Vérge, ma megjött az Alanori Krónikám! Örömel nézem, hogy van benne megint régi "hagyományos" nyereményjáték is! Nosza nézzük meg! " A 3 leggyorsabb, helyesen tippelő beküldő 1-1 ingyenfordulót kap." Hurrá! Leheten én a 3 közül az egyik leggyorsabb??? Magyar Posta rulz... ((
Szerintem ne legyen már ilyen "leggyorsabb beküldő"!!! Húzza ki Kati úgy ahogy eddig! Akkor nekem is van esélyem! :-) |
Ja ja én is a nyugati karimnak akartam kérni valamit. |
Meg egyébként is, ezt NEKÜNK JÉGMÁGUSOKNAK kellett volna megnyerni! |
Grat!
Én sajna nem... |
IGEN!
repetáztam! majd egy éve (pontosabban 11 hónapja), már nyertem, és most megint!
1000 puszi Katinak! |
Mi nagyon sok mindenben egyetértünk, csak azok a témák eddig (valószínűleg) még nem kerültek elő. |
egy KT max 60 ember, ezért nyilván sokkal könnyebb munkákat is visszadob a játékvezetés (jogosan), mintha a globális játékostársadalomnak csinálna valamit, nem csak egy kis szeletének.
szóval a megígért céheket szeretnénk látni, most írjak ötleteket? |
Ez szerintem is nagyon jó lenne! Kérdés mennyi rá az esély, hogy megvalósul? ... |
akkor kivetelesen egyetertunk vmiben |
ha tul bonyolult es tul sokaig tart leprogramozni akkor most is visszafogja dobni. |
A KT-képességek nem hozzáférhetők mindenkinek. Mi van, ha én szeretnék egy orgyilkos céh-hez csatlakozni (amit egy KT a képességein keresztül megvalósított), de nagyon szeretnék eddigi KT-mban maradni? Feloldhatatlan ellentmondás. Nem a csoportoknak kell szakosodniuk, hanem a karaktereknek (már hogyha akarnak, ugye).
Kh |
És volt rá precedens, hogy bárki is erre használta volna? Miklós egy ilyen KT képességet visszadobna azzal, hogy túl bonyolult és túl sokáig tart leprogramozni. Sokkal jobb, ha máshogy kerül be a játékba... |
Igen, erre valók lennének! |
Nem, és ezt Én is tudom... látod ez a baj!
Igazad van. |
Ergo úgy kéne ezt a vallási dolgot megoldani, hogy lenne 2 küldetéssor, amikből a karakternek 1-et választania KELL, a másikat ELVESZTI. Minden vallásnak lenne 1 harcos és egy mágiahasználó 'alkasztja', amitől függően más és más szakértelmekre, tulajdonságokra kapna bónuszt, más varázslatokat kapna. Picit a HoMM 3-ra hajaz, de azért nekem tetszik .
egészen jó elképzelés, én épp hasonlót akartam javasolni a GN-en: végre valódi kasztosítást, céheket, ahol új spec dolgokat lehet tanulni, de cserébe a többi céhből semmi mást...
lehetne harcos céh ami adna fegyverismeret, fegyversebzés tápot, mágus céh spec varázslatokkal, teo-tau fejlődési lehetőséggel, a tolvajcég valóban oktatna lopást, adna spec lopássegítő extrákat, stb... sablonosak, de jól esnének ezek a dolgok, pláne mert emlékezetem szerint a csatorna elkészültekor meg lettek ígérve. |
"kérdezz csak meg egy Jégmágust, vagy egy leendő Homály Dalnokost, vagy egy Szabad Kompániást!!"
miért, nekik nem kell butaság, totem és imreszörny, nem fogják használni? ha nem lenne "ingyen" akkor nem is fejlesztenék ki? és ha most azt mondod hogy nem, 5 év múlva is azt mondod szerinted? |
A TF-en 3 féle karakter létezik:
1. Tápos
2. Átlagos
3. Alultápolt (táptalan)
A szerepjátékot a karakter megnyilvánulásai hozzák. Vagyis a játékstílusa (pl. agresszió, használt varázslatok, KT, stb.) és a játékon kívüli megnyilvánulások (fórumok, IRC, novellák, versek, stb.).
