Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
Elemi rin
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"Az elemi rin a hiedelem szerint egy másik létsíkról származik, és ha itt találkozol vele, akkor épp valamilyen síkok közötti átjárót keres, felderítő munkát végez, vagy el akar ragadni egy galetkit." - részlet az Encyclopedia Fantasiából
Nézz szét a galériában!
61. BEHOLDER TALÁLKOZÓ 2024.11.30. PROGRAMJA
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló
HKK Nemzeti Bajnokság holnap!
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét
Kérdezz-felelek 55.

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái verseny - 2024. december 8., Középkor
Hatalom Kártyái verseny - 2024. november 3., Középkor
Hatalom Kártyái - Profi versenyzők listája
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét

A lista folytatása...
Versenyhirdető (1833)
Moa civilizáció lapbemutató 1. hét (30)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8229)
Lapötletek (65032)
HKK kérdés? (47241)
XXVIII. HKK Nemzeti Bajnokság beszámoló (1)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
Ahoy,

Alapvetően itt (25. hsz) a legtöbb dologban Miklóssal egyetértek, elég jól összefoglalta.
Jánost megértem, de látni kell, hogy a klasszikus horda teljesen átértelmeződik, ha a lapok az arc sebzésen túl mást is tudnak.
János problémája továbbá, főleg abból fakad, hogy a HKK fő interakciója a counter jelenleg.
Erről írtam a másik topicban, kijátszáskori képességek elterjedése-> csak a counter ad teljeskörű védelmet. Ezt muszáj lenne mihamarabb áttolni a leszedés irányába. Tehát el kell érni, hogy ne az legyen a fő interakciós vonal, hogy ki húzott több "zsírt" lévén, az csak a probléma kijátszásakor megoldás, később nem. Ami tehát szükséges: kijátszáskori képességek -> asztalról működő képességek és emiatt: counterek -> leszedések. Egy sokkal egészségesebb környezetet adna, ahol van esélyed 1 körrel később is megoldani valamit és emiatt nem kapsz ki feltétlenül, mert az az 1 létrejött lap nem ad akkora óriási előnyt, pláne nem ingyen.
Na EZÉRT szükséges a Rotáció.

És akkor a Példa hordaparancsnokod:
Ez a lap kiszorítana önmagában MINDEN más narancs lapot, kivéve az átkozottat és a mezőt (esetleg utóbbiak ellenlapjait, de én nem merném bevállalni, h ez működjön az ellenfélnél).
Lefordítom, hogy lásd a problémákat. Abszolút feltétel, hátrány és költség nélkül:
- 5 lapos kezdés
- +2 Ép-s kezdés
- permanens 1-es olcsóbbítás, ami olcsóbbíthat 1 nekronra, vagy olcsóbbíthat csontot.
- Minden lényed sikeres kijátszásával gyakorlatilag ingyen termelsz 1 lapelőnyt.
- Minden 3 lényed kijátszása körönként termel még 1 lapelőnyt.
- slusszpoén: választhatom altípusnak a reakciót.
Gyönyörű, nyugtass meg, hogy ezt viccből írtad.

Nem tudom mennyire olvastál vissza a másik topicban, de leírtam korábban: a következő 2 kieg tesztelése során, _ki kellett hagynunk egy tervezett új epikust, mert összetörte a játékot_.
Az a lap ÖSSZESEN ennyit tudott:
-sima epikus
-(S), a következő kedvelt lapod 1 _VP-vel olcsóbb (nem mehet így _1VP alá).
Minden kedvelt lap lényed bizonyos feltétel esetén kap +1 sebzést. (ez teljesen irreleváns volt végül.)

Az (S)-es olcsóbbítás ÖNMAGÁBAN sok volt a lapon.

Gondolj már bele, hogy a te meg korlátlan olcsóbbítást akarsz, meg +1 izmot laponként meg toronyórát lánccal.

Az epikusok megjelenésével a klasszikus kontroll teljesen megszűnt, és átment ebbe a lény alapú 5 lapos felállásba. Ma már kb. minden lapnak van altípusa és minden lap annyi mindent tud, hogy lehetetlen őket így leválogatni, hogy ez etnikum lap, akkor a narancslap adhat neki végtelen előnyt meg tápot, ez meg gonosz "kontrol" lap ezt büntetni kell. A legtöbb problémás lap jelenleg mind valamilyen etnikumhoz vagy koncepcióhoz tartozik. (pl. tűz, villám, főnix stb.)

