Sámánviadal - ismertető az új Álomfogó kiegészítőről
Ebben az Álomfogó kiegészítőben száz teljesen új lap jelent meg, tovább színesítve az eddig is változatos és izgalmas játék palettáját. A legfontosabb újítás egy új lapképesség, az úgynevezett aktív képességek. Ezek a képességek asztalon lévő lapokon szerepelnek, s az eddigiekkel ellentétben nem állandóan kifejtett hatásokról vagy párbajban, segédként használt képességekről van szó, hanem a fő fázisban lehet őket használni. Sőt, némelyiket az ellenfél fő fázisában is lehet hasznáni! Ezzel az azonnalik mellett további lehetőséget kapunk, hogy az ellenfél játékába, az ő körében beleszóljunk.
Ezeknek a képességeknek van valamilyen költsége (pár varázspont, pihenőbe vagy sérültbe kell fordítani a lapot), amit kifizetve létrejön a képesség. Ilyen lapok közül az egyik legjobb A Sárkány, ami egy 4 VP-ért jövő álomlény, akit ha sérültbe fordítunk, akkor húzhatunk egy lapot és kapunk egy varázspontot. Ezzel a lappal az elhúzódóbb meccseken óriási előnyre tehetünk szert, viszont a játék elején nyilván elég kockázatos kirakni, hisz védtelenek leszünk egy ideig.
Hurtuba és Vérpele szintén ezzel az új képességgel rendelkező álomlény, melyeket ha pihenőbe illetve sérültbe forgatunk, akkor az ellenfélnek egy célpont lényét szintén pihenőbe vagy sérültbe forgathatjuk. Talán mondanom is fölösleges, hogy mekkora előnyt jelenthet ez, amikor az ellenfél egy révülőre vagy egy álomlényre építi az egész védelmét, ami miatt nem érné meg támadnunk. Ilyenkor könnyedén ki tudjuk iktatni - igaz, csak rövid időre - s már tizedelhetjük is ellenfelünk dicsőségpontjait.
Eddig, gondolom sokan kérdezték magukban, hogy vajon miért számít, hogy egy révülő boszorkány, sámán, vagy egyéb altípusú. Immáron erre is választ kaptunk, hisz megjelenik több olyan lap is, amelyek az altípusokra hivatkoznak. Ezek közül egyértelműen kiemelkedik a Szellemszusz tartály, ami egy 3 VP-s általános varázslat, ami annyi varázspontot és lapot ad, ahány darab azonos altípusú lapunk van (ezt az altípust mi nevezhetjük meg). Persze nem mindegyik altípusra hivatkozó lap ennyire univerzális, vannak, melyek csak bizonyos altípusokat segítenek. A Mócsing nevű révülő például minden boszorkánynak ad +2 támadó erőt, Hübehauer Manó pedig a varázslóknak ad 1-1 védő és 1 támadó varázserőt. Tekercses Ajtony a garabonciásokat fogja segíteni, ugyanis kijátszásakor annyi varázspontot ad, amennyi garabonciásunk van játékban rajta kívül. Bár nem altípusra hivatkozik, de hasonlóan érdekes pakliötletet ad még Korcsmáros Bódog is, ami egy 3 VP-s révülő, aki minden 3 VP-s révülődnek ad egy dicsőséget. Érdemes lesz tehát a csak 3 VP-s révülőkkel játszó paklin is elgondolkodnunk.
Megjelent az első, 6 VP-be kerülő révülő is, Agmánd fia, Ursuru, aki bár meglehetősen drága, mégis megéri az árát. 7/8-as mérete a harcban igen nehezen legyőzhetővé teszi, +2-es dicsősége pedig igencsak életveszélyessé teszi. Segédként is megállja a helyét, +5 erőt és három lapot ad nekünk. Ezek mellett még van egy igen hasznos képessége, mégpedig az, hogy általános varázslatok nincsenek rá hatással. Remekül lehet kombózni két újonnan megjelenő varázspont termeléssel, az Arany pajszerrel és a Fehérló áldozattal. Mindkét lap olcsón ad viszonylag sok varázspontot, viszont el kell dobnunk egy, illetve kettő lapot a kezünkből. Így egyrészt lesz rá keretünk, hogy kézből kijátszhassuk, de még jobb, ha a hátrányt az előnnyé formáljuk, s eldobjuk Ursurut, s egy Békacsók bűbájjal hozzuk vissza. Mindenképpen említésre méltó még Holdfény és Árpád vezér, melyeknek mindössze annyi a különlegességük, hogy kettes dicsőségük van, viszont az idézési költségükhöz képest meglehetősen aprók. Ha meg tudjuk oldani, hogy ne keveredjenek harcba (pl. Hurtuba és a Vérpele meglehetősen optimális erre a célra), akkor igen gyorsan véget vethetünk az ellenfelünk pályafutásának.
Azonnalik közül talán a legérdekesebb az Erőkérő áldozat lesz, ami 1 VP-ért ad +3 erőt - ami ugye nem túl sok -, de ráadásképpen előkereshetünk egy újabb Erőkérő áldozatot. Így az adott szituációhoz tudjuk méretezni a támogatásunkat. Ha játszunk mellé Táltoshívással vagy Zsolozsma asszonnyal, akkor még vissza is tudjuk keverni a bűbűjketrecünkből a már elhasznált Erőkérő áldozatokat, így akár végteleníteni is tudjuk.
Eddig is nagy problémát okozhatott, ha az ellenfél egy Sámántekintettel megszabadított minket két laptól, még kellemetlenebbül fogjuk majd érezni magunkat, ha egy Hóálom bűbáj áldozatai leszünk. Ez ugyanis 3 VP-ért 3 lapot dobat és kettő dicsőség pontot veszít a kijátszója. Igaz, nem kicsi a lap hátránya, viszont még így is messzemenőkig megéri használni.
Kulcslapnak, mondhatni kötelező lapnak számított eddig a Csendharang. Szerencsére nem sokáig tartja meg monopóliumát, komoly versenytársai fognak érkezni. Mindegyik 1 VP-s reakció esemény lesz, viszont kissé speciálisabbak, nem tudjuk majd minden szituációban használni őket. Talán a legjobb ezek közül a Leleplezés, ami 3 VP vagy drágább általánost fog meg; a Csendharangot is legtöbbször ilyen lapra tartogattuk. Lesz azért az olcsó általánosok és az azonnaliak elleni lap is.
Ízelítőként azt hiszem ennyi elég; remélem sikerült minden álomfogós érdeklődését felkelteni.
Baross Ferenc
| Létrehozás: 2008. április 17. 15:47:54 | Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:10 | Nyomtatási forma |
|