Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Karácsonyi menü 2024 december 10.
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
A pillanat képe
Sárkányszimbólum
(Túlélők Földje)
Küldd el képeslapként!
"A bejárat akkora, hogy egy kultúrmasztodon-csorda kényelmesen átsétálhatna rajta különösebb tülekedés nélkül, és a nyílás fölött egy furcsa jel fénylik - Egy napkorong előtt körívbe gömbölyödött sárkány. Részeiben a szimbólum már régtől fogva létezik (hiszen Raia, az Aranysárkányok és Rhatt szent jelképeiről van szó), ám ebben a formájában csak egyetlen helyet díszít: a világunkba lassan visszaköltöző aranysárkányok lakóhelyét." - látvány a sárkánytanyák kapujában
Nézz szét a galériában!
Kérdezz-felelek 56.
HKK Kiadói tervek 2025
Paklibemutató: Tarrgeth
Új HKK webbolt: Mythical Markets
ÜNNEPI MUNKAREND - Beholder Webbolt 2024/2025

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
HKK kérdés? (47285)
Lapötletek (65079)
HKK Kiadói tervek 2025 (17)
HKK Online 2 személyes béta teszt (59)
Kérdezz-felelek 56. (15)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8235)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Versenypaklik élesben - Kétszínű verseny


Ezúttal megszakítom eddigi a Paklik mindenkineket egy új cikksorozat kedvéért. Természetesen most is a HKK-ról lesz szó. Ezúttal egy - remélem - érdekesebb feltevésből indulok ki, nem csak paklilistákat és némi útmutatót írok le, hanem egy konkrét versenyen szerzett tapasztalataimról írok. Tehát az adott versenyen frissiben felszedett élményeim alapján készítek paklikat. Olyanokat fogok bemutatni, amivel indultam, melyek ellen játszottam, vagy éppen csak láttam két forduló közti szünetben, esetleg olyan ötletem, amivel végül nem indultam. Természetesen nem fogom egy az egyben azt a paklit leírni, amit valaki összerakott, csak az ötletből kiindulva próbálom a maximumot kihozni. Közben némi képet is próbálok festeni az aktuális trendekről, s az e mögött húzódó okokról. Remélem sikerül érdekesebbé és tartalmasabbá varázsolni ezzel az új szemszöggel a pakli leírásokat; ráadásul a versenyformátumok miatt nem csak hagyományos paklikkal találkozhatunk.

Ha esetleg nem játszol versenyen, az sem probléma, hisz a bemutatandó paklik nem feltételen lesznek brutális koncepciók, azokról is szót fogok ejteni, amik nem voltak túl eredményesek. A kezdőktől elnézést kérek, de nem fogom leírni, hogy miért jó pl. az áldozós pakliba a Szithon vérfókusz, vagy, hogy miért annyira jó a Thu'zad utazása és hasonló "alap" dolgokat. Ha úgy érzitek, hogy kissé homályos az okfejtés, vagy ami "alapnak" tűnik számomra, az másoknak nem, akkor legközelebbi cikkemben bővebben kifejtem őket, vagy írok egy kezdőbbeknek szóló cikket. A hagyományos után szerintem az egyik legkeményebb formátum, rengeteg lap jött már ki, s az utóbbi időben eléggé hasonló szinten mozognak az új lapok ereje, így minden szín rendelkezik elég komoly, értelmes lapkészlettel. Gyakorlatilag bármelyik két szín kombinációja elképzelhető, ha mást nem egy good stuff, kontroll szerű pakliban. Annak ellenére, hogy elvileg nagyon brutális paklikat lehet összeállítani, az a tapasztalatom, hogy a legtöbben kísérletező módba kapcsolnak a kétszínű versenyek előtt, így nagyon sok összeállítással lehet érvényesülni. A pakliválasztásom oka ezúttal elég prózai volt; Panyik Zolitól kölcsön tudtam kérni egy majdnem teljesen kész, barna-piros áldozós paklit. Igaz, hogy nemrégiben erős korlátozások sújtották a koncepciót (a követővel csak egyet lehet húzni és az Aranytojás kitiltása), még így is elég erősnek tartom. Legfőbb előnye, hogy nagyon gyorsan tud nyerni, de elhúzódóbb meccseken sem kell kétségbe esni. Legnagyobb hátránya, hogy nagyon szerencsétlen húzások is előfordulhatnak (csak áldozás lap, vagy csak olyan, amit feláldoznánk). Emiatt egyébként el is vesztettem a döntőt. Utólag kissé csiszoltam a paklin.