Üdv: Kyb
 
Alapvetoen egyetertek Janossal, egy jol kibalanszolt jatekban a kontrollt veri az aggro, az aggrot pedig a kombo es midrange jellegu paklik, ezeket pedig a kontroll. Side elott persze es olyan 60%-os atlaggal.

Amit Miklos szeretne az szerintem megoldana az epikusok erosseget, na meg azoknak is kedvezne akik utaljak az epikusokat, mert nem fognak veluk jatszani.

Az eredeti tervhez szerintem valami ilyesmi narancslap kellett volna:

XY

Hordaparancsnok

A jatekot 5 lappal es 22 EP-rol kezded es valassz egy altipust.
Az ilyen altipusu lapjaid idezesi koltsege a sajat korodben 1-el olcsobb (de nem mehet 1 ala), es ha ezek lenyek 1 max EP aldozas aran rakhatsz rajuk 1 elet vagy 1 izom jelzot.
Ha legalabb 3 ilyen lapot kijatszottal a sajat korodben, kor vegen huzz egy lapot.

Ez ugy eleg univerzalis es az osszes epikust helyettesithetne az eredeti cel szellemeben, miszerint az etnikum pakliknak is legyen eselye az 5 lap kontrollok ellen. Szerintem.
 
Az, hogy 20 éve nem lehet jó hordát csinálni egy olyan játékban, ahol elvileg lenne rá lehetőség... hát az elég nagy hiba. Remélhetőleg ez a rotáció után lesz ilyenre is lehetőség.
Emlékszem, hogy ezüsthajnal idejen milyen meno volt legyozni egy hordaval a kontrollt. Vagy elmondani egy verseny végén, hogy az összes hordát levertem.

Milyen jó volt, amikor még lehetett úgy etnikum paklival játszani, hogy az kiépült az asztalon. És a nélkül lehetett a kontrollal felvenni a versenyt, hogy a 6-12 etnikum lap mellé 40 countert rakok be.
 
János: a hordapakli egy lerágott csont már 20 éve. Nem lehet jól megcsinálni.


Hát ha nem lehet, hát nem lehet...
Bár így világos, hogy miért nem létezik ez a paklitípus. El lett könyvelve, hogy nem lehet megcsinálni. Így tényleg nem.

A horda egy offenzív pakli. Azért nem védekezik, mert ehelyett is támad. Nagyobb az eredményszórása, mint a kontrollnak, ez tény. Másként is kell játszani vele. De pusztán azért eltemetni a játék komplett egyharmadát, mert "nem lehet jól megcsinálni". Biztosan meglehet.

Megjegyzem semmivel sem demoralizál jobban egy horda, mikor lerohan, mint amikor egy villám, vagy tűz hoki a nulladik körömben agyonlő. Ha érv az Arochos pakli ellen, hogy "ellene játszani egy nagy rakás ***", nos az ilyen paklik ellen se egy nagy élmény.

És pont ez a baj. Hogy szépen lassan minden paklitípus felszívódott a kontrollba.

Az egykori horda koncepciót visszasírni kb. olyan, mintha azt kívánnád, hogy 6 manás lények legyenek, amik a rárakott tárgyaknak köszönhetően tudnak nyerni.


Dehogy sírom vissza! De perpill ott tartunk, hogy még a teknős pakli harmada is counter! Ez szerinted tényleg jó így?

Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy csak és kizárólag ez a jó irány.
 
D.K.: Szóval ami nem univerzális spoiler, hanem etnikum lény, az csak "gitt". Épp azért, mert sokan gondolkodnak így, lettek ezek a "gitt" lapok úgy erősítve, hogy semlegesítés, kijátsztáskori képesség plusz asztalon maradó képesség, amiért már sokan panaszkodnak, hogy túlzás, a semlegesítés után a gyűjtőbe kéne kerülni a lapnak stb. Szóval akkor mi is a gitt?

Blackdiablo: a példa jó! az Arochos valóban "érdekes" pakli. Tipikus példája a cikkben említett lutripakliknak, ahol az a cél, hogy jó húzás mellett 1-2. körben kinyírd az ellenfelet. Ez az a paklitípus, ami a pakliépítéskor tényleg megmozgatja a fantáziádat, hogy rakd össze optimálisan, de ellene játszani egy nagy rakás ***. Ha tényleg lenne szóló verziója a HKK-nak, akkor ott lenne helye az ilyen Arochos jellegű kombódeckeknek, mert nem rontod el vele senkinek a szórakozását. De az egész pakli nem szól semmiről, minthogy ha nem tudod az első körben lekánterelni, akkor meghaltál, ha meg rosszul húzott, akkor ő terül ki.

