Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
A Kreátor műhelyével bevezettük a 2 altípusos etnikumokat. Mit gondolsz ezekről?

1.) Nagyon szeretem őket, minél több lénynek legyen 2 altípusa!
2.) Ahol van értelme, jöhet, de nem kell túlzásba vinni.
3.) Elég lesz lassan, maximum nagy ritkán legyen ilyen.
4.) Nem HKK-zom, csak szavazok.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Homokdűnék november 20.
HKK Negyedszázad október 23.
A pillanat képe
Feltámadás
(Túlélők Földje varázslat)
Küldd el képeslapként!
A Feltámadás varázslat az isteni hatalom kiterjedése, az örök élet titka. Ha magadra mondtad, nem kell többé attól tartanod, hogy egy-egy vérmesebb csata után Leah árnyvilágában fogsz kikötni.
Nézz szét a galériában!
Homokdűnék lapelemzés – 2. rész
Homokdűnék lapelemzés – 1. rész
Homokdűnék a lapkeresőben + kódos lapok a BDV-ben
Homokdűnék bemutató – 3. rész
Homokdűnék friss információk

A lista folytatása...
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Szörnyverem
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Buja dzsungel
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Elfeledett barlangok
Termékismertető - HKK - Zén 2. expedíciója: Kísért a múlt

A lista folytatása...
Homokdűnék lapelemzés – 1. rész (23)
[HKK Piac] Eladó gyűjtemény (9439)
[HKK Piac] Régi lapok (1432)
[HKK Piac] Eladó lapok (141561)
[HKK Piac] Lapokat keresek (28328)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (7114)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Tisztelt Jancsár János!

Szerintem Ön ezt túlreagálja. A fórumon akik írtak tesztelők, szimplán azt nehezményezik, hogy a játék 2 "atyja", akik nem aktív játékosok, és egy "külsős" ember, nélkülük hoz meg olyan döntéseket, amiket ők "másképpen" játszottak.
Szerintem senki se várhatja el, hogy az Ön által összeollózott Kódexet elölről-hátulról tudja, kivéve, ha valakinek ez az "élete".
 
Nos, nem szeretnek kozellensegge valni, es nyilvan nem vagyok nelkulozhetetlen...
Van itt sok remek jatekos, aki sokkal jobban ert a jatekhoz nalam.
Komolyan fontolgattam, hogy aktivan reszt veszek a tesztelesben a jovoben, hogy elejet vegyuk az effele szabalyertelmezesi kulonbozosegeknek.
De ezek utan biztos, hogy nem leszek semminek a kerekkotoje. Ha nelkulem jobban megy minden, akkor inkabb koszonettel, de felreallok.
Sajnalom, hogy csalodast okoztam, azt hittem segitek. Tevedtem. Itt mindenki jobban tudja, mi a helyes. Nincs itt ram semmi szukseg.
Tobbe nem kell megharcolni velem semmit. Majd beallok en is a kritikusok koze. Az sokkal egyszerubb.
A jovoben legyetek kedvesek mast keresni a kerdeseitekkel.
 
Leira szelence-re írt 6-7-es pont szerintem nagyon fura és a a lap szövegéből egyáltalán nem ez jön le.

"... duplán érvényesül ...", Pura Vecz-nél "... még egyszer érvényesül ..."

Pura Vecznél se kell elköltenem a varázslat költségét megint.
A Leira szelencéje az egy automatikus képesség, mint a Pura Vecz képessége, nem dönthet róla, hanem a következő dolog duplán, mégegyszer érvényesül. Egy automatikus képességnek/hatásnak tudtommal nincs költsége.

Persze találtam ilyet a kódexben: (ez most került bele?)
106.3. Aktiválást kívánó képesség megismétlése, vagy hatásának létrehozása nem kötelező.
106.4. Az aktiválást kívánó képesség, vagy annak hatása csak a kör megfelelő fázisaiban, és az esetleges költségek megfizetésével ismételhető meg.

A kódex ezen két pontja alapján érthető persze, de rettentő furcsa, így a lap működése. Ezt akkor a lapra rá kellett volna írni, hogy ha aktiválást kívánó képességet akarsz duplázni, akkor annak költségét ki kell újra fizetni...


