Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 144. (2008. január-február)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Specializálódás (Hatalom Kártyái paklileírás)

Mikor az 5. kiadás napvilágot látott, megszületett egy új versenykörnyezet. Nevét a történeti hátterét adó levelezős játékról kapta: Ősök városa. Mint minden társadalomban, a galetkik népénél is van fejlődés, egyes egyedek különböző irányba specializálódnak...

Azt hiszem ennyi elég is színesítésnek, és itt volna az ideje, hogy bemutatkozzam. Csík Jánosnak hívnak, és nem vagyok túl ismert kártyás körökben, mivel csak időszakosan játszom. A következőkben egy elég erős versenypaklit szeretnék bemutatni (a Nemzeti bajnokságon mindkét nap ezzel a paklival indultam, és a hatodik helyen jutottam be a döntőbe, melyre már nem tudtam elmenni).

A bevezetőből valószínűleg kiderült, hogy a Specializáció szabálylap (Megnéz) köré épített pakliról van szó. Bár a szabálylapokat az ultraritkákon kívül nem túl nehéz beszerezni, ezt még egyszerűbb, hisz nemgyakori lap. Nézzük is meg gyorsan, hogy mit is "kapunk" és mit "veszítünk" ha használjuk. Két varázsponttal olcsóbb minden forrásunk, ami laptípust céloz (lény, építmény stb.), és két varázsponttal drágább, amin célpont lap szerepel. Mivel ezt a szabálylapot választottuk, ezért természetesen ki tudjuk kerülni a hátrányát. Egyszerűen nem használunk olyan lapokat, amelyek más lapot céloznak. Mint a legtöbb paklitípusnak, ennek is az a célja, hogy az ellen elhalálozzon, ezért olyan lapokat kell keresünk, amelyek ehhez minél hamarabb hozzásegítik. Kis gondolkodás után rájövünk, hogy a direkt sebzések között sok olyan van, amelyik lény és játékost is céloz. Használjunk is minél többet:

3 Láncvillám (Megnéz) (2 VP, lelőhetünk vele mindent és mindenkit. A szabálylap nélkül is erős, hát még így.)

3 Villámkorbács (Megnéz) (3 VP, akár 6 Ép-t is sebezhetünk vele lénybe és játékosba.)

3 Szellemkalapács (Megnéz) (1 VP, általában 1-3-at sebez, előnye, hogy azonnali.)

3 Guldor tekintete (Megnéz) (1 VP, lövünk 3-at igaz mi is sérülünk, viszont azonnali.)

3 Lávacsepp (Megnéz) (1 VP, lelövök egy lényt + sebzek kettőt, nagyon táp. )

Összeszedve ezeket a lapokat máris feltűnik, hogy két szín már megvan a pakliból (mágus és tolvaj). Szóval van 15 lapunk, ami lényirtásra is használható, de jó az ellen életerejének redukálására is. További feladatunk a maradék 30 lapot kitalálni. Következő paklinkba kerülő lap egy lény, ami nagyon sok fejtörést fog az ellenfelünknek okozni.

3 Boszorkánymester (Megnéz)

Képessége forrás, szóval 1 varázspontért tudom lőni vele az "apró gömbvillámokat" lénybe vagy játékosba. Igaz, hogy az ellenfelem visszalőhet vele, de ezt is saját magunk javára tudjuk fordítani. Ez a pakli fő tápja, így nem árt, ha minél előbb az asztalon van. Ezért került pár keresőlap a pakliba.

2 Ősi hívás (Megnéz)

2 Narancshaj (Megnéz)

2 Kutatólabor (Megnéz)

Ezzel meg is van a harmadik klánunk, a Pszionicista. A keresőlapokat úgy válogattam össze, hogy több funkciójuk is legyen. Ősi hívással más galetkit is kereshetünk, Narancshaj ütni is tud. A Kutatólabor azon kívül, hogy bármilyen lapot ki tud keresni, varázspontot ad mikor felépül.

Maradjunk még egy kicsit a Pszionicista lapoknál és rakjuk be a másik "tömeggyilkos" galetkit.

