Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
A Sikátorok Fényessége bérgyilkosai...
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
A Zangrozban székelő rettegett társaság tagjai mind-mind ilyen kétes külsővel megáldott, gonoszságban felülmúlhatatlan gazemberek. Lopnak, csalnak, ölnek, hol a saját megélhetésükért, hol szórakozásból, hol pedig azért mert megbízójuk szép summát fizet azért, hogy tegyenek meg valamit.
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2024/2025

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47285)
Lapötletek (65079)
HKK Kiadói tervek 2025 (17)
HKK Online 2 személyes béta teszt (59)
Kérdezz-felelek 56. (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8235)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Alternatív szabályok (Hatalom Kártyái)

Bizonyára sokan vannak közületek, akik állandó baráti körben, ugyanazokkal az ismerősökkel, heti gyakorisággal összeülve játszátok a HKK-t. Szinte minden lapját ismeritek az állandó partnereiteknek, tudjátok szokásaikat, kiismertétek már játékstílusukat, kedvenc kombóikat. Az ilyen és ehhez hasonló játékkörnyezetben a legnagyobb problémát az jelentheti, hogy bizonyos idő elteltével a játékosok már nem lelik igazán örömüket a hagyományos szabályok szerint lejátszott partikban. Nekik szól ez a cikk. Azoknak írtam, akik hozzám hasonlóan szeretnek minden újdonságot kipróbálni.

Első olvasásra kicsit vadnak tűnhet a dolog, de ebben a játékformában kezdetben nincs paklid! A játékosok összeállítanak egy-egy pontosan harminc lapból álló paklit. A pakliösszeállítás általános szabályai itt nem érvényesek, tehát mind a nyolc színt, és a színtelen lapokat is lehet használni, de a sokszínűség hátránya, hogy sajnos minden lapból csak egyet tehetsz be. A szabálylapok használatát nem javaslom. A mindenképpen tiltott lapokról, és az általam tilalmi listára javasolt lapokról lentebb írok.

A paklikat a játékosok a játék elkezdésekor a kezükben tartják. (Természetesen érdemes a lapokat felhasználhatóságuk, és besorolásuk szerint csoportosítani, hogy ne kelljen minduntalan mind a harminc lapot átlapozni, ha ki szeretnél játszani mondjuk egy azonnali varázslatot.) Mint írtam a játékosoknak nincsen paklijuk, de természetesen a pakliba visszajuttatott lapok később a hagyományos módon felhúzhatóak lesznek. Például, ha valaki egy Újrahasznosítással visszakeveri a gyűjtőjében lévő lapokat, akkor már lesz miből húzni.

Nagyon fontos szerep jutott a gyűjtőnek. Abban az esetben, ha egy játékosnak bármikor a játék során legalább tíz lap van a gyűjtőjében, a fő fázisában, körönként egyszer maximum három általa választott lapot a gyűjtőjéből visszakeverhet a paklijába. Ez ugyanúgy önálló cselekménynek számít, mint mondjuk egy varázslat kijátszása, vagy egy aktiválást kívánó speciális képesség használata, tehát a lapok visszakeverésére az ellenfél reagálhat. Jól fel lehet ezt a szabályt használni arra, hogy a gyűjtőben lévő éppen szükséges lapot visszatesszük, így azt a következő körünkben fel fogjuk húzni. Figyelem! Nem kötelező három lapot visszakeverni, lehet kevesebbet is, vagy egyet sem.

A játékszabályok leírásával végeztünk is. Persze, ha nem vezetünk be tiltásokat, akkor egy-egy jó időben kirakott A mester büntetése, vagy egy jó időben elsütött Önfeláldozás, esetleg egy Morgan ítélete hamar romba döntheti a játékot. Ezért az alábbi tiltás mindenképpen kötelező: Tilos használni minden olyan lapot, amelynek szöveges leírásában szerepel, hogy egy célpont játékosra vonatkozik a lap, vagy képesség hatása. Akkor is tiltott az adott lap, ha nem szerepel a szövegében szó szerint az, hogy "célpont játékos", de a lap hatásából egyértelműen ez következik. Pl. a Varázslatlopás, és az Önfeláldozás csupán azt írja: "az ellenfél", természetesen ezek a lapok is tiltottak. Erre azért van szükség, hogy ne kelljen kilométeres lista a konkrét tiltott lapokról. Azok a lapok, melyek nagyon erősek ebben a játékkörnyezetben, a tiltás hatására nagy valószínűséggel úgy is kiszűrődnek. Ne használjátok azokat a lapokat, amelyek lapot küldenek a semmibe! Harminc lap nagyon gyorsan elfogy, ha mindenki Fekete lyukat, vagy Gyászbeszédet használ. A helyszíneket sem érdemes betenni. (Nagyon könnyű leszedni őket, ha más is játszik helyszínnel, illetve nagyon nehéz, pontosabban lehetetlen, ha más nem játszik velük.) Javaslom tiltani a bűbájokat is, de ha ragaszkodtok hozzá, csak azokat tiltsátok le közülük, melyek sebzést okoznak, vagy engedjétek azokat használni, amelyeket egy másik lapra kell kijátszani. Erre a tiltásra azért van szükség, mert a bűbájok illetve az ellenük való védekezés, egysíkúvá teszi a játékot. Elveszi azt a varázst, mit egyébként ez a játékforma a gyorsaságával, változatosságával, és sokszínűségével létrehoz.

