Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái – Varázsdimenzió június 15.
Zén Legendái: Manaszipoly május 25.
A pillanat képe
Sparhawk, a Királynő Bajnoka
(Könyv szereplő)
Küldd el képeslapként!
Sparhawk, a Királynő Bajnoka, a pandion lovagrend dicső harcosa félelmetes látványt nyújt, amikor mogorva és csúnya lovával rohamra indul.
Nézz szét a galériában!
Varázsdimenzió lapelemzés 2. rész
TP Bónusz 2024.06.19. - 2024.07.03.
60. Beholder Találkozó 2024.06.15. - Beszámoló
Varázsdimenzió lapelemzés 1. rész
Céhek átmeneti tiltása Új Nemzedékről

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Lapötletek (64979)
Varázsdimenziók lapelemzés 1. rész (19)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8173)
Ghalla Története (2)
HKK kérdés? (47113)
60. Beholder Találkozó 2024.06.15. - Beszámoló (3)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
  ... | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | ...
Nézet:
Az életkioltó jó ötlet (bár nem tudom, nem túl erős-e), a Házgyárnál pedig valójában az épülettermelés lenne a lényeg más épületáldozós lapokhoz (pl. Ryuku őrtorony, Az ősmágia tornya), csak akartam, hogy magában is tudjon valamit, de biztos ki lehet találni jobb képességet is a rezisztenciásnál.
 
Szia!
Motyogóra még egy életkioltó és szerintem jó lesz, az épület pedig szerintem nagyon gyenge...
 
Magában motyogó

2vp
Leah
szörny
motyogó, szingularitás

1/3

Élet:1

Kijátszásakor az összes lény a gyűjtőbe kerül. Amíg játékban van, nem lehet lényt játékba hozni.

Hátrány: minden előkészítő fázisodban rakj 2 lapot a paklid tetejéről a Semmibe

„Egy szavát sem értették. Ha jobban fülelnek, talán túlélhették volna...”


Házgyár

2 építő
Tharr
építmény

6 sp

K: kapsz egy házgyári ház jelzőt (Tharr építmény, 1 sp)

K: Áldozz fel egy házgyári ház jelzőt, célpont permanens rezisztenciát kap
 
1 Vp 2 nekron Triton krákenvadász
szörny 1 szk KF Elenios

Semlegesítés: min. 2 idézési költségű lény.
Ha nem semlegesített: 'repül', láthatatlan.
Lények ellen +X sebzést kap, ahol X az adott lény idézési költsége.

"A leghatalmasabbak ellen a legádázabb vadászok kellenek."

2 / (4)

? nekron Triton őrszem
szörny 1 szk KF Elenios

Feltámad (ekkor idézési költsége 2 nekron, egyébként 1 nekron).
'repül'
Ha a gyűjtőbe kerül (kivéve áldozástól), célpont ellenfél, és minden lénye sérül 2-őt.

"A Buborékváros legelszántabb harcosai. Százával hemzsegnek mindenfelé - Enciklopédia Fantasia."

1 / (1)
 
Köszönöm János!
 
Nem könnyű ilyenkor a versenybíró dolga... Ez a képesség vajon aktiválást kívánó, vagy automatikus képesség?

Nem mindegy, mivel mindkettőhöz vannak bedrótozva kapcsolódó hatások jócskán. Egy képesség pedig nem lehet ez is meg az is.
Szerintem a képesség jellege automatikus, tehát az egész képességnek annak kellene lennie. Annál is inkább, mivel szeretnénk, ha ez a képesség az előkészítő fázisban, vagy ha lelehelik/leütik harc közben, akkor is működjön.

Mndezért valahogy így írnám a végét: "...és ha van célozható permamens, akkor célpont permanens aktivizálódik". Így az egész képesség automatikussá válik, nem drágítható, és akkor is működésbe lép,. amikor aktiválást kívánó képesség amúgy nem lenne használható.
 
Na igen, amire én nem gondoltam... javítottam feltámadás képességgel és így levettem a hátrányát. A ködöt azért meghagytam Köszi az ötletet!

