktivalast kivano kepessegre van allitva a szelence, ismet elkoltheted az 1 zsz-ot, akar reakciokent is, es ismet kijatszhatsz reakciokent egy reakciokent kijatszhato lapot.
Semmi nem tiltja h ezt ugyanabban a reakciosorban megtedd. De tovabbra sem jatszhatsz ki reakciokent nem-reakcio lapot.
 
Kifordított varázsdoboz + szelence hogyan fog működni a gyakorlatban?
Itt arra gondolok, ha pl reakciót/semlegesítést játszanék ki valamelyik pakli tetejéről.
1) Reagálok a varázsdoboz képességével, majd kijátszhatok még egy lapot(pontosabban ki kell játszanom . ) ? Esetleg a reakciósorban is visszafoghatok(bármikor?) a szelencével ugyanúgy valamelyik pakli tetejéről?
2) Vagy ha a szelencével már nem reagálok(de a dobozzal ugyanúgy reakcióztam), hanem csak kijátszom az egyik lapot, akkor az mikor kerül majd játékba?
Eléggé elterjedt mostanában a dobozka, biztos vagyok benne, hogy pár napon belül belefutunk ebbe a kérdésbe..
 
Passzivizálni akkor kell, amikor létrejönne a képesség, szóval jah, ha a képesség passzivizálást vagy áldozást ír elő költségként, és nincs már ott a szelence, akkor az besül.
 
Én azt továbbra sem értem, hogy a szelence egy duplázó hatást rak a játékba. Ez a hatás akkor is ott van, ha leszedik, feláldozom a szelencét. Ezt követően mit passzivizálgatok? Egy akármit? Vagy egyszerűen besül a képesség? Vagy félreértem és a duplázás a szelence képessége és megy vele, ha kikerül a játékból?
 
Szerintem talán annyiban érdemes lehet a korábbi faq-t megigazítani, hogy a mesterrel megismételt Elhibázott varázslat hatásának is a feltétele a kockadobás, tehát megismétléskor ismét dobni kellene.
Azt kellene megértenie mindenkinek, hogy per pillanat egy új hatásmechanizmus, és az őt szabályozó keretek megszületésének vagyunk a tanúi. Amikor a semlegesítés, a zanszilánk vagy a védekezés szabálya, mint új játékmechanizmus született, azoknak is idő kellett a letisztuláshoz.
 
A főnix halála kérdés a Zarknod bilincse "mellett"-re vonatkozott.
Nem szedi le az asztalt, mert a kijátszója nem tudja a feltételt/költséget teljesíteni (ti. bilincs mellett nem tud keresni).

A korábbi Leira szelencéje - Pura Vecz, a mester párhuzamra visszatérve:
Szerintem a mester egy azonnali/általános varázslat hatását hozza létre még egyszer. Ez is hatás megismétlése, és a megismételt hatás a mester saját hatása lesz. Azért nem vetődött fel eddig a költség kérdése, mert nagyon kevés olyan azonnali/általános varázslat van, amelynek a teljes hatásához további költség kapcsolódik. (Pl. a Zan szertartás épp ilyen). Szerintem ezeket az extra költségeket Pura Vecz-nél is ki kell fizetni.

(Itt jegyzem meg, hogy a triviális kérdésekben továbbra is segíteni fogok, és szívesen segítek a versenybíróknak is, ha igénylik. Fontos és "billegős" szabályértelmezési kérdésekben azonban csupán véleményt formálok.
Ezt minden esetben jelezni fogom a "szerintem" nyomatékosított feltüntetésével.)
 
Akkor mostantól a Pura Vecz is így működik?
 
Leira szelencéjére visszatérve még: a lap szövege ugye azt mondja, hogy a hatás duplán érvényesül. Ez szó szerint azt jelenti, hogy a hatás duplán, azaz kétszer fog érvényesülni, vagyis létrejönni. De a másodjára létrejött hatás már a szelencétől fog eredni. Sajnos, azt nem lehet belemagyarázni, hogy csak egy hatás lesz, de az dupla hatásfokkal, mert ilyen nincs a HKK-ban, és nem is akarunk egy lap kedvéért egy új szabályt és hozzá tartozó fejezetet nyitni, főleg, mert ahhoz így nekifutásból lehetne még 100 pontos FAQ-t írni.