A TF már csak ilyen korlátozott szerepjátszási lehetőségeket hordoz (de azokat már 1992 óta). Lehet valaki a legtáposabb kalandozó, ha szerepjátékosan nyilvánul meg. És lehet valaki a legrosszabb kalandozó egy olyan játékos irányítása mellett, aki azt hiszi, hogy a Diablo 2 az szerepjáték.
Nem mondtam, hogy az a 250 (X) ember nem számít. A számomra igenis számít, mivel 3 karakterből 2-vel úgy játszom, hogy lehetőleg minél táposabbak legyenek, de ha a nevükben kell szóljak, akkor lehetőleg minél jobban azonosuljak velük (ami az 1. számú karakterem esetében külön nehezítés hogy nő, én meg nem ). A 3. karakterem meg teljesen perifériára szorult, főleg az én hibámból. Ő se nem tápos, se nincsenek szerepjátékos pillanatai. Csak figyelembe kell venni azt a tényt, hogy a TF programmal 2, azaz kettő ember tud foglalkozni, így nekik igencsak mérlegelni kell, hogy egy fejlesztés mennyire szolgálja a játékot rövid és hosszútávon, mennyien fognak megcsinálni egy új küldetéssort (ez pedig főleg a benne rejlő táptól és jutalomtól függ). Ha a TF olyan jellegű program lenne, mint mondjuk a WoW vagy az Everquest, akkor minden ilyen "kevésbé jelentős" (hangsúly az idézőjeleken) fejlesztés könnyebben bekerülhetne. Igaz, akkor nem 2 ember írná a programot, hanem jóval több és a fordulóárak is megnőnének. De ez már kicsit eltért a tárgytól .
Én benne lennék egy ilyen fejlesztésben, ami a belső szerepjátékos részt növelné, annak ellenére, hogy az egyenkarakterek nem válnának különbözővé, "csak" a vallások diverzifikálódnának. Persze valahol el kell kezdeni...aztán az egyes vallásokon belül is lehetnének további csoportok (pl. Sheran: druida, vándor; Raia: paladin, szent inkvizítor; Leah: halállovag, nekromanta; Tharr: fegyvermester, harcos pap; Fairlight: mágus, adeptus; Elenios: szerelempap, békeharcos; Dornodon: tűzvarázsló, orgyilkos; Chara-din: káoszhozó, manipulátor). Ergo úgy kéne ezt a vallási dolgot megoldani, hogy lenne 2 küldetéssor, amikből a karakternek 1-et választania KELL, a másikat ELVESZTI. Minden vallásnak lenne 1 harcos és egy mágiahasználó 'alkasztja', amitől függően más és más szakértelmekre, tulajdonságokra kapna bónuszt, más varázslatokat kapna. Picit a HoMM 3-ra hajaz, de azért nekem tetszik . |
Rendben. Tegyük fel, hogy a játékosok 25%-a elsősorban játszik (amellett, hogy persze ők is próbálnak a lehető legnagyobb fejlődést elérni emellett). Tegyük fel 1000 játékos játszik a TF-en (csak az egyszerűbb számolás végett, val'szeg nem vagyunk ennyien). 250 játékos kedvéért aztán végképp ne csináljunk semmit, hiszen elenyésző kisebbség...
Ahányan vagyunk, annyiféleképpen játszunk, és ez így van jól. Valahogy azonban mindig háttérbe szorul a játék, és az ezzel kapcsolatos fejlesztés.
Amikor még csak beszélgettünk róla, hogy vajon milyen lehet a csatorna túloldalán? Vajon az ott már egy másik játék lesz? Új szabályokkal, új világgal? Akkor abban reménykedtem, hogy ideát a játék majd valóban szerepjátékká alakul, és olyan dolgok lesznek, amik ezt segítik elő. Na, ennek már sok éve... |
Vagy legalábbis a 2 között lavírozik. |
Fele??? Eddigi tapasztalatim alapján a 'szerepjátékosok' aránya talán ha a 25%-ot eléri, és akkor lehet, hogy túloztam...a többség a tápra megy. |
Ezzel csak maximálisan egyetérteni tudok és támogatom! Ha nincs ötletük új varikra írhatnának ki pályázatot is erre, szerintem lennének néhányan akik foglalkoznának vele! |
"És szinte mindenki a táposat választja ha választani kell."
