Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
Quwarg méreg
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
Érdekes módon a Túlélők Földjén nem a patkányok, hanem a quwargok - ezek az apró kis bogarak - jelentik a legnagyobb problémát az egyszeri embereknek. Ezért aztán nem a patkányméreg, hanem a quwarg méreg a vegyesboltok legjobban fogyó árucikke.
Nézz szét a galériában!
Titanitdukát aukció – 2024. nyár - nyertesek
Varázsdimenzió paklibemutató: Womathok
Varázsdimenzió lapelemzés 3. rész
Varázsdimenzió lapelemzés 2. rész
TP Bónusz 2024.06.19. - 2024.07.03.

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Tudatunk hatalma II. (588. tudati képesség)
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022

A lista folytatása...
Titanitdukát aukció – 2024. nyár - nyertesek (1)
Varázsdimenzió paklibemutató: Womathok (1)
Varázsdimenzió lapelemzés 3. rész (29)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8175)
HKK kérdés? (47121)
Lapötletek (64979)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Varázsdimenzió lapelemzés 1. rész


Színtelen és jó jellemű lapok

Mikor ezeket a sorokat olvassátok, már ismertté vártak a Varázsdimenziók lapjai, sőt, a frissen bontott versenyen már találkoztatok is velük. Ezzel együtt érdemes velük kapcsolatban néhány ötletet adni, illetve pár tesztelési élményt is elmesélni, ezért jön a már szokásosnak mondható lapelemzés.

Ami egy viszonylag drasztikus újítás, az a kétszínű lapok szabályváltozása, vagyis 2025-től már elég az egyik színt használni a kettőből. Emiatt az elemzés már a 2025-ös használat szabályaival készült, vagyis már előnyként tekintek a kétszínű mivoltára, és a pontot is ennek megfelelően adom (de ettől még ne felejtsétek el, hogy decemberig ez még hátrány)!

A pontozásomon is kicsit változtatok, hiszen lassan eljutunk oda, hogy a powercreep szellemében készült kiegészítők kiesnek a készletből, így semmiképpen sem az egykori káosz lapokhoz kell igazítani a lapok erősségének megítélését, hanem a jelenlegi játék-készlethez. Ugyanakkor drasztikus változás ilyen téren nem lesz:

10 pont – Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet
9 pont – Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót.
8 pont – Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet, koncepciójában kiegészítő jellegű lapként működhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak nagyon erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
2 pont – Már Frissen bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
1 pont – Inkább hagyjuk...

Színtelen/Bufa/narancslap
Behemótok nagymestere (7): Egy régi, népszerű, ám versenyeken kevésbé domináló követő felújított változatát látjuk. Tulajdonképpen sokat nem változott, nagy előnye, hogy nem megszüntethető (bár ezzel a réginél sem nagyon próbálkoztak), valamint, hogy némi védelmet vagy egy lappá váltható izmot ad. Ez utóbbi nem tűnik nagyon soknak, de mivel a behemótos paklikban a nagy lények azért helyet kapnak, ennek a védelemnek is megvan a maga értéke. Hátránya viszont, hogy szabálylap már nem használható mellé. Egyelőre nem vagyok benne biztos, hogy komolyabb versenypakli lesz belőle, de majd az idő eldönti.

Edharati, a bűbájmester (7): Hasonló gondolataim vannak, mint a Behemótok nagymesterénél. A lap alapképességei nem rosszak, ad némi reakcióvédelmet, leszedésvédelmet, illetve azért az sem utolsó, hogy mondjuk egy Időlassítót átmenetileg működésképtelenné tesz. A kérdés inkább itt is az, hogy a bűbájpakli elég erős lesz-e összességében.

Melák, az óriás (8): Az új követők közül ebben látom a legtöbb potenciált. A viszonylag drága óriásokat nagyon olcsón le lehet hozni vele, ami sokszor nehéz helyzetbe hozza az ellenfelünket. Külön izgalom, hogy több óriás saját magát is tudja hasonlóképpen olcsóbbítani, a kettő együtt pedig akár egy 4-es óriást is ingyen az asztalra tehet. Más kérdés, hogy azért meg kell védeni a lényeinket, mert az elég kellemetlen, ha egy óriást leteszünk 3 lapért, majd az ellenfél egy manáért megoldja. De erre hivatottak a védő lapok, sőt, maga a követő is ad egy kevés védelmet, ami nem tűnik annyira durvának, de az azért nagyon nem tetszett, amikor a Halászatom mehetett a kukába általa.