A főnixel egyet értek a lényeg, hogy hány lapot szedett le az asztalról, helyszín nem lap, pont. Nem a gyűjtőben számoljuk meg, ahol már lap, hanem még a hatás létrejöttekor megszámuljok a lapokat és utána rakjuk gyűjtőbe, ennyi.
 
Szabolcs elég jól összefoglalta azt, hogy nekem is mi a gondom vele (bár lentebb le is írtam: egészen nyugodtan lehetne ezt úgy értelmezni, ahogy játszottuk, kiegészítve egy ponttal a kódexet).

Mert azért lássuk be: itt nem arról van szó, hogy a lap 0 csontos volt, de 1 zanszilánkosként lett kiadva és ezen akadunk fenn, mert ez tényleg egyszerű elrontása lenne a dolgoknak...és akkor még olyanokra választ se kaptam, hogy mi és milyen logika alapján indokolja gomakékat, vagy mégis milyen logika alapján történt a főnix UR FAQ?
 
Azt azért tegyük tisztába, hogy a Leira szelencéjének szövege nem azt írja amit a FAQ ráhúz. És az, hogy a kódex írója talált a kódexben 1 részt, aminek a végeredménye _hasonlít_ a szelence képességére, és mint legközelebbi hasonló szabálypont erre lett ráfeszítve a lap, azzal mi nem tudunk mit tenni.

106. hatás megismétlése kiegészítés: "A fenti szabálypontot alkalmazni kell valamennyi, hasonló megfogalmazású lapszövegnél (pl. "megint létrejön", "újra" vagy "még egyszer érvényesül", "újra használhatod" stb.)."

Vegyük észre, hogy Itt ÚJRA létrejövésről van szó. Ami végeredményben lehet, hogy hasonlít a DUPLÁN létrejövésre, de rohadtul nem ugyan az. Az még csak mutatóban sincs itt, hogy "kétszer érvényesül" minden példa jövőbe mutat: megint, újra, még egyszer.

A nagy különbség: A faq szerint: lőhetek egy puskával 2-szer egymás után és ez ugye még 1 lőszerbe kerül. A tervezői szándék szerint: lövök 1 puskával egyszer és kétszer annyi lövedék csapódik be. Az egyik a startnál módosít a másik a célnál.

A leira szelencéje egy hatás sokszorozó lett volna, nem pedig ismétlő. Nem azt írja hogy megint használhatod.

Csak egyszerűbb bekalapálni egy meglévő fiókba, mint írni egy "forrás sokszorozása". Alpontot hozzá a kódexbe.

Az már csak mellékes, hogy ha jól emlékszem úgy volt tervezve, hogy ne dönthess róla, hogy aktiválást kívánóra vagy kijátszáskorira sül ki, hanem ami előbb jön. Illetve egy forrás lett volna amit csinál, merthogy 1 képesség marad, csak duplázva jön létre.
Szóval (pl. szerintem) ez inkább egy módosító automatikus reakció lenne, ami lebegő hatásként vár arra, hogy kisülhessen. Ha jön egy lap vagy aktiválást kívánó hatás, amire el tud működni, akkor ezt megteszi, de ha ebbe valaki belecounterel, akkor a szelence képessége elégett, mert megfogták előle a hatást.
Természetesen nem volt tervezve, hogy bármilyen extra költséget kelljen fizetni vagy feltételt teljesíteni, mert ugye nem újra használati lehetőséget adunk (startnál duplázás), hanem beduplázzuk az eredményt (célnál duplázás).

(Még mielőtt, bárki bármi rosszat feltételez: nem én találtam ki a lapot és bőven tettem érte, hogy gyengüljön illetve találtam vele durva önexploitot, amit ki is szedtünk.)

Többi faq:

A bilincs alól kivenni az olyan lapokat, mint a Szem szimbólum meg a Gomak szerintem nem volt túl jó ötlet és félek, hogy ebből lesz valami exploit előbb utóbb. Pláne, hogy a jelenlegi lapkeresővel nagyon nehéz végigkeresni a készletet, hogy mindenféle szövegezéssel megtaláljuk az összes lapot, ami pakliból gyűjtőbe dob lapot a "keres" kifejezés nélkül.

A konfliktus egy 4 éves lap, már akkor meg volt magyarázva, nem értem mit keres ebben a faq-ban.

