Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az a HKK?
Hogyan kezdjek játszani?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
HKK klubok
Lapkereső (új)
Lapkereső (régi)
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Chat, üzenõfal
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Pakliszerkesztő (új)
Pakliszerkesztő (régi)
Pakliszerkesztő (régi mobilos verzió)
Megosztások
Memóriajáték
Memóriajáték - Alfa
Kerátor Műhelye
HKK 20 Puzzle
HKK Puzzle
Beholder Labirintus
Mini-szójáték
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Paklileírások
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Nézz be kártyaboltunkba!
Hatalom Kártyái - Moa civilizáció november 30.
Alfa menü – Druidák október 15.
Alfa menü – Boszorkányok október 15.
Alfa menü – Tengeri rablók október 15.
Alfa menü – Mágusok október 15.
Alfa menü – Felfedezők október 15.
Alfa menü – Kereskedők október 15.
Zén Legendái: Varázslatok szeptember 21.
A pillanat képe
A triklem drakolder
(Túlélők Földje szörnyeteg)
Küldd el képeslapként!
"A triklem drakolderek Ghalla szuperintelligens, hihetetlen hatalmú lényei, mégis, egyesek szerint nem egyebek, mint egy mágikus kísérlet eredményei, amelyet a fiatal Dornodon hajtott végre, a tökéletes élőlény utáni kutatás során. A történet szerint a mágus egyesíteni akarta a trollok regenerálódó képességet, a quickling nevű szupergyors lények gyorsaságát, a gólemek sebezhetetlenségét, a sárkányok hatalmát és a mára már eltűnt mágikus lények, a beholderek varázsképességét. A kísérlet túlzottan is jól sikerült." - Encyclopedia Fantasia
Nézz szét a galériában!
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét
Új webshop
Szavazás: új kétszín szabály
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től.

A lista folytatása...
Országjáró feladat 2023
Országjáró feladat 2022
Országjáró feladat 2020
Országjáró feladat 2019

A lista folytatása...
Moa civilizáció lapbemutató 4. hét (92)
Zsákbamacska a 2024. novemberi találkozón (7)
Lapötletek (65042)
Szavazás: új kétszín szabály (14)
Moa civilizáció előrendelés: 2024.11.15-től. (3)
BEHOLDER bácsinak kérdések !!! (8233)

További témák...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Hatalom Kártyái - Alappakli, 7. kiadás szabálykönyv - 3. fejezet

| 1. Fejezet - Gyorstalpaló | 2. Fejezet - A szabályok részletesebben | 3. Fejezet - Alternatív szabályok |

1. Színkorlátozás. A paklidba maximum 4 féle színű kártyát rakhatsz, plusz színteleneket (csak ennyi isten fér meg együtt). Ez a szabály erősen ajánlott mindig, amikor a játékosoknak legalább 2 csomag (2*44) kártyájuk van. Versenyeken ezt a szabályt alkalmazzuk. A Bárd (Bufa) lapok színtelennek számítanak a pakli összeállításának szempontjából.

2. Kezdőszabály. A játékot kezdő játékos előnyének a kiegyenlítésére használhatjuk. Az a játékos, aki kezd, az első körében nem húz lapot. Versenyeken ezt a szabályt alkalmazzuk.

Elképzelhető, hogy valaki elfeledkezik valamiről, pl. véletlenül eggyel kevesebb VP-t ír fel magának, elfelejti kinyerni a szörnykomponenst stb. Ilyen esetekben a következő szabályokat kell alkalmazni:

- Ha valaki egy nem kötelező dolgot nem akar megcsinálni, ami csak a kör egy bizonyos pontján lenne végrehajtható (pl. szörnykomponens kinyerése egy szörny elpusztulása után), akkor hangosan jelentse ezt be. Amennyiben ezt nem teszi meg (tehát csak elfeledkezett róla), megengedhetjük neki, hogy egészen a következő fázis elejéig pótolja a mulasztást. Pl. a harci fázis elején szerzett szörnykomponenst egészen a harci fázis végéig fel lehet írni.

