Gonosz jellemű lapok
Folytatom a Moa civilizáció lapelemzést a gonosz jellemű lapokkal.
Emlékeztetőül a pontozás az alábbiak szerint értelmezhető:
10 pont – Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet
9 pont – Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót.
8 pont – Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális formátumokon előtérbe kerülhet, koncepciójában kiegészítő jellegű lapként működhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
2 pont – Már frissen bontott versenyeken is csak kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
1 pont – Inkább hagyjuk...
Chara-din
A káosz ügynöke (6): Ez bontott és válogatós versenyeken szerintem nagyon erősnek mondható, hiszen körönként a legoptimálisabban szed le lapot a pakliba, amitől hízik is folyamatosan és mindemellett 1-es oltalma is van. Ha más módon is tudunk paklit keverni, pl.: újrahasznosítás, keresés, akkor gyorsan elég nagy lesz, hogy komoly fenyegetést jelentsen és a 3. újrakeverésnél már nem erőjelzőt, hanem izmokat fog kapni, igaz, azt körönként egyet.
Aranytojást tojó tyúk (6): Zanszilánkos és tárgyas paklik fogják szeretni ezt a lapot. Bele kell rakni 1 manát, utána ad 2 csontot és következő előkészítő fázisom végén húzok egy lapot rá, majd a fő fázisomat kezdhetem azzal, hogy ad 2 csontot, így végül is 1 nagy kör alatt 1 manát átkonvertáltam 4 csonttá és 1 passzív lénnyé. Rosszabb esetben az ellenfél 0-ért vagy 1-ért lelövi, de akkor elment egy lövése és visszakapunk halálsikolyra 1 csontot. Ez egy normál erőforrás kártya, ami körönként termel nekünk, amíg nem oldja meg az ellenfél.
Az agy kifacsarása (8): Manaigényes dobatás, viszont kellően hatékony, hiszen a gyűjtőből működő lapokat viszont a Semmibe dobatja. 2-3 VP-t bele kell raknunk, hogy előnyt nyerjünk ki belőle, Lassan járj mellé viszont 4-ért is kijöhet, hogy megnyerje nekünk átvitt értelemben a játékot, de ugyanúgy jöhet rá Kreatív termik vagy Őrjöngő rém, így rizikós egyfunkciós lapnak tartom, de ha tud dobatni, akkor onnan nagyon nehezen lehet visszajönni a játékba.
Az enyészet hídja (5): Drága és lassan indul be, de bontott/válogatós környezetben rendesen tud takarítani. 3 VP-ért ez képes 3 db 1-2 manás lapot leszedni. Erős és jól ki jöhetünk belőle, pont ezért nincs védelme, azt nekünk kell biztosítani. Ha az ellenfélnek leszedése van csak, akkor kijátszáskori képességre így is el fog majd egy lapot csípni.
Csalafinta (9): Nagyon széles tartományban semlegesít, ezért szerintem ezt közel sem csak mutáns pakliban fogjuk látni, oda viszont nagyon jó tud lenni, ha 1 VP-ért tudunk vele semlegesíteni. Majd miután beleszóltunk az ellenfél játékába, a körönkénti képességeként eltakarít egy zavaró lapot az asztalról. Kalandozó pakliba ráadásul még körönként tud semmizni, ami azért nem semmi :).
Evolúciós ciklus (3): Ez sajnos drága, de pont ezért legalább 3 aktív Xenó parazitát is tud adni, ha nem tudunk vagy nem akarunk lényeket visszavenni. Nagy hátránya, hogy ha szükség lenne akkor 1 lényt nem tud visszavenni, csak és kizárólag 2 azonos altípusú lényt, így etnikum paklikban ajánlott a használata korlátozottabb formátumokon.
Isthar, a káoszpápa (8): Újabb 2 VP-s mutáns, ami szintén kötelező a mutáns pakliba. Csalafintával ellentétben neki sebzést is kell okozni, hogy célpont lapot visszakevertessünk, viszont legalább láthatatlanul teszi, és ha sikerül, akkor 1 véletlenszerű lapjától is megszabadítjuk az ellenfelet. Jónak tűnik, és ha be tudjuk védeni és működik, akkor úgy termelt 1 lapelőnyt, hogy nekünk ez még az asztalon van és az ellenfélnek foglalkoznia kell vele. Az biztos, hogy börtön és bilincs ellen és azokban is szerintem kellően jó ez a lap, hogy használjam. Van benne potenciál, mert ha az ellenfél körében is történik pakli keverés, akkor megint dobat 1 véletlenszerű lapot. Plusz azt is vegyük észre, hogy ha az ellenfélnek nincs lent lapja, de van lapunk, amit elhasználtuk, akkor egy saját lapunkra is használhatjuk, ha dobatni akarunk, így folyamatosan egyre nagyobb előnyt tudunk kiépíteni.
