Vissza a Főoldalra
 

Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
Zén Legendái: Rémháború július 20.
A pillanat képe
Womath
(Ősök Városa szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A womathok a mélyen fekvő barlangcsarnokokban élő békés kérődzők. Vaksi szemükkel állandóan a sötétséget fürkészik, és ha kell, megvédik magukat a homály ragadozóitól hatalmas patáikkal." - Encyclopedia Fantasya
Nézz szét a galériában!
Beholderes HKK verseny szeptember 21. - Versenybeszámoló
Őszi befizetési akció: 2024.09.23. - 2024.10.06.
HKK Online V1.0
Válogatós verseny szombaton
Előrendelhető a legújabb Zén Legendái minikiegészítő a Varázslatok!

A lista folytatása...
Túlélők Földje - Közös Tudatok listája
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020

A lista folytatása...
HKK Online V1.0 (7)
Versenyhirdető (1830)
Beholderes HKK verseny szeptember 21. - Versenybeszámoló (2)
Őszi befizetési akció: 2024.09.23. - 2024.10.06. (1)
Lapötletek (65014)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8214)

További témák...
Tegnap leggyakoribbak:
A bajnokság döntősei
A dobogósok
A Nemzeti Bajnok
Az ezüstérmes
A Nemzeti Bajnok akció közben.
3. nap

Utoljára ezt küldték:
Bíbor möszék
Küldj te is képeslapot!
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 
Etorlán 110. fordulója

TÚLÉLÕK FÖLDJE
Betáplálva: 2005. nov. 17. 9h:18'
EZ A 115. JÁTÉKHETED, 110. FORDULÓD
116. játékheted kezdete: nov. 24.
A következõ fordulódat azonnal
betápláljuk, amint megkapjuk.
KALANDOZÓ: #5033
SZÁMLA : XXXX
ZSETONOK : 790
Extra forduló: 4

ETORLÁN KALANDJAI


3 nap telt el azóta, hogy letáboroztál a [102,103] koordinátán. Táborozásod egyik napján felkeresett az Aukciós Ház ügynöke. Átveszed a sikeresen visszavont 1 ásót (visszavonási költség: 3 arany). Átveszed a sikeresen eladott 3 bruhatagnyelv (eladási ár: 1224 arany, ebbõl a kezelési költség: 122 arany), 1 szürke bõrkesztyû (eladási ár: 59 arany, ebbõl a kezelési költség: 5 arany), 1 aranytû (eladási ár: 30 arany, ebbõl a kezelési költség: 3 arany), 1 mászókampó (eladási ár: 224 arany, ebbõl a kezelési költség: 22 arany), 1 furulya (eladási ár: 54 arany, ebbõl a kezelési költség: 5 arany), 1 dobóháló (eladási ár: 44 arany, ebbõl a kezelési költség: 4 arany), 1 aranyló ugarhéj (eladási ár: 210 arany, ebbõl a kezelési költség: 21 arany), 1 aranyló ugarhéj (eladási ár: 160 arany, ebbõl a kezelési költség: 16 arany), 3 rákfatty váladék (eladási ár: 29 arany, ebbõl a kezelési költség: 2 arany), 1 huhogó bibe (eladási ár: 24 arany, ebbõl a kezelési költség: 2 arany), 2 kavadu iszák (eladási ár: 49 arany, ebbõl a kezelési költség: 4 arany), 2 vizestömlõ (eladási ár: 54 arany, ebbõl a kezelési költség: 5 arany), 12 gyöngymangó (eladási ár: 124 arany, ebbõl a kezelési költség: 12 arany), 1 lajhár csont (eladási ár: 2 arany), 1 mocsári penke (eladási ár: 24 arany, ebbõl a kezelési költség: 2 arany), 1 nektoraf faggyú (eladási ár: 24 arany, ebbõl a kezelési költség: 2 arany), 5 ezüstdarab (eladási ár: 54 arany, ebbõl a kezelési költség: 5 arany), 5 mákrózsa virág (eladási ár: 17 arany, ebbõl a kezelési költség: 1 arany), 7 sünmedve tüske (eladási ár: 34 arany, ebbõl a kezelési költség: 3 arany), 4 móri gyümölcs (eladási ár: 30 arany, ebbõl a kezelési költség: 3 arany), 1 tükör (eladási ár: 25 arany, ebbõl a kezelési költség: 2 arany), 3 borkonyó bibe (eladási ár: 164 arany, ebbõl a kezelési költség: 16 arany), 3 vashegyû nyíl (eladási ár: 140 arany, ebbõl a kezelési költség: 14 arany), 1 vashegyû nyíl (eladási ár: 35 arany, ebbõl a kezelési költség: 3 arany), 3 sullár hólyag (eladási ár: 64 arany, ebbõl a kezelési költség: 6 arany) ellenértékét. A táborozás 1. napján találkozol Hínárhajúval. Tharr fõpap-jelöltje. Egy ezüst papi karkötõt, egy hatalom fülbevalóját, egy két kard szimbólumot, egy obszidián karkötõt, egy sárga erõövet, egy szirén köpenyét, egy tankány karmot, egy Tharr Keresztjét, egy varkaudar csizmát, egy varkaudar szimbólumot, egy vassisakot, egy vasvértet és egy vortex talizmánt visel. Fegyverzetét egy Poomr Ko trófea, egy ongóliant trófea és egy borzalmas varkaudar trófea teszi egyedivé. Hovatartozását apró jelvény mutatja: mindent elsöprõ hömpölygõ ármádia. Bal kezében egy orgyilkos tõrt tart. Lõfegyvere egy ubuk dobónyíl. Holmiját egy bazaltelementál cipeli. Odaveted: " Ismered a KT-mat ? Neeem ? www.nexus.hu/vasaltbunkok" Egy mesterrel találkoztál, elismerõen fejet hajtasz elõtte. A másik barátságos viselkedése belõled is felszabadítja a pozitív energiákat (+5 varázspont). Köszöntitek egymást, aztán tovább. A 3. napon újból összeakadsz Hínárhajúval. Auráját érzékelve máris tudod, õ is semleges. Így szólsz: " Ismered a KT-mat ? Neeem ? www.nexus.hu/vasaltbunkok" Egy mesterrel találkoztál, elismerõen fejet hajtasz elõtte. A másik barátságos viselkedése belõled is felszabadítja a pozitív energiákat (+5 varázspont). Üdvözlitek egymást, aztán ki-ki folytatja a maga útját. A 3. napon összefutsz Cintyval. Tharr felszentelt papja. Egy arany papi karkötõt, egy bíbor erõövet, egy gromak páncélt, egy gránit szimbólumot, egy monstrum vállvédõt, egy örökkéval. rubinját, egy smaragd védõgyûrût, egy Tharr Keresztjét és egy umbatari karkötõt visel. Ruházatát egy varkaudar íjász trófea, egy szutykos remák trófea és egy élõholt quwarg trófea színesíti. Furcsa jelvénye van: Izzó magmából elõtörõ gránit monolit. Jobb kezében egy vasalt bunkót, bal kezében egy harci kalapácsot tart. Lõfegyvere egy hosszú íj. Hátasállata egy spagulár! Auráját érzékelve máris tudod, semleges jellemû, mint ahogy Te is. Így szólsz: " Ismered a KT-mat ? Neeem ? www.nexus.hu/vasaltbunkok" Örömmel tapasztalod aurátok egymásra gyakorolt pozitív hatását (+5 varázspont). Egymásra mosolyogtok, híreket cseréltek. A mentális kapcsolat megerõsítése után elbúcsúztok egymástól. Cinty, amikor összefutottatok, adott neked egy zöld üveget, egy szent kehelyt, egy sullár hólyagot, 30 ubuk tüskét, 12 kaját, 2 kvazár sisakot, 2 lánckesztyût, 2 varkaudar csizmát, 26 mérg. ubuk tüskét és 17 ubuk dobónyílat. A legutóbbi forduló óta sok érdekes dolgot tanultál. Elmondták neked, milyen is a szõrös bozsó (ld. enc.), a dehidrátor (ld. enc.), a tüskés harci gromak (ld. enc.) és a jégtroll (ld. enc.). Most már tudod, hogy hogyan kell szerezni (készíteni) kvazárt (ld. enc.), Mágikus Koponyát (ld. enc.), Fekete Kehelyt (ld. enc.), Szent Kulacsot (ld. enc.) és Fairlight köpenyét (ld. enc.). Hatalmas pusztában gyalogolsz, minden kihalt. Egyszer csak hatalmas csatazajt hallasz. A hang irányába nézel: Egy hatalmas Chara-din hívõkbõl álló sereg közeledik. De valami furcsa: nem masíroznak, inkább futnak és már fegyvereik sincsenek. Elõveszed a kukkert. Látod az arcukon a kétségbeesést és a rémületet egyértelmûen esélyük se volt. Aztán távolabb megpillantasz néhány kõszobrot. Ettõl? Kérded magadban. Aztán visszaemlékezel gyerekkorodban hallott legendákra. Ezek õk: A Földelem Urai.

A táborozás alatt próbáltál minél többet pihenni. Ennek köszönhetõen visszanyerted erõd egy részét. (+51 életerõ.) Varázserõd regenerálódik. (+48 varázspont.) Idõt cserélsz (+10 TVP, -5 VP). Mély meditáció segít a pszid regenerálásában. (+20 pszi pont.) Erõt merítesz a Közös Tudatból. (+1 tudatpont.) [A két forduló között 1 új/megváltoztatott Encyclopedia Fantasia-t kaptál. (ld. enc.)]

* 1. KP: elmormolod a 12. varázslatot
Kántálni kezdesz. Érzed, ahogy erõ áramlik a tagjaidba. Megidézted az erõpajzs I varázslatot! Az erõpajzs láthatatlanul vibrálni kezd körülötted. [-6 varázspont.] A sok gyakorlás növelte tudásodat (+1 teológia). [5 pontot használtál fel, van még 285.]

* 2. KP: elmormolod a 24. varázslatot
Nekilátsz a varázslat elmondásának. Az erõ gyûlik, egyre csak gyûlik benned. Létrehoztad a hadiszerencse II varázslatot! A hatás azonnal érezhetõ. (+2 szerencse forduló végéig.) [-6 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 280.]

* 3. KP: elmormolod a 3. varázslatot
Énekbe kezdesz a mágia különös nyelvén. Ismerõs meleg fut végig karjaidon. Befejezted az éber kakukk varázslatot! Kakukk! Kakukk! [-6 varázspont.] [0 pontot használtál fel, van még 280.]

