Beszélgetés a Káosz Galaktika Kártyajáték születéséről
A játék tervezőjét kerestük meg, hogy pár kérdésünkre választ kapva még többet
tudjunk meg a játék rendszeréről, hátteréről és a fejlesztés körülményeiről.
A beszélgetés a Káosz Galaktika Kártyajáték megjelenése előtt történt.
- Mikor és hogyan merült
fel a gondolat benned, hogy egy új kártyajátékot kellene készíteni, és
kik voltak azok, akik segítettek ebben?
1998 decemberében fordult
meg először a fejemben, hogy szükség lenne egy új, sci-fi kártyajátékra,
mivel ilyen még nem nagyon jelent meg Magyarországon. Először arra godoltam,
hogy egy külföldi játékot kéne lefordíttatni, de az eddig megjelentek közül
egyik se tetszett annyira, hogy biztos lehettem volna a sikerében. Ekkor
merült fel bennem egy saját tervezésű játék gondolata, és mivel én is lelekes
híve és játékosa vagyok a Káosz Galaktika levelezős játéknak, adta magát
az ötlet, hogy megkeressem a Beholder kft.-t, és felajánljam nekik hogy
a levelezős játékuk világát felhasználva készítsek nekik egy új kártyajátékot.
Természetesen nekik is nagyon megtetszett az ötlet, és 1999 februárjában
már neki is láttam a fejlesztésnek. Nagyon nagy előrelépést jelentett még
az is, hogy sikerült felkérnem Lipták Lászlót, a Káosz Galaktika egyik
leghíresebb játékosát arra, hogy segítsen kidolgozni a lapok neveit és
a flavorokat, ráadásul pár hónap alatt egy nagyon lelkes tesztelői gárdát
is sikerült kialakítanom.
- Mostanában elég sok
külföldi kártyajáték van piacon, és Magyarországon is több kártyajáték
jelent már meg. Némelyik azonnal, néhány pedig egy-két kiegészítő után
eltűnt a süllyesztőben. Elkerülhetetlen és kényes kérdés, de óhatatlanul
is felmerül: Van-e még helye egy újabb kártyajátéknak?
Nos, ami azt illeti, a minőségi
játékok viszont továbbra is töretlen lendülettel hódítanak, itt elsősorban
a HKK-t szeretném megemlíteni, amihez az alapkiadással együtt már közel
10 kiegészítő jelent meg. A KGK ha lehet, még kidolgozottabb, még kiegyensúlyozottabb
lesz, és forradalmian új dolgokat is fog tartalmaz, ami még izgalamasabbá
és változatosabbá teszi majd, mint az eddig megjelent kártyajátékok. Ehhez
kapcsolódik még talán az is, hogy a KGK fejlesztését nagyon komoly tesztelői
munka kísérte, több mint kilenc hónapig tesztelte egy szinte kivétel nélkül
profi kártyajátékosokból álló tesztelői csoport.
- Miért pont a KG világát
választottátok? Mennyire fog illeszkedni a levelezős szerepjáték környezetéhez,
hangulatához?
Mint már említettem én is
játszom a KG-n, és velem együtt a többi sok száz játékosnak is az a véleménye,
hogy ez egy nagyon profin, aprolékosan kidolgozott csodálatos sci-fi világ.
Egy sikeres sci-fi kártyajátéknak pedig pontosan egy ilyen háttérre van
szüksége, magától értetődő volt, hogy
felkeressem az ötlettel a levelezős játék készítőit. Másfelől pedig ez
a játék a KG játékosoknak is egy nagy segítség lesz a lapokon megjelenő
festményekkel vizuális betekintést nyerni a KG világába. A kártyajáték
alapsztorija is a KG történelméből merít, de ettől függetlenül azok is
bátran játszhatják, akik még semmit nem tudnak a KG-ról, mert önmagában
is kíváló szórakozást nyújt magávalragadó játékrendszerével. A lapok nevei
egy az egyben a Káosz Galaktika világában megtalálható űrhajókból, fegyverekből,
lényekből és kapitányokból lettek átvéve, ráadásul az összes lapon lesz
flavor, tehát aki még csak most ismerkedik ezzel a világgal, az is könnyedén
rá fog érezni a Káosz Galaktika hangulatára. Egyébként a legtöbb flavor
inkább a poénokra van kihegyezve, mert az volt a tapasztalatom, hogy a
kártyások inkább ezeket díjjazzák, de bőven találhatók jelmondatok, szövegrészletek
és idézetek is köztük.
