Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Káoszteknőc
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"AHHH, a káoszteknőc! Gigantikus méretű szörny, sebezhetetlen páncélban. Nagyon hatékonyan kell támadnod ahhoz, hogy a néhány, sebezhető részén keresztül komoly kárt tudjál benne tenni. Egy jól irányzott ütés a fejére, amikor kidugja, egy szúrás a lába mellé, vagy egy prezíc vágás a farkára - megteszi mindahány. Ha a káoszteknőcöt fel tudják bosszantani, hatalmasakat harap, de egyébként békés jószág. Pedig sokan vadásznak rá, hiszen páncélja igen hasznos alapanyag." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
Legendák Viadala fontos tudnivalók
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló
Tavaszi MondoCon 2024.Április 27-28. Budapest
Hétvégi verseny és Legendák Viadala
Legendák Viadala paklibeküldés

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Legendák Viadala (44)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8142)
Lapötletek (64959)
HKK kérdés? (47085)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (9)
Hétvégi verseny és Legendák Viadala (31)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | ...
Nézet:
Ha jól emlékszem erre nemrég még az volt mondva, hogy az izomból eredő "egyszeri" gyógyítást elveszi, de a max. ÉP növelést nem.
 
Igen, az ősvillám amulettel meg tudsz akadályozni egy forrást, ami izmot rak lényre.

Az oázisfészkelő vs izom egy iszonyú trükkös kérdés.
Az izom ugye valóban gyógyítás, mivel növeli a lény ÉP-jét, de itt nem igazán tudod kettéválasztani ezt a 2 dolgot, hogy megnöveled a lény max ÉP-jét, és emiatt nő az aktuális ÉP-je is, ez egy mechanizmus. Szóval én azt mondanám, hogy az Oázisfészkelő az izomból (vagy bármilyen egyéb, folyamatos max ÉP buffból) eredő "gyógyítást" nem tud átirányítani.
 
1. Ha a lény maximális ÉP-je nő, akkor egyúttal az aktuális is. (ez azt hiszem triviális még Kódex és FAQ nélkül is, hiszen ha egy lényt buffolok, soha senkibe nem merült fel hogy ilyenkor sebesült lesz.)

2. Ebből következik, hogyha a maximális ÉP-je csökken, akkor az aktuális is.

Gyógyító forrásnak számít, amitől a lény ÉP-je nő, tehát ha valami a max. ÉP-jét növeli, az is gyógyítás (pl. életmentő cselekvésnek számít az is, ha izmot adunk a lénynek).

Amit ír Balázs, hogy az izom gyógyitás is meg állandó hatás is, nem ellentmondás.
A forrás, ami rárakja az izmot a lényre, az gyógyítás.
Az, hogy az izom folyamatosan ad +1/+1-et a lények, pedig már egy állandó hatás (ez már nem gyógyítás, tehát csak úgy nem tudsz rákenterelni egy gyógyitó forrás reakcióval egy izomra, ami rajta van a lényen).
 
Ez nagyon meglepett. Megtaláltam én is ezt a FAQ-t. Köszönöm, hogy beírtad. Nekem ez pont nem logikus, de ezek alapján az ősvillám amulett megakadályozza bármelyik forrást ami izomjelzőt oszt. Illetve oázisfészkelő mellett minden izomjelző az oázisfészkelő gazdáján gyógyít a lény helyett.

Kérdés:
Ha játékban van egy oázisfészkelőm, akkor az ellenfelem életmentő cselekvésként tehet izomjelzőt a lényeire?
 
Igen, nekem is azért volt furcsa az ítélet mert játékosnál a max ÉP csökkentés nem jár aktuális ÉP csökkentéssel, csak akkor, ha a max ép az aktuális alá csökken.
Azt feltételeztem, hogy a lényeknél is így van és a -1 ÉP jelző csak a lény "max ÉP"-jét csökkenti, és ha ezzel az aktuális alá csökken, akkor természetesen azt is. Örülök, ha ez tisztázódik.
 
Igen, ezt az iranyt tamasztja ala sok minden.

