Vissza a Főoldalra
 
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Elemi erők november 24.
HKK - Zén Legendái: Elfeledett bűbájok szeptember 22.
A pillanat képe
Antimágikus csáp
(Ősök Városa)
Küldd el képeslapként!
Sokszor csak az mentheti meg életünk, ha van egy ilyesféle antimágikus testrészünk, melyről csak úgy lepattannak az ellenfél varázslatai.
Nézz szét a galériában!
Előrendelhető az Elemi erők HKK kiegészítő!
Elemi erők bemutató – 4. rész
HKK Elemi erők bemutató verseny
Őszi MondoCon 2018.10.20. – Eredményhirdetés
Elemi erők bemutató – 3. rész

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái verseny - 2018. november 9., Dungeon
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - forrásra immúnis
Hatalom Kártyái - Gyakori Kérdések - zanszilánk*

A lista folytatása...
Elemi erők bemutató – 1. rész (433)
HKK kérdés? (44108)
[HKK Piac] Lapokat keresek (27885)
Ha únjuk magunkat fórumozás közben,röhögjunk egy picit!!! :D (293)
[HKK Piac] Régi lapok (1329)
[HKK Piac] Gyakori / nem gyakori lapok (3111)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

10. kiadás – Lapelemzés



Az elemzésnél a pontozást a már megszokott rendszer szerint végeztem, de azért álljon itt, hogy mi mit is jelent valójában.

  • 10 pont: Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakliba bekerül.
  • 9 pont: Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd.
  • 8 pont: Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab.
  • 7 pont: Jó lap, nem nagy eresztés, de be fog férni paklikba.
  • 6 pont: Nem nagy szám, de speciális versenyeken vagy sideba beférhet.
  • 5 pont: Közepes lap, a saját paklijában sem lesz túl jó.
  • 4 pont: Gyenge kártya, maximum bontotton használod.
  • 3 vagy kevesebb pont: Ez mi?!

  • A holtak trükkje (10 pont): Végre a fekete is kapott egy igazi lapkántert (Dornodon irigykedhet). Az utóbbi időben Leah szép lassan kontroll színné nővi ki magát (főleg majd a téli kiegészítőben), így igazán kellett neki ez a lap. Ősmágiás lapkánter nem sok van, így mindenképpen hiánypótló lesz ezen a téren. Az isteni mivolta miatt se vontam le pontot, hiszen sideból lehet váltani, és bizony járj (ami manapság elég stabilan ott van az asztalokon) ellen a fekete lesz a legjobb választás.


    Abszolút preventálás (9 pont): Az isteni ikon és a minimális hátrány miatt egy pontot levontam tőle (habár nagyon közel áll a 10 ponthoz, inkább 9 és felet adnék neki), de egy így is remek papír lett az újított sárga spoiler. Igaz számomra az ősmágia kicsit hiányzik róla, de üsse kő. Inkább az kérdéses, hogy a sárgát mennyire fogják isteni színnek választani, de talán a jobbak között lesz a szín. A hátránya szinte elhanyagolható, talán akkor érződik meg igazán, amikor egy 2-es, nem varázspontba kerülő lapot játszanak ki, hiszen ilyenkor van egy Nullifikálás szintű hátránya. Mint sok isteni, lap ő is meg tudja hálálni azt, ha több sárga lappal is játszunk, méghozzá egy extra lap képében.

    Angyali sereg (9 pont): Nagyon erősnek érzem a végtelen Kisebb angyal termelést, főleg, hogy későbbi körökben kijátszva húzhatunk is egy lapot. Nehéz megmondani pontosan milyen paklikba fog beférni, hiszen nem a fehér a legerősebb isteni szín (sőt), ami elég erősen limitálja a használhatóságát. Ha nem lenne isteni valószínűleg minden fehérrel játszó pakliban alap lenne. A legjobb valószínűleg Raia követője mellett lesz, hiszen első körben már is lesz két angyalunk, amik építkezhetnek. De Fénymágussal sem hangzik rosszul első körben elő keresve, majd az ellenfél körében kijátszva.