A főnix spell értelmezése érdekes. Azon múlik a dolog, hogy az asztal, vagy a gyűjtő számolja-e a gyűjtőbe kerülő lapokat. Mert igaz, hogy az asztalon és kijátszás közben a sík az nem lap, de mindenhol máshol pontosan ugyan olyan lap, mint akármelyik másik.
És mivel gyűjtőbe került lapot számol a spell nem pedig asztalt elhagyó lapot, vagy olyan lapot amire hatott a leszedés szerintem ez a faq pont is hibás.

Akkor lenne igaz, ha a főnix spell releváns sora így nézne ki: "..fióka lapot, amennyi lapra hatott"
Mert amikor hat az asztalra, akkor a sík még valóban élvezi a "nem vagyok lap" védelmet. De mihelyt bepereg a gyűjtőbe ez nincs többé. És a gyűjtőbe bekerült (múltidő) lapok számát nézzük, nem pedig az "amennyi lap ettől gyűjtőbe fog kerülni, vagy kerülne" számot.

Üdv: Kyb
 
hát nem tudom, én szerdán Ex-ben úgy játszottam, ahogy teszteltük, azaz simán dupláztam be vele költséggel bíró képességet, senki nem bírózott, hogy költsem el újra a költséget
sőt, akivel beszélgettem a lapról, se mondta, hogy újra el kell költeni a költségét
szóval úgy tűnik a faq-ig más sem volt ezzel tisztában, csak most sikerült találni valamit, amiért lehet szidni a tesztelőket...
 
A kódex olyan, mint egy vers. Elolvashatod százszor, egy hónap után már nem fogsz rá emlékezni, illetve csak a költő érti igazán, hogy mire gondolt.
 
A kodliderc szovege nem altalanossagban olcsobbit valamit, hanem kifejezetten a kodkeresesre vonatkozik.

1.4.2. Egyes lapok, illetve egyes laptípushoz vagy lap-altípushoz, esetleg lapok egy-egy csoportjához tartozó különös szabályok figyelmen kívül hagyhatják, megváltoztathatják vagy felülírhatják a játék alapszabályait és egyes részletszabályait

Szamos ilyen lap van a jatekban, hadd ne soroljak peldakat.
 
János, a Ködlidérc szövegét nem kell kiegészíteni egy mindenképpen-nel emiatt? Mert jelenleg hiába játszom ki, nem viszi le 0-ra a költséget.

75.2. A ködkeresés költsége semmilyen módon nem módosítható, és nem helyettesíthető.
 
Nem akarok senkit megbántani, de teljesen abszurdnak érzem, amikor azon megy a "s...panaszkodás" tesztelői oldalról, hogy de mi egy éve nem így teszteltük és kidobott munka. Ez nekem olyan, mintha otthon barátokkal tesztelnék egy paklit (valahogy), majd éles versenyen kiderülne egy lapról, hogy tök rosszul használtam. Háboroghatok én is, hogy de akkor ez kidobott munka volt az otthoni tesztelés, meg miért nem igazítjuk hozzá a szabálykönyvet, hogy úgy működjön ahogy én akarom, de azért ha mélyen magamba nézek rá kell jöjjek, hogy én voltam a "hülye", hogy nem olvastam el a szabály és nem a szerint játszottam a lapot. E mellett a kutyát nem fogja érdekelni, hogy én rosszul játszottam eddig. Ugyanígy valahogy engem se tud meghatni, ha egy tesztelőtől olvasom ezt. De ez is csak egy vélemény (valszeg ez se érdekel kutyát se)
 
A Szelence duplázása miatti költség kifizetéshez a lent írtakhoz a Mithril gólemet meg az Azbesztsörényű pegát is megemlíteném amik talán szintén várhatóak még versenyasztalon.

Két asztalon maradó lap kombója talán nem olyan veszélyes h emiatt ennyit bukjon az egyik lap. Gakk-Sziturena páros sem kapott semmilyen szankciót. De persze ez is csak egy vélemény a sok közül.
 
Értem!

Én csak szeretném, hogy az új hobbim jó kezekbe kerüljön, emiatt is gondoltam megkérdezem, amit.
 