Csak meg van 1-2 tennivalo:
- izomnal leirni, hogy AKKOR IS noveli az izomjelzo rakerulese a leny aktualis EP-jet, ha az nem egyezik a max.-szal (sebzodott)
- a "nem allando hatas"-t ugy ertve a gyogyulas definiciojaban, hogy az izomjelzo maga allando hatas, de a RAKERULESE az nem, tehat gyogyitasnak szamit
- ebbo kovetkezoleg egyebkent izomjelzo rarakast lehet gyogyito forras counterrel counterelni
(ugyanez persze igaz leny max EP novelo targyakra, bubajokra, mas jelzokre stb)

Ugyanannek a forditottjat definalni a minusz EP-s jelzokre, lapokra.
vagyis hogy az ilyen rarakasa
- mindig csokkenti az aktualis EP-t is (AKKOR IS, ha meg van mar sebzodve a leny)
- igy sebzo forrasnak szamit (es sebzo forras counterrel counterelheto)
es ezt torolni, mert igencsak zavaro:
"4.25.4. Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)"
Mert ha kozvetlenul nem is, de kozvetve bizony annak szamit, hiszen MINDIG csokkenti az aktualis EP-t is.

( erdekes meg, hogy jatekos eseten a max. EP noveles-csokkentes nem noveli-csokkenti az aktualis EP-t is automatikusan, lenynel meg igen, de ez igazabol kezdettol igy van, ugy nez ki )
 
Izom FAQ aloldalról:

"Gyógyító forrás az, ha izomjelzőt teszek egy lényre, hiszen növeli a lény életpontját. A későbbi kérdések elkerülése végett definiáljuk a gyógyulás fogalmát. Definíció: Gyógyításnak nevezzük azokat az azonnali cselekvéseket, általános varázslatokat és egyéb, nem állandó hatásokat, amelyek növelik a lény vagy játékos aktuális életpontját."
 
Sziasztok. Lenne egy kerdésem.

Nem tiszta nekem ez a veszélyes faj formátum. Láttam mar tobbszor h mondjak hogy ha ennyi meg ennyi lap van akkor ennyi meg ennyi etnikum lapnak kell lenni benne minimum. Na de a versenyformatum leírás csak annyit tartalmaz h a palkiban minimum 33 lapnak kell lennie ami az adott etnikumhoz tartozik. Arrol nem esik szo a leirasban hogyha mondjuk 53 lap van a pakliban akkor mennyi etnikumhoz tartozo lapot kell tartalmaznia. Vagy 50-51-52-53 lapnál elég a 33? Sorry ha hulye kerdest tettem fel
 
Akkor itt megint ellentmondas-szeruseget latok:
- az izom rarakas 1 lenyre az NEM szamitana gyogyitasnak, mert allando hatas

- ellenben SZAMITANA eletmento hatasnak (nyilvan ha azonnali varazslattal/hatassal rakod a lenyre) hiszen hatarozottan noveli az aktualis EP-jet.

Ez igy eleg fura lenne.

Most kicsit hagyjuk ezt abba es remeljuk, hogy Janos / Miklos (vagy mas, aki ramutat valamire, amit nem vettunk eszre) erre jar majd.
 
Kódex 124. Izomjelző

124.1. A lényeken lévő minden izomjelző +1 sebzést és +1 életpontot jelent. Kalandozóknak ez egyben egy szintlépést is jelent. Ez a képesség az izomjelző állandóan működő képessége.

Ez egy állandóan működő hatás(forrás)

Kódex:37. Életmentő cselekvések használata

37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.
 
Namost ez utobbit, hogy az izom nem gyogyit, nem tudom, mivel tamasztanad ala, de izony az izmot hjt gyogyitasnak jatssza-iteli mindenki, ez alapjan
4.26. Gyógyulás, gyógyítás. Gyógyításnak nevezzük azokat az azonnali cselekvéseket, általános varázslatokat és egyéb, nem állandó hatásokat, amelyek növelik a lény vagy játékos aktuális életpontját.

es hat bizony amikor 1 leny kap 1 izmot, akkor az ektualis EPje no 1-gyel, ezt vitathatatlan. AMBAR ahogy most nezem, a "nem allando hatas" az picit bekavar ebbe...
 
Az izom nem gyógyít és a gyengülésjelző nem sebez.

Sebzõ ill. gyógyító forrás:
Ez a kifejezés olyan forrást jelöl, ami legalább 1-et sebezne/gyógyítana egy lényen, játékoson vagy építményen.

A lényekre tett gyengülésjelző nem sebző forrás, mint ahogy az izom sem gyógyító forrás. Életpontot módosító forrás mind a kettő.
 
Bár a példából ez kijött, szóval igen, sebződik akkor.
 
