Vissza a Főoldalra
 
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Kezdőcsomag szabálykönyve
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső
Módosított szövegű lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Profi versenyzõk
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Toplisták
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
HKK - Zén Legendái: Jégvilág szeptember 25.
HKK - Zén Legendái: Tábor július 24.
A pillanat képe
A furfang temploma
(Túlélők Földje építmény)
Küldd el képeslapként!
Itt-ott elszórva találni még néhány elhagyatott építményt, melyről nem tudni kik és mikor építették. A furfang temploma pont ilyen, bár vannak rajta ajtók és ablakok, a belsejébe jutni még soha senkinek nem sikerült.
Nézz szét a galériában!
Jégvilág - Előzetes
HKK védnökölés
ELŐRENDELHETŐ A LEGÚJABB ZÉN MINIKIEGÉSZÍTŐ A JÉGVILÁG!
Csapatverseny - 2017. szeptember 23.
Interjú a XXI. HKK Nemzeti Bajnokkal

A lista folytatása...
Hatalom Kártyái - Lezajlott versenyek
Hatalom Kártyái - Versenykiírások
Termékismertető - HKK - Zén Legendái: Tábor
Termékismertető - Hatalom Kártyái - Alanori Olimpia

A lista folytatása...
Lapötletek (63208)
[HKK Piac] Eladó lapok (139722)
DuNGEON HKK-klub (1088)
[HKK Piac] Régi lapok (1233)
Jégvilág - Előzetes (22)
HKK kérdés? (42709)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Swords Comics
Pókerjáték
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
Ajánlott böngésző, felbontás:
Internet Explorer, 1024x768
 

Kreátor műhelye lapelemzés (3. rész)



Mielőtt belevágnánk a konkrét értékelésbe, ejtsünk néhány szót a pontozási szisztémáról, értelmet adva a számoknak.

  • 10 pont - Megkerülhetetlen versenyspoiler, amely több top pakli alapja lesz
  • 9 pont - Kiemelkedő lap, sok helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót
  • 8 pont - Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más deckekben is felbukkanhat
  • 7 pont - Jó papír, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható
  • 6 pont - Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet
  • 5 pont - Közepes lap, a saját paklijában sem fog a jobbak közé tartozni
  • 4 pont - Gyenge kártya, legfeljebb drafton juthat komolyabb szerephez
  • 3 vagy kevesebb pont - Használhatatlan lap, bizonyára csak valamilyen gonosz összeesküvés folytán mehetett át a tesztelésen
  • A tesztelés során nyilvánvalóan igyekeztünk kiszórni az 5 pontosnál gyengébb lapokat, így ilyenekből remélhetőleg nem lesz túl sok. A rend kedvéért azonban szó esett ezekről is, hiszen szeretném minél nagyobb szélességében kihasználni a 10-es skálát, hogy ezáltal jobban érzékelhetővé váljanak a lapok közötti különbségek.

    A mágia oltára (8): Egy újabb nagyon erős oltár, ami csak azért nem kap olyan magas pontszámot, mint a Rhatt oltára, mert sárgából azért szűkebbek a lehetőségek a pörgősebb egyszínű deckek változatosságát tekintve, illetve a kombópotenciál sem akkora benne. Ettől függetlenül Fairlight követője mellé elképesztően erős nyitás, az oltár és a 12-15 védekezéses lap miatt most már igenis komolyan kell majd számolni ezzel a narancs lappal. Ha pedig villám decket építünk, még erősebb lehet, hiszen ha éppen nem kell a mana, akkor az ellenfelet lőheti, ami például egy Villámhárító mellett eléggé meggyorsítja a nyerést.


    Abarrun közbeszól (8): Feltétel és hátrány nélküli, védekezéses lapcounter, amire +2 mana reagálni? Ez még akkor is elgondolkodtató, ha éppen nekünk is 2 varázspontot kell beleraknunk, hiszen ha nem a saját lapunk bevédésére használjuk, akkor ez eléggé megnöveli annak az esélyét, hogy létrejöjjön. Épület deckbe nyilvánvalóan prémium, hiszen ott akár ingyen is jöhet, ugyanakkor ne feledjük, hogy most már olyan univerzális épületek állnak rendelkezésre, mint a Kristálybarlang vagy a Szemétdomb, így ezen lapok mellé igen jól fog illeszkedni bármilyen pakliban.

    Ametiszt gólem (7): Igazából mindenki tudja, hogy a gólem pakli valójában a követőjéről szól, így minél jobban ki tudjuk azt használni, annál nagyobb eséllyel nyerhetünk. Az Ametiszt gólem ilyen szempontból elég ideálisnak tűnik, hiszen elég hamar betermeli nekünk a kis Gólem szilánkokat. A legjobb akkor, ha az első körben egy Apró morffal tudtunk kezdeni, hiszen utána ő is kifér keresve, és még bedobnivaló gólemünk is lesz mellé.


    Bogaras Clerebald (7): Mostanában nem sok ilyen jellegű lap érkezett, kicsit a Kritanoid mágusra emlékeztet, ami annak idején elég erős kártyának számított. Clerebaldnak nem lesz könnyű helyet találni, egy olyan pakliban azonban, ahova jól illeszkedik szerintem nagyon jól fog működni. Ez leginkább valamilyen hálós (Harangmesterrel vagy Időlassítókkal játszó) kontroll pakli lehet, hiszen ott a counterekkel és azonnali leszedésekkel úgy folytathatunk védekező játékot, hogy közben ő is folyamatosan hízik, illetve adja a kis bogárkákat. Utóbbi miatt A nagytanács ítélete jellegű lapoktól is elég jól védett, hiszen az ellenfélnek a termelt Rambó bogarakkal is foglalkoznia kell. Úgy gondolom, egy 1 manás laptól ez azért cseppet sem rossz!

