Olvasd el még egyszer a lapot... |
Alapvetően nekem sincsen azzal bajom, hogyha egy szabályt felülírunk egy narancs lappal. Viszont azt meg nagyon nem szeretem, ha egy lap bizonyos paklik ellen gyakorlatilag azonnal nyer, mások ellen meg kb. semmire sem jó. Márpedig ez pont egy ilyen lap. Gondoljunk pl. bele abba, hogy mit tesz egy óriások földje, ami a játék elejétől leszedhetetlenül játékban van. Az Arochos decket, a vízió paklikat, szinte mindenféle gyűjtőből játszó varázslatos paklit, a kisebb lényes hordákat és a bűbáj paklikat kb. kiteszi a kukába, semmit nem tudnak kezdeni, ugyanis mire meglenne a kellő manájuk és energiájuk a helyszín semlegesítésére, addigra a mellette ott lévő kincsesszigettel bőven elegendő lapra tennénk szert. És van még egy helyszínünk, mondjuk egy lomvilágunk, amivel a 2. körben tudunk fürge manót keresni. De ugyanígy elég csúnya lehet sok decknek, ha minden lényünk egy Földanya paradicsommal van védve.
Viszont a másik oldalon, ha van ellenünk egy terülős tárgypakli akkor kb. teljesen mindegy, mi a 3 helyszínünk, semmi esélyünk nincs ellene, mert nincs olyan helyszín, ami ezt a pörgést képes lenne megfogni. És sideból sem tudunk vele mit kezdeni.
Összességében ez a lap egy olyan lap, ami ellen jelenleg képtelenség felkészülni, és amivel jópár mumusdeck ellen szintén képtelenség készülni, tehát kb. a sorsolásnál eldőlne a meccs. És egy ilyen lap nem hiányzik a metában. |
Forrás csere
3 vp
Általános
Failight
Mostantól a játék végéig te és egy célpont ellenfél a másik paklijából húztok és kerestek lapot.
Másoló követő
Követő
Megszüntethető 15 ÉP
Az ellenfél követőjét lemásolja (Ha több van neki akkor válasz).
Nekromanta temető
2 vp 1 SZK 1 nekron
Helyszín
Szintelen
Minden nekromantád feltámadást kap. Sikeres kijátszásakor és minden előkészítő fázisban az ellenfél és minden nem leah lény kap egy öregedés jelzőt.
S: Kapsz egy Nekromanta csontvázat aktívan a tartalékodba.
Nekronomikon
1 Zanszilánk
Tárgy
K: az ellenfél és minden lénye kap egy öregedésjelzőt, vagy előkereshetsz egy Nekromantát a paklidból.
Angyali létsík
2 vp 1 szk 1 nekron
Helyszín
Szintelen
Minden kisebb angyalod +1/+1-et kap.
K: Ha az ellenfeled kijátszik egy nem raia lapot kapsz egy kisebb angyalt.
K: Áldozd fel egy kisebb angyalodat: megakadályoz egy nem raia lapot. |
Az alvilág börtöne
1 Zanszilánk
Bűbáj
Raia
Semlegesít: feltámadó lény
A lények feltámadó képessége nem működik
Titánok láncai
1 csont
tárgy
Csapda
Failight
3-nál magasabb alap költségű lapok költségét nem lehet sem helyettesíteni sem csökkenteni.
Angelit fókuszkristály
1 Zanszilánk
Tárgy
Fókuszkristály
Raia
K: Kapsz egy kisebb angyalt. |
Zanköd
1 VP 1 nekron
Húzz egy lapot!
S1: 3zsz Mutass meg a kezedből vagy a gyűjtőből egy varázslatot. Tekintsd úgy mintha kijátszottad volna. A kijátszási feltételnek teljesülnie kell. |
Kisebb jégdémon(új)
2 VP
Leah torzszülött
"hideg"
Semlegesítés:VP-t adó vagy húzó forrás.
Bármikor kijátszhatod,amikor azonnalit játszhatsz ki.
Ha ellenfeled ebben vagy az előző körben legalább 6 ÉP-t sebzett rajtad vagy legalább 2 lapot húzott,ingyen is kijátszhatod.
Hidegre immúnis.