    Büdös kölök (6 pont): A hasonló funkciójú lapok sose futottak be nagy karriert. Késleltetve működik, randomot dobat, kicsit drágácska is. Talán, ha majd tolják az orglingokat, az megmentheti a feledés homályától, hiszen Phuki mellett kicsit kellemesebb a lap, de ezen kívül nem nagyon fér be sehova. Vállalkozó kedvű játékosok próbálgathatják a már korábban említett keltetővel felálló kalandozó pakliba is, de azért oda egy csomó jobb lap van erre a funkcióra.

    Csöppnyi nyugalom (6 pont): Az előzetesben leírtam a lapról, amit lehetett. Bizonyos deckekben (tűz, villám) alapból el fog férni, de sideban szinte bármi hasznát veheti. Akár járj ellen is kikapcsolni a rettegett Mithril gólemet egy körre elég lehet; egy kombós pakliban bebiztosítani a nyerést azzal, hogy rádrágítunk az ellenre; vagy csak ha zavar a háló megtoljuk és játsszuk a játékunkat. A paraméterei elég jók a lapnak, de a side lap jellege miatt 6 pontot adtam neki… meglátjuk, mit tartogat számára a jövő.


    Demizra (10 pont): Habár isteni lap, ami miatt minimálisan korlátozódik a használhatósága (mondjuk szerintem a kéké az egyik legjobb isteni szett), azért én megadom neki a 10 pontot. A Kristálybarlanggal mozog pariban, szóval nem hiszem, hogy nagyon részletezni kéne a hölgy erejét. Régen is nagy lap volt, most is az lesz.

    Dhl’emolatzz (7 pont): Újabb lila kamikazé kánter. Univerzalitásban a Bűzös még mindig jobb lapnak tűnik, de talán ében íjászokhoz, legendás pakliban és kalandozós set upokban el fog férni az íjász kánter. Az asztalról meg tudja dobni egy hasonszőrű társát egy izommal vagy élettel, ami nem egy rossz dolog, de azért vannak ennél jobb hasonló jellegű kánterek. Kategóriájában egy erős, közepes darab.


    Goblin szabotőr (10 pont): Megjött a trón követelő, aki letaszítja az Őshangya kamikazét a képzeletbeli pódium tetejéről. Sok bemutatást nem igényel ez a lap, semlegesít, védekezik és még ad egy kis tápot is. Többet nem is kell tudnia egy igazi spoilernek. A 10 pontját az isteni ikon sem veheti el, hiszen már ő maga miatt megérheti választani a barna színt.

    Kaotikus hullámzás (9 pont): Újabb isteni, 0-s kánter. Csak úgy, mint a sárga isteninél, itt is az ikon és a minimális hátrány miatt vontam le egy pontot. Azt nehéz megmondani, hogy a Chara-dint hogyan, s miként válasszák majd isteni színnek, habár mondjuk azért két darab ingyenes kánterrel elég nehéz mellé lőni. A hátránya, habár nem elhanyagolható, de elég minimális. Gondoljunk csak bele... hány darab 1-nél drágább reakcióval játszunk? Nem sokkal… talán csak Lohd Haven és a megcsúfolás bukkangat fel néha-néha. Ha meg egy 1 manás kánterrel megfogják ingyen az azért még egy lenyelhető dolog; 0-s reakciónál meg még hátránya se volt.


    Kiüresedés (10 pont): A dobatások manapság igen komoly erőt képviselnek a játékba, és a Kiüresedés újított változata (annak ellenére, hogy a párbaj nem került rá) az egyik legerősebb lesz közülük. Instantból, 1-ért kettőt dobatni bitang erős dolog (főleg ebben a Fókuszálásokkal teli világban). A dobatás mellett, tud egy kicsit mókázni is az ellenfél deckjével és kezével, ha ez szükséges. (Korlátozás és Ripityom bácsi mellett például elég vicces). Igaz, ha az ellenfél keze üres, akkor nem lesz túl hasznos, de azért én megadom neki a 10 pontot.

