Passzivan jon, 2ik korben huzat, az am:0 lehet tulzas |
ezt a törpetárnát nem gondoltad komolyan...
Glion mellett első körben jön egy repülő törpe, felépíti és húzok rá 5 (öt) lapot? Egyet rögtön, 4-et a kör végén. Jah és mindezt anti-mágiásan.
Erre még nincs felkészülve a HKK, talán soha nem is lesz. |
Tilretas mágiája
2 Zsz Tharr bűbáj ősmágia
Kompenzáció: Húzz egy lapot és kapsz egy Szellemszolgát a tartalékodba.
Épületeidet bármikor kijátszhatod, amikor azonnalit lehet kijátszani.
Kárpótlás: keress ki a paklidból, vagy vegyél vissza a gyűjtődből egy épületet a kezedbe.
Törpetárna (új)
1 építő Tharr építmény 3 SP
Anti-mágia:0
Kijátszásakor és a kör végén húzz 1 lapot!
Áldozd fel: kör végén húzz 2 lapot, ha van törpéd vagy Szellemszolgád játékban akkor 3-at! |
2 zsz Baghar fétise (új)
tárgy Chara-din
Thargodan
Minden Thargodanod (már a fétis is) az alábbi kompenzációt kapja: "egy lap húzása a kör végén".
P: célpont lény vagy játékos sérül X-et, ahol X a játékban és a gyűjtődben lévő Thargodanjaid száma (de játékosba max. 7-et sebezhetsz). |
1. Szerintem még a szabálylappal együtt sem hiszem, hogy lesz olyan pakli ahova 10 helyszín-t berakna bárki.
Egyszerűen nem éri meg. Az első (általad választott) helyszínt a harmadik körben, az erőforrásaid több, mint felével tudod kijátszani. (2 vp kikeresés, 2 vp kijátszás, mikor összvisz 6 vp-d van). Amit az ellenfél akár 0 erőforrás befektetéssel levakar az asztalról a mai metában. Ezeknek a java meg erőforrásnak kell lennie szerintem, tehát szerintem nem sok probléma lehet rúna/mező ellen.
2. Egy zarknod bilincs/büvös erdő/keltető hamarabb el tud lehetetleníteni egy ilyen paklit. Az olcsóbbítás 3-ból 2 ellen hasznos lenne. (A tábori adóról még nem is beszélek...)
3. Mivel a helyszínek kijátszását lapkijátszássá redukálná maga a szabálylap, ez a reagálhatatlanság egyszerűen megszűnik.
4. Önmagában egy helyszíndeck-ckel (ahol a pakli kb. fele helyszín) az a legnagyobb probléma, hogy a helyszínek közt nem igazán van színergia. (kivéve a túlélők földje, ami viszont szinte el is lehetetlenítené a paklit.) A helyszínek többsége meg önmagában nem ér sokat, csak a megfelelően köré épített pakliban. (amit koncepció nélkül be mernék vállalni jelenleg bármilyen pakliba, az a kalózsziget öszvisz, azt is csak azért, mert brutális erőforrás a véleményem szerint) |
A szabálylapnak megszüntethetetlennek kell lennie, mert egy mellé összerakott helyszínekkel telepakolt pakli teljesen játszhatatlanná válik egy rúna/csatamező ellen. Ez pedig olyan kockázat, ami miatt sose kerülne versenyasztalra egy mesevilág pakli.
Ez a szabálylap azt tudja, hogy minden húzás fázisomban keresem a paklim javát. Az olcsóbbítás olyan mértékben tenné durvává ezt a szabálylapot, hogy ezt egyszerűen nem mertem ráírni. Még így is megmaradt a helyszínek reagálhatatlansága... Hidd el ez így is bitang erős szabálylap lenne. |
mesék világa:
annyira nem érzem létszükségnek a szabálylapot, hogy a kikapcsolása annyira zavarna (csak helyszínekkel amúgy se igazán lehetne játékot nyerni, per pillanat)
Inkább olcsóbbítanám a helyszínek előkeresését/kijátszását ehelyett.