2 Chosuga (Megnéz)

Sajnos az első képessége drágább, de a másik kettő olcsóbb lesz a szabálylap miatt. Egyelőre csak kettő kell belőle.

Ha jól számoltam már csak 19 lapra van szükségünk. Természetesen csak olyanokat rakjunk be, ami igencsak bosszantja az ellent. Az első számú "szivató" lap az Ősi legendák kiegészítőben jelent meg:

3 Ősi béklyó (Megnéz)

Minket nem túlzottan zavar az ellent pedig igen. Nem szabad elfelejteni, hogy párbajos, ezt a képességét is nyugodtan használjuk akár sebzésre, akár gyógyulásra.

2 A furfang temploma (Megnéz)

Nem túl sok olyan épület van a HKK-ban, ami ezzel felveszi a versenyt. Öt varázspontért ellenvarázsol, úgy, hogy az ellen "csak nézi". Felépíteni sem nehéz és van még két elég jól használható képessége.

2 Protolisk lárva (Megnéz)

Ebből a kedves lényből akár hármat is használhatnánk. Elég nehéz leszedni, tud építkezni és megvédi a lényeinket is. Extrém esetben akár meg is eheti valamelyik galetkink.

3 A kígyó taktikája (Megnéz)

Egy varázspontért elveszünk ötöt. Néha megéri mérlegelni, hogy húzzon-e az ellen, hisz ha nincs varázspontja, de nekünk van egy-két Szellemkalapácsunk, akkor elég gyorsan végezhetünk vele.

2 A végzet talizmánja (Megnéz)

3 körön keresztül uralja az asztalt. A lényeket 1 VP és 1 SZK költségért szedi le, egyéb lapokat 3 VP-ért. Nem fog túl sok lapot kijátszani az ellen, elhihetitek.

2 Démoni bál (Megnéz)

Kijátszási feltételét nem nehéz teljesíteni. Lehetőleg szilmill spórákat vagy "kifogyott" végzet talizmánt áldozzunk neki. Ha sikeresen létrejött, akkor van két elég nehezen lekaparható lényünk, amik elég erőteljesen befolyásolják a játék hosszát.

2 Betelgeuse (Megnéz)

Egyszerűen megvédi a boszorkánymesterünket. Ha kinn van mind a kettő, akkor már szinte kezdhetjük a következő játszmát.

Már említettem a szilmill spórákat, ezért kiderül az utolsó szín is. A Tudós klán "eszközeit" is felhasználjuk az érvényesüléshez:

3 Szilmill spórák (Megnéz)

Elsősorban e miatt a lap miatt választottam a zöld Tudós klánt. Kiválóan termelik a varázspontot és az őrposztba is be tudnak menni akadálynak. Természetesen van még pár hasznos tulajdonságuk, de azt más lapok "aktiválják".

2 Grimor (Megnéz)

Hát igen, egy Tudós, amelyik elég harcorientált. A jelződuplázó képességét nem hiszem, hogy túl sűrűn fogjuk használni, de a második képessége igen kellemes a szabálylapunk mellett (1 VP = +1/+1)

Így együtt 47 lap. Ha sokalljuk, akkor ne rakjunk be Grimort.

Paklinknak van egy igen érdekes tulajdonsága. Alapból nincsen benne se Fókuszált mágia, se "counter". Vajon miért nincs? A válasz egyszerű, nincs rá szükség. Mivel minden lapunk veszélyes az ellenfélre nézve és olcsók is, ő nem fog tudni mindent megakadályozni a "drága" ellenvarázslatokkal. Lehet magyarázatra szorul, ez a drágaság. Majd legközelebbnél egyszerűen kijátszunk egy másik lapot, hisz elég sok hasonló funkciójú lapunk van. Megszakításnál, ha lapokból szakít meg az ellen, akkor 3 lapot veszít mi meg csak 3 varázspontot maximum. Torzulásra húzhatunk, és nagy valószínűséggel még több lövést húzunk..... és mindez lapveszteséget jelent az ellennek. Természetesen a kiegészítő paklinkban helyet kaphat pár ellenvarázslat.