    Kristálymágus (8 pont): Habár a fehér szín eddig nem nagyon fért be Lassan járj! paklikba, a Kristálymágus talán változtat ezen. Na jó… ha járjba nem is, de jó néhány pakliba biztosan be fog férni (sideba mindenképpen) ez a kalandozó fiú. Daes Mo’ran és a Krabber filézőművész óta tudjuk, hogy a kánterlésnél már csak az a jobb, ha a megfogott lap nálunk jön létre. Igaz a 4-es idézési költség nem a legolcsóbb dolog, de zanszilánkról lévén szó, nagyon hamar összejön a költsége a mágusnak. Biztos vagyok benne, hogy nemsokára hallgathatjuk a sztorikat egymástól, hogy ki mit csípett el vele, vagy éppen ki járt nagyon csúnyán pórul miatta.


    Lélekkufár (7 pont): Nem a legacélosabb kártya a kiegészítőben az tény, de szerintem fogjuk viszont látni a verseny asztalokon. Molluszkba elengedhetetlennek tűnik, de sok más token termelő pakliba is elférhet (Az alvilág ura, Raia követő vagy a mostanság igen erős tápokat kapott Chara-din követős felállás), hiszen a játék elején a Kismasszákkal igen masszívan bevédhetjük az asztalunkat, majd egy Animált csontváz pontot is tehet a meccs végére. Nem szabad megfeledkezni a gyűjtőből működő képességéről sem, hiszen, ha leszedik vagy megakadályozzák, akkor még mindig megjutalmazhat minket egy token lappal. A manapság igen népszerű token termelések miatt, egy Toborzós pakli is kialakulhat, amiben szintén igen komoly szerephez juthat az új kufár.

    Mágikus óra (6 pont): Ezt a lapot is bemutattam korábban. Többet nem is tudok elmondani róla, mint akkor. A kör szakítások nem élik virágkorukat, talán egy pörgős, nagyon gyors tárgy pakliba beférhet, de másba nem igen látom a helyét. A helyettesítés miatt kicsit jobb a Varkaudar merénylőnél, és asztalról is tud egy apróságot, így talán fogják próbálgatni, de sok reményt nem fűzők hozzá.


    Medúzaféreg (5 pont): Hát igen… minden kiegészítőbe kellenek gyengébb lapok is azért. De azért beszűkült látókör 10. fordulóban felbukkanhat… meg talán a jelenleg nem túl acélos mérgező pakli sidejában is elférhet.

    Morf mágia (7 pont): Számomra kicsit nehezen belőhető ez a lap, ezért is adok neki ennyi pontot, de könnyen lehet, hogy ennél jobb lap lesz majd (vagy sokkal rosszabb), én látok benne potenciált. Kezdjük az áramlós képességével, amivel aligha lehet mellé lőni. Legtöbbször valami meccsfordító kártyát fogunk vele előkapni a pakliból, mint Csábító papnő, Oz’mogroth univerzumkifordító vagy akár Albínó varkaudar, de előfordulhat, hogy egy megindulást keresünk vele (pl.: Mithril gólem). De nézzük meg mit is tud kijátszva: egy pakliban minden lénynek adhatunk még egy altípust. Ez a képesség bármilyen etnikumos követőhöz egész jól hangzik, ami csinál valamit a lényeinkkel, például: motyogó követő bármelyik verziójával elhúzhatjuk a lényeinket, Törpe-Gnóm Glion mellet szintén vagy mindenünk lehet asztalról működő reakció. De a legjobb talán Enkalával lesz, hiszen milyen jó is keresni egy Nekronsárkányt vagy Csábító papnőt minden körben.


    Owooti trükk (8 pont): Na őt már inkább felpontoztam… személy szerint nem tetszik a lap, de mivel 0-s lap kánter ezért adtam neki egy nyolcast. Az első két körben még talán nem érződik a hátránya (habár volt, hogy 2. körben már nem tudtam mit kezdeni vele), de később egy teljesen blank lap lesz. Az isteni ikon is ront egy kicsit rajta, hiszen sem ő, sem pedig a társa, az Őshangya kamikazé nem pótolhatatlan. Sőt egyre több színből egyre több lap tudja azt, amit a zöld hangya, így nem túl valószínű, hogy sokan fogják Sherant választani isteni színnek. Pedig a paklik nagy részében továbbra is ott lesz a sötétzöld.