Erre külön reagálnom kell! Igen biztos igazad van, bár a játékosok felére ez abszolúte nme igaz! Csak tudod egy baj van, amit Radul is mondott: nem mindegy azért, hogy mekkora a hátránya egy egy döntésnek, mert igaán demoralizáló ha valaki úgy válik jobbá, hogy nem is elsődlegesen abban akart jobb lenni amit másodlagosan megszerzett... |
A KT-s témában kérdezz csak meg egy Jégmágust, vagy egy leendő Homály Dalnokost, vagy egy Szabad Kompániást!!!! Bár szerintem magad is tudod, amit irtál az enm egészen hejtálló!
A jégmágusok próbálják bevezetni a havazást, ami egy abszolút szerepjátékos dolog, és mit sikerült eddig elérnünk,... semmit!!! Ez van, és nem kell mindent megmagyarázni, fel kell fogni, hogy van egy csomó rossz dolog is a néhny jó mellett... |
"Ha valamelyik használható, akkor kéne mindenkinek. Használhatatlan spelleket meg nem érdemes gyártani."
Tudod az a baj, hogy ez a szó: "használható" mást jelent Neked, mást nekem, és megint mást sokaknak.
A legtöbb játékos átlagos. Hajlandó megmozdulni, ha a barátja, KT-társa, szövetségi társa, vagy hittársa bajban van, vagy kap egy segélykérő levelet. A legtöbb játékos nagyon messze van az élen haladók újdonságaitól, és nem is érdeklő őket az, hiszen - mint mondottam, - nagyon messze vannak tőle.
A legtöbb játékos szereti a karakterét, és többnyire azonosulni is tud vele. Átlát a karakterlap számadatain, és látja a játékban élő, ott létező figurát, akibe ő önt életet. A legtöbb játékos nem csak haladni szeret (pl. a küldetésekkel, az új területek felfedezésével), és sikereket elérni, hanem játszani is.
A baj, hogy az átlagos karakterek adnak az "átlag feletti" karakterek fitymáló szavaira. Adnak a lenéző "az meg mire jó?" tipusú megjegyzésekre, adnak a "szaladjunk keresztül minél gyorsabban mindenen, aztán döngessük a mellünket" tipusú hozzállásra, ha pedig ennek ellenére mégis játszanak, és nem törtetnek, akkor azt szégyellik. Mert az nem hasznos, mert az nem tápos, csak egyszerűen jó.
Ha a varázslatoknak nem kell beleilleszkedniük egy ilyen versenybe, mert semmilyen tápot, erőforrást, hatalmat nem adnak, egyszerűen csak segítenek a karakternek azzá válni, ami, akkor nem kell egyforma "erőseknek" lenniük. Sőt, isten őrizzen tőle! Miért kellene "egyforma" varázslatot használnia egy Elenios-hitűnek egy dornodonitával? Dehogy kell.
Egy (hasra ütök) 100d100-as sebző varázslat után már hova lehet ennél "hasznosabbat" kitalálni? Én pl. egy újabb ilyet látok "használhatatlannak", mert elszürkíti, közönségessé teszi a játékot.
Azért vannak a legyőzhetetlennek látszó szörnyek, és a megoldhatatlannak látszó feladatok, hogy fejlődjünk, és később visszatérve öljük le/teljesítsük azokat, nem pedig azért, hogy sírjunk: jaj, nem sikerült azonnal, ennek, meg amannak a varázslatnak/fegyvernek/KT képességnek a hiánya miatt. Én is akarok egy olyat... brühühü
A levél persze nem neked, FX, és nem ellened szól. A "verseny felfogás" miatt született. |
Úgy gondolom hogy a játékban valóban nagyon hasonlóak a karakterek jelenleg. De sosem voltak nagyon eltérőek.
Ennek több oka van:
1, valószínűleg az alapkoncepció része, hogy a könnyebb balanszolhatóság miatt minél egységesebbek legyenek a karakterek.
