Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 144. (2008. január-február)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Kiberverek (Shadowrun)

A következő oldalon olyan kibervereket (és a hozzájuk tartozó szabályokat) ismertetnék, amelyek eddig még sem az alapkönyvben, sem egyéb helyeken - tudomásom szerint - nem jelentek meg magyarul. Ezek a felszerelések már a 3. kiadás szabályaihoz vannak igazítva, de a 2. kiadást használók is gond nélkül beilleszthetik a játékba.

Az egyensúlynövelő feljavítja a belső fül természetes egyensúlyi mechanizmusát. Annyira hatékonyan működik, hogy az új felhasználóknak gyakran nagy nehézséget okoz még az is, hogy szándékosan a földre vetődjenek.

Ez az eszköz minden, az egyensúllyal kapcsolatos próba célszámát kettővel csökkenti (pl. mászás, egy keskeny pallón való átkelés, ugrás utáni földet érés stb.). Ezenkívül kettővel csökkenti az elesés elleni próbák célszámát is. A karakternek viszont Akaraterő(4) próbát kell dobnia, ha szándékosan a földre akar vetődni.

Kiberszemet a test szinte bármely részébe be lehet ültetni: a tenyérbe, a fej hátsó részébe, a homlokba stb. Ezek a szemek önállóan, vagy párban használhatók.

A különböző független kiberszemek vizuális jelei közvetlenül a látóidegekbe áramlanak. Az egymástól eltérő képek ezért könnyen összezavarhatják az agyat, és megtéveszthetik a felhasználót.

Ha a tulajdonos egyszerre több készlet (legyen az független vagy párban beültetett, természetes vagy kiberszem) szemet óhajt használni, akkor minden újabb után +1 célszám adódik a próbáihoz. A becsukott szemek természetesen nem számítanak.

Ha távolsági támadáshoz független kiberszemet akarunk használni, akkor a próbához +4 célszámmódosító adódik (az agy nehezen dolgozza fel a szokatlan úton beérkező információkat). A távolság helyes megbecsüléséhez dobott próba célszámához is +2 adódik.

Bár a kiberszemeket rendszerint párban használják, van mód egyetlen szem beültetésére is. Az ilyen szem beültetésének költsége csak hatvan százaléka a normál árnak, 0,1 Esszenciaveszteséggel jár, és 0,25 Esszencia értékű egyéb kiegészítő beültetése további Esszenciavesztés nélkül megoldható. Azok a kiberszem kiegészítők, amelyek csak egy teljes szempárban képesek teljes hatékonysággal üzemelni (éjszakai látás, infralátás, világítórendszerek), egyetlen szemben kisebb teljesítményt nyújtanak. A pontos működést a játékmester határozza meg, de a hatékonyság ilyen esetekben nagyjából a fele a szokványos rendszerének. Ezeknek a felszereléseknek az ára és az Esszenciaköltsége egyedüli szembe ültetve huszonöt százalékkal csökken.

A metahumánok szemüregének apró mérete nagyban korlátozza, milyen és mennyi kiegészítő ültethető egy szembe. A játékos karakterek nem mászkálhatnak lőfegyverekkel, lézerekkel, kamerákkal, és egyéb felszerelésekkel telezsúfolt kiberszemmel. Ezért a karaktarek maximum 1,2 Esszenciányi kiegészítőt ültethetnek kiberszemükbe, és ezekből is szemenként (szempáronként) csak egy lehet lézer, kamera, vagy bármilyen fegyverrendszer.

Ez a szembe épített GPS (Global Positioning System - Globális Helymeghatározó Rendszer) folyamatosan fogadja és összehasonlítja a szatelitekről érkező jeleket. És segítségükkel két méteres pontossággal meghatározza a használó pozícióját. Ezt a kibervert általában a tájolórendszerrel együtt alkalmazzák.