    Őrmanó (6 pont): Fekete kamikazé… manókhoz kötelező darab lesz, de azt, hogy máshova is be fog férni kétlem. Ha a fekete jobban előtérbe kerül, talán megpróbálják egy-két helyre, de inkább Varkaudork varázsló szintű karriert jósolok neki.


    Phalthagore (8 pont): Megadtam neki a 8 pontot, mert azokban a paklikban, amikbe be fog férni igen nagy erőt fog képviselni. Ha egy régebbi játékos rá néz a lapra egyből leesik neki, hogy ő bizony A hullámok úrnője felújított változta, csupán új névvel és képpel. A régi verzió nagyrészt Semleges csatamezős paklikba fért be, míg Phalthagore már járjban is igen finom darab lesz. Igaz a legerősebb valószínűleg a mostanában fel-fel bukkanó Hegymélyi keltetővel felálló kalandozó pakliba lesz, hisz itt a kompenzációja is működni fog elég gyakran. Az egyik személyes kedvencem az új lapok közül.

    Pusztító tűz (8 pont): A bemutatóban már szintén írtam erről a lapról. Elég erősnek érzem az instant két lap húzást (és jó istenihez híven plusz 1 lappal meghálálja Dornodon a bele fektetett bizalmat), viszont sajnos a pirosé az egyik leggyengébb isteni szett (és azon kívül is gyengélkedik a szín eléggé), így elég kérdéses, hogy tűz paklin kívül fog-e paklit látni ez a remek papiros.


    Rajzó morf (9 pont): Lehet kicsit elfogult vagyok ezzel a lappal, de nekem nagyon tetszik. Első gondolatra valószínűleg mindenkinek A hét törzs főnöke fog erről eszébe jutni, nem is alaptalanul. Abba a pakliba eléggé alpárinak tűnik, mint nyerés. De a már morf mágiánál is említett gnóm követő vagy gólem követő is erőszeretettel fogja próbálgatni ezt a papírt.

    Réz mutyola (9 pont): Valószínűleg az eddigi egyik legjobb permanens erőforrás a játék története során. Ha nem is minden pakliba, de nagyon sokba be fog férni. Első körben ingyen tempót tud adni vagy húzni egy kör végi lapot. Amikor meg már van keret (igazából a második körtől nagyjából) akkor a saját körünk végén és az ellenfél köre végén is tudunk húzni. Elég betegnek tűnik… Semleges csatamező tutira szeretni fogja.


    Rhatt hárítása (8 pont): A Kristálybarlangnál szerintem egy kicsit gyengébb isteni, de ez nem is baj. A játék korai szakaszában nagyon könnyen pontot tud tenni egy esetleges kánter csata végére, később pedig 2 ért is vígan megakadályozunk valamit. Ami igazán erőssé teszi az az, hogy nem lesz blank top deckre sem, hiszen tud leszedni is akár… sőt, egy kis színszinergiával 2 laptól is megszabadíthatja az ellenfelet.

    Sárkányteknős (8 pont): Tetszik ez a teknős fiú… vagy inkább sárkány lány? Mindegy is. Mind teknősökhöz, mind sárkányokhoz elég jónak érzem, főleg a követővel, ahol 1-ért megérkezve visszaadja az árát, és kör végén dobat egy választott kártyát. Valószínűleg Hét törzs főnökébe is alap papír lesz, de nem szabad megfeledkezni egy nem túl régi, ámbár kicsit se használt ultra ritka lapról, a Sárkányfészekről sem. Elég jó választásnak tűnik beválogatni az 5 darab token sárkány közé.


    Új élet sarjad (6 pont): Nem nagy eresztés. Konfigurálhatóságában hasonlít a Jégkornishoz, ami alapvetően egy igen jó vonal, de ez a lap jóval gyengébb, mint a pegazus. Mérgezős pakliban el tudom képzelni, de máshova nem igen… Azért lehet próbálgatni, mert a 3 varázspontos (trinigan?) képessége elég baráti, de lehet kevés lesz a sikerhez.