    Drakolder eliminátor (6): Arochos pakliba korrekt lénytápolás, igaz, emiatt pont nem mondható hiánypótlónak, hiszen lassan már azt sem tudja az ember, melyiket hagyja ki közülük. A drakolder deck pedig nem ettől lesz jobb, az amúgy is egy kontrollosabb etnikum, nem feltétlenül a gyors hordázásról szól. Az áramlása egyébként egész erős!


    Drakolder provokátor (9): Megérkezett a Drakolder negátor tesója, a Drakolder provokátor, aki alap funkcióját tekintve ugyanazt tudja (3 VP-s ősmágiás lapcounter egy jó statokkal rendelkező lénybe építve), a létjogosultságát azonban mégis a különbségek adják. A jelzőlevételt nem könnyű kihasználni, így a pakliösszeállításnál érdemes megpróbálni törekedni rá - Akmallal elég erős kombót alkot, de persze a többi drakolder pajtásával is jól együttdolgozik. Olykor pedig üresben is jó kirakni, hiszen a +1-es drágítás mindenre igen erős tud lenni, pláne akkor, ha mi kezdtük a játékot - ez a fajta sokoldalúsága teszi az én szememben kiemelkedően jó lappá.

    Drakolder transzformátor (8): Na, ő konkrétan annyira jó volt Akmallal, hogy le is kellett tiltani a kombó lehetőségét. Leginkább azért, mert önmagában is egy elég jó lap, hiszen mi nyilván fogunk rá építeni, de az életjelzős lények korábban az ellenfélre is számíthatunk nyugodt szívvel. Akár teljesen új koncepciókat is szülhet: a tesztelésen próbálgattuk például Tokozó rakshallionnal, ahol igen durva dolgokat tudott művelni (az ellenfél asztalát bemérgezi, a miénket életezi vagy izmozza). Van benne tehát potenciál jócskán!


    Fairlight villámai (7): A korábban már említett Fairlight követője mellé szinten igen erős darab, különösen a villámos koncepcióba, hiszen ha valamivel tudjuk kicsit növelni a sebzését (ez azért annyira nem nehéz dolog), akkor önmagában kivégezheti az ellenfelet. Erejét a konfigurálhatósága adja, hiszen a játék elején használhatjuk gyorsan elpörgethető sebzésként is, miután a mana mellett a lapot is vissza tudjuk rá kapni. Míg a későbbiekben nyugodt szívvel fogjuk drágábban kirakni, tudván, hogy ha az ellenfél nem tudja megcounterelni, nagy bajban van, hiszen az a rezisztencia ikon azért igen zavaró rajta. Na nem nekünk persze.

    Fec, a legkisebb óriás (10): A Ködszitálás mellett a kiegészítő másik „egyszerű, de nagyszerű” spoilere, amire véleményem szerint óriási pályafutás vár. A „nulláért azonnalit semlegesítünk”, mint funkció ma már teljesen alapnak mondható, szimpla nem gyakori lapok tudnak már ilyesmit extra képességgel, a semleges jellemnek azonban idáig nem volt hasonló kártyája. Most azonban itt van Fec, aki extraként tárgycounterelést és ősmágiát is kapott, amivel egyértelműen kategóriája legjobbja lett, átvéve ezt a címet a Quwarg hangyabűvölőtől. Utóbbi ikon az, amely igazán nagy lappá teszi, hiszen így elcsípi többek között a Megsemmisítő csapást és A nagytanács ítéletét is, de a Teremtő rakshallionnal és Thormedor, vadászmesterrel felálló tárgy deckeket is előszeretettel ropogtatja majd meg.


    Királyi jogar (6): Az az igazság, hogy igen szkeptikus vagyok a KF-es koncepció kapcsán. Mármint a klasszikus „jönnek a lények és szépen felöltöztetem őket” verzióra gondolok, a nemrégiben megjelent Fegyvertár köré ugyanis egy ütőképes deck építhető, azt nem kell félteni . A Királyi jogarnak azonban hiába van erős képessége, túl sok feltételnek kell teljesülnie hozzá, hiszen nem csak egy lény kell „alá”, hanem még egy csontnak is kell lennie valahonnan. Vlagyimir páncélja hasonló paraméterekkel bukott egy éve, a Királyi jogar pedig leginkább abban jobb, hogy üresben is ki lehet tenni, ami csak részben tudja ellensúlyozni hátrányait.

    Kreátor (7): Elég nehéz belőni ezt a lapot, mert igazából eszeveszett durva, amit csinál. Csak a counterek, illetve a dermesztésjelző jó ellene, a leszedésekkel még nem mentjük meg tőle az asztalunkat, így igen könnyen meg tudja fordítani a játékot önmagában. Ami miatt mégis bizonytalan a sorsa, az az, hogy a tömegirtások manapság már eléggé kimentek a divatból, leginkább azért, mert sokkal jobban szeretjük az azonnali, illetve a feltétel nélkül kisüthető és garantált lapleszedéseket. Nos, a Kreátor se nem azonnali, se nem garantált, hiszen a visszavetetés sok esetben (például semlegesítő lények) akár hátrányos is lehet. Ám ha megtalálják számára az ideális paklit, akkor akár még egy szép karrier is lehet ebből!


    Kreátor műhelye (6): Nagyon kreatív lap, de sajnos túlságosan kevés szituációban lesz igazán jól használható. Pedig 2 zanszilánkért és 2 varázspontkért kvázi ellopni két darab lényt nagyon erősen hangzik (sőt, igazából még ennél is durvább tud lenni, hiszen a kijátszáskori képességeik is létrejönnek), a baj inkább csak az, hogy olyan környezetet kell számára teremtenünk, ahol két lény kijátszása az ellenfél részéről elviselhető tud lenni úgy, hogy az részünkről még kezelhető - ez így eléggé körülményesen hangzik. Pláne akkor, ha belegondolunk abba, hogy nem minden pakli játszik ám ennyi asztalon maradó lappal, és persze ha már kint van két lény, akkor az sem jó, ha valamelyiknek aktiválható leszedős képessége van. Mert hogy „előre” kijátszva nem sok mindent fog csinálni ez a lap, afelől biztosak lehettek. Esetleg korlátozott formátumokon szóba jöhet, de sajnos ez így túl sok feltétel.