Magnetó (5): Szerintem ez egy normális leszedés, ami lény alapú, így ütni és építeni is tudunk vele, bontott/válogatós versenyeken szerintem szedhető lap, mindig szükség van leszedésekre és ott még a csontok is felszaporodhatnak és 3 csont mellett ez már egy 5/5-ös dög, ami már jelentősebb probléma az ellenfélnek. Ehhez több szempontból is jó lehet az Aranytojást tojó tyúkot használni, mert nem csak a költségéhez lesz jó, ha van néhány csontunk.
Orgling stratéga (7): Drága orgling, de a körönkénti kereső képesség nagyon jól jöhet, mert csak a Moa civilizációban 32 olyan lap jelenik meg, amit keresni tud. Ez a lapot nem csak orglingokkal, de egyéb kontroll lényekkel vagy bontott/válogatós környezetben kis hordalényekkel megtámogatva tudjuk kiaknázni a képességét, folyamatosan lapelőnyt generálva nekünk.
Taalru (4): Egyszerű lény, és látszólag alig csinál valamit, de azért ad 1 csontot és gyógyít egy keveset, meg tud ütni 3-akat vagy építkezik. Bontott/válogatós környezetben beraknám pakliba akkor, ha a csontot kellően jól tudjuk hasznosítani. 1 VP-ért 2 zanszilánk is kinyerhető belőle, ha kell a tempó. Emellett ez egy side lap a Thargodanoknak, hogy ne semmizgessék ki a lényeinket.
Tron'dar (10): Ez egy rendkívül erős, szerintem a legerősebb mutáns kalandozó. Az 1-es oltalom nagyon sok mindentől megvédi, mutáns pakliban ez 11 pontos lap, mert ott folyamatosan dermeszt, egyszer kezet néz és onnan így fixen egy lapjától meg tudjuk szabadítani az ellenfelet. Az hogy ezt körönként tudja teszi igazán különlegessé, leszedni nem tud ugyan, de gyűjtőből és más kéz nézéssel vagy emlékezetből (ha még ismerünk valami lapot a kezéből) körönként ki tudunk szedni egy lapot, ez igazán beteg. Amit nem tud leszedni, azt meg körönként az
§°
képessége miatt dermesztgeti. Mágikus védelme miatt Kragoruban is használnám, de mutáns, kalandozó, vagy csak kontroll paklikban is viszont fogjuk még látni.
Tűzszarv (8): Drága Thargodan, viszont a semlegesítés mellett csábítani is tud, amit ha ki tudunk használni, akkor előnyben leszünk, ha meg nem, akkor egy 4/4-es ütő lény sose rossz. Ennek is a szokásos Thargodan játékba rakós kompenzációja és halálsikolya van. Sajnos csak legfeljebb
@2
-s lapot akadályoz meg, így az ősmágiáját lassan járj ellen nem tudjuk kihasználni, de egy sors kezét, amit leggyakrabban
@2
-ért játszanak ki, meg tud akadályozni plusz mana elköltése nélkül. A jelenleg és jövőre használt lapok közül szinte mindent meg fog tudni akadályozni, és az ősmágia reakció drágítás ellen tökéletes.
Urgod transzformátora (5): Ezt a lapot leginkább bontott/válogatós versenyen használnám és oda, ha tudunk csontokat termelni, kellően erős tud lenni.
pP
-re alap esetben 2-t tud sebezni célpontba, de sajnos használat után se az ereklye, se a
§¨-s képességét nem fogjuk tudni használni. Az anti-mágia képesség megvédi a reakció varázslatoktól. Tiltott mágián szerintem Thargodan pakliba látom helyét, ott ugyanis könnyű csontot termelni a követőjével.
