Vissza a Főoldalra

Kérdezz-felelek


Az Alanori Krónika megszűntével itt, a honlapunkon olvashatjátok a HKK kérdéseket, szabálymagyarázatokat a jól megszokott Kérdezz-felelek rovat keretében. Az új, netes rovat havonta-kéthavonta jelenik meg, és természetesen az itt leírt válaszok, változások a lapkeresőben továbbra is megtekinthetőek lesznek azoknál a lapoknál, amelyet érintenek.

  • Ha A felejtés harcosával támadom az ellenfelet, és egy másik lényemmel megölöm az ellenfél egy lényét, akkor az a lény nem kerül a Semmibe. Először van az ugyanis az ütési fázis, sebeznek a lények, majd megtörténnek a sebzéshez rendelt hatások, tehát A felejtés harcosa a Semmibe rakja a gyűjtőt. Ekkor a megölt lény még nincs a gyűjtőben, hiszen ezután még használhatok rá életmentő hatást.

  • Lehet varázslattal reagálni akkor, ha egy anti-mágiás lapot másolok egy másoló lappal (pl. Duplikátum). A másoló lap a kijátszáskor még saját maga, így nincs anti-mágiája. Csak sikeres játékba kerülésekor lesz belőle a másolt lap.

  • A Fatty víznyelő chara-din fattya altípusú.

  • Passzív tárgy, épület, bűbáj passzívan nem fejti ki a hatását. Ha tehát egy ilyen lapon az szerepel, hogy "Húzz egy lapot.", és az a lap passzívan jön mondjuk egy Kronobogár (új) miatt, akkor lapot sem húzhatunk. Ez alól kivételek azok az épületek, amik passzívan jönnek és szerepel rajtuk a "Húzz egy lapot." (pl. Ryuku őrtorony). Ezeknek ez a laphúzós képessége passzívan is működik.

  • Nord (új) nem küldi a gyűjtőbe a többi Nordot (új) sem.

  • Az Orgling törzsfőnök (új) csak orgling altípusú lapot kereshet. Ha egy lapon egy altípus neve szerepel, pl. orglingot, vagy orgling lapot, akkor az csak az ilyen altípusú lapokra vonatozik.

  • Nerub méregköpő helyes szövege: Célpont, max. X idézési költségű lap...

  • A Taumaturgia (új) egy sebző varázslat minden sebzését növeli eggyel. Ha tehát egy varázslat több célponton sebez (pl. Láncvillám (új)),akkor mindegyiken eggyel többet fog sebezni.

  • A Krabber lidérc krabber altípusú.

  • Ha egy Krabber támadással lelövök egy Elit búvárharcost, akkor a Krabber támadás még kevesebbet sebez a harcos képessége miatt. Ugyanis amikor kijátszom a varázslatot, akkor megállapítom annak minden hatását. Ez esetben a Krabber támadás hatása az lesz, hogy leszedi a harcost, és sebez az ellenfélbe egyet. Majd ezután a hatások egyszerre történnek meg.

  • Ha Pufók Moli mellett más lény is üti az ellenfelet, akkor minden lény után dobat három lapot.

  • Belethiel úrnő használhatja a képességét őrposztban levő, vagy passzív lapra, csak ezek a lapok nem fognak passzivizálódni.

  • Ha az ellenfelem előbb kijátszotta a Manaspirált mint én a Grobox fluxustörőt, akkor a fluxustörő már nem fogja meg a kör elején kapott plusz varázspontot. Ha később az ellenfél újból kijátssza a Manaspirált, akkor természetesen már nem jön létre, és a fluxustörő megkapja a jelzőjét.

  • Zu'lit csapása kijátszható őrző mellett, mivel az őrző definíciója az, hogy játékos nem lehet célpontja sebző általános vagy azonnali varázslatnak, viszont a Zu'lit csapásának célpontja nem az ellenfél, hanem a tárgy.

  • Az Elmerült torony saját maga után nem sebez, hiszen a torony feláldozása a képesség költsége.

  • Ha Sportszerűséget játszottam ki, akkor az ellenfelem következő két lapjára az automatikus reakciók (pl. Csár apó, Felszabadító lélektánc, Mérges puffancs, Xenó báb stb.) sem hatnak, sőt nem is használódnak fel. Az ellenfél harmadik lapjára fognak ezek az automatikus reakciók kisülni.

  • Az automatikusan létrejövő reakciók (pl. Felszabadító lélektánc) mindenképpen kisülnek, amikor lehetőségük van rá, így nem tehetem meg azt, hogy egy nem automatikus reakcióval reagálok, és az automatikus reakciót nem használom el. Ez alól természetesen kivételek azok az automatikus reakciók, melyeknek a szövegében szerepel az, hogy csak akkor sülnek ki, ha még nem használtam reakció hatást, pl. Xenó báb. Ezeknél sem, tehetem meg, azt hogy regálok egy nem automatikus reakcióval, és pl. a Xenó báb hatását nem sütöm ki. Ilyenkor a Xenó báb mindenképpen kisül. Ha egyszerre van egy Felszabadító lélektáncom és egy Zenó bábom, akkor viszont mondhatom azt, hogy a lélektánc kisül, majd a Xenó báb nem, mivel azon szerepel ez.

  • Ha egy lapnak van olyan képessége, ami csak az idézési költség kifizetése esetén jön létre (pl. Tengeri sárkány), akkor ez a módosított idézési költségre vonatkozik. Viszont, ha helyettesítek az idézési költségéből, akkor ez a képesség nem jön létre.

  • A mogokok szövetségéről az AK139-ben leírtakat módosítjuk. A mogokok szövetsége gyógyít az után a lap után, amit vele húzok, hiszen a képességei akkor jönnek létre, ha már a lap a játékban van. Viszont saját maga kijátszása miatt továbbra sem gyógyít.

  • Nem dobat plusz lapot az Elmerágó, ha az ellenfelem költségként dob el egy lapot, mivel a szövege szerint akkor dobat, ha az ellenfél lapdobására kényszerül, és a költség nem kényszerítés.
Dani Zoltán

A cikk a Beholder Kft. oldaláról származik.
A cikk a weben a http://www.beholder.hu/?cikk=14433 címen elérhető.
Létrehozás: 2009. január 29. 10:40:48Utolsó frissítés: 2015. május 20. 10:44:21 Küldd el a cikket másoknak