Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 144. (2008. január-február)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

A gyűjtő hatalma (Hatalom Kártyái paklileírások)

Az utóbbi félévben ismét fellángolt a pakli dobató koncepciók iránti szenvedély, főleg a Múltidéző megjelenése után. Vannak, akik az ellenfél pakliját dobatják el néhány kör alatt, vannak, akik a saját paklijuk dobatásából próbálnak minél nagyobb előnyt kovácsolni.

Még januárban igencsak meglepődtem, amikor kiderült, hogy a profi kategóriában 3. lett Jámbor András - alias Pocok - pakliégető koncepcióval. A próba kedvéért kipróbáltam én is, kevesebb sikerrel. (Igaz, csal tesztelésen, de annyira gyengére sikeredett, hogy Báder Matyi quwarg paklija is kis híján elvert.) Aztán szerte az országban sorra nyerték a versenyeket pakliégető koncepcióval, úgyhogy megint összeraktam, de egy kicsit jobban odafigyelve. (Szintén tesztelésen játszottam vele, aznap játszmát sem vesztettem.) Végül a júliusi beholderes kétszínű versenyen is elindultam vele (bár az már egy picit más pakli volt, mint az előzők), ahol végül is második lettem. Ezért úgy érezem eléggé kiforrt a pakli, hogy megosszam a kevésbé rutinos játékosokkal, de talán a profik számára is hasznos lesz a cikk.

Maga a koncepció egy iszonyú kemény verseny-paklit eredményezhet, aminek sajnos jelentős része ritka, ráadásul a legerősebb verzióhoz ultrarika is kell. Természetesen igyekszem a drágább lapok helyett méltó alternatívát kínálni, sőt több különféle koncepciót fogok ismertetni (amelyeknek hasonló az alapjuk).

Az eredeti koncepció szerint az ellenfél paklijának eldobatása a cél (lehetőleg az első 3-4 körben). A pakli alappillére a Morgan tanítványa, de az igazán hatékony pakliégetést a Motyogó ősvégzet segítségével érjük el. Sajnos egy ősvégzet csak a legritkább esetben elég az egész deck eldobatáshoz, ezért nem árt, ha sokat, vagy sokszor ki tudjuk játszani. Ehhez a legmegfelelőbbnek az Ördögi mentor bizonyult, hiszen nem kerül varázspontba, és akár több ősvégzetet is visszahozhat, arról nem is beszélve, hogy más lények is lehetnek a gyűjtőnkben, amelyekből szintén profitálhatunk. Na de hogy kerül egy rakás lény a gyűjtőnkbe ilyen hamar? Természetesen a saját paklink dobatásával. Nézzük ezek közül melyek a leghatékonyabbak: Óriás patkány, Lidércharcos, Lidércúr, Leah hatalma. Ha ezt mind használjuk, akkor van összesen 12 pakli dobatásunk, az egy picit sok lesz, ezért Lidércúrból csak kettőt használjunk, amúgy is sok varázspontba kerül.

Nézzük, milyen előnyt szerezhetünk ezekből a lapokból: egyrészt ugye szépen hízik a gyűjtőnk, tehát lesz mit visszahozni mentorral, fel tudjuk őket áldozni a mentorhoz (kivéve persze a Leah hatalmát), és nem utolsó sorban mindegyik remekül kombózik a követőnkkel, amit az ellenfél eldob a lapjaink nyomán, azt már semmizhetjük is ki, így erősítve az ősvégzetet.

Ha már ilyen szépen dobatjuk magunkat, akkor akár bele is rakhatunk néhány lapot a pakliba, ami kifejezetten hasznos a gyűjtőben. Az ilyen lapok közül messze kiemelkedik a Lélekgyűjtő, ami per pillanat a HKK egyik legerősebb lapja, de akkor a legnagyobb gengszter, ha teljesen ingyen a gyűjtőbe kerül a paklinkból. Szerintem nincs szükség további magyarázatra. Kevésbé nagy az öröm, ha mindössze egy Molgant dobunk el, de azért ne búsuljunk, hisz nagyon jó lapirtás, a legjobb tulajdonsága, hogy a képességét nem lehet megakadályozni. Mivel nem túl szerencsés, ha behúzzuk, ezért elégedjünk meg kettő használatával. Végül de nem utolsó sorban egy Csápos mélységi motyogót is tegyünk a pakliba, hisz ha már eldobattuk az ellenfél pakliját, akkor az a biztos, ha nem játszik ki több lapot, ilyenkor a Molgannal nagyon jól kombózik. Azért elég belőle egy is, mert ennek még fele annyira sem örülünk, ha behúzzuk, mint a Molgannak.