    Manafonál (8): A Manafonál a maga idejében korának egyik meghatározó lapja volt, és bár az új változat vélhetően nem lesz akkora univerzális spoiler, mint a régi, a good stuff jellegű paklik azért így is örömmel fogják próbálgatni. Ereje ugyebár abban rejlik, hogy először mindig mi kapjuk tőle a tápot (így már az első körben is jó lehet kirakni), ha pedig elég counterrel játszunk mellé, akkor az ellenfél mit sem fog tudni kezdeni az extra manákkal - pláne úgy, hogy velünk ellentétben nem is lesz felkészülve rá, már ami a pakliösszeállítást illeti. Ami igazán jó, hogy nem is feltétlenül vagyunk rákényszerülve arra, hogy használjunk néhány drágább lapot is mellé, hiszen az extra varázspontokat a beépített laphúzós képességgel könnyedén felhasználhatjuk. Nagyon jó ellenszer reakciódrágító követőkkel szemben is!


    Mágikus anomália (7): Az egyik legjobb „spoilerhelyettesítő” kártya a szerény gyűjteménnyel rendelkezők számára. Nyilvánvalóan a Sötét mágiával nem tudja felvenni a versenyt, hiszen nem termel annyi varázspontot, mint a Dornodon spoiler, valamint az anti-mágia bizonyos esetekben minket is tud hátráltatni. De még igy is egy egészen jó manatermelés, amivel teljesen nyugodt szívvel helyettesíthetjük a szóban forgó lapot, amíg nem sikerült beszereznünk magunknak.

    Mágikus inga (7): Első pillantásra kissé talán bonyolultnak, de mindenképpen különlegesnek mondható ez a tárgy, ezért megpróbálom leegyszerűsíteni: azt tudja, hogy körönként 1 zanszilánkért a kör elején felhúzott lapunk nem véletlenszerű lesz, hanem a felső öt kártyából választhatjuk azt. Ha hozzávesszük, hogy az első minőségi lapelőnyt már rögtön a kijátszása körében betermeli, akkor összességében elmondható, hogy nem rossz maga a kártya egyáltalán - inkább az lesz a kérdés, hogy melyik decknek lesz szüksége egy ilyen funkciójú lapra? A kontroll deck kidobálhatja a felesleges Az erős erejéket, a pörgős, kombósabb paklik pedig előránthatják vele a kulcslapokat - jelen pillanatban szinte bárhová el tudom képzelni, de az a szép a HKK-ban, hogy könnyen megeshet az is, hogy senki sem fogja használni, pusztán mert nem üti meg az ingerküszöböt.


    Sármanó (7): A legendás pakliba egészen undorító lap, ne is szépítsük: 1 manáért, anti-mágiával letiltani két lapot nagyon erősnek mondható egy olyan koncepció számára, aminek pont az erős asztalon maradó kártyák okozhatnak gondot. Ami miatt a széles körű felhasználásában mégsem vagyok biztos a lapnak, az az, hogy főleg varázslatokkal operáló paklik ellen mit sem ér, illetve ha pont rátopdeckelnek egy leszedést, akkor lényegében semmit sem csinált - az esetlegesen letiltott lapok pedig ismét garázdálkodhatnak.

    Tilretas védőburka (5): Nem hinném, hogy az épület paklinak az lenne a legnagyobb baja, hogy nincs elég védelme a counterek ellen, hiszen manapság már az építmények is igen erősnek mondhatók, ha erről a funkcióról van szó. Amúgy is inkább egy pörgős, gyors nyerésre fókuszáló koncepcióról van szó, aminek szerintem nem fér bele, hogy elhasznál egy lapot egy körre egy védekező kártyáért.


    Tükörgólem (9): Látszólag nem olyan széles a tartomány, amit counterel, ám bizonyára elég kevés olyan paklit találnánk, amiben ne lenne legalább egy-két célzó forrás. Ami miatt erősen spoilergyanús a lap, az az, hogy már egy egyszerű leszedést megfogva is óriási előnyt termelhet: megfogtunk egy forrást, kaptunk egy lényt, illetve jó eséllyel leszedtünk egy másik lapot - mindezt 2 zanszilánkért, ami valljuk be, nem túl sok. De óriási oltásokat is tartogat a lap - például amikor azt mondjuk egy Virgonc szirénre, hogy ugyan lopja már el ezt a kedves kis Tleikan árulót, vagy amikor az ellenfél véletlenül becselveti saját magát.

    Üzleti döntés (6): 1-ért leszedni egy lapot? Az ma már elég gyengusz. 1-ért gyógyulni 6-ot maxba és húzni egy lapot? Ez sem nagy szám, a Sheran áldása két éve tudja. Hogy mennyivel jobb, ha ezt a kettőt egybegyúrjuk, és ezáltal szinte mindig jó lesz a kártya? Hát nem sokkal, így hiába lehetne jó követőlövést segítő lap, összességében kicsit kevés ahhoz, hogy bekerüljön a side-okba.


    Villámformázás (7): A villám decknek volt egy olyan sajátos problémája eddig, hogy az egyik legjobb lapját (Villám-energizátor) nem tudja elég megbízhatóan használni, hiszen csont nem mindig esett neki a játék elején, lapot meg sokszor nem érte meg dobni. Erre a problémára nyújt remek megoldást a Villámformázás, amely akár már az első körben biztosítja számunkra a pörgéshez szükséges komponenst. Amit aztán nem csak az említett tárgyra használhatunk, hanem akár a Villámhárító vagy a Vörös villám zanszilánk költségébe is beszállhat. Hiánypótló lap egy feltörekvő koncepciónak!