- Mitől más ez a kártyajáték
mint a többi? Milyen rendhagyó elemeket tartalmaz?
Az összes újdonságot nem
akarom elárulni, de csak hogy egy párat említsek: A játékban minimális
szerepet játszik a szerencse, lehetőség van a szabályok alapján, kikeresni
lapokat a paklidból, ezáltal nagyban erősítve a "kombókra" épülő paklikat.
Fantasztikusan izgalmasra sikeredtek a fejlesztgethető bázisok is, ezek
űrhajók által támadható, arccal lefelé fordtott lapok, amik között sok-sok
csapda is szerepel. Így a játék alaphangulatát nagyban fokozza a blöffölgetés
lehetősége, és a kockázat mindkét oldalról: vajon csapdát fejleszt-e másik
játékos és a másik oldalról: érdemes-e még fejlesztenem egy csapdát, megtámadja-e
egyátalán az ellenfelem. A harcrendszert is sokkal változatosabbra és bonyolultabbra
csináltam, mint más kártyajátékoknál, az űrhajóknak négy paramétere van,
és csata közben a játékosok döntései is nagyban befolyásolják a harc végkimenetelét,
úgyhogy van lehetőség bőven taktikázni! A pakli összeállítás is teljesen
rendhagyóra sikeredett, a lapok négy pár ellentétes fajból állnak, és egy
pakliba maximum négy fajt lehet összekeverni, de úgy, hogy nem lehet ellentétes
fajú lapokat belerakni, így jól meg kell gondolni, hogy melyik fajt válasszuk,
mert ezáltal egy másikról egyben le is mondunk.
- Mi a helyzet a több
játékos lehetőségekkel, az opcionális szabályokkal, és a versenyszabályokkal?
Ezek mind egységesítve lettek,
részletesen kidolgoztam mind a több játékos rendszert, mind a versenyszabályokat,
és ezeket pontokba szedve leírtam a szabálykönyvben. Az opcionális szabályok
között leginkább a játékra vonatkozó egyszerűsítések találhatóak, hogy
a fiatalabb és a kezdő játékosoknak még élvezetesebb és könnyebben tanulható
legyen a játék. Aztán persze ők is áttérhetnek a bonyolultabb, de izgalmasabb
szabályokra. A versenyek időpontjai már a szabálykönyvben is meg lesznek
hírdetve, úgy tervezem, hogy havonta egy hivatalos versenyt fogok rendezni,
valószínűleg a mindenki által ismert Láng Művelődési központban. Az időpontok
úgy lettek kiválasztva, hogy nem esnek egybe egy másik játék versenyeivel
sem, mindig vasárnaponként leszenk. Nagyon magas díjjazások lesznek, és
a szabályrendszer tökéletességének hála itt tényleg az fog nyerni aki a
legerősebb paklit rakja össze, és a legjobban játszik, mivel a véletleszerűség
nem csak a rendszerből, de a lapok közül is szinte teljesen ki lett iktatva.
- Előre láthatóan mikor
fog megjelenni, milyen kiszerelésben, és várhatóan milyen áron?
A Káosz Galaktika Kártyajátéknak
a december eleji TF-találkozón lesz a premierje, egy alappakli várhatóan
900 Ft körül lesz, ez egy 45 lapot és egy szabálykönyvet fog tartalmazni,
ezzel akár már egy gyors keverés után el is lehet kezdeni játszani. Az
alapkiadás 320 lapból fog állni, újdonság, hogy ezek sorszámozva lesznek
és jelölve lesz rajtuk az egyes lapok ritkasága is. A lapok mérete egy
nagyon kicsivel kisebb lesz, mint a HKK-nak, azért, hogy a kártyavédő fóliákba
végre gond nélkül beleférhessenek a kártyák. A design gyönyörű lesz és
a festményeket is válogatott grafikusok készítették, újjítás még, hogy
a kártyák kinézetét a lapok típúsa, nem pedig a faja fogja meghatározni,
ettől nagyon egységesek és átláthatók lesznek az asztalon lévő és a kézben
tartott lapok. Végezetül, annyit, hogy akinek bármi további kérdése van,
vagy szeretne többet megtudni a játékról, az személyesen a Magic Shopban,
a KGK központjában találkozhat velem, itt mindenre választ kaphat.
Létrehozás: 2003. szeptember 14. 11:21:55 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:20 | Nyomtatási forma |
|