2, bizonyára az erőforráshiány is az oka annak, hogy nincsenek egyenrangú alternatívák: nem lehet olyan karaktert csinálni ami azonos befektetéssel azonos eredmény ér el, de teljesen másképp; nincs olyan karakter aki CSAK közelharcból megél, nincs olyan aki CSAK távfegyverrel öl, és nincs CSAK varázslattal gyilkolászó karakter sem. Olyan meg abszolút nincs, aki harc nélkül is fel tud fejlődni pl kereskedőként, mágiát oktató toronyban ülő mágusként, stb... nem igazán lehet elhagyni a kereteket, ha 10x ennyi játékos volna és 3-4 programozó már a kezdetektől, akkor bizonyára lennének ilyen alternatívák. ezek hiányában viszont márcsak a programozói kapacitás véges volta miatt is egy egységesített játékmenetbe kényszerül mindenki.
3, a játékosok itt is látható "semmisejó" hozzáállása miatt ismét csak arra hajlik rendszeresen a játékvezetés, hogy próbál megadni mindent minden karakternek. amiből nyilván nem a különbözőség fog fakadni Nézzük csak meg a KT-kat! A különbözőség legjobb forrásai lehettek volna, erre megintcsak oda jutott az egész, hogy a játékosok a verseny miatt elirigyelték egymás képességeit (a játékvezetés hibája is volt, hogy minden tápos szirszart megengedett), így kialakult egy egységes tápkészlet (butaság, imreszörny, dvk, totem, időről időre némileg változik a lista), nem igazán tudsz választani hogy mit akarsz fejleszteni ha tápos akarsz lenni. És szinte mindenki a táposat választja ha választani kell. |
ez van, magyar mentalitás. ha van sapka akkor azért, ha nincs, akkor azért )) |
Ezeknek ugyanaz lenne a sorsa, mint a Tharros spelleknek. Ha valamelyik használható, akkor kéne mindenkinek. Használhatatlan spelleket meg nem érdemes gyártani. Ha használhatóakat akarunk, akkor nehéz balanszolni, mivel 8 isten van, így kéne 8 (16, 24, 32, stb.) egyformán hasznos varázslat. Olyat meg nem fog tudni alkotni senki, ugyanis képtelenség. |
"Mégis valahol nagyon lehangoló tud lenni, hogy néhány dolog miatt más 1 forcsi alatt fejlődik annyit mint én 10 alatt."
Hello!
Véleményem szerint alapvető hiba, ha máshoz hasonlítod magadat. Az a lényeg, hogy elérted-e azt a célt, amit az adott forcsiban magad elé kitűztél. Meg tudtad-e tenni azt, amit meg szerettél volna tenni? Van aki teljesen összetörik lelkileg, ha egy szörnyet nem tud megölni, vagy egy rossz paraméter miatt elvéti a táborhelyet. Szerintem felül kell emelkedni ezeken a tökéletlenségeken, és akkor nem fogod azt érezni, hogy gyengébb, rosszabb, stb vagy másoknál.
Szívem szerint megalkotnék egy saját TF-et, ahol nem lenne szintlépés, és nem lenne TP, ahol "csak" a játék lenne. Persze ez utópia.
J.J.T. as Kharizmosz |
Hello!
A karakterek nem a varázslatoktól egyediek, hanem attól, ahogyan viselkednek (attól, hogy a játékos mennyi életet visz a TF-be a karakterén keresztül). Az egyforma varázslatok használata sajnos tényleg eléggé demoralizáló, de szerintem nem az a megoldás, hogy akkor megakadályozzuk a sikeres, népszerű varázslatok felvételét, hanem az, hogy méltó alternatívát állítsunk fel melléjük.
A Martian tekercséből 200. sorszám alatti teos varázslatokat lehet tanulni (ha jól sejtem). Ha új varázslatok kerülnek be a játékba, azokat nem lehet így megszerezni. Tehát az én felvetésem az, hogy a különböző vallások kapjanak papi rangtól függő, egyedi küldetéseket (függetlenül a küldetéssorozatuktól), amelyek teljesítéséért kapjanak egyedi (értsd: csak annak az istennek meglévő, és nem másolható), szerepjátékos, mégis hasznos varázslatokat.
Anno sokat dolgoztam ezen az ügyön, és úgy látom, volna értelme ismét elővenni a témát.
Képzeld el pl. Leah főpapjait, amint egész zombisereget idéznek meg, vagy Fairlight mágusait, amint igéjükkel varázslótornyot emelnek maguknak... Az ötletek sora végtelen, és csak rajtunk áll, hogy mi valósul meg ezekből.
J.J.T. as Kharizmosz | Hírek, újdonságok, változások | Szavazások
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|