Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Alfa pakli - Mágusok március 16.
Alfa pakli - Druidák március 16.
Alfa pakli - Boszorkányok március 16.
A pillanat képe
Planned Flamedix
(Túlélők Földje kalandozó)
Küldd el képeslapként!
Valaha ő volt a trollok legismertebbike. Ódák és mendemondák keringtek legendás hősiességéről. Egy ideje azonban már vagy nyugodt magányban visszavonultan él, vagy esetleg egy sivatagi cápa éhes bendőjében végezte - csak az istenek a megmondhatói annak, melyik történt vele ezek közül.
Nézz szét a galériában!
Manaszipoly zén bemutató
HKK Időutazás: Kreátor Műhelye
Ajándéksorsolás május + áprilisi eredményhirdetés
Tavaszi MondoCon 2024. 04. 27.-28. – Eredményhirdetés
Legendák Viadala - beszámoló

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Hatalom Kártyái verseny - 2024. május 29., Excelsior
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Országjáró feladat 2023

A lista folytatása...
HKK Időutazás: Kreátor Műhelye (13)
Lapötletek (64963)
HKK kérdés? (47092)
Legendák Viadala (47)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8142)
Beholderes HKK verseny április 20. - Versenybeszámoló (9)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Szikrázó manahal
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Misty Rose 1. fordulója

TÚLÉLÕK FÖLDJE
Betáplálva: 2005. szept. 12. 10h:28'
EZ A 5. JÁTÉKHETED, 1. FORDULÓD
6. játékheted kezdete: szept. 16.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
KALANDOZÓ: #4276
SZÁMLA : #11427
ZSETONOK : 500
Ingyenforduló: 0
Extra forduló: 17

MISTY ROSE KALANDJAI


31 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [7,0] koordinátán. Egyik reggel nyomokat veszel észre táborod körül. A nyomok alapján megpróbálod megállapítani, hogy ki volt az illetõ. Egyértelmûen patanyomok. További hosszas keresgélés után megpillantasz a földön egy pár vikócmajom szõrszálat. Igazi nyomkövetõként nem okoz gondot, hogy végre észrevedd a hátizsákod mellett heverõ dobozt. Hínárhajú neve szerepel a csomagoláson. Megkönnyebbülten felsóhajtasz, amikor rájössz, hogy csak a Trikornis Futárszolgálat hozott valamit: 2 bumerángot. Még egy küldemény érkezik ugyanonnan, ami tartalmaz 1 láncinget, 1 szöges bunkót.

A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+14 életerõ.) [A két forduló között 3 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]


vi 7 3 30 viselkedésed: 7 3 30
Mostantól elég bátor vagy. Nálad valamivel erõsebb szörnyeket is meg mersz támadni. Merészségi szinted ettõl kezdve 7. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. Ha életerõd az eredeti érték 30 százaléka alá esik, elmenekülsz a harcból. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

kf 222 kézbeveszed/felveszed a 222. tárgyat
Magadra öltöd a láncinget. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

kf 8 1 kézbeveszed/felveszed a 8. tárgyat a jobb kezedbe
Elrakod a botot, majd a jobb kezedbe veszed a szöges bunkót. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

kf 249 kézbeveszed/felveszed a 249. tárgyat
Elõkészíted a bumerángot. [0 pontot használtál fel, van még 116.]

gyk 249 1 gyakorolsz a 249. tárggyal 1 pontért
A környéken fellelhetõ gyíkokat dobálod, természetesen komoly edzés, nem pedig szórakozás céljából. Egy új harcmodor távlatai nyílnak meg elõtted [dobófegyver: 1. szint.] [1 pontot használtál fel, van még 115.]

t 15 támadod a 15. szörnyet
FT 15 parancs tárolva.
(Feltételes támadás:) Egy démontetû! Ezt kerested. Rögtön látod, hogy ez nem lesz békés találkozó. Felkészülsz az összecsapásra.

