Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 144. (2008. január-február)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kalandozómesterek - Nagy Zoltán (Túlélők Földje)

Bizonyára nem egy ember gondolt már arra, hogy vajon ki állhat az egyes erős, vagy híres kalandozók mögött. Ki lehet az a személy, aki irányítja őket? Régebben, jó pár évvel ezelőtt Treemnek volt egy rovata, melyben magukkal a kalandozókkal készített riportot. Most, a Kalandozómesterekben a másik oldalt, a játékost kérdezzük meg. Bár valószínűleg a nyilvános fórumokon, TF-találkozókon sokan megismertétek egymást, de szerintem az élenjáró, régi, híres játékosok és véleményük megismerése mindenki számár tarthat meglepetéseket. Következő interjúalanyunk, Nagy Zoltán.

- Szia! Vágjunk egyből a közepébe! Mivel foglalkozol ebben a szürke, kihívások nélküli életben, ahol még csak egy jó kis agytaposást sem tudsz lőni azokra, akik felidegesítenek?

- Közgazdász vagyok, különböző pénzügyi dolgokkal, támogatásokkal, pályázatokkal foglalkozok.

- Ezek szerint a számok világában élsz, és végül is a TF se más, sokszor csak számok halmaza. A szakmád, végzettséged segít szerinted a jobb UL-el tervezésében, megírásában?

- Azt hiszem, az előre tervezésben, a különböző összefüggések átlátásában, ami a fordulók tervezésénél elengedhetetlen, szükséges bizonyos fajta logika, logikus gondolkozás, nem csak a számok közötti eligazodás, hanem bizonyos fajta áttekintési készség, globálisabb látásmód, főleg ha több karakter fordulóit kell összehangolni rövidebb távon, ehhez a koncentráláshoz jó támpont a munkám és viszont.

- Mióta játszol a TF-en?

- 1997. június 20-tól van saját karakterem.

- Mit jelent a saját karakter? Előtte más karijával játszottál?

- Helyben, a baráti körben, kb. egy évvel azelőtt, hogy elkezdtem játszani, már megnéztem azoknak a karaktereit, akik játszottak akkor, adtam egy-két tippet, tanácsot stb., de csak az említett időpontban kezdtünk el az öcsémmel együtt játszani, Master con Tiberával

- Mennyi idő töltesz hetente a TF-fel?

- Ez eléggé változó. Ha úgy közelítjük meg, hogy közben mással nem foglalkozok, csak UL írás, forduló tervezés, fordulók átolvasása, licitálás stb., akkor ez hozzávetőlegesen napi 1 óra. Azonban szélsőséges esetekben az egyebek miatt ez lehet napi 3 óra is.

- Mennyi idő ebből a fordulóírás, és mennyi az "egyéb"?

- A sok gyakorlati tapasztalat miatt egy UL írás nálam kb. 5-10 perc. Ha valamelyik ismerős megkér, nézzem át az övét, esetleg javítgassak bele, akkor ez lehet néha 15 perc is. Ha sok újdonság kerül a játékba, annak átnézése, értelmezése is időbe kerül. A TF, Becsület Harcosai, Maffia, Viharlégió, Gonosz levelező listák kezelése, főleg nagyobb vírusos időszakban nem kis időmbe kerül. Néha sokat kérdezgetnek különböző TF-es dolgokkal kapcsolatban az IRC-n is. A nagyobb összefogást igénylő dolgokban általában szervezőként szoktam segíteni (pl. faji tárgyak feltalálása), ezek koordinálása is sajnos elég sok időbe kerül.

- Milyen karaktereid vannak, melyik közülük a kedvenced?

- Jelenleg négy karakterem van, ezekkel szoktam is aktívan lépni. A kedvencem, akivel öcsémmel együtt elkezdtük a TF-et, Master con Tibera, Ezüst Kígyó. A többi karakterünket még régebben, évekkel ezelőtt vettük át. Fekete Tetü révén a sokak által nem szeretett MAFFIA KT vezetését látom el. Armidon Eldonal a Viharlégió színeiben kalandozik, Lard Falcon pedig Sheran Múmia. Ez után öcsém elhatározta, kellene neki egy teljesen saját karakter, így ezek "rajtam maradtak", neki pedig sikerült átvennie Clod Onart, akivel azóta is játszik.