A tájolórendszer nem más, mint egy térképező kiberver, amely egy térképjeleket értelmező egységből, egy pozíciómeghatározó jeleket fogó készülékből, és egy képmegjelenítő szoftverből áll. A rendszer képes fogni a GPS egység adatait (belső kapcsolaton, adatjackken, vagy akár rádiójeleken keresztül), és ezekre támaszkodva kirajzolni egy három dimenziós képet. A létrehozott kép megjeleníthető a szembe ültetett képkijelzőn, vagy az adatjack kimenetén keresztül egy képernyőn. Az adatok tartalmazzák a használó pontos helyzetét, valamint relatív magasságát a tengerszinthez vagy a földhöz képest. A kijelzőbe több GPS és nyomkövető rendszer adatai is betáplálhatók. A különféle tájékozódási pontok közötti távolság is megjeleníthető a képen.

A beérkező információk és a térkép részletességétől függően a tájolórendszert használó karakter képes meghatározni pontos helyzetét, előre eltervezni egy útvonalat, könnyedén követni egy nyomkövetővel ellátott célpontot, megtalálni a legközelebbi kijáratot stb. (további lehetőségek a játékmester fantáziájára bízva).

A térképszoftverek mérete és ára változó, a teljességtől és részletességtől függően. Egy szokványos városi térkép ára mindössze 25 nuyen (ezen megtalálhatók a leggyakrabban használt autonavigációs útvonalak is), míg egyes városrészek részletesebb térképei (csatornahálózattal, a gáz- és elektromos rendszerek szerelőjárataival) akár 1000 nuyen felett is lehetnek. A céges létesítmények térképeinek virágzó feketepiaca van; a játékmester szabadon variálhatja ezek árát és utcai indexét.

A rendszer felhasználható térképkészítésre, feltéve, ha van hozzá kapcsolva valamiféle jelfeldolgozó (pl. GPS vagy ultrahangos leolvasó) és elegendő memória (feji vagy adatjacken keresztül elérhető).

A térérzékelő kiegészítő fejleszti a fül természetes készségét, amellyel képes meghatározni a beérkező hangok pontos irányát. Nagyon hasznos lehet, ha egy rejtőzködő ellenfelet kell megtalálni, és kimondottan előnyös olyan helyzetekben, ahol a visszhanghatás összezavarhatja a természetes hallást.

Ez a kiberfül kiegészítő kettővel csökkenti minden olyan próba célszámát, amelynél a karakter a mozgás hangjaira figyelve próbálja meghatározni célpontja pontos irányát. Ha a használó magas frekvenciás hallással is rendelkezik, a célszám még eggyel csökken.

Ha a használónak Tájolórendszere is van, amely a terület térképét is leképezi számára, a célszámmódosítók ötven százalékkal növekednek (tehát pl -2 helyett -3 lesz).

A beépített hangszűrő által keltett rezonancia eltorzítja a beszélő hangszínét és megváltoztatja hangmagasságát, ezzel felismerhetetlenné téve a használó kilétét. Az alacsony- és magasfrekvenciás torzítók lehetővé teszik a használó számára, hogy a legtöbb metahumán számára hallhatatlanul tudjon beszélni.

A kiegészítő nem alkalmas konkrét hangok leutánzására. A frekvenciatorzítók - alacsony- vagy magasfrekvenciás hallókiberverrel kiegészítve - hatékonyan alkalmazhatók néma kommunikáció folytatására. Az alacsony frekvencián (ultrahang) kommunikáló karakter nem képes túl gyors beszédre; egyetlen szó kimondása egy Egyszerű Tevékenységet vesz igénybe, egy teljes mondaté pedig egy Összetett Tevékenységet. Viszont az infrahang jóval messzebbre hallatszik, és a normál hangnál sokkal könnyebben hatol át az akadályokon.

A jelátalakító egy közvetlenül az agyhoz kapcsolt készülék, amely a hangtalan mentális impulzusokat szavakká alakítja (és vice versa). Az eszköz külső kivitelben is beszerezhető, ilyenkor általában egy adatjack és egy rádió közé kapcsolják.

