Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Mikor lenne a legjobb a jövő évi Nemzetit tartani, melyik hónapban tudod legkönnyebben a péntek-szombat-vasárnap trióra szabaddá tenni magad?

1.) Az augusztus a legjobb.
2.) Legyen inkább szeptember.
3.) Legyen inkább október. (Október 23. péntekre esik.)
4.) Mindegyiket egyformán könnyen vagy nehezen tudom megoldani.
5.) Nem szoktam a HKK Nemzetire kijutni.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
További szavazások...
Fórum a témához...
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Clerebald gyűjteménye szeptember 21.
HKK - Zén Legendái: Az istenek csarnoka július 20.
A pillanat képe
Az abszolút jóság
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Az abszolút jóság eléréséhez tiszta lélek mellett mérhetetlenül sok erőfeszítésre, na meg szerénységre van szükség.
Nézz szét a galériában!
Clerebald gyűjteménye – Beharangozó
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő Clerebald gyűjteménye!
Ritka lap csere
Hagyományos verseny - 2019. szeptember 21.
XXIII. HKK Nemzeti Bajnokság – 1. nap

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Végzetúr alappakli

A lista folytatása...
Clerebald gyűjteménye – Beharangozó (9)
HKK kérdés? (44833)
[HKK Piac] Eladó lapok (141379)
Lapötletek (64218)
HKK Nemzeti Bajnokság - 2019. (36)
[HKK Piac] Régi lapok (1388)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Hatalom Kártyái kártyalap - Uwalla (új)

A lap régi változata (mielõtt ebben a kiadásban felújítottuk)

- Kinézet -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 104 szavazat alapján 7.9)