Varkaudar bűvölő (5): Alapból drága, viszont a csábítással, ha sikerül egy jó max. 2-es lényt elcsábítanunk, akkor már előnyben vagyunk, hiszen leszedtük az ellenféltől és nálunk meg ott van plusz 1 lény, így a csábítás sokszor tud meccsfordító lenni. Bontott/válogatós versenyeken nehéz lesz a dupla varkaudar köteléket összehozni neki, de sikerül, akkor úgy már bármekkora lényt el tud nekünk csábítani. Épített paklis környezetben, ahol kevesebb lappal kezdünk, akkor a lapcsábítás meglepetés lehet.
Varkaudar javasasszony (8): Saját paklijában ez kifejezetten erős tud lenni, ugyanis életes, reakció-drágított, hálós lény, amivel körönként vissza tudunk venni egy lapunkat a gyűjtőből, nagyon erős képesség. Ráadásul ha ez Chara-din, akkor még ad nekünk
@1-t is. Egy 3-as lap, ami költséges viszont kellően erős, és minden körben folyamatosan növelheti előnyünket. Bónuszként van egy jelenése, ami több funkciós, mert vagy eltávolítjuk az ellenfél gyűjtőjéből működő lapját, vagy egy haszontalan lapot rakunk a paklija tetejére, hogy azt húzza fel, vagy pedig egy szükséges erős lapunkat újra felhúzhatjuk általa egy véletlenszerű lapunk helyett.
Varkaudar őrszem (6): Egyszerű lénysemlegesítés
@2-ért, ami nem drága, viszont a saját paklijában lapot semlegesít és +
@1
lesz rá reagálnia az ellenfélnek, ami már jónak mondható, így Tiltott mágián is és bontott/válogatós környezetben is használt lap lesz.
Zinthurg csemege (7): Egyszerű, de nagyszerű Thargodan erőforrás kártya, ami a saját paklijába kötelező darab, plusz az ősmágia miatt még Lassan járj és egyéb drágítások ellen is kiváló. A keresős képessége, ha megnézzük, akkor végül is 1 VP vagy 1 SZK költségbe fog kerülni, mivel kijátszásakor megadja nekünk az 1 SZK-t. Bontott/válogatós versenyen is használnám, mert szűkíti a paklit, és a szükséges jó lapunkat előkereshetjük vele.
Dornodon
A sárkánykirály dühe (8): Egy védekezéses azonnali reakció, ami lapot akadályoz meg vagy semmibe lő egy lapot, az mindig eléggé univerzális ahhoz, hogy több pakliban is helye legyen. Költsége 2 VP, ami alapból sok, viszont ekkor cserébe anti-mágia: 0-ja van, ami legalább az azonnali reakcióktól megvédi. Viszont amitől kellően erős a lap az az, hogy ideális esetben 0-ért is kijátszhatjuk, és ha elég tűz lapunk van köteléknek, akkor egy célpontba még 3-at is sebezhetünk. Ezt a lapot szerintem mind sárkányos vagy egyéb lényes és tűz pakliban is viszont fogjuk látni.
Apró vörös sárkány (10): Ez a kis vörös sárkány olcsón pont elég jó ahhoz, hogy ne csak sárkányok közé legyen használva. Ősmágiásan fog meg húzó vagy célzó forrást (A sors kezét is 1-ért megfogja, ha az ellenfél lapot is akar vele lőni vagy húzna rá, mert legalább
@2
-ért játszotta ki), mindezt 1 VP-ért, és emellett egy zavaró vagy nekünk szükséges lapot újrahasznosíthatunk, és még marad egy 2/2-es láthatatlanul ütögető lényünk. Legoptimálisabb semlegesítés például A mélység felfedezése, Süllyedő hajó, Boldog béke, Felzárkózás és hasonló lapok ellen. Szerintem ezzel fog kezdődni minden Dornodont használó kontroll és lényes paklik is.
Gerg kompja (5): Ez egy drága hajó, de nem véletlenül 2 építő, valamint 2 VP-ből is ki tudjuk ezt játszani drágítás mellett is. Utána meg költség nélkül körönként a kezünkből játékba rakhatunk orkokat és hajókat, amik nem számítanak bele az esetleges hálóba. Kifejezetten hasznos kiegészítő pakliba való lap mind a hajók, de legfőképp orkok mellé. Némi hátránya, hogy passzivizálni kell, így utána már könnyebb leszedni, de addig is legalább már valamit játékba rakott.