Bumerángot markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetõen meglõtted a démontetû nyakát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A démontetû összeesik, és nem mozdul többé. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 2 tapasztalati pontot kaptál. [0 pontot használtál fel, van még 115.]

m 3 mozogsz délkeletre
[8,1] Továbbra is síkságon vagy. Észreveszel egy tûzbokrot. (ld. enc.) Találkozol egy hosszú, szõke hajú, kék szemû elf nõvel. Jobb kezében egy csontszuronyt, vállán íjat látsz. Mithril láncinget visel. Mosolyogva üdvözöl. - Hello! A nevem Gralhyll. - vidáman (és szemtelenül) végigmér. Nem sokan úszták meg a kontinens lakói közül a pusztító tüzet. Erre röviden elmeséled neki történetedet. A tündérleány megértõen bólint. - Nos, valóban nehéz lehetett a túlélés. Itt, a félszigeten szerencsére van bõven ennivaló, némi ügyességgel tudsz magadnak megfelelõ felszerelést szerezni. Javaslom, hogy haladj kelet felé, mert arra több az erdõ, az élelem, kisebb városokat is fogsz találni. Vigyázz azonban, mert a vadonban él néhány nagyon veszélyes szörny. És óvakodj a sötétség szolgáitól! Innét nem messze lakik egy varázsló, ha meg akarod találni, menj keletre 21, délre 9 mérföldet. Valószínûleg többet fog tudni segíteni neked, mint én. Az én feladatom az, hogy járõrözzem a nyugati határvidéket, és tájékoztassam a mágusokat, ha valami csúf dolog érkezne nyugat felõl. Láthatóan nem Rád gondoltak - mosolyog rád. Aztán barátságosan búcsút int, és fürge lépésekkel továbbmegy nyugat felé. [10 pontot használtál fel, van még 105.]

kt 36 1 elkészíted a 36. tárgyat (1 darabot)
Begyûjtöttél 1 fáklyát. [3 pontot használtál fel, van még 102.]

m 2 2 2 mozogsz keletre, keletre, keletre
[9,1] Sûrû bozóttal teli terepre érkeztél. Egy pillanat alatt megérzed, hogy már nem vagy egyedül. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy megsebesített surranó kígyó. (ld. enc.) Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Teli erõbõl bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetõen meglõtted a surranó kígyó lapos fejét. (1 támadással 5 életpontot sebezve.) A surranó kígyó most már meggondolná a harcot, de egy kicsit elkésett. Megölted! Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 14 tapasztalati pontot kaptál. Megpillantasz egy tiszta vizû patakot, amely délnyugatról folyik északkeletre. Szomjazva veted magad a vízre. Ivás után megtöltöd a vizestömlõt is. Remek ösztöneidnek köszönhetõen hamar megérzed a rád leselkedõ veszélyt. Kissé összehúzod a szemed, hogy jobban lássál. Á, csak egy lila brekk. (ld. enc.) No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Mielõtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Pontos célzásodnak köszönhetõen meglõtted a lila brekk testét. (1 támadással 9 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 4 tapasztalati pontot kaptál. Kajaszünetet tartasz. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [10,1] Változik a vidék képe, síkságon vagy. A végtelen síkság egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. Megtorpansz, mert valami felkelti a figyelmedet. Aha! Találtál egy tûzbokrot. Megérezve a magas fûbõl érzõdõ szagot, rájössz, hogy valami rád leselkedik. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy rambó bogár. Végre egy kis testmozgás. Fincsi!

Mielõtt közelharcba bocsátkoznál, bumerángot ragadva megsorozod ellenfeledet. Elrepül 1 bumeráng. Lövedéked átfúrja a rambó bogár testét. (1 támadással 8 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5 tapasztalati pontot kaptál. Találkozol egy barna, copfos hajú, kék szemû kobudera férfival. Egy mászókarmot visel. Felszerelését egy kaszabolósáska trófea díszíti. Bal kezében egy vizestömlõt tart. Lõfegyvere egy parittya. Bemutatkoztok egymásnak. Az õ neve Raistalin. Mentális kapcsolatot vesztek fel egymással. Bye-bye-t és csocsit mondtok egymásnak, aztán továbbállsz.

(Továbbmész...) [11,1] Még mindig füves síkságon vagy. A zöld mezõ egyhangúságát csak néha töri meg egy-egy fehér szikla. A feléd lopakodó szörny nem volt elég óvatos, ezért már messzirõl kiszúrod. Egy démontetû közeledik. Mivel nyilván Te vagy az erõsebb, elmosolyodsz. No, ma sem fognak berozsdálni az izmaid. Felkészülten várod ellenfeled.

