Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Vérzékenység
(Túlélők Földje életkép)
Küldd el képeslapként!
"Csak egy quwarg csípte meg, nem lesz semmi baja!..." - Zén: hogyan fogyott el az expedíciónk c. feljegyzéseiből
Nézz szét a galériában!
Boszorkányok és Manaszipoly
HKK a Board Game Expon
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő a Manaszipoly
Legendák Viadala 2024 videók
Varázsdimenzió lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő a Manaszipoly (9)
Új HKK kiegészítő: Varázsdimenzió (35)
Megújult lapkereső és pakliszerkesztő (223)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8144)
Lapötletek (64970)
Manaszipoly zén bemutató (11)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | ...
Nézet:
Oké, én értem az érveidet, Schumi. De közelítsük meg másképpen.

Az Télőszék kijátszása egy önálló cselekvés. Játékba tesz lapokat. Egyszerre, mindet. Ha az Ítélőszék sikeresen létrejött, elvben ezekre a lapokra (mmint a kijátszásukra) nem lehet már reagálni. Akkor számít egy lap kijátszottnak, ha azt nem akadályozták meg. Tehát ezek a lapok sikeresen kijátszottnak számítanak.

A lapok tehát játékban vannak. Eddig, gondolom, egyetértünk.

Amúgy ezen a ponton kerül a gyűjtőbe az Ítélőszék is. Ez egy korábbi faq-val pont ellentétes, de szerintem az a faq rossz, úgy ahogy van, tehát valszeg el lesz takarítva. (A játék korai szakaszában még nem voltak ennyire letisztult fogalmaink, és definícióink, ezért a lapok működését leíró faq-k is gyakran voltak következetlenek.)

Namost minden lap játékban van. Köztük van egy lény, aminek 0 Ép-je van. Ezek a lapok egyszerre kerültek játékba, tehát az ítélőszék kijátszója meghatározza az ilyenkor létrejövő hatások sorrendjét. Bár ennyire szőrözősen nincs leírva sehova, de ilyenkor laponként kell végigmenni a hatásokon, és addig nem lépünk tovább egyikről a másikra, amíg az előző lappal nem végeztünk maradéktalanul.

Miklós rámutatott, hogy a kijátszáskori döntések (repül, nem repül, mi lesz az X rajta, stb.) ezt a lépéssort megelőzik. De a lények ÉP-jének vizsgálata nem tartozik ide. Tekintve az előző tételt, nem tudok egy lény Ép-jével foglalkozni addig, amíg minden folyamatban lévő kijátszás valamennyi hatását nem vizsgáltam le. Addig nem tudok életmentéssel sem foglalkozni. Tehát a kutya Ép-je akkor fog majd számítani, ha az összes így visszahozott lappal végeztünk. Ekkor fognak gyűjtőbe kerülni a 0 Ép-re vagy az alá került lények, illetve ekkor menthetők meg.

Azt megállapítottuk, hogy a kutya sikeresen játékba került, és azt is, hogy a lapok képességeit meg kell néznünk. Egyesével. Ha van egy kis eszem, előre veszem a kristályt. A kijátszáskori képességét megvizsgálom, ami zsz költségű. Van játékban áldozható lapom? Van. Ott a 0 Ép-s kutya (már agonizál szegény, de még nem halt meg). Áldozhatom? Miért ne?

A lentebb idézett szabály, az életmentésre vonatkozik. Csak arra. A kiterjesztése jelenleg nincs a szabályok között, és nem is nagyon indokolt. Nagyon ritkán jön elő ez a szituáció, és az kezelhető az érvényben lévő szabályokkal. Szóval én nem piszkálnám ezt.
 
stim amit mondasz. De ettől még nem találom azt amibe 'kapaszkodom' így a konfuzió h 0 ép-s lény áldozható (lásd Miklósnak adott válaszom) helytálló.(pedig nem az) annak definicója rejti a választ.
 
nem keverek.
Pontosan azt mondod, amit én, de a kódexben nincs (legalább is nem találok) régen a szabály szerint egy 0 ép-n levő lény nem volt áldozható költségnek. Ezért kellett a fattyat elöbb áldozni. ( jelen állítás alapján ez müködik sebzés után is) ezt igazolja a birka is aminek a szövege felül írja a szabályt.
Ami a 3 pontban állít a jj. H játékban van igaz, de lásd molluszk nem áldozható költségnek (régi szabály alapján).
Nézzünk egy más esetet az érveitekre. Van sok lény lent. Használom a bundás yeti képeségét. 0-ra kerül egy lényem. De még játékan van (gyógyítható). Ezért zsz költségnek bedobom, és megmentem egy másik lényemet. Tovább gondolva akár halászattal lophatok vele, mert még a játékban van. Régen ez ugy müködőtt h életmentés sikeres akkor áldozható.0ép-n nem. Amenyiben ez változott (kódexben nem találom + jj érve), akkor müködik a molluszk fatty csere sebzés kiosztás után 0 épés fattyal és müködik h lesebzett lényemet instant zsznek bedobom. Kérem megcáfolni.
 
