Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Szépséges Chloe
(Ősök Városa galetki)
Küldd el képeslapként!
Chloe szépsége csodálatosan lenyűgöző, nincs férfiszív, mely ne dobbanna meg látványától. Számára azonban átok is egyben, hisz külseje egyben magányosságra is kárhoztatja őt.
Nézz szét a galériában!
Céhek átmeneti tiltása Új Nemzedékről
HKK Zsákbamacska a júniusi Beholder találkozón
Varázsdimenzió ritkák
Titanitdukát aukció - 2024. nyár
Befizetési Akció 2024.06.07. - 2024.06.21.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Békés megyei HKK-sok jelentkezzenek! (6355)
Új HKK kiegészítő: Varázsdimenzió (140)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8166)
HKK várható módosítások, nerfek (július 1.) (55)
Lapötletek (64978)
TF help (6657)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Tolvajakció profi módra
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | ...
Nézet:
Izom FAQ aloldalról:

"Gyógyító forrás az, ha izomjelzőt teszek egy lényre, hiszen növeli a lény életpontját. A későbbi kérdések elkerülése végett definiáljuk a gyógyulás fogalmát. Definíció: Gyógyításnak nevezzük azokat az azonnali cselekvéseket, általános varázslatokat és egyéb, nem állandó hatásokat, amelyek növelik a lény vagy játékos aktuális életpontját."
 
Sziasztok. Lenne egy kerdésem.

Nem tiszta nekem ez a veszélyes faj formátum. Láttam mar tobbszor h mondjak hogy ha ennyi meg ennyi lap van akkor ennyi meg ennyi etnikum lapnak kell lenni benne minimum. Na de a versenyformatum leírás csak annyit tartalmaz h a palkiban minimum 33 lapnak kell lennie ami az adott etnikumhoz tartozik. Arrol nem esik szo a leirasban hogyha mondjuk 53 lap van a pakliban akkor mennyi etnikumhoz tartozo lapot kell tartalmaznia. Vagy 50-51-52-53 lapnál elég a 33? Sorry ha hulye kerdest tettem fel
 
Akkor itt megint ellentmondas-szeruseget latok:
- az izom rarakas 1 lenyre az NEM szamitana gyogyitasnak, mert allando hatas

- ellenben SZAMITANA eletmento hatasnak (nyilvan ha azonnali varazslattal/hatassal rakod a lenyre) hiszen hatarozottan noveli az aktualis EP-jet.

Ez igy eleg fura lenne.

Most kicsit hagyjuk ezt abba es remeljuk, hogy Janos / Miklos (vagy mas, aki ramutat valamire, amit nem vettunk eszre) erre jar majd.
 
Kódex 124. Izomjelző

124.1. A lényeken lévő minden izomjelző +1 sebzést és +1 életpontot jelent. Kalandozóknak ez egyben egy szintlépést is jelent. Ez a képesség az izomjelző állandóan működő képessége.

Ez egy állandóan működő hatás(forrás)

Kódex:37. Életmentő cselekvések használata

37.0. Ha egy lény bármikor sebződik (beleértve a harci képességek használata, illetve ütés részfázisban történő sebződést is), vagy bármikor csökken a maximális életpontja, akkor közvetlenül ezután bármilyen azonnali cselekvés használható életmentő cselekvésként, aminek a hatására, akár közvetve is, megnő a lény aktuális életpontja.
 
Namost ez utobbit, hogy az izom nem gyogyit, nem tudom, mivel tamasztanad ala, de izony az izmot hjt gyogyitasnak jatssza-iteli mindenki, ez alapjan
4.26. Gyógyulás, gyógyítás. Gyógyításnak nevezzük azokat az azonnali cselekvéseket, általános varázslatokat és egyéb, nem állandó hatásokat, amelyek növelik a lény vagy játékos aktuális életpontját.

es hat bizony amikor 1 leny kap 1 izmot, akkor az ektualis EPje no 1-gyel, ezt vitathatatlan. AMBAR ahogy most nezem, a "nem allando hatas" az picit bekavar ebbe...
 
Az izom nem gyógyít és a gyengülésjelző nem sebez.

Sebzõ ill. gyógyító forrás:
Ez a kifejezés olyan forrást jelöl, ami legalább 1-et sebezne/gyógyítana egy lényen, játékoson vagy építményen.

A lényekre tett gyengülésjelző nem sebző forrás, mint ahogy az izom sem gyógyító forrás. Életpontot módosító forrás mind a kettő.
 