Teli erõbõl bumerángot dobsz az ellenfeledre. Elrepül 1 bumeráng. Becsapódva, megdöfi a démontetû jobb középsõ lábát. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) Véres nyál csordul ki a démontetû száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. 5 tapasztalati pontot kaptál. [30 pontot használtál fel, van még 72.]

m 3 mozogsz délkeletre
[12,2] Kaptatók és lejtõk váltják fel a sík terepet: dombvidék. Felfigyelsz egy különösen éles kõdarabra. (ld. enc.) [10 pontot használtál fel, van még 62.]

kt 6 2 elkészíted a 6. tárgyat (2 darabot)
Begyûjtöttél 2 kõkést. [6 pontot használtál fel, van még 56.]

m 3 3 2 mozogsz délkeletre, délkeletre, keletre
[13,3] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Felismered a közeledõt. Csak egy homokvarány. Nem jelenthet különösebb problémát. (ld. enc.) Az ellenfeled úgy döntött, eljött a halálod napja. Szerinted pedig az övé.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 1 bumeráng. Ez mellément. Marokra fogva a szöges bunkót ellenfeledre ugrasz. Szöges bunkóval gyilkos csapást mérve bezúzod a homokvarány testét. (1 támadással 12 életpontot sebezve.) A homokvarány karmai majdnem eltalálnak! Ennyi! A másik kigúvadt szemmel borul a földre. Meghalt. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 1 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kõkést, szereztél 2 varányszemet. (ld. enc.) 5 tapasztalati pontot kaptál. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy olvasztókemencét. (ld. enc.) Megvilágosodik elõtted, hogy hogyan kell építkezni. (ld. enc.)

(Továbbmész...) [14,4] Dombra fel, dombra le. A táj nem változik. Néhány lefelé guruló kõ figyelmeztet a veszélyre. Egy szikla mögé rejtõzöl. Valami egészen új dolgot tanultál: egy új képességet szereztél! [rejtõzködés: 1. szint.] (ld. enc.) Ismét melléd szegõdött a szerencse. Picit késõbb kikémlelsz, hogy megtudhasd, mi elõl bújtál el. Ráismersz a távolodóra. Egy megsebesített rõtmanó. (ld. enc.) Amint eltûnik szemed elõl, kikecmeregsz a rejtekhelyrõl. Találsz egy púdersziklát. (ld. enc.) Oldalt pillantva, meglátsz egy olvasztókemencét.

(Továbbmész...) [15,4] A dombvidék után ismét sík terepen vagy. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy rát-fát. (ld. enc.) Felfedeztél egy oltárt. (ld. enc.) Valamilyen ismeretlen istené lehet. Egy szürke, kõbõl épült házikót pillantasz meg. Kéményébõl barátságosan kígyózik felfelé a füst. Közelebb érve, látod, hogy a bejárat egy vasalt tölgyfaajtó, rajta kopogtatóval. (505. épület.) Megvizsgálod a talajt. Nem túl friss (kb. 1 hetes) troll nyomok vezetnek délkeletre. Összeakadsz egy fekete, rövid hajú, csillogó szemû ember férfival. Fekete a bõre. Tagja az Igaz Barátok Rendjének. Egy fekete bõrcsizmát és egy szürke bõrkesztyût visel. Jobb kezében egy mandibulakaszát, bal kezében egy vizestömlõt tart. Bemutatkoztok egymásnak. Az õ neve Lord Constant. Kölcsönösen engedélyezitek egymás számára a további mentális kapcsolatot. Meleg kézfogás után elbúcsúztok. [30 pontot használtál fel, van még 26.]