Isteni átok (9): Na ez spoiler gyanús mindenféle hálós koncepciók ellen. Igaz, hogy 2 VP és lapelőnyt nem fog nekünk csinálni, viszont 1-es oltalommal ősmágiásan megakadályoz úgy egy lapot, hogy az ellenfél hálója vagy ősi béklyója nem zavarja. Viszont nagyon kell rá figyelni, hogy ha saját hálónk van, az viszont továbbra is zavarja. Mindent összevetve lehet, hogy túlértékelem a lapot, de szerintem nagy meglepetést tud okozni és most már hiába mondja az ellenfél, hogy háló van most már úgysem tudsz beleszólni :D.
Lávacsepp (8): Ez az egyszerű lap azért kapott 8 pontot, mert a tűz paklin kívül más paklikban is helyet fog kapni, 1 VP-ért elhúzzuk és lövünk, ami szerintem alapból teljesen rendben van. Viszont ha kell, akkor van egy nagyon erős áramlása, ami által ezért a lapért gyakorlatilag 2 VP-t termel nekünk közel megakadályozhatatlanul és drágíthatatlanul, hálót is megkerülve. A manatermelések fel fognak értékelődni, mert egy költségesebbek a lapok és több lap kijátszásával nagyobb előnyt tudunk kiépíteni és nehezebben megoldható helyzetet teremthetünk az ellenfélnek.
Lucina (6): Hasznos árnymanó, de egyértelműen csak Dobótőr termeléssel és árnymanókkal együtt használható lap, így egy paklisnak gondolnám, viszont egyéb tóken termeléssel is jól lehet használni, mert a manatermelésén nincsen korlát és ha tudunk lapot is előkeresni, akkor bőven megtette a dolgát a lap. Árnymanókkal együtt játszva még élete is van, így némileg védi magát és ha a körünkben 2 alkalommal tudunk Dobótőrt termelni, akkor meglesz a 4 tőrünk és a
§• képességét ki is tudjuk maxolni.
Mestertolvaj (8): Erős lapnak gondolom és nagyon jól is járhatunk vele, hiszen lehet olyan szituáció, hogy ellopjuk az ellenfél lapját, használjuk, majd beáldozzuk és kapunk 1-2 Dobótőrt is cserébe, de akár saját magát is beáldozhatjuk 2 Dobótőrt kapva. Akkor sem blank, ha épp az ellenféltől nem tudunk lapot lopni, mert visszaad a 1 VP-t és 1 lapot is.
Ork bombavető (6): Ork és hajó pakliban is el tudom képzelni. Legjobban orkokkal kombinálva járunk jól, mert akkor még egy kör végi lapot is kinyerhetünk belőle. A
pP
képessége sajnos csak lényt lő és azt is keveset, így épített paklis környezetben nem tudom, hogy találkozunk-e vele bár a varázslat semlegesítésre meg szükség van. Bontott/válogatós versenyeken meg elég erős lehet, mert ugyan ork sajnos alig van viszont hajóból azért több is van, így ott még a varázslat megakadályozás mellett még csipegethet lefele lényeket is.
Ork harci tánc (7): Védekezéses lövés, amit jelenleg ork pakliban biztosan el tudok képzelni, mivel ott egy 1 VP-s asztalirtás és kivégzés. Emellett még bontott/draft környezetben is nagyon szólhat, mert az Ork sátrat (gyakori lap, így eleget tudunk ebből is kiszedni) el tudjuk dobni vagy kijátszva is már növeli a sebzését a kötelék által.
Ork nyílpuskás (6): Ork pakliban ez egyértelműen hasznos és korrekt lap. Körönként lövöldöz és a
§•
képességét 3 kötelékre elsütve leszedünk és húzunk lapot, az nem rossz. Tiltott mágián el tudom képzelni, hogy használható orkos paklit is tudunk építeni. Ezen felül azért válogatós környezetben is össze tudunk szedni elegendő orkot, hogy ez is maximumon működjön.