Bár a példából ez kijött, szóval igen, sebződik akkor.
 
Itt azért rendet kell rakni.
A "nem sebződik, de csökken az aktuális ÉPje" is fura, asszem a sebződésnek meg pont ez a definíciója.
Illetve ha az izom gyógyít, akkor a mínusz ÉP jelzőnek meg sebezni kellene talán.
Viszont az eredeti kérdés "csak" az, hogy a már lesebződött lény, ha mínusz ÉP jelzőt kap, vagy mondjuk leszedjük eóla az izmot, akkor is csökken-e az aktuális ÉPje (és sebződik-e), vagy ilyenkor csak a max ÉPje csökken.
 
Ez így korrekt válasznak tűnik. (Balázsé is, de ez talán konkrétabb) Köszi!
 
PDF-ből másoltam ki ezért törnek meg furán a sorok.
A Védekezési bónusz változtatja az aktuális és a maximális ÉP-t, de az alap ÉP nem változik.
A lény alap ÉP-je a kártyára írt szám, nem tudom van-e olyan lap, ami alap ÉP-t módosít, de szerintem nincs ilyen kártya.
 
A lénynek Mindig van alap Életpontja, aktuális ÉP-je, és maximális ÉP-je is. Ameddig egy lény nem sérül és nem kapott semmilyen jelzőt, addig ez a három megegyezik. Ha sebződik, akkor az aktuális változik, a másik kettő nem. Ha -1 ÉP-t jelentő jelzőt kap, akkor az alap nem változik, de az aktuális és a maximális ÉP igen. Az 5 Életponttal rendelkező lény, amikor sebződik 4-t, akkor az aktuális életpontja 1 lesz, a maximális 5 marad, ezután ha kap -1ÉP-t jelentő jelzőt, akkor a maximális életpontja 4 lesz és mivel 4-t már sebeztek rajta a körben, így 0 lesz az aktuális ÉP-je. Amikor egy lénynek 0 az aktuális ÉP-je, akkor életmentő hatásokkal (izom, gyógyul 1-t stb) meg lehet védeni a gyűjtőbe kerüléstől.


https://www.beholder.hu/cikk/zoli/HKK/szk/10th-szk.pdf
50 oldal:
"A lény aktuális ÉP-jének az ebben a körben õt ért sebzõdésekkel együtt kalkulált ÉP-jét nevezzük. Így pl. egy 3 ÉP-s lénynek, akin az adott körben
2 ÉP-t sebeztek, az aktuális ÉP-je 1. Ha egy lény ÉP-je csökken, akkor egyben aktuális ÉP-je is csökken.
Példa. Ha egy Talpig vasbannal (+3 ÉP minden lényemnek, amin
van rárakott lapom ) segített, alapban 3 ÉP-s lényembe hármat sebeznek, és ezután leszedik a Talpig vasban, a lényem meghal.
Ne feledjük, hogy az életben maradt lények aktuális ÉP-je a kör végén
felmegy a maximumra.

A lény a -ÉP-t adó jelzőtől nem sebződik, de csökken az aktuális élepontja.
 
Nezegettem a Kodexet, es ebbol kiindulva azt mondanam, hogy nem, nem csokken
"4.25.4. Nem számít sebződésnek, ha a lény maximális lehetséges életpontja csökken. (37.)"
bar ez csak kozvetett bizonyitek, de ha az aktualis EP-je csokken, az hat, ize, sebzodes lenne.

Ellenben ebbol a (regi, de nem torolt) FAQ-bol meg az jonne ki, hogy igen
"(AK15) Ha egy körben leszedik a Légirozmáromat, és kettőt sebeznek a Grok-képződményemen, akkor leesik a képződmény, mert amikor a rozmár meghal, az épület elveszti a plusz strukturális pontját. Mivel az aktuális strukturális pontja ekkor 1 volt a sebzés miatt, ezt az egyet veszti el, 0 lesz neki, így összedől."