János: a hordapakli egy lerágott csont már 20 éve. Nem lehet jól megcsinálni. A hordapaklinak pontosan az a lényege, hogy nem foglalkozol vele, mit csinál a másik, hanem gyorsan kinyírod. A játék jelenlegi állása szerint 1-2 kört jelent, ha ennyi idő alatt nem sikerült, akkor már az ellenfeled onnan meg tudja fordítani a játékot, mert a hordának nincs eszköze beleszólni az ellenfél játékába. a "hordának" addig volt csak létjogosultsága, amíg nem hogy kánterek, de leszedések sem voltak igazán, és az őrposztban egymásnak feszülő lények döntötték el a meccset. Ma már a "hordának" tudnia kell akkor is csinálni valamit, ha az ellenfél túléli az első 2 kört. vagyis kánterelni, húzni, leszedni... ja igen akkor ezt már kontrollnak hívják. Az egykori horda koncepciót visszasírni kb. olyan, mintha azt kívánnád, hogy 6 manás lények legyenek, amik a rárakott tárgyaknak köszönhetően tudnak nyerni.

Az 5v5 lap a legnagyobb coin flip szerintem a mostani metában, amit én el is szoktam kerülni, pont emiatt.

Hogy mi? Tehát ha mondjuk 1-2 lappal kezdünk, abban nincs semmi lutri, az ész, a gondolkodás dönt el mindent. De bezzeg ha 5 lapot húzunk mindketten, és nagyságrenddel több döntési, választási lehetőség van, az meg coinflip? A HKK-n kívül kb. minden játékban ugyanannyi lappal kezdenek a játékosok. Arra már jó eséllyel nem emlékszik senki, hogy a leghangosabb érv a régi követők ellen az volt, hogy teljesen mindegy, milyen erős lényeked adunk ki mellé, meg mekkora buffot ad a követő, a -1 lap akkora hátrány, ami behozhatatlan, mert a játék a lapelőnyről szól...
A másik, amit nem értek abban, amit írtál, hogy "miért lenne az jó irány ha tényleg mindenki 5 lappal nyomná, és minden mást kiszorítunk ezzel..." szó nem volt erről, hogy ki akarjuk szorítani a szabálylapokat, valamit nagyon félreértettél! Mindössze arról volt szó, hogy az epikusokon hogyan lehetne változtatni úgy, hogy ne csak egy variánsai legyenek a szokásos goodstuff kontrolloknak, hanem tényleg az adott etnikumról szóljanak.

Ez a pakliból mutogatós mechanika csak még tovább mélyítené ezt a gödröt.

Ezen gondolkodtam én is, lehet-e egyszerűsíteni azon, hogy a meccs elején meg kell mutatni a lapokat. És rájöttem, hogy igen: azt sem kell a meccs elején megmutatnod, hogy tényleg csak 3 színnel játszol, és egyféle lapból tényleg csak 3 van a paklidban. De ezek a dolgok ellenőrizhetőek a paklilista ill. a kiegészítő megnézésével. Tehát erre igazándiból nincs is szükség, ha meccs közben úgy látod, az ellenfélnél nem jönnek az etnikum lapok, nyugodtan ellenőrizz ill. óvj a meccs után, nem kell mutogatni semmit igazándiból.
 
Ilyen nagy epikus-ellenszenvben szerintem kétségessé válik a Tarimászok szülőanyja epikus követő kiadása is...
 
Amazing. Every word of what you just said, was wrong.
 