- Ha valaki egy kötelező tevékenységet felejt el/hibázik, amint a hiba kiderül, a mulasztást visszamenőleg pótolni kell. Pl. a játékos elfelejtett húzni, vagy nem regenerált a tartalékban levő lényeiért, a játékot visszavezetjük a mulasztás pontjáig, és onnét folytatjuk. Ha valaki elfelejt ÉP-t feláldozni egy lapjához, amihez ez kötelező, vagy nem jegyzi fel sebződését, ezt visszamenőleg is fel kell jegyezni. Ha a harcban nem számoltátok be a védekezést bónuszt, vagy valamilyen egyéb módosítót, visszaléptek a harchoz, és onnét újrajátsszátok a dolgot. Az ebből eredő hátrányért egyik játékos sem hibáztathatja a másikat, hiszen mindkettőjüknek oda kell figyelni a szabályok betartására. Ha egy játékos befejezi a körét, és a másik játékos ebbe beleegyezik, és elkezdi a saját körét, akkor többé nincs lehetőség a lépés visszamenőleg való módosítására.

- Vegyesen rakjál be kis, közepes és nagy megidézési költségű kártyákat (ez a bal felső sarokban látható szám), mert nagyon nehéz jó paklit csinálni csak kis vagy csak nagy lapokból Ha mindig tele vagy VP-vel, rakjál be néhány nagyobb költségű lapot; ha mindig 8-10 lapot szorongatsz a kezedben, cserélj le néhány nagyobb idézési költségűt kisebbre.

- Vannak lapok, amelyek egymáshoz vannak kitalálva. Keress kombinációkat (kombókat), amelyek jól működnek, kombókat, amelyek lapjai egymással újabb kombókat alkotnak. A játékot nem egy erős lappal kell megnyerned, több, gyengébb lap kombinációja sokkal hatékonyabb lehet.

- Ne csak egyféle lapot használj! Egy csupa-lény pakli kezdetben nagyon félelmetesnek tűnhet, de egy sok pusztító varázslatot tartalmazó pakli ellen kevés esélye van. Ha a paklid lényekkel, bűbájokkal, testrészekkel, építményekkel és tárgyakkal is tud valamit kezdeni, akkor kevés meglepetés érhet.

Természetesen nincs semmilyen szabály arra nézve, hogy hogyan csereberéld a kártyáidat más játékosokkal, de azért nem árt néhány dologra odafigyelni.

- Rögtön az első paklik kibontása után próbáld ki a játékot, játssz néhány játszmát, mielőtt elkezdesz cserélni. Amíg nem ismered a játékot, nem tudod megítélni a kártyák értékét, és így valószínűleg rossz cseréket fogsz csinálni.

- Az ŐV kártyákon már található ritkaság ikon, ez segít a cserélésben, a régebbi lapok ritkaságát megtalálhatod internetes lapkeresőnkben, vagy az Alanori Krónika című újság egyes számaiban.

- Eleinte főként olyan barátaiddal cserélj, akik veled együtt kezdték a játékot. Ha egy veteránnal kezdesz cserélni, aki minden kártya ritkaságát és játékban való értékét kiválóan ismeri (pl. a játék tesztelői közül valamelyik), akkor a csere előtt kérdezz meg egy másik, a játékot nálad jobban ismerő játékost is, hogy neki mi a véleménye a cseréről. Az őV lapokon a ritkaság már fel van tüntetve, persze két ritka lap értéke között is óriási lehet a különbség.

- Kezdetben a legbiztosabb stratégia az, hogy csak olyan kártyát cserélsz el, amiből több is van neked, így biztos nem fogsz elkótyavetyélni valamilyen igazi ritkaságot.

- Ha nem cserélsz, biztos, hogy nem fogsz rossz cseréket csinálni, de egyben a játék egyik legélvezetesebb részétől fosztod meg magadat. Tehát, ha már jól ismered a játékot, bátran cserélj, mert így tudod a paklidat fejleszteni. Sok többszemélyes variáns létezik, mi a legfontosabbakat írjuk le.