3-as jéglehelet(nekronból is erősítheted)
3/(6)
Elefántcsonttorony
1 Építő
Leah építmény
csontváz
védekezés
Nem lehet rá reagálni.
Kijátszásakor célpont Leah lények között eloszthatsz 1-1 izomjelzőt.
Reakcióként is kijátszhatod,közvetlenül egy lény kijátszására. Ekkor a lényt tedd a tartalékodba. A lény elveszíti minden speciális képességét és hátrányát és mostantól csontváz altípust kap. Ha az Elefántcsonttorony a gyűjtőbe kerül,ez a lény a Semmibe kerül.
/1
Homoksárkány(új)
3 ZSZ
Raia szörny
sárkány
Idézési költségéből 1 ZSZ-t helyettesíthetsz az első 3 körben 5 ÉP feláldozásával.
Repül.
0 idézési költségű lappal vagy helyettesített idézési költségű lappal nem lehet rá reagálni.
Kijátszásakor nézd meg az ellenfél kezét és kap annyi izomjelzőt,ahány 3-nál kisebb idézési költségű és/vagy védekezéses lap van a kezében (max 3-at).
Ha nincs rajta izomjelző +2 sebzést kap.
(2)/3 |
3VP Varkaudar sámán (új)
Dornodon, szörny, varkaudar, KF, 1SZK, "szárnyak", ősmágia, horgony
Időleges hatás, 1: lapjaid kijátszásakor minden VP-t, ZSZ-ot, SZK-t, nekront, áldozást helyettesíthetsz 1-1 ÉP-d feláldozásával. Az időleges hatás jelzők számát más forrás nem módosíthatja.
P: 2VP, áldozd fel: keress elő egy lényt a paklidból és rakd játékba, mintha kijátszottad volna.
Áramlás: vegyél vissza egy lapot a gyűjtődből a kezedbe vagy gyógyulsz 6ÉP-t
0/3 |
Figyelemmel fogom kísérni pályafutásod. Jöhetnek a laptervek! A színesítő szöveg le ne maradjon. |
2zsz Ősdentor (új)
Chara-din, szörny, 2 SZK, KF, szárnyak
Kijátszásakor tégy rá 2 méregjelzőt.
K: a játékban lévő lényekről levehetsz bármennyi jelzőt (életjelzőt is lehet), célpont lény vagy játékos 3-mal többet sebződik, mint ahány jelzőt levettél (játékosba max. 8-at sebezhetsz)
4/4 |
2 Vp Shiml, a hamisító
kalandozó KF Dornodon
árnymanó
S: 1 Vp: egy célpont nem-lény lap a gyűjtőbe kerül és kapsz egy Dobótőr lapot. Saját lapodra ingyen használod ezt a képességet.
Minden gyűjtőben lévő Dobótőröd az alábbi képességet kapja: "Tedd át a Semmibe: célpont játékos sérül 1 Ép-t."
1 / 2 |
Morgan trükkje
1ZSZ
LEAH azonnali
motyogó és vízió altípus
Kötelék:+2 nekron reagálni rá.
Dobj egy lapot a paklidból a gyűjtőbe VAGY célpont lap kap egy dermesztés jelzőt VAGY egy motyogód kijátszáskori képessége újból kisül és sebződsz 2-t.
Áramlás:2ÉP: Keress ki egy motyogót a paklidból. |
Lol, előbb lesz Ewok alfa |
Hali,
Abból ítélve, hogy az idézési költségnél, nem adtad meg, hogy Vp, Szk, Zsz, Nekron, vagy Építő illetve magából a laptervből arra következtetek, hogy a játék fejlődésével lemaradtál valahol a 2000-es évek elején. Javaslom nézelődj előbb a lapkeresőben (Részletes keresés, kiadási év alapján pl.), vagy a hkk blogon ugyanis ezt a szintet évtizedek óta meghaladta a játék.
Üdv: Kyb |
Név: Mérgező Hal
Típus: Szörny, Sheran
Leírás: Mérgezés: 2.
Ha Mérgező hal bármilyen módon a gyűjtőbe kerül akkor dobj el egy lapot a kezedből a Semmibe.
Színesítő szöveg: Elkápráztat felemelő ízével és legközelebb a kórházban ébredsz fel.