Az epikusokat én főleg azért nem szeretem, mert sem szabálylapokkal, sem sok követős felállásokkal nem használhatóak. Mindenképpen beleerőszakolják a játékot az 5 lapos kezdésbe. Szerintem minél nagyobb a változatosság a paklikban és a játék elején felhúzott lapokban, az annál jobb a játéknak. A random és a lutri faktor nagyon jó dolgok és többek között azok tartanak engem még mindig a játék mellett.
Az epikus követők (a rotáció mellett) egy eszköz a játék uniformalizálására, amivel nem értek egyet. Minél egyformábbak a paklik az értelmesen játszható struktúrájukat tekintve, annál rosszabb a játék szerintem. Mi értelme van elmennem versenyre, hogyha az ellenfelek teljesen ugyanolyan paklit hoznak mint én, csak éppen más a lapok színe? Szándékosan rosszabbá teszitek a játékot az összes ilyen hülyeséggel.
Ahogyan azt már írták a másik topikban is, inkább a kontrollok megölése és a topdeckelés erőssége kellene, hogy legyen a prioritás. Semmit nem találok undorítóbbnak az első körös counter csata után bedobott meccseknél. Az epikus követők minden paklit ebbe az irányba tolnak. A 4 lapos követők első körös counter drágítás védelmének az elvétele szintén full fogyatékos ötlet volt mellesleg.
Javaslatok az epikusokra:
1) A következő alapkiadásban legyen kiadva az összes hülye epikus 4 lapos formában.
2) Kerüljön bele az epikus szabályba a Megszüntetés: 15 ÉP.
Nevetséges, hogy valaha is szükség volt a követők belőhetetlenségére. A követő lövés egy nagyon jó szabály.
3) Kerüljön bele az epikus szabályba az, hogy opcionálisan lehessen kontrollosan használni, de hogyha akarom, akkor 4 laposan is használhatom. Abban az esetben az olcsóbbítások és counter drágítások érvényesek állandóan. Bár akkor inkább már legyenek kiadva újra.
 
Epikusokra: már most is rengeteg kritikát kapnak amiatt, hogy brutál körülményes velük játszani a rengeteg jelölő miatt (főleg, ha elágazik az (S) képességük, mint pl. a Zu'litnál). Ez a pakliból mutogatós mechanika csak még tovább mélyítené ezt a gödröt.
 
Párral lejjebb írta Miklós, hogy ez csupán a véleménye, egy felvetés, vitaindító.
 
A TCG kő-papír-ollóban hagyományosan a kontroll veri az aggrót, szóval ez nem egy túl helyes gondolatmenet.
Ami veri a kontrollt, az a tempó/midrange, amiről valamiért senki nem beszélt megint, pedig a HKK-ban is ez jelenleg a leggyakoribb archetípus (a mezők és villám paklik is inkább tempó deckek, mint klasszikus kontrollok).
 
Sajnos pont az ilyen cikkek és nézőpontok miatt nem bízom a rotáció és a jatektervezes irányában. Egyszerűen nem értem miért lenne az jó irány ha tényleg mindenki 5 lappal nyomná, és minden mást kiszorítunk ezzel...
Az 5v5 lap a legnagyobb coin flip szerintem a mostani metában, amit én el is szoktam kerülni, pont emiatt.
 
nagy vonalakban egyetértek Jánossal, azt tenném még hozzá, hogy mindaddig, amíg kijön egy beteg erőforrás és a válasz az, hogy nem is olyan beteg, mert meg lehet fogni, le lehet szedni. addig csak a kontroll lesz
 
És ezzel mi a gond? Ezzel a témával foglalkoztunk többször is, 3 alaptípus van, az utált kombópaklik (1 kör alatt nyerek úgy, hogy a játékomba nem tudsz beleszólni), a hordák (25 év alatt nem tudtak dominálni), és minden más a "kontroll".


Na de miért?

1.
A kontroll gyakorlatilag minden laptípusban megtalálja magát (erőforrás/counter/megoldás), addig a horda csak lényt, és javarészt őrposztból nyerést jelent.

2.
A counterek ma már többségükben lapelőnyt, de ha azt nem is feltétlen, akkor tempót nyernek (azzal, hogy a semlegesítő lapok hagynak egy zanszilánkot az asztalon).

3.
A horda vs. horda meccs kimenetele rendkívüli mértékben szerencsefüggő. Leginkább az dönt, hogy ki kezd kétszer.

4.
Ezeken a problémákon nem segít az sem, hogy a horda is használhat kontroll eszközöket. Sőt, használni is kénytelen, mert másként esélye sem lesz. Viszont a lények mindig drágábbak, mint a kontroll lapok, tehát a horda még akkor is tempóhátrányban lesz, ha létrejönnek a lapjai.

5.
A hordákat kizárólag a narancs lapok tudják / tudták / tudnák életben tartani.
A 0. körös reakcióvédelem letiltásával azonban a törhető követők védtelenné váltak. Marad a dupla vagy ötkövetős esetleg a járj + követős felállás. Alig maradt olyan horda, ami életképes marad egy ilyen ellenséges környezetben... Talán csak a farkasok tudnak hordaként működni, a járj védelme mellett. Korábban az antimágia még jelentett valami kis segítséget (lásd az íjászok kora), de a semlegesítés elharapódzása megölte ezt is.