Ork sátor (5): Eldobásra ad egy Ork harcost, sajnos nem aktívan, de ha az ellenfél körében bekérjük, akkor nálunk már aktív lesz. Bontott/válogatós versenyen ezt jó lapnak tartom, mert nem fog bent ragadni a kezünkből és ha kijátszva használjuk a körönként 1 izomjelző hosszú távon nekünk dolgozik és itt jelenleg nem igazán vannak jelző manipulálós lapok. Ha szedek Dornodont, akkor ezt is érdemes szedni, mert kellenek az ingyenes lapok, nem jó, ha csak nézegetjük a sok drága lapot a kezünkben és közben legyorsul minket az ellenfél.
Ragálymester (10): Mindig kellenek a játékba olcsó beleszólások. Az ellenfél csak reakció drágítással növelheti a költségét, így Lassan járj vagy egyéb drágítás ellen is használható, amik használnak azonnali varázslatokat. Az, hogy gyógyító forrásokat fog, egy picit több beleszólási lehetőséget ad számunkra (újrahasznosítást is meg tud fogni például), ezért kontroll jellegű vagy lényes pakliba védelem gyanánt is mindenképpen használnám. Dornodon kifejezetten jó kontroll szín lett, köszönhetően olyan lapoknak mint Rohamozó ork, Süllyedő hajó, Árnyékláng, így ennek is fix helye lesz a versenypaklikban.
Úszó citadella (7): Orkos hajó paklinak egy alternatív győzelem, hiszen sokkal könnyebben össze tud jönni a flottánk a kör végére. Ezen felül ősmágiás és visszaadja a lap magát, valamint az a képessége nagyon hasznos, hogy az aktív orkjainkat megvédi, így sokkal nehezebb azokat az ellenfélnek megoldani. Érdekes lap és nagyon tetszenek benne ezek az alternatív képességek, szerintem az orkos hajós pakliban helye kell legyen ennek a lapnak.
Varázslathárító korvett (8): Igencsak korrekt hajó ez a Varázslathárító korvett. 1 építő fixen kell hozzá, de ha két kijátszáskori képességes lény fogja építeni, akkor elég jól járhatunk vele, de ha mégse, akkor is azonnal vissza tudja adni a lapot és +1-es reakciódrágítással máris az asztalunkon van egy passzivizálásra forrás megakadályozó lapunk. Zavaró lap az asztalon, és sok kombinációs lehetőséget ad számunkra a kijátszáskori képessége.
Zsebtolvaj (4): Bontott/válogatós versenyeken ez egy szükséges és pont jó lap. 1-ért leszed és lehet, hogy kaphatunk Dobótőrt, ha olcsó lapot szedünk le vele emellett egy aktív 2/2 lény, amivel tudunk építkezni. Amikor használunk épületeket, akkor nagyon kellenek nekünk az olcsó, de hatékony lapok, hogy kezelni tudjuk az ellenfél fenyegetései és közben lehetőségünk legyen tovább építkezni.
Leah
A múlt tükre (10): Prémium erőforrás kártya, igaz, hogy 2 VP, de összességében ad +1 VP-t és 1 lapot. Kör végi lapot ad azért, hogy ne lehessen emiatt nagyon legyorsulni az ellenfelet, viszont a manát egyből adja, így ha többet húztunk, egymás után kijátszhatjuk őket, és garantáltan nem fog örülni az ellenfelünk. A max. ÉP-nk növelésével valamelyest könnyebben szüntethetünk meg törhető követőket, mert néhányat még azért fognak használni, mint például a Molluszk, az ócskást. Nincs olyan pakli, amiből ezt kihagynám, kivéve börtön/bilincs.
A tundra hőse (7): Védekezéses 1-es oltalmas semlegesítés, ami lényt vagy aktiválást kívánó hatást fog meg, csak nem lehet rossz. Jól hangzik, viszont 2 VP a költsége. Ha van rá elég varázspontunk, akkor jó, mert az ellenfél sem tudja olcsóbban megakadályozni a létrejöttét. A semlegesítésnek itt van egy hátránya, hogy A tundra hősére rakj 2 dermesztésjelzőt, hogy ne lehessen használni a lap másik képességét 2 körig, viszont Ulkorban ez a 2 jelző pont egy lap húzásra lesz jó.