Idézési költség: 4
Sebzés: 2, Védekezés: 3
2 szörnykomponens |
Név: Cápauszony
Típus: Azonnali, Elenios
Leírás: Célpont lény a Semmibe kerül.
Színesítő szöveg: Barátaimmal régóta járunk úszni, de mióta a Cápa megtámadott minket láb nélkül nem volt egyszerű...
Idézési költség: 3
Nagyon várom hogy megjelenjen a lap!
Előre is köszönöm! |
Kaktusztüske (új)
1 SZK, sheran, tágy
Idézési költségét helyettesítheted 1 ÉP-vel.
Bármikor kijátszhatod, miután valaki kijátszott egy lényt.
A lény belelép a kaktuszba, kap egy méregjelzőt
Ha a lény a gyűjtőbe kerül, áldozd fel a Kaktusztüskét és húzz egy lapot!
Márványtorony (új)
1 építő, Elenios, építmény, torony
A játék elején keresd ki a paklidból és tedd a tartalékodba
Közös képesség: [S], passzivizáld egy kalandozód, dobj egy kockával:
1-3: a kalandozó a gyűjtőbe kerül (leesett)
4-6: vegyél vissza egy lapot a gyűjtődből (sikeresen megmászta a tornyot)
3 SP
Ügyetlenség (új)
1 Zsz, Dornodon, azonali, reakció
Ősmágia, +2 rá reagálni
Megakadályozza egy asztalon maradó lap forrását.
Ezután ha akarod, a forrás létrejön, de te választhatsz neki új célpontot.
Flavor: "Nézzétek, itt egy dobótőr..."
Vegyesbolt
1 Zsz, Fairlight, építmény
[S], dobj egy lapot a kezedből a semmibe: keress elő egy ugyanolyan típusú lapot
[P]: kapsz egy VP-t, 1 SZK-t, húzz egy lapot, de a kör végéig nem játszhatsz ki lapot (mert elmentél dolgozni a boltba)
3 SP |
Nerub törzsfőnök
1 VP
Sheran szörny
nerub
ősmágia,KF
Semlegesítés:azonnali
Minden altípussal rendelkező lényed annyi sebzést kap,ahány altípusa van.
Ha a követőd A hét törzs főnöke,akkor is megnyered a játékot,ha csak 5 különböző altípusú lényed van játékban.
1/1
Gyémánt Páncél
1 VP
Sheran szörny
teknős
Anti-mágia:1
Minden teknősöd mágikus védelmet kap,valamint az alábbi képességet: "Büntetés:1 véletlenszerű lap kézből eldobása".
Ha köröd végén kevesebb lényed van játékban,mint ellenfelednek permanense,húzz egy lapot!
2/2
Különcök famulusa
Követő
Megszüntetés:14 ÉP.
Minden lényed idézési költsége,ami nem rendelkezik alípussal,1 VP-vel kevesebb,de min. 1.
Minden altípus nélküli lényedre reagálni +1 VP.
Altípus nélküli lényeid semmilyen módon nem cserélhetnek gazdát és nem veszíthetik el speciális képességeiket. |
A bűz atyja
szintelen követő
Megszüntetés: 14 ÉP
Orglingjaidra a 2. körtől +1 reagálni.
Minden orglingod 1-el olcsóbb de nem mehet igy 1 alá. Orglingjaid használhatják legendás képességeiket. Minden max ÉP-t csökkentő forrásod 1-gyel többet csökkent.
Ha ellenfeled a játék elején bármilyen módon kikapcsolja, az első fő fázisodban kapsz 2 aktiv Orgling kártevő lapot. |
Gyülekező lovasok
1 VP leah általános/lovas
Kijátszási feltétele, hogy pontosan 1 lovasod legyen játékban.
Előkereshetsz a paklidból, vagy visszavehetsz a gyűjtődből a kezedbe max. 2 lovast.
Megbéklyózó lovas
2 VP 1 nekron 3/4 leah szörny/lovas KF 1 SZK
Ellenfeled varázslataira immúnis.
Ellenfeled minden körben legfeljebb annyi lapot játszhat ki a kezéből, amennyit te az előző körben sikeresen kijátszottál (de minimum egyet).