De ennél a példánál sebződés vs. életmentő hatás a kérdéskör. A lentebbi példában nincs szó életmentő hatásról. Annyi a kérdés, hogy a játékban van-e a kutya, mikor vizsgálom a kristály kijátszáskori képességét. Mivel a kutyáig még nem jutottam el, nem vizsgáltam az ÉP-jét, ezért nem is kerülhetett a gyűjtőbe. Tehát a játékban van.
A másik megközelítés, amit még lentebb vázoltam, szintén működhetne, de átbeszéltük, és ez a második verzió könnyebben befogadhatónak tűnik, tehát ez lesz a megoldás.
 
szerintem itt keversz valamit. Ez úgy működik, hogy támadja az ellenfél a fattyamat. A támadók kijelölése után, de még a sebzéskiosztás előtt feláldozom a fattyat és kérek egy másikat (vagy dobótőrt), és így a támadó lény nem tudott engem megsebezni (de nem is hal meg).
 
vagy egy másik példa amire emlékezhetsz (legalábis évekig jelen volt a versenyeken). Molluszk, fatty az őrposztban.
Ellenfél támad. A sebzés előtt a fatty a 'tartalékba megy' egy áldozás általi cserével. Nem ütött 3-at mert akkor 0-ra került volna és nem áldozható. Feltételezem ez releváns maradt, és egy kivezetéssel nem lett erősítve a követő.
 
valóban keverhettem de nem. Amit hirtelen találtam régről példa. (amit vagy kivezettetek, v kimaradt v el van dugva a kódexben)
robbanó birka.
Ott ugyan müködik, mert a lap felül írja. De felül kellett írja. Ezt erősiti alatta a faq. Müködik, de csak mert rá van írva.
Oké ha ki lett vezetve, csak ezt nem tudom.
 
Ez rémlett Neked.

37.4. A 0 vagy kevesebb Ép-re kerülő lények (és a 0 vagy kevesebb Sp-re kerülő építmények) aktiválást kívánó képességei közül csak az életmentő cselekvésnek számító képességek használhatók, és az ilyen lény (építmény) az ilyen képességet is csak a saját megmentésére használhatja.

De ugye ez erre a szituációra nem alkalmazható.
 
3-as pontba nem vok biztos. Nem néztem utána, így lehet megváltozott ez a szabály, de egy éppen meghaló (0 ép-s) lény addig nem áldozható költségnek, amig nem lett megmentve.
Legalábbis régen így volt. H ebbe bele nyúltatok-e nem tom.
 
Akkor csak számít a sorrend az ÉP vizsgálatnál. Értem. Köszönöm a korrekciót is.
 
A dolgot atbeszeltuk, es felulbiralom magam. Igy is mukodhetne, ahogy leirtam, de ennel egyszerubb es kovetkezetesebb megoldas is van.

1. A lapok egyszerre jönnek játékba. Az, hogy egy lap aktivan v passzivan jön játékba, a játékba jövetelkor történik meg, nem később. Egyyzerre kirakod az összes lapot. Nincs Raia lap a gyűjtődben, a Raia templom passzivan jön játékba.

2. A lapok ekkor sikeresen játékba kerültek. Jönnek a kijátszáskori képességek, ezek sorrendjét az ítélőszék kijátszója dönti el. A kutya szempontjából ennek semmi jelentősége nincs: mindenképp életben fog maradni, mindegy, kap vagy nem kap izmot a templomtól, mert azt, hogy a 0 ÉP-re való kerüléstől a gyűjtőbe kerül-e, csak azután vizsgáljuk, hogy minden kijátszáskori képesség létrejött. Ezután lesz lehetőség életmentő cselekvéseket használni.

3. És igen, a kutyát nyilván behajíthatod az Életkristálynak, amikor az Életkristály kijátszáskori képességét vizsgáljuk, a kutya a fentiekből adódóan már ott van az asztalon.
 
Ez egy meglehetosen nehez szitu, es tutira nem egyseges a megitelese. En igy itelnem. Nem biztos h helyes a dontesem.
 