Bosszantó nyálka (4): Ez egy valóban bosszantó nyálka, kellően visszafogja az ellenfelet 1 teljes körig. A +1 VP csak ellenfélre vonatkozik, így ezt egyfajta védelemre is használhatjuk és sokkal kevesebb beleszólása lehet az ellenfélnek a játékunkba. Ezt a lapot szerintem bontott/válogatós versenyen használnám leginkább, de még az is előfordulhat, hogy korlátozott formátumokon Estellés pakliban is felbukkan.
Csellengő csontváz (8): Ez a Rox pakliban szerintem nagyon erős tud lenni, ott akár körönként is el tudjuk sütni a keresését és gyűjtő generálását, amiben sok esetben fog tudni plusz 1 VP-t termelni. Rox-ban jön 1 VP + 1 nekron költségért, és ha dobunk neki élőholtat, akkor már visszaadta a költségét és "húztunk" (valójában kerestünk) 1 lapot. Hátul kell hagyni és szörnykomponensnek beáldozni az előkészítő fázisunkban, vagy a követőnknek, és akkor minden körben el tudjuk ezt játszani, így folyamatosan előnyt kiépítve. Emellett mivel a képessége keresés, nem kizárt, hogy valaki Zarknod börtönében pakliban is használni fogja.
Csontos csibész (7): Nem gyakori létére egy nagyon csibész csontváz ez a paklijában, ugyanis ott mindössze 1 zanszilánk lesz a költsége. Kijátszásra vagy nem lény lapot akadályoz meg VAGY gyűjtőbe lő egy lapot VAGY huzat egy lapot, de ha dupla köteléke van, akkor le is szed és huzat is. Ezután megy előre és a követő mellett 4-et fog ütni és használhatjuk a követő képességének. Pontosan ilyen és hasonló lapok kellenek, ahhoz, hogy versenyerős tudjon lenni a Rox, a csontok urára épülő csontváz paklink.
Csontváz Lord (6): Az új avatárok költsége 5-X, így 2-re tudjuk lecsökkenteni a költségét (Rox mellett viszont 1-ért is ki tudjuk játszani). Az 1-es oltalom miatt olcsón az ellenfél se nem tudja megakadályozni, sem leszedni. A képességének kiaknázásához kellenek Nekromanta csontváz vagy egyéb tóken termelő lapok, és saját körönként akár 2 lapot is tudunk vele húzni, ami nagyon jól hangzik, kérdés, hogy ez mikor mennyire fog összejönni. Mindezek mellett nem kis lényről beszélünk, mert ha 2-ért vagy követő mellett 1-ért játszottuk ki, akkor 5/3 vagy követő mellett 6/3-as lény komoly fenyegetés, amit hamar kezelni kell. Leginkább Rox pakliban tudom elképzelni, de nem kizárt, hogy valami tókenes pakliban is előfordulhat.
Csontvetés (5): Bontott/válogatós versenyeken nagyon kellenek az olcsó beleszólások ,és ez egy erősebbnek mondható, ugyanis ad egy Nekromanta csontvázat, ha lényt lőttünk le vele, ha tárgyat, akkor meg 1 szörnykomponenst, ha bűbáj vagy építményt, akkor viszont nem ad mást. Korlátozott formátumokon Estellébe is valószínűleg használnám.
Jégcsapás (3): Bontott/válogatós versenyeken valószínűleg fogják használni, mert alapból 2-t sebez célpontba, majd jelenésre kérhetünk egy dermesztésjelzőt osztó tókent is. Mindent figyelembe véve Ulkor pakliba nem fér bele és bontott/válogatós környezetben is csak azért használnám, mert ott komolyabb a lényekkel való játék, és így lehet rá szörnykomponensünk, hogy a jelenés költségére is megtermeljük a csontot.
Jégcsóva (5): Ez egy sokkal komolyabb lövés, mint a Jégcsapás, ugyanis csak a rendelkezésre álló varázspontunktól függ, hogy mekkora lényt tudunk vele leszedni, ráadásul életkioltósan. Játékosba is tudunk lőni, igaz az limitálva van 6-ra. Bontott/válogatós versenyeken biztosan használnám, mert 1-2 varázspontért a legtöbb lényt le tudja csípni.
Jégdiszkosz (10): Termelhető lap, így semmiképp nem adnék rá kevesebb pontot :). Bontott/válogatós környezetben ezt még alapból is fogják használni, ingyen tud passzivizálásra nagy körönként 3-at lénybe vagy játékosba lőni, szerintem tökéletes.