A lovasok bosszúja
1 VP leah azonnali/lovas
Kijátszási feltétele, hogy ebben a körben legalább 1 lovasod nem áldozástól a gyűjtőbe került.
Ellenfeled elveszti minden VP-jét, sebződik 5 ÉP-t és eldob egy lapot a kezéből.
Poszt-apokaliptikus vidék
2 VP 1 nekron 1 SZK színtelen helyszín
Lovasokra +1 VP reagálni.
S 1 VP: minden lovas kap 1 izom jelzőt.
K 2 ÉP áldozd fel egy lovasod: megakadályoz egy forrást.
Szűk átjáró
1 VP tharr bűbáj
A kör végén húzz egy lapot.
Ellenfeled őrposztjának a mérete 1.
Ellenfeled a te körödben körönként 1 lapot játszhat ki és legfeljebb 1 asztalon lévő lapja aktiválást kívánó képességeit használhatja. |
Csak a flavor miatt.
A változás szele
1 nekron, Raia, azonnali, vízió, védekezés
Ebben a körben te döntöd el, hogy melyik lény támadjon a harci fázisban és hogy kire.
A megtámadott lények vissza fognak ütni.
"A mai háború már nem igazán erről szól... - Zén téves észrevétele egy vereséges csata előtt a parancsnoki sátorban." |
Trinigan új
3 zsz
3/3
Semlegesítés: asztalon maradó lap
Kijátszásakor elkereshetsz vagy visszavehetsz a gyűjtőből egy 3-as idézési költségű lapot. |
Preventív harcmodor
szabálylap
Minden körben te cselekedhetsz először. Ha más is ilyen szabálylapot használ, a normál szabályok lépnek érvénybe. |
4 nekron Moa nagyúr (új)
szörny 2 szk KF Tharr
moa, óriás
Ha nem az első körben játszod ki: 'repül'.
Varázslatokra immunis, nem kerülhet rá jelző, és nem cserélhet gazdát.
A Vp regenerációd semmilyen módon nem csökkenthető, és a Vp-det nem lehet ellopni, vagy elpusztítani.
S: célpont bűbáj vagy max. 1 idézési költségű permanens a gyűjtőbe kerül.
6 / 6 |
Ragacsos iszapteknős
2 VP 3/4 sheran szörny/teknős 1 SZK „szárnyak”
Anti mágia: 1.
Ellenfeled minden varázslata +1 VP.
Ha bemegy az őrposztba, vagy kimegy onnan: ellenfeled kap egy Iszapjelzőt a tartalékába (0/1-es sheran szörny Hátrányok: nem mehet be őrposztba, nem építkezhet, nem lehet feláldozni, gazdájának minden lapja +1 VP)
Troglodita iszapharcos
2 VP 2/3 chara-din szörny/troglodita 1 SZK
Ha kijátszottad: ellenfeled következő lapja +X/2 VP (lefelé kerekítve), ahol X annyi ahány jelző van játékban.
Áldozd fel: célpont lény vagy játékos sebződik vagy gyógyul X ÉP-t.
Kompenzáció: ellenfeled kap egy Iszapjelzőt a tartalékjába (0/1-es sheran szörny Hátrányok: nem mehet be őrposztba, nem építkezhet, nem lehet feláldozni, gazdájának minden lapja +1 VP).
Sötét ingovány
2 VP 2 nekron 1 SZK színtelen helyszín
S 1 VP: előkereshetsz a paklidból egy polipot, vagy egy lapot, aminek nevében, vagy leírásában az „iszap” szó szerepel.
S áldozd fel 2 ÉP-d és egy lényed: ellenfeled kap a tartalékjába egy Iszapjelzőt (0/1-es sheran szörny Hátrányok: nem mehet be őrposztba, nem építkezhet, nem lehet feláldozni, gazdájának minden lapja +1 VP).
Ragacsos iszapgőte
2 VP 2/2 sheran szörny 1 SZK
Semlegesítés: olyan lap, amit ellenfeled az alap idézési költségénél drágábban játszott ki.
Áramlás: 1 VP: ellenfeled kap a tartalékjába egy Iszapjelzőt (0/1-es sheran szörny Hátrányok: nem mehet be őrposztba, nem építkezhet, nem lehet feláldozni, gazdájának minden lapja +1 VP).
