Vissza a Főoldalra
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek
Argum City
Szavazások
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Argum City: A legfontosabb szempontok
Mit lehet a játékban csinálni?
Mi is az az Argum City? Hol van, és mikor?
Argum City születése

A lista folytatása...
Argum City: A legfontosabb szempontok
Mit lehet a játékban csinálni?
Mi is az az Argum City? Hol van, és mikor?

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 


Új játék a Beholdertől


Sziasztok! Ezt a blogot azért indítottuk, hogy tájékoztassunk titeket a Beholder új, készülő játékáról. Remélhetőleg sokan ismernek már minket, 1992 óta adunk ki sokszereplős játékokat.
Túlélők Földje, Ősök Városa, Káosz Galaktika, Kalandok Földje, Hatalom Kártyái, Álomfogó, A Mágia mesterei, Végzetúr, talán próbáltad is már valamelyiket.
Mindig olyan játékokat próbáltunk létrehozni, amelyek hosszútávú szórakozást nyújtanak, sokáig, akár éveken keresztül lehet élvezni, folyamatos új fejlesztésekkel, fejlődő világgal. Jónéhány év telt el azóta, hogy új játékkal rukkoltunk volna elő. Ennek jó oka volt: az elmúlt években a meglévő játékaink fejlesztése mellett egy új játékon dolgoztunk, amit minden eddiginél nagyszabásúbbnak terveztünk.
A játékról - csak annyit, hogy dolgozunk rajta - először a 2017. novemberi találkozón beszéltem. Ennek oka annyi, hogy nem szeretek senkiben hamis reményeket kelteni addig, amíg nem vagyok benne biztos, hogy a új játékunk el is fog készülni. Most van az a pillanat, amikor látszik már a fény az alagút végén: ha minden jól megy, optimális esetben a játékot ez év végén el tudjuk indítani. De csak akkor, ha minden tökéletes, mi is mindennel elégedettek vagyunk.
Amíg a játék elindul, szeretnék minden héten, minden szerdán írni valamit róla. Hozzászólásokat, kommenteket szívesen látunk, de tudom, hogy a legtöbben további információkat fogtok kérni, ezeket a kéréseket nem feltétlenül fogom tudni teljesíteni, nem akarok mindent előre elárulni.
Most így bevezetőként néhány mondat a játékról. A neve Argum City lesz. Rendhagyó módon nem varázslatokról és fantasy-ról fog szólni, hanem a modern világban játszódik, de azért nem fog nélkülözni bizonyos fantasztikus elemeket.
A játékban egy fiatal és sikeres karaktert alakítasz. Létrehozhatod saját cégedet, birtokodat, elegáns ruhák és menő kocsik közül válogathatsz, és ha elég gazdag vagy, összegyűjtheted a világ legismertebb műkincseit is. Egy milliomos unalmasnak nevezhető élete... És mit szólnál hozzá, ha emellett menő harci robotot építhetnél, amely az arénában csap össze más robotokkal? Ha létrehozhatnál tündérinél tündéribb élőlényeket, amelyeket te ruházol fel képességekkel? Ha vagány alkalmazottjaid élén hátborzongató kalandokban vehetnél részt, megmentve a világot velejéig romlott gonosztevőktől, az űrből érkező fenyegetéstől, vagy épp a zombi-apokalipszistől? Egy egész várost építhetsz a szövetségi társaiddal, megoszthatod élményeidet a játék közösségi hálóján, számos minijátékkal játszhatsz, és rengeteg egyéb felfedeznivaló vár majd a játékban...

A jövő héten a játék alapötletéről és tervezéséről fogok írni. folyt. köv. :)
Kövess minket a Facebook-on!

Tihor Miklós

 | 1 |
Nézet:
A blogot eleve azért indítottuk el, mert a játék már majdnem kész van, a TFO sajnos sosem jutott el ennek az állapotnak a közelébe.

Egy játéknál nagyon sok múlik a programozón, aki csinálja. Az AC szerencsére jó kezekben van

A hasonlatod jó, szerintem jó kalandokat fogsz írni
 
Lássuk be Kati, ezt a TF Onlinet még nagyon, nagyon, nagyon sokáig hallgatni fogja a Kft minden hasonló esetben, az biztos.
Én ennek ellenére egyelőre érdeklődéssel követem ezt az Argumos dolgot, biztosan ki fogom próbálni, aztán ha tetszik, még a pénztárcába is belenyúlok érte. Mindenesetre érdekesen hangzik.