Áldozó rakshallion
3 A Gépezet (új)
3 Szithon vérfókusz
3 Tirranda bautyuja
3 Démonporonty (új)
3 Moa ékszer (új)
1 Kisebb zan
3 Manakorong
3 Moa torpedó
3 Kelegish
3 Naso-tin nagyúr
3 Örvénykeltő
3 Kezdet fiai
2 Moa torpedóvető
2 Varkaudar merénylő (új)
2 A pokol szeme
3 A Fekete kos rituáléja
3 Zilak-din főkancellár
3 Hydron
1 Moa tortúra
Side
1 Moa torpedóvető
1 Varkaudar merénylő (új)
1 Sötét föld (új)
3 Teishin keselyű
3 Hegymélyi drakón
2 Moa tortúra
3 Az erős gyengéje
3 Monozoid (új)
3 Sziklarepesz (új)
2 Asnomad
3 Unalműző

A színválasztásnál a piros teljesen alap, az eldöntendő kérdés, nagyjából az, hogy barnával vagy lilával rakjuk-e össze a pakli. Lila mellett a legkeményebb érv az Agykéreggyalu, sajnos a többi lapja nem ennyire jó, de talán érdemes vele kísérletezni, csak majd tegyünk mellé még egy kis dobatást (Chloe, Elsüllyedt ládika). Szerintem egyértelműen jobb választás a barna, hisz a lefojtó lapjai olcsóbbak, s a hatásuk sem véletlenszerű, pontosan ki lehet számolni. Természetesen a két jó barátról, Kelegishről és Naso-tin nagyúrról van szó. Mellettük igazán ütős az Örvénykeltő, nagyon durva, hogy néha 0 VP-ért 6-12- őt is tudunk sebezni. (Gyakorlatban ez mondjuk ritkán fordul elő, de ott van mindig a lehetőség.) Épp emiatt érdemes még jobban rámenni a gyors sebzésre, hátha az ellenfél nem tudja megoldani kellő időben. A Moa torpedó szerintem kissé határeset lap, de áldozhatósága miatt még épp belefér. Igazából csak akkor ajánlom, ha valóban nagyon gyorsak akarunk lenni. Sokkal érdekesebb a Démonporonty (új) jelenléte a pakliban. A versenyen csak side-ból játszottam vele, alapból a Szerencsétlen manó volt benn. De mivel mindig kicseréltem őket, s sokkal hatékonyabbnak bizonyult, ezért azt kell mondanom, van létjogosultsága. Ennek oka az, hogy az utóbbi időben meglehetősen elterjedté vált a "mindent lecounterelek" kontrollok, s emiatt az ilyen kontrollok ellen paklijai, melyek többnyire sok lénnyel játszanak. S mindkettő ellen jól jöhet, hisz a kontroll lecounterlni nehezen tudja, mivel a Szúnyogirtás nem hat rá. Leütni se nagyon képes, max. egy Zu'lit sárkánya lefújhatja. A lényes paklik meg végképp megakadnak rajta. Ráadásul a börtönnek és a Lassan járjnak is kemény dió. A kezdet fiaival szintén most játszottam először versenyen, nem okozott csalódást. Kicsit hosszabb meccseken jól teljesítettek, akár ütögetni is lehet velük, védekezni is jól tudnak. Hagyományoson valószínűleg már nem használnám. A Moa ékszer (új) és a Hydron talán nem mindenki számára ismert (és elismert) az áldozósba. Szerintem mindenképpen megéri velük játszani, a plusz lap mindig jól jön. Szerencsére azt a kevés varázslatot, amit használunk, nem zavarja a Moa ékszer. A Hydront pedig a rossz tapasztalataim ellenére is jónak tartom. Amikor meghalunk miatta, akkor többnyire amúgy is áshatjuk a sírunkat, hisz ez azt jelenti, hogy nem húztunk áldozós lapot. Ráadásul még az ütése is segíthet. Talán a pakliból alapból ki lehetne szedni a Varkaudar merénylőt (új), bizonyos paklik ellen teljesen fölösleges. A Moa torpedóvető sem akkora táp, de mivel nyerésnek és áldozható lap(ok)nak is jó, ezért elfér. A sideból kiemelném a korunk új sztár lényét a Teishin keselyűt, ami a lassabb, kontrolosabb (plusz börtön, bilincs) paklik ellen kötelező. Monozoid (új) pedig alapvetően csak poénból került csak be a side-ba, de kiderült, hogy sokkal jobb, mint hittem volna. Mivel öt fordulóból háromszor is beraktam, úgy érzem van létjogosultsága.

A paklival ötből hármat nyertem, ebből egy fordulóban kétszer is nagyon gyatrán húztam, szerintem nem elképzelhetetlen a győzelem. A meccseim változatosak, érdekesek voltak, sokat kellett gondolkodni, rengeteg bonyolult helyzet merült fel a játék közben, amik komoly fejtörést okoztak.