Ami ugye kérdéses pont még, hogy miért kell kifizetni a második esetben az esetleges költséget. Egyrészt, maga a hatás ismétlés szabálya már annak idején is nagyon sok munkaóra után lett véglegesítve, az összes, ilyen ismétlő hatással működő lapot figyelembe véve, mert így volt ésszerű a dolog, és az a szabály világosan kimondja ezt. És akkor meg is egyeztünk abban, hogyha azt akarjuk, hogy egy ismétlő hatás ingyenes legyen, akkor azt külön rá kell a lapra vezetni.

Másrészt, ingyenesen létrehozni (akár jelentős) költséggel bíró dolgokat sosem jó. Ennek beláthatatlan következményei vannak, a HKK legbrókenebb kombói, tiltásai sokszor az ilyen ingyen dolgokból jöttek. Tehát a FAQ marad, amíg nem talál valaki ellentmondást a szabályokban.

Nézzük akkor most a konkrét kérdéseket:

"Hogyan működik őshangya ostromgéppel? Teppelem, adok egy quwargot először, aztán dobathatok?"
Igen, pont úgy, mintha 2 őshangya ostromgépet lenne. Elforgatod az ostromgépet, az ellenfél kap egy H.quwargot, utána elforgatod a szelencét, és az ellenfél dob.

"Másik pedig Sivarával hogy működik? Keresem Sivarát, aztán kereshetek egy szelencét / bármit?"
A felvetés jó, hiszen ha áldozni a szelencét kell, akkor miért ne lehetne szelencét is keresni... Ha azonban jobban megnézed, ez nem így működik. A másolt képesség egy, még a pakliban levő Sivaráé. Ezt a képességet duplikálod. A képesség célpontjait az ismétléskor ugyan megváltoztathatod, de a képességet aktiváló lap ugyanaz marad. A Sivara, amit az előbb előkerestél. Mivel az ismétléskor a lap már a kezedben van, már nem tudja még egyszer használni azt a képességét, hogy keresd őt elő a pakliból (hiába mondja a 106.7-es pont, hogy a korlátot ismétléssel át lehetne lépni). Szóval Sivarát sajna nem érdemes szelencézni.

"A főnix halála leszedi az asztalt mellette?"
A főnix halála egy általános varázslat, ezeknek ez "képessége" csak további költsége. Duplikálni szelencével ilyet nem tudsz. (Az áramlása ugyan képesség, de arra sem működik, hiszen nem tudod visszakeverni a kezedből a pakliba, se az eredeti lapot, se a szelencét...)
 
Szerintem tiltsd ki a lapot, és akkor nincs gond
 
Sziasztok!

A szerdai Exes verseny felé közeledve egyre több kérdést kapok azzal kapcsolatban, hogy fog működni a Leira szelencéje. Várható hétfő estig legkésőbb újragondolása a megjelent FAQ-nak? Mert ha nem, úgy szeretném tisztázni a játékosok felé, hogy a FAQ alkalmazva lesz-e vagy sem.
 
Igen, de azért megkérdezem, HÁTHA más volt a kiadói szándék...
 
Van olyan aki a fázisokkal is bajba van. Az elején kellene kezdeni.
 
Igen bilincs mellett eláramoltatod amugy kuka
 
És lenne is egy kérdésem a Bilincs miatt...
A főnix halála leszedi az asztalt mellette?
Ugyanis a Keress ki... szöveg után kettőspont van, ami gondolom vagy feltétel vagy költség. De nem tudom teljesíteni... így akkor kuka a lap?
 
Én sem bántani akarok senkit, de ideje lenne már, hogy legyen köztük valaki, aki tud fogalmazni rendesen
 
Addig erőszakoljuk szegény lapot amíg tiltásra kerül.
 
Üdvözletem!

Megszeretném akkor itt is kérdezni, a szelencével kapcsolatos kérdéseimet.