* 4. KP: használod a 71. pszi képességet
Fókuszálod mentális energiáidat. Tökéletes kontrollt érzel a tested felett! Az erõt egyetlen csomóba sûrítve, kilövöd a szürkeáll. aktiv pszi képességet. Újabb lehetõségek nyílnak meg elõtted szürkeállományod kihasználására. [-20 pszi pont.] [5 pontot használtál fel, van még 275.]


kf 266 230 317 kézbeveszed/felveszed a 266. tárgyat a 230. tárggyal a 317. tárgyat
A fejedre teszed a kvazár sisakot. Felhúzod a kezedre a lánckesztyût. Felhúzod a varkaudar csizmát. [0 pontot használtál fel, van még 275.]

kf 270 kézbeveszed/felveszed a 270. tárgyat
Magadra öltöd a gromak páncélt. [0 pontot használtál fel, van még 275.]

vi 3 3 viselkedésed: 3 3
Mostantól elõvigyázatos vagy, legfeljebb a nálad jóval gyengébb szörnyeket támadod meg. Merészségi szinted ettõl kezdve 3. Barátságosan fogsz viselkedni azokkal a kalandozókkal, akiknek nem ellentétes a jelleme. A szörnyeket megtámadod. Barátsági szinted mostantól 3. [0 pontot használtál fel, van még 275.]

kt 6 1 elkészíted a 6. tárgyat (1 darabot)
Begyûjtöttél 1 kõkést. [3 pontot használtál fel, van még 272.]

p 70 használod a 70. pszi képességet
Fókuszálod mentális energiáidat. Mentális energia gyûlik benned. Akaratoddal irányítva, létrehozod az agyletapogatás pszi képességet. Felkészülsz az agyakban való turkálásra. [-16 pszi pont.] [2 pontot használtál fel, van még 270.]

v 19 elmormolod a 19. varázslatot
Kezed lágy mozdulatokba kezd, miközben a varázsigét mormolod. A földbõl energia áramlik testedbe. Létrehoztad a kitartó ló varázslatot! Kitartásod, fáradtságtûrésed megnövekedett! [-10 varázspont.] [5 pontot használtál fel, van még 265.]

m 6 5 5 mozogsz nyugatra, délnyugatra, délnyugatra
[101,103] Meredekebbek már a lejtõk: itt már kisebb hegyek vannak. A Szürke hegyeknek ezt a kisebb vonulatát hívják Kalimaron vonulatnak. Szemedet összehúzva elõrekémlelsz: igen, jól látod, találtál egy teljesen lerombolt vaskohót. Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy oltárt. Elenios hívei emelték. Furcsa megérzéseid nem hagynak cserben: fém jelenlétét érzed a föld alól. Quwarg szagot érzel! A sziklák mögül kibukkanó lény nem tudott meglepni. Pár lépést teszel a szörny felé, és felismered. Egy quwarg felderítõ. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 11 életpontot sebeztél. Teli erõbõl vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 vas dobónyíl. Lövedékeiddel perforálod a quwarg felderítõ testét. (3 támadással 26 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a vashegyû lándzsát. Meglengetve a vashegyû lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyû lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a quwarg felderítõ torát. (2 támadással 32 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal épp hogy eltalálod a quwarg felderítõ bal hátsó lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) A quwarg felderítõ megkarcolja csáprágójával a karodat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) Vashegyû lándzsával megdöföd a quwarg felderítõ potrohát. (1 támadással 11 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal csak érinted a quwarg felderítõ torát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Ellenfeled feléd csápol, de csak apró sebet ejt a jobb bokádon. (1 támadástól 3 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a quwarg felderítõ száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. A quwarg leölésének dicsõséges rítusa fejleszt a tudati képességeteken. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 gyöngymangót. 585 tapasztalati pontot kaptál. Öreg nyomkövetõként körbeszaglászol. Kicsit régi (kb. 1 hetes) emberi nyomok vezetnek északkeletre. Találsz még kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek keletre, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek északra, kb. 2 hetes emberi nyomokat, amelyek délkeletre vezetnek. Eszel valamit. (-1 kaja.)

(Továbbmész...) [100,104] A váltás hirtelen, de nem kellemetlen: újra sík terepen vagy. Észreveszel egy teljesen lerombolt oltárt. A pusztítást biztos, hogy egy gonosz kalandozó okozta. Eszel valamit. (-1 kaja.) Megvizsgálod a talajt. Aránylag régi (kb. 2 hetes) emberi nyomok vezetnek délkeletre. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra vezetnek.

(Továbbmész...) [99,105] A sík vidéket bozótos váltja fel. Közeledtedre madárcsapat rebben fel. Quwarg szagot érzel! A sûrû bozótban a szörnynek esélye sem volt arra, hogy meglepjen. Már távolról sem tûnik túl veszélyesnek a szörny. Amint közelebb ér, rá is ismersz. Egy quwarg felderítõ. Kicsit sokat tud ez az állat. Majd Te megtanítod a jómodorra...

Üdvözlésképpen egy lángcsóva varázslatot eresztesz meg ellenfeled irányába. 13 életpontot sebeztél. Teli erõbõl vas dobónyilat dobsz az ellenfeledre. Elrepül 4 vas dobónyíl. Több lövedéked átfúrja a quwarg felderítõ bal oldalát. (3 támadással 24 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a vashegyû lándzsát. Meglengetve a vashegyû lándzsát a másikra rontasz. Vashegyû lándzsával jól megszurkálod a quwarg felderítõ testét. (2 támadással 20 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a quwarg felderítõ bal középsõ lábát. (1 támadással 6 életpontot sebezve.) Hiába próbálsz hátrálni, a quwarg felderítõ többször is megmar! (2 támadástól 10 életpontot vesztesz.) Vashegyû lándzsával néhányszor teljesen átdöföd a quwarg felderítõ testét. (2 támadással 35 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal gyengén megütöd a quwarg felderítõ bal középsõ lábát. (1 támadással 4 életpontot sebezve.) Marásokat ejt rajtad a quwarg felderítõ. (2 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 gyöngymangót. 585 tapasztalati pontot kaptál. Valami érdekesre bukkantál: azonosítasz magad elõtt egy oltárt. Elenios híveié. Egy öregasszonyt pillantasz meg. Egy rakás fát próbál a hátára emelni, de nem sikerül neki. Ha segítesz neki, 6 TVP-t kell elköltened (32. jellempróba). Nini, egy quwarg! Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Éles szemeddel azonnal kiszúrod, hogy van valami a földön... Kicsit régi (kb. 1 hetes) kobudera nyomok vezetnek északkeletre. [24 pontot használtál fel, van még 241.]

m 5 5 6 mozogsz délnyugatra, délnyugatra, nyugatra
[98,106] A bokrok megritkulnak, most sík terepen vagy. A fû zizzenésére felfigyelve, észreveszel egy feléd törtetõ szörnyet. Amint közelebb ér rögtön tudod, hogy mi az! Egy evaporõr. Úgy tûnik ma Te vagy a fõfogás a szörny étlapján. Mivel szavakkal úgy sem tudnád meggyõzni, jöhetnek a fegyverek.

Bumerángot hajítasz a másik védtelen testébe. Elrepül 3 bumeráng. Lövedékeiddel perforálod az evaporõr hengertestét. (3 támadással 47 életpontot sebezve.) Yeeee! Lenyomtad az ellenfeledet, esélye sem volt. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 3 bumerángot találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 evaporõr hájat. 112 tapasztalati pontot kaptál. Ki nyitott szemmel jár, talál: esetedben egy oltárt. Fairlight híveié. Ahogy sétálsz, egyszercsak megragadja valami a figyelmedet. Megvizsgálod közelebbrõl: találtál egy tündöklõ szobrot. (ld. enc.) Elenios rád kacsint! Csodálatos érzés kerít hatalmába, miközben virágesõ hull az égbõl. Vidáman gyûjtöd csokorba a szépséges virágokat, ami egy mocsári penke és néhány mákrózsa. Hûha! Ilyet sem láttál még. Ugyanis azt veszed észre, hogy egy bávatag golombár orrából hatalmas mennyiségû zöld ektoplazma jut Chara-din fizikai manifesztációjára, de ez az istenségen meg sem látszik. Még jó hogy csak szobor az egész, különben attól félnél, hogy elnyel ez a nagy rakás trutymó... Zajt hallasz a közeledbõl. Nem is zaj ez, hanem beszéd. Fülelsz egy percig: "Gyerekikispocok! Nembántalakkispocok!" Mi lehet ez? Odasettenkedsz. Egy, az átlagnál is alacsonyabb gnóm férfi térden állva beszél egy lyukba... Köszöntöd, majd atyáskodva megkérded mi jót csinál errefelé. Elmondja, hogy az Alanori Tudományegyetem biológiaszakos novíciusza és Ghalla állatfajait tanulmányozza. Most épp egy bíborgörényt próbál kicsalogatni a vackából, de nem nagyon megy. Ha segítesz, szükség van 10 TVP-re és egy amnioszra (48. jellempróba). Nocsak, egy quwarg! Átgyalogolsz rajta. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Nyomok után kutatsz, sikeresen! Nem valami friss (kb. 1 hetes) mutáns nyomok vezetnek északnyugatra. Találsz még kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északra, friss mutáns nyomokat, amelyek északra, kb. 3 hetes árnymanó nyomokat, amelyek délre, kb. 3 hetes gnóm nyomokat, amelyek délkeletre, kb. 2 hetes kobudera nyomokat, amelyek délnyugatra, kb. 1 hetes kobudera nyomokat, amelyek északkeletre vezetnek.

(Továbbmész...) [97,107] Egy kisebb településhez érkeztél. A város nyüzsög az élettõl - koldusok kéregetnek, hetyke elf leányokat kísérgetnek troll testõreik, alakváltó árusok kínálják gyanús portékáikat. Ahogy tovább caplatsz, egyszercsak megakad valamin a szemed. Közelebb nyomulva meggyõzõdhetsz róla, hogy ez egy tábla, valamilyen felirattal. Kiböngészed: " Tanya: keletre 15, délre 9 mérföld. Remetelak: keletre 12, délre 33 mérföld. " Oopsz, e mellett nehogy elmenj! Éles szemeddel kiszúrtál egy fény szentélyét. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Üdvözöljük Pumpa gyõzedelmes seregeit szerény városunkban! Sylvera(5801) " A földön meglátsz egy quwargot. Rátaposol. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) nyugatra látsz egy viharfelhõt, benne a következõ név rajzolódik ki: Drakar Kestor. Quwarg szagot érzel! Veszélyt érzel az utca végén feltûnõ alakból. Egy quwarg felderítõ nem lehet ellenfél a hozzád hasonló profinak. Nyugodtan várod a találkozást. Úgy döntesz, itt az ideje, hogy demonstráld hatalmadat. Rárontasz a szörnyre.