Ezek a lapok alkotják a pakli tengelyét, ami mindössze 23 lap, tehát még rengeteg hely van; bőven férnek el még lapok, hogy stabilabb legyen.

Talán az egyik legsarkalatosabb kérdés, hogy mi van akkor, ha nem húzunk elég olyan lapot, amit fel tudunk áldozni a mentorhoz. Csak egy megoldás van: még néhány lapot be kell rakni, amit fel lehet áldozni. Mondjuk, használhatunk egy Alaptalan reményt is, sose baj, ha egy ilyet is eldobunk egy Lidércharcosnak, remekül lehet áldozni. Ha ez még mindig nem lenne elég (nem lesz elég), akkor három Méonech fürkészt is használjunk, képessége rendkívül hasznos, mindenféle gusztustalanságot el lehet vele dobatni, ráadásul megnézhetjük az ellenfél kezét. Az sem utolsó dolog, hogy adott esetben leszedhetünk vele egy lapot.

Komoly probléma lehet még, ha nem húzunk mentort, de ha már úgyis dobatjuk a paklinkat, vegyük vissza a gyűjtőből. Erre a feladatra pedig az El Miacchi a legalkalmasabb, de ha nincs a tarsolyunkban egy se, akkor meg kell elégednünk a Lord Fezminnel. El Miacchiból hármat használjunk (ha tudunk), de Lord Fezminből kettő is elég lesz, mert egy kicsit drága. Ha már Fezmin használatára kényszerülünk, akkor talán vigasztal minket az a tudat, hogy tudunk végtelenszer mentorozni (ehhez kell a gyűjtőben egy mentor, és a kezünkben lévő mentornak pedig Fezmint kell áldozni, majd amikor visszajön, akkor visszavenni a másik mentort). Erre mondjuk nagyon ritkán lesz szükség, de legalább jól hangzik.

Sajnos néha előfordulhat egy-két gyengébb húzás is, vagy egy kis manahiány, ezért bátran használjunk három Lidércszellemet, aminek négy funkciója is van; mind manatermelésként, mind húzásként nagyon jól működik, gyógyulásként és lényirtásként már kevésbé erős, de sose baj, ha le tudunk szedni pl. egy Griffőnixet. Segítségével az asztalon tespedő Molganunkat is igazi lakhelyére küldhetjük: a gyűjtőbe.

Végül még egy fontos dolog. Gyakran előfordulhat, hogy nem elég az, hogy eldobatjuk a paklit (miközben Csápos mélységi motyogóval és Molgannal terrorizálunk), ezért egy Tizennegyediket is használjunk, ami egy-két mentorozás után az azonnali győzelmet jelentheti, de bőven elég belőle egy is, hisz csak akkor van rá szükség, ha nagyon nem tudunk mit kezdeni az ellenfél asztalon lévő lapjaival. Ilyenkor azonban érdemes úgy lélekgyűjteni, és úgy semmizni a Morgan tanítványával, hogy minél több lény maradjon a gyűjtőben. Így már kellemesen stabil lett a paklink, de még mindig van hely, hisz csak 33 lapnál tartunk.

Immáron csak 12 üres hely maradt, ezeket a lyukakat counterekkel fogjuk megtölteni. Majd legközelebb, Hatalom torzulása, Zu'lit kísérlete kötelező (nincs mese, be kell szerezni őket), ezeket használjuk mindenképpen. Eddigre talán már mindenkinek feltűnhetett, hogy mindössze csak három színt használunk, ezért az utolsó három counter olyan színű lesz, amihez kedvünk van. A legtriviálisabb megoldás A gyenge ereje lenne, de ebbe a pakliba hasznosabb lesz Az erős ereje, de ha nem akarunk az első három körben feltétlenül nyerni, vagy legalábbis nagyon jól állni, akkor inkább A hatalom szavát javaslom. A profibb embereknek feltűnhetett, hogy Nuk uzsoráját még csak meg sem említettem. Ennek igazából egyetlen oka van: nagyon komoly játéktudás kell ahhoz, hogy értelmesen tudjunk játszani a Nukkal, kevésbé tapasztalt (amatőr) embereknek inkább hátrány, mint előny a használata. Ha valaki kevésnek ítéli ezt a védelmet, csapjon hozzá még három Cselvetést, vagy további countereket, hisz a 48 lap még nem olyan vészes.