A játékot négy ember játssza, két párban. Mindenki a párjával szemben ül. A párok ÉP-je közös, minden párnak 40 ÉP-je van (ez a maximum is). Ha a párból valaki sebződik, akkor a közös ÉP csökken. Ha az egyik páros ÉP-je nullára zuhan, az a páros vesztett. A játék körbe megy, hol az egyik pár játékosa van soron, hol a másik páré. Az őrposztból vagy az egyik ellenfél őrposztjára támadsz, vagy a másikéra, de nem teheted meg azt, hogy egyik lényed az egyik őrposztra támad, a másik a másikra. Természetesen az eredeti szabályok itt is érvényesek, egy őrposzton csak akkor üthetsz át, ha már minden benne levő lényt támadsz. Szokásos stratégia az egyik őrposzt lényeit kipusztítani, és azon keresztül fogyasztani a pár ÉP-it.

Ha egy lap "az ellenfeledre" hat, akkor kirakáskor meg kell határoznod, hogy a két ellenfél közül melyikre kívánod használni. Ha egy lap minden játékosra hat, akkor az mind a négyőtökre hatással lesz.

A párok nem nézegethetik egymás lapjait, beszélni bármit beszélhetnek, de nem használhatnak előre megbeszélt kódokat. Ha egy lapról beszélnek, azt meg kell nevezni, nem lehet körülírni (pl. "Tudod, amit az előző játékban először kijátszottam"), hogy az ellenfél páros ne értse, melyik lapról beszéltek. A párok nem használják egymás lapjait, pozitív hatású lapjaik, amelyek Rád (a játékosra) vonatkoznak, nem segítik egymást.

A páros játékban - annak ellenére, hogy a játékosok nem látnak bele párjuk kezébe - nagyon jól együtt tudnak dolgozni, különösen, ha ismerik a másik pakliját. Varázslatokkal nagyon jól tudják egymást segíteni.

Opcionális szabályok páros játékra

- Közös védekezés. Csak akkor lehet az őrposzton átütni, ha már mindkét ellenfél őrposztjában levő összes lényt támadja már lényed. Ezzel elkerülhető, hogy egy játékoson keresztül a másik pár leverje a teljes közös ÉP-t. A játék így valamivel hosszadalmasabb lesz.

- Közös szörnykomponens. A pár a szörnykomponenseket egy közös kupacba gyűjti, azokat mindketten használhatják. Így a szörnykomponenseik könnyebben támadhatók (hiszen úgy kell tekinteni, hogy az a mennyiség mindkét játékos birtokában van), viszont a tárgyakat is könnyebb kihozni.

- Közös lapok. A párok egymás mellett ülnek (bár továbbra is felváltva jönnek), nézhetik egymás lapjait, megbeszélhetik a kijátszott kártyákat. Ebben az esetben használható egy másik opcionális szabály is, miszerint a kirakó játékosra pozitívan ható építmények és varázslatok az egész párra vonatkoznak.

Ezt a variánst akárhányan játszhatják. A játékosok körben ülnek, minden játékos kizárólag a tőle balra ülő játékos őrposztját támadhatja a saját lényeivel. Ha valaki "egy ellenfélre ható" lapot akar kijátszani, akkor meg kell határoznia, hogy a lap mindig a tőle balra, vagy jobbra ülő játékosra hasson. Ha egy lap "minden játékosra, mindenkire" hat, akkor az a kijátszó játékostól balra ülő két, és jobbra ülő két emberre fejti ki hatását, így a kijátszóval együtt öt emberre hat. Hasonlóan, célpont játékost ill. célpont kártyát csak e közül az öt ember közül választhatsz. Ez utóbbi dolognak természetesen csak akkor van jelentősége, ha a játékot ötnél többen játsszák. Ha egy játékostól balra ülő ember 0 ÉP-re kerül, és kiesik, az a játékos 1 győzelempontot kap, függetlenül attól, hogy bal szomszédjának kiejtéséért közvetlenül melyik játékos volt felelős. Az a játékos, aki utoljára bent marad, az utolsó előtti játékos kiütéséért járó 1 győzelemponton felül kap még másfél győzelempontot. A játékot az nyeri, aki a legtöbb győzelempontot gyűjtötte.