be 505 bemész az 505. épületbe
Bekopogtatsz. Az ajtó résnyire nyílik, és egy szürke köpenyes, nagy fehér szakállas öregember jelenik meg. - Üdvözöllek fiam! - köszönt mosolyogva. - Látom, egy újabb túlélõt köszönthetek nyugat felõl. Mi hír arrafelé? - válaszodra sem várva, folytatja. - No de miért itt az ajtóban kérdezgetlek! Gyere, kerülj beljebb! Nem tudod visszautasítani az öregember szívélyes meghívását, és követed a házikóba. A kis épület kényelmesen, lakályosan van berendezve. A fal mellett könyvekkel teli polcot látsz, az asztalon kitömött állatok, lombikok sorakoznak. Lehet, hogy a fickó varázsló? Vendéglátód hellyel kínál, majd ételt hoz. Miközben jóízûen falatozol, beszélni kezd: - A nyugati határt õrzõ mágusok egyike vagyok, a nevem nem fontos a Te számodra. Ha jól látom, gyengén vagy ellátva fegyverzettel és páncélzattal. Sajnos ebben én sem tudok segíteni Neked. Azonban nagyon talpraesettnek látszol, és azt hiszem képes leszel, ha kell akár mindent saját kezûleg elkészíteni. Figyelmeztetlek viszont, hogy néha nehéz a sötétség és a fény útja között dönteni: minden bölcsességedet próbára teszi! Az egyik út könnyebb, de a másik hoz igazi eredményt. Ha esetleg tudnál segíteni, nagyon megköszönném: szükségem lenne néhány mákrózsa virágra. Ez a furcsa növény innét keletre, néhány mérföldre nõ. Ha hozol nekem 4 virágot róla, szívesen segítek további információkkal. - megköszönöd a vacsorát, és megígéred, hogy ha tudsz, hozol néhányat a mákrózsa virágaiból. Aztán ideje indulni. Elbúcsúzol az öregembertõl, és továbbállsz. [5 pontot használtál fel, van még 21.]

f 4 kísérletezel a 4. tárggyal
Mint önjelölt feltaláló, lelkiismeretesen látsz hozzá egy új kísérletnek. Eltelik egy óra... A tudás meghozta gyümölcsét. Kitaláltad, hogyan készíthetsz kõhegyû lándzsát. (ld. enc.) 4 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 11.]

f 4 kísérletezel a 4. tárggyal
Csendet parancsolva a közelben izgatottan kibicelõ vikócmajmoknak, dolgozni kezdesz egy új tárgy kifejlesztésén. Vadul gondolkozol... Ez az, maestro! Kitaláltad, hogyan csinálhatsz dárdát. (ld. enc.) 4 tapasztalati pontot kaptál. [10 pontot használtál fel, van még 1.]
Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, táborhelyet keresel. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. A heti megpróbáltatások megedzették a szervezetedet. (+1 max. életerõ.)

Gratulálok, a következõ szintbe léptél! A minõsítésed mostantól abszolút senki helyett kezdõ zöldfülû. Ennek eredményeképp, karaktered a következõ fejlõdést tapasztalja: +4 max. életerõ, +1 támadás, eloszthatsz 1 tulajdonság-pontot, és 1 képesség-pontot. A tulajdonság-pontokkal a fõ tulajdonságaidat (erõ, iq, stb.) növelheted meg, 1 ilyen pontért valamelyiket, eggyel. Ehhez a TNO parancsot kell kiadnod. Paraméterként add meg, hogy hányadik tulajdonságodat akarod növelni. Pl. TNO 3 megnöveli az ügyességedet eggyel. Hasonlóképpen tudod a képesség-pontokkal a már meglevõ egyéb ismereteidet fejleszteni, a KNO paranccsal. A KNO paramétereként azt kell megadnod, hogy a saját listádon hányadik képességet akarod megnövelni. Pl. ha a gyógyítást akarod növelni, és a gyógyítás a listádon a 2. képesség, akkor KNO 2, ha a 3., akkor KNO 3. Mindkét parancsnak megadhatsz egy 2. paramétert is, ha esetleg egy képességre egyszerre több pontot akarsz rárakni. A harci ismeretek nem növelhetõk a KNO paranccsal.

Sejtéseid támadnak a harcban ejtett sebekrõl. (ld. enc.)
Ebben a körben 1 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 1 pontot vihetsz át. Kapsz még 121 pontot. A következõ körben tehát 122 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


BUMERÁNG (249. TÁRGY)
A szõrlajhár csontot tökéletesen le kell csiszolnod, széleit megélesítened - mindez három smirglilevelet emészt fel - ahhoz, hogy bumerángot készíthess, de megéri a melót. Ugyanis a dobófegyver, amit így kapsz, mindig visszarepül, így szinte soha nem veszítheted el - kivéve persze, ha elfutsz a csatából. A fegyver másik specialitása, hogy a többi dobófegyverrel ellentétben, amely a szörnyek védettségének figyelembe vételekor szúrófegyvernek számít, a bumeráng vágófegyvernek minõsül. A bumeráng elkészítése a KT 249 paranccsal történik, 12 TVP-ért, sebzése d8+4.