Ezzel megvan a 45 lap, ebből 31 lap fekete, tehát nem fog parlagon heverni a Morgan tanítványa. Van 11 saját pakli dobatás is, ezért üres gyűjtőt se nagyon fogunk látni (csak az ellenfélnél). Viszonylag kevés countert használ a pakli, tehát igyekezzünk a valóban lényeges lapokra tartogatni, ne lövöldözzük el minden hülyeségre. Figyelni kell még arra, hogy a lényeges lapokat lehetőleg ne semmizzük ki a gyűjtőből (akár Morgan tanítványáról, akár Lélekgyűjtőről van szó), de bizonyos esetekben lehet, hogy megéri a dolog, tehát döntsünk megfontoltan. Ha van a kezünkben Méonech fürkész vagy Erős ereje, akkor mentorozás előtt kukkantsunk bele az ellenfél kezébe, mert soha sem jó, ha belerohanunk 10 counterbe. Komoly problémát okozhat még, ha a cserepakli használata után leszedik a követőt, de akár alapból is várhatjuk ezt az incidenst néhány Negatív robbanással. Figyeljünk arra, hogy az Óriás patkánynak és a Lidércúrnak hátránya a pakliból dobatás, ez pl. egy Tömegátok ellen hasznos lehet. A Lidércharcosnak pedig kijátszási feltétele a dobatás, tehát őt a Tömegátok mellett még a counterelés sem fogja meg.

A paklinak komoly ellenfele lehet egy Zarknod börtöne, vagy egy Bűvös erdő. A börtön ellen az Ősi rúnán kívül egy jó side-dal készülhetünk, az erdő ellen a Pihenő is elég lehet (de ellene se baj, ha van rúna). Rúna nélkül sajnos jó eséllyel kikapunk ezektől a pakliktól.

Ha látjuk, hogy az ellenfél Boszorkánykirállyal játszik, akkor csak csínján bánjunk a lényekkel, hisz egy Asylux átka rendkívül kellemetlen lehet, főleg 1 VP-ért. Ha van nálunk egy-két counter (és esetleg még egy fürkész is), akkor szedjük le a követőt (persze csak ésszel), majd dobassuk el az ellenfél pakliját.

Szinte hihetetlen, de annak ellenére, hogy mennyire sok hátulütője van a paklinak, és lehet vele nagyon rosszul húzni, mégis működik. Ha versenyen akarunk indulni, akkor gyakoroljunk sokat, mert az átlagosnál bonyolultabb pakli, nem árt hozzá egy kis rutin.

Ha már eleget gyakoroltunk, és versenyen is be akarjuk bizonyítani paklink erejét, akkor még egy 25 lapos side-ra is szükségünk lesz. Ha nem használunk Ősi rúnát, akkor el is könyvelhetjük magunkban, hogy a Zarknod börtönétől kikapunk, tehát nem is érdemes készülni ellene, maximum imádkozhatunk, hogy ne kerüljünk össze vele. A másik zavaró pakli a Bűvös erdő, ami ellen szintén kéne a rúna, de 3 Pihenő, meg mondjuk 3 Vérszívó vagy Élőholt mágus a győzelmet jelentheti a második és harmadik meccsre.

Nagyon kellemes és univerzális side-lap a Varázslatlopás, szinte bármelyik pakli ellen jól jöhet. Követőnk leszedése ellen Negatív robbanással készül-

jünk, mindenki kétszer is meg fogja gondolni a követő leszedését. Fekete lyukak és Ősi béklyók ellen a Dermesztés lesz a legjobb megoldás. Kipróbálhatjuk még az Asylux átkát is, sosem lehet tudni milyen pakli ellen lesz hasznos. Rakjunk továbbá Fekete lyukat is kiegészítő pakliba, jól fog jönni a másik mentor pakli ellen. A maradék helyre pedig néhány countert tegyünk (pl. Manacsapda).

Ez az útmutató remélem mindenkinek elég segítség lesz a side-ja összerakásához.

Mint ígértem leírok egy másik (az előbbihez sokban megegyező) paklit is. Ez a pakli pedig a Temetőre fog épülni. Ez sokkal gyengébb, mint a mentor, versenyen már nem indulnék vele (bár elképzelhető, hogy egyszer kipróbálom), viszont sokkal jobb móka játszani vele.