És akkor csodálkozunk, hogy nincs horda a versenyasztalokon, meg hogy minden pakli kontroll. Nincs ezen mit csodálkozni. A játékfejlesztés az elmúlt 10-12 évben minden létező eszközt bevetett azért, hogy ez így legyen. (Nem mondom, hogy szándékosan, de hogy ez egy felróható gondatlanság, az tuti.)

A rotáció erre rá fog tenni egy lapáttal. Az utolsó hordákat segítő lapok (pl. szörnyidomítás) is kapásból kimaradnak a versenyasztalokról.

Megoldás:
Ha ezt a hárompólusú egyensúlyt vesszük alapul, akkor nem a követőket, meg a lapokat kell nyírbálni, meg hegesztgetni, hanem teret kell adni a horda pakliknak, és a kontroll automatikusan vissza fog szorulni. Ennek gyakorlati végrehajtása persze nem könnyű, de a rotáció lehetőséget nyújt rá, hogy a 2021 őszétől érkező kiegészítők ne csak kontroll, hanem hord lapokkal is fel legyenek töltve.

A legfontosabb változtatás azonban az, hogy a semlegesítés szabályát sürgősen meg kell változtatni. Hogy az ilyen módon kijátszott lapok se tempó, se lapelőnyt ne tudjanak adni, mert amíg ez így marad, addig tuti nem lesz horda az asztalokon.

Uff
 
Az epikusokat értem miért talátad ki, de már akkor úgy éreztem, hogy csak egysíkúvá teszik a játékot. A követők célja a koncepcióteremtés. A hordaparancsnok vonal sokkal jobb volt. Nézd meg az arachost, mennyire egyedi paklit eredményezett, még ha nem is túl erőset. Ez a mutatok x etnikum lapot jó ötlet, de ezt a kezdeteknél kellett volna ellőni és akkor sokkal durvább képességeket is kaphattak volna. Így ez most nehéz ügy. Ha túl sok lapot határozol meg akkor gyakorlatilag betiltasz 5 epikust, ha keveset minden marad a régiben.
Én még beveztenék még egy levelt. Ha 30 lapot mutatsz akkor 6 lappal kezdesz és 26 ép-vel.
 
Yepp.
"új ember" (Regisztráció időpontja: 2011. június 19. 20:46, ezt azért nem olyan nehéz lecsekkolni. És Rhatt fénykora óta ismerem a HKK-t, de ez már csak részletkérdés.)
Hogy miért nem vagyok már aktív versenyjátékos, abba most ne menjünk bele.

Nem a +1 lap miatt használnám azt az altipust/tipust/epikus követőt, amit használnék, hanem, mert szeretek/szerettem azzal az altipussal/tipussal játszani.
Ami elméletileg az epikus követők (vagy a követők) létrejöttének az oka lett volna a cikk alapján. (hogy legyen esélye ezeknek a "típus"-pakliknak a többi pakli ellen.)

Végigböngésztem az epikus követőket, és a lapokat, amiket tápolnak, mielőtt írtam, és szerintem nem vagyunk egy véleményen azon, hogy melyik lap számít gittnek, és melyik nem, és egyezzünk meg ennyiben. (csak mert valami nem T1, nem jelenti azt, hogy nem is játszok/játszhatok vele. Mondjuk tény, hogy kábé két éve nem építettem paklit, és nem vagyok tisztában a jelenlegi metával, de ezen nem a rotáció, vagy az epikus követő módosítás fog változtatni.)

Ha meg úgy gondolom, hogy nem akarok húsz lapot beletenni ÉS akarom használni a követőt, az nem akadályoz meg semmiben, annyiban lesz más ezután, hogy négy lappal kezdek öt helyett. Vagy használok egy régebbi, megszüntethető követőt.

Amelyik pakliban meg már alapból megvan a szükséges darabszám, nem értem miért erősödne a változástól, hisz a +6 ÉP-t így is, úgy is megkapná, csak most nem a 0./1./2. körben, (ha egyáltalán még létezik olyan, hogy 2. kör.) hanem a játék elején, és (jó esetben) a fél pakli megmutatásával.
 
Durva így simán behúzhatsz több gittet mint a +1 lap amit kaptál, inenntől extra gyengülés is várható a nagy számok törvénye alapján.
 