LÁNCING (222. TÁRGY)
Ez az apró fémkarikákból készített páncél nagyon jó védettséget ad (8-as), és emellett nagyon könnyû. Elkészítése azonban borzalmas sok idõt (majdnem egy évet) és nagyon nagy szakértelmet igényel, ezért te nem állhatsz neki összekohászkodni vasércbõl vagy valami másból.

SZÖGES BUNKÓ (8. TÁRGY)
Brutális ütõfegyver a szöges bunkó a maga 3d6+2-es sebzésével. Koponyák és kitinpáncél bezúzására egyaránt alkalmas. A KT 8 paranccsal készíthetsz egyet 16 pontért. Ennek eredményeként leülsz, és egy bunkóba beleszurkálsz egy tucat acélkeménységû sünmedve tüskét.

TÛZBOKOR (35. NÖVÉNY)
Nagy szavanna-tüzek után a fekete síkságon gyakran látni itt-ott egy tovább lángoló kupacot. A tûzbokrok, szívós, nedves ágai ugyan könnyen meggyulladnak, de nagyon hosszú idõ alatt égnek el. Minden, a vadonban sok idõt töltõ vándor és kalandozó (akárcsak Te is) tudja, hogy milyen jól lehet ezt a növényt tûzrakásnál vagy fáklyaként használni. Ahhoz, hogy a tûzbokorról egy fáklyának alkalmas botot vágjál, mindössze a KT 36 parancsot kell kiadnod, 3 pontért. A fáklya meggyújtása szükség esetén nem fog gondot okozni, hiszen, mint az elõbb említett kategóriába tartozó vadon-szakértõ, akár néhány kemény sziklával és egy kis szalmával is képes vagy tüzet csiholni.

SURRANÓ KÍGYÓ (30. SZÖRNY)
Ez az apró kígyófajta szinte mindenhol megtalálható, ahol bokrok nõnek. Harapása gyenge mérget is hordoz, de ezzel csak kisebb állatokat tud megölni. A nagyobbakhoz (mint Te) több harapás szükséges.

LILA BREKK (11. SZÖRNY)
Képzelj el egy nagy, lila békát, sok hegyes foggal. Igen, õ az, akivel most találkoztál. Egyetlen hatékony támadása a harapás, de az komoly sebet képes ejteni. Nem kedveli a domb- és hegyvidéket, de egyébként mindenhol megtalálható. Puha bõrén szúró- és vágófegyverrel egyformán könnyû sebet ejteni. Húsa sokak szerint ehetõ (végszükség esetén).

KÕKÉS (6. TÁRGY)
Dombos és hegyvidéken gyakran találni éles köveket. Egy kis pattintgatás, csiszolgatás, és máris egy hatékony kõkéshez jutottál. Kõkést a KT 6 paranccsal, 3 pontért lehet készíteni. Bár használhatod d4 sebzésû vágófegyverként, természetesen másra is alkalmas... Sok szörnynek a részeit ugyanis csak valamilyen éles fegyverrel lehet kinyerni. Ezért nem árt, ha MINDIG van nálad egy kõkés vagy valamilyen más éles fegyver. A kõkést (és más, kisebb fegyvereket) használhatod másodlagos, azaz balkezes fegyverként. Ha erre lehetõség van, az a fegyvernél mindig le lesz írva. Egy másik feltétele ennek az, hogy a fegyver-szakértelmed legalább 6. szinten legyen arra a fegyverre. Ha egy fegyvert bal kézben használsz, természetesen mindig kisebb hatásfokkal tudod használni, mint jobb kézbõl. Ahhoz, hogy egy fegyvert bal kézbe vegyél, a KF parancsot kell rá kiadnod olyankor, amikor van már valami a jobb kezedben. Persze, bármit a bal kezedbe vehetsz (így ezt biztosan nem fogják tõled ellopni), de nem tudod harcban használni. Megjegyzés: az öklöd (ökölvívás esetén) nem használható balkezes fegyverként.

HOMOKVARÁNY (16. SZÖRNY)
Ha a homokból nagy, üveges szemek gúvadnak rád, akkor az azt jelenti, hogy majdnem ráléptél egy homokvarányra. Ezek a lapos, terepszínû lények agresszív harcosok, de egy magadfajta kalandozónak nem jelenthetnek gondot.

VARÁNYSZEM (30. TÁRGY)
Kiszedheted a homokvarány különösen kemény, merev szemeit, ha sikerül agyoncsapnod.