    Zu'lit energiakisülése (7): Villám pakliba nagyon jó lap, hiszen Failight követője mellett lényegében ingyen megtolhatjuk minden körben - innentől már az is mellékes kis túlzással, hogy mennyit lő, hiszen ha megoldják (kisemmizik), akkor még a lapot is visszakapjuk rá. Akár még a kisebb lényekkel is el tudunk bánni, de azért inkább arcra fogunk vele menni, hiszen éppen a saját körünkben lövi a nagyobbat, amikor él a védekezési bónusz. A vadak ura (8): Lehet, hogy kissé talán túlértékelem ezt a lapot, de ha statisztikai alapon közelítjük meg, akkor bizony a használt lapok többsége szörny. Na már most, azok konkrétan semmit sem tudnak kezdeni A vadak urával, ami ezáltal egy korlátozott környezetben, ahol felértékelődnek a lopások (Bilincs, Börtön) igen erős lehet. Igazából érdemes úgy tekinteni rá, mintha egy felturbózott szirén lenne - ugye, hogy egyáltalán nem rossz?


    Beloran torzító tekercse (8): A mérgező pakli az elmúlt egy évben kissé eltűnt a versenyekről, ám az új lapokkal most visszatérhet, méghozzá kissé kontrollosabb felállásban. Beloran torzító tekercse legalábbis mindenképpen ezt a vonalat képviseli, hiszen egy akár körönként elsüthető countert kapunk vele, amivel adott esetben az ellenfél asztalát is kezelésbe tudjuk venni. Ahogy minden önmérgező lap, úgy ez is a Rothadó borzalommal lesz a legdurvább - ezek a fajta stabilizáló lapok könnyen visszahozhatják a koncepciót az asztalokra.

    Egérfogó (4): Frissen bontotton és drafton nagyon jó kis lényleszedés, egyébként nem fogunk vele találkozni versenyeken.


    Elégtétel (9): Nem az a fajta spoiler, amit csak úgy ész nélkül bele lehet majd dobálgatni mindenféle pakliba, hiszen idézési költsége, illetve képessége megkövetelik, hogy egyrészt legyenek countereink, amikkel be tudjuk védeni, másrészt legyenek olyan lapjaink (leginkább: erőforrások), amikkel ki tudjuk használni, hogy két körön keresztül szabadon garázdálkodunk. Ám ha meg tudjuk teremteni ezeket a körülményeket, akkor egy elképesztően erős kártyát kapunk, amely ügyesen használva a mérkőzést is eldöntheti a javunkra a megfelelő pillanatban elsütve. Lassan járj!-ba különösen kemény lesz, hiszen ott a manapusztítás még fájóbb, valamint counterelni is nehezebb egy fokkal.

    Földanya hívása (8): Bár sok előjele nem volt, Sheran úgy tűnik, most hirtelen alapszín lesz a Lassan járj!-ba. Na nem mintha ne lenne ennek hagyománya (az Eldüeni vándor hosszú évekig a deck legerősebb lapja volt), inkább csak szokatlan, hogy a zöld most ismételten képbe került. Szerencsére lesz alapanyag számára így is, hiszen a régebbi lapok között is akad azért egy-kettő, amit érdemes használni a színből (az említett vándor mellett például a Kedvenc vagy Varell). A laphúzás, illetve az izmok és életek miatt pedig már egy lap leszedésére is sokszor megéri megtolni - nagyon erős, sokoldalú lap, nem vitás, hiszen egyszerre termel tempó- és lapelőnyt.


    Földanya trükkjei (8): Az Üzleti döntésre azt írtam, hogy igazán egyik képesség sem ér meg egy varázspontot. Ez többé-kevésbé igaz a Földanya trükkjeire is, ám itt két jókora különbség is van. Az egyik az, hogy jelen esetben akkora a merítés a választási lehetőségeket tekintve, így ezt tényleg tudjuk majd hasznosítani bármilyen szituációban. A másik pedig, hogy ha lecounterelik, akkor 25 százalék eséllyel semmit sem ér el az ellenfelünk, de ha más kimenetelt is dobunk ki, még azzal is járhatunk teljesen jól. Nem nagyon volt még ilyen lap, úgyhogy nem könnyű megítélni, de szerintem bizonyítani fog a good stuff, illetve kontroll jellegű paklikban.

    Galargamoth (9): A Földanya ereje óta tudjuk, hogy milyen sokat tud számítani egy counteren az anti-mágia, hiszen ha megtámadjuk vele az ellenfél egy próbálkozását, igen nehezen fog csak tudni visszacounterelni rá. A Galargamoth-on ráadásul nem nullás, hanem 1-es anti-mágia van, így a spelles deckek garantáltan utálni fogják. De akkor sincs nagy baj, ha úgy érezzük, nem nagyon fogjuk tudni kihasználni counter képességét (mert mondjuk az ellenfél nem nagyon játszik varázslatokkal), hiszen ekkor 1 manáért egyszerűen lecserélhetjük egy másik lapra, és még egy kis infót is kapunk az ellenfél kezéről. Szerintem az egyik legjobb védekező lap a varázslat nélküli deckek számára a Villámhorgony mellett.


    Hálószövő Péter (7): A kézből lövögetett hálójával elég szépen belassít bármilyen pörgést, miközben maga a képessége is nagyon jól illeszkedik az egész hálós koncepcióhoz, hiszen a folyamatosan osztogatott dermesztés- és méregjelzőkkel szépen kezelésbe veszi az asztalt. Ha side-ból játszol Időlassítóval, ezt sem lesz érdemes kihagyni mellőle, hiszen szépen illeszkednek majd egymáshoz, korlátozott formátumokon pedig alapból is könnyedén bekerülhet majd paklikba. Maga a név és az ötlet pedig természetesen 10/10!