1 VP 1 ZSZ Fej nélküli lovas
szörny, köd, 1 SZK, Leah
kísértet, lovas

Feltámad.
Ha kikerül a játékból (kivéve áldozástól), célpont gyűjtőből tegyél max. 3 lapot a Semmibe, max. ÉP-d megnő 2-vel majd gyógyulsz 2 ÉP-t és célpont permanenst passzivizálhatsz.

3/1
 
Jogos. Az Esztendők szövegét nem néztem meg. Úgy rémlett, hogy azon is rajta van a "semmiképp" kitétel. Így akkor az utolsó mondatom sztornó.
 
Ezen szerepelne a mindenképpen, a Szűk esztendők pedig nem úgy van megfogalmazva, hogy semmilyen módon nem kaphat VP-t. Így ez felülbírálná a Szűk esztendőket, nem?
 
- kap
 
Anélkül, hogy a lapötletet érdemben bírálnám, ennek így kéne kinéznie:

Egyenlőség
Szabálylap
Nem használhatsz mellette követőt.
Minden játékos 0 lappal kezdi a játékot, a kezdőkéz lapjainak számát sem más szabálylapok, sem követők nem módosíthatják.
K: Ha egy játékos húz X lapot, rajta kívül minden játékos mindenképp húz X lapot.
K: Ha egy játékos kap X Vp-t kap, rajta kívül minden játékos mindenképp kap X Vp-t.

Megjegyzem, a játék történetének egyetlen, feloldhatatlan ellentmondását generálná ez a szabálylap a Szűk esztendőkkel....
 
Sziasztok!
Nem tudom,h volt-e már vmi hasonló, metaformáló,de gondolat ébresztőnek jó. ..

Egyenlőség
Szabálylap
Nem használhatsz mellette követőt.
Mindenki, más szabálylaptól,követőtől függetlenül 0 lappal kezd.
K: Minden tiltás ellenére ha valaki lapot húz, mindenki húz.
K: Minden tiltás ellenére ha valaki VP-t kap mindenki kap ugyanennyit.
 
Majd legközelebb új

Ugyan az mint a régi csak kör végi lap meg ősmágia
 
a mostani lapkészletből a barnát vagy a sárgát simán elengedném ezért a lapért, az első generációs szegénylegény lapok azért elég buták
 
Köpőcső (új)
0 csont, fekete, kf tárgy
Semlegesítés: aktiválást kívánó hatás
Kijátszásakor rakj rá 3+X lövedék jelzőt (X annyi, ahány 0 ik-jú kf tárgyad van játékban, de max 3)
K2: végy le egy lövedék jelzőt: célpont játékos sebződik 2-t (ez a lény sebzésének számít), vagy célpont lény kap egy dermesztés és egy méreg jelzőt.

Mit gondoltok?
 
Érdekes követő, három (ha a be nem löhetőséget is számoljuk, négy) erős képességgel.

Viszont van egy olyan bajom, hogy az esetek többségében nem használnám max egy (nagy ritkán kettő) képességét a követőnek. (jelenleg a törpe-gnóm az egyetlen, aminek nem feltétlen használod minden képességét egy mérkőzés alatt.)

De azért kitérek minden képességre külön is:

>S, [1]: Célpont gyűjtőből rakj egy lapot a Semmibe.

Ezt már egy szökőkút is tudja, ráadásul az ellenfél körében, lapveszteség nélkül. Persze jó, ha van több semmizésünk is, de csak ezért nem választanám ezt a követőt, a többi lehetséges közül. Esetleg, ha az ellenfél körében is tudná csinálni...

>S, 2 ÉP: Húzz egy lapot!

És itt jön, amiről az elején beszéltem. Míg az első képessége leginkább bilincs/börtön ellen lehet igazán erős, ez a képessége azok ellen teljesen blank. Másrészt a követőkbe épített húzások mindig valamilyen feltételhez vannak kötve. (Speciális lapkijátszás, speciális lapok/jelzők jelenléte a kör végén, speciális lap áldozása)
Ez így önmagában nagyon erős, még ha csak körönként egyszer is csinálhatod. Egy olyan korláttal maximum, hogy ezen a képességen kívül csak húzás fázisban húzhatsz, vagy nem tudom...