Mennyi uj ember van mostanában bef0sás Azert jo lenne ha 20laptol nem működne a dolog mert ha megnezel mondjuk egy fonixet vagy pegat igy is megvan a darabszám nem hiszem hogy további erősítesre lenne szükségük a masik meg látom nem erted amit írok. Hiába huzol plusz egy lapot ha a plusz gittekbol jon fel amiket csak azert raktal be hogy tobbet huzzal. Ott vagy ahol a part szakad. De próbáld ki szorongasd csak az 5lapod.Még az esély is több hogy f0st fogsz összehuzni.
 
Igen, a Semmi mestere elég speciális követő, az biztos, hogy gyengülne ezzel a szabállyal, mivel ott valszeg nem lesz a pakliban 20 csak nekronos lapod. Mondjuk ez talán nem akkora gond, ha a változás elfogadásra kerül, még mindig lehet a Semmi mesterét módosítani.
 
Nos nekem is pont a semmi mestere jutott eszembe.Egy fönix pakli epikusának tök könnyü teljesiteni feltételét(akár a lapkijátszást akár ezt a húsz lapot..)mig egy semmi mesterének már a három csak nekronos lap sem biztos hogy lejön nemhogy a húszat mutatni..
 
20 lap, az átlagban 7 lapot jelent egy etnikumból.

Mivel az epikus nem minden esetben csak a lényeket nézi, az egyetlen altípus, ami tényleg komolyabb bajban lenne a változtatás után, az elementálok.
(esetleg még a ganüidek, de az az epikus tényleg epikus volt, néhány évvel ezelőtt.)

Nem emlékszem, hogy valaha bárki is komolyan épített volna az elementálokra, mint etnikum. [egyszerűen nincs meg bennük az potenciál.]

Az én véleményem szerint, ez a kiesés bőven megéri azt a változtatást, ahhoz képest, ami most van az epikus játszmék 90%-ában.

És igen, az a +1 lap előny, a játszmák többségében jelentős különbség lehet, ha ez jelenti a különbséget egy létrejött, és egy nem létrejött lap között.

Másrészről, ha meg valakinek nem tetszik, senkit sem köteleznek arra, hogy epikus követővel játszon. A követő nélküli öt lap mindig elérhető lesz.

Én támogatom Miklós kezdeményezését.
 
A semmi mestere


Amíg van nekron szabály, 20 tisztán nekronos lappal tolni a fixen kikaptál kategória szerintem.
 
Xenó,legendás,moa,orgling,Rhatt, szerintem ezekkel is lehet azért próbálkozni bőven.
 
És mi a jó benne? Egy az nincs minden etnikumbol plusz 10-15leny amit berakjál a meglevő 10mellé. A masik meg ha be is raksz vajon melyik lesz az erősebb az 5lapos gitt hadsereg vagy a 4lapos kontroll a másik 4lapos kontroll ellen. Nem sok értelmét látom tovább bonyolítani ezt a dolgot ebben a formában.
 
Sziasztok!

Szerintem Miklós ötlete jó én támogatom!
 
A tesztelők mit gondolnak erről a módosításjavaslatról? Hogy szerepelt tesztelésen?


Ez eddig még csak az én felvetésem. Átbeszéljük itt, a fórumon, akár szavazunk is, és ha kedvező fogadtatást kap, akkor van csak értelme tesztelni.

De továbbra is maradna az 5 lap kontroll.

És ezzel mi a gond? Ezzel a témával foglalkoztunk többször is, 3 alaptípus van, az utált kombópaklik (1 kör alatt nyerek úgy, hogy a játékomba nem tudsz beleszólni), a hordák (25 év alatt nem tudtak dominálni), és minden más a "kontroll". A kontrollba tartozik minden, ami beleszól a másik játékába is, és nemcsak a saját játékát játssza. Szóval az, hogy egy lényes pakli bele tud szólni a másik játékába, és erőforrás előny kiépítésével próbál nyerni, nem egy ördögtől való dolog Az, hogy a 20 etnikum lény, amit a pakliba raksz, az ne csak erőforrást adjon meg kántereljen meg leszedjen, az meg már nem az epikus követő feladata. Ha szükséges, meg kell próbálni az etnikumokat más irányba elmozdítani.
 
Az Epikusokkal nem a +/- 6 ÉP nem számít. Bizonyos Epikus követők olyan előnyt adnak ami tökéletes kontrolt csinálnak, még olcsóbb lapokkal. Lásd a Főnix követő illetve a villám követő. Olyan lapok szinergiját tápolják, amik követő nélkül is erősek.
 
 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nézet:
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.