Védelmező féreg
2 VP 2/2 dornodon szörny/féreg 1 SZK
Kijátszásakor tégy rá annyi védelem jelzőt, ahány ÉP-je van az ellenfelednek.
Ha te vagy egy lényed sebződne, helyette végy le róla annyi védelem jelzőt, amennyi a sebződés lenne.
Amikor elfogynak róla a védelem jelzők: húzz egy lapot. |
Timera hisztériája
1 VP Elenios azonnali mentális
Dobj fel egy érmét! Ha eltaláltad az eredményt, célpont játékosnak két lapot a semmibe kell dobnia.
Kijátszása után ez a lap a semmibe kerül.
Én most nem szólnék hozzá... |
Jó ötlet, erre én is gondoltam. Mindegy mekkora a decked, mert keresni fogod a lapjaidat. Mindent ami kellhet, beleteszed, azt minden ellen jó vagy.
Csak két dolog van, ami ezt balanceolja:
1. Ha kikapcsolják a követőd, akkor meg vagy lőve a 200 lapos deckeddel.
2. Mivel 2 lappal kezdesz, nehezebben véded meg a lapjaidat, mert az ellenfél valószínűleg erőforrás fölényben lesz. |
Ezt gyorsan kiszúrtad |
Aki szerint a katalógus egy jó dolog:
1 Vp Xrim
Dornodon szörny kísértet
KF legendás háló védekezés
Párbaj: 1.
Semlegesítés: hatás.
Legendás képesség vagy kötelék: Ha párbajt nyer, akkor keress elő egy párbajos lapot a paklidból.
2|2
1 Vp Rezan
Dornodon szörny kísértet
KF legendás [+1] rezisztencia
Párbaj: 2.
Semlegesítés: max. 1-es alap idézési költségű lap.
Legendás képesség vagy kötelék: Ha párbajt nyer, egy max. 1-es költségű lap a gyűjtőbe kerül.
2|2
1Vp Haw'nar
Dornodon szörny kísértet
KF legendás [+1] védekezés
Párbaj: 3.
Semlegesítés: Vp-t vagy szk-t adó forrás.
Legendás képesség vagy kötelék: Ha párbajt nyer és gyógyulsz, az max. Ép-t is növel, ha párbajt nyer és sebez, az max. Ép-t is csökkent.
2|2
1 Vp Er'hat
Dornodon szörny kísértet
KF legendás rezisztencia védekezés
Párbaj: 4.
Semlegesítés: azonnali vagy reakció.
K, mutasd meg a kezedből: Ebben a körben kétszer párbajozhatsz és a párbajt megnyerő játékos kap 1 Vp-t.
2|2
1 Vp Mehiz
Dornodon szörny kísértet
KF legendás [+1] háló
Párbaj: 5.
Semlegesítés: semlegesítéssel rendelkező lap.
Ha párbajt nyer és a gyógyítást választod, a követőd kör végéig mindenféleképpen működik.
Legendás képesség vagy kötelék: Ha párbajt nyer és a sebzést választod, ellenfeled szabálylapja kör végéig nem működik.
2|2
2 Vp Ra'wash, a vörös lord
Dornodon szörny kísértet
legendás rezisztencia háló
Párbaj: 6.
Kijátszásakor húzz annyi lapot, amennyi az ebben a körben kijátszott és Semmibe dobott párbajos lapok száma összesen(de max. 3-at).
Legendás képesség vagy kötelék: Ha párbajt nyer és ellenfeled nem rakott ki párbajos lapot, akkor a kijátszáskori képessége létrejön, de utána el kell dobj egy lapot a kezedből.
2|5 |
A találkozón fogalmazódott meg bennem:
A követő ereje
1 VP szintelen azonnali ősmágia
Végy vissza egy altípusos lapot a kezedbe az asztalról vagy a gyűjtőből!
K: Mutasd meg a kezedben: Dobd A követő erejét és még egy lapot a semmibe: A követőd a következő kör végéig mindenképpen működik! |
3 zsz Zanarchia
lila instant
Minden játékos legmagasabb ik-jú lapja gazdát cserél, majd minden permanens, aminek a tulajdonosa a gazdája, a gyűjtőbe kerül. | Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|