    Körforgás (7): A fájdalom szépségével és Antimágikus rakshallionnal felálló „szétlőlek” deckbe nagyon jól illeszkedik, hiszen ha húzunk egy ilyet és egy Tűzijátékot, az máris 17 sebzést jelent az első körben, a második Tűzijáték után megtolva. A maradék hármat pedig csak be tudjuk vinni fennmaradó két lapunk egyikével.


    Lestinoh, a teknős legenda (8): Védekezésből counterelni mindig jó, bármit is fogjon az adott lap, Lestinoh azonban nem is emiatt nevezhető igazán sztárnak. Sokkal inkább az anti-mágia miatt, amit már Galargamoth-nál kitárgyaltunk - csak éppen ez spellekkel játszó deckekbe is jó lesz. Utána pedig még meg is tud oldani valami kisebb lényt, míg teknős deckben igen komoly kivégzéssé változik, akárcsak a régi. Sokféle deckben fogjuk viszontlátni!

    Lohd Haven familiálisa (8): Látszólag nem csinál semmi különöset... te is ezt fogod mondani, amikor először kijön ellened, aztán egyszer csak észbe kapsz majd, hogy a fenébe, már rég meg kellett volna oldani! A háló és az izomjelzők egy olyan kombót alkotnak, ami mellett nem igazán lehet eljátszani, hiszen lepörögni nem tudjuk, de a kontroll játék sem éri meg, amíg ő lent van, hiszen amíg nem oldjuk meg, addig minden egyes próbálkozásunk plusz érték az ellenfélnek. Lényeg a lényeg: higgyétek el, sokkal több van ebben a kis sárkányban, mint ami első pillantásra tűnik, ára miatt ráadásul univerzálisan beilleszthető bárhova - a két „sztár-leszedésen” (Megsemmisítő csapás, A nagytanács ítélete) kívül viszonylag kevés jó varázslat tudja megoldani, a lényekről nem is beszélve.


    Megkergült őshangya (7): Nem feltétlenül a legnagyobb sztár az őshangya deckbe, de azért elég szépen előkészíti a terepet az Őshangya herés hoki számára. Kicsit hasonlít Lohd Haven familiálisára, hiszen ez is egy hálós lény, amely folyamatosan izmozza magát - azt pedig megbeszéltük már az előbb, hogy ez miért is jó.

    Mérges gáz (7): Mérgező deckben - ahol jó eséllyel ki tudjuk használni a saját lényeink bemérgezését - mindenképpen használható lesz, máshova azonban nem hiszem, hogy befér majd alapból - persze ez nem akkora baj. A tokentermelő deckeket azért elég jól kezelésbe veheti még side-ból.


    Mérgező pókháló (7): Nocsak, még egy hálós-mérgezős lap, úgy tűnik, tényleg nem az eszetlen pörgésről fog most már szólni a deck! Az olcsóbbítás és a háló elég fura kombó, de a második körben még így is tökéletes, hiszen jöhet utána egy A pókok nagyasszonya, majd például egy Rothadó borzalom. Persze még jobb, ha ez utóbbi már kint van, és őrá pakolhatjuk a fincsi méregjelzőket.

    Mindenevő őshangya (7): Korrekt őshangya, korrekt képességgel, korrekt áron - nem ez lesz a deckünk húzólapja, de leszedés minden pakliba kell, 1 VP-ért pedig bőven jónak mondható. Az pedig nem árt, ha a „nem kapsz VP-t a quwargokért” képességet minél több hangyócánk tudja!


    Mithril gólem (9): A nyomdának nem volt szimpi a lap, ezért utólag ráraktak még egy kis erősítést, hogy tuti meglegyen a 9 pont! :) A viccet félretéve, igazából nem a repülésen múlik, hogy a lap erős lesz-e, vagy sem, és egyelőre elég kevés dolog mutat az utóbbi irányába (mármint hogy nem lesz spoiler-közeli), hiszen baromi erős védelemmel rendelkezik. Annyira nem mondható univerzálisnak, mint mondjuk egy Sötét mágia, ám az általa biztosított előny bizony vetekszik a szóban forgó spellel. A rengeteg lapdobálás pedig ne zavarjon senkit, Fókuszálással ugyanis valami elmebeteg erős „kombót” alkot a Mithril gólem. Remélem most már azért mindenki elhiszi, hogy jó lesz a Sheran a Lassan járjba!

    Őshangya kamikázé (9): Na végre egy igazán táp őshangya! És még egy védekezéses semlegesítés Sherannak, ez pedig talán még Lestinoh-nál is jobb, hiszen a lapok elég nagy százalékát kezeli. Lassan járj! ellen nyilván nem lesz az igazi, ezt leszámítva azonban lényegében minden pakli tele van 1-ért jövő lapokkal, melyek ellen 1 manás lapcounterré változik, ami aztán általában meg fog oldani még valamit az elmúlásjelzővel. Nincs is ezen mit magyarázni, a lapelőnnyel kecsegtető lapsemlegesítések eddig rendre szép karriert futottak be, a kamikázé is hasonlóra számíthat. És csendben jegyzem meg: az őshangya decknek most már két olyan lapja is van, ami 1-ért megfog szinte bármit...


    Rücskös látógömb (9): Körönként húzni egy lapot, méghozzá kockázat nélkül, nehezen megoldhatóan? Ez még a Vízitündérek és Kimeríthetetlen tartalékok korában is nagyon fincsinek tűnik! Ha esetleg ki is tud még ütni valamit az őrposztból, már kész főnyeremény volt, de a körönkénti két sebzés sem elhanyagolható, és még az ellenfél vízióit és Búvópatakjait is kezelésbe tudjuk venni. Tokentermelésekkel a legjobb, hiszen azok tipikusan jól duzzasztják a gyűjtőt - egy lényes vagy varázslatos pakliba használt Szemétdomb például elég szépen tudja gyártani az alapanyagot a Rücskös látógömb számára. Villámháborúban pedig még nagyobbat szólhat!

