Hatalom Kártyái kártyalap - Mardakor bölcs | - Kinézet - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 26 szavazat alapján 6.3)
- Használhatóság - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 39 szavazat alapján 9.2) - Eredetiség - (A szavazáshoz be kell jelentkezned!) (átlag: 26 szavazat alapján 9.0) |
|
(AK129) Használhatok-e Mardakor bölcset a Sokszínűség jutalma versenyeken. A hagyományoson max. három lapot használhatok egy fajtából, Sokszínűség jutalmánál max. egyet. A Mardakor bölcs mindkét esetben eggyel növeli ezt.
| (AK130) Használhatok Mardakor bölccsel két Fekete Pétert a pakliban. Mardakor bölccsel egy lapból eggyel többet lehet használni, mint amennyi megengedett. | (AK131) Mi történik akkor, ha az ellenfelem Semleges csatamezővel és Mardakor bölccsel játszik egyszerre, és én a játék előtt a Semleges csatamező hátránya miatt kiveszem a paklijából a Mardakor bölcset? Megóvhatom-e a meccset, mivel egy lapjából illegálisan van négy a paklijában, vagy ki kell-e cserélnie a meccs előtt, vagy a meccs után, a side-olás alatt? Egyik sem. Ilyenkor használhat négyet, hiszen a Mardakor bölcs a paklijában van, csak a meccsen nem használhatja a Semleges csatamező hátránya miatt a lapokat.
| (AK132) Mardakor bölccsel játszok, így van egy lap, amiből 4 van a paklimban. Nem rakhatom mind a négyet a kiegészítőbe a Mardakorral együtt. A Mardakornak a paklidban kell maradnia. A másik négy lapot természetesen ki lehet rakni a kiegészítőbe, de a Mardakor bölcs szövege az, hogy ha a játék elején a pakliban van, akkor egy fajta lapból eggyel több lehet a pakliban, vagy a kiegészítőben. Ha nincs a pakliban a játék elején, akkor a pakli, vagy a kiegészítő illegálissá válna, így Mardakort nem lehet „kisideolni”.
| Sokszínűség szabálylap mellett sem használhatok ugyanabból a céhből többet, annak ellenére, hogy az csak a pakliban levő lapok számát korlátozza. A Sokszínűség kiadásakor még nem voltak paklin kívüli, színnel bíró lapok, ezért ezt a helyzetet a szabálylap szövege nem kezelte, de ettől még a korlátozása a céhekre is érvényes. Azonban ahogy a Mardakor bölcs megengedi, hogy a Sokszínűségben ugyanabból a lapból használhass egy másodikat, úgy a Mardakor céhmester is megengedi, hogy egy második, ugyanolyan céhet használj. | Ha használok egy Mardakor bölccsel 4 Mardakor misztikust, akkor a 4 alapszínem mellé, még négy színből használhatok 3-3 lapot.
| Ha valaki 4 db Mardakor ajándékozóval játszik (a Mardakor bölcsnek köszönhetően), akkor először megmutat két ajándékhozót, ami miatt +1-et húz, és ha így még mindig kevesebb lappal kezdene, akkor megmutathatja a másik kettőt. | Korábban azt írtuk, hogy Mardakor bölccsel használhatok negyediket egy olyan lapból, amit a Mardakor misztikussal raktam be az 5. színből. Átgondoltuk a kérdést, és a Mardakor bölcs szövege szerint - \"egyik lapodból a megengedettnél eggyel többet rakhatsz a paklidba\" - akár ez, akár az ellenkezője megmagyarázható. Mivel úgy gondoljuk, hogy a bölcs szövegében a megengedett szó az egy fajta lap darabszámára utal, és a Mardakor misztikus erről nem nyitlatkozik (csak arról, hogy három bármilyen lapot berakhatok egy 5. színből), ezért logikusabb az, ha bölccsel nem lehet 4. lapot használni az 5. színből. Így megváltoztatjuk a korábban hozott döntésünket.
| Vannak olyan szabálylapokhoz, követőkhöz vagy más lapokhoz kapcsolódó események, amelyek a játék legelején zajlanak, még azelőtt, hogy ténylegesen elkezdődne az első kör. (A játékos köre az előkészítő fázisával kezdődik. (Kódex 4.10.2.) Tehát minden, még az előkészítő fázisa előtt zajló esemény a körén kívüli esemény.) Ilyen például a Molluszk, az ócskás első ócskaságának létrejötte, a Korlátozás dobatása, vagy a Mardakor bölcs, Mardakor misztikus, Mardakor ajándékozó, Mardakor taktikus megmutatása. Molluszkkal a játék elején kapott dobótőr/moa torpedó/chd fattya ezért nem számít adott körben kijátszott lapnak, mert még az első kör elkezdése előtt jön létre.
Az automatikus hatások azonban már ilyenkor is működhetnek. Pl. ha a Korlátozással dobott lapok közt van A teknősök bölcsessége, annak hatása ugyanúgy lapot fog dobatni az ellenféltől, és az így eldobott Szomorú szamurájra is lehet a kör végén lapot húzni. (Utóbbi esetben a kezdő játékos köre végén történik a laphúzás, mindegy, hogy konkrétan ki kezdi a játékot.) A teknősök bölcsességének lapdobató hatása egy kapcsolódó hatás. Csak azután jön létre, miután a Korlátozás hatása minden játékosnál lezajlott. Azaz a maradék lapból fog dobatni. |
Kiadás: Legendák Völgye
Gyakoriság: ultra ritka
Lapszín (isten): Raia
Típus: kalandozó
Altípus: gnóm
Szöveg: Élet: 1. Ha a játék elején a paklidban van (meg kell mutatnod!), az egyik lapodból (a meccs végén meg kell mutatnod) a megengedettnél eggyel többet rakhatsz a paklidba vagy a kiegészítőbe. Ez csak legalább 3 idézési költségű lap lehet. Ha több Mardakor bölccsel játszol, nem növelheted kettővel ugyanannak a lapnak a mennyiségét.
Illusztráció: Ruzsinszki Zsolt Ha hiba van a lap szövegében, színében, vagy egyéb adatában... (írd meg nekünk és kijavítjuk!) Létrehozás: 2006. július 10. 09:22:45 | Utolsó frissítés: 2022. november 17. 15:23:58 |
|