(Engem megragadott pl, ami a régebbi beharangozóba volt leírva a sokféle karaktermodellnél leírva, hogy lehet kövér testalkatot is adni a karinak pl. Az úgy megvan agyilag mindenkinek, ahogy a 150 kilós, kopaszodó csávó magára rángatja a terepruhát, a dögcédula fölé azért köt egy nyakkendőt, félretessékeli a csaja csivaváját az útból és lemegy a golfklubbos haverokkal a térkapuhoz lézerágyúval a kézben Dimezióharapó Ősquwarg Mocsolékot lőni, mert jól mutatna a bőre az ágy előtt, majd a végén bedob két Tritacet az ugráló vérnyomására? )
 
2026-ban már sok-sok éves lesz az AC karaktered.

 
Ha ez is úgy készül, mint a TFO, akkor 2026-ban visszanézek.
(bocs)
 
Oké, persze igazad van, majd jelentkezem a béta tesztre.

Igazat adok abban, hogy felesleges helyi dolgokat belekeverni, meg aztán itthon így is-úgy is lesz gondolom pár ezer játékos.

Viszont ha ebből is lesz angol verzió, akkor az jelenthet még pár ezret, mint a Végzetúrnál.
 
Miklósnak igaza van. Nem "nagyzolásból, nyugati nyalás miatt" kell ezt így. El sem hinnéd mibe bele nem kötnének és nehéz helyzetbe kerülnének. Az egyiknek a valósággal tett párhuzam, a másiknak a történelmi hitelesség, a harmadiknak a vallás lenne a gondja. Valamilyen szinten megtapasztaltam már ezt chat-es rpg során.
 
Nekem alapvetően nem lenne bajom azzal, ha egy játékban a főgonoszt nem Jeremy Quitevilnek hívják, hanem Kovács Edének, csak fordítani más nyelvre sokkal nehezebb lenne Meg aztán rögtön mindenki elkezdene spekulálni, hogy ki kinek felel meg a magyar közéletben, politizálni pedig nagyon nem akarunk. Illetve nem tudom mennyire lenne hihető egy magyar kisváros, ami tele van milliárdosokkal.

Nevethar: a fejlesztési javaslatokkal szerintem várjuk meg azt, amikor már megismerted a játékot, és látod, hogy milyen lehetőségek vannak, akkor abból jobban ki lehet indulni majd az ötletekkel.
 
miert kell ez az anerikai ize?
magyarorszag nem lenne eleg jo egy disztopikus helyszinnek?
egyebkent regen egy Shadowrun "levelezos sz.jatekon" sokat gondolkodtam. eleg retegjatek volt, de kft.profiljaba illett volna, a hattervilag adott, igy csak a mechanikan meg a kuldiken kellett volna agyalni. akar ArnyekMo-n is
 
Az ismételhető kalandok elég változatosak lesznek ugye, ha globálisan a földet nézem, nem pedig csak a várost?

Most az ŐV-n is vannak ismételhető és random kalandok is, de abban a típusú játékban a vége (kincset, KNO-t, stb. kapsz) ugyanaz.

Olyasmikre gondolok, hogy a "világban" simán lehet legalább 20-30 olyan NJK csoportosulás, akik kiadhatnak random kalandokat + "természeti katasztrófák és csak "móka" tényezők is lehetnek". Néhány példa:

"X" ország harci robotokat vásárolna, ahhoz, hogy indulj a tenderen, legalább 5 példányt kell eladnod nekik.
A küldetés végén "X" országgal kapcsolatos rangod növekszik és pénzt is kapsz a robotokért.

Erdőtűz pusztít "Y" ország területén. Bekapcsolódhatsz az oltásba, ha van legalább 1 helikoptered. A végén általános hírnevet kapsz plusz "Y" országgal kapcsolatos rangod is növekszik.

"Z" ország harcot indít a területén lévő terroristák ellen, ehhez legalább 50 katonát kell odaküldened. Várhatóan lesznek veszteségeid, nem fog mindenki hazatérni. A végén "Z" országhoz köthető rangod növekszik, és lehet zsákmányod az ellenségtől.

Jótékonysági autóversenyt rendeznek "L" megbízásából. Ha van versenyautód és jó pilóta vagy akkor indulhatsz. Az első három helyezettet díjazzák, de csak hírnév és "jóllakottság" növekedés van. Az autód összetörhet ha béna vagy, és nem csak első lehetsz.

Most akármennyit lehetne írni, de egyértelmű, hogy el kell szakadni, a gyűjts 100 "ilyet" meg az ölj 20 "olyat" típusú küldetésektől.
 