Ozoaii (7): Sokszor láttam ezt a lapot, de nekem valahogyan eddig annyira nem működött. Talán azért, mert magában azért picit drága, és a sok jelenés miatt egyre több pakli használ alapból semmiző vagy Semmibe lövő lapot, amivel szemben nincs védelme, a leszedő képességéhez pedig sebeznie kell, vagyis elég sok ideje van az ellenfélnek megoldania. Ettől függetlenül gyűjtőgeneráló paklikba jó lehet, a színtelensége miatt meg olyan helyekre beférhet, ahol nincs igazán optimális leszedés.

Elenios
A szirének átka (8): Nagyon szeretem a lapot, a tesztversenyen dobogós Tarrgeth paklimban benne volt, és nem is bántam meg. Az egyetlen félelmem vele kapcsolatban, hogy az alap képessége csak lényekre jó, míg a játék egyre inkább a varázslatok felé tendál. De ha ez picit változik, akkor nagyon hatékony lap lesz, hiszen jó áron tud meglovasítani egy lényt, és kicsit nagyobb áron ugyan, de akár a lapot is visszaadhatja. Örök élményem volt egyszer tesztelésen, amikor a Kárhozott bájolás az első körben random dobatott, és eldobta ezt, én meg elloptam a bájolást. Ilyen szempontból kicsit sajnálom, hogy az a bűbáj már a tiltólistán szerepel (viszont jó helyen van ott, ahol van).

Agypukkasztás (4): Itt inkább a bontott erőt kell alapul venni, mert rendes pakliban azért nem nagyon látom benne a lehetőséget. Mivel nagyon sok egyért jövő leszedés van, biztosan sokan érzik azt, hogy drága lehet ez kettőért. Ugyanakkor amellett ne menjünk el, hogy az extra képessége az ellenféltől is vesz el manát, így nagyon rosszul nem járunk vele, az elhúzódó meccseken meg márt nem oszt, nem szoroz az a plusz egy varázspont. Így bontotton nálam biztosnak tűnik a helye.

Álommágia (6): Magában a lapban nagyon komoly előny van, de nehéz igazán kiaknázni. Az a baj, hogy alapból az a két álomjelző, amit oszt, nem sok, és a második képessége is esetleges, így nagyon nehéz vele összehozni az 5 jelzőt. Akkor működött igazán, amikor voltak más, nála hatékonyabban álmot osztó lapok, így a kijátszásakor adott 2 jelzővel megvolt az öt. Mivel maga az Álommágia 1 vp-ért jön, azért ez a kis kockázat beleférhet, ha ráépítjük a paklit.

Bolhakutya (2): Ez nekem még bontotton is necces. Kijön, üt nagyot, de semmi mást nem csinál. Ha már van őrposztja az ellenfelünknek, akkor maximum onnan szed le valamit (de ő is belehal), ha nincs neki, akkor tud ütögetni, de a halálsikolya ritkán fog érvényesülni, mert inkább feltolnak valamit vele szemben.

Bűbájos féreg (7): Sokat láttam ezt a lapot, mégsem tudom igazán belőni az erejét. Talán azért, mert az aktiválást kívánó képessége elvétel egy nagyon végletes képesség, néha nagyon működik, máskor nem tudjuk igazán kihasználni. És ez sokkal ellenfél-függőbb, mint egy sima leszedés. Az alternatív képessége miatt viszont legalább bűbájok mellé jó lesz.

Gavallér óriás (10): A Teknősök bölcsessége óta tudjuk, milyen érzés az, ha egy lap bármilyen módon eldobva lapot termel. Annál azért ez a lap gyengébb, mert sem a képessége, sem a dobatása nem ad akkora előnyt, mint zöld társáé, illetve korlátozás mellé sem annyira adja, de minden olyan pakliba, ami picit épít a saját lapunk eldobására, hasznos. A legtöbb alkalommal, amikor Mardakor misztikust vagy Számkivetett mardakort használtam tesztelésen, ez a lap került be a nem használt színekből.