OLVASZTÓKEMENCE (86. ÉPÍTMÉNY)
A földbõl kibányászott ércek kiolvasztásához, fémek ötvözéséhez kiválóan alkalmas a szögletes kövekbõl épített olvasztókemence, amelyet dombos vagy alacsonyhegységgel borított területen lehet építeni, összesen 70 pontért. Használatakor elõször fát kell gyûjtened, és az egészet felfûtened, ezért az ilyen tevékenység általában elég sok pontba kerül. Ahhoz, hogy bizonyos fémek, ércek feldolgozására rájöjj, adj ki ezekre F parancsot olyan mezõn, ahol van olvasztókemence.

ÉPÍTKEZÉS
Elõfordul, hogy megtudod az F paranccsal vagy valahogy máshogy, hogy hogyan kell valamit megépíteni. Ez majdnem ugyanúgy megy, mint a KT parancsnál, csak itt az építés (ÉP) parancsot kell kiadnod. Paraméterei az építendõ dolog, és hogy hány pontot költesz az építésre. Gyakran fogsz ugyanis olyan dolgokat kitalálni, amelynek építése nagyon sok pontba kerül, ezeket csak több kör alatt, vagy ami kézenfekvõbb, néhány barátod segítségével érdemes megépíteni. Mindig meg lesz adva, hogy az adott dolog megépítése hány pontba kerül. Ha az építésére összesen ennyi pontot költöttek, akkor elkészül. Az építésre költött pont nem kidobott energia, mert tapasztalati pontot kapsz érte. Példa: a 86. építmény felhúzása 70 pontba kerül. Te kiadod az ÉP 86 40 parancsot, ezzel megkezded az építkezést, és több mint feléig el is készülsz vele. Barátod kiadja ugyanott az ÉP 86 30 pontot, és már fel is épült a dolog.

REJTÕZKÖDÉS
A rejtõzködés inkább a bölcsek, mint az erõsek képessége. Ennek birtokában tudsz láthatatlanná válni, eltûnni a nálad erõsebb ellenfelek elõl. Minél magasabb a rejtõzködés képességed, annál jobb szaglású, jobb érzékszervû ellenfelek elõl bújhatsz el.

RÕTMANÓ (55. SZÖRNY)
Ezek a vörös, tüskés gumiszerû bõrrel megáldott lények elsõ pillantásra humanoidnak tûnnek, de a monsterológusok szerint még egy százfogú is közelebb van a humanoidokhoz, mint ez a teljesen furcsa biológiai felépítésû teremtmény. Tény azonban, hogy ez a két méteres lény hatalmas pofonokat tud adni, és feltehetõen Téged ez érdekel leginkább. Leghatásosabb fegyver ellene a szúrófegyver.

PÚDERSZIKLA (118. TEREPTÁRGY)
A dombvidékeken, ha a szürke sziklák közül egy-egy fehér meredezik elõ, akkor majdnem biztos lehetsz, hogy egy púdersziklát találtál. Kõkalapáccsal leütögethetsz belõle egy darabot (KT 119 parancs, 6 pontért). Mire jó egy darab púderkõ? Ez a fehér kavics könnyen morzsolható, bõrre kenve akár festékanyagként is használható. Különösen nagy elõny, hogy a hatás úgy-ahogy tartósnak nevezhetõ. Fekete bõrbõl sötétet, sötétbõl normált, normálból világost csinálhatsz, ha a H 119 parancsot kiadod, 8 pontért. A bõrszín változtatása különösen elõnyös, ha valamilyen tõled független (értsd tintacsiga) módon sötétre változott, illetve ha álcázni akarod magad (értsd túl sokan felismernének azok közül, akiket megloptál).

RÁT-FA (77. NÖVÉNY)
A rát-fa majdnem 5 méter magas, aránylag sima törzsû fafajta, sík vidéken található. Ágai, levelei csak a legtetején vannak. Itt szinte mindig fészkel egy csomó szárnyas hernyó. Ez a lény a természet egyik csodája: olyan lárva, amely repülni tud, de sohasem kel ki. A táplálékot a levegõbõl nyerik, apró élõlények formájában. Ha szárnyas hernyót akarsz szedni, ehhez bizony fel kell másznod valahogyan a rát-fára, ehhez pedig a sima kéreg miatt valamilyen eszközre lenne szükség... Ha sikerül ilyet készítened, akkor már csak a KT 69 parancsot kell kiadnod, 10 pontért, ahhoz, hogy felmásszál, és szárnyas hernyót tudjál fogni. Egy fordulóban maximálisan öt szárnyas hernyó gyûjthetõ egy rát-fáról.