Itt azért rendet kell rakni.
A "nem sebződik, de csökken az aktuális ÉPje" is fura, asszem a sebződésnek meg pont ez a definíciója.
Illetve ha az izom gyógyít, akkor a mínusz ÉP jelzőnek meg sebezni kellene talán.
Viszont az eredeti kérdés "csak" az, hogy a már lesebződött lény, ha mínusz ÉP jelzőt kap, vagy mondjuk leszedjük eóla az izmot, akkor is csökken-e az aktuális ÉPje (és sebződik-e), vagy ilyenkor csak a max ÉPje csökken.
 
Ez így korrekt válasznak tűnik. (Balázsé is, de ez talán konkrétabb) Köszi!
 
PDF-ből másoltam ki ezért törnek meg furán a sorok.
A Védekezési bónusz változtatja az aktuális és a maximális ÉP-t, de az alap ÉP nem változik.
A lény alap ÉP-je a kártyára írt szám, nem tudom van-e olyan lap, ami alap ÉP-t módosít, de szerintem nincs ilyen kártya.
 
A lénynek Mindig van alap Életpontja, aktuális ÉP-je, és maximális ÉP-je is. Ameddig egy lény nem sérül és nem kapott semmilyen jelzőt, addig ez a három megegyezik. Ha sebződik, akkor az aktuális változik, a másik kettő nem. Ha -1 ÉP-t jelentő jelzőt kap, akkor az alap nem változik, de az aktuális és a maximális ÉP igen. Az 5 Életponttal rendelkező lény, amikor sebződik 4-t, akkor az aktuális életpontja 1 lesz, a maximális 5 marad, ezután ha kap -1ÉP-t jelentő jelzőt, akkor a maximális életpontja 4 lesz és mivel 4-t már sebeztek rajta a körben, így 0 lesz az aktuális ÉP-je. Amikor egy lénynek 0 az aktuális ÉP-je, akkor életmentő hatásokkal (izom, gyógyul 1-t stb) meg lehet védeni a gyűjtőbe kerüléstől.


https://www.beholder.hu/cikk/zoli/HKK/szk/10th-szk.pdf
50 oldal:
"A lény aktuális ÉP-jének az ebben a körben õt ért sebzõdésekkel együtt kalkulált ÉP-jét nevezzük. Így pl. egy 3 ÉP-s lénynek, akin az adott körben
2 ÉP-t sebeztek, az aktuális ÉP-je 1. Ha egy lény ÉP-je csökken, akkor egyben aktuális ÉP-je is csökken.
Példa. Ha egy Talpig vasbannal (+3 ÉP minden lényemnek, amin
van rárakott lapom ) segített, alapban 3 ÉP-s lényembe hármat sebeznek, és ezután leszedik a Talpig vasban, a lényem meghal.
Ne feledjük, hogy az életben maradt lények aktuális ÉP-je a kör végén
felmegy a maximumra.

A lény a -ÉP-t adó jelzőtől nem sebződik, de csökken az aktuális élepontja.
 
Nezegettem a Kodexet, es ebbol kiindulva azt mondanam, hogy nem, nem csokken
"4.25.4. Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)"
bar ez csak kozvetett bizonyitek, de ha az aktualis EP-je csokken, az hat, ize, sebzodes lenne.

Ellenben ebbol a (regi, de nem torolt) FAQ-bol meg az jonne ki, hogy igen
"(AK15) Ha egy körben leszedik a Légirozmáromat, és kettőt sebeznek a Grok-képződményemen, akkor leesik a képződmény, mert amikor a rozmár meghal, az épület elveszti a plusz strukturális pontját. Mivel az aktuális strukturális pontja ekkor 1 volt a sebzés miatt, ezt az egyet veszti el, 0 lesz neki, így összedől."

Ugyan ez 1 epulet, de a lenyeg hasonlo: a max. SP-jet veszti el, es ez maga utan huzza itt az aktualis SP elveszteset is.

tldr: fene se tudja rendbe kellene rakni
 
Tegnapi versenyen feltettem a kérdést, hogy ha egy lény -1 ép-s jelzőt kap ezzel az aktuális ép-je is csökken (tehát sebződik)? A szituáció az volt, hogy sebzőtt a lényem, így 1-ben élt. Majd kapott egy -1 ép- jelzőt. Ilyenkor le is megy 0-ra az élete és meghal? Ha igen, egy szabálykönyvet tud nekem valaki idézni?
Elfogadtam az ítéletet, hogy igen sebződik ilyenkor, csak ott helyszínen nem kaptam rá értelmes magyarázatot, hogy miért.
 