A Helyszínes dolog szerintem elfogadható ahogy János írja. Mióta vannak helyszínek (létsíkok kieg), azóta nem tekintjük őket játékban lévő lapnak.
 
4.7.9. Ha egy lap vagy szabály szövegében a „gyűjtőbe kerül” megfogalmazás szerepel, annak megjelölése nélkül, hogy pontosan honnan kerül a lap a gyűjtőbe, ott ezen a szókapcsolaton asztalról való gyűjtőbe kerülést kell érteni.

A helyszin nem szamit asztalon levo lapnak, ergo nem szamit asztalrol valo gyujtobe kerulesnek. De ezt a faq is irja.

A hatas megismetlese pedig azert nincs ingyen, mert igy elebe megyunk azoknak a nyafogasoknak, amikor egy horror koltsegu kepesseg hatasanak ingyenes duplazasa aranytalan elonyt general. Hosszu tavon ez szolgalja a jatek erdekeit, meg ha ezt adott esetben nehez elhinni, vagy elfogadni.
Harmadszor is hangsulyozom, ezek nem uj szabalyok. A Kiadot semmi nem akadalyozza abban, hogy egy hatas megismetleset ingyenesse tegye. Csak ezt ra kell irni a lapra. Utana meg majd lehet kitiltani, mikor megjon ra kombo. Akkor meg azonmegy majd a siras.

Lentebb feltunt, hogy dehat Leira is ingyen ismetli a hatast... szo sincs rola. Leira nem hozza letre ismet, csak atiranyitja azt. Eseteben csak egyszer jon letre a hatas, es annak is ki kell fizetni a koltseget.

Megjegyzem azt is, hogy egy faq hosszas merlegeles utan szetik (ez is igy jott letre), nem ad hoc jelleggel, otletszeruen. Peace!
 
Fluxusgen E-s képessége (vagy kijátszáskori ha nincs kötelék hozzá) és varázsdoboz is ZSZ költséggel rendelkezik.

Nyugodtan rá lehetne húzni erre, hogy nem hatás duplázás, annyi van ráírva, hogy duplán érvényesül, csak egy kis rugalmasságra van szükség.

Illetve emellett továbbra is érdekel, hogy mi szükség (és mi alapja?) volt a Gomak és társai változtatásának.

Valamint a főnix boardclear miért nem ad helyszín után fiókát.
 
Mert a pálya széléről nagyon jól tudok focizni és nem szeretném, ha ez az idilli kép megdőlne.
 
A quwarg kepessege 3 reszbol (ha ugy tetszik, 3 mozzanatbol all).
1. Megnezheted az ellenfeled kezet es a paklijanak felso 5 lapjat. A lapok sorrendje nem valtozhat.
Ezt vegre tudud hajtani bilincs mellett.
2. Kicserelhetsz 1 lapot... mivel itt szerepel, hogy ez (kereses), ezt bilincs mellett nem hajthatod vegre.
3. Dobd el az ot lapot... ezt megint vegre lehet hajtani.
Tehat bilincs mellett a quwarg motyogokat megszegyenito modon dobatja a paklit. Pont.
 
János, a Zavarkeltő quwarg, hogy működik bilincsben?
 
Tisztelt Demetriusz!

Ha Ön ilyen felkészült, miért nem szerepel a tesztelői gárdában? Nagy szükség lenne az ilyen tapasztalt és minden szabályt ismerő emberekre, biztos vagyok benne!

Üdv. SK
 
Az esetek kilencven szazalekaban fel se fog merulni ez a faq. Abban a nehany ritka esetben, amikor meg szukseg lesz ra, akkor egy koherens, a szabalyokkal egyezo utmutatast ad. Kena adni eselyt a lapnak talan.
Ismet megjegyzem, nem uj a szabaly. Es nem a szabalykonyvet kell a lapokhoz igazitani. (Bar ez is megtortenhet adott esetben).
 