OLTÁR (146. ÉPÍTMÉNY)
Oltárt építeni egy istennek nem kis munka - köveket kell egybehordanod, megfelelõ méretûre faragni õket, egymásra pakolni. Nem árt néhány amatõr faragás sem az isten által tett csodákról az oltár oldalára. Síkságon, bozótosban, dombvidéken és alacsonyhegységben lehet oltárt emelni, mert itt lehet a megfelelõ alapanyagokat megtalálni. Ahhoz, hogy sikerrel járj, nem árt, ha birtokolsz valamilyen eszközt, amellyel a vésést megcsinálhatod. Az oltár teljes felépítése összesen 240 TVP-be kerül. Ha többen csinálják, hamarabb elkészül! Egy mezõn csak egy oltár állhat.

KÕHEGYÛ LÁNDZSA (7. TÁRGY)
A kõhegyû lándzsa elsõrendû szúrófegyver, harcban és vadászatban is jól használható, sebzése 2d4+2. Elkészítése a KT 7 paranccsal történik, 12 pontért. Ennek persze feltétele, hogy legyen a birtokodban egy bot és egy kõkés.

DÁRDA (10. TÁRGY)
Egy botot kõkéssel élesre hegyezve megkapod a legelemibb (de igen hatékony) dobófegyvert, a dárdát. Ehhez csak egy KT 10 parancsot kell kiadnod, 10 pontért. A fegyver sebzése d6. Nemcsak vadászatra jó...

HARCCAL KAPCSOLATOS ALAPFOGALMAK
Most, hogy az elsõ csatáidat megvívtad, és láttad, hogyan zajlik a dolog élesben, nem árt néhány dolgot tisztázni. Minden fegyvernek van egy adott sebzése. Ezt általában valahogy így jelöljük: d6, vagy 2d4, vagy d3+2. Ezeket a következõképpen kell érteni: pl. a d6 sebzésû fegyver esetén a számítógép dob egy képzeletbeli, hatoldalú "kockával". Ennyi életpontot sebzett a fegyver (vagyis valahol 1 és 6 között). A d8 nyolcoldalú, a d12 tizenkétoldalú képzeletbeli "kockát" jelent. Ha ez elõtt egy szám is van (pl. 3d4), akkor az azt jelenti, hogy többször dob a gép a kockával: a példa szerint 3-szor egy 1 és 4 közötti számot. Végezetül, ha az egész után van egy plusz, az azt jelenti, hogy a sebzéshez még ennyi hozzáadódik. Pl. d6+2 esetén ha a kockával 3-at dobunk, a sebzés összesen 5 lesz. Másik példa: egy 3d6+3 sebzésû fegyverrel 6 és 21 közötti sebzést lehet okozni (ugye stimmel?). Nyilván, a d6 sebzésû fegyvernél jobb a d6+2 sebzésû, és még jobb a 3d4 sebzésû. Ököllel alapállapotban d3 sebzést tudsz csak okozni, magas ökölvívás-szintû harcmûvészek ennek többszörösét. Ha egy szörnyet megsebzel valamennyire, de utána vagy õ, vagy Te elszaladsz, akkor visszatérhetsz újból megküzdeni vele. A labirintusok lakói a kalandozókhoz és a felszínen lakó szörnyekhez hasonlóan regenerálódnak, sokan közülük teljes egészségüket visszanyerik, mire újból visszatérsz megküzdeni velük. Elképzelhetõ tehát, hogy egy szörnyet 2-3 nekifutásra fogsz tudni legyõzni. Ha ennyibõl sem sikerül, jobb, ha feladod a dolgot: mielõtt újra próbálkozol, nem árt, ha gyûjtesz még némi tapasztalatot és/vagy jobb fegyvert. Elképzelhetõ, hogy kevesebbet sebzel a fegyvereddel a lehetséges minimumnál, ugyanis az ellenfél védekezése csökkenti a sebzést. Ahhoz, hogy a további ismereteket szerezhess a harcról, több fegyvertípus használatát is meg kell tanulnod.