Gyűjtögető manó (7): Tipikus egypaklis lap, manók mellé meg fogja hálálni a bizalmat, máshova meg sok értelme nincs. Próbálkoztam vele Villámháborúban, de azt éreztem, hogyha túl sok a manó, akkor a lapok dobása miatt nem marad elég kártya nálam, ha meg nem eleget, akkor nem igazán tudom őt kihasználni. Szóval abból végül kimaradt.

Lady Olívia (9): Nagyon hasznos kis lap. Nyilván kellenek varázlsatok ahhoz, hogy igazán ki tudjuk használni az erejét, de ha ez megvan és a játék elején meg tudjuk védeni, akkor iszonyat mennyiségű erőforrást termel. Tersztelésen az egyik leggyakrabban használt lapom volt, a Tarrgethemben nagyon jól működött az azóta már tiltólistára került Lélekrezonanciával (bár néha nehéz volt memorizálni, hogy épp kinél van a képessége :) ), de a sima leszedő varázslatokkal is. Bűbájpakliban is hatékony volt. Ennél a lapnál sem kérdés, hogy fogjuk látni versenyeken.

Megelevenedett bűbáj (7): Az előzőekhez képest picit gyengébbnek tartom, inkább egypaklis lap. Bűbájok mellé természetesen jó, mind az ölést segíti, mind erőforrást adhat, ha feláldozzuk és utána eljelenjük. Emiatt akár más pakliban is el lehet rajta gondolkodni, viszont megvan az a rizikója, hogy ha túl kevés bűbájjal játszunk, akkor becsoffad.

Óriás poronty (7): Örülök, amikor megjelennek olyan gyakori lapok, amik a saját paklijukban működőképesek. Az Óriás poronty pont ilyen, mert a játék elején segíti tempóval a nagyobb lényeinket. Mivel a legtöbb óriásban van zanszilánk, nem lesz nehéz kinyerni belőle a lapot, majd a jelenése újabb varázspontot ad. Nem sok, de épp elég.

Tojásrakó főnix (6): Amikor a főnixeket terveztem, az volt a célom, hogy össze lehessen rakni belőlük egy aggró, horda jellegű vonalat és egy kontroll jellegűt is, amiben kevés, de erős főnix dominál. Így utólag sajnos azt mondom, hogy ennél a lapnál egyik sem jött igazán össze. Hordánál kicsit problémás, hogy csak az ellenfél függvényében adja a lényeket, és azt is passzívan, good stuffban meg egyszerűen azt érzem, hogy van ennél jobb. Ettől függetlenül azért kiegészítő jelleggel beférhet a főnixek közé.

Védelmező főnix (8): Tűztombolót helyettesíteni hivatott lap. Annál azért gyengébb, hiszen nem lehet egyszerre reakció és ölő lény, de nyilván nem is a HKK egyik legerősebb lapja kell, hogy legyen a mérce. Saját paklijába szerintem már most kötelező, és eljön az idő, amikor már más paklikban is az erősebb reakciók között lesz. De arra azt mondom, hogy még egy kicsit várni kell.

Végtelen álom (7): Kicsit az Álommágiához tudnám hasonlítani, önmagában nem biztos, hogy legerősebb, viszont nagyon jól kiegészítik egymás képességeit. Annyiban annál azért erősebb, hogy mivel a húzása egy kapcsolódó hatás, az előkészítő fázisban is működhet, és lapok azért néha aktivizálódnak az ellenfélnél, így a lapelőnyét könnyebb kihasználni. Az általa adott jelzők meg segítenek, hogy az Álommágiával lopni tudjunk.

Raia
A behemótok napja (7): Ez az egyik olyan lap, amit bár sokszor láttam, nehezen lövöm be az erejét. Az biztos, hogyha 10 Ép-nyi lényünk kinn van, akkor már kemény, mert nagyon olcsón tud komoly előnyt adni. A többi már csak hab a tortán. De azért azt a 10 ÉP-t összerakni nem annyira egyszerű történet. Legjobban Óriásvaránnyal működött, mert az olcsón, magában megadta a szükséges mennyiségű ÉP-t hozzá, de nyilván womathok mellé is oké. Máshova viszont vagy a színe vagy a feltétele miatt elég necces.