A sok-sok tiltás után néhány szó arról, hogy mit is érdemes beletenni ezekbe a furcsa paklikba. Mivel a direkt sebzést viszonylag egyértelműen kiszűrtük, az ellenfelet nem lehet csak úgy agyonlőni egy jól irányzott Tudatkorbáccsal, vagy Tűzgolyóval. Maradnak tehát a jól bevált lények. Ideális lény lehet a Savgólem, hiszen kihozásával könnyű kiegészíteni tízre a már gyűjtőben lévő lapjainkat, olcsó, és jól használható képességei vannak. Hasonló megfontolásból érdemes pl. a Szorrátor bogárt, vagy az Erdei tündért beválasztani. Mindenképp olyan lényeket igyekezzünk összeszedni, amelyeknek idézési költsége alacsony, lehetőleg nincs kihozási feltétele, egy vagy több támadási formától védett, és jó nagyot lehet vele ütni. Ilyen például a Rubingólem, mely azért is hasznos, mert a felgyülemlett SZK-inkat el lehet vele költeni. Jól jöhet a Sötét motyogó, vagy a Gránit őrszobor, mert állandóan visszatérnek a játékba. A célozhatatlan lények, mint az Elemi rin, vagy a Pszi-elementál, szinte leszedhetetlenek. Nyolc-tíz lénynél többre nem lesz szükségünk, inkább válasszunk univerzális, jól használható, sokoldalú és lehetőleg azonnali varázslatokat, mint amilyen az Árnyéktűz. Tegyünk be egy-két tárgyat, mert SZK-nk úgy is lesz, egypár univerzális lapleszedést, pár ellenvarázst, és már készen is vagyunk. Nincs is más hátra, csak kipróbálni a játékot. Alapfeltétel, hogy előzőleg pontosan beszéljétek meg a tiltásokat, mert egy-egy félreértés tönkreteheti a partit. Ha a barátod már negyedszer ver meg mindenkit ugyanazzal a kombinációval, akkor a kombó alaplapját nyugodtan tiltsátok le. A kombinációk így is borzasztó erősek lehetnek, hiszen a játék kezdetén minden lap a kezedben van.

Megosztanék egy másik különlegesnek számító, de kipróbálásra érdemes játék-metódust is a kíváncsiskodókkal. Minden vérbeli, megrögzött, elvakult kártyás, szóval minden HKK kártyás nagy dilemmája, hogy mit is kezdjen az évek során felgyülemlett, és az égvilágon semmire sem jó, felesleges lapjaival? Mire lehet jó például az a 28 db Lila brekk, ami felhalmozódott az idők során? Az Ironman versenyek csak részben nyújtanak enyhet erre a problémára, egyébként is sok olyan játékos van, aki minden lapját sajnálja elemészteni, még az ominózus Lila brekket is. Nos, nekik ajánlom ezt a játékformát.

Dobjátok össze barátaiddal a felesleges (értsd: az optimális három darabon felül lévő) gyakori és nem gyakori lapjaitokat. Nem baj, ha több száz lap is összejön. Szedjétek ki azokat, amelyek túlságosan specifikusak, használatuk nem, vagy csak nagyon körülményesen lehetséges, illetve a játék szempontjából teljesen haszontalanok. Azt nektek kell eldöntenetek, hogy melyik lapot ítélitek meg haszontalannak, és melyiket hagyjátok meg. Ízlések és pofonok. Van, aki használhatatlannak tartja a szintlépéseket, van aki - ha lehetne - tízet is a paklijába tenne. Ha ezzel elkészültetek, ott tornyosul előttetek egy halom lap, amit a legtöbb HKK játékos csak "tapétá"-nak, vagy "szemét"-nek titulál. Nevezzük ezt a hatalmas adag lapot a címre utalva, stílusosan NÉP-nek. Később majd, más játékformáknál ezt a kártyahegyet így fogom nevezni.