Néhány elegáns kézmozdulat után már süvít is ellenfeled felé egy lángcsóva. 13 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat küldesz ellenfeled felé. Elrepül 4 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a quwarg felderítõ potrohát. (4 támadással 45 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a vashegyû lándzsát. Vad csatakiáltással, felemelve a vashegyû lándzsát ellenfeledre ugrasz. Vashegyû lándzsával nagy lendületekkel át- meg átszúrod a quwarg felderítõ potrohát. (2 támadással 34 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal meghorzsolod a quwarg felderítõ fejét. (1 támadással 7 életpontot sebezve.) A szörny belemar a bal térdedbe. (1 támadástól 5 életpontot vesztesz.) Véres nyál csordul ki a quwarg felderítõ száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Felhasználva a kõkést, szereztél 1 gyöngymangót. 585 tapasztalati pontot kaptál. Itt, a vadon közepén kissé meglepõ megnyilvánulását találod: egy útmutató táblát. Azaz valóban útmutató? Közelebb mész, hogy elolvasd. " Febr. 13-án éjjel farsangi buli a városban. Légy itt. Várunk. (V&T). " Van itt egy fegyverbolt (592. épület.) és egy vegyesbolt (595. épület.). Eladsz 1 varkaudar csizmát 20 aranyért, 1 evaporõr hájat 5 aranyért. Csillapítod az éhségedet. (-1 kaja.) Áldod az elõrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Ha nem vagy gonosz, csatlakozz! Az Õsi hajnal lovagjai. "

(Továbbmész...) [96,107] Még mindig a városban vagy. Áldod az elõrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Huertol város közleménye: Kedves kalandozók! Újabb szórakoztató centrumok nyíltak (az irány hozzávetõleges): Júra-park 60 mérföld keletre és néhány mérföld délre, Trollkeltetõ Zóna 70 mérföld keletre és 60 mérföld északra, Óriások földje 60 mérföld keletre és 25 mérföld északra. A belépés ingyenes! " Vízcsobogást hallasz magad elõtt: egy szökõkút! Teletöltöd vízzel a kulacsodat. Utad során felfedezel egy teljesen lerombolt Vlagyimir szobrát. Egyszercsak megtorpansz. Hohó, nicsak, mit fedeztél fel: egy sörsátrat. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Hideg fémtõl meghal, aki újra lángot csihol. Wolfheart(1644) " magad fölött látsz egy viharfelhõt, benne a következõ név rajzolódik ki: Drakar Kestor. Hatodik érzéked veszélyt jelez. Ráismersz a lényre. Egy Quirov. Mivel esélytelen veled szemben, nyugodtan várod. Felkészülsz, hogy minél jobban el tudd kalapálni az agresszort.

Mormolsz, majd ujjaidból kirepül egy lángcsóva varázslat. 11 életpontot sebeztél. Vas dobónyilat markolva becélzod a mozgó célpontot. Elrepül 4 vas dobónyíl. Alaposan megsorozod a Quirov jobb lábát. (4 támadással 73 életpontot sebezve.) Fegyvert váltasz: elõkapod a vashegyû lándzsát. Marokra fogva a vashegyû lándzsát ellenfeledre rontasz. Vashegyû lándzsával megdöföd a Quirov bal vállát. (1 támadással 18 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal eltalálod a Quirov jobb oldalát. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) Ellenfeled nagyon fürge: döféseket kapsz a lábadba és a lábfejedbe. (2 támadástól 13 életpontot vesztesz.) A másik elterül, rángatózik egy kicsit, majd csendben meghal. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. 4 vas dobónyilat találsz meg, amelyet még használni tudsz. Szereztél 64 aranyat. 610 tapasztalati pontot kaptál. Áldod az elõrelátásodat, hogy annak idején megtanultál valamennyire olvasni. Most legalább ki tudod böngészni, hogy mi van a táblára írva, amit találtál: " Aki elfogja a Setét Patkány nevû árnymanót élve vagy halva (ha lehet, halva) 1000 arany jutalmat kap az Alanori Törvényszéktõl. " Van itt egy helytartói hivatal (580. épület.) és egy bank (583. épület.). A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Figyelem! Nagyszabású árverés rendeztetik, melyen minden szabad erdauini kalandozó részt vehet! Részletek a városházákon és a helytartói hivatalokban [BE <épület> 1]. Krapixlon Ottomár, pénzügyminiszter. " [24 pontot használtál fel, van még 217.]

pbe 1000 beraksz a bankba 1000 aranyat
Az elf bankár mosolyogva fogadja a betétet, megköszöni, és megkér, hogy nézz be hozzájuk legközelebb is, ha erre jársz. Jelenleg 2099 arany van a számládon. [0 pontot használtál fel, van még 217.]

kb 818 1218 1167 kiveszel a bankból a 818. tárgyat (1218 darabot)
Kiveszel a bank széfjébõl 1 teremtés zsákját. Kiveszel a bank széfjébõl 1 megbûvölt utazóládát. Kiveszel a bank széfjébõl 1 Rodger kezdõ üstjét. [0 pontot használtál fel, van még 217.]

m 6 1 mozogsz nyugatra, északkeletre
[95,107] Továbbmész a város utcáján. Valami egészen sajátos dologra bukkansz: egy tábla, felirattal. Elolvasod: " Igazság és becsület. Ha ezt az utat követed, köztünk a helyed. Õsi hajnal lovagjai KT. "
(Vándorcirkusz:)
Törpék, óriások, zsonglõrök, erõmûvészek és bohócok. Elõször nem is tudod hova keveredtél, majd mint a villám ér a felismerés: ez a vándorcirkusz. Már úgyis bizsergett a tenyered némi megpróbáltatás után, úgyhogy határozottan a sátrak közé lépsz. Aztán arra leszel figyelmes, hogy egy törpe rohan utánad, majd aranyat kér belépõ gyanánt. Csak addig foglalkozik veled, amíg kifizeted a neki járó 20 aranyat, majd eltûnik a tömegben. A céllövöldéhez sétálsz. Egy nálad három fejjel magasabb óriás befelé invitál, s közben fennhangon az odabent rád váró veszedelmekrõl mesél. El sem jutnak agyadig intelmei, s már a sátor belsejében találod magad. Már vár itt rád valami. Egy halálhozó.

Egy lángcsóva varázslatot dobsz ellenfeledre. 4 életpontot sebeztél. A fúvócsõvel ellenfeledre célzol és lõsz. Elrepül 2 mérg. ubuk tüske. Pár lövedéked átjárja a halálhozó jobb oldalát. (2 támadással 13 életpontot sebezve.) Ellenfeled kitátja pofáját, és savat böfög rád. Szerencsére nem kaptál telitalálatot. (7 életpontot vesztettél.) Meglengetve a vasalt bunkót a másikra rohansz. Vasalt bunkóval halálos csapásokat osztva péppé vered a halálhozó bõrszárnyát. (3 támadással 85 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal megcsapod a halálhozó hosszú csõrét. (1 támadással 15 életpontot sebezve.) A halálhozó karmaival megsebesíti a válladat. (1 támadástól 4 életpontot vesztesz.) A halálhozó karmai megsebesítik a jobb kezedet. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) A szörny önbizalmadból merítve huhog. 13 életpontot vesztettél. Csõrével a halálhozó belemar kézfejedbe. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 21 életpontot vesztettél. Vasalt bunkóval eltalálod a halálhozó testét. (1 támadással 32 életpontot sebezve.) Harci kalapáccsal súrolod a halálhozó bõrszárnyát. (1 támadással 13 életpontot sebezve.) A halálhozó karmai megsebesítik a bal kezedet. (1 támadástól 7 életpontot vesztesz.) Lehet, hogy a csípés mérgezõ volt? A halálhozó karmai felhorzsolják a bal karodat. (1 támadástól 8 életpontot vesztesz.) A szörny vérfagyasztó módon huhog! 11 életpontot vesztettél. A halálhozó belecsíp a jobb térdedbe. (1 támadástól 11 életpontot vesztesz.) Rádtapad, életnedvedre szomjasan! A vérszívástól még 20 életpontot vesztettél. Véres nyál csordul ki a halálhozó száján, majd halk hörgéssel a porba hull. Megpróbálsz minél többet összegyûjteni az ellõtt lövedékekbõl. Sajnos egyet sem találsz meg. 1073 tapasztalati pontot kaptál. (Varázsolsz:) Gyorsan semlegesíted a mérget. Elkezdesz a mágia mítikus nyelvén mormolni. Hamarosan összegyûlik a szükséges varázsenergia. Létrehoztad a méregsemlegesítés varázslatot! A varázslat az agyadban lapul, használatra készen. [-10 varázspont.]

- És a díj? - kérdezed az ajtó elõtt álló óriástól. Õ hanyagul megvonja a vállát: - Nem találtál kincset a szörnyben?!? Vagy nem volt szerencséd, vagy nem kutattad át elég alaposan a maradványait - feleli, majd miközben elmosolyodik, biztatva a válladra rakja a kezét: - De ne csüggedj! A következõ alkalommal biztos nyersz valamit!
(Feltételes gyógyítás:) Egy végsõ mozdulattal elõhívod a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+28 életerõ). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Elmormoltad a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+23 életerõ). [-6 varázspont.]
(Feltételes gyógyítás:) Sikerült elmondanod a gyógymógy varázslatot! [-5 TVP] A gyógyító energia a testedbe áramlik (+24 életerõ). [-6 varázspont.] Egy fiatal alakváltó hívogatóan az ötpróbára hívja fel figyelmed, hát közelebb osonsz. Hallva, hogy csak erõsebbnek, ügyesebbnek, okosabbnak kell lenned mindenki másnál, gondolkozás nélkül a sátorba lépsz. Az elsõ próba a súlyemelés. Az alakváltó fiú kiválaszt neked egyet a rúdra szúrt vastömbök közül, majd megkér, hogy emeld fel. Két kézzel nekirugaszkodsz, és elégedetten konstatálod, hogy nem is olyan nehéz, mint gondoltad. Tovább... A második megmérettetés az intelligenciád teszteli. Egy gnóm kérdéseket tesz fel, és neked kvízszerûen három válaszból kell kiválasztanod a megfelelõt. A kérdések többségére kapásból tudod a megoldást, a többinél pedig szerencsésen tippelsz. A gnóm elismerõen bólogat tudásod láttán... Ügyességpróba. Néhány labdát kapsz a feladatot adó elf tornásztól, majd arra kér, tarts velük bemutatót. A zsonglõrködés sosem volt az erõsséged, de mivel semmit nem veszíthetsz, megpróbálkozol vele. A labdák bizonytalan ívben repkednek, teljesen átizzadsz, mire a homokóra a letelt idõt jelzi. Az elf azonban a fejét csóválja, megszámolja a labdákat, majd a földön heverõ társaikra mutatva jelzi, hogy nincs meg mind, néhányat elhagytál a próba közben. 323 tapasztalati pontot kaptál. Szomorúan hagyod ott az alakváltó suhancot az összes elvetemült próbájával együtt. Nocsak, egy quwarg! Eltaposod. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Jóízûen falatozol. (-1 kaja.) Valamilyen épületet látsz! Felismered, egy jósda (577. épület.).