    Teknős szellem (7): Az „anti-mágiával counterelek” vonal újabb darabja, a Teknős szellem az erőforrások megfogására specializálódott. Zanszilánk ide vagy oda, egy nagyon picit drágának tűnik ahhoz képest, hogy viszonylag szűk tartományt fog, ezért nem vagyok benne biztos, hogy teknős decken kívül máshol is fel fog bukkanni, hiszen az asztalról működő képessége nem valami nagy szám - erre a célra vannak ennél sokkal jobb lapok.


    Teknős vezér (6): Őszinte leszek, nem nagyon érzem ennek a lapnak a létjogosultságát - még akkor sem, ha alapvetően korrektnek mondható, amit tud. Hogy miért? Azért, mert a teki deck vagy arról szól, hogy valamilyen kombóval egy kör alatt megölöm az ellenfelemet, vagy pedig arról, hogy kontrollálni próbálom - attól függ, hogyan (és mivel) rakom össze a paklit. A hordázás - amit a Teknős vezér is jelképez - annyira nem illeszkedik hozzájuk, ha pedig izomjelzőkkel akarom stabilizálni őket, arra bőven elég a Sheran követője.

    Villámgyors tanulás (10): Nos, az aligha vitatható, hogy jelenleg a Kyorg tudás a legjobb laphúzás a játékban, és ami azt illeti, nem is nagyon szeretnénk, ha annál jobb egyáltalán megjelenne, hiszen jócskán megelőzte a korát. A Villámgyors tanulás igen szépen összevethető a Fairlight spoilerrel, és azt kell hogy mondjam, nem sokban marad el tőle! A védekezés persze óriási előny, jól tudjuk, hogy ettől vált igazán keménnyé a Kyorg. A Villámgyors tanulásnak azonban akadnak más előnyei: tud például adni egy (azonnali!) minőségi lapelőnyt, ráadásul Börtön és Bilincs ellen sem blank, hiszen visszavetetésként is tud funkcionálni. Egyértelműen a kiegészítő egyik legnagyobb spoilere, aminek nagy szerepe lesz Sheran, mint szín feltámadásában.


    Xenomorf teknős (8): Inverz A felejtés ára egy lénybe építve? Valami olyasmi, márpedig az egy elég nagy spoiler lett korlátozó szabálylapok mellé, így vélhetően a Xenomorf teknősnek is meglesz a helye a Börtönök, Bilincsek és Korlátozások mellett. Rendkívül kellemetlen lap, hiszen counterelni sem könnyű, valamint megoldani is nehéz optimálisan - akár három lapjába is kerülhet az ellenfélnek, ha el szeretné távolítani. Márpedig előbb-utóbb muszáj, hiszen kezeli az asztalt és a másik játékos életpontját is, így szép lassan magában megnyeri a játékot. A dűnék királya (8): Nagyon erős új óriások jöttek ki a kiegészítőben - A dűnék királya az egyik. Közelítsük meg így: 1 manáért megfogunk egy húzást vagy egy keresést, kapunk egy 4/5-ös lényt az asztalra, az egyik kézben lévő lapunkat pedig lecserélhetjük egy helyszínre. Ez bizony van annyira jó, hogy ne csak óriás deckben találkozzunk vele - pláne úgy, hogy állítólag ők is igen jó haverok egy bizonyos Kurtz-cal!


    A Semmi hívása (9): A Lassan járj! és a Semleges csatamező sztárja visszatér... méghozzá a Lassan járj!-ba és a Semleges csatamezőbe! Ebben a két pakliban legalábbis biztosan csúcskategóriás leszedés lesz, de a védekezés miatt könnyen lehet, hogy máshol is felbukkan majd, hiszen később a nekronokat tudjuk manával helyettesíteni, akárcsak a Nekronsárkány esetében, így a semmizésre érzékeny paklik is próbálkozhatnak vele. Az már csak hab a tortán, hogy van egy aprócska extra képessége: a manabukatással bármilyen paklit kizökkenthetünk a tempóból, ha pedig éppen nincs mit elpusztítani (vagy nincs értelme), a győzelemhez vihet minket közelebb.

    Fagólem (8): A jobb gólemek egyike - de csak azért, mert egészen jól használható más deckben, akárcsak a Tükörgólem. 2 zanszilánkért leszedünk egy lapot, majd a következő lépésből még egyet - ez bizony elég jó biznisz, szinte bármilyen pakliban el tudom képzelni, amely főleg asztalon maradó lapokra épít. A legjobban az tetszik benne, hogy nyugodt szívvel megvárhatjuk vele az ideális célpontot, hiszen ellopni nem lehet, így legfeljebb leszedéssel lehet kikerülni a használatát - azon pedig olyan sokat nem tudunk bukni szerencsére.


    Fanatikus harcos (7): Próbál nagyon fondorlatosan fogalmazni ez a lap, de igazából egy újabb Arochos lénytápolásról van szó csupán, máshol aligha fog szóhoz jutni. A Fanatikus harcos azonban végre valami valóban hasznosat is tud, hiszen van rajta egy beépített "mini-Tanulságos mese", ami nagyjából az egyetlen lap, ami miatt még igazán szóba jöhet a pakli.

    Földet rá! (5): Elég sok gyakori leszedés jött ki ebben a kiegészítőben (ami nem is baj!), ez azonban a gyengébbek közé sorolható. Persze ha olyan szerencsések vagyunk, hogy tudunk vele dobatni, akkor nagyon jó lesz, általában azonban csak egy kéznézésre jó, így csak olyan deckbe használnám (persze kezdőként), amelyik nagy eséllyel tudja helyettesíteni a költségét egy csonttal vagy építéssel.