Erről majd az következő 2 blogbejegyzésben lesz bővebb információ, de elöljáróban annyit, hogy számomra egy játék tervezésekor nagyon fontos szempont, hogy rengeteg felfedeznivaló legyen. A játék elején nagyon kevés információd lesz, de szép sorban nyílnak majd meg az újdonságok, fedezhetsz fel új dolgokat.

A játéknak van egy saját története és eköré épülő kalandsor, de emellett vannak mellékszálak, ún. ismételhető kalandok. A hab a tortán viszont, hogy az a játékos, aki elég sokáig jut a történetben, akár saját kalandokat, történetet is felépíthet, amit más játékosok végigcsinálhatnak.

Ehhez fognak kapcsolódni időszakos, történelmi események amelyek a történetet viszik előre. Itt említem meg, hogy ugyan magának az alap játéktérnek nincs konkrét térképe, de pl. a Végzetúrban is nagyon sikeres volt a Végzet Verme, ezért itt is tervezünk majd hasonló jellegű, térképes / felfedezős részt csinálni (csak ez indulásra már nem fért bele).

Közös események (coop mód) természetesen! A városra időnként rátámadó óriásszörnyeket a játékosoknak pl. együtt kell legyőzni, a térkapukon túli világot is együtt fedezitek fel, és persze a szövetségi várost is együtt építitek.

A játék világa induláskor csak a Földre korlátozódik (leszámítva a térkapus kiruccanásokat), de annyit elárulok, hogy a háttértörténet, mi miért történik, elég részletesen ki van dolgozva, és ez messze túlmutat a Földön... Ha a játék sikeres lesz és más játékainkhoz hasonlóan sok évig lehet vele játszani, akkor a felfedezők nagyon messzire is eljuthatnak majd.
 
Miklós, az lenne a kérdésem:
-"kész" világot kapunk vagy valamelyest jelen lesz a felfedezés lehetősége?
Gondolok itt arra (visszautalva arra, hogy térkép nem lesz), hogy lesz legalább egy-két olyan helyszín/ hely / stb. ami nem fix és nem teszi túl lineárissá a játékot?
-Lesznek esetleg események amikben közösen részt vehetnek a játékosok közösen? (coop. mod)
-A PvP ág első hallásra erősnek tűnik de én személy szerint azt sosem szerettem mert a minitranzakciók miatt (thát ha van pénzed...)/ vagy mert több szabadidő miatt mindig olyan előnyben voltak egyesek ami miatt mindig megborult az egyensúly. Ha valaki ezt nem erőlteti, lesz rá megoldás, hogy mégis fejlődjön?
-Lesz-e olyan jellegű fejlesztési rendszer mint ami volt mondjuk az X-Com sorozatban?
-A játék mennyire lesz történetközpontú? Lesznek (eseményekre visszautalva) történelmi események amikben részt lehet venni? (egyénileg, cég szinten, város/ sereg szinten,stb.?)
-"Mekkora lesz a világ"? Föld központú lesz és kész vagy lesz lehetőség később más bolygóra (űrkutatás) révén eljutni)
Keledor
 
Igen, egy külön fejlesztő cég ülteti át a játékot hogy menjen telefonról is, és a dolog tökéletesen működik is, külön telefonra optimalizált az egész. Egész konkrétan, Androidon tökéletes, IPhone-on nehezebb azért bizonyos dolgokat megoldani.

Nevathar: természetesen lesz béta teszt majd, ha lehet rá jelentkezni, azt írni fogjuk, de az még odébb van Erőforrásból lesz sokféle, erről olvashatsz hamarosan. Külön nagy térkép nincs, ahol a cégek székhelyét ide-oda kellene pakolni, mindent elérhetsz egy gombnyomással.
 
Leírok még pár kérdést, de aztán a többivel megvárom majd a szerdákat. Gondolom kezdetben mindenki egy közös városban tevékenykedik.

Szerepelt viszont korábban, hogy a játékosok szövetségei építhetnek városokat.

Mert ebből következhet az, hogy a városok (szövetségek) közt lehet béke vagy akár fegyveres konfliktus.

Ezek valami "térképen" látszódnak?

Átrakhatom a cégem székhelyét abba a városba, amit közösen felépítettünk?

Az eddigi játékokban a szövetségek vagy a játékosok harcolhattak egymással, ezért taktikailag fontos lehet, hogy a cégem székhelye hol van.

Az "argum" gondolom egy erőforrás.
A modern környezet miatt kell e számolni valami más természetes erőforrással?

Terveztek nyíl "béta" vagy "alfa" tesztet? Vagy egyből a kész játék jelenik meg?
 