Betört womath (6): Nem olyan rossz lap, mint elsőre látszik. Womathok mellé a dupla kötelék elég hamar kijöhet, onnantól a Behemótok nagymestere mellett ingyen, lapveszteség nélkül jövő, hármat ütő lény, ami mellett már nehéz elmenni. Ezenkívül draftversenyre is el tudok képzelni egy womathos vonalat, ahol ezek a lények oszlopos tagokká válhatnak. Ott mondjuk az ütés problémáját még kell oldani, mert szinte biztos leszek benne, hogy a Behemótok nagymestere tiltva lesz.

Csökönyös womath (8): Gyűjtőgeneráló womath pakli? Nem is rossz! Jó, az azért nem lesz, de azért ez a lap is nagyon kellemetlen kategóriába kerülhet. Már kijátszása után nem sokkal képes visszaadni a befektetett lapot, és megoldani sem egyszerű, hiszen szinte ingyen ugrik vissza az asztalra. Zanszilánk költségű lényekkel még hatékonyabb. Ami picit elbizonytalanít, hogy vajon a színe mennyire lesz jó gyűjtőből játszó, inkább lényes paklikba. De ezt majd az idő eldönti.

Eltiprás (9): A tesztelésen sokáig brutálisan erős volt, ugyanis mindössze egy varázspontért jött, de a vége felé ezen drágítottunk kicsit. Szerintem még így is nagyon jó lap, már csak az univerzalitása miatt is. A lapleszedés mindig hatékony képesség, de a másik kettő is jó lehet, ha már picit kiépültünk. Ha valahogy eggyel le tudjuk olcsóbbítani, akkor egy zanszilánkért meg egyenesen beteg a lap.

Felbőszült womath (3): A korábban említett draft pakliba pár ilyen is beférhet, mint ölés, de ennél többet nem látok bele. Az a bajom ezekkel a más lapok áldozásával működő lapokkal, hogyha nem azonnal jön létre a képességük, akkor az ellenfél gyakorlatilag két lapot nyer azzal, ha megoldja a lapot a képesség (jelen esetben a sebzés) elsütése előtt. A womathok ilyen szempontból picit jobban állnak, mert a borjú tud életet adni, de ezzel együtt nem tartom ezt egy biztonságos játéknak.

Főnix hercegnő (8): Inkább a kontrollosabb főnix paklikban lesz erős, de igazából bárhova használható. A dobatás képessége a saját ütésével kisül, és az mindenképpen jó, hogy ha az ellenfélnél nincs lap (vagy aggódunk egy Kreatív termik miatt), akkor is tud egy kis extra előnyt adni. A Semmizés meg már csak hab a tortán. Az olcsóbbító epikus meg gondoskodik róla, hogy sose legyen nagyon drága.

Isteni infúzió (7): Visszavágás light. Ahhoz képest nagy hátrány, hogy lapleszedés helyett csak egy Kisebb angyalt ad, illetve, hogy a reagálhatatlansága esetleges, de még így is érdekes lap. Leginkább Egérút mellé tudom elképzelni, ott sokat számíthat az is, hogy 1-1 körre életben tart minket. Tesztelésen egyébként játszottam egy olyan Egérúttal, ami arra épített, hogy az ellenfélnek folyamatosan a sebzését és a harci fázisait vettem el, és egész érdekes is volt, bár azt azért nem mondanám, hogy halálra nyertem magam vele. A tesztversenyen használt Tarrgethem kiegészítő paklijába is befért.

Szomjazó főnix (6): Nem volna ez egy nagyon rossz lap, ha nem lenne ott mellette egy Vízfőnx, ami szintén könnyen megadja a +1 lapot, de alapból olcsóbban, és kisebb kockázattal. Így nekem ennek tükrében picit drágácskának tűnik. De talán eljön az idő, amikor a beolcsóbbított Szomjazó főnixek letarolják az ellenfeleket.