A mentorhoz hasonlóan a pakli nagy erőfeszítést tesz azért, hogy a saját gyűjtőnket tudjuk hizlalni, azonban egy fikarcnyit sem fogunk törődni az ellenfél paklijával. Tehát semmi szükségünk nem lesz a Morgan tanítványára és a Motyogó ősvégzetre. Természetesen a lényeink most is sokszor vissza fognak térni, mentor helyett a Temető segítségével. De milyen hasznunk lesz abból, ha sok élőholt lényünk van, ami vissza tud térni? Hát természetesen valami őrült kombó fogja a pörgést biztosítani, mégpedig a Lidércszellem segítségével. Temetővel visszajön a szellem, és egy maximum 3 VP-s élőholt lény. Ezeket feláldozom kapok 6 VP-t, majd feltámadnak újból. Minden ilyen eseménynél legalább +1 VP a hasznunk, tehát végtelen varázspontunk lesz. Utána szépen húzásra is használhatjuk a szellemet (végül 20-ra gyógyulunk, és leszedjük az összes lényt). Ha a visszahozott lény egy Csontváz, akkor már a kör közben felhúzhatjuk a paklinkat.

Ha már ennyire a gyűjtőnkre építünk, a szokásos 2 Lidércúr helyett bátran használjunk hármat is. Csontvázból azért elég lesz kettő is, mert annyira nem muszáj kör közben felhúzni a paklit. Nyerni természetesen a Temető segítségével fogunk, egy Dekird, a kaszás jön vissza majd végtelenszer, így sebezve végtelent. Belőle egy is elég lesz. Vele együtt összesen 26 lapunk van eddig, feltéve, hogy nem felejtettük el a Lélekgyűjtőt és a Molgant.

A Temető komoly hátránya, hogy nem jön aktívan. Ezt ha akarjuk kiküszöbölhetjük néhány Fordulattal, Kronopókkal vagy Fluxusfaló Vyarggal. Ezeket annyira nem javaslom, inkább sok-sok counterrel és Cselvetéssel védjük meg.

Ha nem húzzuk be a Temetőt, akkor sincs semmi baj, hisz az Abarrun segítsége mindössze 1 VP-ért fogja elővarázsolni a pakliból, de a Teremtő erő se rossz; igaz drágább, viszont nehezebb counterelni, ráadásul dobhatunk neki egy lapot, pl. egy Molgant.

Innentől kezdve már szinte csak counterre lesz szükségünk, a szokásos Majd legközelebb, A hatalom torzulása, Zu'lit kísérlete mellé a Cselvetés kötelező lesz, hogy a Temető nyugodtan felkelhessen. Még könnyedén befér a pakliba A hatalom szava is, így biztosítva a Temető védelmét. Az utolsó egy helyet bővítsük ki kettőre (46 lapos lesz a pakli, ez még bőven belefér), és használjunk két Élőholt mágust, hogy biztos legyen egy másik élőholt lény a Lidércszellem mellé, ráadásul a képessége sem elhanyagolható.

Követő: Morgan tanítványaMegnéz
3 Motyogó ősvégzetMegnéz
3 Ördögi mentorMegnéz
3 Óriás patkányMegnéz
3 LidércharcosMegnéz
3 Leah hatalmaMegnéz
2 LidércúrMegnéz
3 LélekgyűjtőMegnéz
2 MolganMegnéz
1 Csápos mélységi motyogóMegnéz
3 LidércszellemMegnéz
1 Alaptalan reményMegnéz
3 Méonech fürkészMegnéz
3 El Miacchi / 2 Lord FezminMegnéz, Megnéz
1 TizennegyedikMegnéz
3 Majd legközelebbMegnéz
3 A hatalom torzulásaMegnéz
3 Zu'lit kísérleteMegnéz
3 Az erős ereje / A hatalom szavaMegnéz, Megnéz

3 Óriás patkányMegnéz
3 LidércharcosMegnéz
3 Leah hatalmaMegnéz
3 LidércúrMegnéz
3 LélekgyűjtőMegnéz
2 MolganMegnéz
3 LidércszellemMegnéz
3 Majd legközelebbMegnéz
3 A hatalom torzulásaMegnéz
3 Zu'lit kísérleteMegnéz
3 A hatalom szavaMegnéz
3 TemetőMegnéz
3 CselvetésMegnéz
3 Abarrun segítségeMegnéz
2 Élőholt mágusMegnéz
2 CsontvázMegnéz
1 Dekird, a kaszásMegnéz

Írta: Baross Ferenc
A cikk az Alanori Krónika 105. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 139 szavazat alapján 7.4)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Kalandorok kíméljenek (Hatalom Kártyái paklileírás).

Létrehozás: 2005. május 3. 14:10:57
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.