Amikor a jelátalakítót egy adatjacken keresztül rádióhoz, telefonhoz, vagy egyéb kommunikációs eszközhöz kapcsolja, a használó képes hangos beszéd nélkül kommunikálni másokkal. Az eszköz használatára semmiféle hallható vagy látható jelből nem lehet következtetni. A kiberver képes a kimondott szavakat leírt szöveggé alakítani, és a retinakijelzőn, vagy egyéb kapcsolt eszközön megjeleníteni.

Ha két, jelátalakítóval felszerelt karakter adatjacken keresztül kapcsolódik egymáshoz, hatékony kommunikációt tudnak kialakítani mentális jeleik segítségével.

A tömörítő logikai áramköre a feji memóriához kapcsolódik. Fejlesztett adattömörítő algoritmusával megnöveli az adattároló kapacitást. Az eltárolt adatot összetömöríti, majd a mikor szükség van rá, automatikusan kicsomagolja.

Az adattömörítő szintenként húsz százalékkal csökkenti a feji memóriába letöltött adatok méretét. Tehát például egy 3. szintű tömörítő hatvan százalékkal csökkenti egy 100 Mp nagyságú adat méretét, azaz a file csak 40 Mp-nyi helyet foglal a memóriában. A használónak nem kötelező igénybe vennie a tömörítőt, dönthet úgy is, hogy bizonyos adatokat kicsomagolva tárol a memóriájában.

A feji memóriában tárolt adatok le- és feltöltése normális esetben egyetlen Egyszerű Tevékenységet igényel. A tömörített adatokhoz kissé hosszabb ideig tart hozzáférni, attól függően, milyen mértékben lettek összecsomagolva. Az 1. és 2. szinten tömörített adatok elérése még mindig csak egy Egyszerű Tevékenységet vesz igénybe, a 3. és 4. szintűeké viszont már egy Összetett Tevékenységet.

A tömörített adatokat mindenképpen ki kell csomagolni, hogy olvashatóak legyenek (ezt egy tömörítő segédprogrammal felszerelt dekás is el tudja végezni).

Ezt az adatjacket a bőr alá ültetik. A karakternek a használatkor egy mágneses indukciós átalakítót kell a jack kábelére helyeznie. Az átalakító az adatjack fölé irányítja a kábelt, és az információ a bőrön keresztül, optikai úton kerül átvitelre.

Az indukciós adatjack teljes mértékben úgy működik, mint a szokványos adatjackek. A vizuális szkennerek számára érzékelhetetlenek, fizikai vizsgálat esetén pedig Elrejthetőségük 10-es. A kiberver-érzékelők célszámához is +1 adódik, ha ilyen berendezéssel próbálják megtalálni az adatjacket.

Ez az SPU (Subprocessor unit) továbbfejleszti a használó matematikai képességeit, mivel a megfelelő idegpályák stimulálásával felgyorsítja számolási folyamatok elvégzését. Az SPU emellett stopperként, ébresztőként, és különlegesen pontos óraként is funkcionál.

A matematikai SPU szintjének kétszeresét adja bármilyen, matematikával kapcsolatos próbához. Az SPU ezen kívül a szintjével megegyező számú kockát ad a dekások Dekás Tartalékához.

Az automata fecskendő egy gyógyszerrel vagy egyéb vegyszerrel töltött eszköz. Széles körben alkalmazzák, például cukorbetegeknél, akiknek rendszeres inzulinadagra van szükségük, vagy pszichiátriai kezelteknél a depresszió elkerülése érdekében. A börtönök, kormányzatok és cégek is alkalmaznak ilyen beültetéseket, hogy biztosítsák alárendeltjeik hűségét vagy könnyebben az irányításuk alatt tarthassák őket.

Az automata fecskendő szinte bármilyen ismert drogot vagy vegyszert képes a használó véráramába juttatni. Minden ilyen eszköz egyetlen adagnyi szert tartalmaz, de a fejlettebb variációk már akár öt dózis tárolására is képesek.