- Ezek szerint Clod Onarral teljesen az öcséd játszik, és neked nincs közöd a karakterhez?

- A helyzet az, hogy a "szennyes" ügyeit én szoktam bonyolítani. Fordulóküldés ismerősöknek, aukció bonyolítása, a következő forduló koordinálása, tárgyátadások, infók átadása stb. Öcsém már csak magával az UL megírásával foglalkozik, különböző elfoglaltságai miatt.

- Melyik volt az első karaktered, miért indítottál újabbakat?

- Helyi ismerősök hatására, a katonaság letelte után kezdtem el játszani, Master con Tiberával. Rövidesen a nem messze, Szajolban lévő TF-esekkel is megismerkedtem, itt láttam először egy tolvaj, Mesterek Bandája tag karaktert, ezért elhatároztam, megpróbálok szerezni egyet én is, elsősorban lopás/aranyszerzés célra, gyakorlatilag "pénzszerző rabszolgának". Sikerült is szereznem egy Fekete Tetü névre hallgató, karaktert, aki lépett kb. 5 fordulót ilyen célból, aztán rájöttem, nem tudom rabszolgaként kezelni, és "rabszolga-felszabadítást" tartottam. Ezzel közel egy időben vettem át Lard Falcont is, a Szajoli, Acél Ököl KT-s ismerősök hatására, majd később Armidon Eldonalt. Mindkettővel befejezte a játékot előző gazdája, illetve alkalmilag rabszolgaként foglalkoztatták, és nem szerettem volna, ha eltűnnek a süllyesztőben.

- Ha jól tudom Armidon Eldonal végül "befutott", szép eredményeket értél el vele az olimpiákon. Minek köszönhető, hogy éppen ő lett az, és nem egy másik karid, főleg, hogy nem a kedvenced, Master con Tibera?

- Ennek egyszerű oka van, Master con Tibera most tart a 370. játékhete környékén, míg Armidon az 565-ben, így Tiberának még egy kicsit izmosodnia kell, de jó úton van, ahhoz képest, hogy a 47. fordulójában lett először páncélja, addig gyakorlatilag meztelenül mászkált.

- Melyik faj/vallás a legjobb szerinted, és miért?

- Ha teljesen táp vagy más néven power-player szempontokat veszünk figyelembe, azaz rendkívül sok erőforrás, ismerős és segítség áll rendelkezésre, akkor a vallások között egy tízes ranglista alapján Chara-dint helyezném az első helyre 9 ponttal, Leahot a második helyre 8.5 ponttal, Tharrt pedig a harmadikra 8 ponttal. Chara-din hátránya, hogy imádkozásra nem a szerencse TF-elődik. Leah hátránya, hogy nincs agytaposása, Tharré pedig, hogy nincs az armageddonéval felérő, sokat sebző varázslata.

- Rendben, de mik az előnyeik ezeknek az isteneknek?

- Chara-din nagy előnye, hogy a gonosz istenek szokásos spelljei mellett ad egy-két extra spellt is, itt az agytaposásra gondolok elsősorban, amely nagyon univerzális varázslat, a káosz szavára, amelynek nagy előnye költségtakarékossága, mivel isteni könnycsepp a komponense, szemben pl. a pusztító végzettel, amelynél a karbin plazma 20 ap, és van mágiafaló is, amely főleg alacsonyabb szinten használható nagyobb tápsorokon, illetve városban. Martian tekerccsel pedig elérhető a jelenlegi legerősebb kombináció, az óriáserő-csupasz izom-puha ütés-harmadoló/felező varázslat (itt a káosz szava). Leah nagy előnye, hogy első spellje a vámpirizáció, valamint a szokásos gonosz spellek mellett imádkozásra a szerencse TF-elődik, és itt is elérhető az óriáserő-csupasz izom-puha ütés-harmadoló/felező varázslat (itt a pusztító végzet). Tharrnál ami előnyt jelent, hogy viszonylag hamar megadja a vámpirizációt és a puha ütést, és martian tekerccsel elérhető a elérhető az óriáserő-csupasz izom-puha ütés-harmadoló/felező varázslat (itt is pusztító végzet), imádkozásra szerencse TF-elődik, de ami komoly probléma későbbiekben is, nincs egy fixen, nagyot sebző varázslata (mint pl. az armageddon). Azért azt kiemelném, hogy minden attól függ, ki játszik az adott karakterrel, lehet nagyon jó karaktert kialakítani egy Elenios hívőből is, míg egy Tharr hívőből is lehet gyengébbet "fabrikálni"

- És ha nem, áll a rendelkezésre sok erőforrás és segítség, az mennyiben módosítja a vallások rangsorát?