Terelés (7): Azért az szerintem továbbra is érződik, hogy ebben a tesztciklusban nem éppen elsődleges cél volt az erős Raia lapok kiadása. Tegyük hozzá, a szín eddigi erejét nézve ez nem is nagy baj. A Terelés is picit ilyen lap, hogy igazából nem rossz, de az első képessége eléggé paklispecifikus, a másik meg mondjuk egy Árnyrém tükrében eléggé drága. Ezzel együtt is Womathok mellett biztosan szeretni fogják.

Tisztítótűz (8): Picit speciális, de annyi baj legyen, amikor kell, akkor nagyon hatékony. Bár nem minden tud megoldani, két típust elég hatékonyan kezel (néha már a Fürge elf jut eszembe a hatékonyságáról), az meg külön öröm, hogy mindezt gyakorlatilag lapveszteség nélkül teszi. Apró szívfájdalmunk lehet, hogy játékosba nem lő, de a jelenése azért ezen is sokat javít. Ez a lap is szerepelt az egyik tesztversenyen használt paklimban, a másikat meg gyakorlatilag ezzel verték el a döntőben.

Uldur, a lángesszencia (7): Kicsit drága költsége ellenére azért meglehet a maga helye, mert ha nem fogják meg, és kisül a képessége, akkor már nagyon megérte. Nyilván akkor igazán jó, ha keresni lehet valamit, de a Főnix fióka sem gyenge, mert akkor a két lény együtt már hatot tud ütni. Az olcsóbbítása is nagyon hasznos, leginkább egy elhúzódó meccsen, amikor a fiókáink nekron költsége már a pakli fogyása miatt veszélyes.

Womath borjú (3): Nagy kérdés számomra, hogy túl tud-e lépni a jelölőlap státuszon. Azért vagyok szkeptikus ezzel kapcsolatban, mert sima versenyeken szerintem már nagyon kevés, amit csinál, míg bontotton is van ennél hatékonyabb védelem. De egy drafton tölteléklapnak, illetve „jobb híján” védelemnek azért el tudom képzelni.
(szerk: ez eredetileg tókenlap akart lenni, de annak végül túl erősnek találtuk.)

Womath felvigyázó (5): Na, ez már egy sokkal hatékonyabb védelem bontott környezetben. Bár a szó szoros értelmében nem egy védő lap, az esetek többségében az fog történni, hogy kitesszük, az ellenfél megcélozza egy leszedéssel, amit megfogunk vele. Viszont egy elhúzódó meccsen, amikor a húzott lapjainkból élünk, különösen hatékony lehet, hogy bármilyen forrást megakadályozhatunk vele, a lényleszedés meg már csak hab a tortán. Abban már kevésbé vagyok biztos, hogy mindez elég lesz a bontottokon túli célok eléréséhez.

Womath vezérbika (6): Ha már a „hatékonyabb” lapokról beszélünk, ez meg egy sokkal hatékonyabb ölő lap, mint a Felbőszült womath, mert nem kell hozzá lényeket áldozni, hogy működjön. Ezért draftversenyeken nagyon fogják keresni a womathokra építő játékosok. Az már itt is nagyobb kérdés, hogy ez épített paklis környezetben mire lesz elég, mert ott még mindig nem az ütőerő a lapok legfontosabb értékmérője. Viszont 1-2-t azért el tudok képzelni, márcsak azért is, mert a Womath borjúk révén nagyon hamar levakarhatatlanná válhat.

Womathcsorda (8): A womathok igazi motorja, egy picit drága, de nagyon hatékony lap, aminek minden képessége arany. Kár, hogy az izmokat nem adhatja a frissen megtermelt borjúknak, de az már nagyon durva lenne. Így akkor erős igazán, ha picit már kiépültünk előtte, de ha így kijön, akkor már nem nagyon van olyan szituáció, amivel az ellenfél igazán jól kijöhetne ebből a szituációból. A Földanya hívása az egyik ilyen…

Rhatt
A behemótok végzete (7): Ha nem jelent volna meg az Abrakadabra, akkor erre azt mondanám, hogy egy jó lap. Így viszont csak közepesnek tudom értékelni, ugyanis mind költségében, mind védelmében előbb használnám azt, mint ezt, így igazából A behemótok végzete leginkább akkor jöhet szóba, ha a másik varázslat egyik színe sem jó. Ködös pakliba viszont már értelemszerűen ez az erősebb az olcsóbbítása miatt, illetve remek lesz ebben a félévben, amikor a kétszínűség még hátrányként jelenik meg a lapokon.