Ugyan ez 1 epulet, de a lenyeg hasonlo: a max. SP-jet veszti el, es ez maga utan huzza itt az aktualis SP elveszteset is.

tldr: fene se tudja rendbe kellene rakni
 
Tegnapi versenyen feltettem a kérdést, hogy ha egy lény -1 ép-s jelzőt kap ezzel az aktuális ép-je is csökken (tehát sebződik)? A szituáció az volt, hogy sebzőtt a lényem, így 1-ben élt. Majd kapott egy -1 ép- jelzőt. Ilyenkor le is megy 0-ra az élete és meghal? Ha igen, egy szabálykönyvet tud nekem valaki idézni?
Elfogadtam az ítéletet, hogy igen sebződik ilyenkor, csak ott helyszínen nem kaptam rá értelmes magyarázatot, hogy miért.
 
Kijátszod. Kiválasztod, hogy mit masol és onnantól annak a lapnak kell tekinteni és nem változik. Azután jöhetnek a reakciok, hogy a másolás megtörtént.
 
"ott arról van szó"

Ok, értsd úgy akkor a kérdésemet, hogy mi történik akkor, hogyha a Zansanyival indul a reakciósor. A kérdés többi része ugyanaz. Változhat-e vagy nem-e?
 
A faq szerintem osstezavart Teged. Ott arrol van szo, hogy egy barmilyen mas lappal megindulo, majd lezarult reakciosor utan kijatszott Zansarkany milyen alakot tud felvenni. Es nem arrol h ha zansarkanyt jatszok ki, es ezzel elindul egy reakciosor, akkor mi van. Ugyanis a Zansarkany kijatszasanak az a lepese, hogy alakot valt, a reakciok elott tortenik. Mar a kivant alakban van a sarkany es eszerint lehet ra reagalni. Teljesen mindegy, hogy milyen reakciok jonnek ra. Pontosan emiatt kerult ra az, hogy nem lehet reakciokent kijatszani, mert ha meg bekavarunk azzal, hogy belecounterelunk vele egy reakciosorba, na akkor ember nincs, aki kibogozza, hogy mi van.
 
Elolvastam a cikket a hozzászólás előtt. Az a cikk a Zansárkány megjelenése előtt készült. Akkor még nem volt lehetséges, hogy egy másoló lap ne azt másolja, amiként ki lett játszva.
 
http://www.beholder.hu/?m=hkk&in=hir.php&id=28632
 
Szóval akkor másol amikor a lapot kijatszod, nem akkor amikor sikeresen létre jött.
 
Szóval akkor másol amikor a lapot kijatszod, nem akkor amikor sikeresen létre jött.
 
Onnan ered a félre értés, hogy mikorra gondolod a másolást.
Az történik, hogy kirakod a lapot és azt mondod az fürge elf akar lenni. Innentől lehet reagálni, hogy létre jön e a fürge elf vagy sem. De az már nem lesz onnantól más lap. Nem fog változni mit választasz. Ha gyűjtőbe kerül újra zansarkany lesz. Közben végig mint egy fürge elfet nézed.
 
Az nem világos, hogy hogyan tud megváltozni a Zansárkány másolása, de az idézési költsége nem.
A FAQ-ban vázolt általános helyzetről beszélek. Rákényszerülök arra, hogy mást másol a Zansárkány és másolható lapról van szó. A FAQ szerint ez lehetséges.
Példa:
1) Másolnék egy Fürge elfet az én oldalamon. Az ellenfél megakadályozza egy Manacsapda (2019)-el. Én a Manacsapda (2019)-et megakadályozom egy Az erős erejével. Az én oldalamon nem tud már mit másolni a Zansárkány, de az ellenfélnél korábban létrejött egy Kutató morf. Azt már másolhatná.
Ebben az esetben 0VP-t költök továbbra is a Zansárkányra? Reagálhat vissza a reakciósor korábbi részére az ellenfél olyan speciális kánterrel, ami eddig nem volt kijátszható, de a Zansárkány Kutató morffá változása után már igen? Például a Zantalanítás.
A reakciósoron belül dől el, hogy mást másol végül a Zansárkány?

2) Valamint a másik kérdés az volt, hogy 2VP-t költök a Zansárkányra, de 1 VP-s lapként érkezik meg. Az az 1 VP különbség elveszett?
 
Egy lap költsége azután, hogy kijátszod, és kifizeted, nem tud megváltozni, a reakciósorban sem.

De ha írsz konkrét példát, hogy mire gondolsz, megmutatom, honnan ered a félreértés.
 