    Goblin mágia (10): Már eddig is a goblinok voltak a leguniverzálisabb faj a játékban, köszönhető elsősorban a Káoszgoblinnak és a Goblin logisztikusnak, a Kreátor műhelye pedig még inkább ráerősíthet erre a Goblin mágiával. Éppen ezért a goblin köteléket szerencsére nem nehéz teljesíteni, ráadásul vegyük észre, hogy reakció altípusú is a varázslat, így igazából bármilyen countert mutathatunk neki, és már foghatjuk is az ellenfél következő lapját! Eddig még egy olyan lap sem volt, amely counterelni és leszedni is tudott védekezésből (sokszor jobb lehet az utóbbi!), a Goblin mágia ráadásul a későbbiekben sem drágul sokat - Tharr követős pakliba különösen durva lesz.

    Homokgólem (8): Nocsak, a harmadik univerzális gólem - lehet, hogy végül a gólem pakli is úgy fog megvalósulni, mint a goblin deck? A Homokgólem kifejezetten a lassú tempójú deckekhez illeszkedik, hiszen viszonylag lassan temeti maga alá az asztalt, a körök során azonban garantáltan megtermeli a lapelőnyt, hiszen nem nagyon van olyan lap jelenleg a metában, ami le tudja szedni - az új lapok közül A nagytanács ítélete és a Gomak megsemmisítő pillantása lehet majd jó ellene. A Dimenziószövés mellett ez is nagyon durva side lap lesz a dobatós deckek ellen.


    Kasug-din nagyúr (8): A kissé hasonló funkciójú Teremtőmágus egyelőre még nem futott be túlzottan nagy karriert (ez persze még változhat), a Kasug-din nagyúr azonban sokkal inkább reménykedhet. Hogy miért? Leginkább azért, mert az említett kalandozóval ellentétben a moára - legalábbis az első alkalommal - nem fog számítani az ellenfél, így nem csak ő lephet majd meg minket, hanem mi is őt. Arról nem is beszélve természetesen, hogy onnantól kezdve valamilyen dobatással kell próbálkoznia az ellenfélnek, vagy különben búcsút inthet a countereinek - előnybe legalábbis nem nagyon fog kerülni velük. Kevés védekező lappal játszó pakliba tehát ideális lesz!

    Küklopsz börtönőr (7): Máshol ugyan nem nagyon fog szóhoz jutni, de óriás pakliban nagyon jó kis lény lesz. Vele nem megindulni fogunk, inkább a pakli stabilizálásában játszik szerepet, hiszen ha ki tudjuk tenni 1-ért úgy, hogy még egy cimboráját is visszavesszük a gyűjtőből, akkor nem mondhatni, hogy nem jártunk jól. Ami igazán erőssé teszi, hogy a counterek sem jelentenek rá tökéletes megoldást, hiszen a kívánt óriást ekkor is vissza tudjuk venni vele.


    Lassú pentadron (8): A dűnék királya után egy újabb univerzális óriás, szinte bármilyen Lassan járj!-as pakliba elég jól beilleszthető. Ugyan nem olyan olcsó és nem drágít annyival, mint egy Eldüeni vándor, de ez mindenre ráteszi a +1 manát, nem csak a varázspontért jövő lapokra. De ami miatt igazán jó, hogy eközben a győzelembe is besegít, hiszen 5-öket ütögetni nem rossz dolog a drágítás mellett, és akkor sem bukunk rajta sokat, ha leszedik, hiszen az izom miatt visszakapjuk az eldobott lapot. Óriás deckben meg simán kijön az első körben, lapdobás nélkül.

    Moa gépsárkány (7): Inkább érdekes, mint igazán erős lap, ettől függetlenül bőven meglesz a helye! Kragoruban és Lassan járj!-as sárkány pakliban például egyaránt helyet lehet szorítani a barnának, így ezekből biztosan nem hagynám ki, hiszen a méretei igen impozánsak és counterelni is drágább - minden horda szereti az ilyesfajta lapokat. A legjobb akkor lesz, ha rögtön le tudunk ütni vele valamit, hiszen onnantól nagyon kellemetlen vendéggé válik: előkészíti a következő körös nyerést, és ha leszedik, akkor sem lesz sokáig tétlen, hiszen a Moa torpedó bedobása után már jöhet is vissza!


    Ovgun (9): Ez a lap valami eszméletlenül kegyetlen! A 4 mana ugyan borsos árnak tűnik, ám valójában a counterelését sem lehet sokkal olcsóbban megúszni, az asztalról meg aztán totálisan dominálja a játékot. A háló miatt eljátszani nem lehet mellette, a leszedések legfeljebb feltartóztatni tudják, megoldani nem, a spelles deckeknek pedig egyenesen rémálom lesz, hiszen az, hogy általunk választott varázslatot tud dobatni, hihetetlenül erős képesség. Egyedül a dermesztésjelzők és a visszavetetések segítenek ellene, ám ekkor is ott lesznek kárpótlásképpen az izmok. Szerintem az idő múlásával egyre több pakliból fog visszaköszönni.

    Pattanóböde (7): Alapvetően tetszik ez a lap, mert sok mindent tud, csak egyelőre azt nem érzem még, hogy hova, milyen pakliba használnám. Ha feltámadna A halhatatlanok nagymesterés koncepció, ott elég kemény lenne: kirakjuk 1-ért, visszahúzzuk rá a lapot, aztán az ellenfél körében bedermesztünk valamit, aztán a mi körünkben megint húzunk rá egy lapot, aztán így tovább... De a gyakorlat ugyebár mindig más, mint az elmélet - meglátjuk, mit hoz számára a jövő!