KARAKTERLAP
Misty Rose, egy hosszú ezüsthajú, csillogó szemû elf nõ vagy. A bõröd világosabb az átlagosnál. Ez az 1. fordulód.

 Erõ: Szint: Merészség:7/7 Magasság:147 cm 
 IQ:14  Támadás: Agresszió:3 Testsúly:43 kg 
 Ügyesség:18  Védekezés:10  Menekülés:30 % Életkor:162/162 év 
 Egészség: Életpont:60/49  Jellem: semleges Tul. pont:
 Szerencse:12  Varázspont:0/0  Pénz:0 arany Kép. pont:
Eddig összesen 8 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 43 TP-t kaptál. Jelenleg 53 TP-d van. A következõ szinthez még 47 TP szükséges.

HARCI ISMERETEK
  ütõfegyverek: 1   dobófegyverek: 1 (+1)   

EGYÉB ISMERETEK
  1. rejtõzködés: 1 (+1)   2. nyomkövetés: 3   3. gyógyítás: 1
  4. vadászat: 3       

NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
1 * láncing (#222)        
1   bot (#4) 2 * bumeráng (#249) 2   kõkés (#6)
1 * szöges bunkó (#8)        
1   fáklya (#36)        
2   varányszem (#30)        
1 * vizestömlõ (#3) [benne 20 korty víz (#27), fér még: 0]

Összsúly: 12.90 kgMegterheltség: 49%
Még 141 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 150 fajta tárgyad lehet egyszerre)

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1 kaja (#2)        

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
1 fáklya (#36) 2 kõkés (#6) 2 varányszem (#30)
20 víz (#27)        



E körben tett lépéseid térképe

(7,0) démontetû (#15)
(8,1) tûzbokor (#35, belõle készíthetõ: #36), egy elf nõ
(9,1) surranó kígyó (#30), patak, lila brekk (#11)
(10,1) tûzbokor (#35, belõle készíthetõ: #36), rambó bogár (#14), Raistalin (2452. kalandozó)
(11,1) démontetû (#15)
(13,3) homokvarány (#16), olvasztókemence (#86)
(14,4) rõtmanó (#55), púderszikla (#118, belõle készíthetõ: #119), olvasztókemence (#86)
(15,4) szürke házikó (#505), rát-fa (#77, belõle készíthetõ: #69), oltár, Lord Constant (2441. kalandozó)

ÜZENET A JÁTÉKVEZETÕTÕL

Mindenkinek: UL-t minden fordulóban automatikusan küldünk, tehát a Spec. Kódoknál csak akkor kérj, ha elvesztetted vagy elrontottad a tartalékot. Nem árt, ha az UL tetejére azt is ráírod, hogy ez éppen hányadik forduló lesz. Kedves Játékostársunk! Lehetõség van FAXon is UL-t küldeni, az alábbi feltételekkel: 1. Kérjük, hogy amennyiben lehetõség van rá az eredeti UL-t faxoljátok, ha ez nem megy, akkor csináljatok az ÜRES UL-rõl fénymásolatot, azt töltsétek ki és azt faxoljátok el. 2. Kérjük, hogy az UL-t FEKTETVE faxoljátok! 3. Amennyiben fénymásolatot küldesz, NE küldd el az egész A/4-es lapot, vágd ki belõle az UL-t! 4. A fénymásolás során ne nagyítsd fel az UL-t! (És ne is kicsinyítsd le!) 5. Az UL-t úgy töltsétek ki, hogy az a faxolás után is olvasható legyen, tehát semmiképpen SE ceruzával, és NE túl vékonyon fogó tollal! 6. Amennyiben a faxotokon van FINE, vagy SUPER FINE (illetve egyéb minõségjavító opció), akkor használjátok azt! 7. Faxon mentális üzenetet küldeni NEM lehet!! 8. Egy UL-t csak egyszer küldj el!! Ha a fax olvashatatlanul érkezik, akkor postán visszaküldjük a feladónak, amennyiben meg tudjuk állapítani, hogy kié volt. Ezért 5 zseton kezelési költséget számítunk fel. Telefonon, illetve faxon visszajelezni nem áll módunkban. A FAX száma: 291-14-38. (Ezen a számon csak FAX készülék van!) Figyelem: a fordulókat faxon visszaküldeni sajnos nem áll módunkban.



Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.