>Áldozd fel: Eloszthatsz max. 3 dermesztésjelzőt a játékban lévő permanensek között.
Én látom benne a fantáziát. Az önmagát áldozó követőkben mindig megvan az a rizikófaktor, hogy rossz időben lesz elhasználva, és az ellenfelet nem is zavarja a dermesztés, viszont jó időben használva a játszmát hozhatja. Ez kb. minden második lapra igaz a metában, szóval...

>Követő, hordaparancsnok
Ha hordaparancsnok, akkor nem feltétlen kell ragaszkodni a négy lapos kezdéshez. A kérdés már csak az, hova és mért akarjuk használni?
Ezt nem én fogom kitalálni, ha nem probléma.
 
Ez az azonnal tedd vissza a játékba elég érdekes szitukhoz vezethet.... (rengeteg végtelen kombót lehetne rá építeni. (robbanó birkákkal pl.) Ráadásul előkészítő fázisban végtelenszer fel lehet áldozni SZK-ért, az egylapos végtelent jobb, ha kerüljük, még ha nem is sebzésről beszélünk)

köd képesség nélkül, feltámadás képességgel tudnám elképzelni.
 
Equalis

Követő, hordaparancsnok

S, [1]: Célpont gyűjtőből rakj egy lapot a Semmibe.
S, 2 ÉP: Húzz egy lapot!
Áldozd fel: Eloszthatsz max. 3 dermesztésjelzőt a játékban lévő permanensek között.
 
Az szép story Nem veszítem el, köszi! Van is egy új ötletem, lehet ez is kuka, de azért leírom. És ezzel azt hiszem le is állok a gyűjtögennel kapcsolatos lapokkal

1 VP 1 ZSZ Fej nélküli lovas
szörny, köd, 1 SZK, Leah
kísértet, lovas

Ha a gyűjtőbe kerül, azonnal tedd vissza aktívan a tartalékodba.
Ha kikerül a játékból (kivéve áldozástól), célpont gyűjtőből tegyél max. 3 lapot a Semmibe, max. ÉP-d megnő 2-vel majd gyógyulsz 2 ÉP-t és célpont permanenst passzivizálhatsz.
Hátrány: Ha az asztalról a Semmibe kerül, ellenfeled húz 1 lapot.

3/1
 
Ne veszítsd el a kedved. Mikor az első néhány száz (!) ötletemet kinyomtattam egy jó öreg mátrix-nyomtatóval, és elküldtem egy vaskos A4-es borítékban a Beholdernek, én is csak néhányat láttam viszont közülük a következő kiegészítőkben (Létsíkok és Aranyforrás időszaka volt)...
 
Ha hibázik az ember, azt be kell látni. Ha már ennyien mondjátok, akkor biztosan igazatok van. Nem szarkazmus
 
A 3 erdőt nem (kizárólag) a VH ölte meg, hanem a rengeteg ősmágiás lap, ami bekerült a metába.
Bár nem vagyok nagy szakértő, a 3 erdő attól volt erős, hogy ha megszorította az ellenfele nyakát, akkor többé nem hagyta levegőt venni.
A mai versenyjátékban azonban egyetlen ősmágiás lap létrejötte elég, hogy az ellenfél kibújjon a hurokból, és akkor az erdő a saját drágítása miatt elbukik. Ezért nincs 3 erdő a metában, és nem a VH miatt, ami amúgy szintén nincs ott.
Hogy a VH miért kopott ki, arról meg hosszú esszét lehetne írni, és valaki majd jól megteszi, nyilván.
 
Egyszer Dév azt írta, hogy egy lappal kapcsolatban fontoljak meg több tényezőt.

1) mi adja a lap létjogosultságát?
A jelenlegi metagame meghatározó tényezői a gyűjtőgenerálásra épülő paklik (olyannyira, hogy már Klujbi is megtanulta használni őket! J ).