    Vak végzet (7 pont): Nagyon a 7 és 8 pont között mozog nálam, végül a kevesebbet adtam neki, mert nem érzem elengedhetetlennek egyik pakliba sem. Viszont, ha építünk rá, és használni akarjuk igen jól is tudunk járni, hiszen a lopás mellett magát is vissza húzatja. Igaz nekünk is kell adnunk egy lapot az asztalról cserébe… vagy még sem? Ugyan is van egy kis kapu ebben a lapban, még hozzá az idézési költsége. Ugye a varázslatoknál előre meg kell határozni, hogy mit fognak csinálni és csak utána kell költséget fizetni, és így bizony beáldozhatjuk azt a lapot, amit átadnánk magunktól. Jó mi?


    Veszélyes vizeken (6 pont): Gondolkodós lap, de nem a legerősebb. Kontrollokban jól muzsikálhat, főleg, ha sok ultra bűbáj van benne, és azokkal oldjuk meg a nyerést, de máshova nehezen tudom elképzelni. Ha a fehér szín kicsit használtabb lesz, akkor elő kerülhet, mint permanens leszedés, de amúgy nem nagy eresztés. Azért remélem lesz, aki tolja majd és rám cáfol.
    Legfőbb káoszmester (8 pont): Megadtam neki a 8 pontot, mert egy érdekes új követőről van szó. Személy szerint még nem tudom pontosan milyen paklit lehet rá építeni, de első blikkre a lila tűnik a legjobbnak mellé. (Mondjuk tesztelésen pirossal is próbálgattuk.) Vállalkozó kedvű, kreatív játékosok biztos fogják próbálgatni majd. Azért érdemes nem elfeledkezni róla, hiszen a jövőben folyamatosan jönnek ki etnikum képességű lények. (Valamint a lapon van egy spoiler is.)


    Fény a sötétben (8 pont): Raia is megkapta a saját kis ultra ritka bűbáját. Mint az utóbbi darabok, ő is inkább azonnal csinál valamit, és nem kell arra várni, hogy a jelzők gyűljenek rajta. Erősségben talán a zöld és a kék mögött van valamivel, de ez nem is feltétlenül baj. Azért a körönkénti reakciódrágítás, gyógyulás, Kisebb angyal termelés és semmizés igen csak hasznos kis dolgok rajta. Nyilván a játék korai szakaszában megérkezve lesz igazán hatékony és idegesítő az ellenfél számára, de később se kell nagyon búslakodnunk, ha felhúzzuk. Óvatos 7 pontot adtam rá, de könnyen lehet, hogy annál azért erősebb. (Bár a Gemina kertet is csak most kezdik felfedezgetni az emberek, pedig szerintem a zöld bűbáj egy leheletnyivel erősebb.)

    Őshangya inváziómester (7 pont): Talán ő lesz a leggyengébb a mostani 4 ultra ritka közül, de azért neki is meg lehet találni a helyét. Lassan járjas paklikban igen csak remekül muzsikált, de Zarknodéknál is jól érezte magát. Ha lesz egy Hegymélyi keltetős lényes kontroll oda is elfér majd. Minden esetre azt azért érdemes megemlíteni, hogy minden körben ki lehet játszani, hiszen szörnykomponensnek beáldozva, az Őshangya harcmester újra csatába tudja hívni őkelmét, így néhány körön belül igazi rovar inváziót szabadíthatunk ellenfelünkre. Nem mellesleg szerintem nagyon király a képe!


    Kronorituálé (9 pont): Az ő pontszámában lehet van némi elfogultság is a részemről, de szerintem a mostani ultraszett legerősebb (és talán legérdekesebb) lapja. Tulajdonképpen egy univerzális keresésről van szó, ami megspékeli némi boost-tal a kikeresett lapunkat. Lassan járj! (tesztelésen ebben használtam, általában papnőt vagy Gormathiont szedtem elő vele) paklikban szinte fix helye lesz, de Korlátozásban, Zarknod börtönében és talán csatamezőben is bőven meg fogja állni a helyét.

    Ezzel véget is ért ez a kis lapelemzés, remélem mindenki talál magának érdekes és izgalmas lapot. Jó játékot és osszátok meg véleményeteket hozzászólásban!

    Horváth Dávid

    Létrehozás: 2018. június 19. 10:08:38Utolsó frissítés: 2018. június 19. 11:27:16 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

    © Beholder Kft., 2003 - 2018
    1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.