A kérdésem leegyszerűsítve gyakorlatilag az volt, hogy az ÉP vizsgálat külön kivételt képez-e az egyszerre egy reakciósorba betolt dolgokhoz képest, de ezek szerint a válasz erre az, hogy nem. Nem számít különleges dolognak, amit előbb vagy később kellene vizsgálni.
Feltételezem akkor, hogy a Raia temploma így kijátszva az izomjelzőket is csak az előtte a reakciósorból kiszabaduló lényeknek adja meg. Amelyek utána érkeznek az asztalra, azok már nem kapják meg.

Nagyon szépen köszönöm a választ. Egy ideig nem fogok visszaélni a jóindulatoddal, ígérem.
 
1) Létrejön az ítélőszék, megnevezed neki a fehéret, és végrehajtod a lapra írtakat, azaz minden fehér lap visszajön a gyűjtőből a játékba. Amíg ez a hatás maradéktalanul le nem zajlik nem megyünk tovább, nem nézünk szét az asztalon, és nem vizsgáljuk, hogy a lapokra amik visszajöttek mi van írva. Tehát a templom alapesetben nem fog aktívan jönni, mivel mire ezt a kérdést levizsgálod, már nincs fehér lap a gyűjtődben.
DE ugye ott a vadászkutya...
Az összes fehér lap egyszerre érkezik az asztalra. Itt ugye az a kérdés, hogy miként alakul a sorrend.

22.1.1. Általános szabály, hogy az egyszerre létrejövő hatások sorrendjéről az aktív játékos dönt.[...]

Tehát miután az ítélőszék létrejött, és minden lap az asztalra került (egyszerre), eldöntheted, hogy a kapcsolodó hatások milyen sorrendben jöjjenek létre. Magyarán, az általad választott sorrendben fogod végignézni a játékba került lapokat, és levizsgálod, hogy a kijátszásukhoz milyen döntések, és hatások kapcsolódnak.

Dönthetsz úgy, hogy előbb veszed számításba a templomot, és azt, hogy vajon aktívan, vagy passzívan érkezik? Mivel ekkor nincs fehér lény a gyűjtődben, passzívan fog érkezni. De dönthetsz úgy is, hogy előbb a vadászkutya érkezését vizsgálod. 0 Ép-ben van, de ez még nem jelenti okvetlen azt, hogy a gyűjtőbe kerül. Ugyanis a 0 vagy kevesebb Ép-n lévő lényeket életmentő hatásokkal meg lehet menteni. Ha csak a templom van ilyen (de azzal még nem foglalkoztunk ugye), akkor szívás, a kutya leesik, és a templom majd aktívan fog érkezni, de akkor a kutya már a gyűjtőben van. Ha van más életmentő hatásod, akkor megmentheted a kutyát, de akkor a templom passzívan érkezik...

A 2) kérdésre is válaszoltam.

3) Nem. Amíg a lapok sikeres játékba kerülését nem vizsgáltad le, addig azok nem számítanak játékban lévő lapnak. Amikor az ítélőszék hatása létrejön, ezek a visszarakott lapok ugyanúgy ott lebegnek az asztal felett, mint a kézből kijátszott lapok. Gyak. bekerülnek a reakciósorba, még akkor is, ha egyébként ezekre nem lehet normál reakciókkal reagálni. Mivel nincs más fogalmunk erre a szituációra, ezért jobb híján így kell elképzelni. Az ítélőszék az asztal fölé húzza a gyűjtőkben lévő fehér lapokat, és azokat az általad választott sorrendben nyomod le az asztalra. Amíg egy ilyen lappal, kijátszáskori képességeivel, stb nem végzel, nem mehetsz tovább a következőre.

A fenti szituációban ha a kristályt előre veszed, akkor a kutya még nem ért asztalt, tehát nem is áldozhatod fel a kristálynak.
 
Egy Mennybéli ítélőszék (2020) kizavar minden fehér lapomat a gyűjtőmből az asztalra. Van köztük egy Raia temploma (új) és egy Éber vadászkutya (új).

1. Én azt szeretném, hogy aktívan érkezzen a templom. A kutya ilyenkor 0 ÉP-vel érkezik és ő meghal. A kutya halálát lehet-e előbb megcsinálni mint, hogy a templom aktívan érkezésének a feltételét vizsgájam?
2. A templom izomjelző osztása meg tudja menteni a kutyát a haláltól?
3. Hogyha van ott egy Életkristály (2021) is, akkor a kutyát költségnek behajíthatom, mielőtt még meghalna?
 