2) mi a lap célja?
A lap célja, hogy az erőviszonyokat rendezze.

3) hogyan valósítja meg ezt a célt?
A kérdéses paklik szabálylapját kikerülve, erőforrás vagy egyéb hátrány nélkül a gyűjtőgenerálást lehetetlenné teszi.

Remélem érted, hogy nem szájkaratézni akarok.
Annak idején kiadtak egy UR szabálylapot. A mostani metában itt-ott előfordulgat, a bátrabbak/jobbak mérgező dekk mellé használják. A nap kérdése: melyik koncepció végnapját jelentette a Villámháború?

Ezek után lássuk, mit is írtál:

> Eszembe jutott még egy a gyűjtőgen ellen, hátha
> nem lesz akkora hörgés miatta.

Mint látod, van miatta hörgés, amit bár nem szerettél volna, számítottál rá.

> 1 ZSZ Küzdőverem
> építmény, védekezés, Színtelen

Magyarul: ingyen épület. Mondjuk Molluszkba. Vagy akárhova, mert... védekezik?

> Ha a paklidban van, ha akarod a játék előtt vedd a
> kezedbe (ez nem minősül keresésnek) és a játék
> elején 1 lappal kevesebbet húzol.

Ha már ingyen van, berakom a dekkbe alapból. Ha másra nem, arra jó lesz, hogy eldobjam egy Italkeverésnek.

> Max. annyit kereshetsz elő, ahány lapot húznál a
> játék elején.

(nem bírom tovább, szólva megint: szarkazmus on)
Itt egy jó balansz. Mert ha mondjuk legfőbb követővel tolja valaki, nemá' hogy előkeresse, mert úgy teljesen IMBA lenne. Különben is, a legfőbb követő alapból jó Bilincs ellen.
(szarkazmus off)
Ez a kitétel a lapot nem igazán gyengíti. Tulajdonságai miatt egy darabot használ belőle az ember alapból, és ha jön a mumus, akkor sideból még kettőt berakhat.

> Kijátszási feltétele, hogy célpont gyűjtőből max. 5
> lapot a Semmibe dobj.

Ebbe nem tudok belekötni. Kijátszási feltételként semmizés jó dolog.

> Ha egy lap közvetlenül egy pakliból kerül a gyűjtőbe,
> ehelyett a Semmibe kerül.

És ez megint jó a kontrollnak.

> Áramlás: kapsz 1 VP-t és húzz egy lapot.

Mondom, kikeresem, ha nem húztam Italkeverést, eláramlom.

Ok, egy fostalicska vagyok, mert csak kritizálok. Javítsuk fel kicsit.

1 VP 1 Nekron Küzdőverem
épület, színtelen
Ebből a lapból bármennyit használhatsz a paklidban.
Kijátszási feltétele, hogy egy célpont gyűjtőből max. 5 lapot a Semmibe rakj.
Kijátszása után átkerül az ellenfélhez.
Hátrány: ha bármilyen módon kikerül a játékból, ellenfeled húzhat egy lapot. Minden lap a gyűjtő helyett a Semmibe kerül.
2 SP
javasolt gyakoriság: gyakori

Ebben a formában a lap erős ellenpontja a gyűjtőgeneráló dekknek, de továbbra is be kell húzni és kijátszása erőforrást igényel. A nekron miatt a Járj is használni tudja, és mivel leggyakrabban nem okoz laphátrányt, több helyre befér.

Ha kedved támad megalkotni egy lapot, az nagyon jó és dicséretes, de ne vedd személyes támadásnak, ha valaki felhívja a figyelmed (akár oly illetlen módon is mint én tettem) arra, hogy a lapötleted messze túllő a célján. Az ilyen "részemről lezárt dolog", meg "nem érted az ötletnek a lényegét" helyett inkább egy kis önreflexiót kéne gyakorolni, és elgondolkodni azon, miként lehet javítani az eredeti elképzelésen.
Amit én hegesztettem rajta, biztosan nem jó, de a jelenlegi metában a gyűjtőgen dominanciáját valamelyest csökkenteni tudná úgy, hogy nem öli meg teljesen. Márpedig a játék egyik legnagyobb szépsége az, hogy rengeteg lehetőség van benne, kár volna a 3 erdő után kiölni a gyűjtőgent is.
 