- Használhatóság -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 135 szavazat alapján 7.9)
- Eredetiség -
(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 94 szavazat alapján 7.8)
(AK124) Leanthil trükkje hat Uwallára (új), mivel ez egy reakció. Uwallának (új) még nincs immunitása akkor, amikor reakciókat használunk. Leanthil trükkje elveszi egy körig Uwalla (új) képességeit, így abban az egy körben meg lehet simán ölni. A Kérődző Moagrin esetében leírtuk az AK92-ben, hogy hat rá az Árnyéktűz. Ezen precedencia alapján Uwallára (új) is működik.
(AK124) Kap izmot az Ében morf, ha Uwallára (új) használja a képességét. Nyilván Uwallát (új) nem fogja tudni a gyűjtőbe küldeni, de ettől még a képességének második része létrejön, és kap izmot.
(AK124) Másolhatok Klónozással (új) Uwallát (új). A Klónozás (új) nem célozza a lényt, egy régi Kérdezz-felelekben le is írtuk az Acélkolosszus kapcsán. Sőt, nem csak, hogy nem célozza, de nem is hat a lényre, így Uwalla (új) immunitása nem számít ilyenkor.
(AK127) Csökkenthetem-e Uwalla (új) ütését a Dranadáni kőtörő megmutatásával? A lényeg ugye az, hogy a kőtörő megmutató képessége hatás-e vagy nem. Ha hatás, akkor nem hat Uwallára (új), ha valami más, akkor hat. Mivel a hatáson kívül más erre illő definíció nincs a HKK-ban, és végül is tényleg a lap hat a lényre, ezért ez is és Thauglorendon mutogatása is hatásnak számít.
(AK130) Hatás: Gyakran merül fel az a kérdés, hogy mi is minősül pontosan hatásnak. Újabban főleg jelzők kapcsán vetődik ez fel. Természetesen a kézben, asztalon és gyűjtőben levő lapok képességei hatások. Ugyanígy hatások az önálló jelzők képességei is (pl. A Fegyverkovács (új) dobótőrei). A legfogósabb kérdés a lapra rakott jelzők témája. Az egyik legtipikusabb lapra rakott jelzők, a méregjelzők eddig sem számítottak hatásnak. Ebből a példából kiindulva a lapra rakott jelzők állandó képességei nem hatások. Ilyen jelzők még például az öregítés jelzők. Konkrét példával élve Uwallát (új) eddig is le lehetett mérgezni, de most már az is egyértelmű, hogy az öregítés jelzők is megölik (pl. Nekromanta enyészúr). Azonban a lapra rakott jelzők aktiválást igénylő képességei már hatások. Ilyen pl. a Csáp entitás által adott testrész jelzőkkel okozott sebzés. Ha már a testrész jelzőknél tartunk, fontos azt is megjegyezni, hogy a testrész jelzők (Csáp entitás, Galetki szanitéc) minden szempontból testrésznek számítanak, de nem önálló jelzők. Lapra rakott jelzők, így semmilyen olyan forrás nem szedi le őket, ami önálló jelzőkre hat.
(AK137) Visszaküldi Uwallát (új) az ellenfelem a kezébe az Ongóliant haduram (új). Uwalla (új) forrásra immúnis. A forrás összefoglaló neve a hatásoknak és varázslatoknak. Azonban az Ongóliant hadúr (új) visszaküldős képessége harci képesség, ami nem tartozik sem a varázslat sem a hatás kategóriájába.
(AK138) A Káoszsugarat kijátszhatom olyan lényre is, amit nem lehet varázslattal célozni. Uwalla (új) forrásra immúnis képessége magába foglalja a varázslattal nem lehet célozni képességet is, ezért a Káoszsugár lelövi.
(AK141) Kijátszhatok Sommerthaug átkát Uwallára (új), mivel Sommerthaug átka egy reakció, és akkor még Uwallának (új) nincs képessége. Azonban nem sok értelme van, mert a jelző már akkor kerülne rá, amikor már a játékban van, és érvényesül a „források nem hatnak rá” képessége. Így a Sommerthaug átka jelzője se fog rákerülni.
(AK141) Mi történik akkor, ha Uwallára (új) egy Vadítást (új) játszok ki? Alaposabban átnézve a Kérdezz-felelekben erről a témáról eddig leírtakat, felfedeztünk némi ellentmondást. Az egésznek az alapja az, hogy Uwallán (új) nem az szerepel, hogy forrásra immúnis, hanem az, hogy források nem hatnak rá. Igazából nincs semmi értelme ezt a két dolgot megkülönböztetni, és mivel a forrásra immúnis már definiálva van, ezért Uwalla (új) szövegét módosítjuk: a „semmilyen forrás nem hat rá” helyett a „forrásra immúnis” szöveg kerül. Így már egyértelmű az AK138-ban leírt Káoszsugár példa is. Illetve a Vadításra (új) is egyértelmű választ kapunk, mivel a forrásra immúnis lényeket nem lehet forrással célozni, a bűbáj rárakása pedig egy varázslat, így forrás is egyben. Tehát nem lehet rá kijátszani a Vadítást (új).
(AK146) Kijátszhatok-e egy varázslatot olyan lényre, amire nem hatnak források vagy forrásra immúnis? Az Uwalláról (új) az AK137 és AK141-ben leírtak alapján az ilyen lapokra ki sem lehet játszani a varázslatokat. Sajnos a 8. kiadás szabálykönyve ellentmond ennek, mivel ott azt írtuk, hogy az immúnis lényekre ki lehet játszani varázslatot. Az egyszerűség, áttekinthetőség és a viták elkerülésének érdekében felülbíráljuk a szabálykönyvben leírtakat. Ha egy lény immúnis valamire, vagy nem hat rá valami, akkor azt ki sem lehet rá játszani, vagy nem lehet rá használni. Ezzel ezt a probléma kört végleg megoldottuk. Tehát pl. ha egy Sheran lázadása (új) vagy Gyenge pusztulása leszedné a legnagyobb vagy legkisebb idézési költségű lapot, akkor a forrásra immúnis lény nem számít ide, hiszen az nem lehet célpontja egyik varázslatnak sem.
Ha a harci fázis folyamán olyan lények kerülnek szembe, amik valamilyen ok miatt nem tudják megsebezni egymást (pl. Szibarita váz (új), Lohd Haven familiálisa, Uwalla (új), Repro), akkor nem történik semmi. A harci fázis véget ér anélkül, hogy bármelyik lény sebződne.
Kiadás: Alappakli, 8. kiadás Gyakoriság: ritka Lapszín (isten): Chara-din Típus: kalandozó Altípus: elf Szöveg: Semmilyen forrás nem hat rá. Nem lehet megsebezni. Szinesítő szöveg: "Chara-din végtelen hatalmat, sebezhetetetlenséget ígért neki. Azonban az ár is szörnyű volt, Uwalla a felismerhetetlenségig eltorzult." - Fantalas Illusztráció: Czene László

Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában...
(írd meg nekünk és kijavítjuk!)

Létrehozás: 2005. december 2. 14:16:30Utolsó frissítés: 2018. június 6. 16:39:20 Küldd el a cikket másoknak


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2019
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.