Paklink elég gyorsnak tűnik, de nem szabad kapkodni vele. Két lap van benne, amit nyugodtan használhatunk, amikor behúztuk. Az egyik az Ősi béklyó, ami magától értetődő, hogy lassítsuk az ellent. A másik a Villámkorbács. Ez a varázslat annál erősebb minél több életerő pontunk van. Ezen kívül minden típusú pakli ellen más technikával kell játszani, de ezt részletezem is.

Horda (Támadó taktikával vagy nélküle): Talán a legegyszerűbb feladat. Mivel minden lényirtásunk olcsó és van két hordaellenes galetkink, nem túl sok esélye van az ellennek. Kiegészítő pakli nélkül 3:0-ra illik hozni az eredményt.

Galetki pakli: Ha sok antimágiás lappal játszik + Kérődző moagrinnal, akkor kétesélyes lehet a dolog. A Nemzeti bajnokságon megvert egy ilyen pakli (csak ez az egy vereségem volt aznap), de elismerte, hogy nagyon rosszul húztam. Ha jól rakjuk össze a kiegészítő paklinkat, akkor a magunk oldalra billenthetjük a mérleget. (10 játszmából szerintem 6:4 arányban mi paklink bizonyul jobbnak.)

Tárgyas pakli: Az igazat megvallva azt hittem, hogy ez ellen a pakli ellen kell a legjobban felkészülni. Tévedtem. Mivel létfontosságú számára a Goblin ügyeskedő, nyert ügyünk van, ha nem hagyjuk működni. Amint lerakjuk a Boszorkánymestert, szinte fel is adhatja. Érdemes berakni a kiegészítő pakliba olcsó tárgyirtást, hogy A kalmárok illetve A kincskeresés itala nehogy kellemetlenséget okozzon.

Bűvös erdő: Esélytelen ellenünk. Amíg nekünk +1 VP-be kerül a legtöbb lapunk, addig neki + 3 VP-be. Sőt van olyan, ami + 5 VP. Egyedül az Eszenciakapocsra kell figyelni, mert kellemetlen, ha az ellennek is lesz Boszorkánymestere.

Kontroll pakli: A legerősebb ellenfél, döntetlen gyanús. De, csak ha használ Ősi rúnát. Ha e nélkül a kellemetlen szabálylap nélkül próbálkozik, akkor akár fel is adhatja. Ha galád módon lerúnáznak, akkor pedig használjuk a kiegészítő paklinkat. A legtöbb lapot úgyis a kontroll ellen rakjuk be.

A kiegészítő paklit nem szeretném leírni. Mindenki saját "szájíze" szerint rakja össze. Pár lapot azért ajánlanék: Még Furfang templom és Betelgeuse, Karacs, Az egyesült entitás döntése (kiváló A holtak serege és a Nagyobb életszívás ellen).

Végezetül még néhány jótanács a pakli használatához:

Ne siessünk semmiképpen se, nincs annál idegesítőbb mikor lelőjük az ellenfélt 1-2 ÉP-ig, és onnan gyógyul fel valamilyen gyógyulással.

Igyekezzünk kiépíteni erős kombinációkat az asztalon. Például Betelgeuse - Boszorkánymester illetve Ősi béklyó - Furfang templom.

Sokan használnak Visszavágást, ezt is drágítja a szabálylapunk.

Protolisk lárvát is célozhatunk Láncvillámmal, ha nincs meg a 3 célpont.

Mivel tudós klánból alig használunk lapot, ezért nyugodtan le lehet cserélni. Elsősorban a Halhatatlan klánt érdemes kipróbálni (Nagyobb életszívás, Csontolvadás) illetve a Katona klánból segíthet a Bohócmolad.

Nincs más hátra, mint kipróbálni a paklit. Kellő fantáziával nem kell sokat variálni ahhoz, hogy más versenykörnyezetre is erős paklit rakjunk össze.

Írta: Csík János
A cikk az Alanori Krónika 95. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 153 szavazat alapján 6.6)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: A fájdalom szépsége (Hatalom Kártyái paklileírás).

Létrehozás: 2005. március 8. 10:46:13
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:10
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.