Vissza a Főoldalra
 

Hírek, változások
Mi is az az AK?
AK Archívum
GN Archívum
Tartalomjegyzékek
Cikkek az újságból
Krónikák a boltban
Szavazások
Feliratkozás Hírleveleinkre!
Adatvédelmi Tájékoztató
Ország Boltja 2011 Népszerűségi díj Egyéb kategória II. helyezett Ország Boltja 2012 Népszerűségi díj Hobbi és kellék kategória III. helyezett
Most ingyen kezdhetsz el játszani a Túlélők Földjén!
Kattints ide a részletekért...
Termékismertető - Alanori Krónika 144. (2008. január-február)
Termékismertető - Alanori Krónika 141. (2007. október)
Termékismertető - Alanori Krónika 149. (2008. november-december)
Termékismertető - Alanori Krónika 146 (2008. május-június)

A lista folytatása...
Doomlord online game
Mágia Mesterei Online Játék
Szerkesztőség:
honlap@beholder.hu
Készítők:
Farkas Zsolt (Speedz)
Szeitz Gábor (Talbot)
Mazán Zsolt (Maci)
Webdesign:
Szirják Csaba (Chaar-Lee)
Szegedi Gergely (GerY5)
Ha hibát találsz a honlapon:
Írj nekünk!
 

Zarknod börtönében (Hatalom Kártyái paklileírás)

A dobató paklik evolúciója már nagyon régen elkezdődött, és jelenleg az erőforrásokra nagyban építő kontrollok ellen nem sok esélye van egy más alapokra építő paklinak.

Bár a Zarknod börtönében már legalább 10 hónapja megjelent, versenyt ritkán nyertek vele. Ennek az oka az, hogy attól, hogy egy szabálylap frappáns, és jól el van találva, még nem biztos, hogy van 45 versenylap, amit rá tudsz építeni. Ám ha az ember vár egy-két kiegészítőt, lehet, hogy megjelennek olyan lapok, mellyel kiegészülve már ütőképes paklit kaphatunk. Én a megjelenése óta szeretem ezt a lapot, többféle változatban kipróbáltam, de legerősebbnek Balázs paklija bizonyult, amivel megnyerte a tesztversenyt. Azóta eltelt egy pár hónap, és a versenytapasztalataim és a saját szájízem szerint változtattam rajta, illetve kiegészítettem. Még a pakli előtt elmondanám, hogy különösen kezdő játékosoknak ajánlom, ugyanis a pakli nincs teletömve ultraritka lapokkal, a ritka lapok pedig nem tartoznak különösképpen az olyan beszerezhetetlen lapok közé mint pl. a Megszakítás, vagy a Majd legközelebb. A másik ok, amiért kezdőknek javaslom, az, hogy a pakli szinte tanítja a játékost, mivel kevés lap van a kezében, kisebb a választási lehetőség, hogy mit játsszon ki. A lapok egyszerűek, jól érthetők, könnyedén meg lehet velük ismerkedni.

A pakli alapja az, hogy próbáljuk elérni, hogy az ellenfélnek ne maradjon, vagy kevés lap maradjon a kezében. (Az asztalon lévő lapokkal majd csak elboldogulunk.) Triviális megoldásnak tűnik a dobatás. Mivel alapvetően a kontrollt akarjuk megverni, az anti-mágiát kell bevetnünk. Nem lehet rájuk reagálni + varázslatot dobatnak. A probléma csak az, hogy galád ellenfelünk tudja, hogy nem játszunk varázslatokkal, ezért eldobja az ellenvarázslatait.