szelence be lett nézve, de esetleg a faq kiadása előtt nem kellett volna megkérdezni a tesztelőket, hogy mi volt az elképzelés a lappal? főleg, hogy egy szökőévente előforduló dolgot csinál
szerintem inkább jöjjön egy szövegmódosítás, hogy úgy működjön, ahogy tesztelve lett, minthogy ez a faq érvényben maradjon
 
ez kb. olyan hogy a búzamesterre vagy a fluxusgenre sincs ráírva, hogy a fizetős képessége aktiválást igénylő képesség mert ugye kijátszásakor fizess és lesz valami a lap szövege...mert fizetni kell ezt egy szabályból következőleg aktiválást igénylőnek minősül, én aki ugye nem olvasta el a kódex erre vonatkozó pontját meglepve tapasztaltam ezt és picit értetlenül néztem...
Ezért kellene a Professzor urat is bevonni, vagy jobban átnézni a vonatkozó pontokat.
Bár lassan tényleg le kell doktorálni belőle előtte
 
Én nagyon szívesen részt veszek a tesztelés folyamatában is, hogy ne "játsszátok 1 éven át" folyamatosan rosszul a lapokat és/vagy hogy tényleg az legyen ráírva az adott lapra, amit a tesztelőcsoport szeretne, hogy az tudjon.

Sajnálom, ha nem találkoznak a szabályok a teszteléssel, de erről nem én tehetek.

(Azt is nagyon sajnálom, hogy megából a tesztelésből effective nem tudok részt vállalni, mert fizikailag ez nem megoldható.)

Amúgy most semmilyen új szabály nem született. Ez a faq csak rámutat a korábbiakra. Mind kiolvasható a Kódex-ből.
 
de mégis a lap melyik sora utal arra, hogy ki kell fizetni a költséget?

"...duplán érvényesül (ha volt költsége, ki kell fizetned"

Vagy érted bármi hasonló szövegezés. Nincs rajta--->nem véletlen, nem így lett tervezve, nem így lett tesztelve.
 
De minden bántás nélkül esetleg a tesztelők nincsenek tisztában a nagy könyvben foglaltak összes pontjával? Mert ahogy látom sok ezekből írva vagyon hogy működik. Nem új dolog. Az hogy mennyire logikus el lehet vitatkozni, de attól a szabály az szabály...
Értem én hogy lassan le lehetne diplomázni a kódexből, de ha egy-egy különlegesebb képességű lapnál nagyobb figyelmet kapna az a nem kis könyv és a fődoktor(bocsi János)...
 
 
"6. A hatás megismétlésére vonatkozó szabályok szerint, ha az aktiválást kívánó képességnek volt költsége, akkor azt is újra ki kell fizetni ahhoz, hogy a hatás is még egyszer létrejöjjön"

Milyen jó hogy nem így teszteltük a lapot 1 éven át

Ezt mégis mi alapján? Leiránál sem kell kifizetni semmit...ott kifizette az ellenfél a költséget, itt meg kifizettem az alapnál. Egy szóval nem lett ráírva a a lapra, hogy ha volt költsége, nekem is ki kell fizetnem...


A keresés meg no comment, éveken keresztül úgy volt tolva gomak, szem szimbólum stb hogy keres és nem működik bilincs mellett, ez megint tök érthetetlen variálás, mint a gyógyi motyi VS UR bűbájok

Ja és a főnix leszedés is hibás: miután gyűjtőbe került a helyszín, utána számolom hány lap került oda, tehát adja a fiókát.

Mi lenne, ha ezekbe az egyébként egyáltalán nem elhanyagolható kérdezz-felelekekbe bele lennének vonva a tesztelők is, akik actually játszottak a lapokkal? Mert ez így olyan, hogy kitesztelünk valamit hosszú hónapok munkája során, aztán bocs nem tetszik/én máshogy látom és 1 perc alatt tönkre van téve a munkánk....
 
Egyszerre egy "szelence általi duplázásod" lehet érvényben. Egy újabb szelence, vagy a szelence ismételt használata felülírja az addigit.
 
Hogy szaporítsam a kérdések sorát: A szelencénél az első pont alapján így ha pl. a kijátszáskorit választom, akkor a lap szövege végén lévő "egy ilyen hatás" csak a kijátszáskori duplázásra vonatkozik?

Vagyis ha használom mégegyszer a szelencét aktiválást kívánó hatást választva mit fog következőnek duplázni? Az eredetileg választott kijátszáskorit, az aktiválást kivánót ami felülírta az elsőt vagy mindkettőt duplázza mivel az "egy ilyen hatás lehet érvényben" feltétel külön-külön vonatkozik rájuk?
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2020
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.