Szerintem itt inkább te nem érezted át a lapod valódi erejét. Ez pont az a lap, aminél ha a kereshető része nem lenne, az is a kiadhatóság határát jelentené, mert kijátszási feltételként való semmizés nagyon erős képesség, a másik fele meg kb. elteszi a gyűjtőgent. Az ilyen típusú lapokat, amik egy az egyben kinyírnak egy paklit, nagyon nem tesznek jót a játéknak.

De ebbe a lapba az is benne van, hogy ráadásul a játék elején kikereshető (akár 3 is). Ilyen alapon kiadhatnánk egy olyan lapot is, hogy "1 zsz, védekezés, ha az ellenfél gyűjtőgennel játszik, megnyerted a játékot" + az általad adott kereső képesség, mert ez a lap kb. azt tudja.

Ezenkívül van még két olyan része, ami teljesen vállalhatatlanná teszi. Egyrészt egy kereső képességre ne mondjuk már azt, hogy "ez nem keresés", mert csak bonyolítja a szándékot (értem, mi volt vele a cél, de akkor se), másrészt véletlenül sem szeretném, ha a játék elindulna egy olyan irányba, hogy eldöntjük, hogy milyen lapok vannak a játék elején kezünkbe. Mert ha egy ilyen lapnál ezt megengedjük...
 
Mindenki erti az otlet lenyeget es okat, de ez a lap kiadhatatlan. Jogy belasd, cinkeld be barmelyik paklidba es tedd probara.
 
Ha nem érted az ötletnek a lényegét és az okát, akkor az a te problémád. De nem fogok belemenni ilyen Katuék féle szájkaratéba, úgyhogy részemről lezártnak tekintem a dolgot.
 
(szarkazmus: on)
Nem lesz kicsit drága 1 ZSz-ért? Szerintem lehessen úgy helyettesíteni az idézési költségét, hogy az ellenfél kezéből 2 véletlenszerű lapot a semmibe dobatsz, és lehessen ezt megtenni rögtön a húzási fázis után. Áramlásból meg szedjen már le valamit... Így egyelőre szánalmasan gyenge.
(szarkazmus: off)
 
Eszembe jutott még egy a gyűjtőgen ellen, hátha nem lesz akkora hörgés miatta.

1 ZSZ Küzdőverem
építmény, védekezés, Színtelen

Ha a paklidban van, ha akarod a játék előtt vedd a kezedbe (ez nem minősül keresésnek) és a játék elején 1 lappal kevesebbet húzol. Max. annyit kereshetsz elő, ahány lapot húznál a játék elején.
Kijátszási feltétele, hogy célpont gyűjtőből max. 5 lapot a Semmibe dobj. Ha egy lap közvetlenül egy pakliból kerül a gyűjtőbe, ehelyett a Semmibe kerül.
Áramlás: kapsz 1 VP-t és húzz egy lapot.

(4) SP – mágikus védelem
 
2 VP 1 ZSZ 1 SZK Képzeletfölde
helyszín

S: 2 VP: húzz egy lapot VAGY célpont játékos eldob egy véletlenszerűen választott lapot.
Válassz: nem működik az ősmágia VAGY a háló.
A gyűjtőbe kerülő lapok azonnal a Semmibe kerülnek.
 

Inkább használnék countert, ami megakadályozza a lapom leszedését, mint erre elpazaroljam a slotot a deckemben
De ha már jelzők védelmére találsz ki mechanikát, szerintem más oldalról kéne megközelíteni, mint az életjelzőt életjelzővel védeni. Amúgy nem rossz ötlet.
 
  ... | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | ...
Nézet:
Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb

A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.
A fórumban történő hozzászólások valóságtartalmáért, minőségéért semmilyen felelősséget nem vállalunk.