Kijátszod. Kiválasztod, hogy mit masol és onnantól annak a lapnak kell tekinteni és nem változik. Azután jöhetnek a reakciok, hogy a másolás megtörtént.
 
"ott arról van szó"

Ok, értsd úgy akkor a kérdésemet, hogy mi történik akkor, hogyha a Zansanyival indul a reakciósor. A kérdés többi része ugyanaz. Változhat-e vagy nem-e?
 
A faq szerintem osstezavart Teged. Ott arrol van szo, hogy egy barmilyen mas lappal megindulo, majd lezarult reakciosor utan kijatszott Zansarkany milyen alakot tud felvenni. Es nem arrol h ha zansarkanyt jatszok ki, es ezzel elindul egy reakciosor, akkor mi van. Ugyanis a Zansarkany kijatszasanak az a lepese, hogy alakot valt, a reakciok elott tortenik. Mar a kivant alakban van a sarkany es eszerint lehet ra reagalni. Teljesen mindegy, hogy milyen reakciok jonnek ra. Pontosan emiatt kerult ra az, hogy nem lehet reakciokent kijatszani, mert ha meg bekavarunk azzal, hogy belecounterelunk vele egy reakciosorba, na akkor ember nincs, aki kibogozza, hogy mi van.
 
Elolvastam a cikket a hozzászólás előtt. Az a cikk a Zansárkány megjelenése előtt készült. Akkor még nem volt lehetséges, hogy egy másoló lap ne azt másolja, amiként ki lett játszva.
 
http://www.beholder.hu/?m=hkk&in=hir.php&id=28632
 
Szóval akkor másol amikor a lapot kijatszod, nem akkor amikor sikeresen létre jött.
 
Szóval akkor másol amikor a lapot kijatszod, nem akkor amikor sikeresen létre jött.
 
Onnan ered a félre értés, hogy mikorra gondolod a másolást.
Az történik, hogy kirakod a lapot és azt mondod az fürge elf akar lenni. Innentől lehet reagálni, hogy létre jön e a fürge elf vagy sem. De az már nem lesz onnantól más lap. Nem fog változni mit választasz. Ha gyűjtőbe kerül újra zansarkany lesz. Közben végig mint egy fürge elfet nézed.
 
Az nem világos, hogy hogyan tud megváltozni a Zansárkány másolása, de az idézési költsége nem.
A FAQ-ban vázolt általános helyzetről beszélek. Rákényszerülök arra, hogy mást másol a Zansárkány és másolható lapról van szó. A FAQ szerint ez lehetséges.
Példa:
1) Másolnék egy Fürge elfet az én oldalamon. Az ellenfél megakadályozza egy Manacsapda (2019)-el. Én a Manacsapda (2019)-et megakadályozom egy Az erős erejével. Az én oldalamon nem tud már mit másolni a Zansárkány, de az ellenfélnél korábban létrejött egy Kutató morf. Azt már másolhatná.
Ebben az esetben 0VP-t költök továbbra is a Zansárkányra? Reagálhat vissza a reakciósor korábbi részére az ellenfél olyan speciális kánterrel, ami eddig nem volt kijátszható, de a Zansárkány Kutató morffá változása után már igen? Például a Zantalanítás.
A reakciósoron belül dől el, hogy mást másol végül a Zansárkány?

2) Valamint a másik kérdés az volt, hogy 2VP-t költök a Zansárkányra, de 1 VP-s lapként érkezik meg. Az az 1 VP különbség elveszett?
 
Egy lap költsége azután, hogy kijátszod, és kifizeted, nem tud megváltozni, a reakciósorban sem.

De ha írsz konkrét példát, hogy mire gondolsz, megmutatom, honnan ered a félreértés.
 
1) Így már egyértelmű, köszi.
2) Nem célpontválasztásról szólt az a kérdés, hanem a lemásolt lap megváltozásáról a reakciósoron belül. Inkább arra gondolok, hogy visszakapok-e 1 VP-t ilyenkor a reakciósor lezárulása előtt.
3) Ne értem, hogy ezt miért hozod most fel erre a kérdésre. Valamint ez ellentmond a FAQ-nak. Hogyha változik a másolt lap, akkor más lesz a Zansárkány költsége is. Az más kérdés, hogy el kell-e költeni vagy sem.
 
  ... | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.