A feledés köde (5): Őszinte leszek: ha van olyan dolog a jelenlegi játékmechanikák között, amitől a falra mászok, az a ködözés (bocs, Jufe). Nagyon ritkán érzem igazán kreatívnak, legtöbbször kissé algoritmus-szerűen megy a játék és ezek a keresés után működő lapok sem hiszem, hogy ezen sokat javítottak. Maga A feledés köde nem rossz, de nem túl olcsón egy olyan képességet enged használni, ami ellen mostanában elég sok lap van, így kicsit kérdéses a hatékonysága. Ezzel együtt 1-2 darab talán elfér, bontotton pedig nem kérdés, hogy nagyon szívesen használnám.

Az elmúlás szele (5): Bontott versenyen az egyért jövő leszedések, amik még csinálnak is valamit, lassan prémium kategóriás lapok lesznek. Ez alól ez sem kivétel, hiszen a többi képessége is hatékony. Semmizni mindig jó, és bőven lesznek olyan szituációk, amikor a leszedést szívesen becseréljük egy aktívabb lapra. Ahogy drágul a környezet, egyre inkább felmerül bennem az is, hogy ezek a kis gyakoriak akár sima versenypaklikba is beférhetnek. Ott talán még nem vagyunk, de közelítünk ehhez.

Formálódó hatalom (9): Kissé borsos költsége ellenére talán ez a legerősebb Rhatt lap a kiegészítőben. Az azonnali húzás még mindig nagy kincs, és kétféleképpen is konfigurálhatóvá válik a lap, ami Zarknodok ellen sem teszi teljesen használhatatlanná. Használjuk bátran!

Gigantikus termik (7): Végletes lap nálam. Nagyon brutális §¨ képessége van, ugyanakkor nagyon drága, és ahhoz képest a védelme sem túlságosan erős. Ezzel együtt szerintem fogunk vele találkozni, már csak azért is, mert az áramlós képessége is kifejezetten érdekes. Nekem az egyik régi kedvenc lapomat, a Förtelmes kriptodot juttatta eszembe, ami egy nagyon kellemes kis nosztalgia faktor volt, amikor elolvastam.

Irritáló termik (8): Irritáló az biztos. Azért is, mert sokszor nagyon olcsón jön, és azért is, mert a képessége a látszat ellenére azért elég sok lapnak okoz kellemetlen meglepetéseket. Ha a termikeket elkezdik komolyabban versenyeken használni, akkor ez könnyen alaplappá válhat benne.

Manatermik (6): A tesztelés elején a §¨ képessége manát is tudott mahinálni, de nagyon hamar kiderült, hogy ezt nem szabad hagyni, így módosult a képessége. Így talán egy picikét már gyenge, hagyományos környezetben nem hiszem, hogy használnám, de lehetnek még olyan korlátozott formátumok, ahol beférhet. Szóval azért hiba lenne leírni!

Motki, a könyörtelen (7): Először válaszolok arra a kérdésre, ami mindenkit foglalkoztat és mindenki megkérdezne: fogalmam sincs, honnan a lap neve. (szerk: a lapot még Vogel Patrik találta ki, amennyire én tudom a név a Jégkorszak c. animációs film szereplőjére utal.) Picit ugyanazok a gondolatok jutnak eszembe, amik Azarionnál. Annál viszont szerintem kicsit gyengébb, mert izomjelzők ide, dobatás oda, egy egyszerű Semmibe lövés megoldja, és azért manapság az nem számít hiánycikknek. Pegazusok közé azért biztosan tennék vele egy próbát, ha valaki úgy akar pegazus pakli építeni, hogy abban pegazusokat is használ...

Rhatt segítsége (6): Blokkolós koncepciókba hasznos, de inkább kiegészítő jellegű lap. Az árához képest korrekt, csak kicsit speciális.