    Szabad zsoldos (7): Egyszerű és őszinte erőforrás lap Kragoru deckbe, illetve a Lassan járj!-as kalandozó pakliba. A permanens laphúzás mindkét deckjek jól jön a háromlapos kezdés miatt, így a Szabad zsoldost nem hagynám ki egyikből sem, hiszen már a második körtől működik, ráadásul követőlövés ellen is elég jó!

    Sziturena (5): Hát ez most nem jött össze sajnos. A 2-ért jövő lénysemlegesítések már rég csődöt mondtak, az asztalról működő képessége pedig gyengébb, mint a réginek - mindez ugyanannyi manáért. Kár érte, régen erős kombó lap volt.


    Tilretas fala (7): Az épület pakli Építő rakshallionos változatába alap lap lesz, akárcsak a régi. Beindítja az elsőkörös pörgést, biztosítja, hogy már az első körben is húzhassunk lapot a követővel a büntetés pedig elég korrekt kis védelem a lapjainkon - ha esetleg ki tudunk rakni belőle kettőt is, onnan már elég nagy a baj. Ha nagyon kell, építőnek is beszállhat - tekinthetünk rá úgy is, mint egy -1 manás Szellemszolga.

    Unaloműző (9): Egy újabb erős védekezéses lap, amely azonban nem rögtön kijátszásakor termeli meg nekünk az előnyt, hanem hosszú távon. A tárgy decket és a hordákat szinte önmagában elcsomagolja, hiszen az, hogy minden egy körrel később működik, óriási hátrány. De igazából minden pakli játszik asztalon maradó lapokkal, így ha más nem, majd passzivizálgathatjuk vele az Italkeverés tokenjeit vagy az Ősmatériát. Nagyjából bárhova betenném, ami használ barnát (és nem Lassan járj!), és érdemes sok azonnalit használni mellé, hogy egy körnél tovább is passzívan tarthassuk a zavaró elemeket.


    Vassulyom (8): Na, valamilyen úton-módon azért a csapda paklinak is sikerült egy erős lapot kapnia. Kirakod, húzol rá egy lapot, majd dobod is a követőnek - ingyen, cantrip 4 sebzés és nagyobb eséllyel jön fel az Elmecsapda is.

    Veremmester (8): Szánalmas teknős (új)? Az anti-mágia (pontosan annak hiánya) miatt kicsit más a két lap, de ha a saját kint lévő kártyáinkkal szeretnénk hokizni, akkor a Veremmester még jobb is lesz, mint a teki, hiszen ha nem őt szedik le rögtön, akkor magától visszaugorhat a kezünkbe. Ergo bármilyen olyan pakliba nagyon jó lesz, amelyik sok olyan lénnyen játszik, aminek erős kijátszáskori képessége van. Ha mást nem, egy Káoszgoblint azért jó lesz visszavenni vele, ha pedig a köteléket is ki tudjuk sütni, onnantól már valóban óriási lapelőnyt termelt az árához képest.


    Vortexcsapda (7): Van itt nekünk még egy csapdánk, ami inkább stabilizálja, mintsem pörgeti a paklit. Az asztalt elég durván kezeli, és bár a 2 csontos ár nem olcsó, azért vegyük figyelembe, hogy akár van követője a decknek, akár nincs, 3 ÉP sebzést szinte biztosan bevisz - már ha meg akarjuk oldani. Rhatt papja (9): Szemtelenül olcsó lény good stuff és kontroll jellegű paklikba, illetve azok ellen. Mivel a régivel ellentétben a saját gyűjtőnket is nézi, ezért nem kell az ellenfélre hagyatkoznunk, ha pedig sikerült bevédenünk egy-két Az erős erejével vagy valamilyen más olcsó counterrel, még durvábbá válik, hiszen onnantól egy passzivizálásért megfoghatunk bármit. Kár is vele példálózni, hiszen lényegében bármilyen olcsó erőforrással nagyon jó lesz.


    Speciális védelem (10): A jelenlegi legjobb 1 manás lapcounter. Tény hogy vannak olyanok, amiknek nagyobb előnyük van (a Földanya ereje anti-mágiája vagy a Zu'lit kísérlete dobatás elleni védelme), szerintem azonban sokkal többet számít, hogy a Speciális védelem az első olyan, aminek semmilyen hátránya nincsen! És azért a védekezést emellé nem nevezném jelentéktelen előnynek, míg a maxos gyógyulás jócskán megkönnyítheti a követőlövést. Még egy ok, hogy ne pörögjön senki az első körben.


    Szemétdomb (10): Még egy csúcskategóriás counter. A legszebb az egészben, hogy ez meg pont a védekezéses lapokra ellenszer, hiszen bármelyiket megfogja, de igazából nem nagyon lesz olyan pakli, ami ellen ne tudnánk elsütni - pláne úgy, hogy ősmágiás, így a reakciódrágítások sem érnek ellene semmit. A Villámhorgonyhoz tudnám leginkább hasonlítani (az ellen is jó egyébként), és vélhetően ahhoz hasonló fényes karriert fog befutni ez is. És akkor a Dobótőrgyártásról még szót sem ejtettünk...

    Ennyi volt a lapelemzés - a mögöttünk lévő közel kétszáz lapon végigtekintve úgy gondolom, nyugodt szívvel mondhatjuk, hogy egy erős és izgalmas kártyákkal teli kiegészítő látott napvilágot. Köszönöm mindenkinek, aki végigolvasta mind a három felvonást, most azonban már ne várjatok tovább, nyomás tesztelni az új deckeket!

    Csető Zsolt

    Létrehozás: 2016. december 6. 14:00:14Utolsó frissítés: 2016. december 6. 15:07:54 Küldd el a cikket másoknak Nyomtatási forma


    Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről

    © Beholder Kft., 2003 - 2017
    1680 Budapest, Pf. 4 (Megváltozott!) | E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

    Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.