- Erre igaz a fenti képlet, lehet nem fogalmaztam egyértelműen, a helyzet az, hogy sok erőforrással, kapcsolattal, ismeretséggel, szinte mindegy, milyen vallású a karakter, sokkal többet számít, melyik KT tagja, ha viszont ezek nincsenek, akkor áll fent véleményem szerint a fenti sorrend

- Mit szeretsz a TF-ben a legjobban?

- Első helyen az ismerősöket, a közösséget említeném, ha ez nem lenne, valószínűleg már nem lépegetnék. Sok olyan emberrel találkoztam a játékkal kapcsolatban, az egész országból, akikkel valószínűleg sosem ismerkedtem volna meg, ha nincs a TF. A hagyományos Elf KT és MAFFIA KT táborok talán a legjobb pozitív velejárói a játéknak. Ami engem magában a játékban a leginkább izgat, az maga az UL írása, a forduló megtervezése.

- Mit szeretsz inkább: felfedezni, optimalizálni, szerepjátszani...?

- Nagyon szeretem az új, ismeretlen fejlesztéseket, a felfedezni váró dolgokat, és erre a nem teljesen, 100%-osan tápra optimalizált, de azért nem rossz karaktereimmel rendszeresen részt is szoktam venni ezekben.

- Melyik volt a kedvenc történelmi eseményed?

- Egyértelműen a Toronyháború. Olyan szintű és hangulatú, tömegeket megmozgató esemény azóta sem volt, de remélem talán még lesz valamikor.

- Mi volt az, ami ennyire megfogott benne?

- Rendkívül rövid idő alatt hihetetlen mértékű szerveződés alakult ki, önzetlen segítségek a különböző csoportok között, háborús taktikák, sok TF-es ismeretség ekkor alakult ki más játékosokkal, akár a saját tábor, akár a szem-benálló felek között, valamint az újdonság varázsa is erősen hatott

- Mi a véleményed a KT-król és a KT-képességekről?

- Sokak szerint ez minden rossznak, egyenlőtlenségnek az alapja és a TF rákfenéje. Szerintem ebben van egy kis igazság, de sokkal több pozitívuma van, mint negatívuma. Nagyon sok, addig egymás számára ismeretlen embert hoztak össze a KT-k és a KT képességek fejlesztései, és sokan még ezen közösségek, emberek miatt játszanak jelenleg is, nem a táp, a kincsek és az Olimpia, hanem a közösségek miatt.

- Mi a véleményed a pszi-taumaturgia-teológiáról?

- Jelenleg egyértelműen ez a három legfontosabb szakértelem a játékban, emiatt a tápos karakterek ezen a téren "egysíkúak" is. Aki pedig tápos karaktert szeretne, az tudja, mit erősítsen elsősorban, ez a három szakértelem egyfajta iránytű, útjelző.

- Rendben, de szerinted mik az erőviszonyok a három között?

- Jelenleg a sorrend a mindenki számára elérhető martian tekercs miatt áthelyeződött a taumaturgiáról a teológiára, a jelenlegi legerősebb óriás erő-csupasz izom-puha ütés-pusztító végzet kombináció miatt, szinte mindenki ezt próbálja fejleszteni. A taumaturgia jelentősége lecsökkent a VP regeneráció, a néha szükséges nagyobb tiltott teleport, és egy-két keményebb, mágiatörést lövő szörny hatékony kiiktatására. A pszi hasznossága bizonyos speciális területeken mutatkozik meg a szürkeállomány általános jótékony hatása mellett, ilyen pl. az igazlátás a labikban, a pszi konverzió, valamint a spirituális extenzió.

- Tetszenek-e az utóbbi idők fejlesztései?

- Rendkívüli mértékben, ha ebbe nem értjük bele a különféle korlátozásokat is! Azt hiszem, az új programozó, Farkas Zsolt személye nagyban hozzájárult ehhez. Ezúttal is köszönet érte!

- Melyik volt ezek közül szerinted a legjobb (mondjuk az SF-től kezdve)?