A játék során mindenki, aki épp nincs soron, védekezés bónuszt élvez. Ha a szörnykomponensek kinyerésénél vita van, hogy kit illet, akkor azt mindig az a játékos kapja, akinek a lapja a gyűjtőbe kerülő lény elpusztításáért felelős volt. Ha valakinek egy fázisban kiesik a bal szomszédja, nem támadhat tovább közvetlenül az új bal szomszédra, és annak ugyanebben a körben történő kieséséért a győzelem pontot nem ő kapja.

Ha a játékot ötnél többen játsszák, a játék felgyorsítása érdekében bevezethetitek, hogy minden 3. játékosnak éppen köre van, egymással párhuzamosan lépnek. A kör akkor megy tovább a következő játékosokra, ha minden soron levő befejezte a lépését. Ebben az esetben két dologra kell odafigyelni: Egy lapot csak akkor lehet kijátszani, ha a lap kijátszhatósági feltétele egyetlen olyan játékost sem sért, akire hatása van. Pl. ha egy azonnali varázslatot, ami minden játékosra hat, csak a csere fázis előtt lehet kijátszani, akkor ezt a lapot nem játszhatod ki, ha már az öt játékos közül egy is végrehajtotta a csere fázisát. A másik kényes dolog, hogy ha a játékosok száma csökken, akkor előbb-utóbb a körök számát is csökkenteni kell, hiszen max. harmadannyi kör lehet, mint amennyi játékos van. A körök megszüntetésénél ügyelni kell arra, hogy minél kevesebb játékos maradjon ki emiatt.

A játékot legalább öt játékosnak célszerű játszani (de max. nyolcan játszhatják). Fontos szabály, hogy minden játékos csak egy klánhoz tartozó lapokat használhat, a színtelen lapokon kívül, és minden játékosnak különböző klánnal kell játszania. Minden játékosnak azok az ellenfelei, akinek színével klánja harcban áll, tehát nyolc játékos esetén mindenkinek három ellenfele van. A játékot az nyeri, akinek először esik ki az összes ellenfele.

- Opcionális szabály: a játékosok nem használhatnak direkt egy vagy több adott klán ellen kitalált lapot (pl. A szeretet ünnepe), illetve olyan lapokat, melyeken egy vagy több isten neve szerepel.

Egy többszemélyes játékban a diplomácia azt jelenti, hogy a játékosok összebeszélhetnek, szövetségeket köthetnek, megállapodásokat tehetnek és szeghetnek meg. Bizonyos játékfelállásokban ennek kevés értelme van (pl. ha hárman játszanak), de a játékot színessé és érdekessé teheti sok játékos esetén. A játék előtt azonban mindig meg kell állapodni, hogy van-e diplomácia, vagy sem. Ha nincs, és valaki mégis próbálkozik vele, figyelmeztessétek. A harmadik próbálkozás után ("Hé, haver, ne oda támadj, hanem emide, cserébe nem lövöm le X lényedet!") komolyabb büntetésben is meg lehet állapodni, az összes VP elvesztése, vagy esetleg a játékból való kizárás.

Ha van diplomácia, akkor fel kell készülni rá, hogy ez a játékot jócskán meghosszabbítja. És a diplomáciának mindig fairnak kell lennie, mert különben tönkreteheti a játékot. Itt nem arról van szó, hogy megszegsz egy megállapodást: ez része a diplomáciának. Ha azonban egy játékos egy hamburger meghívásért segíti a barátját, olyan dolgokkal is, amelyek számára a játékban előnytelenek: nos, ez unfair. Ha egy játékosról kiderül, hogy képtelen fair diplomáciára, akkor inkább csak úgy játsszatok vele, hogy nincs diplomácia.