A nagy dög a háttérben, hát igen, így is mondhatjuk, hogy félresikerült kísérlet erről is meg a kedvencekről írok majd hamarosan részletesebben, csak nem akarok előre spoilerezni.
 
Dokumentum. Magát a leírást, word file-t érti alatta ami tartalmazza a játékot.
 
Mi az a doksi? " Az ötleteket folyamatosan gyűjtögettem és leírtam, ha valamivel elakadtam, a doksit félreraktam, aludtam rá egyet, aztán később csak beugrott a megoldást."
 
A KG nekem kimaradt, utólag sajnálom.

Igen, mindig újítotok a játékokban. Várható, hogy sok érdekesség lesz, bár amíg az ŐV-t nem viszem végig, addig nem kezdek el másikat, így is sok idő.

A legelső képen, ahol a Beholderes rendszámú autó van, ott van pár "lepke-macska" hibrid. Ezek gondolom a "cuki" lények.

A szövegből úgy tűnik, hogy ezek nem agresszívak. Most "tápolás szempontból" mire lehet használni ezeket a lényeket? Talán valami "szépségversenyre" mehetnek vagy a spec. képességeik miatt lesznek jók valamire?

A képen hátul látszik egy óriás macska.
Az egy félresikerült kísérlet vagy valami ellenség?
 
A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?

Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?


Igen, valahogy így, ráéreztél a lényegre

De a játékot nem hasonlítanám a KG-hez, se semmi máshoz. Bár rengeteg elem lesz benne, ami innen-onnan ismerős lehet, a játék egészként egy új élményt jelent majd. Bővebben hamarosan!
 
A felvetések jók, én nem sem bánnám ha a KG-ból pár koncepció megmaradna hisz sokan szerettük azt a játékot is és ugyanaz már ne legyen de ott is remek dolgok voltak amik működhetnek az Argumban is.

Nevethar: a karaktered neve , a korában írtakból úgy érzem Stark lesz
 
Köszi!

A történet, kalandok, tárgyak, aréna az eddigi játékok alapján biztosan rendben lesz. Ezért is rögtön az újdonságot kérdezem.

A "vagány alkalmazottak" olyan megoldás lesz, mint a KG-ben volt? Hogy én vagyok a "kapitány", de vehetek fel tudóst, mérnököt vagy kémet meg katonát, pilótát, stb?

Modern "jövőbeli" játékként a "világ" amolyan multikulti/globalizációs/kapitalista egyveleg lesz (mint a KG-ben)? Ahol pl. egyik alkalommal az "ENSZ" egyik küldetését lehet megcsinálni, máskor meg a "Független Diktátorok Egyesülete" kínál busás összeget valami "szürke" akcióért?
 
A céged elsődleges célja pusztán az, hogy erőforrásokat termel, de erről írok majd részletesen is. De az ötletek, amiket írsz, jók
 
Esetleg lehet általánosabban fogalmazni...

Pl. médiacég: minden esetben amikor hírnevet kapok, többet kapok

vagy robot fegyver cég: minden robot fegyver olcsóbb nekem

vagy építőipari cég: a szövetségi város esetében nagyobb hatékonysággal építkezem

vagy ilyesmi
 
A karakterek cégeinek lesz valami gazdasági vagy kereskedelmi szerepe?

Pl. az enyém "elsősegélycsomagot" gyárt, így akciós áron szerezhetem be.

Vagy, ha mások is vesznek "elsősegélycsomagot", akkor a más karakterek vásárlásai után kapok valami bevételt.

Vagy bérelhetek fel 20 kémet, akit ráküldök valami "rivális" cégre, ahol szabotázst hajtanak végre.

Vagy lehet "egyezséget" kötni más játékossal, így ő is olcsóbban jut hozzá ahhoz, amit én gyártok.
 
Ezt a világot nehéz lenne a Túlélők Földjéhez vagy a Végzetúrhoz kötni, nem, ez nem ugyanaz a világ, inkább a mi világunkéhoz hasonló, azzal párhuzamos világ, ahol pár dolog másképp működik, és egy picit előrébb van a jövőben
 
A játék ugyanabban a "világban" fog játszódni, mint a többi? Ez az "ultramodern" környezet engem a "Moa" HKK leírásokra emlékeztet...
 
Akkor mostmar nem hivhatom csillamponi-neveldenek? sniff
 
Sok sikert és jó munkát a fejlesztéshez.
 
Hírek, újdonságok, változások | Szavazások

Létrehozás: 2018. július 11. 15:39:31Utolsó frissítés: 2018. július 18. 14:49:12 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2018
1680 Budapest, Pf. 4 | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.