(Továbbmész...) [96,106] Még mindig a városban vagy. Quwarg szagot érzel! Egy kapualjban gyanús árnyat pillantasz meg. Visszaugrasz a sarok mögé. Kíváncsiságod nagyobb a félelmednél. Úgy döntesz, óvatosan megvizsgálod a szörnyet. Amint meglátod, rögtön rájössz, hogy ez egy élõholt quwarg. Amikor már eltûnt szem elõl, elõbújsz. A helyi grafiti egyik megnyilvánulására, egy feliratos táblára bukkansz. Kiböngészed a szöveget. " Kalandozók! Ez a terület mostantól az alanori királyság része, az ottani törvények érvényesek itt is, mostantól ti is Borax adófizetõi vagytok. Ennek eredményeképp a városi adó mértéke is megemelkedett, a Fény Szentélyének bevétele ezentúl újabb Szentélyek építése helyett a város kincstárába folyik be. A tolvajlást szigorúbban büntetjük, a boltosok pedig önvédelmi képzésben részesültek. A lázadók büntetése halál. Aláírás: Numpet Zaks. " délre látsz egy viharfelhõt, benne a következõ név rajzolódik ki: Drakar Kestor. Épületeket látsz: egy fegyvermester háza (574. épület.) és egy fekete mágustorony (599. épület.). [51 pontot használtál fel, van még 166.]

vtn 100 varázslat tanulás: a 100. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testû alak! Õt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: varázsital fõzése. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 131.]

vtn 33 varázslat tanulás: a 33. varázslatot
Félve közelebb óvakodsz. Remegve kopogtatsz a lapos rézkoponyával. Sokáig semmi, de aztán nyikordul az ajtó, és megjelenik egy sebekkel borított testû alak! Õt a sebek azonban cseppet sem zavarják. Talán egy lélek nélküli, emberi maradványokból összevarrt, miksziszi húsgólemmel állsz szemben? A mágus örömmel fogad, és a piszkos anyagiak megbeszélése után kezdetét veszi végre a hosszadalmas tanulás. A kézmozdulatokon, varázsszavakon, anyagi komponenseken kívül még rengeteg fontos dolgot elsajátítasz. Most már el tudod mondani a varázslatot, de másnak sajnos nem tudod megtanítani. A varázsló varázslat, amelyet kaptál: izomernyesztés. (ld. enc.) A húsgólem kikísér a bejárathoz. [35 pontot használtál fel, van még 96.]

vtn 76 varázslat tanulás: a 76. varázslatot
De hiszen azt a varázslatot már ismered! [0 pontot használtál fel, van még 96.]

m 2 7 mozogsz keletre, északnyugatra
[97,106] Továbbmész a város utcáján. Komoran magasodik a város fölé a börtön épülete. délnyugatra látsz egy viharfelhõt, benne a következõ név rajzolódik ki: Drakar Kestor.

(Továbbmész...) [96,105] Továbbmész a város utcáján. Ahogy cammogsz, egyszercsak hogy, hogy nem: kiszúrsz egy csodák kútját. Nini, egy quwarg! Undorodva lépsz rá. 1 tapasztalati pontot kaptál. (+1 támadás, +1 sebzés táborozásig.) Itt az ebéd ideje. (-1 kaja.) [16 pontot használtál fel, van még 80.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
Közelebb lépsz a kút pereméhez, és behajítasz 1 aranyat. A következõ pillanatban elméd megnyílik, és fél percig csak úgy kavarognak benne az érzések. Tudattársaidat látod, amint a túlvilág teremtményeivel harcolnak; amint esküvõkön vigadoznak; amint az olimpiai gyõzelmet ünneplik; amint átveszik a különbözõ épületekben a nekik kijáró tárgyjutalmat; és amint újra és újra megmentik a világot a pusztulástól. Szenzációs érzés, hogy ennek a Közös Tudatnak a tagja vagy. (+3 tudatpont.) Hálát rebegsz a kút irányába a megtörtént csodáért. [3 pontot használtál fel, van még 77.]

h 1096 használod az 1096. tárgyat
1 aranyat dobsz a kút belsejébe. Vársz pár pillanatot, de semmi nem történik... Aztán szabadon lévõ alkarodra pillantasz, ahol egy pillanatra vörös betûs felirat jelenik meg: "Ölj vadász tatut, mert mindig szenzációs zsákmányt: vadász tatu bõrt találhatsz nála!" A hallottakat ízlelgeted. Valószínûleg nem mondott a kút hülyeségeket. [3 pontot használtál fel, van még 74.]

szk 131 keresed a 131. szörnyet
A két forduló között kutatni fogsz, mert nagy szükséged van arra, hogy találj egy orgyilkost. [0 pontot használtál fel, van még 74.]

kf 189 kézbeveszed/felveszed a 189. tárgyat
Elõkészíted a vas dobónyilat. [0 pontot használtál fel, van még 74.]

h 1 50 10 használod az 1. tárgyat
Háromszor megforgatod a deus ex machinát, majd azt mondod: "Alanor". Egy vibráló, zöld kapu nyílik meg elõtted! Átlépsz rajta. [Az Olimpián történt események leírását egy külön fordulóban kapod meg, amelyet az Olimpia szimulálása után postázunk.] ...Hosszú idõ elteltével érkezel vissza. [0 pontot használtál fel, van még 74.]


* 1. BP: használod a 147. tárgyat
Ravasz csapdát állítasz a táborhelyed közelében. [3 pontot használtál fel, van még 71.]

* 2. BP: használod a 396. tárgyat
Sajnos nincs a birtokodban az a tárgy. [0 pontot használtál fel, van még 71.]

Több pontod maradt, mint amennyit a következõ körre át tudsz vinni. Ebbõl automatikusan gyógyítasz / gyakorolsz / élelmet szerzel.


tf 2 40 fejleszted a 2. tulajdonságodat 40 pontért
A porba hevenyészett mûszaki rajzokat próbálsz készíteni összetett technikai újításokról. Elméd csiszolódik... Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d komolyan megnõjön. [Még 16 TVP-t kell elköltened.] [40 pontot használtál fel, van még 31.]


tf 2 1 fejleszted a 2. tulajdonságodat 1 pontért
Intelligenciádat csiszolandó, fejben sakkozol. Borzalmas vereséget szenvedsz saját magadtól... Most már nem is olyan szörnyen sok tréning szükséges ahhoz, hogy az IQ-d érezhetõen megnövekedjen. [Még 15 TVP-t kell elköltened.] [1 pontot használtál fel, van még 30.]
Uhhh, de megszomjaztál! Mohón kortyolsz a vizestömlõbõl. A quwargok öldöséséért kifizetnek részedre 50 arany vérdíjat. [KT képesség hatása:] Üzenetet kapsz a Fairlight banktól: mivel ebben a körben elfelejtettél lottót vásárolni, megtették helyetted, 1 szelvénnyel, általuk választott számokkal játszották meg neked. A 10 arany költséget a bank fizette. Vásárolsz egy lottószelvényt, amelyen a tippjeid: 5, 2, 12. Etetési idõ! Megeteted a szörnyedet. 2 kaját nyel le a spagulár. Itt az ideje a pihenésnek. A környéken körülnézel, találsz egy helyet, amely táborozásra alkalmasnak tûnik. Hamarosan alámerülsz az álom tengerébe. Némi fejlõdést jelentenek az e héten szerzett tapasztalatok. (Szerencséd egy picit megnövekedett - kb. 5 TVP-nyi fejlesztésnek megfelelõ mértékben.) Elmúlt az erõpajzs I hatása. Elmúlt a hadiszerencse II hatása. Elmúlt a szürkeáll. aktiv hatása. Elmúlt az agyletapogatás hatása. Elmúlt a kitartó ló hatása.
Ebben a körben 30 pontod maradt, ebbõl a következõ körre 30 pontot vihetsz át. Kapsz még 251 pontot. A következõ körben tehát 281 pontot költhetsz el.

ENCYCLOPEDIA FANTASIA


SZÕRÖS BOZSÓ (149. SZÖRNY)
A szõrös bozsó a sûrû erdõk hihetetlenül agresszív vadembere. Magas fákról az átutazó nyakába ugrik, majd hatalmas agyaraival cafatokra tépi áldozatát. A szõrös bozsó befogása igen nehéz és körülményes feladat, de ha mégis sikerül, hosszadalmas tanítás után igen hasznos építõ segédmunkás válhat belõle. Ha nem akarsz ilyesmivel veszõdni, rajta, verd be a kobakját egy göcsörtös bunkóval.

DEHIDRÁTOR (151. SZÖRNY)
A dehidrátorok a sivatagok óriási testû ragadozói. Testük nagy része általában a homok alatt van, a homokférgekhez hasonlóan, a sivatag felszíne alatt utat fúrva közlekednek. Támadáskor óriási csápjaikkal szívják el áldozatuk testébõl a vizet. Gyakran lõnek ki hõsugarat a szemükbõl is, amivel a kevésbé kötött (pl. vizestömlõben levõ) vizet párologtatják el, majd fogják fel bõrszenzoraikkal. Aki túl is éli a dehidrátorral való találkozást, minden bizonnyal felkészülhet a szomjhalálra.

TÜSKÉS HARCI GROMAK (156. SZÖRNY)
A tüskés harci gromakok hatalmas testû, kemény páncélú mindenevõk. Spekulációk szerint az alpesi tehén és a sörényes ubuk keresztezésével jöttek létre, de biztosat még az alanori alkímia tanszék tudományos munkatársai sem mernek mondani. A letûnt Vabrovag kultúra hátasállatként tartotta õket, de mostanra már a puszták vadon élõ, kicsinyeiket bõszen védelmezõ lényeivé váltak. Mivel hihetetlen mennyiségû sebzést képesek elviselni és kiosztani, általánosságban bölcs gondolat békén hagyni õket.

JÉGTROLL (164. SZÖRNY)
A jégtroll majdnem kétszer nagyobb, mint a közönséges vadtroll, és általában csak a hóhatár fölött találkozhatsz vele. Mondom, általában, ugyanis a trollkeltetõ zónákban nyilván gyakori lakó. A jégtroll testhõmérséklete hihetetlenül alacsony, messze a fagypont alatt van. (Vajon mi csörgedezik az ereiben?) Szúró- és vágófegyverrel leölni szinte lehetetlen, örülhetsz, ha az ilyen fegyverek nem csorbulnak ki ezen a mozgó jégtömbön. A jégtroll szinte egyáltalán nem érez fájdalmat, ezért hihetetlenül szívós, rengeteg sebet kell ahhoz rajta ejteni, hogy minden életfunkciója megszûnjön. Viszont, egyéb troll rokonaival ellentétben, nem képes regenerálódásra, csak nagyon korlátozott mértékben (mint a "szelíd" trollok). Rövid fogaival nem képes komoly sebet ejteni, viszont tartogat egyéb meglepetést...