- A 220+, ezen belül különösen a négy különböző mértékben nehéz terület, valamint a faji tárgyak ötlete. De összességében azt tartom a legjobbnak, hogy az eddigi, lineáris útvonal helyett több, szétágazó lehetőség nyílt meg a ryuku roncsokkal, varkaudar invázióval stb.

- Mi a véleményed a karakter átadásról/átvételről?

- Ez egy levelezős játéknak szükséges velejárója. Emberek hagyják abba és kezdik el, újra vagy újból a játékot, és véleményem szerint magának a TF-nek sem rossz, ha egykori neves karakterek a játékos más irányú elfoglaltságai miatt nem tűnnek el a süllyesztőben.

- Mi a véleményed a hyperről?

- Jómagam keveset használom, de tudom, hogy vannak, akik nagyon sokat, ezért Jakabnak rendszeresen szoktam infókat küldeni bele, ha valamilyen újdonsággal vagy én, vagy valamelyik ismerősöm találkozik, de úgy tapasztalom, sajnos ez nem túl elterjedt dolog.

- Mi a véleményed a tápolásról (értsd tápsorok végtelen mennyiségben pl. csatamezők, thargodan táborok stb.)?

- Nem vagyunk egyformák. Van, aki felfedezni szeret, van, aki a teljesen kiszámolt, szinte előre betáplált UL-eket. Véleményem szerint meg kell adni a lehetőséget mindenre, jómagam ezért is szeretem a TF-et a többi, hasonló játékkal szemben, mert nincs sok kötöttség, szemben pl. az ŐV-vel, ahol egy X*Y méretű csarnokban kell mászkálni.

- Ezek szerint az ŐV nem tetszik neked. Van más oka is ennek?

- Anno az induláskor játszottam én is egy keveset, de abbahagytam, egyrészt a túlzott matematika miatt, ami a játékot jellemezte, másrészt jóval nehezebben lehetett "azonosulni" egy galetkivel, aki egy csápos, szőrös kis kupac.

- Mi a véleményed a rabszolgázásról?

- A régi, klasszikus, "tüskegyűjtő" rabszolgák kora lejárt, főként a kibővült aukciós lehetőségekkel. Jelenleg a jó "rabszolga" az, aki maga is kellően magas szintű, sok aranyat és egyéb tárgyakat tud termelni, valamint különböző módon segíteni. Ez azonban csak akkor elérhető, ha sok erőforrást pazarlunk rá, sokszor a főkarakter szintjén kezeljük, gyakorlatilag életképessé tesszük. Ekkor azonban már a termelt sok aranyból lehet fejleszteni a főkaraktert, és ez generálja egymást.

- Mit változtatnál a TF-en?

- Sok, minél több embert megmozgató történelmi eseményeket fejlesztenék (akár a régiek újraindítását is, átírva a jelenre). Megnyitnám az utat a KT képességek újbóli fejlesztése előtt. Újraindítanám a toronyháborút. Nagyobb interaktivitást vezetnék be a játékosok és a fejlesztők között, mint az évente egyszer megtartott IRC fórum stb.

- Szerinted kik a legjobb játékosok/legerősebb karakterek a TF-en?

- Ez érdekes módon néha nem esik egybe, pontosabban nem teljesen esik egybe. Saját ismeretségi körömből hirtelen játékosként Bernáth Pétert (Sylvester az Elf), Gyurik Lászlót (Erynome Killmaster), Nyilas Pétert (Sir Criminal), Nagy Tibort (Clod Onar), Varga Jánost (G'rundy'gg), Andó Tibort (Egy Isten), Andó Róbertet (Tom a Villámkezű), Szirják Csabát (Chaar-Lee) és Ugróczky Lászlót (Gipsz Jakab) említeném, de sokan vannak, akiket különböző okok miatt nagyra tartok, és itt nem említettem meg.

- Kikkel készítsünk még interjút?

- Ha ezt a kérdést úgy kell értelmeznem, hogy ajánljak valakit, akinek a véleménye érdekelne, és érdemes is megkérdezni, akkor jómagam Hábencius Istvánt ajánlom (Bow Syck).

- Köszönöm az interjút!

- Szívesen.

Írta: Dani Zoltán
A cikk az Alanori Krónika 102. számában jelent meg.

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Kalandozómesterek - Varga János (Túlélők Földje).

Létrehozás: 2005. május 27. 11:14:02
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.