Lápi szörny (8): Ez a Lápi szörny drága, de hatékony gyilkos, eltávolítja az életes lényeket is a mindenképpen a Semmibe kerül képessége miatt, sőt Azariont is. Ha meg tudjuk menteni a gyógyítással és 2 lesz belőle, akkor egyre nagyobb problémát jelent az ellenfélnek. Mivel nem lehet azonnali célpontja, ezért nehezebb is megoldani, ha meg teli vagyunk szörnykomponenssel, akkor el tudjuk húzni mindegyiket. Kíváncsi leszek, hogy milyen paklikban fog felbukkanni.
Lökéshullám (5): 2 VP-ért 2 lapot húzni szokványos, viszont ennek van egy hátránya, hogy meg kell azokat mutatni, de erre szükség van a lap második képessége miatt, miszerint a kör végén a gyűjtőbe lehet ezek közül dobni azokat, amiket nem játszottál ki. Gyűjtőből működő lapokkal kombinálhatjuk is, de anélkül is bontott/válogatós versenyeken is használható lap lesz.
Nekromanták fattya (5): Nekromanta és csontváz támogató etnikum lap, ami 1 VP-vel olcsóbbít. A halálsikolya szerintem kellően jó védelem, mivel élőholtat 1 VP-vel olcsóbbít és visszahuzatja magát, így az ellenfélnek ingyen elmenne egy leszedése. Valószínűleg emiatt leszedni nem fogják szívesen. Ebből a Nekromanták fattyából régebben is 5-öt lehetett használni, így ezt megtartottuk itt is. Korlátozott formátumokon, mint a Tiltott mágia valószínűleg használnám.
Nyomorult pegazus (6): Pegazusba készült azonnali varázslat semlegesítő 1/1-es kis lény, mert ott
@0
-ből is ki tudjuk játszani, egyéb esetben, ha nincs kötelékünk, akkor az 1 ZSZ időnként drága lesz. Annak örülök, hogy ez gyakori lap, így bontott/válogatós versenyeken ez egy mindenképp használt lap lesz, mert ott nagyon hasznos lehet elcsípni 1-1 azonnali varázslatot, amik leginkább leszedések és sebző varázslatok. Alternatív képességként, ha nem semlegesítésként játsszuk ki, akkor tudom max. 2 lapot semmizni.
Revilo, a sunyi (7): Tetszik ez a szép kék cica. Kijátszásra ad egy kör végi lapot, majd újrahasznosítás után generálhat nekünk gyűjtőt gyógyítással és az ellenfél zavaró gyűjtőben lévő lapjait is megoldhatjuk vele. Gyűjtőgen pakliba, ami nem Zarknod börtönös vagy bilincses változat, kötelező. Ezt csak lap vagy lény megakadályozással lehet jól kezelni, mert mindent kijátszásra csinál és utána még ott van egy 2/1-es aktív lényünk.
Seriah, a ködtáncos (7): Ez az árnymanó kész Dobótőr gyáros :). Ködözéssel előkeressük, máris kapunk 1 Dobótőrt a játékba. Nem lény lapot tud semlegesíteni, ami nem rossz, viszont ha keressük, akkor számít rá az ellenfelünk.
§•
képességére és jelenésre is tudunk Dobótőröket gyártatni vele, így az pontosan 3 Dobótőr, meg ő maga is tud 2-ket ütögetni. Ködözős, valamint dobótőrös árnymanó pakliban is használnám.
Zárt kapu (7): Ezt a kaput csak építeni tudjuk, ha valami célzó forrással szeretné leszedni az ellenfél, akkor legalább +1 VP-t el kell költeni. A
§•
képessége nagyon erős, meg tudjuk csinálni, hogy mi a körünket kimaxoljuk és a 2. fő fázisban megépítjük és bezárjuk a kapukat. El fog így maradni 1 húzási fázisa az ellenfélnek, és nem fog tudni az ő körében semmit kijátszani. Mi viszont fogunk húzni lapot, amikor már mi jövünk, kinyílnak a kapuk.
Ezzel záródik a gonosz jellemű bontható lapok listája. A következő cikkemben a semleges jellemmel és UR, valamint a megjelenő kódos lapokkal zárom a Moa civilizáció lapelemzést.
Minyó András