KVAZÁR (244. TÁRGY)
Ezt a mesterséges anyagot kizárólag mágusok képesek elõállítani, igen bonyolult eljárással. Ez a kékes színû, két kézben elférõ tárgy nagyon könnyû, de döbbenetesen kemény és ellenálló. Bár felhasználására rengeteg ötleted támadhatna, felesleges töprengened [F parancsot kiadnod], mivel halvány fogalmad sincs arról, hogyan lehetne megmunkálni. Azaz, hallottál már valamit arról, hogy bizonyos törpe kovácsok építettek kvazár kohókat, de ezek mûködésérõl, felépítésérõl nem lehet tudni semmit. Lehet, hogy az egész csak legenda, és a kvazár a tudományos fejlõdés egyik zsákutcája.

MÁGIKUS KOPONYA (279. TÁRGY)
Ezt a speciális, sisakként a fejre rakható tárgyat KIZÁRÓLAG Leah papjai használhatják (KF 279). A fekete, és végtelenül könnyû kõbõl készült fejfedõ készítésének titka rég elveszett a múlt homályában, de annyi bizonyos, hogy sötét szertartások sorozatát igényli. Védelmet egyáltalán nem nyújt, azonban viselõjét különleges képességekkel ruházza fel, amelyek használat közben válnak nyilvánvalóvá... [Egy ötlet: számolj utána, hogy a harcban használt papi varázslataid mennyi varázspontot is fogyasztottak, amíg a sisak a fejeden volt. Meglepõ felfedezést fogsz tenni.]

FEKETE KEHELY (283. TÁRGY)
Ez a gyönyörûséges, de végtelenül gonosz kehely egyetlen obszidián kõbõl van kifaragva. Oldalára jól láthatóan Dornodon Rúnája van vésve, hogy elriasszon a Gonosz Istenek hívein kívül mindenkit a használatától. A Fekete Kehelyben kotyvasztott borzalmas folyadék titka könnyen megfejthetõ a kehely oldalára írt rúnák segítségével, azonban a komponensek beszerzése komolyabb problémát jelenthet.

SZENT KULACS (285. TÁRGY)
Eme ritka relikviát manapság már szinte sehol sem lehet megtalálni. A legendák szerint Sheran fõpapjai készítették, még istenük hatalmának csúcsán. A Szent Kulacs egy tökéletesen fehér, soha be nem szennyezõdõ, ismeretlen anyagból készített palack. Hozzáértõ, kellõképpen intelligens személy elkészítheti benne Sheran Fõzetét, egy varázslatos italt, amelybõl összesen tíz csepp fér a kulacsba.

FAIRLIGHT KÖPENYE (303. TÁRGY)
Ezt a sárga, aranymintákkal teleszõtt köpenyt azért hívják Fairlight köpenyének, mert nemcsak hogy Fairlight papjai készítették, hanem csakis Fairlight papjai viselhetik. Ha a köpenyt viseled (KF 303) könnyebbé válik a más által elrejtett, eldugott értékek megtalálása: felderítése szakértelmed ezidõre megnõ hárommal.

GYÖNGYBERAKÁSOS ÖV (732. TÁRGY)
Ez a szemet gyönyörködtetõ ékesség a nemesek viselete ünnepi alkalmakkor. Ha egy szörny kincseskamrájában bukkansz rá, annak számtalan oka lehet: a kalandvágyó nemes a szörny gyomrában végezte, vagy a tolvaj járt ugyanígy, aki a nemes házából a különleges kincset elorozta.

ELENIOS TÜNDÖKLÕ SZOBRA (1587. TEREPTÁRGY)
Valami fura van a levegõben. A lágy szellõ elsöpri a vér szagát, és friss virágillat nyugtatja orrodat. Fegyvereidet lerakva felegyenesedsz, hogy megkeresd, honnan ered. Nem is olyan messze egy alakot látsz lágyan lengedezõ öltözékben, kékes fényben úszva, de mégsem vakítón. Egyáltalán nem bántja a szemed, ahogy ránézel. Közelebb lépve jobban szemügyre veszed a tökéletes, örök szépséget, Elenios tündöklõ szobrát.

VARÁZSITAL FÕZÉS (100. VARÁZSLÓ VARÁZSLAT)
Végre! Sikerült elsajátítani a leges-leges legalapvetõbb, legszélesebb körben használható rúnavarázslatot, a Varázsital Fõzést. Önmagában a varázslattal persze semmit sem tudsz kezdeni - fel kell fedezned néhány "receptet" ahhoz, hogy igazán használni tudjad. Vannak varázsitalok, amelyek bármiben kikotyvaszthatók, vannak, amelyek csak speciális edényekben kotyvaszthatók ki, de nem kell hozzájuk külön tartóedény, és vannak, amelyeket a kikotyvasztásra használt tartóedényben kell tartani. A varázsitalt mindig a KT <varázsital sorszáma> paranccsal készíted el, ha egyszerre több adagot, akkor is csak egy Varázsital Fõzést kell elmondanod. A V 100 parancs kiadására sohasem lesz szükséged. A kotyvasztás általában abból áll, hogy a receptben megadott tartóedényt (vagy ha ilyen nincs, egy tetszõleges tartót) megtöltesz vízzel, majd forralni kezded tûz fölött. A varázsigék lassú mormolásával különbözõ füveket szórsz a fõzetbe, majd amikor forrni kezd, a végsõ igék kiejtésével bekevered a fõ alkotóelemeket. A TVP költség fõzetenként változik, és mindig a receptben van megadva. A varázspont költség minden esetben 30 VP. Az elkészült varázsitalt a H <varázsital sorszáma> paranccsal használhatod, 0 TVP-ért, ha az enciklopédiája másként nem rendelkezik.

IZOMERNYESZTÉS (33. TÁMADÓ VARÁZSLAT)
Ezt a varázslatot elmondva, részben megbéníthatod ellenfeled izmait. Ha a varázslat sikerrel jár (és ez részben taumaturgiádtól is függ) ellenfeled minden támadás-sorozatnál csak eggyel kevesebb ütés bevitelével próbálkozhat, mert izmai elernyednek. Szörnyek esetén a varázslat hatására a lény egyik támadási módját (pl. karom/csõr-bõl a csõr támadásokat) elveszti, ha csak egyetlen támadási módja van, akkor azt eggyel kevesebbszer használja. Legalább egy támadást mindenképpen le fog tudni adni az ellenfeled. A varázslat elmondása 6 VP-be kerül, anyagi komponense három csepp víz.



KARAKTERLAP
Etorlán, egy vörös, hosszú hajú, zöld szemû, hosszú szakállas törpe nõ vagy. A bõröd világosabb az átlagosnál. Fairlight kisebb papja vagy. A Vasalt Bunkók (#9102) K.T. tagjai közé tartozol. Ez a 110. fordulód.

 Erõ:19 (22)  Szint:17  Merészség:3/4 Magasság:104 cm 
 IQ:23  Támadás:17  Agresszió:3 Testsúly:62 kg 
 Ügyesség:19 (21)  Védekezés:25  Menekülés:30 % Életkor:58/58 év 
 Egészség:19  Életpont:277/144  Jellem: semleges (-4) Tul. pont:
 Szerencse:20  Varázspont:190/33  Pénz:1596 arany Kép. pont:
 Tudatpont:9/6   Pszi pont:41/5      EFejl:11 
Eddig összesen 570 szörnyet (6 ebben a körben) öltél meg. Ebben a fordulóban 3878 TP-t kaptál. Jelenleg 184184 TP-d van. A következõ szinthez még 75816 TP szükséges. Trófeáid: quwarg királynõ, szutykos remák, varkaudar behemót. A 110. fordulódban 2099 arany került a bankszámládra. 2099 aranyat vehetsz fel a kamatokat is beleszámítva.

HARCI ISMERETEK
  ökölvívás: 1/0   szúrófegyverek: 13/92 (+12%)   vágófegyverek:7/12
  ütõfegyverek: 18/67 (+6%)   lõfegyverek: 6/75 (+7%)   dobófegyverek:20/21 (+12%)

Feltételes fegyverváltás: mandibulakasza (#127) << vashegyû lándzsa (#182) << vasalt bunkó (#181)
Feltételes lõfegyver használat: semmi (0 -2.); bumeráng (#249) (3 -4.); ubuk dobónyíl (#138) (5 -6.); ubuk dobónyíl (#138) (7 -8.); vas dobónyíl (#189) (9 -10.); vas dobónyíl (#189) (11 -12.); mérg. ubuk tüske (#137) (13 -);
Óvatosság (labirintusokban): 0
Eltaposott quwargok: össz.: 40 idõszaki: 40

EGYÉB ISMERETEK
  1. rejtõzködés: 8/94 (+11%)   2. nyomkövetés: 16/98 (+20%)   3. lopás:1/60
  4. mászás: 10/46   5. csapdakészítés: 9/41 (+6%)   6. csapdaészlelés:2/11
  7. gyógyítás: 28/4   8. titkosírás: 3/40   9. felderítés:8/96
  10. szörnyidomítás: 3/80   11. teológia: 10/18 (+20%)   12. taumaturgia:10/39 (+5%)
  13. szerencsejáték: 1/29   14. versengés: 3/18 (+18%)   15. zene:2/21
  16. szörnyismeret: 6/76   17. pszi: 7/18 (+18%)   18. vadászat:3/80
  19. bányászat: 12/68 (+17%)   20. fõzés: 6/8   

FELTÉTELES PARANCSOK (még 6 lehet)
deus ex machinád 1 mezõre repítsen
totem 45% életpont alatt [gyógymógy (#5)]
gyógyítasz 30% életerõ alatt 30 TVP-ért
kutatsz max. 95 TVP-ért
készítesz fáklyát (#36) (max. 1 darabot ), kõkést (#6) (max. 1 darabot ), tükröt (#43) (max. 1 darabot ), kaktusztüskét (#114) (max. 1 darabot , csak egyszer), csillezsályalevelet (#1253) (max. 50 darabot ), smirglilevelet (#29) (max. 15 darabot , csak egyszer), amnioszt (#203) (max. 2 darabot , csak egyszer)
cirkusz: céllövölde, ötpróba (3)
maradék TVP-dbõl az IQ (2) tulajdonságodat TF-eled
Feltételes támadás (aktív: 4, max: 12)
smaragdgólem (#417), vortexmágus (#418), halálhozó (#419), korinthai amõba (#420)
Barátságosság (aktív: 7, max: 12)
fémbontó szójer (#150), kardfogú fülemüle (#146), Cinty (#5787), Vasalt Bunkók (#9102), 9302. szövetség (#9302), semlegesek (#989), jók (#990)