Az áldozás ne maradjon ki a sorból. (Persze épeszű ember nem áldozna helyszínt ZSZ-nek, de kényszerített áldozás még így is szóba jöhet)
tükörvilág.
az első képességén nem érzem a korlátot... (Inkább használok kumulatív-ot, ha valamiből +1 kell, ráad az automatikusan aktívan adja a jelzőt)
A fenti szabálylap nélkül pedig a végtelen kombók (amikhez eddig kumulatív kellett) túlságosan be vannak biztosítva. A helyszín szinte levakarhatatlan az ellenfél körében, és a megakadályozott permanenseket is simán vissza tudja csinálni az asztalra, azonnal. (Szinte megakadályozhatatlanul, vagy nagyon nehezen megakadályozhatóan.) Inkább másoljon csak az asztalról, az áldozásos korlát nélkül. (De ne másolhasson helyszínt)
a másik képességet inkább úgy fogalmaznám, hogy egy sebző forrás az eredeti célpontok helyett a használóját fogja sebezni. (Akkor is, ha nem kellett célpontot választani)
(A te fogalmazásod úgy hangzik, mintha csak a mindenkit érő sebzésekre vonatkozna, így pedig át is irányítja a sebzést.)
(szabálylappal 3 ilyen mellett azért jó sokat gondolkozhat az ellenfél Vagy ő is lerak ebből párat, és akkor matekozhat mindenki ![](pic/smiley/biggrin.gif) |
2 Vp A béke fenntartása (új)
bübáj Sheran
Kompenzáció: 2 Vp
K3: ha egy lény bármilyen móson megsebez egy játékost, közvetlenül a sebzés kiosztása után sérül 10-et.
Áramlás: gyógyulsz 8-at.
flavour maradhat |
1 Vp Ragyás kriptod (új)
szörny 1 szk Chara-din
szkritter
Semlegesítés: lény
Ha nem semlegesített, és akarod: 'repül'
Kijátszhatod azonnali reakcióként is, ekkor megakadályoz egy nem-lény lapot.
2 / 1 |
2 Vp 1 szk 1 nekron Tükörvilág
helyszín színtelen
S, 1 Vp: egy játékban vagy gyűjtőben lévő permanensről másolatot készíthetsz (de egyszerre csak egy ilyen másolat lehet játékban, ha bárki ismét Tükörvilággal másol, az előző másolatot mindenképp fel kell áldozni).
K: egy sebző forrás kizárólag a használóját fogja sebezni VAGY kapsz egy Gólemszilánk lapot.
A mesék világa
szabálylap
Semmilyen módon nem lehet kikapcsolni.
Bármennyi helyszín lehet játékban egyszerre, de a helyszínek is játékban lévő (nem-lény) lapnak számítanak, kijátszásuk lapkijátszás, és ugyanúgy leszedhetők és célozhatók, mint más, asztalon lévő lapok. |
Pont ez futott át az fejemben is, amit most leírtál Viszont ez csak egy ötlet, ha valaki lát benne fantáziát, majd kitalálja, hogy érdemes-e tovább bonyolítani a játékot, mert sztem ez eléggé beleillik az atmoszférába és a megújulás amúgy is jót tesz neki. Majd az illetékesek... ![](pic/smiley/smile.gif) |
Inkább ne... (mint szerepjátékos támogatnám, de a játék miatt azt mondom, hogy ne...)
A játék erőforrásait számon tartani már így is komplikált néha. (Nem csak ÉP, VP, hanem például max VP, max ÉP, SZK, mindenféle jelzők, életjelző külön, mert az speciális..., és a zanszilánkig még el se jutottam...)
Persze először csak néhány lap termel páncélt (és ha jól értelmeztem, a páncélok nem is esnek le a kártya leszedésekor.), majd egyre bizarabb lapok jönnek, amik a páncélt módosítják, vagy használják erőforrásnak. Majd jönnek a páncéltörések (mint most az életkioltó kábé), és a stb...
Már most látom, milyen szálon tud elszaladni ez az egyszerű kis mechanika....
Az új mechanikák kitalálását hagyjuk inkább a tesztelőkre ^^ |
2 VP Felvértezés
bűbáj, Színtelen
Anti-mágia: 1
Kapsz 2 páncélpontot. Amikor sebződnél, az életpontod helyett a páncélpontod csökken.
S: kapsz 2 páncélpontot.
S: célpont lény vagy játékos sebződik annyit, amennyi páncélpontod van. (Játékosba max. 5-t) |
1 Vp A lustaság átka (új)
bűbáj Fairlight
Húzz egy lapot!