Nyilván érdekes lenne elemezni a győztes pakliját is, de ettől most kénytelenek leszünk eltekinteni, hisz Kahn Evart győztes paklija 6 ultrát is tartalmazott, s egy ennyire nehezen elérhető pakliról nem szeretnék hosszan értekezni. Sárga-fehér mindent lecounterelek, Fairlight bölcsességével és Zu'lit sárkányával és Pókmalaccal ölő paklival játszott.

Sebaj, helyette a második helyezett, Elekes Gábor elképzelésébe pillanthatunk bele. Fekete-barna Lassan járj-A semmi mestere hordával játszott. Ezt a paklit régóta jónak tartom, de az utóbbi időben nehezen lehetett vele érvényesülni, hisz sokat játszottak rúnával, ami ellen igen gyöngén lehet teljesíteni, hisz a pakli ereje a drágításban rejlik. Kétszínűn a magam részéről nem tartom annyira jó elképzelésnek, hiszen a színkorlát miatt kénytelenek leszünk néhány kevésbé hordás lappal játszani, ami lassítja a paklit, s így igen gyengécske kezdéseink is lehetnek. Talán jobb elképzelés ebből a színösszeállításból a szétlövős pakli A fájdalom szépségével, de inkább azt mutatom be, ami valóban bizonyított. ?

Lassan járj
Semmi mestere
3 Nekron mágus
3 Naso-tin nagyúr
3 Kelegish
3 Sebzett vérfarkas
3 Vonyító vérfarkas
2 Ravasz vérfarkas
3 Rémeb
3 A semmi hívása
3 Börtjauk tréfája
3 Elkorcsosult sziránusz
3 Mer-gah
3 Morgan pálcája (új)
3 Sebezhetetlen vérfarkas
3 Robbanó birkák
1 Vén toportyán
3 Óriás denevér (új)

Mint sejthető, a legjobbak a tisztán nekronért jövő lapok, de sajnos ezekből a színekből elég kevés van. De hogy mégis ezt a két színt használjuk, annak az oka, hogy a kulcslapjai ennek a koncepciónak pont beleesnek. Naso-tin nagyurat és Kelegisht nem kell bemutatnom, itt a szokásosnál is durvábban teljesítenek. Kár, hogy az Örvénykeltő és a Moa tortúra most nem annyira jó. (Talán az Örvénykeltőt meg lehet próbálni denevér helyett; az úgyis csak jobb híján van benn.) Feketéből a Nekron mágust kell behúznunk, illetve ahogy halad a játék, egyre inkább a Vonyító vérfarkasra várunk. Igazán kellemes egy feltámadós lénynél az a képesség, hogy körönként lövöldözget, akár kilencet is. Sajnos miatta kénytelenek leszünk olyan vérfarkasokat is berakni, melyek a mércét épphogy megütik. Túl sok mindent nem tudok hozzáfűzni az összeállításhoz, a legtöbb lap egyszerű, mint a fakocka.

Furcsa, de senkinél nem láttam sárga-zöld kontrollt, ami szerintem a kétszínű versenyen igen erős. Ráadásul ez a színkombináció egyéb érdekes pakliknak is teret enged.

3 Owooti trükk
3 Lohd Haven hikoltása (új)
3 A gyenge ereje
3 Zu'lit kísérlete
3 Kedvenc trükköm
3 Szúnyogirtás
3 Ewgbert megszakítása
3 Békés izoláció
3 Pókmalac
3 Zu'lit sárkánya
3 Rovarsámán (új)
3 Láncvillám (új)
2 Manaspirál
2 Manaevő féreg
3 A hármas mágikus ereje (új)
3 Teknős gárdista
Side
3 Visszavágás (új)
3 Visszavágás (új)
3 Felesleges kockázat
1 Sötét föld
1 Manaevő féreg
2 Megújulás
3 A szkarabeuszok átka (új)
3 Melkon (új)
3 Ősi béklyó
3 Halászat
3 Templomfosztogatás

Azt hiszem ezzel a paklival sok meglepetést nem okozok senkinek, gondolom sokaknak triviálisnak tűnik. Azért gondolom, nem árthat, ha az én verzióm is napvilágot lát. Amiről itt beszélni érdemes, hogy egyes lapok miért kerültek be, s mások miért maradtak ki. Félreértés ne essék, a felmerülő lehetőségek is jó lapnak számítanak, egyáltalán nem hiba azokkal játszani, csak én egy nagyon picit erősebbnek tartom ezeket. Az ilyen kis különbségek már tényleg csak a kemény mezőnyű versenyeken számítanak.