VARÁZSLATAID ÉS PSZI KÉPESSÉGEID
Varázslói varázslataid
energiatüskék (#29, 5 VP)lángcsóva (#31, 5 VP)hhaar burka (#32, 6 VP)
izomernyesztés (#33, 6 VP)villámcsapás (#50, 18 VP)láthatatlanság (#76, 15 VP, 5 TVP)
városi teleport (#96, 50 VP, 10 TVP)varázsital fõzése (#100, 30 VP)a munka gyümölcse (#224, 10 VP)
idõcsere (#285, 5 VP)  
Papi varázslataid
éber kakukk (#3, 6 VP)gyógymógy (#5, 6 VP, 5 TVP)alkímia (#7, 7 VP, 3 TVP)
varázsfesték (#9, 4 VP, 5 TVP)esõidézés (#11, 8 VP, 5 TVP)erõpajzs I (#12, 6 VP, 5 TVP)
méregsemlegesítés (#14, 10 VP, 5 TVP)szaporítás (#15, 7 VP, 5 TVP)kitartó ló (#19, 10 VP, 5 TVP)
korgó gyomor, huss (#21, 3 VP, 5 TVP)unkreáció (#22, 0 VP, 5 TVP)jellemrejtés (#23, 10 VP, 5 TVP)
hadiszerencse II (#24, 6 VP, 5 TVP)tündérfény (#25, 1 VP)tulajdonságpajzs (#26, 16 VP, 5 TVP)
harmadik szem (#27, 12 VP, 5 TVP)kristálygömb (#54, 20 VP, 5 TVP)tûzesõ (#61, 16 VP)
oltár eltörlése (#79, 60 VP, 10 TVP)szörnycsábítás (#83, 14 VP, 3 TVP)szopókõpusztítás (#88, 21 VP, 5 TVP)
agyburok (#90, 11 VP)DEM kreálása (#95, 50 VP, 10 TVP) 
Pszi képességeid
pszi-ernyõ (#64, 6 PP, 5 TVP)auratranszformáció (#65, 10 PP, 10 TVP)pszi-regeneráció (#66, 12 PP, 5 TVP)
felejtés (#68, 5 PP, 5 TVP)agyletapogatás (#70, 16 PP, 2 TVP)szürkeáll. aktiv (#71, 20 PP, 5 TVP)
mentális pajzs (#72, 9 PP, 5 TVP)  

JELENLEG RAJTAD LEVÕ AKTÍV VARÁZSLATOK ÉS PSZI HATÁSOK
éber kakukk (#3)méregsemlegesítés (#14)  

TÁMADÓ ÉS VÉDEKEZÕ VARÁZSLATOK LISTÁJA
Feltételes varázslat-használat
9. és magasabb szintûek ellen
Támadó varázslatok (aktív: 1, max: 10)
lángcsóva (#31)

ELFOGOTT SZÖRNYEID
spagulár (#82) (hátas: 9 lépés/kör; 8 TVP/lépés;) státusz: éhes

ISTENI KÜLDETÉSEID
1.) Találd meg és áldozd fel Fairlight Köpenyét!
2.) Az én híveim gyakran fordulnak meg a városban, ezért nem lehet számodra komoly nehézség hét orgyilkos lemészárlása. (számláló: 3)
3.) Imádkozz, amint elérted a püspöki rangfokozatot!

HÕSTETTEID
Olimpiai helyezéseid: harmadik hely az 1. kategóriában a XXIII. olimpián.

NÁLAD LÉVÕ TÁRGYAK (*-gal jelöltek bekészítve)
Páncélok és pajzsok
1 * gromak páncél (#270) 1   gyöngyberakásos öv (#732) 2 * kvazár sisak (#266)
2 * lánckesztyû (#230) $1 * varkaudar csizma ($317) 1 * zafír erõöv (#397)
Fegyverek és lövedékek
11   bumeráng (#249) 1   fúvócsõ (#20) 1 * harci kalapács (#174)
1   kõkalapács (#13) 1   kõkés (#6) 24   mérg. ubuk tüske (#137)
17   ubuk dobónyíl (#138) 30   ubuk tüske (#131) 11 * vas dobónyíl (#189)
1 * vasalt bunkó (#181) 1   vashegyû lándzsa (#182)    
Ékszerek és egyéb csecsebecsék
1 * arany papi karkötõ (#309) 1 * obszidián karkötõ (#229) 1 * örökkéval. rubinja (#900)
1 * villám szimbólum (#145)        
Eszközök, használati tárgyak, készletek
4   aranypikkely (#415) 1   ásó (#34) 3 + deus ex machina (#1)
1 + hebrencs csapda (#147) 5   kaja (#2) 1   megbûvölt utazóláda (#1218)
1   Rodger kezdõ üstje (#1167) 1   szeksztáns (#32) 1   teremtés zsákja (#818)
Löttyök és porok, tartóstul
1   sullár hólyag (#168) [üres, kapacitás: 20]
1   szent kehely (#257) [benne 10 csepp isteni könnycsepp (#260), fér még: 0]
1   vizestömlõ (#3) [benne 17 korty víz (#27), fér még: 3]
1   zöld üveg (#82) [üres, kapacitás: 20]
Egyéb bigyók és gyanús csúnyaságok
5   acélpengõke (#231) 1   borkonyó bibe (#312) 1   csillezsályalevél (#1253)
6   fõnixtoll (#563) 1   gnóm csont (#706) 4   gyíkfû (#201)
4   gyöngymangó (#135) 1   kazmár gyökér (#205) 1   kobudera csont (#705)
2   madártoll (#112) 8   mákrózsa virág (#56) 1   moa üveggömb (#383)
1   moa zafír (#381) 1   mocsári penke (#148)    

Összsúly: 44.62 kgMegterheltség: 65%
GYJ: Tetszõleges értékû tárgyakra, ha megterheltséged 300% alatt van.
Még 120 fajta tárgynak van hely a listádon (max. 170 fajta tárgyad lehet egyszerre)

TÁRGYAID A BANK SZÉFJÉBEN (BANKSZÉF MÉRETE: 12)
2   alligátorbõr cipõ (#662) 1   grifftojás (#179) 1   kulcskarika (#648)
1   moa katalizátor (#386) 1   Morgan kristálya (#659) 65   pirkit (#153)
23   varkaudar csont (#1113) 32   vasérc (#152)    

A FORDULÓ ELEJÉN MÉG MEGVOLT...
1093 arany (#50) 7 kaja (#2) 1 varkaudar csizma (#317)
2 mérg. ubuk tüske (#137)        

EBBEN A FORDULÓBAN KERÜLT HOZZÁD...
3 gyöngymangó (#135) 1 kõkés (#6) 8 mákrózsa virág (#56)
1 megbûvölt utazóláda (#1218) 1 mocsári penke (#148) 1 Rodger kezdõ üstje (#1167)
1 teremtés zsákja (#818) 5 víz (#27)    



E körben tett lépéseid térképe

(95,107) jósda (#577), halálhozó (#419)
(96,105) csodák kútja (#1096)
(96,106) élõholt quwarg (#202), fegyvermester háza (#574), fekete mágustorony (#599)
(96,107) az 50. labirintus bejárata, az 52. labirintus bejárata, helytartói hivatal (#580), bank (#583), szökõkút, Vlagyimir
szobra (#433), sörsátor (#486), Quirov (#975)
(97,106) az 51. labirintus bejárata
(97,107) fegyverbolt (#592), vegyesbolt (#595), fény szentélye (#376), quwarg felderítõ (#299)
(98,106) evaporõr (#69), Fairlight oltár, tündöklõ szobor (#1587), mûvészi porolit (#720), 48. jellempróba
(99,105) quwarg felderítõ (#299), Elenios oltár, 32. jellempróba
(100,104) oltár
(101,103) vaskohó (#155), Elenios oltár, érclelõhely, quwarg felderítõ (#299)