A fecskendőnek két fajtája van: egyszer használatos, illetve újra felhasználható. Az újra felhasználható egységek rendelkeznek egy kivezető nyílással is, amelyen keresztül újra fel lehet őket tölteni. Ez a nyílás rendszerint a bőr alatt, könnyen hozzáférhető helyen található. Az ilyen modellek folyamatos adagolásra is beállíthatók.

Az egyszer használatos fecskendőket rendszerint olyan helyre ültetik be, ahol vizuális érzékelőkkel képtelenség észrevenni őket, és amint a nevük is mutatja, csupán egyetlen használatra alkalmasak. Általában akkor alkalmazzák (természetesen halálos méreggel töltve), ha engedelmességre akarnak kényszeríteni egy ellenkező pácienst.

Az automata fecskendők igen egyszerű beültetések; a bennük tárolt anyagok hatása viszont széles skálán mozoghat.

A fecskendőt mindig működésbe hozza valami, melynek hatására a véráramba üríti tartalmát. Ez lehet egy beépített óra vagy időzítő; egy kapcsolt rádiótól érkező jel; adatjack vagy egyéb hasonló forrás; egy speciális vegyi anyag jelenléte a véráramban stb. Ezt a kiváltó eszközt a fecskendő beültetésekor kell kiválasztani.

A módosítás során a kéz csontjainak nagy részét úgynevezett emlékező műanyagra cserélik, amely folyamatos nyomás hatására eldeformálódik, majd rövid idő múlva újra visszanyeri eredeti alakját. Így a karakter számára lehetővé válik, hogy kiszabaduljon a bilincsekből, vagy egyéb mozgáskorlátozó eszközökből.

A rugalmas kezekkel rendelkező karakter -2 célszámmódosítót kap minden szabaduláshoz kapcsolódó próbájához, továbbá minden olyan próbához, amelynél a kéz deformálására van szükség. A rugalmas kezek nem kompatibilis a csonterősítéssel, funkciójuk pedig ki-be kapcsolható.

Az OXSYS kiberkopoltyú mesterséges ozmózis útján vizet szív be, és oxigént bocsát ki magából, így a használó képes a víz alatt is lélegezni. A karbon-dioxid és a kilélegzett gázok ugyanezen folyamat megfordításával kerülnek vissza a vízbe. A külső tartályokkal ellentétben az oxigén közvetlenül a véráramban oldódik fel, így elkerülhetővé válik az "oxigénmérgezés" veszélye.

A kopoltyút a nyak két oldalára, közvetlenül a pajzsmirigy mellé ültetik be. A légcsőbe ugyanakkor egy zárószelepet is behelyeznek, hogy a kopoltyú használat közben megakadályozzák a tüdő önkéntelen működését. Ezen kívül a szívbe is kerül egy bypass, hogy a tüdő felé áramló vért a kopoltyúhoz irányítsa.

A kibertüdőt használó búvárokat nem fenyegeti az oxigénmérgezés veszélye; azonban a nitrogén narkózistól és az erekben maradt nitrogén hatására fellépő dekompressziós betegségtől továbbra sem véd.

Gyakran előfordul, hogy a kibertüdőt használó búvárok belső légtartályt is magukba ültetnek, és a benne tárolt tiszta héliummal tisztítják meg szervezetüket a nitrogéntől.

A kibertüdő segítségével a használó gyakorlatilag korlátlan ideig maradhat víz alatt, bár a rendszer körülbelül ezer órai használat után cserére szorul (ez nagyban függ a merülések mélységétől, a tüdő kapacitásától, és a mélyben végzett cselekvésektől is). A szűrők cseréje bonyolultabb műtétet igényel, és körülbelül 1500 nuyenbe kerül.