Ha bármilyen kérdésed van...
Írj az alábbi címre:
Beholder Kft., 1193, Budapest, Mikszáth Kálmán utca 12
E-mailben: hkk@hkk.hu
Vagy hívj minket telefonon: 06-1/280-7932

A levél fejlécére írd rá, hogy "A Hatalom Kártyái". A kérdésekre lehetőség szerint az Alanori Krónika hasábjain válaszolunk. Ez egy havonta megjelenő fantasy és szerepjáték magazin, amelyet szerepjáték-boltokban lehet megvásárolni, a Túlélők Földje és Ősök Városa levelezős játék játékosainak kiküldjük postán ill. előfizethető a fenti címen. Ha a kérdés nagyon speciális, levélben fogunk válaszolni, ezért kérünk, küldj felbélyegzett és megcímzett válaszborítékot is. Amennyiben játéktapasztalatot akarsz szerezni, vagy egyszerűen csak játszani, gyere le a Dungeon Klubba, (Budapest, VII. ker., Erzsébet krt. 37.) ahol minden hétköznap 9-17 óra között, szombaton 9-12-ig kellemes légkörben kártyázhatsz; vagy az Abyss klubba (Budapest, VII. ker., Cserhát u. 4.) hétköznap 11-19, szombaton 11-15 óráig van nyitva.

Versenyek

Ha a játék igazán tetszik, előbb-utóbb esetleg kedved támad a játéktudásodat próbára tenni. Rendszeresen rendezünk hivatalos versenyeket, amelyeken értékes díjakat nyerhetsz. A részletekről a fenti fórumokból (Alanori Krónika, szerepjátékboltok) tájékozódhatsz, vagy megnézheted honlapunkon, de ha válaszborítékot küldesz és a versenyekről érdeklődsz, tájékoztatót küldünk a közeljövőben rendezendő versenyekről és a részvételi feltételekről.

Hatalom Szövetsége

A Hatalom Szövetségét a versenyezni szerető játékosok kedvéért alapítottuk. Aki belép a Hatalom Szövetségébe, rögtön egy egyedi HKK lappal lesz gazdagabb, és kedvezményt kap a versenyek nevezési díjából. De a legfontosabb, hogy a HSZ tagjait rangsoroljuk, pontokat gyűjthetnek a versenyeken, és ez a pontozás a honlapunkon folyamatosan nyomon követkető. Minden félévben eredményt hirdetünk, amely során rengeteg további díjat osztunk ki a HSZben résztvevők között, ultraritka lapokat és bontatlan paklikat. Sőt, a HSZ legjobbjai jogot nyernek a HKK Nemzeti Bajnokságon való részvételre. A HSZ-be a Beholder Kft. hivatalos versenyein léphetsz be, vagy belépési szándékodat jelezheted emailben, telefonon vagy levélben is.


HATALOM KÁRTYÁI
TÚLÉLŐK FÖLDJER KÁRTYAJÁTÉK
7. kiadás - Az Ősök Városa
Tervezte: Makó Balázs, Tihor Miklós.
Grafikai tervezés: Prekop László.
Tipográfia és tördelés: Dikó István, Erdős Árpád, Prekop László.
Illusztrátorok: Farkas László, Fischer Tamás, Gőgös Károly, Gősi Adrienne, Havancsák Gyula, Kiss Márton Gyula, Kiss Richárd, Lexa Klára, Lipták László, Markó Gábor, Mayer László, SaDE, Szász Gábor, Szatmári Zsolt, Szügyi Gábor, Tikos Péter, Varga András, Váradi János, Vida László.
A kártya hátoldalához a rajzot készítette: Szügyi Gábor.
Háttérszövegek: Baross Ferenc, Szemerényi Tibor, Szeitz Gábor, Tihor Miklós.
A játékot tesztelték: Abbas Krisztián, Báder Mátyás, Baross Ferenc, Dani Zoltán, Holman Gábor, Jánvári András, Kovács János, Lévai Sándor, Panyik Zoltán, Rém András, Szemerényi Tibor, Szeitz Gábor, Szinay Péter.

Levélcím: 1193, Budapest, Mikszáth Kálmán utca 12 Felelős kiadó: Mazán Zsolt ügyvezető igazgató
Copyright c 2003 Beholder Kft.
A Túlélők Földje és a Hatalom Kártyái a Beholder Kft. bejegyzett védjegyei.
Minden jog fenntartva.



| 1. Fejezet - Gyorstalpaló | 2. Fejezet - A szabályok részletesebben | 3. Fejezet - Alternatív szabályok |

Létrehozás: 2006. április 10. 13:56:15
Utolsó frissítés: 2023. január 20. 13:09:22
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.