TÚLÉLÕK FÖLDJE REFERENCIA

Etorlán 110. fordulója

SZÖRNYEK

vadász tatu (#10) lila brekk (#11) szárnyas gömböc (#12) gonyolék (#13) rambó bogár (#14)
démontetû (#15) homokvarány (#16) bolhakutya (#17) ormánygõte (#18) kavadu (#19)
mérges pók (#20) goblin (#21) drótszõrû pincsi (#22) gazda (#24) grákó denevér (#25)
királygyík (#26) óriás sáska (#27) sakál (#28) gyilkos mókus (#29) surranó kígyó (#30)
woor-antilop (#31) gnóm boltos (#32) sünmedve (#33) kõszáli disznó (#34) acélkolosszus (#35)
manó (#36) gorombilla (#38) lebegõ gomba (#39) hamupók (#40) görgõte (#41)
óriás patkány (#42) tigroszlán (#43) Baar-ork (#44) Duer-ork (#45) Tugt-ork (#46)
harcos (#47) csontváz (#48) zombi (#49) technokolin (#50) gyíkember (#51)
bakkura (#52) százfogú (#53) bo-skorpió (#54) rõtmanó (#55) félelem-járó (#56)
gátvakond (#57) rájanyék (#58) pókvadász (#59) drasmólyom (#60) hegyi rák (#61)
kõevõ (#62) umor-pióca (#63) varkaudar (#64) goldugar (#65) vízionár (#66)
húsevõ magszim (#67) móleon (#68) evaporõr (#69) vadtroll (#70) fabontó szójer (#71)
óriás skorpió (#72) garokk (#73) tintacsiga (#74) mirg (#75) gitonga (#76)
zoloboo (#77) színes dözmöng (#78) bombagoly (#79) trollfa (#80) tazunkaróka (#81)
spagulár (#82) kaszabolósáska (#83) bíborgörény (#84) gyilkos sallank (#85) topránypolip (#86)
árnyékrája (#87) kaffogó hebrencs (#88) sörényes ubuk (#89) törpe kovács (#90) alpesi tehén (#91)
púpos burástya (#92) bundás csirmáz (#93) légirozmár (#94) mérges nyukmár (#95) szintszívó (#96)
mosolygó rettenet (#97) téfea magoflux (#98) piromenyét (#99) szõrös pók (#100) sullár (#101)
uzbány (#102) mélységi grittang (#103) trikornis (#104) óriás griff (#105) griffõniksz (#106)
fekete griff (#107) vadász varkaudar (#108) kõkorszaki szaki (#109) nyuhaj karbin (#110) ragyás burástya (#111)
sóhajtó dorony (#112) süvítõ rája (#113) vérszomjas csüldõ (#114) törpemammut (#115) gyilkos tetû (#116)
mutáns pók (#117) trappoló dinymák (#118) emberevõ (#119) bibircsók-óriás (#120) homokféreg (#121)
xirnox (#122) tetemember (#123) manifesztátor (#124) büntetõ praglonc (#125) miksziszi húsgólem (#126)
Morbid (#127) varkaudar mágus (#128) Lord Kovács József (#129) útonálló (#130) orgyilkos (#131)
sötét gnóm (#132) elit palotaõr (#133) palotaõr (#134) élõholt mirg (#135) sötét fõgnóm (#136)
karmos tankány (#137) agglomerátor (#138) proteinfecske (#139) acéldarázs (#140) szõrlajhár (#141)
udvari mágus (#142) vadászkutya (#143) arató csattanat (#144) pattanóböde (#145) kardfogú fülemüle (#146)
epokitféreg (#147) vérfürdetõ magszim (#148) szõrös bozsó (#149) fémbontó szójer (#150) dehidrátor (#151)
kardszárnyú pocok (#152) quwarg királynõ (#153) autentikus vámpír (#154) nukleáris cickány (#155) tüskés harci gromak (#156)
purifikátor (#157) nómenklatúra (#158) ongóliant (#159) kétfejû troll (#163) jégtroll (#164)
Zinthurg (#180) karmazsin huhogó (#185) szeppent rákfatty (#186) varkaudar behemót (#189) varkaudar bajnok (#190)
szutykos remák (#191) quwarg harcos (#201) élõholt quwarg (#202) massza (#217) tormikus egér (#218)
pszi elementál (#221) vadász quwarg (#241) manaelementál (#290) quwarg felderítõ (#299) quwarg szabotõr (#301)
aranygriff (#304) ében sárkány (#327) ork sámán (#345) szürke rinocérosz (#346) varkaudar kósza (#347)
khór darázs (#348) északi aurach (#350) halálmadár (#351) láplidérc (#352) tesh alligátor (#353)
erszényes elkarog (#354) nektoraf (#355) dûnekukac (#357) bíbor szulfagor (#358) ryuku gárdista (#360)
ryuku légiós (#361) ryuku ostromteknõs (#362) fekete amõba (#364) troll ritualista (#365) dombi yeti (#366)
kérõdzõ etra (#368) rõtmanó berzerker (#369) smaragdgólem (#417) vortexmágus (#418) halálhozó (#419)
korinthai amõba (#420) kék rothasztó (#421) mutáns kopó (#582) sarki róka (#636) yeti poronty (#638)
veszett rozmár (#639) varkaudar kölyök (#685) varkaudar íjász (#687) csontlepke (#746) érzõ szívû dromedár (#753)
csodabogár (#755) alattomos manó (#756) lajhárlord (#757) bandita (#758) ryuku futárbérenc (#765)
köpködõ bruhatag (#773) ork bérgyilász (#781) Jerome (#956) Poomr Ko (#957) Quirov (#975)
Pikoló (#7010)

TÁRGYAK

deus ex machina (#1) kaja (#2) vizestömlõ (#3) $bot (#4) $bunkó (#5)
kõkés (#6) $kõhegyû lándzsa (#7) $szöges bunkó (#8) $bunkósbot (#9) $dárda (#10)
csontkés (#11) $csontszurony (#12) kõkalapács (#13) sünmedve tüske (#14) $vadász tatu bõr (#15)
bordacsont (#16) szögletes kõ (#17) parittya (#18) kerek kõ (#19) fúvócsõ (#20)
ormánygõte csont (#21) tüske (#22) mérgezett tüske (#23) kavadu lebeny (#24) kavadu iszák (#25)
gyenge méreg (#26) víz (#27) ököl (#28) smirglilevél (#29) varányszem (#30)
smirglibokor (#31) szeksztáns (#32) $lapockacsont (#33) ásó (#34) tûzbokor (#35)
fáklya (#36) drótszõr (#37) gumifa (#38) zárnyitó készlet (#39) $kis vaskulcs (#40)
grákóbõr (#41) távcsõ (#42) tükör (#43) $királygyík bõr (#44) $kis bõrpajzs (#45)
krómkaktusz (#46) $surranó kígyó bõr (#47) $antilopbõr (#48) $kígyóbõr kesztyû (#49) arany (#50)
$bõrpáncél (#51) patak (#52) tavacska (#53) szökõkút (#54) mákrózsa bokor (#55)
mákrózsa virág (#56) $bõrsisak (#57) ködmangó cserje (#58) ködmangó (#59) ködkapu (#60)
árnyéksár (#61) ködcsillag (#62) $tigroszlán fog (#63) $csontszablya (#64) $szöges páncél (#65)
$szöges bõrpajzs (#66) kék orchideacserje (#67) kék orchidea (#68) szárnyas hernyó (#69) $rézdarab (#70)
$rézpáncél (#71) $rézsisak (#72) $rézpajzs (#73) csontkulcs (#74) $rézkulcs (#75)
$bronzkulcs (#76) rát-fa (#77) $mászókarom (#78) korongfa (#79) lapkorong (#80)
mérleg (#81) zöld üveg (#82) ragasztó (#83) $díszes rézpajzs (#84) $óndarab (#85)
olvasztókemence (#86) $bronzhegyû lándzsa (#87) bronzsisak (#88) $bronzpajzs (#89) $bronzpáncél (#90)
manilla-fa (#91) kötél (#92) mély kút (#93) bronzhegyû nyíl (#94) $bakkura bõr (#95)
$bakkura csizma (#96) $rákpáncél (#97) $rákpajzs (#98) fekete gyöngy (#99) aranyló ugarhéj (#100)
tinta (#101) vízionár szem (#102) $magszim bél (#103) fémrúd (#104) $evaporõr háj (#105)
fabontó (#106) $rövid íj (#107) $nyílvesszõ (#108) vapár cserje (#109) $vapár ág (#110)
hosszú íj (#111) madártoll (#112) xantusz-kaktusz (#113) kaktusztüske (#114) móricserje (#115)
móri gyümölcs (#116) $ezüst nyaklánc (#117) púderszikla (#118) púderkõ (#119) tábla (#120)
jellempróba (#121) dözmöng szív (#122) $göcsörtös bunkó (#123) rókafarok (#124) $mandibulapenge (#125)
$bronzpenge (#126) mandibulakasza (#127) sallank karom (#128) $sallank nyíl (#129) $hebrencs állkapocs (#130)
ubuk tüske (#131) hóhérbimbó (#132) csuklyavirág (#133) gyöngymangó bokor (#134) gyöngymangó (#135)
rúnakõ (#136) mérg. ubuk tüske (#137) ubuk dobónyíl (#138) koponya szimbólum (#139) denevér szimbólum (#140)
nap szimbólum (#141) szem szimbólum (#142) virág szimbólum (#143) két kard szimbólum (#144) villám szimbólum (#145)
oltár (#146) hebrencs csapda (#147) mocsári penke (#148) grok-képzõdmény (#149) $szent jogar (#150)
$szvó-ektoplazma (#151) vasérc (#152) pirkit (#153) mély szakadék (#154) vaskohó (#155)
világítótorony (#156) nyu-shuriken (#157) ezüst karkötõ (#158) $kis vaspajzs (#159) $vassisak (#160)
$nagy vaspajzs (#161) $borostyán függõ (#162) $karócsapda (#163) $vasvért (#164) mászókampó (#165)
$ugh méreg (#166) sziklafészek (#167) sullár hólyag (#168) uzbány csõr (#169) spiritusz (#170)
$rövid kard (#171) $téfea-agy (#172) nekrofun (#173) harci kalapács (#174) márványtorony (#175)
vashegyû nyíl (#176) szopógödör (#177) mínosz-kúp (#178) grifftojás (#179) ezüst gyûrû (#180)
vasalt bunkó (#181) vashegyû lándzsa (#182) $vaskulcs (#183) $ezüst kulcs (#184) $nagy bronzkulcs (#185)
nagy vaskulcs (#186) mérgezett vasnyíl (#187) mérg. ubuk dobónyíl (#188) vas dobónyíl (#189) mérg. vas dobónyíl (#190)
$aranylánc (#191) gyöngysor (#192) $aranygyûrû (#193) $arany karperec (#194) $obszidián függõ (#195)
$trófea nyaklánc (#196) $igazgy. fülbevaló (#197) $trikornis szarv (#198) karbin plazma (#199) gyíkfû csomó (#200)
gyíkfû (#201) amniosz-fa (#202) amniosz (#203) kazmár (#204) kazmár gyökér (#205)
ovimon-bokor (#206) ovimon-bogyó (#207) óriás lián (#208) szuperkötél (#209) fûszertartó (#210)
sáfránypor (#211) $dorony tüdõ (#212) xirnox szív (#213) manifeszt.nyúlvány (#214) ketrec (#216)
hurokcsapda (#217) ketrec-csapda (#218) fedett verem (#219) háló-csapda (#220) dobóháló (#221)
láncing (#222) smaragd védõgyûrû (#223) $varkaudar lándzsa (#224) $orgyilkos tõr (#225) ramit kõ (#226)
$helytartói jogar (#228) obszidián karkötõ (#229) lánckesztyû (#230) acélpengõke (#231) ilkin érc (#232)
furulya (#233) tatu dob (#234) dorony duda (#235) lajhár csont (#236) $tankány karom (#237)
lant (#238) $pular kristály (#239) kis aranykulcs (#240) smaragd kulcs (#241) tüskecsapda (#242)
nyílcsapda (#243) kvazár (#244) márványkulcs (#245) nagy aranykulcs (#246) $fekete bõrcsizma (#247)
pszi kõ (#248) bumeráng (#249) smaragd koszorú (#252) nekrofun medál (#253) regeneráló gyûrû (#254)
$tatu ködmön (#255) templom (#256) szent kehely (#257) $nehezék (#258) szopókõ (#259)
isteni könnycsepp (#260) bájital (#261) remák szív (#264) $kristálygömb (#265) kvazár sisak (#266)
$fülemüle agyar (#267) $gromak bõr (#268) purifikátor háj (#269) gromak páncél (#270) szürke bõrkesztyû (#271)
aranytû (#272) szuper dobóháló (#273) $ametiszt medál (#275) $sárga erõöv (#276) $rejtõköpeny (#277)
umbatari karkötõ (#278) Mágikus Koponya (#279) jégszív (#282) Fekete Kehely (#283) Szent Kulacs (#285)
Tharr Keresztje (#287) zan indukátor (#288) bíbor erõöv (#291) $varkaudar páncél (#294) Fairlight köpenye (#303)
réz papi karkötõ (#307) ezüst papi karkötõ (#308) arany papi karkötõ (#309) borkonyó cserje (#311) borkonyó bibe (#312)
gyógykenõcs (#313) $varkaudar csizma (#317) ezüsttõr (#322) ezüsthegyû nyíl (#323) ezüsthegyû lándzsa (#324)
ezüstkard (#325) ezüstdarab (#326) ezüstshuriken (#327) mutáns csont (#331) huhogó bibe (#332)
rákfatty váladék (#333) acéltû (#334) olló (#335) pukkanó tûcsapda (#336) piranha zsákvédõ (#337)
királyi korona (#338) rézgolyó (#343) súlyzó (#347) tolmokov-koktél (#351) molluszk ház (#353)
degradátor váladék (#354) szockó hólyag (#355) quwarg boly (#359) ezüsttollú nyíl (#363) phua-kúp (#372)
Eldaran karkötõje (#373) fény szentélye (#376) moa zafír (#381) moa üveggömb (#383) moa katalizátor (#386)
halcsont (#390) szent tölgyfa (#393) álomvirág (#395) álompor (#396) zafír erõöv (#397)
fõutca (#399) ház (#400) $réz fejpánt (#406) $bronz fejpánt (#407) $vas fejpánt (#408)
$kígyóbõr öv (#410) aranypikkely (#415) teknõcpajzs (#417) Vlagyimir szobra (#433) bányászcsákány (#434)
törpe bánya (#435) $réz masszariasztó (#436) arany masszariasztó (#437) szent liget (#439) barátság szent tüze (#484)
sörsátor (#486) erõdítmény (#488) sárkánytanya (#492) tudás gyöngye (#522) Chara-din monolitja (#534)
sötét tekercs (#535) csatabárd (#555) fõnixtoll (#563) $aranytoll (#572) kulcskarika (#648)
sámán erszény (#650) rinóbõr (#651) $darázsszárny (#652) varkaudar tekercs (#653) $darázsfarok (#654)
$aurach fog (#657) aurach bõr (#658) Morgan kristálya (#659) alligátorbõr (#661) alligátorbõr cipõ (#662)
elkarog szõr (#665) nektoraf faggyú (#667) lápi hajlék (#670) nyomkeresõ talizmán (#671) szulfagor agyar (#677)
hibátlan gyémánt (#680) elf kósza háza (#681) orvosságos zacskó (#682) elf tekercs (#683) tímárkunyhó (#684)
rinóbõr öv (#685) tûzfény (#686) ryuku karvédõ (#687) ryuku szablya (#695) Ezüstmágus kürt (#697)
manóodú (#698) sötét kámzsa (#699) tubarkõ (#700) Rahn ékkõ (#701) medúzacsáp (#703)
troll csont (#704) kobudera csont (#705) gnóm csont (#706) smaragd karkötõ (#707) csontamulett (#711)
rõtmanó kacagány (#714) mûvészi porolit (#720) rubin fejék (#729) gyöngyberakásos öv (#732) mágikus hátizsák (#735)
teremtés zsákja (#818) varázsfiola (#828) örökkéval. rubinja (#900) rozmárfog (#1069) csodák kútja (#1096)
varkaudar látógömb (#1107) varkaudar falu (#1109) varkaudar csont (#1113) $varkaudar pálinka (#1137) királyi õrsánc (#1140)
hûségérme (#1141) Rodger kezdõ üstje (#1167) tûzrakó hely (#1169) fûszerkeverék (#1170) malom (#1204)
szekérkaraván (#1215) megbûvölt utazóláda (#1218) bruhatagnyelv (#1230) fejsze (#1240) vaspánt (#1241)
csillezsálya (#1252) csillezsályalevél (#1253) Ramirez feszítõvasa (#1261) Halatir kalapja (#1262) vadászkés (#1264)
kis mágneses bigyó (#1266) tündöklõ szobor (#1587) manóétek (#1588) Kalmárok Kémgömbje (#1589)