A counter szekciót azt hiszem kár lenne magyarázni, más értelmesnek mondható nincs is ezekből a színekből. Talán a Kedvenc trükköm és Szúnyogirtás közti összefüggésről kell pár szót ejtenem. Együtt nem működnek tökéletesen. Sajnos a trükk drágítja a Szúnyogirtást, vagyis ha mindkettő van nálunk, akkor pörgessük ki mihamarabb a trükköt, nehogy véletlenül is drágítsa az irtást. Nagyobb probléma, hogy 0 VP-nél már egyiket sem tudjuk használni, vagyis nem tudjuk megvédeni a második körben kirakott Pókmalacot vagy Zu'lit sárkányát. Ez sajnos előfordulhat, általánosságban érdemes inkább a counterekre tartalékolni. Sajnos ezeket az eseteket el kell viselnünk, néha bosszantó lesz, de nem érdemes kivenni egyik lapot sem. Ewgbert megszakítását sokan idejét múltnak tartják, s számomra megdöbbentő módon vagy nem játszanak vele, vagy a side-ba rakják. Ez szerintem óriási hiba. Egyrészt lassabb tempójú paklink van, így simán spórolhatunk rá (a Manaspriál is segít), másrészt nagyon fontos lehet, hogy a Semmibe counterelünk (nemegyszer vertem már meg kontrollt Moa tortúrával), vagy tárgyat el tudunk kapni. De ami leginkább lényeges, hogy ezzel ugyanannyi, vagy több counterünk lesz, mint az ellenfélnek! Sok esetben azon múlik a meccs kimenetele, hogy ki nyeri a counter csatákat. Láncvillámmal két okból játszom: leszedi a legjobb lények jó részét, illetve szeretnék Rovarsámánnal (új) játszani. Ez a két lap egymást vonzza be ebbe a pakliba, egymás nélkül csak egy-kettővel játszanék alapból. A játék jelenlegi állása szerint érdemes picit több lénnyel játszani, és megéri pár lényirtást is berakni. Alapvetően víziókból nem szeretek egynél többel játszani, de a Teknős gárdista miatt simán befér kettő. Szintén a gárdista miatt tettem be a Manaevő férget, hisz igazán kellemes teljesen ingyen kidobni. A Szúnyogirtás miatt nem szívesen játszom vele, megkockáztatom, még így is elég lenne sideba. Nem azért mert annyira nem jó felhúzni, hanem mert mostanában kissé óvatosabban használják az erőforrásokat pont miatta.

Biztos vagyok benne, hogy sokan játszanának Trinigan dilemmájával, hisz mennyire univerzális. A magam részéről nem tartom annyira jónak, counterelni túl drága, lapot leszedni meg elég ritkán kell, akkor is többnyire nem-lény lapot, amit már vélhetőleg nagy lap és VP hátránnyal old meg. Lehetne játszani gyógyulással, talán a legjobb Megújulás lenne, hisz ha nem kell az ép, akkor sem oly rossz. Manaevők helyére be lehet tenni. Sokan szeretik a A mogokok szövetségét, de én jobbnak érzem a Megújulást, hisz összességében a lapra több szükségünk lesz mint az ÉP-re. Ráadásul a Megújulás se fért be. Gyors, agresszív paklik ellen Visszavágással (új) és Felesleges kockázattal tudunk majd nyerni, mindkettő óriási előnyt tud adni.

Ha szeretnénk kicsit kísérletezni, akkor ezekből a színekből ajánlom a gólem paklit. Szerintem szükségtelen lenne sok gólemmel telerakni a decket, sok esetben már 1-2 VP-nyi drágítás is több mint elég. Egyetlen probléma, hogy a Szúnyogirtás nem túl hatékony drágítás mellett.

Őrült enkala, az animátor
3 Korallgólem
3 Éltető morf
3 Mithrill gólem
3 Elfeledett szingularitás
3 Owooti trükk
3 Lohd Haven hikoltása (új)
3 A gyenge ereje
3 Zu'lit kísérlete
3 Kedvenc trükköm
3 Szúnyogirtás
2 Ewgbert megszakítása
3 Rovarsámán (új)
3 Láncvillám (új)
3 Manaspirál
3 A hármas mágikus ereje
3 Teknős gárdista

Mint látható, a pakli csak kevéssé tér el az előzőtől. Lényeges különbség, hogy három Manaspirállal játszunk. Ennek az oka, hogy a Mithrill gólemnek és a Korallgólemnek is tudjuk dobálni a szemetet, illetve a követőnek és a mithrillnek is kell csorgatni a manát. Elfeledett szingularitással a behemótunkat tehetjük ki, remélhetőleg eléggé belassítja majd az ellenfelet. Ha nem tudja megoldani, akkor következő körben ki tudunk vágni még egyet, amivel már garantáltan sakkban tarthatjuk az ellenfelet. A Rovarsámánt (új) benn hagytam, elsősorban azért, mert vélhetőleg a gyors, lényes paklik ellen kell valamit tenni, s a második körös Zu'lit sárkány/Pókmalac ellen is kell ellenszer.

Baross Ferenc

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 21 szavazat alapján 8.5)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Versenypaklik élesben - Kétszínű verseny.

Létrehozás: 2009. február 10. 12:32:29
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.