A beépített biomonitorok figyelik a használó életjeleit, beleértve a szívverést, vérnyomást, légzésszámot, testhőmérsékletet, vércukorszintet, véralkohol szintet, a vértestek számát stb. A készülék által összegyűjtött információk megjeleníthetők a hozzákapcsolt berendezéseken, mint például egy adatkijelzőn, vagy adatjacken keresztül kapcsolt orvosi műszereken, de az adatok leggyakrabban egy szintén beültetett diagnosztikai processzorhoz kerülnek.

A diagnosztikai processzor nem más, mint egy fejlett számítógép, amely a biomonitorok információit felhasználva diagnosztizálja az esetleges rendellenességeket és orvosi problémákat. Működése hasonlít a külső orvosi csomagokban található számítógépéhez, képes arra, hogy különféle kezelési tanácsokkal, gyógyszerajánlatokkal és gyógymódokkal lássa el a használót. A prognózisok, figyelmeztetések, és orvosi tanácsok rendszerint egy bőr alatti, kapcsolt monitoron jelennek meg, de egyéb, külső kapcsolt berendezéseken is megjeleníthetők. A processzor általában úgy van beprogramozva, hogy bizonyos veszélyhelyzetekben riassza a használót (mérgezés, alacsony vércukorszint, megnövekedett pulzusszám, nitrogén narkózis stb.); a karakter egyéb feltételeket is beállíthat magának, például a DocWagon riasztását (kapcsolt telefon vagy adóvevő esetén), ha életveszélyes állapotba kerül.

A bőr alatti kijelzőegységet az alkarba (általában a balba) ültetik. A rajta megjelenő szöveg olyan színnel jelenik meg, amely könnyedén olvasható a bőrön keresztül is. A szintén bőr alatti gombok segítségével a használó tovább tudja görgetni a szöveget, másik ablakot jeleníthet meg, információt kérhet stb. Ha a használó egészsége veszélyben forog, a képernyőn figyelmeztető jelzés villan fel (a funkció természetesen kikapcsolható).

Az orvosi segítségnyújtó csapatokat kiképzik arra, hogy a helyszínre érkezés után rögtön megvizsgálják, van-e a páciensnek biomonitora.

A rendszer három komponensét egyetlen egységként, vagy akár külön-külön is be lehet ültetni.

Biomonitor: A mellkasban található, figyeli a szervezet működését, és továbbküldi az összegyűjtött információkat.

Diagnosztikai processzor: Akár egy elsősegélynyújtó készülék, a berendezés Biotech próba segítségével azonosítja a fenyegetést, és meghatározza a szükséges tennivalókat. Be lehet programozni, hogy vészjeleket adjon a kijelzőn, de akár bőr alatti fecskendőhöz, kommunikációs berendezésekhez, vagy beépített légtartályhoz is hozzá lehet kapcsolni.

Bőr alatti kijelző: Amikor inaktív, a berendezés Elrejthetősége 10-es.

Az ultrahangos érzékelő rendszerek három fő komponensből állnak: egy adóegységből, egy jelfogóból, és egy processzorból. Az egyik szembe ültetett adóegység folyamatosan ultrahangos impulzusokat bocsát ki magából, egyik oldalról a másikra pásztázva a karakter előtti területet. A másik szembe helyezett jelfogó (a megfelelő szögben beállítva) felfogja a visszaverődő impulzusokat, és elektronikus jelekké alakítja őket, melyeket azután a processzor felé továbbít. A processzor (szintén a szemben található) a jelekből leképzi a terület topografikus térképét, a visszhangok alapján meghatározza a mélységeket, formákat és felszíni egyenetlenségeket.

Használatkor az ultrahangos kép felülbírálja a karakter normális látását (hasonlóan, mint ahogy a hőlátás is semlegesíti a normál látást). Az alakok és körvonalak kijelzésre kerülnek, így a használó képes olyan objektumok felismerésére is, amelyeket másfajta látással képtelen lenne észlelni.

Az ultrahangos látás felezi a láthatósági módosítókat (felfelé kerekítve). Ha magas frekvenciás hallással együtt ültetik be, akkor az ultrahangos látórendszer ára és Esszenciaköltsége húsz százalékkal kisebb.