Köszönöm szépen. Így már teljesen egyértelmű a lap.
 
Tisztazzuk: a halal angyalanak a kepessege egy auto atikus kepesseg, mivel a megszovegezesebol az jon, h a gazdajanak nincs dontesi lehetosege. De nezzuk sorra a lapszoveget. "Ha Ep-d barmikor"... nos pont ez a szep az automatikus kepessegekben,hogy barmikor mukidni tudnak. Pl. a harci fazis utes reszfazisaban is. Tehat ha az ellenfel lenyei 0 Ep-re utnek, a halal angyalat fel kell aldoznod, Semmibe kell raknod es 1 Ep-re gyogyulsz. Ez nem cselekves, ez egy automatikus kepesseg. De ha az ellenfel koreben vagytok a harci fazis utan, a 2. fo fazisban (vagy a fo fazis folytatasaban) igy is ugy is az ellenfele az elso cselekves joga. Ha mindez egy fejbeloves volt,akkor te cselekedhetsz,mert - mint nondtam - a halal angyala kepessege automatikus kepesseg.
 
1. Nem, mert ha a quwargbol rakod ki a kisebb zant, akkor a zan quwargga alakul minden szempontbol, igy megszunik zannak lenni, ezzel pedig az oriasfereg kijatszasi feltetele nem teljesul.
2. Nem. Csak koltseg kifizetese soran, annak helyettesitesere aldozhatsz lenyt.
 
1: Kijátszhatom-e úgy az Óriásférget, hogyha egyetlen Quawargom van játékban és azt akarom felhasználni a Kisebb Zan áldozásához?
2: Az Élőáldozat lapnál áldozhatok-e fel asztalon lévő lapot úgy, hogy nem játszok ki semmit?
 
Nem.Ez egy szabály és nem egy forrás.
 
Skacok, ha az ellenfelem helyszínt keres, akkor ugye Zilak-din főkancellár megfoghatja azt 2 vp-ért?
 
A halál angyalát mikor kell feláldozni?
Ha ütés után csökken az ÉP-m 1 alá és feláldozom, akkor kinek van előbb cselekvési lehetősége? Ez egy aktiválást kívánó hatás vagy egy kapcsolódó hatás amit aktiválni kell?
 
köszönöm a választ
 
Szia!

Itt az oldalon bal oldalt találod a HKK kódexet.Abban sok hasonló kérdésre megkapod a választ.
A jelen kérdésre az alábbi:

135.2. Büntetés: [veszteség]: ha a büntetéssel rendelkező lap egy játékos forrása miatt kikerül a játékból vagy a tulajdonosa irányítása alól, akkor a forrást használó játékos elszenvedi a képesség szövegében szereplő veszteségeket. Hogy a forrás használója milyen jellegű büntetést szenved el, az a képesség leírásában mindig pontosan szerepel.

Tehát röviden a válasz, hogy attól függ
Ha az ellenfél küldi a gyűjtőbe pl varázslattal vagy hatással(nem harci fázisban ütéssel) akkor igen sebez 3 at belé,de ha csak te áldozod be a lapod pl zanszilánknak akkor nem.
 
helló
Ha egy lapomon az áll hogy 3 ép-s büntetése van akkor
ha a gyűjtőbe megy sebeződök hármat?
 
http://www.beholder.hu/?m=hkk&cikk=22074

Itt lapozd vegig a kihagyott idoszakot.
 
Most olvastam a facebook csoport egyik bejegyzésében, hogy az életjelző kitüntetett szerepe megszűnt. Ez mikor volt erről lemaradtam. Hol tudnék utána olvasni miről maradtam még le.
 
Szerintem mondjuk ez csak bonyolítja a helyzetet ha használható jellemeken, ennyi erővel a másik kettőn is lehetne használni vagy épp egyiken se.
Vagy csak nekem fura hogy a jó jellem gonosz cehet használhat és fordítva?
 
Az ékszerteknőc sikeres kijátszásra működik. Mikor sikeresen kijátszod a lapot, akkor azonnal megkapja a képességet, és az működni is kezd, tehát mikor szétnézel az asztalon, a kapcsolódó hatások után, akkor már rendelkezik ezzel a képességgel.
 
Ékszerteknős és Védelmező morf (teknősként) az asztalon. Ha sikeresen kijátszom egy eredetileg nem mágikus védelmű teknőst (ami a védelmező morf állandó képessége miatt mágikus védelmet kap) használhatom-e rá az ékszer teknős képességét.
 
  ... | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.