1) Így már egyértelmű, köszi.
2) Nem célpontválasztásról szólt az a kérdés, hanem a lemásolt lap megváltozásáról a reakciósoron belül. Inkább arra gondolok, hogy visszakapok-e 1 VP-t ilyenkor a reakciósor lezárulása előtt.
3) Ne értem, hogy ezt miért hozod most fel erre a kérdésre. Valamint ez ellentmond a FAQ-nak. Hogyha változik a másolt lap, akkor más lesz a Zansárkány költsége is. Az más kérdés, hogy el kell-e költeni vagy sem.
 
1.) A lapkijátszásban mindig az első a szándék bejelentése, hogy mit akarsz kijátszani, az idézési költséget csak utána határozzuk meg. Ha pl. van 2 varázspontod, és ki akarsz játszani egy 2 VP-s reakciót egy 1-es reakciódrágítású lapra, akkor megállapítjátok, hogy ez 3VP-be kerülne, nincs annyid, nem játszhatod ki. A Zansárkánynál is ez a szitu, te ki akarod játszani, és rájössz, hogy a költsége nem annyi, amit gondoltál, akkor egyszerűen nem játszod ki.

2.) A célpontváltozásos kérdésnél arra gondolsz, hogy egy X-es varázslatot másolsz, aminél X=2, és te mondjuk 3 célpontot szeretnél?
Ilyet nem tehetsz meg, erről korábban már volt egy részletesebb FAQ, de hirtelen nem emlékszem, melyik lapnál. De a lényeg, hogy a költséget nem változtathatod meg, a zansárkány alap költsége is csak ugyanannyi lehet, mint az eredeti lapé. Tehát ha a célpontok meghatározása után egy lap költsége 2VP lett, akkor te is csak úgy választhatsz célpontokat a zansárkánynak, hogy az alap költsége 2VP maradjon. A módosított költség persze eltérhet az eredeti lapétól.

3.) Miután kifizetted egy lap idézési költségét, az nem változhat meg semmiképp.
 
Akkor elveszíti a VP-t az idézési költségéből. Értem, köszi.
Hogyha már a Zansanyinál tartunk, akkor még néhány kérdésem lenne a reakciós FAQ-val kapcsolatban.

1) A Zansárkány egy olyan lap másolására kényszerül amit nem másolhat, mert az túl drága idézési költségű lap és nincs rá keret. Pl van lent egy Fürge elf (az utoljára sikersen létrejött lapom), az ellenfélnél pedig egy Kutató morf (az ő utoljára sikeresen létrejött lapja). A Zansárkányra reagál az ellenfél egy azonnali reakcióval, amire én szintén reagálok egy azonnali reakcióval. A Zansárkány innentől kezdve csak a Kutató morfot másolhatná.
Le tudja másolni? Ha igen, akkor ilyenkor továbbra is 0 a Zansárkány költsége? Elvileg a költség kifizetésén már túl vagyunk ezen a ponton.
2) Hogyha célpontváltozáskor felvesz egy újabb idézési költséget, akkor azt is ki kell fizetni mindenestül megint? Vagy csak a különbözetet kell kifizetni? Hogyha különbözetet kell számolni, abban az esetben mi történik, hogyha az első költség 2VP volt a másik pedig 1 VP?
3) Célpontváltozáskor az ellenfél indíthat egy újabb reakció csatát? Pl először egy 2 VP-s lapként jött a Zansárkány, amire volt 1db kántere, de azt megfogtam. Módosul a Zansárkány IK-ja 1-re, amire viszont már lenne egy másik kántere az ellenfélnek. Vagy ilyenkor már sikeresen létrejött a Zansárkány?
 
Így van, ha nekronos lapot másol, akkor az ő költsége is nekron, így vonatkozik rá a szabály.
 
Szerintem nem kerüli meg, mert egy ugyanolyan lap lesz.
 
7.5.1. Nekron-szabály. A játékosok első három körében körönként minden játékos csak egy-egy olyan lapot játszhat ki a kezéből, amelynek az idézési költsége kizárólag nekront tartalmaz.

A Zansárkány megkerüli a nekron-szabályt?
Nekronos lapot másolva az idézési költségében nem csak kizárólag nekron van, hanem egy (?)_VP is. Vagy azt elveszíti?
 
Na ezért kérdeztem, mert az Istentelen pont azt mondja, hogy nézd át a pakliját, és ha több szin van benne... a céh nincs a pakliban, tehát az nem fogja az istentelent triggerelni.

De ha van vmi, ami arra hivatkozik hogy "legalább 4 színnel játszol" vagy hasonló (én ilyenről nem tudok), akkor beleszámít.
 
  ... | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.