Termiknológia (7): Gyűjtőgeneráló termik pakli? Azért attól még szerintem messze vagyunk, de tény, hogy ez a bűbáj ad egy olyan opciót a paklinak, amin érdemes elgondolkodni. És még egy picit gyűjtőgenerálásra is képes. Az meg már csak hab a tortán, hogy mivel megkapta a termik altípust, ezért akár ő is használhatja a boly lényeinek is a képességét. Azt nem tudom, mikor érte el őket ez a rendkívüli evolúciós folyamat, hogy már a mágiájuk is önálló életre kell, de a pakli használói ennek tutira örülni fognak.

Tündérsákány (7): Sárkány, Kragoru, lényes blokkoló, csupa olyan pakli, ami az utóbbi időben inkább csak a mesékben léteztett. Nagy kérdés, hogy a Tündérsárkány magában képes lesz-e bármelyiket felébreszteni a téli álmából. Én azért szurkolok neki, már csak azért is, mert olyan aranyos, hogy kizárt, hogy rosszat akarna :).

Ultranüid (6): A Varázsdimenziókban egyszemélyben képviseli a ganüideket ez a kis, akarom mondani nagy lény. Igazából itt is kétfajta pakli jön szóba, a saját etnikuma és a Kragoru. Előbbiben több benn a perspektíva, mert minden kézbe ganüid ifjoncot termelő lapnál kisül, és ez komoly lapelőnyt adhat. E mellett még ütni is tud, ami azért ennek a paklinak eddig komoly gyenge pontja volt. Kragoruban egy nagy lény a sok közül, de talán bele fog férni.
(szerk: felmerült kérdésként, hogy ha szimplán húzunk bármilyen forrással, és a húzott lapok közt van ganüid, a képesség kisül-e: a válasz igen.)

Univerzális termik (8): Ez az a lap, amiről azt is el tudom képzelni, hogy mindenki utálni fogja és fél év múlva tiltást, nerfet követelnek rá, de azt is, hogy anélkül fog porosodni a mappánkban, hogy bárki is használná. Saját paklijában szerintem már-már a morbid kategória, hogy tényleg bárhonnan tud (K) képességet használni. Az pedig, hogy még e mellett leszedni is nehéz, szerintem sokszor juttatja majd oda a játékosokat, hogy szívük szerint széttépjék ezt a csodás lapot. Ugyanakkor számomra kérdés, hogy eljut-e a termik pakli olyan volumenű versenyekre, hogy ez reális legyen. Illetve ami még nagy kérdés, hogy más Rhatt lényes paklikban jó lesz-e. Ganüidekkel annyira nem működött, amikor próbálkoztam, a kalandozók között lehet 1-2 elgondolkodtató §¨ képesség. Próbálgassátok kicsit, hátha ráakadtok valami érdekesre!

Varázsköd (8): Ha nem jelentkezett volna be az Orgling haszonállat már most a Hódítások bukott lapok listájának az élére, még ennél is nagyobb pontot adnék neki. De így azért bizonytalan vagyok, mert egy olyan lap, ami úgy termelt manát, hogy még a lapot is visszaadta, ennyire nem tudott karriert befutni, akkor nem biztos, hogy ennek sikerülni fog. Ugyanakkor az, hogy nem kell megjárnia az asztalt a működése előtt, lehet, hogy stabilabbá és használhatóvá teszi. Ködös pakliban szerintem biztos ott lesz, de mivel blokkol is, Rhatt segítségével is működhet.
(szerk: ennek a lapnak érdekessége, hogy szinte ugyanazt tudja, mint az eredeti, 2011-es verzió, ami még fényévekkel volt a powercreep időszaka mögött, mégis sok tesztelő erősnek érezte. Az új kiadás ködkeresés nélkül még gyengébb is, mint a régi, ha ködkerestünk, akkor +1 csontot ad a régihez képest. És a régi verzióval soha nem volt probléma, tiltása, nerfelése nem merült fel. Igaz, annyi manát ad, amiből akár az egész kezünket kirakhatjuk, de mindezt laphátrányból teszi, és egy 2 VP-s varázslatot kb. minden meg tud fogni 1-ért vagy olcsóbban. A blokkolós paklihoz így is hatékony adalék, de azon kívül én nem használnám.)

Szabó András

Létrehozás: 2024. június 17. 11:22:07
Utolsó frissítés: 2024. június 17. 16:41:54
Nyomtatási forma

Az oldal új verziójának megtekintése


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.