A feladat egyszerű: nem csak anti-mágiával kell dobatni, hanem sima dobató lényekkel. Lássuk a dobatásokat! Chara-din mindig is a dobató színek közé tartozott, ezért nézzünk szét a káosz-nagyúr háza táján. Elfajzott enkala. Anti-mágikus, repül, és még ütni is tud, az egyik kedvenc lényem. (Javaslat: galetki pakli ellen gyorsan vedd ki!) Enkala barátunk nagyobb testvére születésekor a Pikkelyes ptog nevet kapta. Ezzel a lénnyel akár nyerhetünk is, elég masszív, ütni tökéletes. (Zárójelben jegyzem meg, hogy már volt olyan eset, hogy kombó pakli ellen játszottam, a harmadik körben jött egy ilyen, jött belőle egy kisebb zan, ellenfelem pedig feladta. Vajon miért?) A pakli adu ásza a Gümőfejű Ottó. Na nem a neve miatt. Anti-mágikus, és drágít. Kontoll ellen ezt tessék letenni először! A többi nem anti-mágiás dobató lény az Őrült Szajonn, Káoszkígyó, Átokosztó, Kreiton átokmester lesz. Ezek a lapok, melyeket orrvérzésig erőltetni kell, ha van lap az ellenfél kezében. Persze ha egy 7/1-egy Rovarsámán degradálja az életpontunkat, talán le kéne szedni. Hogy mivel lehet leszedni a Rovarsámánt? Ejtsünk pár szót a leszedésekről. Mivel szinte csak lényekkel játszunk, beépített pusztításokra van szükség. A keretbe a Vészmadár, az Élőholt pegazus, az Opál kalmár, a Lápi rém, a Tleikan bűvölő, a Pszionikus entitás és Chosuga fértek be. A Vészmadár régi ismerősünk. Olcsó, ha lelövik, nem vesztünk sokat. Nagy előnye, lapokat szed le, nem pedig lényeket. Az Élőholt pegazus darálja maga előtt a lényeket, és általában ő adja meg a kegyelemdöfést. Lapleszedő képessége ritkán sikerül, de akkor valószínűleg megfordítja a meccset. Az Opál kalmár inkább egy kis kiegészítés, ha már nincs lapja az ellenfélnek, jó ideig lénye se legyen. A játék elején vélhetően áldozatául esik az Erős erejének, vagy a Solisar aurájának. A Lápi rém kifejezetten lénycentrikus leszedés. A nagy/célozhatatlan lények ellen jó, más kunsztot nem tud. A Tleikan bűvölő már hasznosabb, mivel jó esetben 2-3 körre kikapcsol egy lényt, ami elég kell hogy legyen a győzelemig, a büntetése már csak hab a tortán. A Pszionikus entitással meg lehet állítani a már nem létező hordát, ha megél három-négy kört, akkor pedig beépített szkarabeuszok várják a lapokat. Végül a Chosuga. A pakli legerősebb lapja. Olcsón lövi a Tisztítótüzeket és a Sorvasztásokat, de végső megoldásnak akár lapot is leszedhetünk vele, csak nehogy ez a vesztünket okozza. Már csak azt kell eldönteni, hogy mivel nyerjünk. A Bestia-Bársony gyilkos-Elmeszonda trió meghozza számunkra a várva-várt győzelmet. Anti-mágiás dobatások mellett ezt a három lényt közel lehetetlen leszedni. Próbáljátok ki!

A HKK joker lapja a Kisebb zan persze ide is befér, akár egy anti-mágiás lényt másolva, akár az egyik ütőgépünket, de mindenképpen jó szolgálatot fog tenni. Instrukciókat nem igazán adhatok, mert minden helyzetfüggő. Le kell szedni mindent, dobatni, amíg lehet, és végül nyerni. A kiegészítő pakli is nagyon nyitott, be lehet tenni a Vérszívótól kezdve sok minden, de a galetki pakli ellen mindenképpen készüljetek, mert komoly ellenfél.

Kellemes játékot, sikeres versenyeket!
Szabálylap: Zarknod börtönébenMegnéz
 
3 ÁtokosztóMegnéz
3 Őrült SzajonnMegnéz
3 KáoszkígyóMegnéz
3 Elfajzott enkalaMegnéz
3 BestiaMegnéz
2 Kreiton átokmesterMegnéz
2 Kisebb zanMegnéz
3 Bársony gyilkosMegnéz
3 Pikkelyes ptogMegnéz
3 VészmadárMegnéz
3 Élőholt pegazusMegnéz
2 Lápi rémMegnéz
3 Opál kalmárMegnéz
2 Tleikan bűvölőMegnéz
2 ElmeszondaMegnéz
3 Gümőfejű OttóMegnéz
3 Pszionikus entitásMegnéz
2 ChosugaMegnéz

Írta: Szinay Péter
A cikk az Alanori Krónika 92. számában jelent meg.

(A szavazáshoz be kell jelentkezned!)
(átlag: 148 szavazat alapján 4.6)

Ha ez tetszett, olvasd el a következő, jellegében hasonló cikket is: Lassan járj... (Hatalom Kártyái paklileírás).

Létrehozás: 2005. augusztus 2. 14:26:16
Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:09
Nyomtatási forma


Főoldal | Túlélők Földje | Ősök Városa | Kalandok Földje | Sárkányölő | Puzzle | Hatalom Kártyái Kártyajáték | Álomfogó Kártyajáték | Káosz Galaktika Kártyajáték | Könyvesbolt | Alanori Krónika | Shadowrun | Battletech | Íróink | Könyvsorozataink | Fórum | Galéria és képeslapküldő | Sci-fi és fantasy novellák | Regisztráció | A Beholder Kft.-ről | Adatvédelmi tájékoztató

© Beholder Kft., 2003 - 2024
E-mail: beholder{kukk}beholder{ponty}hu | Tel.: (06-1)-280-7932

Az oldalon megjelent szöveges és illusztrációs anyagok átvétele, másolása, illetve bármilyen módon történő felhasználása csak a Beholder Kft. engedélyével lehetséges.