RECEPTEK

fõtt étel (#1) buggyantott tojás (#2) ropogós rókafarok (#16)

PARANCSOK

Röv.  1.PAR.    2.PAR.    3.PAR.    TVP    Utasítás                
A    tárgy     kalandozó darab        -  tárgy átadása                              
AA   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy átadása                  
ÁL   tárgy1    tárgy2    tárgy3      20  áldozat bemutatása                         
AMT  kalandozó MXTU                   -  MXTU átadása                               
AT   kalandozó TU                     -  TU átadása                                 
BA   élõlény   [élõlény] [élõlény]    -  barátságosság                              
BB   tárgy     darab                  -  berakás bankszéfbe                         
BE   [épület]                         5  belépés épületbe/lab.-ba                   
BEAJ kalandozó                        -  beajánlás Közös Tudatba                    
BEEN kalandozó                       20  belépés engedélyezése                      
BPB  [sorszám]                        -  befejezõ parancs berakása                  
BPK  sorszám                          -  befejezõ parancs kivétele                  
CIR  [beállítás]                      -  vándorcirkusz látogatása                   
D    tárgy                            -  tárgy eldobása                             
D    tárgy     darab     hova         6  tárgy elrejtése                            
DD   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par.tárgy eldobása                  
DX   1-20                             -  D.E.M. beállítása                          
É    TVP                           1-40  élelemszerzés                              
EA   mit       darab                  -  eladás boltban                             
EE   tárgy     [tárgy]   [tárgy]      -  összes par. tárgy eladása                  
EF   TU                           10*TU  Tudati Energia Fejlesztés                  
EK   sorszám   ?         ?            ?  tudati energia kisütése                    
ÉP   épület    TVP                  TVP  építkezés                                  
ERKI [kaland.]                       20  erõszakos kilép(tet)és                     
ESK  kaland.   [kaland.]             30  esküvõ                                     
EXT                                   -  játékhét visszadátumozási kérelem          
F    tárgy                           10  kísérletezés, feltalálás                   
FA   tárgy     kalandozó darab        3  futárpostának átad                         
FAA  tárgy     [tárgy]   [tárgy]  par*3  futárpostának átad                         
FÁS  TVP                            TVP  felt. ásás, max. TVPért                    
FF   1.fegyver 2.fegyver 3.fegyver    -  feltételes fegyverváltás                   
FFK  %         [%]       [%]          -  felt. fegyverv. kockázata                  
FGY  életerõ%  TVP    [hányszor]    TVP  feltételes gyógyítás                       
FKÉR [kaland.]                        -  feloszl/felfügg. kérése                    
FKT  tárgy     darab     [1]          ?  feltételes készítés                        
FKU  TVP                            TVP  feltételes kutatás                         
FLH  szint     fegyver                -  felt. lõfegyver használat                  
FOG  szörny    csapda                 ?  feltételes szörnyelfogás                   
FM   TVP                              -  feltételes mászás                          
FU   kalandozó                      (5)  feltételes udvarlás                        
FV   tárgy     darab     honnan       4  felvesz elrejtett tárgyat                  
FTV  varázslat élõlény                -  feltételes T/V varázslat                   
FVH  szint                            -  felt. T/V mágia használat                  
GO   próbaszám                       10  jellempróba-gonoszság                      
GY   TVP                           1-40  gyógyítás                                  
GYJ  [tárgy]   [megterh] [érték]      -  gyûjtés szelekció                          
GYK  fegyver   TVP                 1-50  gyakorlás fegyverrel                       
H    tárgy                            ?  használja a tárgyat                        
HIR  hírszám   [1. par.] [2. par.]    -  KT hír közlése                             
HU   [tárgy]   [tárgy]   [tárgy]      -  hulladékgyûjtés                            
ID   szörny    TVP                  TVP  elfogott szörny idomítása                  
IM                                   30  imádkozás oltárnál                         
IN   kalandozó élõlény   tárgy        -  információ átadás                          
JLK  kód                              5  jelszó kimondása                           
K,FK faj       lépésszám irány       10  követi a megadott fajt                     
KB   tárgy     darab                  -  kivét bankszéfbõl                          
KIEN kalandozó                        -  K.T.-ból kilépés enged.                    
KF   tárgy     [1-2]	   	      -  felvesz/felölt/kézbevesz                          
KF   tárgy     3		      -  õriz a tolvajok ellen                                    
KF   lõfegyver [lövedék]              -  bekészíti a lõfegyvert                     
KNO  képesség  [hányszor]             -  képesség növelése                          
KÖKI                                  -  Közös Tudatból kilépés                     
KÖTB K.Tudat                          -  Közös Tudatba belépés                      
KÖTL létszám   vezetõ                 -  Közös Tudat létrehozása                    
KPB  [sorszám]                        -  kezdeti parancs berakása                   
KPK  sorszám                          -  kezdeti parancs kivétele                   
KT   tárgy     [darab]                ?  készít/begyûjt                             
KUT  TVP                           1-50  átkutatja a terepet                        
L,FL kalandozó [tárgy]                5  lopás kalandozótól                         
LE   tárgy                            -  letesz/elrak                               
LIC  sorszám   összeg                 -  licitálás az árverésen                     
LM   pont      [pont]     [pont]   5+OV  labirintusban való mozgás                  
LOT  1.tipp    2.tipp     3.tipp      -  lottózás (10 arany)                        
M    irány     [irány]    [irány]    10  adott irányba mozgás                       
OV   0-5                              -  óvatosság labirintusban                    
P    pszi      [param1]  [param2]  5(?)  pszi képesség használata                   
PBE  pénz                             -  pénz berakása bankba                       
PKI  pénz                             -  pénz kivétele bankból                      
SE   próbaszám                        ?  jellempróba-segítség                       
SZE  szörny                           -  fogoly szörny elengedése                   
SZK  szörny                          10  szörnykeresés                              
SZM  szörny                           -  elfogott szörny leölése                    
T,FT élõlény   [élõlény] [élõlény]    -  élõlény megtámadása                        
TAN  tippszám  [tárgy]               10  tanulás bölcstõl                           
TF   tulajd.   TVP                  TVP  tulajdonság fejlesztése                    
TIM  TVP                            TVP  titkosírás megfejtése                      
TNO  tulajdonság [hányszor]           -  tulajdonság növelése                       
TPF  TVP                              -  spórolt TVP felszabadítás                  
TPS  TVP                              -  TVP letiltása, spórolása                   
TV   varázslat [varázsl] [varázsl]    -  varázslat T/V listába                      
V    varázslat [param1]  [param2]  5(?)  varázslás                                  
VE   mit       darab                  -  vásárlás boltban                           
VI   merészség agresszió menekülés%   -  viselkedés                                 
VIK  merészség                        -  merészség kalandozókra                     
VPF  VP                               -  spórolt VP felszabadítás                   
VPS  VP                               -  VP letiltása, spórolása                    
VTN  varázslat                       35  var. tanulása mestertõl                    
ZIP  mit        TVP                 TVP  rombolás nemes céllal                      



Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.