Mint abban a bizonyos filmben, a NÉP-nek itt is szüksége van megmentőkre. Ők lesznek a Tíz mesterlövész. Válasszatok ki a sajátjaitok közül tíz darab tetszőleges, de egymástól különböző lapot. Nem lehetnek egyformák, hisz a mesterlövészek is mind különböztek egymástól. Igyekezzetek jól használható, sokoldalú, önmagukban is erős lapokat választani. Egy-két parti után úgyis látni fogjátok, hogy mire van igazán szükségetek. Nincsen szükség lapok letiltására, egyetlen lap ebben a játékkörnyezetben nem tudja eldönteni a meccset.

A játék kezdetén meg kell keverni a NÉP lapjait, és egyetlen hatalmas pakliba rendezni. Akkor optimális a NÉP mennyisége, ha játékosonként kb 80-120 db lapja van. Ha ennél több lapotok jött össze, akkor javaslom abból a bizonyos Lila brekkből, és a többi lapból is maximum fejenként három-három darabot a NÉP-be tenni. A megkevert közös pakliból fog húzni mindenki. Senkinek nincs tehát saját paklija, de mindnekinek van saját gyűjtője. A parti elkezdése előtt rakjátok le az asztalra képpel felfelé a mesterlövészeiteket, tehát az előre bekészített, bivalyerős lapjaitokat. Ők ebben a játékkörnyezetben valóban mesterek lesznek a NÉP között, elhihetitek. Minden játékosnak mindig joga van látni, hogy a többieknek még mennyi mesterlövésze van, és mik azok. Ezek a lapok is kézben lévőknek számítanak minden szempontból. Akkor, ha egy lap hatására, mint pl. a Roxati zárfaló, véletlenszerűen kellene kézből lapot választani, akkor, a kiválasztásig a mesterlövészeket is kézbe kell venni.

Egy játékos egy adott körben csak egy mesterlövészt hozhat játékba. Ha egy mesterlövész valamilyen módon a gyűjtőbe kerül, az adott partiban már nem térhet vissza a játékba semmilyen módon, a legegyszerűbb, ha a semmibe teszitek. Bizony, a hősök is halandók, nem teremnek minden bokorban. Jól meg kell tehát gondolni, hogy mikor vetjük be egy-egy ászunkat a harcba.

Beszédes a cím, és nem kizárólag a figyelemfelkeltés végett. Ez a játékforma nem csak baráti partiban működőképes, de akár versenyt is lehet rendezni ezekkel a szabályokkal.

E játékban nem használhatóak a színtelen, és a kétszínű lapok (kivételt képeznek a szabálylapok). A paklik kétszer negyven, tehát összesen nyolcvan laposak, és mind a nyolc színből tíz-tíz különböző lapot tartalmaznak. Ezek a tízlapos, egyszínű kis csomagok a Szakaszok. Kezdetben a játékosok négy Szakaszt kevernek egy pakliba, ezzel kezdődik a játék, a hagyományos módon. Ha bármikor egy komplett Szakasz egy játékos gyűjtőjébe kerül (tehát mind a tíz azonos színű lap ott van), az egész Szakaszt azonnal ki kell emelni a gyűjtőből. Ebben az esetben, ha a játékos akarja, erősítést kérhet, és az éppen aktuális kör végén egy ötödik, a kezdő Zászlóaljában benne nem lévő Szakaszát belekeverheti a paklijába. Ez nem kötelező, de nem túl hasznos dolog, ha nem él a lehetőséggel, mert ezt csak abban a körben teheti meg, amikor a Szakaszát kivette a gyűjtőből. Nem valami épületes dolog húsz lappal játszani, bár erre is lehetne paklit építeni!

Minden forduló után minden játékos köteles lecserélni egy-egy Szakaszt a Zászlóaljából, egy másik "pihent" Szakaszra, tehát olyanra, amely a kezdő pakliban nem volt benne.

Írta: Jancsár János
A cikk az Alanori Krónika 49. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 36 szavazat alapján 5.8)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: A Hatalom Kártyái Kártyajáték története.

Létrehozás: 2004. február 24. 14:37:28
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.