A passzív lényeknek semmilyen képessége nem működik (kivéve a kijátszáskori képességeiket), és ellenfeled minden előkészítő fázisában sebződik annyit, ahány passzív permanense van játékban.
Áldozd fel vagy dobd a kezedből a Semmibe: ellenfeled minden lénye passzivizálódik.
flavour maradhat |
1 Vp Átfordítás
bűbáj Chara-din
Minden jelző, ami a lények sebzését és/vagy Ép-jét növelné, ehelyett csökkenti azt. Minden jelző, ami a lények sebzését és/vagy Ép-jét csökkentené, ehelyett növeli azt. Ha egyszerre több Átfordítás is játékban van, ezek hatása csak egyszer érvényesül.
K: célpont lény passzivizálódik vagy egy lapot célpont gyűjtőből a Semmibe rakhatsz. |
Sztem a sárkánymágia mindenkire kiosztja a sebzést, és az a része, ami játékost sebezne, egy célpont totemet sebez.
Én inkább a harci fázis sebzéskiosztását kérdőjelezném meg a lappal kapcsolatban. |
Meg mindig nem jo. Mi van azokkal a sebzo forrasokkal amik nem cssk egy celpontot sebeznek? Pl. Sarkanymagia? |
Ez is igaz ![](pic/smiley/smile.gif)
Akkor végül:
Goblin totem 2zsz
Tharr, szentély, repül, 2sp
P: kapsz egy passzív goblin totem lapot
Minden sebzés, amely téged sebezne, helyette egy célpont goblin totemet sebez. |
Katunak igaza van amúgy.
Egy darab dobótőr az összes (aktív) Goblin totem-et leszedné. (a passzívakat azért nem, mert nem müködik passziv épületnek a képessége)
Hisz a dobotőr sebezne beléd 2-t, de ez bekapcsolja az ÖSSZES Goblin totem képességét, (Minden sebzés, amely téged sebezne, helyette a goblin totemet sebzi) aminek következtében, az összes goblin totem sebződik 2-t. Mivel 2 az SP-je, ezért leesik. |
Igazatok van:
Goblin totem 2zsz
Tharr, szentély, repül, 2sp
P: kapsz egy passzív goblin totem lapot
Minden sebző forrás, amely téged sebezne, ehelyett a goblin totemet sebzi |
Csakhogy ő passzív lapot ad. (Tehát nem tudod egyből végtelenszer használni, ami eléggé egy korlát)
A te lapodon meg ott a szárny, tehát alapvetően aktív lapo(ka)t kapsz, ha nincs feltüntetve, hogy passzívat kapnál. (és így jön a végtelen kombó, mert az első építi a másodikat, a második a harmadikat, stb...) |
Lehet, h kell korlát, de pl a kismasszán sincs
az analógia pedig hasonló!! |
A dobótőr célpont lényt vagy játékost sebez!
;) |
...és lesz végtelen goblin totem lapod...
Kell rá korlát! ![](pic/smiley/wink.gif) |
Épülettermelésre:
Goblin totem 2zsz
Tharr szentély, szárny, 2sp
P: kapsz egy goblin totem lapot
Minden sebzés, amely téged sebezne, helyette a goblin totemet sebzi |
A probléma ott van, hogyha életkioltót is teszel rá, akkor már saját magát is leszedi.
(Esetleg, ha úgy lenne megfogalmazva, hogy rajta kívül minden lény...) |
Nekem speciel nem tetszik, de ez persze ízlés dolga... |
A lappal alapvetően nem ez a baj. Nem tudok elképzelni olyan paklit, ahová betenném. A 2 építős építmények eleve rendkívül szűk körben használhatók, mivel az idézési költségüket biztosítani kell.
A másik nagy probléma az, hogy iszonyatosan anakronisztikus egy klasszikus fantasy alapokon nyugvó játékba egy ennyire oda nem illő elemet beemelni. Szóval még ha a lap funkciója jó is lenne, a dizájnján mindenképp dolgozni kéne. | Hírek, változások | Kérdések | Csere-bere | Stratégiák | Versenyek | Lapötletek | Szavazások | Egyéb
A társalgás szabályai | A legaktívabb fórumok és fórumozók | Moderátori tevékenységek
|