Kettő kérdésem támadt a lappal kapcsolatban, mindkettő aktiválásra:

Hogyan működik őshangya ostromgéppel?
Teppelem, adok egy quwargot először, aztán dobathatok?

Másik pedig Sivarával hogy működik?
Keresem Sivarát, aztán kereshetek egy szelencét / bármit?

Köszönöm előre is a kérdésekre a választ

Oh igen. Nem véletlen tettem fel ezeket a kérdéseket, sajnos nekem koránt sem egyértelmű, hogy mit akart a kiadó ezzel a lappal kapcsolatban. Ezek tök logikusnak tűnnek, így ha valaki válaszol erre, az valami hivatalos kódex-szel / faq-val alátámasztott válasz legyen kérem szépen. Köszönöm!
 
Most nem a tesztelők ellen akarok beszélni, de szerintem az nem egy valid érv, hogy így teszteltük. Sőt engem ez kifejezetten idegesít. A lapok a ráírt szövegük alapján működnek. Ha el lett rontva a szövegezés, akkor így jártunk... Ennyi és pont.
 
Jogos, Pura Vecz is így van játszva.
 
Ez örvendetes. A Szelence FAQ-ban is lehet szó esetleg átgondolásról? Nem igazán értem(sokakkal együtt), hogy hogyan sikerült ide bekavarni a képesség esetleges költségeit, feltételeit. Az én olvasatomban(és a tesztelés alapján is) itt a következő történik:
aktiválom a Szelence képességét, ami a FAQ szóhasználatával élve "vár" a megfelelő hatásra. Elköltöm a költségeket, teljesítem az esetleges feltételeket(pl. kötelék mutatása), létrehoztam a hatást, nagyon ügyes vagyok. A Szelence ezt megduplázza, és kész(létrejön még egyszer, választhatok más célpontot). Szó sincs szerintem arról, hogy az egész procedúrát létrehozná még egyszer, költségekkel együtt. Megnéztem most a Pura Vecz alatti FAQ-kat, és ott sincs szó arról, hogy még egyszer ki kéne fizetnem a varázslat költségeit. Vagy itt arról van szó, hogy a "duplán érvényesül" helyett "még egyszer létrejön"-t kellett volna írnunk a lapra? Mert akkor talán jobb lenne ezt az egy apróságot korrigálni a lapon, mint a kieg egyik legérdekesebb és legerősebb lapját így degradálni, hogy eddig összesen 2-3 versenyen játszhattunk vele.
 
jaja, sőt, kézből eldobásra sem (pedig korlátba varázsrépa mellé igen finom)
 
Kérdeztétek, mi van akkor, ha egy FAQ hibás, erre írtam, hogy nincs nagy probléma, észreveszitek, a fórumban jelzitek, és javítjuk.

Na a xenomorf életvadász ilyen bevallom a FAQ írásakor ellenőrzésekor annyira lekötött a Leira szelencés ezerféle kivétel meg a többi, bonyolultabb kérdés, hogy elsiklottam efelett a triviális FAQ felett. Természetesen igazatok van, a lap leírja, hogy mi van akkor, ha nincs 2 egyforma típusú a lap (meg kell mutatni a kezét), tehát ilyenkor nem kell egy általános szabályban választ keresni, mi a teendő, mert a lap megmondja. Ha nincs, csak 1 lapod, vagy nincs 2 azonos típusú, nem dobsz semmit, csak megmutatod a kezed. Elnézést kérek a tévedésért, hamarosan javítjuk!
 
Erre írt Bálint nekem egy tökéletes példát "Valaki lefest egy falat de biciklizesnek nevezi attol az még falfestés"
 
Még egy ami nem teljesen világos: leira szelencéje most már jelenésekre és áramlásokra egyáltalán nem működik? Ugye előbbinél vissza kell kevernem a lapot, utóbbinál meg gyűjtőből a semmibe rakni.
 
Én tervezek tartani Tiltott mágia versenyt Székesfehérváron. Már készül a tiltó lista hozzá.
 
A Víziókra rá van írva, hogy Keress ki, így ez egyértelműen keresés.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.