Mivel a rendszer hangok alapján építi fel a terep térképét, és utána alakítja azokat látható jelekké, a látásra ható indirekt illúzió varázslatok nem befolyásolhatják a helyes működést. Tehát például egy láthatatlanság varázslat által rejtett karakter továbbra is látható marad az ultrahangos látással rendelkező használó előtt, érzékelhető lesz a körvonala és testfelületének egyenetlenségei. De mivel ez nem számít közvetlen érzékelésnek, varázslatokkal továbbra sem lehet megcélozni. Ezen kívül a csak ultrahangos látással érzékelhető karakter elleni akciók mindegyikéhez +4 célszámmódosító adódik.

A hangokat manipuláló indirekt illúzió varázslatok viszont már hatnak az ultrahangos látásra. A csend varázslat hasonló módon hat rá, mint a láthatatlanság a normál látásra. A csend által takart karakterekről nem lehet ultrahangos képet megjeleníteni, egyszerűen meg sem jelennek a látórendszer által vetített térképen.

Az ultrahangos látásra a fehérzaj is hatással van. Ilyenkor az ultrahangos látást igénylő bármilyen akcióhoz a fehérzajgenerátor szintjével megegyező nagyságú célszám adódik.

A kibernetikus ultrahangos látásra a mana alapú indirekt illúzió varázslatok sem hatástalanok (a fizikai varázslatok mellett), mert a használó Esszenciával fizetett a kiberver beültetéséért.

 EsszenciaÁrElérhetőségUtcai Index
Egyensúlynövelő0,414,000 nuyen8/2 hét2
Független kiberszemek----
Pár
0,515,000 nuyen6/72 óra2
Egyedüli
0,310,000 nuyen6/72 óra2
Belső GPS0,12,000 nuyen5/6 nap1,5
Tájolórendszer0,2515,000 nuyen5/6 nap1,5
Térérzékelő0,21,200 nuyen4/48 óra2
Beépített hangszűrő0,14,000 x szint nuyen6/48 óra1
Magas frekvenciás torzító
-8,000 nuyen6/48 óra1,25
Alacsony frekvenciás torzító  
-8,000 nuyen6/48 óra1,25
Jelátalakító0,12,000 nuyen4/1 hét1,5
Külső Jelátalakító
-1,000 nuyen3/72 óra1
Adattömörítő----
1. szint
0,19,500 nuyen6/60 óra1
2. szint
0,1519,000 nuyen6/60 óra1
3. szint
0,228,000 nuyen6/60 óra1
4. szint
0,2538,000 nuyen6/60 óra1
Indukciós adatjack0,33,000 nuyen5/4 nap2
Átalakító-100 nuyen4/48 óra1,5
Matematikai SPU----
1. szint
0,12,000 nuyen6/60 óra1
2. szint
0,155,000 nuyen6/60 óra1
3. szint
0,211,000 nuyen6/60 óra1
Automata fecskendő----
Újra felhasználható
0,11,000 nuyen + tartalom4/72 óra1,5
Egyszer használatos
0,051,500 nuyen + tartalom4/72 óra1,5
Extra kapacitás
-+ 500/dózis4/72 óra1,5
Rugalmas kezek0,48,000 nuyen6/72 óra2
OXSYS kopoltyú0,7512,500 nuyen5/72 óra1,75
Biomonitor rendszer0,35,000 nuyen6/72 óra2
Diagnosztikai processzor
0,22,500 nuyen6/72 óra2
Bőr alatti kijelző
0,1500 nuyen4/48 óra1
Ultrahangos látás0,510,000 nuyen6/48 óra2

Fordította: Lombardi
A cikk az Alanori Krónika 62. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 14 szavazat alapján 6.9)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Opcionális szabályok a tűzerőhöz (Shadowrun).

Létrehozás: 2004. február 4. 10:05:18
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.