Hatalom Kártyái verseny - 2022. október 2., BarCraft 2 Időpont: | 2022. október 2. 9:30 (nevezés: 9 órától). | Helyszín: | BarCraft 2 esport, fantasy, konzol, társasjáték klub és kávézó, Budapest, Bajcsy Zsilinszky út 59. A Nyugati pályaudvartól két percre, itt található. | Szabályok: | Válogatós verseny - Ez mit is jelent?A játékosok 7-8-asával asztalok köré ülnek. A helyszínen vásárolt és kibontott pakliból mindenki kiválaszt egy lapot, majd továbbadja a paklit. A kapott pakliból ismét választ egyet majd továbbadja. Az első elfogytával a többi paklit is hasonló módon válogatják. A válogatás végeztével a kiválogatott lapokból kell a 40 lapos paklit összeállítani, a 4 szín korlát figyelembevételével, de ugyanabból a lapból lehet 3-nál többet is használni.
A versenyek svájci rendszerben zajlanak, vagyis minden körben hozzád hasonló eredménnyel rendelkező ellenféllel kerülsz össze. Nincs kiesés, mindenki végigjátssza az egész versenyt.
Minden ellenfeled ellen három játszmát játszol. A második és a harmadik játszma előtt lehet cserélni lapokat a pakli és be nem rakott lapok között, a pakli lapszáma változhat, de nem csökkenhet a minimum alá.
Büntetőszabály: Ha az ellenfél profi játékos, versenyen alkalmazható ellene az ún. büntetőszabály. (bővebben) Új nemzedék - Ez mit is jelent?
Tiltott lapok: A Mennyek Úrnője, Mardakor ajándékozó, Spóra, Szomjazó féreg.
Használható lapok: A 2020-ban, vagy később kiadott lapok*, és a 2018-ban, vagy később kiadott ultraritka lapok. A megjelenés évét a lap alján levő évszám alapján határozzuk meg. A követőkre és szabálylapokra nem vonatkozik ez a korlátozás.
Kiegészítés:
- Lehet használni a dátum szerint egyébként engedélyezett lapoknak korábbi, azonos nevű verzióját, ha az ultraritka vagy 2011-nél nem régebbi, és nem tér el lényegesen tőle (ennek definícióját ld. lejjebb).
- Használhatók az isteni lapok 11. kiadásos változatának eggyel korábbi verziói: A holtak trükkje, Abszolút preventálás, Angyali sereg, Demizra, Goblin szabotőr, Kaotikus hullámzás, Owooti trükk, Pusztító tűz, Rhatt hárítása.
Előre kikészített lapok: Tóken lapok használhatóak évszámtól függetlenül. Nem tóken előre kikészített lapok csak akkor, ha a kiadásuk dátuma ill. a fenti kiegészítés alapján használhatóak lennének a pakliban.
Egy régebbi lap lényegesen eltér az új verziótól, ha**:
- eltér a két lap idézési költsége; lény esetén a sebzése/életpontja; építmény esetén a strukturális pontja.
- ha a két lap képességei és hátrányai nem egyeznek meg egymással. (De nem tekintjük lényeges eltérésnek, ha az S, K, E, J ikonokat szöveges leírás helyettesíti, vagy a leírásban csak a szórend, vagy a konkrét szóhasználat tér el, de azok működése a két lapon megegyezik.)
- ha a két lapon a keretükben található ikonok eltérőek. (De nem tekintjük lényeges eltérésnek, ha a hiányzó ilyen ikont a lapon szöveges leírás helyettesíti. Pl. villám, reakciódrágítás, repülés, stb.)
* A fenti szabályokban az évszámot új kiegészítő megjelenésekor frissítjük, a szabály az, hogy mindig az adott évben, és az azt megelőző 3 évben megjelent lapok és megelőző 5 évben megjelent ultraritkák.
**Arra, hogy pontosan mely lapok használhatók és melyek nem, precíz referenciát ad a HKK pakliszerkesztő.
A módosított szövegű lapok listáját itt tekintheted meg.
A pakli minimum mérete 50 lap.
A kiegészítő pakli mérete pontosan 30 lap. Nem kötelező kiegészítő paklit használni.
A pakliban maximum 3 különböző szín lapjait használhatod. Ebbe a színtelen és Bufa lapok nem számítanak bele.
Azonos nevű lapokból maximum 3 darab használható a pakliban és a kiegészítő pakliban összesen.
A versenyek svájci rendszerben zajlanak, vagyis minden körben hozzád hasonló eredménnyel rendelkező ellenféllel kerülsz össze. Nincs kiesés, mindenki végigjátssza az egész versenyt.
Minden ellenfeled ellen három játszmát játszol. A második és a harmadik játszma előtt lehet cserélni lapokat a pakli és a kiegészítő pakli között, de a pakli lapszáma nem változhat. A mérkőzés befejezését követően vissza kell állítani a paklit eredeti állapotára.
Büntetőszabály: Ha az ellenfél profi játékos, versenyen alkalmazható ellene az ún. büntetőszabály. (bővebben) Kiegészítés: Draft Bajnokság 4. forduló:
2 csomag Roxat céheiből és 2 csomag Résföldből.
1 játékos 1 céhet használhat.
Fejvadászok céhe első képességét egy játékban maximum kétszer lehet használni.
Kereskedők céhe első körben nem aktivizálható.
Tiltott minden követő.
Az úrnő hírnöke nem támad fel.
Megelőző ütés és az Égi dajka játékosba maximum 5-öt sebezhet.
Amennyiben több mint 16 játékos van fixen 5 fordulót játszunk.
| Nevezési díj: | 7100 Ft, HSZ tagoknak 7000 Ft. Előnevezés szükséges! | Díjak: | A hét kulcs őrzője, Emléklopás
1. hely: ultraritka + 1 pakli Résföld
2. hely: ultraritka
3-4. hely: HKK kiegészítők.
Minden második nevező után + 1 kiegészítő kerül a díjalapba.
Azok között a játékosok között akik nem értek el helyezést mindig kisorsolásra kerül egy-két meglepetés.
Több mint 24 játékos esetén a legjobb amatőr külön díjazásban részesül (+ ultraritka kerül a díjalapba).
| Érdeklődni lehet: | Csík János - csikjanos{kukk}gmail{ponty}com - 20-436-4578 | Megjegyzések: | Draft Bajnokság 4. forduló A helyszínen étel és ital kapható, így kérek mindenkit, hogy ne hozzon be kintről ilyesmit. A helyszínen alkohol is kapható, így 18 év alatti személyek csak szülői felügyelettel vehetnek részt a versenyen. |
Körök száma: 4. Körök: A körök alapján szerzett pontok: megnyert kör - 3 pont, döntetlen - 1 pont, vereség - 0 pont. Játszmák: győztes játszma - 2 pont, döntetlen - 1 pont, vesztett játszma - 0 pont. Buchholz: Az ellenfelek által szerzett körpont (első oszlop). HSZ pont: A Hatalom Szövetsége versenyben ezért a versenyért járó pont (csak HSz tagoknak). Profi pont: Ezért a versenyért járó profi pontok száma. Létrehozás: 2022. április 22. 08:50:32 | Utolsó frissítés: 2023. június 21. 09:21:59 | Nyomtatási forma |
|